Brzdový třmen na hrubší kotouč

50 nepřečtených
  • maly88

    Mam technicky dotaz.

    Predem reknu ze se zatim nenasel nikdo kdo by mi dokazal odpovedet tak snad se mi uz postesti.

    Vlastnim minibike (mala motorka) a chci na ni dat hydraulicke brzdy od shimano nejspise ten nejlevnejsi model.

    Ovsem ted me zajima zda ty trmeny narvu na kotouc protoze jeden ma tloustku 2.5mm a druhy 3mm !!

    takze ma otazka je zda na tech hydraulikach jdou od sebe dostat desticky tak aby ten kotouc v pohode vlezl.

    0 0
    • LRRTM1  

      Pokud vím, tak třeba Elixir CR má regulaci vzdálenosti desek. Ale pochybuju, zda tuhle featuru najdeš u nejlevnějších brzd…

      0 0
    • Zlatka  

      Sice je tu bike-fórum, tedy ne na motorky, ale nevidím žádný problém proč by to nešlo, všechno jde.. :))

      A jaké jsou tam brzdy nyní ?

      Zřejmě bude jen potřeba pár menších úprav, tedy rozšíření zdířky třmenu a lépe použití jetých destiček, protože se to tam s novými nemusí vejít, asi jak u kterých.

      To prostě bude brzda od brzdy jinak a navíc proč to nejdeš do nějaké kameňáku nebo k někomu předem zkusit ?

      0 0
      • maly88  

        jo tady je bike forum ale kdybych psla na moto forum o cyklo brzdach tak tam bych taky neuspel :D ted tam jsou momentalne nasazeny cinsky mechaniky coz teda bude rozdil od hydraulik protoze do te mechaniky bych narval v pohode i kotouc o tloustce 8mm.

        co se tyce kamenneho obchodu tak to me napadlo jen nevim zda se prodejci bude chtit skusit rvat kotouc do novych trmenu :-/

        0 0
        • Zlatka  

          Když nedovolí v jednom, dovolí ve druhém, a jinak pilníky určitě máš a případně brusku na „ojetí“ destiček také ne ?? :)

          0 0
      • LRRTM1  

        Myslím, že máš pravdu. Pokud má kotouč 1,5mm a destičky maj taky přinejmenším dohromady 3mm, tak už jen díky automatické regulaci by to mělo jít. s mírně sjetejma destičkama určitě.

        Ale jistotu dá jen test.

        0 0
    • Vilém  

      Resil bych to podlozkou mezi poloviny trmene.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Jenda  

        jestli by nebylo jednodussi tam nejak nabastlit tenci kotouce :-o

        0 0
    • Georrge  

      hayes ryde má mezeru mezi novýma deskama 3mm, formuly RX taky, takže to bude mít asi víc brzd, kotouč tam tedy narveš. Při lehkém sjedí desek už to nebude problém vůbec. Akorát budeš mít hoooodně krátký chod páky, páč desky vzásadě budou v kontaktu s kotoučem, či jen miniaturní mezera, což u minibiku nevadí, u aut a motorek je to běžné.

      0 0
      • maly88  

        ooo to sem chtel slyset :-) takze by to melo jit.kratky chod paky mi vubec nevadi ba naopak.jinak jak to bylo mysleno s tou podlozkou mezi pulky trmenu?? u mechaniky jsem to videl alespon na tech cinskej zmetkach :D ale u hydrauliky?

        0 0
        • LRRTM1  

          Některé třmeny jsou ze dvou kusů, asi by tam musela být podložka podobná těsnění pod hlavu. Tak nějak jsi to myslel, Viléme?

          0 0
          • Vilém  

            Myslel jsem to tak, ze bys rozpulil trmen, obkreslil jeho stycnou plochu na kus treba 1mm (podle narustu sirky kotouce) duraloveho plechu, vyvrtal diry na srouby a prostup oleje (DOT). Pak bych dal z kazde strany podlozky tesnici o-krouzek cca polovicniho prurezu, nez ten puvodni. Nasledne sesroubovat. Mezera pro kotouc by byla vetsi o sirku podlozky mezi pulkama trmene.

