Výběr TT/časovkářského kola

22 nepřečtených
  • Koobeek

    Ahoj,

    nikde jsem podobné vlákno co by mi pomohlo nenašel, tak zakládám nové.

    Potřeboval bych poradit při výběru nového kola na TT/časovkářské mezí 40–60 tisíc. Jaké typy doporučujete? Jakou značku? Nové/ojeté?

    Koukal jsem například na Felt B12, Merida Warp,

    Díky za každý komentář. :)

    0 0
    • kokoska.rokoska  

      Upřímně řečeno, rozpočet není úplně veliký, takže to nebude triviální. Jen kokpit může snadno spolknout skoro polovinu částky a zapletená kola celou.

      Celkově je dost těžké radit, zvlášť když nevíme, jaké máš cíle. Chceš se na tom jen vozit, nebo i závodit? Jaké jezdíš průměry v placaté rozumně dlouhé časovce na obyčejné silničce s hrazdou? Jestli totiž chceš kozu na průměry 45, je nejspíš jedno co koupíš a zda Ti bude sedět, pokud ale míříš na průměry 55, bude výběr o dost náročnější.

      Abych byl i konstruktivní, kdybych měl pohledem z okna jmenovat značku kde bys měl mít šanci najít použitelnou kozu za zmiňované peníze, řeknu Canyon. A vyber si dle svých rozměrů, oblíbené barvy a aktuálního obsahu peněženky.

      0 0
    • Pijer  

      Je to pro mě sice španělská vesnice, ale něco jsem zahlédl na https://www.planetx.co.uk/…athlon-bikes tak ti to třeba pomůže.

      0 0
    • Smazaný účet  

      za tyhle prachy bych stavěl rozumnou silnici + hrazdu

      další level (+ prachy) = lepší kola

      a další level (+ prachy) = kokpit

      kdyby to ani pak nestačilo, tak vše prodat a pořizovat speciál…ale to jsme cca na 120000,–

      0 0
      • kokoska.rokoska  

        Souhlasím.

        0 0
      • Koobeek  

        Momentálně mám Specialized Tarmac viz můj profil. Odjel jsem na něm polovičního Iromana, ale rád bych v budoucnu zkoušel celého. Taky jsem si pohrával s myšlenou, že koupím jenom nová kola a hrazdu. Ale taky jsem si říkal, že bych za 50 něco slušného sehnal a bylo by to lepší, než co mám teď.

        0 0
    • myreczech  

      a jaké triatlony chceš jezdit…? pokud jen krátké/sprinty tak koza bude asi zbytečná investice…

      no a pokud bych musel řešit něco podobného tak jdu klidně to jetého…za ty peníze vlastně ani nic parádního neseženeš…leda tak základ třeba od Cayonu a pak časem tunit…a stejně v tom pak za kilo budeš…

      https://www.canyon.com/….0/2137.html

      0 0
      • Koobeek  

        Dlouhé Ironmany jsou cílem. Poloviční už mám za sebou a určitě jdu do dlouhých. Ale zase se mi nechce do toho dávat to kilo. Nepotřebuji parádní dělo, co pojede místo mě. Spíš zda existuje nějaká levnější varianta kola pro TT.

        0 0
        • kokoska.rokoska  

          A hledas kolo na časovku (TT – Time Trial), nebo na triatlon? V prvním postu zmiňuješ časovku, tak jsem odpovídal k variantě kozy na časovku.

          Pokud chceš kolo na dlouhý triatlon, tak hledas úplně jiný stroj, než na časovky. Na časovce jedeš pár minut průměr 60, na dlouhém triatlonu plus mínus 5 hodin tak pomalu, abys byl čerstvý na běh.

          Aerovychytavky na koze pri průměru 40 fakt moc nevyužiješ a jediným aerobenefitem proti silničce bude posed. Pokud ho teda zvládneš udržet a neoddelas si záda. Vím o čem píši – jezdím dlouhé triatlony v hraniční pozici kdy setrim hodně výkonu abych běžel a doufám, že to vydržím celé kolo. Poslední 3 roky mi přálo štěstí a vydržel jsem, letos na 120. km při průměru 39 plotynka řekla, že dál nejedu.

          Půjč si kozu za pár korun třeba v Praze v Bikeranch a pořádně se rozcvic a zkus objet 100 km v Polabí v hrazdě. A pak uvidíš sám. Ale znovu opakuji, že pro časy přes 5 hodin kozu nepotřebuješ a pro časy do 4:45 je to na zvážení. Pohodlí je v tomto případě důležitější, než aero.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Tak hrazda+kola by ti v avs tak 2km/h ziskat mohla…

            0 0
            • kokoska.rokoska  

              Hrazda a kola rozhodně a nejspíš i víc. Ale k tomu nepotřebuje kozu a stačí mu silnicka. Píši o rozdílu koza-silnicka s hrazdou a kolama, kterou jsi již výše zmiňoval.

