Výběr Trail/AM biku 140mm za 60 tyček

122 nepřečtených
  • krabica

    Ahoj, zaobírám se výběrem nového kola. Budu jezdit hlavně po Beskydech, Single Tracky podél Morávky a jiný podobný terén, ale také budu muset sprintit po asfaltu s kamarády na trekových kolech.

    Mělo by stát cca. 60 klacků, mít zdvihy kolem 140mm, rád bych NoTubes ráfky, odpružení bych radši citlivější(Epicon TT mi vyhovuje) a zamykání zadku se taky hodí. Řazení upřednostňuji Sram páčkové a Vidlici asi Revelation Team Air U-Turn.

    Bude to moje první celopéro, takže s tím nemám praktické zkušenosti, ale rád bych kladl důraz na funkci zadní stavby, komponenty se dají doladit vždycky… Zkoušel jsem zatím jen Zestyho a charakter kola zhruba odpovídal mým představám.

    Parametry mé:188cm/92kg/100kg plná polní

    Ppoznatky k jednotlivým kolům:

    Cube Stereo RX 2010

    • vidlice jen verze team
    • jinak k tomu kolu více nevím

    Specialized STUMPJUMPER FSR ELITE

    +dobrá cena

    +Fox Telas

    • vzhled
    • kola
    • kliky

    Race Bike IQ6

    +možnost volby komponent podle vlastního uvážení

    +czech made blízko bydliště

    +pro začátek možnost využití řazení ze současného biku při nedostatku financí

    Race Bike IQ

    +možnost volby komponent podle vlastního uvážení

    +czech made blízko bydliště

    +pro začátek možnost využití řazeníze současného biku při nedostatku financí

    +možnost využití vidle Epicon TT ze současného biku

    • malý zdvih

    Santa Cruz BLUR LT

    +možnost volby komponent podle vlastního uvážení

    • drahý, ale krásný rám
    • malá podpora a servisovatelnost
    • spíše teoretická možnost

    Lapierre Zesty 314

    +vyzkoušel jsem a sedí mi

    • blbá kola na mojí váhu a způsob použití
    • tlumič Float R
    • cena/výkon
    0 0
    • krabica  

      Tečky berte jako mínus.:o)

      0 0
    • kubad  

      Ja bych volil Santu, ale nevim jak se vlezes do limitu :-(

      0 0
      • mr.antik  

        A proto bych přidal Reigna, klidně 0 až bude nějaká ta sleva…

        0 0
      • krabica  

        Nojo, rám vyjde na 40, 10 kola, 15 vidla a jsem na dně. :-(

        0 0
      • kloubik  

        Je to sice takovéto kdyby kdyby… ale kdyby měl možnost ho dostat z USA do ČR (neposílají mimo USA), tak protože SC lehce updatoval Blur LT, starší rámy v anodizaci se začaly vyprodávat. Tady vyjde na 1250 dolarů, což je hodně slušný (ukazuje to 1500 ale po přidání do košíku cena ještě klesne) a mají všechny velikosti. Minulý týden byl dokonce na chainlove.com za rovnou tisícovku a je možný, že se tam ještě objeví…

        0 0
        • krabica  

          Luxus, existují služby pro nákup v jůesej, jen je využít. Navíc se mi ten hnědý anodizovaný líbí maximálně, daleko více než ty lakované…

          Dík moc za info.

          Jdu studovat geo…

          0 0
          • krabica  

            Tak a mám tu Dylena L či XL. 188cm, 90cm rozkrok, radši kratší rám…

            0 0
            • kubad  

              XL

              Blury sou kratke. Mam 183cm a L ko je akorat

              0 0
              • krabica  

                Ok, má Merida má 605 + 100 představec a zdá se mi lehce delší. Myslíš, že XL 622 + kratší přestavec třeba 70 bude to pravé? Na druhou stranu Zesty 595 + 80 už bylo moc málo a + 100 představec docela OK.

                0 0
          • krabica  

            Konec nadšení :D, po započítání cla, dph a poštovného to vychází dost přes 40000 a někoho, kdo by mi to dovez jen tak nenajdu.

            0 0
        • krabica  

          Cenu mám 1500 i po přidání do košíku. :(

          0 0
          • newbie  

            když se ti líbí hnědá ano, co tahle?

            :-) jen je na větší kola… ale do Beskyd super

            http://www.speedgoat.com/…aspx/Browse?…

            0 0
            • krabica  

              Koukal jsem na něj a mám obavu, že na proplétání se mezi stromy na singlech nebude 29" to pravé.

