Výběr nového biku na rok 2019

19 nepřečtených
  • Alexis

    Dobrý den, mám letité MTB Kellys Viper SF, 26'' z r. 2003.Po dlouhém odkládání jsem se rozhodl pro nové kolo na příští sezónu.

    Měl jsem vybrané:

    Kellys Spider 90 2018,

    GT Avalanche 29'' Elite 2018

    Kross Level 7 29'' 2018, ceny do 20ti tisíc. Vyčetl jsem že se vždy oplatí si nechat kolo postavit, našel jsem stavitele přímo z Ostravy a po výměně několika emailů poslal nabídku za 15tis.a následně 20tis.

    1. 15000,–

    Rám SCUD 9SC 29" Al

    Vidlice Suntour XCR AIR RL

    Brzdy SHIMANO BRM315

    Kotouče SHIMANO SMRT54 160mm

    Řazení SRAM X.5 2×10

    Kliky PROWHEEL ZEPHYR-501-TT 38–24 175mm

    Přehazovačka SRAM X.5

    Přesmykač SRAM X.5

    Řetěz SRAM PC1031

    Kazeta SRAM 1030/10 12–36

    Řízení PROFIL 148

    Představec PROFIL RACE 31,8

    Řídítka PROFIL RACE 31,8 / 680mm

    Gripy T-ONE GP28

    Obj.sedlovky MRX XC-68 35mm

    Sedlovka PROFIL RACE 31,6

    Sedlo MRX VL-2071

    Pedály WELLGO D224

    Výplety SHIMANO M35 / PROFIL 29" disc

    Pláště MAXXIS CROSSMARK 29×2,1

    2. 20000,–

    Rám MRX Elite X9 29" Al taper

    Vidlice Suntour RAIDON XC AIR RL

    Brzdy SHIMANO DEORE BRM6000

    Kotouče SHIMANO SMRT54 160mm

    Řazení SHIMANO DEORE SLM6000 2/3×10

    Kliky SHIMANO DEORE FCM6000 38–28 175mm

    Přehazovačka SHIMANO DEORE RDM6000–10

    Přesmykač SHIMANO FDM6025 2X10

    Řetěz SHIMANO HG-54

    Kazeta SHIMANO HG50/10 11–36

    Řízení PROFIL semi-integrated, taper

    Představec PROFIL RACE 31,8

    Řídítka PROFIL RACE 31,8 / 720mm

    Gripy T-ONE

    Obj.sedlovky MRX XC-68 35mm

    Sedlovka PROFIL RACE 31,6

    Sedlo MRX

    Pedály WELLGO klasické

    Výplety DEORE M6000 / PROFIL 29" disc

    Pláště MAXXIS CROSSMARK 29×2,1 60 TPI

    Jezdím tak kolem 2 – 3 000km ročně (na sterém mě to už nebavilo), převážně cyklostezky (přesto bych volil MTB) pro univerzálnost použití.

    Zajímá mě jestli je velký rozdíl mezi stavěnými koly zhlediska životnosti komponentů a nebo jsou všechny uvedené velmi podobné.

    Ještě jedna věc: na starém jsem měl nejtěžší převod 42×14 (často využívány, potřeboval bych spíš těžší převod) při kadenci asi 75 za min. jsem na rovině jel tak 27km/h, a na novém bych uvítal dvojpřevodník ale vrtá mi hlavou trojpřevodník i když už dnes málo používaný aby mi nechyběly těžké převody.

    Uvítal bych veškeré názory a podněty. Předem děkuji.

    • gersa  

      Převod 42×14 je stejný jako 36×12 a lehčí než 36×11. To ale platí jen pokud zachováš průměr kol 26". Pokud změníš 26" za 29", pak ten převod bude ještě těžší

      Prožeň to nějakým Gear Calculatorem a uvidíš

      • Alexis  

        Při 36×11 a kadenci 75 na 29" kolech by byla rychlost asi 34km/h, což by mělo stačit na horské kolo

    • michomin  

      To kolo za 20 k je, pochopitelně, lepší, takže bych bral to. Převodově do rychla si polepšíš asi o 15 %, tzn. při své oblíbené kadenci nepůjdeš na rovině pod 30 km/h. S trojpřevodníkem bys byl ještě o něco rychlejší. Otázka je, jestli ti s dvojpřevodníkem nebudou chybět lehké převody, ale vzhledem k tomu co jezdíš asi ne.

      • Jezevec70  

        Mohl by se domluvit na klikách 38/24. Ale je dost velký skok při řazení mezi převodníky.

      • Alexis  

        I když tady čtu, že trojpřevodník už je za zenitem, stále si myslím že větší rozsah převodů (i když třeba zdvojených) je lepší. Neberu v potaz hmotnost dvoj. a troj. převodníků, což beru jako bezvýznamné.

