• Aemil

    Dobrý den,

    sháním trekové, nebo crossové kolo v cenové kategorii od 10 do 14 tisíc korun. Poradili by jste mi ? Moji favoriti jsou následující.

    http://www.emilnavratil.cz/…/10/23/kolo/

    Měl bych také dotaz, jestli je možné crosové kolo s pevnou vidlicí jako tady je nasadit vzduchovou nebo hydraulickou vidlici ? Moje hlavní využití kola je jízda po městě a občasná jízda po cyklostezkách, nebo dálkové jízdy.

    Díky Emil

    • novas752  
      1. Hydraulická vidlice může být zároveň vzduchová. V jedné noze vidlice je pružení (vinutá pružina nebo vzduchové komory, nebo různá kombinace obojího). Ve druhé noze je buď nic (nejlevnější vidlice) nebo mechanický zámek (velmi levné vidlice) nebo olejová (hydraulická) tlumící patrona.
      2. Záleží na rámu – pokud je rám dělaný na odpruženou vidlici a ta je vyměněna za vhodnou pevnou (musí být delší, aby se kompenzoval chybějící zdvih oproti odpružené), samozřejmě že ano. V dnešní době je drtivá většina trekových/krosových rámů na odpruženou dělaná.
      3. V ceně do nějakých 20k bych taky volil pevnou vidli. Levné odpružené jsou ukrutně těžké (klidně ke třem kg) a hlavně vůbec nefungují – jsou velmi málo citlivé, chod neni hladký, při návratu ze zdvihu kopou a nedají se téměř nijak nastavit.

      Teď k těm kolum: Speeder neni krosové, ale tzv. fitness kolo. Je to v podstatě silnička bez beranů (nepočítám li pár dalších odlišností). Pokud chceš jezdit hlavně po zpevněných cestách, bral bych Speeder. Ale počítej s tim, že to je právě případ rámu, na který odpružená vidlice dát nejde (technicky to možné je, ale domrví se tim geometrie toho kola a chovalo by se to podivně).

      Crossway je standartně s mizernou odpruženou, ale vhodná pevná by tam dát šla.

      Pellse neznám.

      • novas752  

        Jinak na dálkový jízdy jsou super kola jako třeba Author Ronin. Berany jsou dobrý, protože máš vícero možností úchopu, jsou tam montážní body na všechno možný a je to ocel, takže to je pohodlnější než hliník.

        Ve městě se berany taky hodí – jsou užší, takže se lépe provlíkneš okolo aut na semaforech a na cyklostezky a roviny obecně je to taky fajn, dá se „zalehnout“ při jízdě proti větru.

        • Aemil  

          Ale tam je na mě moc vysoká cena :/ co to https://www.merida-bikes.com/…00-4458.html

        • scalar  

          Já bych do beranů nikoho bez pořádného vyzkoušení netlačil, pak jsou tady vlákna, že si někdo pořídí kolo s berany a dokáže se držet jen za vršek (v této poloze nejde řadit ani brzdit), což je nahouby. Navíc jsou kola s berany dražší (už kvůli dualům).

    • scalar  

      Pevné vidlice jsou v různých délkách, když pak dáváš pevnou vidlici místo odpružené, musí být delší. Jsou rámy i přímo na kratší pevné crossové vidlice, ale moc jich není, např Pells Demon (prodává se i jako rámová sada).

      Fitness kolo moc vhodné není na dálkové jízdy (omezené možnosti upevnění blatníků a nosičů), ono vlastně moc vhodné není k ničenu :-)

      Když už si zakládáš vlastní vlákno na stokrát omílané téma, tak aspoň doplň údaje, týkající se konrétně Tebe – výšku, hmotnost, vnitřní délku nohy, přbliž ty dálkové jízdy…

      • Aemil  

        výška 186 cm, ale mám „pavoučí nohy“ vnitřní délka nohy od rozkroku je 93, sedí mi rám nad 22"

        váha 78 kg

        dálkovýma jízdama rozumím tak 400 km.

        Sedělo mi kolo author mission 2015 22,5", ale to je mimo moje cenový možnosti, ve slevě bylo nejmíň za 15k.

        A jaké by jste mi teda radili ? :D v cenovém rozpětí do 14k ? Bral bych i bazarové kolo.