              0 0
              • newbie  

                nojooo… není to imho velkej rozdíl, ale na „proplétání“ bude 26" lepší… :-) ale zase na beskydské šutry… (prostě u mě výhody 29" jednoznačně převážily)

                0 0
              • jIrI___  

                Tohle kolo mě na Test Festu nadchlo. Před ním jsem jel na devětadvacítce HT od Nineru a ten byl naprosto někde jinde. Špatně se mi s ním zatáčelo, než se rozjel tak to chvilku trvalo. Ale ten R.I.P. 9 měl mnohem blíž k 26". Ty velké kola + odpružený zadek byla neuvěřitelně pohodlná kombinace, navíc šel parádně za pedálem a obavy z horší ovladatelnosti byly pryč. Pokud nejsi vzrůstem malý a máš možnost si ho někde vyzkoušet, bylo by to ideální. Mě se i jako odpůrci 29" chováním líbil.

                0 0
    • pajda  

      Já jenom – jsi si jistý, že chceš na poprvé hned zdvih 140? Já jsem asi před rokem přešel ze 100/100 na 140/140 a zase jsem se po čase na 100/100 vrátil. Teď už bych víc jak 120mm zdvihu nechtěl. Ono ten Talas bez úpravy není s citlivostí žádný luxus, to snižování zdvihu může, ale nemusí být úplně OK – podle toho na jaký kousek zrovna narazíš a po čase nejspíš zjistíš, že před každým prudším výjezdem něco šolichat na korunce vidlice je celkem otrava. Ještě tak kdyby to šlo třeba z řidítek. No nic, to jenom tak – než vysolíš těch 60 táců.. :-)

      0 0
      • krabica  

        Zkoušel jsem LP Zesty 314, ten má 140, a moc se mi to líbilo, ale přední vidlice byla málo citlivá. Na svém kole jsem doposud neměl důvod zamykat předek i když ho mám hodně citlivý. Mojí prioritní vidlí je momentálně Revelation Team Air U-Turn. Po pročtení fóra mi vyšla jako vítěz z různých verzí Revelation.

        0 0
      • Treeper  

        Ja myslím, že v Beskydech těch 140mm využije, taky jsem přešel ze 100mm HT na 140/150mm Pitche a myslím že jsem udělal dobře v šutrovitých Beskydech to je super

        0 0
    • goofy  

      Za mne Blur LT nebu Stumpjumper (klidne starsi model, ale ten ma zase nizsi zdvih). Otazkou je, jaky system zadni stavby preferujes a jestli uz ten Blur neni moc, no

      0 0
    • MlokCZ  

      Něco ke Stereu:

      U nás téměř jistě žádné Stereo už neseženeš, vůbec jich bylo letos hrozný nedostatek.

      Jediný krám, který včas objednal a nakoupil více kusů je CRC a ty mají teď skladem, jak RX, tak The One variantu:

      http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx…

      http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx…

      RX variantu bych nekupoval. Vidlice jen Race verze, tedy chybějící high speed expanze. Váha v RX variantě je už hodně vysoká (ono ani The one není zrovna nejlehčí, ale pořád o dost lehčí než RX).

      A pak je tu problém geometrie. Stereo 2010 má poměrně nízko střed + má spíše větší hlavový úhel. S Talasem, který má poměrně malý sag to sedí výborně. Všechny vidlice s dual airem mají sag ale znatelně vyšší a s tím už bude výška středu dost na hraně a už moc nízko a hlavový úhel moc velký.

      Tedy pokud bys chtěl Stereo, tak bych šel rozhodně do The one varianty, i přesto, že i na CRC je to docela přes limit. Za tu cenu přes limit ale kromě už zmíněného dostaneš třeba The One brzdy, které dokupovat samostatně časem vyjdou hodně draho.

      Na druhou stranu je tu ještě slabina u kol. Ta DT kola na The One variantě, to nebyl u Cubu dobrý nápad. Dávat na takové kolo 18mm široké ráfky pro 2,4 pláště, to je opravdu úlet.

      A ještě jeden problém a to tlumič, počítej s tím, že high volume komora pokud budeš aspoň trochu na tom kole i skákat je pro ten rám nevhodná a budeš muset ještě řešit minimálně výměnu komory nebo jiné zvýšení progresivity tlumiče.

      Jinak u Talasu počítej, že aby se citlivostí přiblížil TT Epiconu, tak bude nutná úprava a i po úpravě na tom bude o chlup hůře než TT Epicon. Na druhou stranu parádní průběh, 2010 model Talasu má podle mě nejlepší Talas systém co kdy Talas měl (i 2011 bude zase horší kvůli jen jedné poloze snižování) a perfektní tlumení.

      Musím říct, že tlumící část je u Talasu lepší než u RS vidlic s high speed expanzí (dlouhodobé srovnání s Rebou Team s HS expanzí).

