výběr kola- merida-matts-lite-1500-d-nebo-merida-crossway-lite-3000-d

24 nepřečtených
  • morfy

    Zdravim, jsem laik a chci si koupit nové kolo, běžná jízda tak ze 70% silnice,zbytek polní a lesní cesty,zaujalo mě to crossové,krátkodobě snad v lese a v blátě taky pojede.

    Vyjíždky tak do 30km-je možné jet na horském takovou vzdálenost na asfaltě.

    Které z těchto kol mi doporučíte a které má lepší výbavu:

    http://kola.ramala.cz/…1–16074.html

    http://kola.ramala.cz/…1–16880.html

    Díky za radu.

    0 0
    • Sitic  

      Na horalu je možné jet i delší trasy než 30 km ale nadreš se víc než na tom krosu ;)) sám jsem měl horala a přešel jsem na cross ;)) a jsem velice spokojen ;))PS: ty dvě kola nejde porovnávat ;) jsou to různý kola a každé je určeno na něco jiného ;))

      0 0
    • Deathwing  

      spis ber ten cross, na silnice mnohem lepsi a teren taky zvladne, sice ne tak rychle jako mtb ale cesty projedes

      0 0
      • Sitic  

        Na jeho místě bych ho vzal taky. Na silnici budeš mnohem rychlejší jak MTB a v terénu sice o něco pomalejší ale jestli nejezdíš nějaký kruárny tak to bude v pohodě ;))

        0 0
        • nox159  

          Na silnici budeš mnohem rychlejší jak MTB – a to je blbost neco si o tom najdi vyzkousej a pak mluv… :)

          0 0
    • scalar  

      Obecně bych pro popisovaný způsob využití taky doporučil cross, ale z těchto dvou kol bych doporučil to horské, je podstatně hodnotnější.

      0 0
    • winter78  

      Podľa mňa zober cross. Na asfalte je to svižnejšie a trochu rýchlejšie než MTB. Navyše Meridy sa mi moc páčia, tiež som chcel jednu,nakoniec zvíťazile lepšia cena iného crossa ;-).

      0 0
    • Evilcleaner  

      na mtb se silnice dá přežít. cross v terénu je utrpení (šolotinová cesta není terén:-) )

      nebo ještě jinak, mtb je sportovní nástroj. cross je dopravní prostředek, není to jen o určení na terén, ale také hodně o geometrii. cross bývá defaultně nastaven na posed za stolem:-)

      pokud chceš cross a zároveň sportovnější posed tak 29'' je cesta… dáš hladší pláště a pojede to prakticky jako cross po cestě a narozdíl od crosse se to v terenu neztratí.

      0 0
      • scalar  

        Nesmysly, xenofobní kecy. Cross je široká kategorie kol, od turistických kol s pohodlným posedem až po plnohodnotná sportovní kola, dokonce i s využitím při závodech. Úplně stejně je to i u horských a silničních kol, i tady jsou kola s turistickou, sportovní či závodní stavbou.

        0 0
        • Evilcleaner  

          :-))) vím že jsem v tom dost kontroverzní a rozhodně tvoje crossy co tu máš občas v bazaru považuju za velmi povedené. nicméně jako sportovní kola beru až fitness kola. je mi jasné že cross občas jde vidět na orienťácích které se některé jezdí po zpevněných cestách. avšak těch sportovních crossů je dost pomálu oproti těm hospodským… je to jako bych řekl že elektromobily jsou vesměs pomalé. což je pravda ale takový roadster od tesly pomalý není. ale na jeden roadster připadne tisíc pomalých;)

          0 0
          • scalar  

            Fitness kolo je silniční kolo s rovnými řidítky, se sportovním kolem to nemá nic společného, sedí se na tom jako za stolem.

            0 0
            • Evilcleaner  

              no to by znamenalo že na silnici když jedeš horní držení (jak se jezdí často) tak jedeš jak za stolem:-)

              ja netvrdím že na crossu se nedá jet rychle, jen je to kategorie kola jako SUV u aut.

              0 0
          • scalar  

            Sám jsem byl svědkem, jak borec na crossce v regulérním MTB závodě bojoval o bednu :-)

            0 0
            • nox159  

              nj ale MTB zavody se nejezdi v terenu urcenem pro biky avotomtoje ( az na vyjimky at zas nekdo nevytahne ty sudety a drasala :D )

              0 0
      • AleZ80  

        Kamarád má trekovýho Authora s pevnou vidlí a v terénu s tím jezdí rychleji než 80% lidí na horských kolech, které na vyjížďkách potkávám. Je to jenom o tom co si dovolíš, to kolo to zkousne. Nevýhodou je, že musí často měnit hlávko, ale to bude asi kvůli tý pevný vidli.

        0 0
        • nox159  

          Kamarád má trekovýho Authora s pevnou vidlí a v terénu s tím jezdí rychleji než 80% lidí na horských kolech – bud potkavas spatne lidi nebo neviš co je to teren avotomtoje :D

          0 0
          • AleZ80  

            Dobře. Tak ne v terénu, ale na lesních cestách a pěšinách.

            0 0
            • nox159  

              tak to je potom mozne, pokud je na tom fyzicky dobre protoze na polnacce je jedno na cem jedes povrch te neomezuje…

              0 0
    • morfy  

      Nalezl jsem jedno horské 29" jak mi bylo doporučeno:

      Co o něm soudíte.

      http://www.merida-bike.cz/…-1000-d-2011

      0 0
      • Evilcleaner  

        no já myslím docela v pohodě, samozřejmě tam je pár věcí které by mohly být o kousek lepší (brzdy) ale jako celek to bude fungovat dobře.

        0 0
      • scalar  

        Nechápu, k čemu by Ti byl takový tank na ježdění po cestách. Kolik vůbec měříš?

        0 0
      • Hodo65  

        Jen o něco málo horší a cca o kilo těžší (ale pořád relativně slušná váha), ale zato o 10 tisíc levnější je Author Instinct 29 – pokud bys už zvažoval tu 29".

        0 0
        • morfy  

          Měřim asi tak 172–175cm a ještě jsem zapomněl dodat že kolo chci na běžné ježdění a zrovna fyzičkou neoplývám.

          A o to crossové kolo je ve velikosti 48 nějaký veliký zájem,už zbývá jen pár obchodů kde jej maj.

          0 0
          • scalar  

            Spíš naopak, je jenom pár obchodů, kde ho pořád mají už od začátku, to kolo je předražené o hodně tisíc :-)

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.