Výdrž pláště bez používání

41 nepřečtených
  • jenda95

    Jak dlouho dopředu jste ochotni si koupit plášt (asi je jedno jaký) a mít ho v šuplíku? Tj jak rychle pláště stárnou když jsou v chladu a tmě?

    Já mám pokaždé cukání mít nějaké v zásobě ať nejsem překvapený, ale potom si nadávám, že mi zbytečně stárnou v šuplíku…

    0 0
    • Smazaný účet  

      To je o tom kterej ma jakou smes.

      Rek bych.

      0 0
    • Pentaroth  

      Ho stříkni silikonovým olejem a vydrží věčnost:-)

      0 0
    • va-bo  

      Kolik let budou v šuplíku?

      0 0
    • DejfSejf  

      Nebo ho dej na mrazák taky vydrží věčnost.

      0 0
      • va-bo  

        No to úplně nevím :-) Půjde po rozmrazení ještě použít na kolo?

        0 0
        • DejfSejf  

          Jasně pak ho chvíli musíš povařit…

          0 0
          • va-bo  

            Jo jo, nebo rozmrazovat pomalu v mikrovlnce. Ale je fakt, že jeho další možnost použití v zadání nebylo :-)

            0 0
      • saxanajam  

        Dal bych ho spíš do mrazáku, než na mrazák. Na mrazáku může být klidně i +30 °C.

        …Sry za sarkasmus :-).

        1 0
    • mais  

      pokud ho nenecháš složenej, rozložíš ho (pokud je to kevlar) a bude v dobrém prostředí – ne horko, ne zima, tma, ne vlhko, ne sucho, tak vyšší jednotky let dá, akorát bude pak trochu tvrdší

      0 0
    • Breakpain  

      Moc to neprožívám a držím si zásobu na 1–2 roky, víc ne. Tzn. do max 5 plášťů, pokud jsou za dobrou cenu, min. však 1 plášť, když člověk prorazí / atp.

      0 0
      • va-bo  

        Není lepší kupovat aspoň trochu „čerstvý“ materiál? Většinou stráví několik měsíců v kontejneru na lodi, pak několik měsíců kdesi ve skladu… Pokud není z Náchoda, resp. Hronova.

        0 0
        • Breakpain  

          Všechno má svoje výhody / nevýhody, každý ať si vybere ;-)

          • buď máš jistotu, že můžeš kdykoliv vyměnit
          • nebo „nejčerstvější“ gumu, kterou můžeš / nemusíš přeplácet, může / nemusí být hned

          Já jedu na nějakou „zdravou rezervu“ …

          2 0
    • MatS  

      Sice řešíš skladování, ale mnoho lidí jezdí gumy na kole několik let než je sjede. A to rozhodně ne v optimálních podmínkách a neřeší to. Takže skladovat gumu ve tmě a relativním chladnu, tak musí vydržet celkem pár let bez problému. U gum na auta je to podobný, dokonce mají vyražen kód data výroby na bočnici. Takže víš, jak starou gumu kupuješ. A doporučuje se po 5ti letech jí stejně vyměnit, protože tvrdne.

      1 0
      • Georrge  

        Presne tak… pokud to bude mene jak 5 let, tak je jedno jestli ho 5 let jezdis na kole, nebo ti 4 roky lezi v supliku a pak ho behem sezony sjedes.

        1 0
        • jenda95  

          ja mel na mysli spise scenar 3 roky ve sklepe + potom par let jezdeni na kole – jestli neni tech 3 extra roku skoda/jak moc vadi

          0 0
          • novas752  

            Tvrdne no. Si myslim že docela stačí náhradní na každý kolo jeden.

            0 0
    • saxanajam  

      Hele, nejsem „odborník“ na chemii, ale osobně bych si tipnul, že jako většině materiálů tomu bude škodit UV záření a oxidace, tedy pokud vyloučíme kontakt s jinými, agresivními a v našem případě neobvyklými látkami, obvykle plášť nekoupeš v technickém benzinu nebo solném roztoku, že :-). Přičemž ta oxidace bude obecně u kaučuku velmi pomalý proces, si myslím. Kdybych tedy chtěl plášť co nejlépe zakonzervovat, tak bych použil obal a vakuovou pumpu (třeba takovou tu na potraviny) a uložil ho někam do tmy, pak to podle mě musí vydržet roky bez „ztráty kytičky“.

      4 0
      • Georrge  

        Souhlas, tma a bez kyslíku a vydrží dlouho, ale zbývá ještě otázka, co skládaný plášť udělá když bude tak dlouho složený. A vakuovat ho v rozloženém stavu, to není moc praktické :)

        Nicméně jestli má v plánu plášť jezdit 3 roky a pak teprve očekává výměnu, tak mi přijde zbytečné to hrotit. Jedině že by to byl nějaký výběhový plášť o kterém má strach, že už ho pak nesežene.