      Se snižováním zdvihu na Talasu u Sterea 2010 to není tak hrozné. Díky změně geometrie oproti staršímu Stereu není třeba snižovat tolik jako na starším modelu Sterea.

      Když to shrnu a budeš se chtít vejít do limitu 60tis. nebo ho překročit opravdu jen málo, tak Stereo z výběru rovnou škrtni.

      0 0
    • MlokCZ  

      Z dalším kolům:

      Blur LT je výborný rám, po tom co přepracovali stavbu a má teď dost malý pedalkick a je citlivější, tak je to opravdu parádní stavba a asi jediné kolo daného systému, co by se mi líbilo. Ovšem vejít se rozumně do limitu podle mě u Bluru LT nepřipadá v úvahu, takže ho můžeš taky rovnou škrtnout.

      Určitě bych nešel do vidlice bez pevné osy, což je problém více kol z výběru.

      Zesty bych zase určitě nebral s Rovým tlumičem. Tenhle rám jde výborně za pedálem sám o sobě a zase není nijak extra citlivý, pro dobré žehlení vyžaduje citlivý tlumič, což Rkový rozhodně není.

      0 0
      • krabica  

        Díky za reakce. Pevnou osu bych určitě chtěl, proto pokud pudu do stavby, tak určitě beru Revelation Team TA s maxlite osou.

        0 0
      • Chiron  

        A co by jsi doporučoval za tlumič? Už nějakou chvíli uvažuju že taky budu kupovat Zesty. Pravděpodobně 314, s tím, že při koupi není problém vyměnit cokoliv, takže bych dal teleskop pod zadek, místo CRidů něco trošku rozumnějšího. A právě sem pak narazil na ten tlumič který má v podstatě permanentně nastavený propedal, sice na minimální hodnotě, ale k té stavbě jak říkáš je to asi zbytečné. I když je fakt, že bych měl raději srovnání s R a něčím citlivým. Zesty sem půjčenou měl, sedlo mi to, ale nemám to srovnání. Popravdě na fullu nemám najeto tolik abych měl jasno že chci supercitlivý tlumič.

        Nebo je tu možnost vzít 514 pokud by se mi podařilo ještě trochu stlačit cenu a nechat ji tak jak je. Akorát asi ta sedlovka by byla nutnost :( Krom toho se mi tam nelíbí na vidli FIT a XT kola. Ten tlumič RP2 má jakou výhodu proti R?

        0 0
        • MlokCZ  

          RP23 s compression tune minimum (tedy verze bez Boost valve) nebo nejlépe rovnou koupit upravený v TF tuned. A přímo RP23 takhle nastavený spíš nekoupíš, ale není problém si ho nechat přenastavit třeba v Bikelive.

          A FIT patrona určitě není špatně, v té problém není.

          0 0
          • pajda  

            Jenom doplním, aby třeba pak nebyl zklamaný – ten RP 23 s CT min je sice v otevřeném stavu parádní, ale bohužel přenastavením dojde skoro ke zrušení funkce propedalu. Já třeba skoro nepoznám, jestli mám tlumič plně otevřený nebo propedal na 3. A jak jsem zjistil, není to jenom můj subjektivní dojem, už jem četl diskuzi na toto téma na nějakém zahraničním fóru.

            0 0
            • MlokCZ  

              Nastavení compression tune vždy ovlivňuje jak otevřený tlumič, tak platformu (propedal).

              Rozdíl mezi otevřeným tlumičem a propedalem (s CT min) tam ale je a to zcela jasný. Pokud to někdo nepozná, tak to musí mít dost špatné vnímaní a k tomu ještě extra špatnou techniku šlapání (při slušné technice šlapání je ten rozdíl vždy velmi výrazný, přeci jen s extra citlivým tlumičem se to i při šlušné technice šlapání a slušné zadní stavbě lehounce pohupuje, s propedalem pak téměř vůbec).

              Platforma není a přeci nemá být lock. Naopak (jak u CT min, tak u upraveného v TF tuned na co největší citlivost) je pak mnohem použitelnější, protože i se zapnutou platformou tlumič ještě slušně funguje, jen omezí pohupování při šlapání v sedle (vyšší zdvihy nejsou pro časté silové dupání ze sedla – tam je stejně větší problém vidlice). A je pak dobře použitelná třeba pro výjezdy a nezabije zcela funkci zadní stavby.

              AM bike je přeci od toho, aby pružil a ne aby se zamykal. A pokud je dobrá zadní stavba, tak jde za pedálem velmi dobře i se supercitlivým tlumičem v otevřeném módu a omezovat vůbec nepotřebuje.

              Pokud s tímhle má někdo problém, tak se nejspíše minul s výběrem kola a měl si pořídit něco více chrtího s menším zdvihem.

