• katrops

    Na horské kolo potřebuji koupit nový plášť. Nyní tam mám toto :

    http://www.bike-eshop.cz/…6-x-2-1-drat?…

    Váhám jestli koupit to samé. Měl jsem totiž dost defektů. Je pravda, že poslední dobou je už ojetý, ale ty defekty ikdyž ne tolik byly i dříve.

    Mám ráfek s 24 dráty, na kterém je nápis Mavic cross MAX SL SCS a nějaká přelepka s nápisem Made in Romania Maxtal S-6000 (559×19).

    Plášť se špatně sundával a nasazoval. Také jsem zjistil, že na ráfku není žádná ráfková páska.

    0 0
    • novas752  

      Já používám Schwalbe Smart Sam 26×2,25" Performance. Stojí okolo 600Kč, dobře se odvaluje na asfaltu a na (polo)suchym povrchu drží slušně.

      Na zadku mi vydrží cca 5000km (50% asfalt, 50% spíš sušší kamenitý cesty/traily), na předku dvojnásob.

      Defekt jako propíchnutí mám tak 2–3× za sezónu (5000Km) defekt jako procvaknutí o ráfek tak 1× za sezónu ale to závisí spíš na tlaku.

      Sundat i nandat mi jde při troše snahy i holou rukou.

      Pásku do ráfku dej.

      0 0
    •  

      Plaste kenda a maxxis uz nekupuju z duvodu divnych rozmeru jak na silnici tak na mtb. Pokazde narvat a sundat pomalu kovového u montpakou. Jeden maxxis jsem sundal jen stipackama. Takze rubena nebo schwalbe. Pristi vymenu budu zkouset vredestein. Taky lepsi priplatit za kevlarovou patku.

      0 0
      • Esi  

        Včera jsem dával na předek nový Maxxis Ikon holou rukou bez použití montpák tak že ono to zase nebude tak horké :-) Pokud kupuješ drát verze plášťů tak ty se nandavají hůř

        0 0
      • Dorsiflex  

        Jejich rozměr je v pořádku, ale tyhle pláště nemůžeš jen tak rvát dolů/nahoru. To je skoro nedá a hrozí při tom poškození pláště, duše nebo ráfku. Je na to finta, kterou jsem našel kdysi tady – používají se dva stahovací pásky. Dalo mi to práci, ale to video, ze kterého jsem se to naučil, jsem ti našel. Funguje to naprosto bezvadně. Od té doby patří k mé základní výbavě, kterou mám vždy sebou i stahovací pásky.

        https://www.youtube.com/watch?…

        0 0
        •  

          Tak takhle zapasit s plastem uz nikdy vice. Kontinental, schwalbe nebo vitorie, rubeny, s tema jsem nikdy pri vymene nemel problem.

          0 0
    • petr99  

      Já mám schwalbe racing ralph s drátem. Jede pěkně, i slušně drží, ale už ho nekoupim. A to ze dvou důvodů – mizí jak pára nad hrncem a má tenký boky, takže je náchylnej na říznutí a cvaknutí duše. Ale jestli nejezdíš nějak mezi ostrejma šutrama a nevadí ti dát trochu vyšší tlak, tak je to dobrá guma za dobrej peníz, ale když ti vadily defekty u maxxise…

      Schwalbe má celkově podle mě tenký boky, takže já naopak chci jít do maxxise :)

      0 0
    • scota  

      Continentl X-king. ve verzi dle rozpočtu. Nejlépe směs black chilli kevral, protection. Pásku v každém případě.

      0 0
    • Macháně  

      Dramaticka evoluce co lita :D Tak to neni co resit a jdi do toho sameho.

      0 0
      • katrops  

        Tak jsem opravdu nakonec koupil ten maxxis crossmark. Když jsem ho, ale porovnal s tím starým, tak jsem zjistil, že tam byl předtím asi s kevlarem a já koupil s drátem. Ale snad to přežiju :).

        Nakonec jsem tam nedal ani tu pásku do ráfku, když tam předtím nebyla. Vnitřek ráfku je hladký, není to jak u některých ráfků, že tam jsou niple, které by mohly duši píchnout.

        0 0
        • scota  

          Gratuluji ušetřil jsi asi 40 Kč za pásku ;-) Akorát budeš řešit procvaklé duše.

          0 0
          • katrops  

            Nejde o šetření. Říkal jsem si, že když tam původně nebyla, tak to tak asi má být. O co by se duše procvakla,když tam nejsou niple ? Projížděl jsem ráfek rukou, vše je hladké.

            0 0
          • tigermoth  

            A není to tím že je to bezdušák?

            0 0
        • Ossis  

          Pri spravne volbe plaste (UST nebo aspon TR + tmel) jsi mohl vynechat i tu dusi… A mel bys po problemech s defekty.