        • Tom-T45  

          Mám HT 3*10 kupovaný v r. 2011 a dokud jsem měl jen jedno kolo, které jsem používal na vše, to znamená od terénního ježdění v lese až po silniční přesuny po rovinách, tak jsem na to, i vzhledem ke své mizerné kondici, nedal dopustit. Teď když na silnici jezdím na silničce, po po horších upravených cestách na gravelu a na biku prakticky jen v lese v terénu, tak bych si dokázal představit, že bych přešel na jednoplacku, protože v terénu ocením jednoduchost řazení, nepotřebuju jemné odstupňování kazety a pokud jedu někde z kopce víc jak 45, tak už ani nemám potřebu si přišlapávat.

          Když bych si teď pořizoval jedno kolo „pro všechno“, tak bych volil systém 2*11.

      • Alexis  

        Ještě mě napadlo Gravel nebo Cyklocrosové kolo, ale to by byl problém do 20000.

        • Tom-T45  

          Opět jako níže, jsou výprodeje, takže kolem 20 by se určitě mohlo něco najít. Já jsem nedávno kupoval Author Aura XR za 22, někdo tady dával odkazy třeba na tohle nebo na tohle a určitě by se toho dalo najít víc. Spíš jestli máš zkušenost s berany a taky je to přece jen pořád spíš silniční kolo než terénní.

        • pumpy  

          Tu mas asi nejlepsi pomer cena vykon na gravela…malinko pres dvacet.

          https://www.planetx.co.uk/…-apex-1-bike

          Nemit doma uz dve kola, asi bych na zkousku neodolal.

    • Alexis  

      Dalo by se napsat, že třeba to dražší kolo vydrží větší nájezd km nebo že se na něm bude lépe jezdit než to levnější. Nebo to v této cenové kategorii je prašť jak uhoď. Nebo našel někdo lepší Bike sériově vyráběný než skládané?

      • Tom-T45  

        Můj subjektivní názor. Trvanlivost komponent bude na obou kolech stejná, zvlášť když budeš jezdit po cyklostezkách. Dražší kolo bude samozřejmě lépe fungovat a bude lehčí – jen na vidlici to bude cca 0,5 kg, takže na tom dražším se Ti určitě bude lépe jezdit. S řazením Sram nemám aktuální zkušenost, ale se Shimanem velmi dobrou, takže, opět subjektivně, přikláněl bych se spíš k řazení Deore. Je otázka, jestli při Tvém nájezdu a hlavně stylu potřebuješ vzduchovou vidlici, která je přece jen náročnější na údržbu než pružinová.

        Je podzim, jsou výprodeje, ta zkus oběhnout cykloobchody a možná tam budou mít něco zajímavého.

        Mě třeba zaujalo v Tvé cenové relaci tohle: https://www.tsbohemia.cz/…d304428.html nebo s jednopřevodníkem tohle: https://www.tsbohemia.cz/…d304421.html

        Výhodou nákupu hotového kola je, že si ho můžeš před nákupem vyzkoušet, ale je možné, že u stavitelů je to stejně.

        • Alexis  

          Kola která jsem původně hledal vážily okolo 14kg. 2018 MMR 29" Woki 30 by měl mít dle jiné stránky ve velikosti L jen 12,5kg, to zní určitě zajímavě.

          Je 2kg na kole poznat nebo to je zanedbatelné?

          • Tom-T45  

            Samozřejmě že to jde poznat, zvlášť když to pověsíš na váhu, nebo se někomu chlubíš, jak lehké kolo máš :-)

            Spíš jde o to, že těžší kola jsou většinou ta levnější a jsou osazená komponenty nižších řad, které nemusí fungovat tak dobře, jako kvalitnější a dražší. Rozdíly ± 0,5 kg bych vůbec neřešil, soustředil bych se na vyváženost osazení daného modelu.

            Další věc je, jak moc ty hmotnosti odpovídají skutečnosti. Pokud je pro Tebe hmotnost důležitá, tak si můžeš pořídit závěsnou váhu na zavazadla a libovolné kolo si převážit.

            • Alexis  

              Spíš jsem to bral tak kdybych se projel na 14kg a pak 12kg jestli bych řekl „Tak to je něco“ nebo „No čekal jsem víc“ Jinak současné váží přes 17kg!

              • Pytlik  

                Urcite to poznas, ale uplne never tomu, co pisou o vahach v popiscich.

                Jinak ze zkusenosti mi prijde dulezitejsi vaha jednotlivych kol (rafky, plaste, vyplet) nez cele kolo (osazeny ram). Kolo je pak pocitove mrstnejsi a lehci, protoze temi koly ve finale tocis, rozjizdis je, brzdis…

                • Alexis  

                  Někde jsem četl, že ušetřit 1kg na kolech je jako 4kg na zbytku kola. Tak asi jo.

        • CannondaleF29carbon  

          Lehce přes limit, ale komponenty včetně brzdy na dobře úrovni.

    • popokatepetl  

      U toho za dvacku bych připlatil za blackjacky rafky a dráty sapim race. Vzduchové vidle se neboj. V raidon nic není :-)

    • 3bike  

      no za 20 velmi pěkně vybavené kolo..

Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce