• volyn

    Zdar, chci si koupit svou první silnici, mam limitovany budget 50k. Na kole budu trenovat celorocne, ale drtivou vetsinu hodin udelam v zime a na jare nez zacne MTB sezona. Zavody neplanuji, mozna ojedinele. Najezd 5000 rocne.

    Chci karbon.

    Za tuto cenu musim udelat spoustu kompromisu. Myslim si, 105 od Shimana by melo byt ok, ULTEGRA je spis bonus za ty prachy. Chci karbonovy ram. A jsem si vedom,ze za tyhle prachy proste budu mit shit kola ala MAvic Aksium. Pokud me bude silnice bavit, tak bych pozdeji treba lepsi kola dokoupil.

    Jsem prekvapeny,ze discove verze jsou o tolik drazsi nez V verze. 95% najezdu bude v PRaze a strednich Cechach,kde poradny kopec prakticky neexistuje. Tedy uplne nepotrebuji resit argument typu „co budes delat ve sjezdu v desti v Alpach“. A nepovazuji V brzdy za zasadni problem, ale rad si prectu I jiny nazor.

    Na nejake kola I jinych znacek si sednu, at vim co mi sedne za geometrii a ty co jsou jen online porovnam geometrii. Popravde jakozto silnicni zacatecnik vlastne nevim na co dat bacha, ale na XC kole mi sedi vic geometrie, ktera me nuti vic „lezet“ na riditkach a tak to budu chtit I na silnici.

    Bianchi je primo na krame u jednoho prodejce, u Rose ma ted kamarad cerstvou zkusenost, ze avizovane dodani plati. U Canyonu mam naopak starch, par kamaradu resilo MTB a dost se nacekali a avizovane data nebyly dodrzeny, ackoliv byly nekolik mesicu v budoucnu.

    Zajima me I pomer cena vykon, Je mi jasne,ze drazsi by mel byt lepsi, ale jestli to stoji za to (napriklad priplatek ULTIMATE vs ENDURACE u Canyonu).

    Odkazy:

    Canyon endurace 7.0

    Canyon Ultimate CF SL Disc 7.0

    Rose TEAM GF Four

    ROSE X-LITE FOUR

    Bianchi Sprint 105 2020

    Dik za tip

    Prolezl jsem jinak Meridu, Trek, Cube, KTM,ORbeu, Specialized a nic me tam nenadchlo, casto podobna sestava ale treba ne uplne hezke barvy, popripade vyrazne vyssi cena, za stejne osazeni

    0 0
    • Velomiwookie  

      Taky jsem se tim ted dost trapil (1. silnicka), cenove mi vysel nejlip canyon a nic moc se mu nevyrovna.

      Kotoucovky sem zavrhl, taky jezdim kolem Prahy a ten cenovej rozdil + narust hmotnosti za to imo nestoji.

      Bejt na me velikost tak jdu do Endurace CF.8. Mas tam pohodlnej ram, cenu mas presne 50tis, mas to na ultegre s fajn dt swiss kolama.

      Pripadne pak ultimate – behem par dnu refreshnou radu, takze by mohly byt vyprodeje tech starsich a mohl by jsi v 50tis dosahnout na cf sl 8, ktere jsou ted skladem a s novou radou je posunou do outletu (pokud je nenechasji stejny na dalsi sezonu jako to udelali u Endurace). Kazdopadne u ultimate cf sl 7 aspon snad vymeni ty kola na fulcrumy, coz ale asi tak nenu takova vyhra.

      Ja nakonec beru jetej ultimate SLX, ale jak rikam, jsem limitovanej velikosti a byla velka nahoda ze sem na to narazil, jinak uz bych cekal na Endurace cf 8, kdybych nenarazil na to jety tak beru ulitmate cf sl 8

      Jeste k tem canyonum… kdyz ti nesedne posed, da se do 30 dnu bezplatne vymenit predstavec, pokud to ma aerokokpit, da se vymenit celej kokpit a urcit si i sirku riditek. plus muzes vratit cele kolo zdarma kdyby to bylo uplne mimo.

      btw. proc mas ve vyberu ultimate s diskama kdyz pises ze chces bez disku? Tam ten cenovej rozdil neni az takovej potom, ale pockal bych u ultimate urco na refresh rady kterej bude brzy :)

      0 0
      • zarkow  

        Ač také nejsem zastánce kotoučovek na silničce, pokud budeš jezdit hlavně zima jaro, kdy je na cestách vlhko a binec, byla by to možná nakonec i lepší varianta.