    • Aemil  
      1. a 2. Díky moc za rady, měnit vidlici je teda spíš nesmysl. Vím, že speeder jsou to fitness/silniční kola, spadají do hybridů kvůli rovným řidítkům.
      2. Nevím jestli myslíme stejný crossway model té meridy viz. https://www.merida-bikes.com/…00-4458.html. Tohle kolo je u mě favorit kvůli komponentám. Co si o něm myslíte ? byl by právě za 14 tisíc.
      • scalar  

        Nesmyslné převodníky, jen hliníková vidlice (karbonová lépe tlumí vibrace), hydraulické brzdy Tektro – to bych raději véčka, která na daném typu kola budou brzdit podobně a bez komlikovaného servisu a vysoké hmotnosti..

      • novas752  

        No za tu cenu jakš takš.

        Ale zaráží mě volba převodů. Jestli bys na tom někdy chtěl jet svižněji po rovině nebo třeba přišlápnout z kopce, je nejtěžší převod 36–11 hrubě nedostačující.

        I na mém horském kole do náročného terénu je ten nejtěžší převod trochu víc do rychla (36–10z).

        Naopak nejlehčí 22–32z je mimo terén nebo nějaké brutální kopce už skoro moc lehký.

    • Aemil  

      výška 186 cm, ale mám „pavoučí nohy“ vnitřní délka nohy od rozkroku je 93, sedí mi rám nad 22"

      váha 78 kg

      dálkovýma jízdama rozumím tak 400 km.

      Sedělo mi kolo author mission 2015 22,5", ale to je mimo moje cenový možnosti, ve slevě bylo nejmíň za 15k.

      A jaké by jste mi teda radili ? :D v cenovém rozpětí do 14k ? Bral bych i bazarové kolo.

      • ˘Ö˘ Krab  

        Píše si tady s Tebou scalar, který treková/krosová kola opravdu umí stavět a rozumí jim. Nevybírej moc osazení, vybírej v první řadě geometrii, vydržet na tom kole 400 km, i kdybys jel vysokou reálnou průměrkou 27,5 km/hod znamená 14,5 hod čisté jízdy, pokud to má být na zátah, tak Tě ani XTR a Reba nespasí, na to stačí Alivio a dobré nohy, na dobře vybraném rámu s příhodným sedlem.

        • Aemil  

          Díky za poznámky. No, tak zatím jste mi, co jsem navrhl shodili, ale nenavrhli žádnou alternativu :D

          • jardalee  

            No nejlepší by bylo kolo silniční ,za 15 jediné bazar,potom je dobrej hybrid ,opět pouze bazar,ty trekingovy kola s odpruženou vydlici budou těžký,nebo opět bazar a hledat vzduchovou,no a to řešení by mozna bylo koupit staryho ocelovyho crossa/trekinga za 1500kc a předkládat ho na deore/XT a mas nezničitelný cestovní kolo za 15 ;),kdyz teda dobře vyberes ram :) jinak pokud mas opravdu dlouhý nohy tak budeš mít asi trochu problém s předozadní polohou sedla na tu by se hodil ram s pevnou vidlici a uhlem sedlové trubky tak 71,5 az 72stupnu což se trochu blbe schani :)

      • Strakááč  

        Nech si postavit od stavitele kolo za patnact.. na ramuramu co ti padne, pevnej vidli, lehky kola, dobrej pohon s dvoutacem, silnejsi hladky plaste pro vic pohodli.. zbytek jak to vyjde no.. kombinoval bych to klidne u neceho s bazarem.. treba brzdy kotoucovy, razeni, sedlo, kdyz to bude malo jety tak I hazku kdyz nebude kopla, kliky sundany z kola, vidlice, vsechno co bude fajn a usetris na tom mooznaa.. ne vzdycky :) stavitel ma jiny ceny..

        • ˘Ö˘ Krab  

          Ušetří na tom tím, že bude mít to, co potřebuje. Klidně V-brzdy, ale možná do foroty záplety už na diskových nábojích, pohon Alivio a klidně Acera, kdyby se nevešel. Když počítá se 400 km štrekami, tak je asi nedá z čisté vody, takže se dá čekat větší nájezd, při kterém bude spotřebovávat

          • Strakááč  

            No, aspon to razeni kdyby mel deore.. at mu to lip radi.. hazka deore taky, to je vec skoro na furt.. kazetu nejakou klasiku 11–36z atd spis by si mel poridit naslapy a tretry :)

            • ˘Ö˘ Krab  

              Deore do začátku zbytečnost, když má malý rozpočet, zvlášť na cestovní kolo, pokud tedy nehodlá jet závod nějakých x-set mil terénem. Nášlapy a tretry sice príma, ale na dlouhé cestování jak pro koho. Až spotřebuje Alivio, bude mít našetřeno na XT.

