Výběr kola - nové nebo ojetina? cca 12000?

77 nepřečtených
  • moreplavec

    Zdravim,

    je to zhruba rok, co mi ukradli kolo (http://www.bike-forum.cz/…-versus.html) a nyní hledám náhradu. Našel jsem v prodejně spoustu krásných kol, ale vůbec tomu nerozumím, resp. akorát chápu cenou stupnici produktů řady Shimano, ale tam končím. Vím, že můj Versus měl slušné osazení a za celou dobu jsem měnil než řetěz a brzdové bloky. Rád bych opět něco ověřeného a klidně i bazarovku (od solidního prodejce nebo ověřeného člověka z fóra).

    Prosím, můžete mi něco doporučit zhruba v těchto parametrech:

    Vážím (opět) 110kg, měřím 180cm. Jezdím hlavně nějaký parky/polňačky a silnici (klasika cyklostezky). Les a něco extrémního jen občasně, ale spíše pevnější povrch. Reálně na kolo vyjedu tak 3× týdně na hodinu, ale třeba mě to chytne a kdo ví… Cenu bych rád do 12.000,– a očekávám, že bazarovka mi i za nižší peníze zajistí opravdu zajímavý kousek v nové podobně zcela mimo daný budget.

    Opticky se mi líbí hlavně robustnější kola, vůbec mi nevadí např. trojúhelníkové rámy. Určitě bych chtěl už kotoučové brzdy a asi bude vhodná odpružená přední vidlice (nebo má smysl i odpružený zadek?).

    Budu rád za každé doporučení a případně i odkazy na konkrétní kola v bazaru.

    • Krejca  

      Na odpružený zadek zapomeň s 12ti tis. rozpočtem,leda bys měl ten svůj hodně macatej,obecně koukej po bazarech ,s tvýma kilama to bude lepší volba,čímž nechci tvrdit že by tě neuvezl nějaký základní CUBE za 12.

    • moreplavec  

      Díky, opticky je Merida přesně co se mi líbí. Škoda, že je to Ostrava :) Jinak já našel z nových toto: http://www.decathlon.cz/…8293188.html, ale osazením to asi nebude taková sláva.

    • moreplavec  

      Koukám, koupit lépe osazené kolo je teda porod do 15tisíc, natož do 12t. Máte někdo další tipy na zajímavá kola v bazaru nebo na nějaký pražský bazar, kde je dobré se poptat?

    • Xhao  

      Nové ± za 12k → https://www.mall.cz/…let-flash-29?…… Nic lépe osazeného nenajdeš za ty prachy…

      Za 15k → http://www.cyklonemcik.cz/…re-10-raidon

      Bazary netušim, to musí poradit někdo jinej…

    • moreplavec  

      Ještě se zeptám, prý na moje ježdění je ideál kolo 29". Má tedy cenu koupit raději „29ku“ s horším osazením nebo „nabušenou“ 26ku? Nebo jít nějakou střední cestou? http://www.cyklonemcik.cz/…ron-27-5-slx

      Pokud totiž vyměnit přehazovačku je otázka 2 tisíc a prostě to udělám až ta aktuálně osazená odejde, není to větší problém, ale velikost kola nebo rám se rovná změně celého kola, takže chci mít „to důležité“ pokryto a zbytek třeba časem povýším (pokud to vůbec bude mít smysl a něco to přinese).

      • Krejca  

        Na tebe 29 určitě ano,navíc za 12 nekoupíš ani 26 nějak nabušenou :-) zas takovej rozdíl v tom není,nic méně v bazaru spíš poscháníš lepší 26 ,přeci jen větší chlapi dost přecházejí na 27,5 a 29 tak je šance lépe osazeno 26 sehnat,Ale nové je nové a ten Amulet o odkaz výše nebude špatná volba.