            0 0
        • StuntJ  

          Třmeny hydraulik jsou ve většině případů ze dvou půlek stažený šrouby, takže by se teoreticky dali nastavit a roztáhnou na větší tloušťkou kotouče, jen by bylo potřeba vyřešit, jak potom spojit kanálek v kterém cestuje kapalina …

          0 0
          • Georrge  

            no třeba tlustým gumovým těsněním, běžně tam je kroužek tuším průměru 1mm, tak tam není problém prsknout 2mm kroužek pokud by se půlky třmenů roztáhly o milimetr, což stačí.

            0 0
          • maly88  

            no prave ten kanalek :-/ budu verit ze to tam narvu

            0 0
        • Georrge  

          krátký chod není na škodu, musíš ale počítat s tím, že jak se budou desky ojíždět tak se bude prodlužovat chod páky až na hodnotu kterou by měly s klasickým kotoučem. Možná by se přetlakováním kapaliny uvnitř systému mohlo dosáhnou trvale krátkého chodu :) ale tady jen hádám.

          0 0
          • maly88  

            ja mel zato ze pokud se automaticky nastavuje vzdalenost desticek od kotouce tak ze se chod paky nemeni??

            0 0
            • juli  

              Jasně, že jo. Georrge asi špatně pochopil funkci hydraulik.

              0 0
              • Georrge  

                funkci hydraulik chápu dobře, nechápete akorát co jsem tím myslel. Hydrauliky si udržují určitý chod páky při sjíždění desek, to je jasný, k tomu chodu páky ale potřebují aby se trochu mohly hýbat i pístky, no a pokud mezi desky narveš něco že tam nezůstane žádná mezera, tak na páce žádný chod mít nebudeš, protože se desky nemůžou kam vysunovat. Pokud se ale budou desky ojíždět, bude se zvětšovat mezera mezi deskama a kotoučem, a bude se tedy prodlužovat chod páky až do bodu, kde se spustí regulace a od té doby se bude udržovat konstantní chod páky. Už víš co tím mám na mysli?

                0 0
                • juli  

                  pokud se bavíme o otevřeném brzdovém systému s vyrovnávací nádržkou, potom nemáš pravdu.

                  0 0
                  • Georrge  

                    a to jako proc?

                    0 0
                    • juli  

                      a to jako proto, že přebytek kapaliny v expanzce je tam k tomu, aby bylo v aktivní části brzdového (mezi pístkem v páce a pístky ve třmenu) vždycky tolik kapaliny aby se zachovával stejný chod páky.

                      0 0
                      • Georrge  

                        však netvrdím nic jiného, ale zkus si narvat mezi desky nějakou destičku, abys mezi ní a deskama nebyla žádná vůle, prostě to tam „nalisovat“, a pak si zkus pomačkat pákou :)

                        0 0
                        • juli  

                          Já jsem reagoval na tohle: „musíš ale počítat s tím, že jak se budou desky ojíždět tak se bude prodlužovat chod páky až na hodnotu kterou by měly s klasickým kotoučem“.

                          To prostě není pravda. Si zkus zasunout pístky co to jde, vrazit mezi desky 3mm plech a brzdit. Pístky prostě od toho 3mm plechu odskočí – je tam použitelná mezera.

                          Asi jsem jen špatně pochopil o co ti šlo, stejně jako zakladatel vlákna.

                          To co píšeš teď, nezpochybňuju. Pokud pístky nemají možnost pohybu je páka tuhá, opak jsem nikdy netvrdil.

                          0 0
                          • Georrge  

                            no jenže jestli narveš 3mm kotouč mezi nové desky, tak se ty pístky už nemají kam zasunout, jsou prostě nadoraz, a páka se tím pádem nehne. Jak se ale budou desky sjíždět, a začne se tvořit mezera a prostor pro chod pístků, tak se začne i prodlužovat chod páky až do stavu, než se začne chod páky sám regulovat.