              0 0
              • pajda  

                Mám RP 23 upravený v Bikelive na CT min a rozdíl mezi otevřeným tlumičem a propedalem 1,2,3 prostě při nejlepší vůli nejsem schopen poznat – a jednu dobu jsem snad nesledoval nic jiného. Navíc mám tlumič pod horní rámovou trubkou, takže když se podívám trochu zešikma, mám kluzák krásně viditelný. Ať už šlapu do kruhu nebo silově do kopce, tlumič chodí prostě stejně jak s propedalem tak bez něj, žádná hranka při otevření, prostě nic. Před úpravou (při CT max) jsem úplně jasně poznal rozdíl mezi otevřeným stavem a taky jednotlivými stupni propedalu. Takže jsem si chvíli myslel, že se jim při úpravě něco nepovedlo, pak jsem ale četl tu diskuzi, kde popisují totéž, takže to už dál neřeším a jezdím s trvale otevřeným tlumičem. S tím, že full je od toho aby pružil naprostý souhlas, ale občas bych na asfaltu ocenil i úplný lock :-)

                0 0
                • MlokCZ  

                  Při CT min, méně než min nebo u upraveného v TF tuned na max. citlivost tam hranka na platformně skutečně cítit není (což je z mojeho pohledu super), ovšem rozdíl tam jasně je.

                  Samozřejmě, že je možné, že se to bude lišit dle konkrétní stavby (jezdil jsem už více různých rámů s takovým tlumičem a poznám a rozdíl to byl vždy na všech, chápu, že někomu to může přijít jako dost malý rozdíl, ale je mi divné, že to nepoznáš vůbec).

                  A měřitelný (pokud ho nepoznáš) je ten rozdíl např. dle dynamického sagu (tím myslím sag za jízdy třeba na rovině při šlapání). Při zapnuté platformě bude menší, což je další přínos aktivní platformy do výjezdů (stavba pořád dobře funguje a sníží to negativní vliv změny geometrie zvýšeným zatížením zadního kola).

                  0 0
                  • krabica  

                    Mám objednaný tlumič RP23 2010 s Boost Valve. Můžu to zrušit a objednat něco jiného, co doporučuješ?

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Dle vyjádření Bikelive umí i tlumič s Boost valve upravit tak, aby byl citlivý jako CT min.

                      A pokud by byl takto přenastaven (předpokládám, že sníží velocity tune na minimální kompresi + nastaví menší tlak Boost valve), tak možná bude dobrý i tlumič s Boost valve. Akorát pak Boost valve stejně postrádá smysl a je to akorát komplikovanější konstrukce.

                      V praxi jsem ale ještě nejel zatím takto nastavený tlumič s Boost valve. Jel jsem zatím dva tlumiče (oba pořádně, nejen pár minut) s Boost valve, oba s velocity tune M. Tam citlivost nebyla žádný zázrak, ale taky to nebyla ani až tak hrůza.

                      Pro ty co chtějí kolo výrazně omezovat tlumičem, tak Boost valve může být i lepší volba.

                      Spíš si dej pozor, abys volil správnou komoru na daný rám. Výměna komory je dodatečně taky možná, ale přijde to navíce než úprava komprese.

                      0 0
                      • krabica  

                        S tou komorou tomu nerozumím, objednal jsem velikost 200/57, dle původního tlumiče.

                        0 0
                        • vojtechposmourny  

                          Buď normální, nebo high volume, tzn zvětšený objem, vyšší citlivost.

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Objem komory nemá žádný přímý vliv na citlivost. A pokud beru nepřímý vliv, tak ten je opačný. U High volume komory se vozí vyšší tlaky (na stejném rámu), takže má mírný nepřímý vliv na zhoršení citlivosti.

                            0 0
                          • krabica  

                            Nejsem normální, vadí ti to? :D

                            0 0
                        • MlokCZ  

                          RP23 (v jakékoliv délce) může mít buď standardní komoru nebo velkou (high volume).

                          Bez Boost valve se prodávali většinou se standardní, s Boost valve s teď většinou s high volume.

                          Komoru je třeba zvolit vhodně k danému rámu. Pokud se na rám hodí standardní a dáš high volume, tak budeš pořád na dorazu nebo budeš muset hrozně tlumič přefoukat (a tím zabiješ citlivost a chod první části zdvihu).

                          Pokud bude k rámu naopak vhodná high volume komora a dáš standardní, tak zase naopak bude zbývat hodně nevyužitého zdvihu.

                          0 0
                          • krabica  

                            Díky za rady, ten tlumič ještě zvážím a prozatím odzkouším Rkový.

                            0 0
                          • krabica  

                            Tak v Zestym je nejspíše high volume, a v RP23 2010 taky, jestli zdroje nelžou.