              • Strakááč  

                Je pravda, ze bude lepsi pro zacatek lepsi ram a vidle.. a k tomu slusny lehky naby ve vypletech aby mohl upgardovat pak na lehci rafky, dobrej pohon, atd atd.. :)

                • scalar  

                  Konkrétně – rámová sada Pells Demon 22" (P6 Ultralite rám, karbon vidlice) jako základ, kola od Remerxu na průmyslech (osvědčená klasika L719), Avid véčka a řazení jak vyjde finančně a podle požadavků na převody (Alivio 3×9, možná i Deore 3×10, třeba i CX kliky 46/34 a 2×9 nebo 2×10)

                  http://pcshop.pells.cz/…_d42005.html

                  • Aemil  

                    Ještě se mi tu vyskytla jedna možnost, tenhle kousek od kamaráda za 11,5 k, co myslíte ?

                    Rám Maxbike C600 2015 – černý matný

                    Vidlice – vzduchová SR SUntour NCX

                    Hlavové složení řízení semiinteg. 1 1/8" First SPURS SE 44mm

                    kola Shimano M3050 / Remerx Topdisc 622 36 d

                    Pláště 700C pláště Kenda 28" 37–622 K-879 KWICK

                    Doplňky sada – original Token doplňky

                    řadící páčky Shimano Deore SL-M590 9rychlostí

                    hydraulické brzdy Shimano BR-M395 pár černé Kotouče kotouč Shimano SMRT54 160mm centrlock

                    kliky Shimano Deore FC-M590 48 zubů s krytem

                    pedály Feimin FP-971 černé

                    Přehazovačka Shimano Deore RDM591 černý

                    přesmyk Shimano Alivio FD-T4000DSL3 48–44T

                    Kazeta/víceko­lečko kazeta Shimano HG400 11–32 9-kolo

                    • roman II  

                      jestli je to nový tak by to celkem šlo

                    • scalar  

                      Nejdřív se musíš rozhodnout, jaké kolo chceš a až pak vybírat.Mezi lehkým crossem s pevnou vidlicí a crossem s odpruženou vidlicí a kotoučovkama je dost velký rozdíl co do geometrie, jízdních vlastností a vůbec využití kola (jen v hmotnosti tam bude tak 1,5 kg rozdíl).

                  • Namtos  

                    Taky se poohlížím po novém CX.

                    Koukal jsem, že hodně krosů stavíš na pevné karbonové vidlici. Má to podobné schopnosti odpružení jako obyčejné krosové vidlice se zdvihem 63mm?

                    Co by nahradilo onu 3×9 ve 2×10 něco jako 44/32(30) a vzadu 11–36(40)?

                    • novas752  

                      Nemá. Karbon pobere zejména velmi jemné vibrace. To nepobere ani nejlepší odpružená vidlice. Naopak na větších nerovnostech už karbon nemá šanci, ale to často ani levná odpružená, která se probere až při dost velkých šlupkách.

                      • Namtos  

                        Takže na šotolinu, kde jsou výtluky nebo sem tam občas větší kamení (makadam) nemá smysl uvažovat? Něco ve stylu Author Ronin nebo Gt Grade, kde hodně poberou i pláště okolo 38–40mm a nemusí se používat vysoké tlaky jako na silničních verzích…

                        • novas752  

                          Levnou odpruzenou na tohle ne. Ta se probere prave az kdyz vlitnes do celkem hluboky diry (okolo 5cm a vic). Nejaky hruby sterkynebo treba kocici hlavy vetsinou nepoberou ani velmi slusne mtb vidlice.

                          Prave od toho se vozi neprefoukane plaste (idealne bezdusaky), ty vetsinu drobnych vibraci posbiraj. A ve vysledku je pohodli mnohem lepsi nez s prefoukanejma plastema a sebelepsi odpruzenou vidlici (v zadu to odpruzeni u krose neni).