    • moreplavec  

      Co říkáte na toto kolo? http://www.bike-forum.cz/…190-cm-vysky

    • moreplavec  

      Díky moc za hodnocení a tipy. Zkusím to pořešit. Zároveň si zkouším zvyknout na myšlenku, že kolo bude stát 20tisíc, pokud to bude na dýl a bude to 29". Dneska jsem byl v krámě a nabídli mi kolo ve slevě, údajně dobře osazené a se vzduchovou vidlicí, celkově dost jinde proti tomu co uvažuju. Co by se teda dalo koupit do 20tisíc jako ideál? Nebo to co mi nabídli je dobrá nabídka?

      • honza007  

        To je zlo, z dvanácti jsme na dvaceti, dej tomu chvili a je to čtyřicet. Pod xt nechod!

        • moreplavec  

          No, mám problém udržet výbavu Deore při tom limitu natož jít na XT či výše. Opravdu je to nutné? Myslím, že si víc užiju 29" než profi osazení, ne?

          • Malej  

            Deorko ti stačí, kolo kompelt na XT je už 30+. Já mam XT a zas tolik ho nepotřebuju ale finance byly tak proč ne. Oproti SLX +Deore co mam na předchozím kolo je to jen malinkej skok.

          • honza007  

            Já si dělám jen legraci. Kdybys nenarazil na toto forum tak si koupis kolo za dvanáct a spokojeně dávno jezdíš :)

            • Malej  

              Asi tak, taky jsem byl spokojenej na kole za 15, teď mam kolo které stálo 2× tolik a spokojenej jsem stejně. Jedinej limit jsou nohy.

      • BikeříkCZ  

        Stavitel ti udela kolo za 15k se vzduchovou vidlici. A za 18–20k bude pochopitelne jeste lepsi, viz treba kolo v mem profilu.

        • moreplavec  

          Prosím, můžeš mi napsal kde jsi takové kolo sehnal, resp. kontakt na toho stavitele? Něco takového, jen na 19" rámu hledám. Díky!

          • Erknold  

            uživatele jako Scalár, Maajkee, Bluma, Hnoj, Evilcleaner staví podobná kola. Ale je to boj se vejít do rozpočtu, když vidíš, co vše můžeš mít :) Pak furt jen přihazuješ za lepší kola, lepší brzdy a původní rozpočet je fuč :D

      • HUPÍK  

        Nech si postavit na komplet SLX,to se tam vejdeš

    • moreplavec  

      Tak jsem definitivně posunul budget k 20.000,–Kč (+/- drobné). Za ty peníze lze koupit slušné kolo apod. Udělám si prostě radost. Prosím tedy o zkouknutí těchto kol, asi nejlepší co jsem v této ceně našel:

      http://www.cyklonemcik.cz/…ke-29-slx-10

      http://www.cyklonemcik.cz/…29-xt-raidon

      http://www.cyklonemcik.cz/…30speed-2014

      http://www.cyklonemcik.cz/…-a1-slx-2014

      Vše už 29" „dobře“ osazené. Případně, pokud vidíte slabinu nebo doporučíte něco za něco vyměnit, budu rád. Co vůbec nejsem schopen posoudit a co bych opravdu nerad měnil, je rám. Dá se nějak zjistit, zda mi konkrétně 19" rám Maxbike bude vyhovovat? Nebo je lepší vzít rám od jiné značky?

      Díky, snad už jdeme do finále :)

      • Krejca  

        Z toho co tu máš toho Apache,jediný má tapered hlavu,nastrojení je celkem ucelené a SLX je výborná volba,Nechal bych vidli RS,kazetu si dej 11–36,připlatil bych za brzdy,alespon ty deorka,ale spíš SLX ,a měnič (přehazku klidně SLX ale ve verzi shadow,Zvolil bych ještě pláště s kevlarovou patkou -ne drát- vzorek podle toho na co se chystáš,tam moc nedoplatíš a ušetříš váhu na obvodu kol,což je u 29 vždy plus.

        • moreplavec  

          Díky, zkusim dohledat co by to stálo. Co je ta tapered hlava a jakou to má výhodu / přínos? Nemůžu to dohledat.