              0 0
        • Volovec  

          Tak taky záleží jaké máš cíle, že. Kámoš jezdí na normální silnici normální IM pod 10 hod, já zajel 10:30 před lety taky na normál hliníkové silničce. Přiznám se, že často v depu nerozumím borcům, co jedou půlku třeba přes 6 hod a musej k tomu mít kolo se zápletama za +100 tisíc.

          ALE: v posledních letech jsem jezdil na aerosilničce Felt, která měla výhodu, že jsem s ní mohl objíždět i hákové hnojáky (kratší hrazda zakončená obloukem). Tu mi ale letos (spolu s dalšími koly celé rodiny) 14 dnů před Pilmanem ukradli z garáže. Kámoš mi půjčil jeho starou kozu (Autora) a musel jsme uznat, že ta jízda je fakt o něčem jiném – a to i na tak kopcovité trati, jako je Pilman.

          S uvedeným rozpočtem, a pokud chceš kolo fakt jen na bezhákové závody, tak jedině sledovat bazar. Nebo výprodeje předváděcích modelů apod.

          0 0
        • macomb  

          Zúčastnil se (jinak bych to asi aktuálně nenazval podle času a umístění) zatím dvou dlouhých triatlonů, rekreačně (Moraviaman a Winterman). Jak píšou borci, na začátek bohatě stačí nástavce a druhá sedlovka(případně otočená s ofsetem pokud máš) a vyladit posed. Tohle pořídíš za pár stovek(Čína) /tisícovek(značkové komponenty)a udělá ti to největší rozdíl (minimálně zmiňované 2–3km/h). Dále pak vysoká kola (už vyšší investice, ale rozumný kompromis, např. 60–80 mm můžeš využívat na silnici i případně později na koze. Samotného mě láká koza, ale v aktuální formě vím, že by mi to udělalo asi stejný rozdíl, jako mezi holou silnicí a s nástavcemi. Takže je to jen spíš o tom, jestli jestli ti není líto těch peněz za kozu. Jinak viz fotka (prosím brát s rezervou, snažil jsem se o vtipnou fotku do soutěže o startovné :-D)

          0 0
    • nzg  

      Zrovna vymyslim, jak zrychlit mojeho Rose (viz profil) na par lokalnich casovek.

      Variantu poridit rovnou TT kozu jsem zavrhl – ctvrte kolo uz nemam kam dat a ani nemuzu najit nejake pro mych 198 cm.

      1. Mam v planu tedy poridit nastavce – asi tyhle PRO Aerobar Missile AL https://www.bike-discount.de/…le-al-538590

      Je lepsi Ski-bend nebo S-bend?

      2. Vyhledove bych pripojil Di2 TT razeni (https://www.wiggle.co.uk/…on-switches/

      Zde si musim obhajit, ze je potrebuji a jak snadna bude montaz/demontaz. Chci jezdit i bez hrazdy a sundavat omotavku kvuli demontazi je opruz.

      3. Poridit zadni vysoky karbon rafek od Nextie, asi pujdu do max co nabizi, tj. 80 mm. Predni bych nechal stavajici 45mm

      4. Sedlo dle posedu?

      0 0
      • Vrci  

        Ještě představec. Velmi pravděpodobně nižší třeba i do negativu a kratší.

        0 0
      • Smazaný účet  

        co se sedla týče – levná a přitom dobrá varianta je druhá sedlovka s opačným ofsetem (dopředu) + 3T sedlo, v kombinaci s hrazdou a druhým párem kol uděláš ze silničky solidní 3T kolo lacino a za chvilku

        0 0
    • Delkim  

      Co psal Kokoska je naprosto přesné. Klidně si na svoje kolo kup pořádná kola a nástavce a nalaď posed, při průměru třeba 38 na tom budeš v podstatě stejně rychlý jako na koze a hlavně asi i čerstvější na běh.

      Jednou jsem na silničce s nástavci ve větru vyhrál rovinatou časovku a v top 10 za mnou byly jenom kozy, a to byl průměr nějak těsně pod 45.

      0 0
      • Smazaný účet  

        když jsem závodil, jezdil jsem fakt hovno a na Czechmanu jsem (na Moratce) dal nějakýho Poláka na hrozný karbonový TT mrše s kapkou na hlavě :-D O kole to je, ale ne na prvním místě…

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.