• Karlie

    Prolistovala jsem několik webů, několik diskuzí tady, poptala se pár aktivních jezdců a je mi jasný, že nejdřív bude třeba zkoušet…, přesto by mě potěšila nějaká rada/doporuče­ní navíc.

    Na kole jsem jezdila naposledy tak před deseti lety, ale nějak se u mě projevila touha se k tomu zas vrátit. Každý mluví o geometrii, ale osobně se domnívám, že jak mi kolo sedí, zjistim v mém stavu možná tak za tři měsíce – pro mě je momentálně kolo „jen“ kolo.

    Mam ráda terén, bláto…(takže předpokládám, že mě bude zajímat údržba a vidlice), ale dokud si nebudu jistá, jak moc mě kolo chytne, nechci hnát cenu do extra výšin – ideálně bych se s cenou ráda vešla do 20tis., ale plus mínus okolo by se dalo uvažovat. Koneckonců budu potřebovat ještě další vybavení…

    Na celoodpružený můžu zatim zapomenout.

    176cm/73kg

    Po trocha brouzdání jsem si představovala něco viz níže:

    http://www.yourbike.cz/…el-2010.html (i když cena už je celkem přes)

    http://www.mojekolo.cz/…-ebs2-raidon

    Beru jakákoliv doporučení – rozumim tomu asi jako křovák finanční krizi

    0 0
    • Lázeňák  

      Především hledej kolos dámskou geometrií. V tvém výběru jsou obě pánská. Zkus toto http://www.amulet.cz/…400-wbrdisc/

      0 0
      • maajkee  

        Nemusí hledat vyloženě pánskou, dneska se vyráběj i panský modely hodně krátký a vyhověj i dámě :)

        Tak nějaký tradiční typy:

        felt

        nebo o trochu dražší a lepší felt

        Obě maj v eMku což je 17,5" to by na tvojí vejšku mohlo být OK.

        Nebo teda vyloženě dámský GT

        ale možností je fakt hodně, teď začínaj i výprodeje, takže ceny poletěj snad dolů i u modelů 2010.

        0 0
        • Smazaný účet  

          To GT je mrňavý.

          0 0
          • maajkee  

            No jo! :/

            Tak zkusit počkat až model 2010 klesne trochu na ceně, očekával bych to co nevidět.

            0 0
            • Karlie  

              Víš co je špatný? Že já můžu hodnotit jen vzhled, mně ty proporce prostě vůbec nic neřikají. Nevim, nakolik je lepší investovat do něčeho „lepšího“ a nakolik se na to vykašlat a pak to případně dokoupit – pokud bude třeba

              Nevim, nakolik jsou určitý věci pro jízdu důležitý na úkor jiných Přeci jen, když se podívám na kola, který se zdají mně, že splňují to, co se kde píše, že splňovat mají nebo je dobré, jsem hned u kola za 35 a víc :) Což je sice OK, ale držim se při zemi, co když to zas nevyužiju? A na kole jsem roky neseděla, přijde mi to pro mě i zbytečná „investice“ do začátku Snad dneska stihnu ten obchod a udělám si aspoň trochu jasnější představu Je mi jasný, že tady mi nikdo nepomůže, ale zase – proč si nerozšířit obzory :)

              0 0
              • Ruprt2  

                tak nechod jen do jednoho obchodu.

                Leccos poznáš podle toho, když si budou obchodníci protiřečit nebo se naopak shodnou.

                0 0
              • maajkee  

                No myslím, že nejlepší pro tebe koupit nějakou pěknou bazarovku, když koukneš na cyklobazar je jich tam spousta a nebo teĎ mě napadá kolo co tady prodává scalar.

                Za příplatek ti tam dá vzduchovou vidlici, kterou si můžeš nafoukat na svojí hmotnost a bude relativne dobře fungovat, navíc to kolo je vlastně nový a za tuhle cenu, lepší nový nekoupíš.

                0 0
        • Karlie  

          FELT Q920 nevypadá zle

          0 0
          • t29  

            ty Felty mě samotného příjemně překvapily, většina výrobců dá radši drahou přehazovačku a odrbe vidlici nebo náboje kol, které nejsou tak na očích, zatímco Felt má vyváženou sestavu.