                            0 0
                        • tomfree  

                          Jinak pokud by jsi chtěl můžu ti dhx air 200/57 půjčit na zkoušku,ať vís do čeho jdeš:-))

                          0 0
                    • krabica  

                      Třeba DHX Air 2009, nebo 2010? RP23 2009 nemají.

                      0 0
                    • MlokCZ  

                      Pokud ale kupuješ samotný nový tlumič, tak zauvažuj i o upraveném z TF tuned.

                      Samotná úprava v TF tuned je hodně drahá, ale při koupení nového už upraveného tlumiče to vyjde finančně dobře.

                      A tam ti naladí tlumič přesně dle požadavků a i komoru si můžeš vybrat. Vše bude v ceně 349 liber (naposledy jsem v té ceně dostal i heavy duty mount kit).

                      Jediná nevýhoda této varianty je, že tlumící část je třeba pak posílat na servis do TF tuned a je to dražší. Tlumící část ale není třeba servisovat tak často, vzduchovou můžeš kdekoliv (ta jde i doma).

                      0 0
                • K2  

                  Měl jsem to stejně, nakonec jsem zvolil střed (za další úpravu chtěli cca 200 Kč a jsem spokojený…)

                  0 0
              • mr.antik  

                Když tě tady tak čtu, tak možná po sezóně zkusím nechat přenastavit ten compression tune na minimum a nějak odpovídajícím způsobem zvýšit progresivitu pružení. To bude pak neskutečná žehlička, snad ne houpačka :-))

                0 0
                • alex33  

                  Tu žehličku ber s rezervou.Mám RP23 2008 CT max po úpravě CT min a určitě to neskutečná žehlička není je to lepší ,ale pořád mi připadá tlumič takový tupější a je cítit malá hranka,při propedálu na 3 po přepnutí páčky žádný rozdíl který bych byl schopný vnímat.Asi to nechám přehodit na CT střed.Nejrději bych ten zázračný fox vypral a dal RS monarch

                  0 0
                  • mr.antik  

                    No to já mám RP2 a tu páčku občas na asfaltu využívám (když už fakt nemůžu:-). Pro CT střed je efekt znatelný dostatečně když sedím na rovině. Ale při sjezdu např. přes kořeniště, kdy je zadek hodně odlehčený ten rozdíl nepoznám (až když se podívám dole na páčku. Právě to bych si sliboval od CT min – žádný odpor.

                    0 0
                  • Jenda  

                    hele to je fakt divny, mam CT min uz original a PP vozim na 2 a znat je to fakt dost. Do kopce v terenu je to na tu 2 prakticky nepouzitelny protoze to odskakuje po sutrech. Ale s tim tupym pocitem to mam lehce taky – uvazuju o CT jeste pod min. Druha vec je ze na Fritzlovi je to hodne citlivy na prefoukani – do urcityho sagu to chodi velmi mizerne a pak najednou se to o 100% zlepsi.

                    0 0
                    • mr.antik  

                      já mám podezření, že když je sag menší než řekněme 10procent, tak se to chová jako pevňák. Prostě je tam cejtit takovej skok i když je propedál vypnutej. Ale jen na začátku chodu.

                      0 0
                      • Jenda  

                        no nejak tak, u tohu Fritzla to odhaduju na 15%. Porad jsem hlavne neprisel na to jak inteligentne sag zmerit – asi si budu muset udelat na vahadle a ramu stupnici jako to dneska lepsi biky maj. Kazdopadne malym sagem lze fula uplne zabit.

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          na tlumici bývá gumicka tak zmer sag podle ní. Je jedno jestli změříš 10% zdvihu kola nebo 10% na tlumiči.

                          0 0
                          • Jenda  

                            no to samozrejme jo ale technicky zmerit i statickej sag je problem – jak nasedas a sesedas tak se to zhoupne a vis prd, navic je poreba se na tom trochu projet aby se meril sag za jizdy kterej ma imho vypovidajici hodnotu a na to je mi gumicka uz uplne na…, tedy jedina moznost podle me je ta stupnice kde to clovek proste rovnou vidi

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Jde to změřit v pohodě i za jízdy. Najdeš si rovinu s rovným povrchem, za jízdy nejprve shrneš gumičku (byla předtím jistě o něco níže třeba z nasedání). Pak kousek opatrně jedeš a sesedáš tak, že vezmeš ostřeji za přední brzdu a v momentě lekého spomalení slézáš. Díky brždění při celém slézání je přenesena váha na přední kolo a nejde při tom k narušení měření.

                              Nebo pokud máš někde rovinku s obrubníkem, tak taky slezeš v pohodě aniž bys narušil měření a to i bez brždění.

                              Já s tím tedy nemám problém takto sag změřit.