        Aksia jsou sice základní kola, ale držáky. Na najezdění km v tomto období ideál.

        Edit: Patří to k zákládajícímu příspěvku

        0 0
      • volyn  

        nepisu,ze chci bez disku, pisu, ze si nejsem jisty jejich potrebou

        0 0
        • popokatepetl  

          Mám ultimate s V brzdama, ale jezdím jen když je sucho. Výjimečně když mě zastihne déšť. Na celoroční použití bych chtěl kotouče, ale taky blatníky, které tam nejdou nasadit :-)

          0 0
      • roupik  

        Endurace mužů doporučit…mám cf sl 8 disc a jsem spkojenej, je to moje druhá silnička, první byla na klasických brzdách a už bych neměnil, kotouče za ten příplatek i hmotnost stojí…a počkej si na představení nové řady- pak bude letošní v outletu za lepší peníz a i dodání je z outletu v pohodě dle uvedených termínů

        0 0
        • Velomiwookie  

          Predstaveni endurace uz probehlo :)

          0 0
          • volyn  

            Ted co je v nabidce na jenich webu je teda endurace uz nove a ultimate lonske? Nebo to nechapu dobre. Popr., kdy budou nove v nabidce. Hledam release date 2020, ale moc konkretnich informaci jsem nenasel.

            Dik

            0 0
            • roupik  

              Vypadá to tak, Endurace už je model 2020, Ultimate ještě 2019

              0 0
              • Velomiwookie  

                Presne. A to co zustalo v endurace z lonska tak se letos neupdatuje vubec, overoval jsem si to s nima…

                A zbytek “behem podzimu”

                0 0
                • roupik  

                  Aha, já kupoval loni touhle dobou a to právě vylezla celá nová řada Endurace a modely 2018 byly ve slevach, já měl cca 6 tis. dolů

                  0 0
      • Pikaču  

        Canyon ti vymeni zadarmo pouze aero kokpit. Predstavec ne. Sice jsem na nej dostal slevu ale jen proto ze me taky rekli tuhle mylnou informaci.

        0 0
    • Řepík  

      Tak jo, ať je tady toho více…a i s těma kotoučema…

      https://www.skibikecentrum.cz/…lnicni-kola/

      0 0
    • zarkow  

      Váhal bych mezi Canyonem Ultimate nebo Rose X-Lite Four. Rám se mi o fous víc líbí u Canyonu, u Rose je super možnost konfigurace komponent.

      Nic proti Bianchi, ale poměr cena/osazení bude u Němců určitě lepší. Co Giant, nezaujalo nic?

      0 0
    • Kalic  

      Zkus se podívat k anglánům, třeba toto.

      0 0
    • vt  

      Kouknul bych na vyprodejove SuperSixe, treba: https://www.sterba-kola.cz/…evo-105-2018

      Aksium je na trenink idealni.

      Dalsi nedrahy karbony mi prijdou Focusy a Gianty TCR.

      0 0
    • roupik  

      Náhodou Aksia nejsou shit, nejsou nejlehčí ani nejlepší, ale vydrží neskutečný věci, já na ně nedám dopustit

      0 0
    • Smazaný účet  

      Zimák v novotě za 50K, vlákno Sodoma je jinde.

      0 0
      • vt  

        Vsak prave koupi poradnou silnici a zimak bude z mtb!