            0 0
      • rud1k  

        Myslim ze i merida by mohla sednout… taky jsou kratsi. Nebo nejaka damska edice od Superiora. Kazdopadne kdyz ti sedne pansky kolo, tak neni duvod k zoufalstvi ;)

        0 0
      • MlokCZ  

        Proč především? Tohle přeci obecně vůbec neplatí a musí vybírat dle svojich proporcí, které mohou být vhodné jak na extra krátký rám, tak naopak na extra dlouhý (nebo něco mezi tím).

        Třeba v mojem okolí žádná žena nevozí dámskou geometrii rámu a některé dokonce vozí i dost dlouhý pánský rám (to ale samozřejmě zase neznamená, že pro některé ženy bude krátká geometrie dámský rámů vhodná).

        0 0
      • Marskatin  

        Stejně často omílané jako nesmyslné.

        1.„pánské“ rámy jednotlivých značek mají tak takový rozsah poměrů výšek ku délce, že si jistě v pohodě vybere i mezi pánskými.

        2.kecy o kratším trupu jsou taky hlavně marketing. ženy, stejně jako muži mají ruzně doiuhé trupy, nohy atd.

        3.někdo rád posed delší, někdo kratší

        Takže část jezdí dámské, část pánské. Zbytečně vyloučit pánské rámy, jen proto, že jsou pánské je hovadina.

        A dokonce vím i o muži, co jezdí dámský rám, protože mu vyhovuje jak je krátký.

        0 0
      • PjSky  

        Ola, koukam ctu.. Karlie je cislo.

        Hele kdyz na to tak koukam tak tenhle zavodni holcici Amulet je fakt nejlepsi rada.. HLAVNE nekupuj nic bez diskovych brzd, jak ti tady fesaci radi nektery levnejsi vehickly. Z motorky to mas nacviceny :) a je to bezdebat prinos do techniky jizdy, kdyz nemusi rvat za packy.

        Kolo taky vybruje, pockej az najdes hruby asfalt co pujde presne proti vzorku na plasti :)

        0 0
        • scret  

          porad lepsi kvalitni vecka na dobrych spalkach nez jebky kotouce… takze nevim jestli „disk.brzdy“ jsou v tyhle cenovy kategorii takovy terno:)

          0 0
    • kacuudek  

      ahoj! před 3 lety jsem na tom byla podobně. začala jsem jezdit spíše kvůli příteli. začínala jsem na dámském hardtailu od Superiora za 11tis. Na omlácení ze začátku dobrý. a pak mě to chytlo a byla výměna za fulla :)

      tím chci říct, pokud nevíš, zda-li tě to chytně, šla bych do nižší ceny za hardtaila a pak by se vidělo.

      a důležitá je i velikost rámu. já jsem prcek /160cm/ a mám rám S nebo-li 15". tak na to ber taky ohled :)

      0 0
      • maajkee  

        By mě zajímalo jestli taky někdy nějakej chlap začal jezdit na bajku kvůli přítelkyni :)

        0 0
        • krokus  

          Pokud s přítelkyní nemůže doma vydržet, tak možná:-)

          0 0
          • kacuudek  

            nebo výměna přítelkyně :)

            0 0
            • maajkee  

              a nebo pak milenka :)

              0 0
              • kacuudek  

                to bych rozebírala v jiném dredu, ať nezaprasujem tohle :)

                každopádně jsem spíš pro to kolo, než milenku. a ono kolo taková milenka vlastně je :)

                jinak s tím dámským/pánským rámem – mám teď pánský a též v poho

                0 0
                • maajkee  

                  Jo jo, já mám kolo jako milenku, naprosto ideální, všechno mně dovolí a nefrflá :) a až mě přestane bavit, najdu si jinou, hezčí :D

                  0 0
                  • Ruprt2  

                    ale v tvém případě, zase jenom jetou :-)

                    0 0
                    • maajkee  

                      Ne ne, jenom jetou kostru, zbytek nastrojím do novýho masa :)

                      A neboj i novej bajk jsme si párkrát za život koupil, ale to je nuda :)

                      0 0
        • kacuudek  

          no znáte to, vždycky chlap přetáhne ženskou. chtěla jsem ho přemluvit na běhání, že by ho kecky vyšli levněji než mě nové kolo… a čtete jak to dopadlo :)))

          každopádně si nestěžuju! :)

          0 0
          • maajkee  

            Však to je dobře, já jsem si tu svoji taky předělal na cyklistku :) Akorát pořád ji nějak nemůžu zbavit strachu, je to strašpytel :) Naposledy když to trochu víc pustila, tak si sedřela po pádu koleno a bok a bojí se ještě víc :)

            0 0
            • Ruprt2  

              jo to je typické.