                              U téhle stavby tam stejně nikdy pořádně neuvidíš ani když tam budeš mít dodělanou stupnici a když se budeš kroutit, abys na to kouknul, tak snáze přeneseš více váhy na zadní kolo a hned stejně uvidíš něco jiného než chceš (při posunu gumičky za jízdy se překloním, takže při tom přenáším váhu spíše na přední, na tlumič nevidím, ale měření neovlivním).

                              0 0
          • Chiron  

            No to pak z toho vychází 514. Ten tlumič je prostě někde jinde, 15mm osa, karbonový zadek a další detaily. Ale tam ta cena by byla už dost asi problém. Takže to asi nechám ještě rok uležet a pak do toho praštím a nebo se trochu uskromním :) A tím to teď pro mě hasne :( Každopádně díky za radu.

            0 0
        • krabica  

          U stejného prodejce, jako jsem koupil kolo, jsem objednal tlumič RP23 2010 tz. s Boost Valve a vidlu Talase 32 RLC Fit 15mm 2010.

          Mám radši objednávku tlumiče zrušit? Nebo ho vyzkoušet a pak popřípadě nechat poladit?

          Jinak budu ještě měnit kola za ZTR Arch/Flow + náby Hope.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Já bych tam prdnul rovnou DHX Air Tam si alespoň to Boost Valve můžeš nafoukat sám :0)

            0 0
            • krabica  

              Nevíš jaký je rozdíl mezi DHX Air 2009 a 2010?

              PS: V nějakém threadu jsem ti psal ,že chci koupit IQ6, ale až ho vyzkouším. Tak oznamuju, že ho asi nekoupím, neměl jsem trpělivost čekat na testovací kolo do září. :-D

              0 0
            • MlokCZ  

              Ono hlavně u DHX a RP23 je Boost valve realizováno dost odlišně. Stručně řečeno u DHX je použito pro konec zdvihu a lze externě nastavit a tedy tím ladit progresivitu tlumiče a citlivost tlumiče to ovlivňuje jen trošičku.

              U RP23 je to naopak, tam to ovlivňuje zejména počátek zdvihu, tedy velký vliv na citlivost a progresivitu to ovlivňuje jen málo.

              0 0
          • Carlos.f  

            Určitě ten tlumič vyměnit, citlivost s ním je špatná.

            Možná by stálo za úvahu dát Talase ne 140mm ale 150mm.

            0 0
          • MlokCZ  

            Dle vyjádření Bikelive umí i tlumič s Boost valve upravit tak, aby byl citlivý jako CT min.

            A pokud by byl takto přenastaven (předpokládám, že sníží velocity tune na minimální kompresi + nastaví menší tlak Boost valve), tak možná bude dobrý i tlumič s Boost valve. Akorát pak Boost valve stejně postrádá smysl a je to akorát komplikovanější konstrukce.

            Pro ty co chtějí kolo výrazně omezovat tlumičem, tak Boost valve může být i lepší volba.

            Spíš si dej pozor, abys volil správnou komoru na daný rám. Výměna komory je dodatečně taky možná, ale přijde to navíce než úprava komprese.

            0 0
          • tomfree  

            Pro výměnu tlumiče nevidím důvod,jezdil jsen ho a žádné zamykání nepotřebuje,výměna má smysl jen za dhx air pokud chceš ladit progresivitu chodu a doraz a vidlici bych dal revelation,tak jak jsi psal na začátku a nějaký záplety mavic,fulcrum.

            0 0
          • kloubik  

            Nebylo to trochu unáhlené? Nevyšlo by lépe se s prodejcem domluvit, aby věci z kola sundal a nahodil tam lepší s tím že rovnou odpočte sundané věci?

            A myslel jsem, že jsi chtěl původně Revelation U-turn. Ta by se navíc dala sehnat při troše štěstí lehce přes půlku ceny Talase a rozdíl by byl naprosto minimální a kromě pár lidí typu Mlok ho možná nikdy nepoznáš, pokud tedy pro tebe není zásadní snižování zdvihu za jízdy.

            Ad tlumič: koukám že tenhle rok zase osazují normální komoru, ale minulý rok dávali High Volume a dost lidí si chválilo, že to odstranilo větší progresivitu, která byla ke konci zdvihu. Ale tady to asi záleží na preferencích, jen na to upozornuju, že jsi měl možná chvíli stávající tlumič pojezdit a až pak se rozhodnout jestli chceš normální nebo HV komoru. Takhle ji k tomu tlumiči co sis objednal ji budeš muset případně znovu přikupovat.

            0 0
            • MlokCZ  

              Pokud neocení rychlé snižování zdvihu Talasu, tak souhlas, kldině vzít u-turnový RVL Team.