          0 0
    • MAXXX  

      Zdravím, když už je založeno tohle čerstvé vlákno, tak bych také chtěl poradit s novými plášti. Do ted používám Schwalbe Hurricane. Chtěl jsem tyto gumy zkusit, že by mohli být takové univerzální. Na silnici a polních cestách jednou suprově, ale jak už více zaprší tak už to není to pravé.

      Tak na letos si chci přezout na nějaké jiné. Něco jsem si tady už přečetl o pláštích na forum. Mám vyhlídnuté Schwalbe Racing Ralph, hodně jsem na ně slyšel nadávek i chvály… Moc se v pláštích nevyznám, tak nevím co znamenají jednotlivé výrazy u pláštů ( spíše tak asi tuším co to znamená ) jako je například: Performance, Tubeless Ready, PaceStar atd… Konkrétně na: http://www.kupkolo.cz/…hwalbe_k729/ Je těch variant Racing Ralph docela dost, tak se v tom nějak nevyznám.

      Prosím teda o nějaké vysvětlení… Vím že 50 lidem vyhovuje něco jiného, každý má jiné zkušenosti. Jeden řekne že jsou na prd a druhý že s nimi nemá problémy, tak je to ostatně asi u všeho. Potřeboval bych pár názorů na ty Racing Ralph a který druh se vyplatí který naopak je třeba zbytečný a tad,, Popřípadě na čem jezdíte vy ale určitě půjdu do značky Schwalbe. Ještě dodám že jezdím tak 70% terén a 30% silnice-

      Předem děkuji za každou odpověď

      0 0
      • nomecz  

        http://www.kupkolo.cz/…schwalbe.pdf

        Tady to mas vsechno popsane

        0 0
      • scota  

        Racing ralph jsou závodní super tenké šlupky.Podívej se třeba na Continental X-king Protection.

        0 0
        • MAXXX  

          Ty Continental X-king Protection mě teda dost zaujaly, ale ta cena už moc ne. Ale vypadají hodně dobře. Tak ještě uvidím co se kde dočtu. Díky za tip.

          0 0
          • novas752  

            Zkus Schwalbe SmartSam. Performance verze je levná, v suchym a polosuchym terénu drží v rámci XC bezvadně a na asfaltu jede dobře, vydrží mi cca 6 000km vzadu a 12 000km vepředu, akorát jsou trošku těžší.

            0 0
            • MAXXX  

              Díky za tip. Jezdíš na tom ? Jestli ano, tak prosím jakou má reálnou šíři verze 26×2,25 abych náhodou neškrtal o rám i když si myslím že asi ne. Díky.

              0 0
              • novas752  

                Jezdim, zítra ti to změřim.

                0 0
              • novas752  

                Je to 57mm na 24mm ráfku (vnější šířka)

                0 0
              • nomecz  

                dratove smart samy sem jezdil a tak jako na cyklostezdu/suchou lesni cestu bez bordelu ok ale to je tak všechno.

                Prostě základní guma která je hodně univerzální ale za mokra/blata/lis­ti/pisku vicemene k nicemu, odpovida tomu i jeji cena

                momentalne mam vzadu xkinga a vpredu mountain king II obe ve verzi race sport a je to nebe a dudy (jeste aby ne za tu cenu :-)) i bez ochrany vydrzi podle me o dost vic nez schwalbe

                0 0
                • Dejv94  

                  Tak XKing/Mountain­KingII nemůžeš srovnávat se Smart Samem, jsou to uplně jiný gumy. Prostě nemůžeš chtít od gumy, aby frčela na asfaltu, neuskakovala na šotolině a držela na blátě, to nejde.

                  0 0
                  • nomecz  

                    sak to taky pisu :-) zalezi co jezdi, jenom obecne mi prijde ze swalbe sou proste vic nachylnejsi k defektu (a nejsem sam)

                    0 0
                    • novas752  

                      Já jsem za posledních 5500km na jedný sadě Smart Samů píchl jen asi 3×…

                      0 0
          • orm  

            Ahoj,

            mam doma prebytecne dva raceking protection 26×2.2". Kdybys mel zajem nechal bych je za dobrou cenu. Jsou uplne nove, jen byly nasazeny a zatesneny. Kdyz tak napis do zprav :-).

            0 0
      • Macháně  

        Ja vozim na predku Rocket Ron na zadku Thunder Burt SS bezduse a spokojenost, muzu doporucit.

        0 0
        • Chlebovnik  

          Není to už moc velký rozdíl? Dokázal bych si představit kombinaci RaR+TB nebo RoR+RaR, ale RoR+TB? No nevim.

          0 0
    • Evilcleaner  

      čumím – skoro všichni tu zakladateli radíte obyč pláště, nebo ještě lépe, aby si dal pásku – to vše do bezdušového ráfku, mazec.

      pro zakladatele: příště kup tubeless nebo tubeless ready pláště a nahod to bez duše. samozřejmostí je použití tmelu proti defektům. je tu toho popsáno mraky, stačí nahlédnout do historie.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.