                            0 0
                            • juli  

                              Za tohoto předpokladu to je jasné. Mám po ruce XTéčka, sice nemají fungl nové desky, ale mezeru při zatlačených pístcích jsem naměřil 3.4–3.5mm. S 3mm „kotoučem“ se pístky bez potíží oddálí od plechu. Problém usera maly88 to řeší. O nic jiného mi nejde.

                              0 0
                  • Vilém  

                    Taky bych rekl, ze to bude tak jak popisuje.

                    0 0
                  • saddik  

                    Ale má.

                    0 0
                • jIrI___  

                  A jak, resp. čím se ta regulace spouští?

                  0 0
                  • Georrge  

                    velkou mezerou mezi kotoucem a deskama

                    0 0
                  • Vilém  

                    Tim, ze hlavni pistek v pace otevre dirku, kterou to prisaje kapalinu s expanzky.

                    0 0
                    • jIrI___  

                      Hned jsem o něco chytřejší :). Měl jsem za to, že ve třmeni jsou kolem pístků nějaké pružné elementy, které je pomáhají vracet na původní místo a současně fungují jako prvky udržující konstantní vzdálenost.

                      0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
        • Zlatka  

          Prostě vem ten 3mm, snad jde odmonovat a bež zkoušet, vždyť to snad nemusí být shimano, ale jde o to aby to vůbec šlo ne ? Co třeba nějaké bazarové o kterých se ví, že jdou na silnější kotouče ? Třeba vzpomínám nějaké Magura, Hayes, F. Oro K18.. Stejně přece budeš nechávat zkracovat hadičky nebo ne ?

          0 0
          • maly88  

            no budu muset demontovat a jit skouset coz se mi popravde vazne nechce zvlast kdyz demontaz je takova piplacka alespon u tohoto stroje…jo hadice budu skracovat to rozhodne.

            po bazarech sem zatim nekoukal nejak se jim vyhybam ale pujdu to ted rozebrat :-) kdyz uz tady byla nadejna veta ze to tam pujde tak schodim kotouc a pujdu se projet do mesta

            0 0
            • Zlatka  

              No nezapomeň si vzít velký plochý šroubovák, abys mohl páčením mezi destičky zatlačit víc pístky dovnitř. :)

              0 0
              • Zlatka  

                Btw ve většině případech ti to víc již nepůjde.. :))

                0 0
              • maly88  

                ten plochy sroubovak bude mit snad majitel obchodu :D v obchode maji do 5 tak se pak ozvu

                0 0
            • Georrge  

              za drobný poplatek bych ti prodal svoje rydy, potřebují namazat všechny písty vazelinou, vyměnit těsnění a zkrátit hadice na tvé potřeby, no a když už to budeš všechno dělat tak přidání podložek mezi půlky třmenů je jen banalitka :D

              0 0
    • maly88  

      tak sem byl v obchode co se tyce mechaniky tak je to v pohode bohuzel hydrauliky zrovna u sebe nemel ale dal sme mu sadu kotoucu a ze to ve skladu skusi :-) jen byl prekvapen pro jaky ucel to schanim

      0 0
      • Georrge  

        njn, servisáci na BF nechodí, a pak na tebe valí oči když po nich chceš něco, co je na BF běžné :)

        0 0
        • Zlatka  

          Není servisák jako servisák, jeden občas neumí seřídit ani přehazovačku, tak improvizuje a když se mu to náhodou podaří tak si řekne 300,– a odvětí, je to asi smykem, ale do toho se hrabat nebudu, to jsme si předem nedohodli.., už nemám čas.

          No a druhý to udělá bez dlouhých řečí, spolehlivě za chvilku a smyk také seřídí, ani o tom necekne a řekne si nanejvýše o pivo. :)

          0 0
    • kyl  

      Brzdy Shimano 525,lehce jeté desky a po roztažení desek tam vlezl plech 3mm.Po několikerém pomačkání páky měl mezi deskama stále vůli.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.