• Draw in soul

    Zdravím.

    Mám možnost sehnat za rozumnou cenu 10sp SLX kliky,řazení,pře­hazku,kazetu a řetěz.Ovšem ne přesmyk.Standartní 9-kovej SLX smyk,co už na kole je,k tomu použít ale nepůjde,že?Má to jinej rozsah,nepobere to tolik zůbů?

    Předem děkuju.

    0 0
    • kubad  

      půjde s pobere, ale chce to pečlivěji seřídit

      0 0
    • Draw in soul  

      Super,díky všem.To jsem potřeboval slyšet :)

      0 0
    • Draw in soul  

      Teď mě napadla ještě jedna nejasnost.Na Reignu je smyk SLX ve verzi s montáží na návařku.Jak je to u tohodle typu?Ten nejde na trubce posouvat jako normální,ne?Nebo tam je nějaká fičurka? :)

      0 0
      • Singlespeed  

        Situace je zachráněná. Nemusíš nic posunovat. Na navářce je přesmyk už v posunuté poloze (pro větší placku 44z, pokud tedy bylo původní osazení devítkové).

        0 0
        • Draw in soul  

          Reign 1 2012 (10kovej systém) má právě taky SLX smyk a na netu sem nenašel na návařku jinej než klasickej SLX smyk,tak máš nejspíš pravdu :-) A ano,na Reignu 2 2012 je 9kovej systém převodů.Víš to teda jistě,že je to svým způsobem předpřípravda i na 10kovej systém?

          0 0
          • Singlespeed  

            Tys mě asi nepochopil. Devítkový přesmyk musíš dát o fous výš než desítkový, pokud máš desítkové kliky s plackama 42/32/24. Pokud má rám navářku na devítkový přesmyk, je to v pořádku. Přesmyk bude ve výšce pro 44 zubový převodník (tedy o něco výše než pro 42 zubů), tedy bude fungovat dobře. Pokud by byl ve výšce pro 42 zubový převodník desítkových klik, tak by drhl o prostřední placku, neboť vnitřní tvar klece je u devítkového přesmyku trochu jinačí a je optimalizovaný pro rozdíl 12 zubů mezi velkou a prostřední plackou.

            0 0
            • MlokCZ  

              Je to tak. On ale klidně může dát ten správný přesmyk (tedy desítkový direct mount) a ten dát do správné výšky těsně nad velkou placku.

              Ono to řadí o něco lépe než s devítkovým (teď právě měním na desítku na všech svojich kolech a zkoušel jsem obě varianty těsně po sobě).

              0 0
              • Draw in soul  

                Proč měníš Mloku?U fullů kvůli menšímu pedalkicku,lehčím převodům a menšímu namáhání/opot­řebení?Tuším kazeta 11–36z váží o nehezkých cca 100g víc než klasika,tak to doufám za tyhle výhody stát bude…

                0 0
                • MlokCZ  

                  První impulsem byl 29 celopevňák, kde 44 placka je už pro mě nepříjemně velká, 44×11 převod zcela k ničemu.

                  A lákalo mi lepší odstupňování kazety + menší skok mezi převodníky.

                  Tak jsem na celopevňáku zkusil a to 24/32/42 + 12–36 kazeta (42×11 na 29tce pořád nepotřebuju).

                  A zalíbilo se mi to hodně z více důvodů:

                  • první vůbec nesouvisí s převody a náhodou to tak pro mě vychází atím je délka Sram páček v desítce oproti šroubu uchycení; vycházío cca 0,5cm dále a mě to takhle vyjde lépe pro polohu s pákami brzd (mohljsem dát páky o cca 2–3mm dále, teď jsou ideálně na brždění asoučasně se mi o to samé přiblížilo řazení, což je teď takyideální); dříve to nešlo ani s použitím společné objímky pro tenhleideální stav
                  • menší skok mezi převodníky se mi moc líbí, jednak to mírně lépeřadí a pak na navazují převod stačí s tou použitou kazetou vždy pouzeřadit o jeden pastorek vzadu (dříve jsem musel většinou o dva)
                  • 12–36 Sram kazeta (12/13/15/17/­19/22/25/28/32/36), pro mě asinejlepší odstupňování jakého lze dosáhnou pomocí pastorků (tímnarážím na to, že nikdy nemohou být skoky mezi všemi převody ve stejnémpoměru a tedy k ideálu ještě trochu bude vždy chybět); u 11–34 kazetymi vadil skok 11–13 a pak 17–20; jemnější odstupňování než má12–36 kazeta bych ale už zase nechtěl
                  • na prostřední placku větší rozsah převodů do lehka, takže můžuvíce odjezdit bez řazení vepředu
                  • na velkou placku už můžu jezdit také více (jak je menší + díkykazetě)

                  Všechno jsou to jen drobnosti, ale jako celek dohromady jsem hodně spokojený.