        0 0
      • volyn  

        Divej ja mam MTB ktere nechci honit zbytecne celou zimu po asfaltu a likvidovat tam retezy popr. kazetu Eagla X01, ktera me stoji radove vic nez kazeta a retez na Shimano 105 na silnicce. Co jineho se muze podelat, karbonovemuramu zima nic neudela. Brzdy jestli likviduji tady nebo tam.

        Ja na tom kole chci jezdit i v lete, kde uz buduvice jezdit na MTB, ale stale se nabizi ruzne vyslapy s kamarady.

        Mam zimaka 12 let stare 26" MTB 13kg, vse dojebane, nechci do toho vrazet ani korunu a ani me to na nem nebavi na asfaltu.

        Za zimu najedu 3000km, ne 30.

        0 0
        • vt  

          Na tohle zimni najizdeni se mi ale prave ta stara 26" osvedcila nejvic. Nebude lepsi koupit nejaky gravel nebo cyklokros nez cistou silnici?

          0 0
          • volyn  

            nechci, ja chci si zajet v lete po asfaltkach po jesenikach, nechci uhybat na sotolinu. To si naplanuji MTB rovnou. Ja ty univerzalni reseni nemam rad, nikde na bezkach, na kole…

            0 0
    • Smazaný účet  

      Sorry, že jsem si to vybral na Tobě, ale dotazy" moje první silnice, moje představy nájezdu" za rok a ještě k tomu v zimě jsou směšné… Moje rada je skus se svézt na jakékoli silnici a když Tě to chytne nešetři. 50 je málo:-((.

      0 0
      • volyn  

        nerozumim, ja ten najezd mam v zime, ale na verglu, co se mi rozsype brzo, jinak bych to neresil.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Jasně. že nerozumíš. Rady typu „do teď jsem jezdil MTB a vzpomněl jsem si, že chci silnici“ jsou těžké. Silnice je dřina, počítej c tím:-).

          0 0
          • volyn  

            Myslel jsem, ze to pojede samo, diky za cenou radu

            0 0
            • Smazaný účet  

              Sorry, nemyslel jsem to zle, ale toto téma je zde neustále omýláno a připadá mi, že vlastnosti silničky jsou značně nadhodnocovány lidmi, kteří s ní nemají žádné zkušenosti. Jak říkáš : myslel jsem…

              0 0
              • volyn  

                Z tve kapsy to nejde, tak proc se tim tak moc trapit

                0 0
                • Singlespeed  

                  Z mojí kapsy to nejde, tak co je mi po tom, ať si koupí co chce a za kolik chce. A Bike-Fórum bychom mohli s klidným svědomím zrušit… Naštěstí tak jako ty tady většina lidí neuvažuje a jsou tu i tací, co se ti snaží poradit i přesto, že to z jejich kapsy nepůjde.

                  0 0
                  • volyn  

                    Moc konkretnich rad jsem od mej nedostal. S lehkou ironii “co chces pohledavat na silnici, 50 je malo, za ty prachy nemas nic moc”

                    To me neposouva, ostatnim dekuji

                    0 0
                    • adam1  

                      A nebude ti té carbonové milenky líto v té zimě?:)jestli to chceš jako zimáka tak endurace jsou i v al na 105(fajn to řadí) tuším za 28k i ten dekáč by šel a nemusíš ji šetřit :).Imo můj názor je že stejně to je v nohách/hlavě a myslet si že kolo za 130k pojede líp(samo)jak kolo za 30k?je mylná.

                      Ps:bacha hlavně na to že ta žiletka je nebezpečně nakažlivá:))

                      0 0
                      • volyn  

                        Ty hliny sem koukal, ale to vypada komplet vyprodane. Dostupnost na dotaz. Ale za stejny peniz ma 105 je hlina od Rose. Akorat mam vnitrni problem, ze to kolo pripdne v budoucnu nikam nepovysim, ale to jsem asi stejne naivni. Tak zpet na stromy :)

                        0 0
      • Pikaču  

        50 je malo? Uplne dostačující na karbon a 105tku. Co by jako mel kupovat. Sworkse za 180 be slevě nebo co.

