Výměna brzdového třmenu za jiný typ - Shimano BR-M6000

10 nepřečtených
  • historical

    Zdravím místní bikery,

    Brzda Shimano Deore BR-M6000

    Přední kotouč 180mm

    Je možné zkombinovat existující páky a hadice BR-M6000 s brzdovým třmenem z vyšší řady například Shimano XT BR-M8100?

    Například Shimano SLX BR-M7100 stojí paradoxně stejně jako nižší řada M6000. Ve specifikaci má povoleno používat 180mm.


    Pokud někoho zajímají širší souvislosti:

    Mám kolo LeaderFox Trap, takže jedno z těch dražších MTB.

    Už od koupě vibruje brzdový kotouč v zatáčkách o brzdové destičky (lehce), ale neřešil jsem to.

    Nyní již ale začal zlobit i při jízdě na rovině.

    Zkusil sem vyměnit kotouč, brzdové destičky. Kotouč byl ale rovný, destičky rovnoměrně sjeté, bez zářezů.

    Ukázalo se ale, že se nevrací pístky v brzdovém třmenu (zcela). Na jedné straně zůstávali vysunuté výrazně, takže se třely o kotouč,

    Zkoušel jsem třmen pročistit, ale zdá se, že těsnění je zničené a celá brzda byla silně zavzdušněná, nejspíš se přes těsnění dostával vzduch do třmenu.

    Z dokumentace ke třmenům jsem se se dočetl, že se nesmí používat na kotouče větší než 160mm, není zmínka o možnosti použití adaptéru na větší kotouč jako je tomu u vyšších řad brzd např. M8000.

    Mám strach, že výměna za nový třmen BR-M6000 nebude mít dlouhou životnost.

    Zadní kolo má stejnou brzdu i třmen BR-M6000 s 160mm kotoučem a od koupě po roce ježdění žádný problém.

    Zdá se, že LeaderFox kombinuje kvůli úspoře pár korun nekompatibilní komponenty.

    Možná se mýlím, může mi někdo zkušenější poradit?

    0 0
    • Gru  

      No, nevim jak bych ti tak na dalku podle popisku pomohl, a nechce se mi dohledavat kolo, ale trmeny deore br-m 6000 jsou dobre trmeny, ktere se naprosto bezne pouzivaji pro kotouce 180 mm a naprosto bez problemu, nevim kolik vazis a jakou mas na kole vidli, muze se ti kroutit a tim dochazet ke skrtani. Muze to byt i kotoucema, pokud se prehreji. Ale urcite ti tady nekdo poradi mnohem lepe.

      0 0
      • historical  

        No vážím kolem 103kg, Vidlice je tam Čínská RST F1, 180mm na ní má být maximálka.

        Škrtání je opravdu způsobeno třmenem, pístky se nevrací, zůstávají vysunuté, takže není mezera ani na jedné straně.

        O kotouč se brzdové destičky třou neustále.

        Kotouč je krásně rovný.

        0 0
    • novas752  

      No nevím jestli je kolo za dvacku zrovna „dražší“…

      S m6000 brzdama se 180mm kotouče používají naprosto běžně a žádné problémy to nedělá, jde to vklidu dát i na 203mm kotouč. Destičky jsou stejné jako ty dražší dvoupístky a třmenu je jedno na jak velkym kotouči brzdí.

      Třmeny lze u Shimana kombinovat naprosto libovolně, jediný co, musí se brát ohled na hadici – m6000 mají třmen spojený stejně jako páku trnem, olivou a převlečným šroubem, dražší mají na hadici nalisované banjo – musel bys měnit i hadici a to už je cenově trochu nesmysl.

      Třmen bych osobně zkusil lépe vyčistit = povysunout pístky, prokápnout je minerálem, očistit, rozhýbat, odmastit. Shimano brzdy se obvykle rozhýbat podaří (pokud neni pístek prasklý, ale to se týká keramických pístků, které v Deore nejsou). Případně kouknout na jiné části kola, může to způsobovat třeba vůle v náboji, ohnutá osa náboje, špatně upnuté kolo, špatně zafrézované návarky/křivý adaptér…

      0 0
      • historical  

        No, „dražší“ v rámci LeaderFoxu :D, respektive bez rádoby odpružení už dražší horské nedělají. Předtím stálo 25k, za 20k to vyprodávali, asi s výrobou neelektrokol končí.

        Já si zjišťoval, že na mojí RST F1 vidlici se nemá dávat víc než 180mm, jinak bych tam přes adaptér klidně 203mm dal.

        Pročištění třmenu jsem dělal přesně jak říkáš, opravdu to pomohlo, ale vydrželo to jen jednu jízdu. Při druhé už se zase jedna strana nevrací.

        Ostatní díky za tipy, ale již jsem vyloučil a adaptér jsem pěkně seřídil. Po čištění třmenu jsem hezky vycentroval doprostřed.

        0 0
        • MatS  

          Jak mas dlouho to kolo? Pokud je v zaruce, tak reklamovat. Pokud neni, kup novy deore trmen a olivu na hadici. Vymen trmen a hlavne pred tim vypust stary olej s bordelem. Pak napustit novym olejem a radne odvzdusni. Deore je vyborna brzda. SLX a XT jsou totozne trmeny, jen u SLX je zavlacka a u XT sroubek. Oproti Deore maji keramicke desticky, ktere obcas prasknou, ale snaseji lepe vysoke teploty. Jo a pripojeni hadice pres banjo, ktere umoznuje nasmerovat hadici dle potreby.

          0 0
          • historical  

            Super, díky za rady, podle toho co jsi napsal, tak zatím tedy zůstanu u Deore.

            Vyšší řadu jedině kdybych v budoucnu kupoval jiné kolo nebo měnil brzdy komplet. To zatím není třeba.

            0 0
            • TK75  

              Deore + kotouče smrt 86 (180) a ani neškrtnou, brzdí parádně

              0 0
      • Gru  

        Lip bych to nenapsal, reknu to tak, vazim jak ty. A mel neustale problem se skrtanim kotouce po sjezdu z kopce, pak to zaclo delat neustale i na rovince. krouceni vidlice citelne v zatackach i pri ostrem brzdeni. Koupil jsem slx brzdy br-m 7000 a pak kotouce xt sm-rt 81 no a pak nakonec vidlici s pevnou osou a nohama 32 mm. A hle od te doby mam naprosty klid. Brzdy nijak nesetrim. Popravde financne je uz ale lepsi kolo prodat a koupit nove.

        0 0
        • historical  

          Že se ta hliníková vidlice kroutí, to máš pravdu, karbon bych raději. Mám pevnou osu, sice jsem ji neměřil, ale přes 10mm má určitě.

          Po vyčištění a vycentrování třmenu, když se pístky správně vracely, tak to neškrtlo ani v zatáčce. Bohužel ty pístky vydržely jen jednu jízdu.

          Uvidím do budoucna, jednou bych si rád vychutnal karbon, tak bych tam dal i lepší vidlici, teď je tam jedna z nejlevnějších vzduchových ;)

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.