        Pokud ale někomu vydrží plášť sotva sezonu a chce jich koupit víc v nějaké akci, tak tam už podobná úvaha dává smysl.

        0 0
        • jenda95  

          Mi plast vydrzi tak 2–3 roky a logicke je koupit si plast az stare zacnou odchazet. Akorat obcas nejaky neplanovane znicim a potom ho potrebuji hned, jinak padne nejaky program. Takze bych chtel nejaky mit v zaloze – coz potom vede k tomu, ze nejaky mam zbytecne doma treba 2 roky.

          U jednoho kola bych to moc neresil, ale takhle spravuji nekolik ruznych kol … takze me pohled na sbirku starnoucich plastu nekdy rozciluje:)

          0 0
          • MatS  

            Taky mi lezi v policce dva Vittoria a jeden Continental :-)

            0 0
            • Jakobo  

              Mne uz lezi v supliku 8 let nove Geax Barro, co jsem kdysi pod vlivem nabozenskeho poblouzneni vlivem diskuzi tady na BF nakoupil, ale uz nikdy nenasadil. Pamatuju, ze se uz tehdy 2014 spatne shanely a byly dost drahe. Mel jsem je tusim na nejaky MTB maraton, ten jsem nakonec objel na nejakych uzovkach a pamatuju, ze to bylo rosumne rozhodnuti. 30% asfalt, 60 % sotolina, 10% teren, ktery se nedal projet tak jako tak.

              0 0
      • abel  

        taky nejsem odborník:-) co jsem četl, u autopneu (u kol to nebude jiný) nejvíc škodí UV, gumy pak popraskají – auto parkující venku vs. v garáži.

        takže skladovat v nějaké komoře, sklepu bez slunce bych se nebál. jen bych ho rozložil, pověsil a občas pootočil.

        0 0
        • Jakobo  

          Za ty typicke praskliny v gume (nejpatrnejsi na tenke bocnici) muze ozon a pak kyslik. Ten ozon pusobi soucasne s mechanickym napetim u nasazeneho a nahusteneho plaste. Tim, jak je guma vysoce plnena sazemi je vliv UV zareni omezeny i pri pouzivani, horsi je tepelna degradace a asi nejhorsi zimni posypove soli.

          Do smesi se pridavaji ruzne inhibitory degradace, na jak dlouho se predpoklada jejich ucinnost netusim. Ale mam treba v supliku nove plaste vic jak 5 let a nejakou zmenu nepozoruji. Vzhledem k tomu, ze jsem si chodival pro stare falcaky do kontejneru a pak je normalne jezdil tak z nekolikaleteho uschovani cistych plastu nemam vubec obavu.

          Pokud plaste zabalis do prutazne folie, at neni vymena vzduchu a ulozis je nekam do sucha a chladu, ale ne do mrazu, nejlip treba 8 – 10 stupnu, tak ty plaste museji vydrzet beze zmeny vic, nez realne budes potrebovat. Myslim si, ze urcite 10 i 20 let. Mohu se prilezitostne zeptat hlavni technolozy z Mitasu/Trelle­borgu, co navrhuje smesi.

          1 1
          • Jakobo  

            Jeste dodatek. V 60. letech CSLA nakoupila pneumatiky na V3Sky, nove ulozila do skladu a za par roku byly vsechny plaste sterele. Armada to zadala vyzkumaku ve Zline. VUGPT po nejake dobe zkousek predali manual, podle nehoz se musely pneumatiky projet asi 100 km a pak teprve ulozit do skladu tim se vyresil problem ozonoveho starnuti. Zajetim pneumatik se aktivovaly antidegradanty ve smesy a vosky, ktere chrani proti ozonu vystoupily na povrch. Pak uz bylo celkem jedno, jak dlouho se guma skladovala.

            Prace by mela jit nekde dohledat. Mozna na tom pracoval i prof. Duchacek a urcite nekdo ze Zlina.

            Podle tohoto manualu by teda bylo nejlepsi na plasti pojezdit (za sucha), sundat z kola, neumyvat a pak teprve zabalit a skladovat.

            0 0
    • petrx  

      Záleží jak který, např. pláště hutchinson, tu už pár lidí ukazovalo snad po roce už totálně zteřelé, ale například na mém kole vydržely pláště Schwalbe RR nějakých 6 let a byly vyhozeny kvůli sjetí vzorku, směs samotná se zdála po té době být stále ok, nestvrdlá.

      0 0
    • dydy  

      Na zimáku mám ve předu Noby Nicka tak 10 let a předpokládám, že ještě chvíli vydrží. Zas tak moc bych se toho nebál. Mám tolik kol, že to nestačím sjíždět.

      0 0
    • dydy  

      Ale já pláště jezdím do hladka:)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.