              0 0
            • krabica  

              Revelation padla, dostal jsem od prodejce super ceny na ostatní věci, ale ty staré chce vykoupit za 50% prodejky. Doufám, že vlastními silami to prodám lépe. Cena Talase se přiblížila na dostřel k Revelationu a ten navíc prodejce nemá. Tlumič asi první zkusím a pak se rozhodnu, ale nejspíše už nedostanu tak dobrou cenu.

              0 0
              • MlokCZ  

                RVL Team u-turn se ale dá sehnat opravdu za dobrou cenu, např. tady:

                http://www.bike-components.de/…ll-2010.html

                To je za cca 12tis. Kč.

                0 0
                • krabica  

                  Tak pravda, za tak nízkou cenu ho nemám. Bude mě stát 16 000 Kč

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Tak to je ale zase na Talas v ČR opravdu pěkná cena.

                    0 0
                    • krabica  

                      A RP23 2010 za 7200, ale netuším, jakou má komoru ,takže mám dilema, zda ho nezrušit a popřípadě nezkusit DHX od tomfree a pak se rozhodnout, ale cena už asi bude standard.

                      0 0
                • tomfree  

                  To bych bral hned,i kdyby byl talas za 10-ku.

                  0 0
                  • krabica  

                    Odpůrce Talasu, nebo zamilovaný do Revelation? :D V podstatě jsem velmi zvažoval Talas, ale na cena/výkon výrazně zvítězila RVL, ale při ceně 16 za Talase, už to není tak hrozné.

                    0 0
                    • tomfree  

                      Jsem odpurce snižovaní zdvihu,talase jsem jezdil a čím déle jsem jezdil,tím méně jsem to používal,u RVL si to sešroubuješ pokud pojedeš 10km do kopce jinak to nemá valný smysl,za ušetřené peníze si kup teleskpickou sedlovku,tu využiješ daleko lépe.

                      0 0
    • krabica  

      Blur vede, ale je na mně fakt moc drahý. Našel jsem Zestyho 314 v mé velikaosti za 46 tisíc, za zbytek by se dal doladit dle představ.

      0 0
      • mr.antik  

        Tak přehodnoť vkus, protože jestli si ti líbí Blur s VPP stavbou, musí se ti líbi i Giant s Maestrem (což považuju za „levnější“ kopii).

        A na TREKy jsi koukal? Sice ho má každej druhej, ale slyším na ně samou chválu (a nebo mají dobrý marketing :-))

        0 0
        • MlokCZ  

          Současná stavba Bluru LT se proklatě liší od Maestra. Tím vůbec nechci tvrdit, že Maestro je špatné, jen že je to úplně jiný systém než současný Blur a o kopii se nedá vůbec mluvit.

          Maestro má pedalkick opravdu velký, typický pro tyhle systémy. Současný Blur má pedalkick dost malý, dokonce menší než některé FSR. Od toho se odvíjí i pak další vlastnosti a chování.

          Já bych třeba na Maestru jezdit nemohl vůbec, jeho chování mi nesedí a ten velký pedalkick mi vadí. Naopak na současném Bluru LT bych klidně jezdil.

          0 0
    • krabica  

      Konec zvonec, věci nabraly rychlý spád. Sehnal jsem Zestyho za dobrou cenu a teď ho musím drobet poladit. Takže v blízké budoucnosti budu nabízet tlumák Fox Float R 200×57, vidlu Fox 32FRL Open Bath 140mm a kola Mavic CrossRide Disc vše sundané z nového kola :D

      0 0
    • Tomcat  

      Docela by mně zajímalo kde a jak koupíš teorie je hezká počítej že teď je 90% vyprodanejch.

      0 0
      • mr.antik  

        dyť už ho má koupenýho

        0 0
        • krabica  

          Zde jsem ho koupil v mé velikosti 50 za 45 990 Kč. Haluz jak prase, dnes to zveřejnili a já ho hned našel, před tím jsem o tom obchodě neslyšel. Měli jediný kus na krámě, ještě tam mají slušně zlevněného Froggyho 518.

          Teď je na cestě. Doufám, že ho PPL nedomlátí.

          0 0
    • Ondrais  

      a co Specialized Pitch pro? stojí cca 53k, je to hezky jezdivý ( ještě víc po přezutí na tenčí pláště ) a v terénu to obstojí si myslim bravurně.

      0 0
      • goofy  

        Prisel jsi s krizkem po funuse :o) Uz ma zesty ;o)

        0 0
      • krabica  

        Za podobné peníze jsem mohl mít i Stumpjupmera ELITE, ale ten vzhled mi nejde pod kůži. :o)

        0 0
    • krabica  

      Tak, Zesty už je doma. Musím se přemáhat, abych nešel jezdit a mohl tak prodat vidlu a kola(Fox 32FRL Open Bath 140mm, Mavic CrossRide Disc).