              Já jí říkám, ať zavře oči. Brzdit pak bude stejně a když neuvidí, tak aspoň neudělá nějakou kravinu :-)

              V plánu je full, který by jí snad mohl dodat odvahy. Ale nevím jistě jestli je to dobrý nápad.

              0 0
              • kacuudek  

                je, rozhodně je! :)

                0 0
                • Ruprt2  

                  a vážně.

                  nebude si ztěžovat, že to nejede, houpe, že je to těžké apod?

                  0 0
                  • kacuudek  

                    no jestli jí vybereš plečku, tak asi jo! :))) mně bylo vybráno dokonale a ikdyž nikdo nejede, tak si prostě vyjedu sama, protože ten FULL mě úplně dostal!

                    0 0
                    • maajkee  

                      Jj, to je taky taková zajímavost, že holku co jede na bajku sama potkám tak jednou do měsíce, většinou akorát s týpkem nebo ve skupince. Nevim proč ženský nerady jezděj samy.

                      0 0
                      • kacuudek  

                        já jezdím ráda sama. ale problém je, kdyby se náhodou něco na kole potentonoc… chlap si přece bude vědět víc rady jak já.

                        na začátku jsem dostala školení, jak vyměnit + zalepit píchlou duši, namazání řetězu a to je asi tak vše, co zvládnu :)

                        0 0
                        • maajkee  

                          To je fakt, v tom bude asi ten problém, že se ženy bojej, že se jim něco rozbije. Ale tak vždycky pojede okolo nějakej chlap, co ženský vždycky rád pomůže :)

                          0 0
                          • kacuudek  

                            no jo, ale to pak my ženy musíme jezdit nějaký cesty, kde někdo občas projde či projede. ale když si chceš dát nějaký lesní singlík, kam choděj jen srnky a prasata… :)

                            0 0
              • ZuzicK  

                Odvahu dodá, ale techniku nezlepší.

                0 0
                • Ruprt2  

                  mám to chápat tak, že nedoporučuješ? ;-)

                  Já fakt nevím sám s fullem zkušenost nemám a zatím nemám potřebu. Ještě bych ho i chtěl.

                  Uvažoval jsem i o zapůjčení, ale to je dost problém já potřebuju velikost tak 21 a ženě je zase 16 velká.

                  Když jsem se informoval a zkoušel zápůjčku, tak když už mají tak velikosti 17–19 :-(

                  dámské samozřejmě ani omylem.

                  0 0
                  • ZuzicK  

                    Že bych nedoporučovala, to ne, mě už se na HT taky moc nechce :). Ale hodně lidí si od fulla slibuje, že budou jezdit líp, což tak ale není. Hodně odpustí, to jo, ale techniku prostě musíš najezdit jak na ht tak na fullu, ono to kolo to samo neumí ;)

                    0 0
                    • Ruprt2  

                      no já se ptám jestli je to snažší a dodá jí to odvahu.

                      Jinými slovy mám bojácnou ženu a dvě možnosti.

                      koupit levnější HT, které bude lehké a rychlé a nebo dražšího fulla, který bude mít kompromisní výbavu.

                      vyváží full nevýhody ceny, výbavy a hmotnosti, tím, že jí dodá odvahy a schopností, které možná má, ale ale na HT je ze strachu nepředvede?

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Odvahu ji určitě nedodá, to je v hlavě a ne v kole. Osobní zkušenost doma s manželkou a v podstatě i moje (na fullu jsem se lehce posunul s tím co jezdím, ale to přišlo postupně jak jsem to jezdil a ne díky samotnému odpružení).

                        Na druhou stranu je manželka s fullem moc spokojené i v lehčím terénu. Má ale chrtích 100mm zdvihu.

                        0 0
                        • Rychlej turista  

                          Možná získá trošku na jistotě, že se jí bude lépe brzdit, pokud se ale bojí, tak těžko bude jezdit rychleji. Si teda myslím, protože to beru podle kámošky. Jezdí sice na pevné, ale dneska to valí několikrát rychleji, než když na ní začínala. Proto si myslím, že kdyby tehdy sedla na fulla, jela by z toho kopce prakticky stejně.

                          0 0
                      • mr.antik  

                        Full umožní jet v terénu rychleji než HT s minimální námahou. Ale pokud nějakej kopec nesjede, tak ho nesjede ani s fullem.

                        Btw jsem pro rozumnýho fulla s rozumným základem (dobrý rám,vhodný tlumič a vidle) a s vlašťovkama a pohodlným sedlem + cepování techniky :-))

                        0 0
                      • ZuzicK  

                        Tak můžu vzít za příklad mojí maminu, té full určitě pomohl. Odpustí ji třeba to, že nerada vstává ze sedla, protože se cítí nejistě. Do sjezdu určitě pomůžou i řidítka stejně vysoko se sedlem, spíš výš, to dodá poměrně dost odvahy ;), takže žádný chrťácky postavený full. Ostatně i já jsem tak jezdila (začínala jsem cca 5cm nad sedlem) a pak jsem postupně snižovala ;)

                        0 0
                        • maajkee  

                          A kde jsi skončila? :) 5 cm pod sedlem? :)

                          0 0
                          • ZuzicK  

                            nejsem chrt :-) ani kolo by to nedovolilo, teď jsem někde na úrovni sedla.

                            0 0
                            • maajkee  

                              No, tak to je akorát :) Já jsem lehce pod a někdy si říkám proč já se kruci tak ohejbám :)

                              0 0
            • kacuudek  

              se strachem jsem dlouho bojovala. když sem se rozjezdila na HT a koupili jsme fulla, dost to odbouralo. teď už jen vylepšit tu techniku.

              po pádu to je vždy blbí – znám to od známejch. ale snad časem to kousne :)

              0 0
              • maajkee  

                No jo, já už jí pomalu na fulla oťukávám, jenže ona je taková, proč kupovat něco novýho, když to starý jí slouží dobře :) Já jsem zas uplnej opak :) Časem ale povolí, seženu nějakej rám, přeházím komponenty a postavím jí před hotovou věc :)

                0 0
                • kacuudek  

                  no já ti nevím. já si na vše přicházela sama. a teď mě to těší. abys jí tím překvapením spíš neodradil… ale zase když to zkusí – nebude chtít jinak :)

                  ji třeba na zkoušku puč to tvoje, ať si přejede pár obrubníků :)

                  0 0
                  • maajkee  

                    no jo, jenže já mám na ní kolo velký a dlouhý jak tejden před vejplatou :) To jí moc nesedne. Nejlíp jet s ní na nějakou testovací akci.

                    0 0
                    • scret  

                      never ji ani slovo:)) jednoho dne jsem pevne rozhodnul ze bude full a bylo:)

                      0 0
                      • kacuudek  

                        no samozřejmě :)

                        0 0
                      • maajkee  

                        No vida a ona mě tady takhle krmí :) Takže je rozhodnuto, bude full a basta :)

                        0 0
                        • kacuudek  

                          chlap musí mít vždycky pravdu, tak mu tu jeho nebudu vyvracet…:))) kdybych to kolo nechtěla, tak ho nemám :)

                          0 0
                        • scret  

                          bodejd, jsme prece hlavy rodiny nee..:)

                          0 0
            • Karlie  

              Já doteď jezdila na motorce – v kombinéze a s integrálkou, na kole budu taky srab – prakticky „nahá“ s odkrytou bradou… (měla jsme jeden pěkný skluz po asfaltu, kde jsem vyhoblovala bradou 3mm na helmě – naražená čelist), v době pádu jsem jela tak 50km/hod, takže mam tak trochu hrůzu, kde bych měla půlku obličeje, jet na kole. Z toho důvodu preferuju terén před silnicí Ostatně další motorka už bude taky crosska a ne silnice… (provoz, stav silnic…) A beztak jsem s tou svou jezdila enduro kopřivama :)) Takže jí naprosto chápu Cyklisti jsou blázni – taky mam z kola větší strach :)

              0 0
              • Flegmatik  

                A s tou crosskou, budeš mít kde jezdit? Řekni nechápavýmu, kde se na takové krosce běžně jezdí?

