• Jester

    Ahoj, potřeboval bych poradit. Ukradli mi kolo a já si musím koupit nové. Po ujasnění typu (HT) a ceny (kolem 50.000Kč) mi nějak vyplynuly tyhle tři kola:

    1. Merida Matts Lite 3000– D, http://www.merida-bike.cz/…-3000-d-2011
    2. Trek 8500, http://www.bike007.cz/…k-8500–2011/
    3. Ghost HTX Lector Team Black, http://www.ghost-bikes.cz/…m-black-2010

    Měl jsem kvůli zdravotním problémům 4 roky pauzu s ježděním a už se v tom nějak neorijentuju. Potřeboval bych nějaké rozumy, proč to kolo jo nebo ne. Případně tipy na nějaké jiné kola. Těch 57kKč za Ghost je maximum, co jsem za to ochoten dát. Vím, že má karbonový rám, narozdíl od těch dvou, ale nevím, jestli má cenu do toho jít nebo ne. Vím, že má špice 1,8 a 1,6 a netuším, jestli to je pro mou váhu dobré (80kg). Navíc si ho asi nikde nevyzkouším.

    Prosím nenabízejte mi fulla, půjdu ho vyzkoušet teď přes víkend, když mi ta vyjížďka sedne (nikdy jsem na to neseděl), budu se ptát na fulla, ale zatím vzhledem k tomu, co jezdím, dávám přednost HT.

    Je mi 45 let, měřím 180cm, vážím skoro 80kg.

    Díky za každou radu.

    0 0
    • vertak  

      Za tuhle cenu bych už raději něco poskládal

      0 0
    • Ruprt2  

      pokud nechceš skládat, tak si to za tyto prachy poskládat nechej!

      0 0
    • Ruprt2  

      jinak z těch co jsi postnul ani jedno.

      zkus porovnat např. s tímto.

      0 0
      • Jester  

        Dík, to vypadá dobře.

        0 0
      • Hnoj  

        Přijde mi jako naprostá zvrávcenost kupovat si za 50K kolo na ALU rámu, když to XTR stejně do dvou-třech let nejspíš vyházíš…

        0 0
        • Jester  

          Já jsem spíš díval na tohle – http://www.canyon.com/…es/bike.html?….

          XTR ke svému životu určitě nepotřebuju.

          BTW myslíš raději koupit karbonový rám a snížit výbavu?

          0 0
          • Hnoj  

            Já osobně bych šel do karbonu, klidně na Sram X.9 nebo SHIMANO XT. Ty díly stejny časem vyházíš, ale rám a vidle ti zbydou.

            Jinak carbon si myslím, že má zajímavější jízdní vlastnosti, než ALU. Samozřejmě existuje riziko zničení rámu pádem…

            Co se týče myšlenky s X.0 a rozdílu 200éček, neváhal bych, ale to je spíš preference značek než cokoliv jiného…

            0 0
            • Ruprt2  

              carbon je lepší souhlasím, ale já to mám tak, že funkční rozdíl není tak velký jako rozdíl cenový.

              A ještě jsem nikdy nejel na kole bez kompromisů a asi takové ani nikdy mít nebudu.

              Takže já bych raději šel do AL a všechno ostatní měl vymazlené.

              0 0
              • Sharka1  

                Nemas pravdu, karbon ma jizdni vlastnosti uplne jinde, nez sebelepsi hlinik (co se tyce HT), a jak pise Hnoj – komponenty (saltr, smyk, kazeta, retez, kliky… casem i packy a brzdy) jsou spotrebak, ram, pokud ho hned nekde nerozstrelis, ti je vsechny nekolikanasobne prezije, takze investice do nej se vyplati.

                0 0
                • JakeF  

                  Super, takže se můžu vymlouvat, že mám na houby rám a že jinak bych zajížděl určitě o třídu líp :).

                  0 0
                  • Sharka1  

                    to asi ne, ale ja bych uz na hlinikovym HT nejezdila ani kdybych ho dostala zadarmo :-D

                    0 0
                    • JakeF  

                      Sakra, já už myslel, že když bych měl Flashe v plný palbě a náramek Power Balance, tak bych moh jezdit svěťák :(.

                      0 0
                • MlokCZ  

                  Já to tedy tak optimisticky nevidím. U silničky jsem viděl karbon jako jasný přínos, tam na nabušených pláštích to znatelně zvedlo pohodlí.

                  U biku s objemnými plášti na poměrně nízkém tlaku téměř žádný rozdíl v pohodlí už nevnímám díky tomu co udělají za pohodlí už pláště.