      Talas už je na cestě a kola ještě musím vybrat. Váhám mezi NoTubes ZTR Flow a Arch. Náboje budou Hope Pro II červené nebo černé, v předu 15mm osa a vzadu nevím, jestli stojí za to, mít 10mm osu , nebo standardní RU. Výplet si musím nechat poradit.

      0 0
      • newbie  

        jsem koukal na názory na na tyhle dvoje na mtbr, když jsem vybíral (i když teda ve 29"), a výsledek byl, že extra šířka flow stojí za těch pár desítek gramů navíc

        0 0
        • krabica  

          Říkal jsem si, že mám rád bytelné věci a to Flow splňuje. Zadní náboj vezmu na 10mm RU osu. Teď už jen barvu náb a výplet.

          0 0
        • kubad  

          Howg resil sem to uplne stejne Flow nejsou zase o tolik tezsi. Ta sirka je super

          0 0
      • Smazaný účet  

        Vzadu určitě 10mm osu! Mám 10mm upínák vzadu a je to poznat i na HT. Z těch ráfků si myslím že těch 50g za vyšší odolnost stojí. Výplet bych volil 2–1.8–2 nebo čistě 2mm dráty podle peněženky a váhových nároků. Mám od Blumy spočítány Hope 20/10mm + ZTR Flow + 2mm dráty + alu niple za přesně 10 tisíc a příští rok do nich jdu..

        0 0
        • krabica  

          Málem jsem zapomněl na kotouče. :D Stávající jsou CL. Musím zjistit zda nacpu do mých brzd Formula RX kotuče Hope floating saw 183 mm.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Formule asi budeš muset brousit…

            0 0
          • krabica  

            Tak možná nejsou CL, ale jen v adaptérech, v tom případě si je nechám, dokud vydrží.

            0 0
          • mr.antik  

            Proč floating saw? Kvůli designu?

            0 0
            • krabica  

              Původně jsem myslel, že budu muset kupovat nové kotouče, ale nakonec nemusím. Tyto jsou plovoucí, tak jsem si říkal, že by nemuseli tak škrtat, na což si stěžují někteří majitelé RX. A taky se mi líbí. :-)

              0 0
      • Smazaný účet  

        A barvu – podle fotek máš černé nápisy a červené detaily. Já bych šel do červených nábojů a niplů a černých ráfků a drátů. Ty ZTR 100% nebrat v bílé, prý se na ně stačí křivě podívat a barva se loupe, je to jen lak a není dokonalý. Černá anodizace je lepší.

        0 0
        • krabica  

          Budu brát tyto Nechci aby to kolo působilo moc pouťově a bylo možné je dát třeba na jiné kolo, kdyby nastala změna. Tomu vyhovuje komplet černá. U dráty asi beru DT Competition 2–1.8–2, nebo Sapim 2 a niple nevím.

          0 0
          • krabica  

            Ale červená působí luxusněji. :o)

            0 0
            • Smazaný účet  

              Podle mě, i kdyby jsi na jiném kole měl čistě jen ty červený náboje, tak by to ničemu nevadilo. Proč jít do nudné černé, když Hope má tak nádhernou červenou?

              0 0
              • krabica  

                Na pouť dobrý. 8D

                Ještě uvažuji o nákupu na Bike24 + redukce na moje osy. Výjde to v poho do 10.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Náhodou Gazmanovo IH je nejelegantněji poladěnej bike…

                  0 0
                  • Chiron  

                    To je otázka vkusu. Mě to IH barevně taky moc nesedí.

                    Jinak na to LP bych se červeným nábám nebránil, pokud by se trefily aspoň přibližně odstínem k tomu ostatnímu. A takhle z fotky vypadá, že snad i ano. K tomu třeba teleskopickou sedlovku od Kind Shocku, dá se sehnat tak za 3k a barevně by to jen doplnila. Tuším že sem ji tu viděl i na bazaru.

                    Ale červené ráfky už fak ne-e.

                    0 0
    • krabica  

      Tak kolo konečně v pojízdném stavu.

      První dojmy:

      sedlo ani gripy mi nesedí, funkčně ani barevně

      sedlovka super

      vidle by mohla být citlivější(TT přes zimu)

      tlumič asi půjde pryč, jen co prodám původní vidlu a staré kolo

      brzdy zvoní(poladím), ale hodily by se v černé(asi budu muset udělat nějaký obchod)

      cvrk je super

      bezdušáky drží, byl jsem překvapen, že pneu docela podržely tlak i bez mlíka

      pocitově je to těžký, ale zváženo 13,3kg

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.