        0 0
      • atty  

        Silnička musí stát minimálně 150 a víc, záplety alespoň 40, všechno v karbonu a na DA či Redu, jinak se s tím nedá vůbec vyjet – za prvé to jinak ukrutně nejede a nad 7kg je to těžký jako prase, za druhý by majitele trapnost fackovala, jezdit jen nějakou 105…

        A na celoroční ježdění včetně zimy tím spíš…

        0 0
        • vt  

          A tech 7kg je jeste dost na hrane :-) Nastesti hmotnost neni videt.

          0 0
        • Smazaný účet  

          Nic takového zde nepadlo. Svůj mindrák si prosím vylévej jinde. Super silnice se dá pořídit do 100 (max). Ale možná Tvá rada bude někomu inspirací…

          0 0
          • atty  

            Právě, že já doufám, že žádným mindrákem netrpím.

            Ty jsi psal, člověku, co si asi bez předchozí zkušenosti chce koupit nějakou slušnější základní silničku na celoroční provoz, že nemá šetřit a 50k je málo a že se na tom musí šlapat a je to dřina.

            Z toho pro mne vychází, že silnička za 50k je nepoužitelná a že tazatel asi neví, že se na kole musí šlapat.

            Rovněž je irelevantní tvrzení, že na silnici se musí jezdit s velkou dřinou. Ano, pokud chceš cíleně trénovat a citelně se zlepšovat, pak určitě. Pokud chceš jezdit do práce a na výlety, je to jen taková dřina, jakou si sám nastavíš, jakou jseš schopen absolvovat a jakou Tě to bude bavit.

            Ne, nic ve zlém, ale tyhle rady – silnička za 50k nemá smysl, potřebuješ vysoký karbony za minimálně dalších 30, jinak to vůbec nejede… fakt se to chce trochu vrátit do reality. Silničku za 100+k si koupí někdo, kdo se do toho vyjezdí a dokáže pak poznat ten rozdíl kola, nebo si ji koupí někdo, kdo na to prostě má a cena je mu jedno, nebo někdo, kdo s tím míní vážně jezdit nějaké alespoň oblastní závody. Ten, kdo to vyzkouší a zjistí, že je to přesně to (ta silnička), co chce a co hledal, má vždy spoustu možností, jak následně kolo upgradovat, či ho vyměnit za lepší následně.

            0 0
    • jonti  

      Urcite bych bral kolo na kotoucich, mel jsem to podobne, jezdil jsem treninkove v okoli Prahy nekolik zim par tisic km bez ohledu na pocasi a i kdyz tu moc kopcu neni, staci si jezdit k vltave nebo berounce a nahoru a metry to da. Za dve zimy jsem bych schopny probrzdit hlinikove rafky na fulcrumech.

      0 0
      • volyn  

        fér bod, díky

        0 0
        • jiriga  

          zdar, resil jsem podobnou zalezitos loni, najezd plus minus stejny i zpusob pouzivani. nejdrive jsme mel zacileno na nejaky endurance model (Giant Defy, Cann Synapse,Trek Domaine, BMC Grna Fondo) , ale porad mi tak nejak neco „chybelo“, mi to prislo takovy trosku „tezkopadny“ , nebylo tkaovy agilni ci rychly, kdyz clovek chtel slapnout treba v kopci . Pak jsme si vyzkousle klasicke silnicni modely a bylo rozhodnuto. Rozdil v komfortu neni takovy a zaber ci jizda mi prisla zabavnejsi a subjektivne rychlejsi. Po zvazeni kde a jak jezdim, jsem nakonec zvolil klasicke brzdy, silnicka by mela byt lehka:-) jezdim v Praze, okoli Prahy, jizni/stredni Cechy ..obcas nekam ven. Jezdim i v zime, karbon nekarbon a super. Ted jsme si akorat prehodil bezdusaky 25 na 28. Joo, a nakoec po vsem tom osobnim zkouseni, jsme nakonec zvolil Giant TCR Advanced 2 na 105 (velky favorit byla jeste Emonda od Treku). Cena byla bezkonkurencni za 37500Kc.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.