                          • Namtos  

                            To jsem se nepochopili, crosovou vozím teď – ta funguje přesně tak jak říkáš, ale uvažoval jsem o pevné (karbonové). Ono s tím povrchem je to jak kde – asi záleží co mají po ruce občas vyspraví lopatou písku, jemnějšího štěrku a extrém je ten makadam..

                            • jardalee  

                              s pevnou muze byt jedinej problem a to je delka ,pokud to das na crosovej ram tak ty jsou na delku 470mm,coz vypada blbe ,no a kdyz tam das 435mm tak to sice vypada dobre ale klesne to dopredu a u vysokych lidi muze byt problem v uhlu sedlove trubky kdyz clovek slape hodne pod sebe a sedlo uz dal neposune ,no a slusna levna ramova sada s pevnou vidlici je asi jenom ten pells ,no mozna este neco od CUBE by se dalo sehnat

                              • jardalee  

                                no a samozrejme se zmeni i vyska a uhel hlavove trubky takze klesnou riditka,proste se rozhodi geometrie,ten ram je spocitanej s vydlici 470mm takze by se tam hodila 475mm coz je delka klasicke vidlice se zdvihem 68mm bez zatizeni,ale s takovou dlouhou karbonovou to vypada prapodivne :)

                        • krabica  

                          GT Grade pobere max 35mm a už je to na hraně.

    • Aemil  

      co si myslíte o těchto jako trekových za danou cenu ? https://www.hervis.cz/…OLOR-2094961 a https://www.hervis.cz/…OLOR-2090723https://cs.sportsdirect.com/…-bike-938489?…

      Vím, že to 2 je noname a u ktm se asi připlatí za brand

    • plysovykozisek  

      Taky přemýšlím o lehkém krossovém kole kolem 20 000Kč- zatím to vypadá na jaro, protože v zimě by to leželo doma. Asi půjdu do Spešlu nebo Cannondale.

      • roman II  

        jo to jsou dobrý značky, to pojede samo :-)

      • novas752  

        Lehké krosové kolo Spešl/Cannondale do 20k. :) Dobrej oxymóron.

        • roman II  

          tak určitě:-)

        • plysovykozisek  

          Tak něco navrhni pane rado, kromě stavby.

          • nitraq  

            A proč kromě stavby?

          • novas752  

            Krome stavby na zakazku stavba vlastnorucne. :)

            Kupovat Cannondale nebo Specialized a dalsi podobne „vohuleny“ znacky v cene 20k muze vymyslet leda uplny laik.

            Vyhody ve forme lepe zpracovanych ramu v tak nizke cene rozhodne nejsou, zvlast ne u krosovejch kol. A dalsi mozna vyhoda krome krutoprisneho loga me nenapada.

            • Čipera  

              Nevim jak spesl, ale zrovna u toho cannona v týhle cenně už bude rám zeslabovanej smartform c2 alloy, bude mít save, tapered a další kravinky co má cdale… bude horší výbava to je jasný, ale u trekingu zanedbateln. Myslím si, že ta kvalita rámu a zpracování hliníku bude asi lepší než u leader fox a pod.

              • plysovykozisek  

                Čipera: +1

              • novas752  

                Jó nálepka SAVE dělá divy. Smartform c2 alloy už asi v klasickym ISO značení taky nezní tak kůl.

                A to zeslabování taky nevim nevim, minimálně horský modely Trail a Trail Tango mi za podobnou cenu moc zeslabovaný nepřišly, to jsou dost poctivý ingoty s tvarovánim bídbějšim, než moje 9 let starý Genesis Impact z Intsrsportu.

                • Čipera  

                  Budeš se divit ale dokonce ta nálepka i funguje. Kolik na něm máš najeto aby si usoudil že to je „jen“ nálepka. Starší modely do 2015 jak řikáš jsou poctivý ingoty. 2016–17 už se posunuli dost dopředu a 2018 ještě dál a dělají ze stejného matroše a stejným způsobem jako hliníkový fsi, nebo caad 12, akorát ty lepší modely jsou ještě víc zeslabovaný. tvarování, to mě nějak moc nezajímá já dávám přednost funkčnosti.