                  A co se týká tuhosti, tak tam jak kdy. Koukal jsem se na Scale 29 v karbonu a nechtěl za něj dát ty šílené prachy co stojí. A když jsem teď koukal na testy tuhosti měřené v Bike magazinu, tak karbonová verze dopadla hůře (i když ne nějak o moc) než hliníková. Takže už zůstává jediné plus a to docela dost váhy dolů (asi 550g). A srovnání je to docela dobré, když je to měření pro ten stejný rám se stejnou geometrií.

                  Samozřejmě to u jiného rámu může být jinak (ale nedá se říct, že by ten karbonový Scott byl nějaký low end), ale zase bych ty karbonové rámy moc nepřecoňoval.

                  V čem tedy vidíš ty vlastnosti úplně někde jinde?

                  0 0
                • Ruprt2  

                  V tomto případě bych při rozpočtu 2000€ do karbonu nešel.

                  V případě rozpočtu 2500 už ano.

                  Neříkám, že je karbon špatný, nebo že za to nestojí.

                  0 0
        • Ruprt2  

          no však ať si vybere co se mu líbí.

          Ale podle mě ten Canyon někde jinde než to co sem dal autor.

          A karbon od Canyonu začíná na 2500€

          Na druhou stranu nechápu, proč je ten karbon tak super hyper, že bych na něho měl objetovat minimálně 10tisíc (a to spíš víc) navíc, nebo dělat zásadní kompromisy.

          0 0
        • Ruprt2  

          hmm možná jsem to s tím XTR nepochopil.

          Pokud jde o preference ke zcačce, tak Canyon 9.0 je na Sramu X0 a ještě 200€ ušetří.

          0 0
        • blisterexist  

          asi tak, hliník nebrat

          0 0
    • marapara  

      Nejdřív bych být tebou zkusil nějakého chrtího fulla, pokud nejezdíš náročnější terény, a pak bych se rozhodoval.

      Nejlepší je udělat si úsudek sám. Mě třeba z HTčka občas bolí záda, z fulla ne.

      0 0
      • Jester  

        Psal jsem, že se chystám o víkendu fulla půjčit a svézt se. Možná to tak dopadne, že půjdu do fulla. Mám totiž problémy se zády.

        0 0
        • marapara  

          Jasně, proto jsem psal nejdřív vyzkoušej i fulla a pak se rozhoduj :). Mě z HTčka při delších vyjížďkách a hlavně na kamenitějších cestách právě občas bolí záda. Ale mám už 4 roky i fulla a z toho mě záda nebolí. Jezdím na obou. HT silnici, lehčí terén, full terén a občas asfaltový přesun.

          0 0
        • malej honza  

          Zkus ještě někde omrknout 29er. Mám 2 měsíce HT meridu 1000 D s 29" kolama a přestalo mě bolet za krkem.

          0 0
          • karliner  

            To bude 100% těma 29" kolama :-)))

            0 0
            • malej honza  

              Já tady netvrdím, že to bude kolama. Ale vzhledem k mé výšce (190 cm) se mi jede skutečně líp na kole 29er (21"rám), než na starém 26" kole (22"rám). Dřív mě za krkem bolelo a teď ne, takže něco v tom asi bude, avšak nemusí to fungovat na každého.

              0 0
              • blaf  

                když na 26tce upravíš posed tak to taky přestane

                0 0
                • malej honza  

                  Taky by to mělo jít, nicméně když jsem dal nový a starý kolo vedle sebe, tak při stejné vzdálenosti sedla od osy klik (nevím jak se tomu odborně nadává) má 29er výš posazená řidítka (cca o 5 cm) a vodorovná vzdálenost od sedla k řidítkům zůstává stejná.

                  Píšu jen to, co mám odzkoušeno a nikomu svůj názor na věc nevnucuju, aby to bylo dobře pochopeno ;-)

                  0 0
                  • blaf  

                    takze to je jen konkretnim nastavenim konkretniho kola, kdyz nastavis stejne 26" tak bude vysledek stejnej, takze to nema nic spolecnyho s 29er ;)

                    0 0
                  • Ruprt2  

                    délka, výška, úhly… na to sere pes.

                    Ale co barva?

                    0 0
              • Dan.45  

                každopadně se přikláním k názoru že rám nad 20' na 26' kolech nevypadá už tak pěkně, nejsem zastánce dvacetdevítek, ale při postavě nad 190cm bych se pro něj rozhodoval :)!