          • Krejca  

            Tapered hlava je v dolní části širší-tedy váha a tlaky jsou rozloženy na větší plochu ,je mohutnější a měla by tedy zajistit větší pevnost v hlavové části.

    • moreplavec  

      Tak mám finální návrh objednávky, poprosím o zkouknutí. Zatím to vypadá na cenu 23000 +/-. Základem bude kolo Apache:

      http://www.cyklonemcik.cz/…-a1-slx-2014

      RÁM: ALU-6061, 29 Tapered

      VIDLICE: Suntour Raidon LO AIR vzduchová 100mm-bílá

      PŘEHAZOVAČKA: Shimano SLX 670 10 2013

      PŘESMYKAČ: Shimano SLX FDM671 10 2013

      ŘAZENÍ: Shimano SLX SLM670

      KAZETA: Shimano HG50–11–34,11–36

      KLIKY:Shimano SLX 670 integrovaná osa(42×3z,40×­3z,40zx28,38zx26)

      ŘÍZENÍ:Force-integrated ložiskové

      SEDLOVKA:Zoom al 350 mm,Force al 31,6

      SEDLO: Thomus Sport(s dírou 259g, bez díry 290g, specifikujte v objednávce)

      PŘEDSTAVEC:Zoom al 31,8

      ŘIDÍTKA: Zoom al 31,8 680mm Riser

      ŘETĚZ: Shimano HG54

      PLÁŠTĚ:Hutchinson Python 29×2,1 drát, Continental Mountain King 29×2,2 drát, Schwalbe Rapid Rob 29×2,25 white line-možno zvolit

      DUŠE:Rubena 29×2,1

      RÁFKY:Remerx Masterdisc 29-černá

      DRÁTY:černé pozink

      NÁBOJE:Shimano Deore 32 děr

      BRZDY: Shiimano BRM445

      BRZDOVÉ KOTOUČE:Shimano SMRT54 160mm

      MADLA:Velo gel

      PEDÁLY:AL Feimin

      Oproti specifikaci měním:

      • doplatkové ráfky Hurry – +450Kč
      • kotouče Deore 64 180mm +400kč
      • brzdy SLX +1000kč
      • bílá sedlovka a představec a řidítka- Force +399kč

      Máte nějaká doporučení? Nebo z nabídky na stránce co lze a za kolik vyměnit ještě něco doporučíte?

      • zimic  

        Tu Raidonku uz bych si teda za ty prachy predstavoval v RL se zamykanim na riditkach

      • roman 3D  

        když porovnám s +/- 24 tis. Kč tak nic moc http://www.radon-bikes.de/…-team-29-80/

        • Evilcleaner  

          akorát ten rám od radonu je krátká podkopnutá koza s dlouhou zadní stavbou. ti kteří upřednostní raději nápis na komponentech před použitelnou geometrií jásají radostí.

          • McBlacky  

            u apache se geo radši ani nedozvíš ;)

          • roman 3D  

            jelikož pár radonů kolem mě jezdí a jednoho mám doma tak v tomto případě bych dal přednost na nápisům na komponentech přes Apachem s chudou Raidonkou než na konstatování rádobyodborníka na geometrii rámů:-)

            • moreplavec  

              To jsem z toho zase jelen… můžete mi tedy, prosím, doporučit kolo v rámci Cyklo Němčík, 29", dobře osazené a s cenou 20tisíc + případně nějaké drobné? Absolutní strop 25tisíc.

            • Evilcleaner  

              však já jsem ale nereagoval na apache, ale to je asi něco nad tvoje pozorovací schopnosti;) každopádně chápu tvoji snahu vychválit něco co sám máš až do nebes – je to tu docela častým nešvarem.

    • moreplavec  

      Můžu poprosit o zkouknutí výše uvedeného kola, rád bych ho objednal a neudělat zbytečnou chybu, zvlášť když cokoliv vyměnit je otázkou pár stovek. Díky!