                  No a na fullu dva zuby dolu ještě k lepší průchodnosti terénem, i když je to malý rozdíl. Dvojplacku s rockringem jsem opět zvažoval (už by byla lepší s desítkovou kazetou než když jsem to zkoušel na devítce), ale nakonec zavrhnul. To bych zase přišel o ten malý rozdíl na plackách a naopak musel dát ještě o trošku větší než jsem měl a ještě bych musel dát kazetu s 11 pastorkem a mít ten hnusný skok 11–13.

                  A i na fully dávám 12–36 + 24/32/42.

                  Pedalkick to téměř neovlivní. Ten je daný protažením řetězu a zařazeným převodovým poměrem. Vliv na vytažení řetězu mezi 22 a 24 převodníkem nebude téměř žádný.

                  A převodový poměr budu jezdit pořád ± stejný (i když 24/36 je nepatrně těžší než 22/34). A mám kola s malým pedalkickem, takže tohle mi netrápí.

                  Lehčí převod mít nebudu, naopak bude nepatrně těžší (se zanedbatelným rozdílem).

                  Hmotnostně si mírně pohorším (což mi ani nevadí), 12–36 Sram kazeta má 360g (± nějaký gram jak který kus), 11–34 měla těsně pod 300g.

                  A ještě dávám všude jen SLX kliky místo XT (na třech kolech to ušetří už dost a navíc preferuju ten ocelový nejmenší převodník), takže dalších asi 35g nahoru.

                  Shimano kazety nevím kolik váží, ty mi ale naprosto nesedí odstuňováním (nejen ten skok 11–13, ale ještě 19–21 který už je zase moc malý a pro mě nepříjemný).

                  Opotřebení nečekám žádný výrazný rozdíl ani k lepšímu, ani k horšímu. 24 převodník bude nepatrně šetřit řetěz oproti 22 a ještě trošku udělá více ježdění na střední placku než dříve a současně i o něco více ježdění na velkou než dříve.

                  Ale zase bude třeba o malinko horší výdrž 10tkového řetězu (i když by být nemusela).

                  Uvidíme časem.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Uvažoval jsem už před rokem, celou dobu mi ale odrazovalo řazení 10tka Sram.

                    To platilo ovšem jen do té doby než jsem ho zkusil. Teď po už pořádném vyzkoušení na několika vyjížďkách musím říct, že mi sedí dokonce o chlup více než 9tkové i když chodí pořád poměrně podobně.

                    To jak tu více lidí psalo, že 10-tkové Sram řazení se moc nepovedlo, tak s tím nemůžu ani trochu souhlasit a bohužel mi trošku tyhle názory ovlivnili (než jsem ho vyzkoušel), nemusel jsem jinak loni nakupovat zásoby devítky a teď se jich zbavovat.

                    0 0
                    • Draw in soul  

                      Hezky ses rozepsal.Parádní objasnění :) Já bych právě u 24+36 převodu čekal,že to na pedalkicku půjde trochu poznat,že se o chlup citelně zmenší,ale jestli si to zkoušel…A řetěz by tak namáhanej taky být nemusel při lehkých převodech.

                      No jo,nezbývá než zkusit.Já zatím spokojenej byl,tak teď to nepůjde snad k horšímu…

                      0 0
            • Draw in soul  

              Ale ano,pochopil.Lo­gicky celej ten systém drhnutí prostředního převodníku chápu.Kliky se 22z-32z-44z převodníkama tam jsou,smyk vypadá jako normální 9sp,funguje to.Tudíž můžeme vyloučit tvoje slovo „pokud“ a prohlásit to s klimama 24z-32z-42z za fuknční (i když třeba jen z 90% proti „pravýmu“ 10sp smyku páč bude rozdíl jen 10zubů mezi prostředním a velkým převodníkem místo těch 12zubů jak píšeš – pro co je optimalizovaný). Souhlas? :)

              0 0
          • MlokCZ  

            SLX přesmyk je také i v 10-tkové verzi direct mount

            http://cycle.shimano-eu.com/…ountain.html

            a hezky je tam na tom odkazu i vidět ten rozsah výškového nastavení, který je cca 1cm.

            0 0
      • MlokCZ  

        Tak ono hlavně direct mount přesmyk lze výškově posouvat, i když samozřejmě jen v omezeném rozsahu.

        0 0
        • Draw in soul  

          Teď se koukám na ten tvůj SLX 10sp z odkazu a ten na pohled to výškové nastavení má dost velké narozdíl od 9sp…

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.