                0 0
        • Hejdik  

          No tak jestli máš potíže se zády a budeš zkoušet fulla,tak na tohle vlákno zapomeň,protže jsem téměř na stoprďo přesvědčenej,že budeš shánět fulla :-)

          No a v tom případě rovnou doporučím tohle :

          http://www.bikeparkmost.cz/…em-x-2–2010/

          0 0
          • Jester  

            Ano, jestli to bude full, bude to s největší pravděpodobností Anthem X2.

            0 0
            • Dan.45  

              pokud koupíš anthema tak vyhraješ na plné čáře, protože tohle kolo jede moc moc dobře a záda tě z toho na 99% bolet nebudou;)!

              0 0
        • marad  

          Také mě boleli záda a to v kříži a s fulem je to mnohem lepší .

          0 0
    • JakeF  

      Trek nebrat a hlavně ne v tý černo-zlatý! Hnusný a navíc je to těžký…

      0 0
    • Jester  

      Můžete mi prosím ještě někdo napsat, co se dá čekat od vidlic DT Swiss XRM 100 a Fox 32 F100 Terralogic, co jsou na Canyonech? Myslím zkušenosti, jak chodí, atp.

      0 0
    • siafu  

      jestli Meridu za 50 tis., tak za takovou cenu jen na rámu O.Nine

      0 0
      • Smazaný účet  

        přesně něco takovýho jsem chtěl doporučit, případně FLX a zbyde mu min 10k na nějaký blbiny dle jeho chuti… (u mne asi zase Kudrna ci Alpina by vyhrali :D) ani jeden z tech tri hore nic moc, XTR netreba…

        0 0
        • Jester  

          A je ten karbon taková bomba, že má cenu do něj jít?

          U Meridy mám trochu problém s velikostí, 20 palců je mi velkých (měl jsem) a 18 mi připadá malá, co jsem zkoušel. U těch AL rámů právě dělají i devatenáctku.

          0 0
          • PatrikL  

            podľa mňa v tejto cene buď karbón alebo full :) Prečo kupovať nejaký bike s hliníkovým rámom ktorý bude pocitovo a hmotnosťou rovnaký ako hocijaký iný na biku za 30000? :)

            0 0
          • siafu  

            v 19" by se dal možná ještě sehnat Scott Scale 30 v karbonu, rám je základ, rozdíl ve funkci XT/SLX je zanedbatelný a pořádný kola (na úrovni DT 240 + ZTR / Crossmax) nejsou ani na hlíně za padesát… navíc samostatné karbon rámy – jako Scott Scale, Specialized S-Works, Orbea Alma apod. nejsou zrovna levné na případný upgrade, takže o jiném než slušném karbonovém rámu by u HT za 50 tis. člověk ani nepřemýšlel

            0 0
      • Dan.45  

        a nebo Ninety-six :P (v carbonu samozdřejmě)

        0 0
        • Zlatka  

          a nebo Six fifty :P

          0 0
        • Jester  

          No ten mám domluvený na víkend na půjčení. Ale tolik za kolo nedám.

          0 0
          • Sharka1  

            Jasne, 96 je super kolo, na fullu je navic karbon plus jenom na vaze, takze jestli by ti nevadilo, ze je hlinikova trochu tezsi, na funkci to vliv mit nebude a cena je polovicni…

            96 hlinik

            0 0
      • wenda.simon  

        Případně kdyby byl zájem o jinou Meridu tak jsem schopen také sehnat nějakou lepší cenu a to u všech modelů. Kdyžtak e-mail: wenda.simon@seznam.cz

        0 0
    • jonti  

      Na 7art.cz mas scott scale 30 za 45k, pripadne upgrade kol, to chce ale u skoro kazdeho kola, a mas super kolo.

      Ten author master taky neni spatny.

      0 0
    • kovaldik  

      Zdravím,

      koukněte na meridu o.nine 3000-D 2011. Pokud by Vás toto kolo zajímalo, budu mít jedno nové k dispozici. Cena dohodou. Je to celokarbon v ceně 64tis. Za 50 bych jej nechal.

      Více info na mailu m20@seznam.cz

      Díky,

      M.

      0 0
    • Jester  

      Dneska jsem se díval na loňský Superior 970 (http://www.superior.cz/…fi/bike.html?…), docela se mi líbil. A posez mi taky vyhovoval, co na to říkáte?

      0 0
      • Azmir  

        Nemůžu si pomoct ale za tu cenu mi to přijde nějaké slabé :/ Do supa bych asi nešel.