      • Rubi  

        naboje deore jsou nejvetsi zlo…bud neco na prumyslech, nebo alespon XT

        • hovanec  

          V čem jsou tak špatné, krom toho, že jsou na konusech?

          • Rubi  

            ze nemaji absolutne zadne zatesneni krom vazeliny, takze se tam dostane hned bordel a vymelou se konusy a konec…

            • hovanec  

              A ta gumová prachovka nefunguje? Zajímavé, že 525 vozím už pěkně dlouho a konusy vzadu jsem zatím měnil jen jednou. Pokud je dobře seřídíš, tak slouží řadu let bez problémů. Z Low endu už pak připadá v úvahu Force na průmyslech.

        • Evilcleaner  

          no xt je mnohem nespolehlivější nába než deore. deore s trochou servisu je úplně v pořádku.

          • Rubi  

            :D na to snad radsi ani nebudu odpovidat :)

            • Evilcleaner  

              když o tom nic nevíš, tak by to bylo na místě. řekni mi kolikrát jsi viděl prasklý konus nebo osu na deore? kolikrát jsi viděl vysypaný ořech na deore? xt je je poměrně lehká nába za málo peněz, ale slx i deore je na tom s životností mnohem lépe, nehledě na to, že když už se na nich něco vysere, tak to jde opravit mnohem levněji než na xt. tím neříkám, že xt je vyloženě špatná nába, jen že levnější řady s klasickou cr-mo osou jsou odolnější.

              • Rubi  

                On nekdo mluvil o praskle ose? Ja rikam ze deore neni zatesnena a neni problem drahy na konusech vymlit za jednu bahnitou vyjizdku

                • Evilcleaner  

                  myslím že jsi zralý na hadr přes hlavu;) pro naprostou většinu cyklistické veřejnosti jsou zcela ok, samozřejmě netvrdím, že jde o matroš vhodný na nějaké hardcore použití, ale to ostatně xt, které tak doporučuješ není taky.

              • McBlacky  

                xt je těžkej sráč ale zatěsnění má lepší. Vozil jsme kdysi oboje u deore pořád servis po každým větším bahením podniku, u xt mi vyrezl ořech. Dneska při ceně náb na průmyslech nevidím důvod to vozit

                • Rubi  

                  alespon nekdo z praxe souhlasi, nez teoretici, kteri najezdi prd a pak jim staci deore…

                  • hovanec  

                    Ale to není myšleno na mě, že ne? :) Jinak souhlasím, že jiné náby než s průmyslem bych si už nekoupil.

                    • moreplavec  

                      A můžete mi tedy doporučit přímo nějaký typ na tom eshopu nebo v popisu toho kola co výbírám?

                      Rád bych už objednal, tedy slyšel, zda takto postavené kolo je OK. Díky!

                      • McBlacky  

                        to je úplně fuk v týhle cenový relaci tam bude vždycky něco na pizzu.

                        Kup si co se ti bude líbit, jezdi a za chvíli uvidíš co a jak.

                        Když budeš jezdit opatrně tak s lehkým servisem vydrží i kolo téhle kategorie. Když tomu budeš nakládat odejde i xtr.

                      • Krejca  

                        Myslím že to kolo je ok,dobře si udělal s těma brzdama,ono vždycky když ti to někdo vylepší tak se časem nedoplatíš,kup,jez­di a užívej.

                    • Evilcleaner  

                      ne je to myšleno na mě. tady rubi má se mnou evidentně problém, protože oponuju jeho vytříbenému názoru závodníka. nicméně mám pro to pochopení, kdysi když jsem na kole hodně jezdil a málo s nimi pracoval, tak jsem měl podobně arogatní chování a každé kolo, které nebylo aspon na slx byla pro mě plečka. samozřejmě bylo by krásné kdybychom jezdili všichni na celokarbonech na eRku – praxe je ale taková, že z těch 300 000 nových kol, které se prodají v čr ročně, je naprosto drtivá většina do 20 tisíc.