                0 0
                • Karlie  

                  No však jsem psala, že u crossky je problém s terénem – resp. s tratí. Moc jich není a crosska obvykle neni na značkách = naložit na vozík a na trať dojet. Jeden z důvodů, proč jí pořád nemam. Pokud bych chtěla jezdit, nevim, jak bych to i z časových důvodů momentálně pravidelně dělala. Kolo je sice úplně jiná záležitost, ale terén u něj řešit naštěstí zas tak moc nemusim…

                  0 0
                • maajkee  

                  Právěže všude po českých rozbitých silnicích a na východ od ČR je to téměr nezbytnost, nicméně bych volil spíš nějaký cestovní enduro. Každopádně na crossky je tady u nás taky spousta tratí a nemusí se zrovna hyzdit les ;)

                  0 0
                  • Karlie  

                    Enduro a crosska jsou dvě zcela odlišné záležitosti – já chci crossku a tratě, nikdo nepsal nic o lesích ;)

                    „Spousta“ těch tratí zas neni ;)

                    0 0
                    • maajkee  

                      právěže flegmatik chtěl možná naznačit, že jezdit v lesích by nebylo moc fajn. To že je enduro a crosska zcela něco jinýho vím, a právě že pro crossku zas tak moc těch možností není, jen přesně jak píšeš uzavřený okruhy, tak je deocela fajn kompromis nějaký lehčí endurko, na tom se dá taky celkem zablbnout a i cestovat, něco takovýho jsem měl.

                      0 0
                      • Karlie  

                        Enduro je určitě fajn, ale to už chce ve dvou, na Ukrajinu bych se sama opravdu nevydala… Na silnici je to „relativně“ pomalý a neobratný (i když samozřejmě znám spoustu takových, co s endurem umí nevídané) Do terénu je to zas zbytečně těžký

                        Polňačky jsou pro enduro ideální, ale pěkné polňačky jsou až dál na východ – v ČR bys riskoval psa na procházce, babču s nákupem nebo naštvanýho traktoristu :)

                        Enduro je určitě super motorka, ale v mém ohledu je to „půlka“ z každého – ani jedno bych si pořádně neužila

                        0 0
                    • mr.antik  

                      Ono jich je dost, ale některý jsou takový zapomenutý, jen u nás v okolí třeba Tanvald, Liberec, Rádlo u Jablonce, Sněhov a to jen co vim z doslechu.

                      0 0
              • kacuudek  

                jj, chápu. proto říkám, ze začátku nějaký levný HTéčko na omlácení a zjištění, zda-li je kolo to pravé ořechové. Jinak motorkářka – klobouk dolů :)

                0 0
              • LáďaH  

                Já jsem akorát minulé pondělí dal docela pěknej džkopád (i časově to odpovídá-lehce po 16), tržnězhmožděná rána na bradě (rozuměj tomu tak, že 85 kg živé váhy dopadlo na bradu, ze které mi budou zítra vyndavat stehy), obličejem jsem brzdil o dlažební kostky, takže jsem měl v bradě slušnej ďůlek, 2 téměř vyražený zuby, které mě budou ,,jen" dodělávat, mnohačetná povrchová zranění (sedřená kolena, lokty, ramena). Po půl hodině to bylo celkem v klídku, z nemocnice jsem chtěl jet domu na kole, takže nic strašnýho to zase neni, ale mohl jsem dopadnout mnohem mnohem hůř. Jel jsem asi 35 km/h. Jediný co mě štvalo byly roztrhlý kraťasy a ty zuby, pač jsem myslel, že jsou total vyražený. Nějakou bolest jsem ani necítil :-)

                0 0
                • Karlie  

                  Přesně, mě zachránila kombinéza a helma, na kole budu mít v jistém ohledu mnohem větší respekt než na motorce…

                  0 0
          • ZuzicK  

            že by ho kecky vyšli levněji než mě nové kolo

            to je dobrý :-D

            0 0
          • scret  

            pche, kecky… :)

            0 0
        • Automat_1  

          V podstatě já, v zimě sem nejezdíval, ale co bych pro slečnu neudělal:) No pak sem byl přinucen na inliny a snowboard-ten fakt už neni pro mě, vůbec mě nechytil.