        0 0
      • Pumsc  

        chtěl bych vidět těch 10kg:D,když tam jsou 2-kilový kola:D,jinak sup v carbonu nebrat:(

        0 0
        • jachymk  

          jo no :-) kola jsou jedna z věcí kterou na supu nechápu

          0 0
        • Ruprt2  

          to jsem chtěl napsat. Jestli to má pod 11, tak se budu divit aj ušima.

          0 0
          • Jester  

            A není to jedno, jestli má 10 nebo 11? Aspoň mně jo.

            0 0
            • Ruprt2  

              mě by vadilo z principu, že ze mě někdo dělá vola, a že na kolo něco navěsí, udělá to tak, aby to co ani není důležité, dobře vypadalo, a pak na celek prskne nesmyslnou hmotnost. Tím to v porovnání s ostatníma kolama vypadá fajnově.

              „Tyjo, to je ten karbon pod deset kilo od české značky?“

              „Ne to je ten dvanáctikilový laminát z Tajwanu“

              Jinak to osazení je za ty prachy mimo mísu.

              0 0
              • Zlatka  

                bébétřicet

                0 0
                • Ruprt2  

                  přesně tak, další důvod dát od tohoto kola ruce pryč. A to proti značce nic menám, spíš naopak.

                  0 0
              • Jester  

                No já pamatuju doby, kdy všechny značky uváděly zásadně váhu kola v nejmenší velikosti bez laku a bez pedálů. Takže mě to nechává chladným.

                Jinak ten SUP neměl pocitově 12kg, spíš tak 11kg. Ale to už je fuk.

                0 0
                • Edis  

                  Ten ghost vypadá dost dobře, jen ta cena, zkus obvolat pár obchůdku, třeba ti dají slevu.

                  0 0
                  • Jester  

                    Ten Ghost je zřejmě úplně poslední v ČR. Nabízí ho 4 obchody, nikdo ho nemá skladem. A na Ghostbikes je jen jeden jediný. Jinak to je dle mého jedno z nejhezčích kol.

                    0 0
                • Edis  

                  Ten ghost vypadá dost dobře, jen ta cena, zkus obvolat pár obchůdku, třeba ti dají slevu.

                  0 0
              • kamosv  

                tak to vypada hodne dobre, asi budu kontaktovat sam…

                0 0
              • VLAN  

                Ta hmotnost (jak píše „váha 7,8Kg“) se mi nějak nezdá…

                0 0
                • Azmir  

                  Já bych tomu i věřil. Vyloženě nic těžkého tam nemá a kolik váží kola a rám to nvm.

                  0 0
              • Hnoj  

                Tohle má s trochou štěstí 9kg, ale 7.8 tomu fakt nevěřím…

                0 0
      • Tomson  

        Sup nic moc…ten karbon taky není moc kvalitní…praská to a nic nevydrží…

        0 0
    • Jester  

      Tak jo, měli jste pravdu, bude to full. Nějaké tipy k uvedené cenové relaci?

      Dík.

      0 0
      • scret  

        anthemX – komponentove co ti dovoli finance:)

        klidne bych vzal toho modryho a do tech 60ti dotunil…

        0 0
        • Jester  

          Anthema (X3) si jdu dneska testnout. Zatím uvažuju o případné koupi X2.

          0 0
      • jonti  

        AnthemX, Ghost ma taky super kola, taky bych zkusil Specialized Epic. Nebo se podivej na haibike jako ja.

        0 0
      • vasek80  

        Četl jsem to od začátku a říkal si, že je to zbytečné, že stejně jak zkusíš fulla, tak padne HT.

        Mám Ghosta AMR 5700, jsem s kolem spokojenej. K jízdním vlastnostem nemám nejmenších připomínek. Snad jen k váze bych byl kritický.

        Pokud bych řešil nově co za kolo, tak jednoznečně opět AMRko a jako druhého konkurenta bych k němu dal Athema X.. (barevně nejhezčí 4:-) Od Athema bych očekával nižší váhu a větší účinnost šlapání kvůli maestru a 100mm zdvyhu. Určitě ale nebude tak pohodlnej jako 120 mm AMRko. Sám nevím k čemu bych se nyní přiklonil.

        0 0
      • Sharka1  

        opakuju se: zkus 96 :-) Ale Anthem taky super volba.

        0 0
        • Jester  

          Zkusil jsem 96 a dneska Anthema. A vyhrál Anthem. Jenom bych na Vás měl prosbu. Nevíte kde sehnat letošního Anthema X2 (2011) ve velikosti L? Vypadá to, že už nikde není …

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.