                      no ale není nad to si plivnout žejo – doere je napikaču, kluci to říkali. sice to může být deset rozdílných nábojů (namátkou 510, 525, 529, 555, 530, 535, 590, 595, 610, 615, někdo tam řadí i 475 nebo 495 – hlavně ty první jmenované jsou skutečně mizerné), ale to už rubiho netrápí. haters gonna hate:-)

                      • Rubi  

                        nejdele mame doma stare LX a na ty se za 10? let nesahlo a jezdi porad

                        Z deore nam mam zkusenost jen s „Shimano Deore FH-M495“ a „Shimano M525“ a oba sly do kytek vcelku rychle, nekolikrat cistene, menene kulicky, u toho 525 pak praskla i osa, pak jsem mel kola na XT a ty drzely bez sahnuti do doby nez jsem presel na lehci kola, potom jsem jeste jezdil MT65 a tam zadni naboj odesel po roce, pak se vymenily konusy s kulickama a pak se prodaly s kolem. No a pak mam kvanta km na silnicnich 105 bez servisu a ty drzi dodnes, tam zas odesly rafky… Pro jistotu jeste uvedu ze vzdy slo o zadni naboj, predni drzely vsechny.

                        Tedy abych to shrnul, podle mych osobnich zkusenosti se nizsi tridy shimano naboju roze*raly vsechny i se servisem, proto zastavam nazor vyse… Hlavne nemam chut ani cas se hrabat v nabojich co 14 dni, pri poctu kol a jinych servisnich veci bych pak nedelal nic jineho…

                        Ale pro zajimavost, kdyz srovnam vydrz deore zadni naby a BB30 stredu, tak jasne vede deore naba :)

                        • Evilcleaner  

                          Ok takze mas zkusenost pouze s koncepcne dvanact roku starymi deore. To mi prijde ponekud troufale podle toho soudit o dve generace novejsi naby. Kazdopadne pokud je machas v brodech a bahne na zavodech tak to skutecne nejsou naby pro tebe. Nicmene pro sirokou cyklistickou verejnost jsou v klidu.

                          • Rubi  

                            ano na bajku jezdim kupodivu i v bahne, na cyklostezku to staci…

    • Twygger  

      Zdravím, mám takový dotaz trochu mimo to, co tu zrovna řešíte.. Tak se omlouvám, že to sem tahám, ale potřeboval bych poradit a tady to docela žije. Netuším kterou velikost rámu u kola Cube zvolit? Jedná se o Cube Analog 29 2015. Měřím 186 cm, délka nohou 89,3 cm, délka rukou 69 cm. Podle jejich tabulek jsem asi mezi 19 a 21. Díky moc za radu :)

      http://www.cube.eu/…ngreen-2015/

      • mart910  

        21 asi

      • Evilcleaner  

        21 a i ta bude krátká.

        • Twygger  

          To mě trochu děsí.. bude to moc krátké? Vůbec se v tom, podle čeho si hlavně vybrat velikost kola nevyznám. A nedalo by se to případně nějak dodatečně vyřešit? :D díky

      • ˘Ö˘ Krab  

        Jsem na tom ± na centimetr stejně v všech rozměrech, nad podobným Cube jsem také uvažoval, 19" ani náhodou, 21" zhruba odpovídá 21" trekovému kolu – je o 1,5 cm delší – ale protože na trekovém mám 130 mm představec, musel bys mít na Cube 21" něco kolem 100 mm. Záleží, jak a co hodláš jezdit.

        Budeš to mít na hraně krátké, v něčem pomůžou široká řídítka, ale dlouhatánský představec pošle manévrovatelnost do háje.

        • Twygger  

          Jezdím rekreačně. Trochu cyklostezky, silnicím se pokud možno vyhýbám, hlavně polní cesty a lesní cesty. Žádný těžký terén. Ale doteď jsem zvládal jezdit na starém a už malém kole. V čem se ta krátkost vlastně projeví? Špatný posed, bolest zad?