          0 0
    • Flegmatik  

      Si rejpnu ;-)

      Copak, motorka už není in nebo bylo po pár letech zjištěno, že hýbat se není až tak od věci?

      0 0
      • Flegmatik  

        Ale abych řekl něco k věci. Konkrétní kolo neporadím (se musí hlavně líbit té, která na tom bude jezdit, že), ale poradím jen velikost – tu hledej kolem 17". Taky poradím, ať si necháš finanční rezervu – na oblečení, boty, helmu atd. Což dost lidí zjistí až po koupi kola, do kterého dali všechno. Zjistit, že nemáš v čem jezdit, ale máš kolo, je na houby :-)

        0 0
      • Karlie  

        K motorce se určitě zase vrátim, jenže okruh vyjde nehorázně draho a crosska taky neni úplně nejlevnější záležitost, navíc je problém s terénem. Hýbala jsem se jinak ;), ale jelikož chci do budoucna crossku, možná v mém případě neuškodí se nejdřív naučit terén na kole, to řazení do toho pak už nějak vmáčknu :D

        0 0
    • mr.antik  

      20 tisíc za kolo už není uplně málo a asi takový základní rozlišení by mělo být, zda to kolo má být spíše jakoby sportovní/závodní (asi jako u motorek, miň pohodlný, tvrdý, míň bezpečný ale rychlý) a nebo spíš pohodlnější, hravější, líp ovladatelný, ale zas trošku pomalejší ale bezpečnější v terénu. A nebo rovnou něco na hrubý terén, skoky, sjezdy apod :-)))

      0 0
      • Karlie  

        Já měla pohodlnou motorku :o), jemnou, nebezpečná taky nebyla (to je vždycky řidič, ne stroj) a rychlá jak se tahalo za plyn, ovladatelná krásně, hravá až moc ;) Jen když už jsi přišel s tim srovnáváním ;)

        Hrubý terén by se mi líbil, ale co jsem se dívala, to už by zřejmě chtělo celoodpružený kolo a jak jsem tak zkoumala požadavky/terén/ce­ny, tak 35<

        A jelikož nejsem žádný super jezdec, víc bych ležela na zemi, než jezdila, takže si to minimálně rok/dva odšlapu v klasickém terénu, počkám, jak mě to chytne a pak budu uvažovat třeba na sjezdem :)

        0 0
        • mr.antik  

          Celoodpružený je fajn ale ne levný. Ale i u pevnýho bývá rozdíl právě v geometrii, posedu, výšce přední vidlice a třeba šířce řidítek, v gumách…

          0 0
    • maajkee  

      Takhle se pak můžeš fotit i na kole, takovejch fotek tady na BF moc není :)

      0 0
      • Martin.K1  

        pěkná fotka :-)

        0 0
      • Karlie  

        :)))) jen nevim, jestli mě budou dvě šlapky pod sebou brát víc než vibrující dvouvál :D

        0 0
        • maajkee  

          Neboj, budou :D

          0 0
        • pepek  

          Nebudou :-) Kdysi jsem se divil, že kamoš vyjížděl na mašině (dvouhrnek, řadový :-), když už byla pořádná kosa. A on řikal: „Víš, já už bych nejel, ale mojí mladé ten dvouválec dělá hrozně dobře“ :-)

          0 0
          • Karlie  

            Jo jo, já když jsem se dvakrát vyválela v zatáčce a každý se mě ptal, co jsem zas dělala, tak už jsem taky s klidem odpovídala: „Si tak jedu, pěkně to vibruje, jsem v nejlepšim a přijde zatáčka, no ty bys ubral?!“ ;)

            0 0
        • Lance  

          slapky? dve? ty jdes do trojky?