          • ˘Ö˘ Krab  

            Pro každý styl ježdění a proporce jezdce existuje jakási optimální poloha sedla a optimální vzdálenost řídítek od špičky sedla (drop = výškový rozdíl sedla a řídítek je hodně individuální).

            Zjednodušeně je to tak, že pro více manévrování v nízkých rychlostech (a zejména manévry s těžištěm těla v terénu, třeba za sedlo ve sjezdu) je lepší vzpřímenější posed a kratší představec (+ širší řídítka); pro delší pohodové jízdy větší rychlostí víceméně rovně (cesty, silnice) pak delší posed a delší představec (s užšími řídítky) – B-F tuto generalizaci jistě uvede na pravou míru.

            Je potřeba si uvědomit, že s delším představcem se posouváš (těžištěm) víc nad přední kolo, s delším rámem zůstáváš pořád mezi koly – při stejné vzdálenosti sedlo-řídítka.

            Další věc je, že pokud sedíš na kole hodně zpříma (a to na krátkém většinou sedíš), dostávají plotýnky víc rázů, než když jsi předkloněný (osvalená páteř funguje i jako pružina) – další důvod vybrat správně dlouhý rám a nesedět za každou cenu jako paní radová.

            Krom toho pak při správném rozložení váhy mezi sedlo a řídítka (což předpokládá neatrofované zádové svalstvo) šetříš jak zadek, tak ruce a páteř.

            Když se chceš na krátkém rámu dostat k jakési optimální pozici trupu a dáš delší představec, jde manévrovatelnost celkem k šípku, pro jízdu terénem řešení nevhodné, na silnici normální (ale na biku to vypadá divně).

            Krátký rám se pak naplno ukáže při jízdě ve stoje (ze sedla), kdy se dostaneš koleny až vedle představce a ani si nemusíš hned kopat do řídítek (ta jsou dlouhým představcem při přímé jízdě dostatečně oddálena). Prudká zatáčka však dokáže nepřipraveného celkem rozhodit.

            Navíc větší/delší rámy mívají adekvátně vyšší hlavovou trubku a jednodušeji a pevněji (protože s méně podložkami) dostaneš řídítka tak vysoko, jak potřebuješ.

            … a asi i další aspekty.

    • moreplavec  

      Díky vše za rady, nakonec jsem skončil skoro na 30 tisících. Bohužel, radí tolik lidí a tolik různých věcí, že jsem nakonec objel několik prodejců, udělal si vlastní obrázek a koupil Cube LTD PRO 2015, black. Kolo slušně naložený, pěkný i na pohled a od lokálního prodejce.

      Teď už jen jezdit a jdu číst rozumy o péči o kolo, jaký hadry a cyklopočítač :) Ještě jednou díky a hodně pádů všem zlodějům kol :)

      • Evilcleaner  

        tvl tak to je mazec, více než trojnásobek peněz co jsi do toho chtěl dát – bfko jede…

        každopádně at se ti na něm dobře jezdí:-)

      • Xhao  

        Lidi radí tolik různých věcí proto, že jsi chtěl nejdříve kolo za 12k… :-D

        • moreplavec  

          Já spíše myslel co do vybavení, úpravy toho kterého kola apod. Ale nelituju, včera krátká projížďka a kolo moc pěkně jede. Jen je to skok, ze staré 26ky na výrazně modernější 29ku :)

          • Drobeczech  

            Jj pro mě to byl taky pořádnej skok. Hlavně pohodlí se zlepšilo a na silnici jsem taky o něco rychlejší.

          • Bokec  

            Modernejsi..... Spise marketingovy tah kterej vysel. …

    • Twygger  

      Můžete mi jen říct, jestli se vyplatí připlatit si za základní Cube Attention 29 2015 oproti Cube Analog 29 2015? Budu mít zvýhodněnou cenu, výsledný rozdíl asi 1500 – 2000 kč. Díky

      http://www.cube.eu/…nblack-2015/

      http://www.cube.eu/…ashred-2015/

    • DavidDrápek  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.