          0 0
    • Karlie  

      Pokud to stihnu, zajdu dneska něco „vyzkoušet“, tak pak poreferuju, jak jsem dopadla Můj problém je ten, že nepoznám, co jak sedí. Jezdila jsem naposledy na páskym horskym za pět tisíc, který splňoval to, co si představim pod pojmem „kolo“. To, co s kolama dělají teď, jde úplně mimo mě, za ty peníze se divim, že to nejezdí samo :o) Ale pevně věřím, že časem poznám „vo co de“ :)

      0 0
    • t29  

      Merida TFS Trail – rám je kratší než běžná pánská geometrie, což by holce mohlo sedět, kolo je víc na blbnutí než dlouhé výlety. Verzi podle peněz, pokud by sedla 17" velikost, tak se dají sehnat loňské modely 700-D – přesně na tomhle rámu mám poskládané kolo, viz profil.

      Ještě ohledně velikosti – při 178 cm výšky a cca 85 cm od chodidel po rozkrok mám 400 mm sedlovku vytaženou na maximum (sériově je tam myslím 350 mm sedlovka, ale nechcu kecat)

      0 0
    • KarY.1  

      Ahoj. Nedavno jsem resil s pritelkyni stejny problem,Ona ale meri 180cm a potrebovala damsky ram, kvuli zacinajicim problemum se zady a rukama. Po dlouhem vybirani jsme nakonec koupili Superior Team Woman 2009 za 18000 kc velikost 19. Kolo je super,pekne,lehke. Velikost je podle me akorat, prodejci se v tomto smeru fakt neshodli s ostatnima.

      Tak se zkus podivat ,urcite jeste tento model budou mit at na netu tak i nekde u tebe v kamenne prodejne..

      0 0
    • Karlie  

      Tak zatím vede, jak psal Maajkee, GT Avalanche 1.0 disc

      http://kolo.cz/…che1gtwv.jpg

      Jen by se mi líbilo v tomhle provedení, ale tam je zas jiná vidlice :(

      http://static.kolokolo.cz/…tw-2009.jpeg

      Jednoduše chci asi něco víc „fun“, než long distance :)

      0 0
      • akula  

        MAG32 je o chlup lepší než XCR, vidle bych se nebál

        0 0
        • maajkee  

          A v čem je lepší? v hezčí nálepce? :) Já myslel, že je to s XCR totožný.

          0 0
          • akula  

            z XCR má jen střeva, jinak je to Raidon. tj. má 32mm nohy místo 30mm, je tužší a má lepší pouzdra (XCR má jen plastový) ⇒ poteciálně vyší životnost.

            0 0
            • maajkee  

              Hmm, takže jak říkám defakto to samý :) Chod bude uplně stejnej.

              0 0
    • Cosmogagy  

      vidim ze motorkari (a motorkari) nejak odchazej ke kolum :-D a zacinaj slapat aj vlastnima nohama a nespolehaj jen na kone v motoru :-) taky jsem ten pripad;-) na motorkari.cz pod stejnym nickem – Cosmogagy ;-)

      kolo ti neporadim, nejak kola do blata a terenu nesleduju, ale preju at dobre vyberes a najedes na nem spoustu happy kilometru ;-)

      0 0
      • Mike Gaucher  

        „Zkrachovalých“ motorkaru.cz už tu pár (včetně mě) je.:-)

        Co se týče výběru kola nejsem, žádnej vodborník, ale prošel jsem podobnou genezí, tak snad jen co jsem za tu krátkou dobu pochytal.

        Geometrii si to chce vyzkoušet naživo, přes internet to jde blbě.

        V týhle cenový relaci (20k), člověk žádnej zázrak nepořídí. Sám něco podobnýho mám a hlavně vidle je v týhle cenový relaci celkem problém.

        Pohodlný funkční hadry (hlavně gatě s pohodlnou vložkou) jsou taky důležítý.

        Helma, to je snad jasný to znáš. Hlavu si můžeš rozbít i při pomalý jízdě a na rovině – viděl jsem to.

        S dalších „vychytávek“ bych doporučil nášlapy. Jsou to sice další prachy navíc (pedály už můžou být na kole, ale boty se musí koupit), ale jezdí se s nima fakt o dost líp.

        0 0
        • Karlie  

          S nášlapama chvíli počkám, momentálně budu mít dost práce učit se jezdit s odpruženou vidlicí… :o)

          0 0
    • Karlie  

      Všem díky za účast a rady. Dlouho to vypadalo na GT Avalanche Expert 2009, ale nakonec si příští týden jedu pro KTM Ultra Sport 2010

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.