                  • novas752  

                    Na 2018 jsem nejel, na několika možná i desítkách modelů cca 2012–2017 jsem kousek jel (vždy jen pár set metrů), a nezaznamenal jsem žádný rozdíl v tuhosti nebo pohodlí oproti např. Meridám Crossway.

                    • Čipera  

                      Na kousku toho moc nepoznáš, Já měl 2 sozóny trail 2015, pak sezonu fsi hliník, sezonu trail 2017 a rozdíl v tom trailu co se týče pohodlí dost znatelnej a trail se vyrovnal tomu fsi. Trail 2018 v podstatě nahradily hliníkový fsi. Tuhost je furt stejně dobrá, ale nekope to tolik.

    • jardalee  

      pokud tam mas hodne silnice a stezky tak bych koukal hodne po podobnym kole merida no a pokud chces extra pohodly tak tohle giant odpruzena vidlice ti totiz na silnicni nerovnosti nebo kostky vubec nepomuze ,to tlumi z 90% pouze plast ,nebo to jako silnicari musis proste vydrzet :)

      • plysovykozisek  

        Nevíš kolik ten Giant toughroad slr2 váží??

        • jardalee  

          no kolem 12kg ,tam je problem ze je tam celkem slaby vybaveni a 3tac,a rafky a plaste jsou jenom tubelles ready,takze dodelat doma na bezduse ,existuje este konkurence od Cube hyde ale tam sou este sirsi plaste a trochu jina geometrie a ma to podle nich 13.5

          • jardalee  

            jako vseobecne tyhle kola zatim v cesku moc neleti treba v USA a castecne v UK se tady ty kola s pevnou vidlici hodne vraci a kupuje to cim dal vic lidi

            • plysovykozisek  

              Aha, já jsem se dneska bavil s prodejcem Giantu ten mě říkal kolem 10kg to asi myslel to SLR1. To Cube se zdá vybavenější, ale je těžší a má širší pláště. Takže se asi poohlédnu po něčem jiném lehkém a rychlém do 20 000Kč nebo asi zase ta stavba.

              • jardalee  

                no 10kg me prijde uz hodne malo,to casto nevazi ani levny silnicky do 20tisic ,kdyby rekl 11kg tak tam by se snad dostat dalo s nakym malym ramem a tema bezdusema :) kdyz to clovek veme, tak normalni levnej trekking s odpruzenou NEX/NCX a acerou vazi tak 14.5–14.7 KG ta vidlice ubere tak 2KG ,jako velka vyhoda toho giantu je geometrie ,zvlast pro vyssi lidi ,a proste ramova sada s pevnou vidlici a sirsi plaste to se porad moc nevidi,treba LAPIERRE Audacio 100 CP vazi 10KG a to este ve velikosti M :) jako pokud tu vahu porovnavas podle ruznych profilu tady na bike-foru tak 90% tech hmotnosti tady je uplnej nesmysl :)

                • jardalee  

                  no este me napadlo ze hromada kol se vazi bez pedalu no a treba oblibeny platformy vazi bezne 0.5kila a vic

                  • plysovykozisek  

                    Díky za rady ten Giant ToughRoad SLR2 se mi dost líbí nejbližší prodejce ho má ve slevě za 19300Kč nevím do kdy ty slevy Giant platí ještě zkusím kontaktovat stavitele, co z něho vypadne. Pak se rozhodnu.

                    • jardalee  

                      tak je zase pravda ze pokud tam da stavitel kvalitni vzduchovou vidlici tak ten rozdil oproti pevne bude uz treba jenom 1–1.2KG no a to muze nahnat na lepsich komponenetech + lehci rafky uzsi lehci plaste,takze se realne k tem 12KG dostane taky ,

                    • scalar  

                      Kolo s pevnou vidlicí s alu krkem na Aceře za 20 tis.?

                      • plysovykozisek  

                        Vymysli něco lepšího a pak se s námi poděl, aby to mělo hmotnost max. 12kg pevnou vidlici a stejný pláště jako ten Giant a s hezčím rámem do 20 tisíc.

                      • jardalee  

                        ta acera to kazi ale ta geometrie je proste v dnesni dobe sedlovych trubek 73% a vic opravdu rarita ,velka skoda ze se neda sehnat jenom ramova sada za slusnou cenu

                        • scalar  

                          řetězová vzpěrač 450mm je už také celkem rarita. Já nemám s úhlem 73° žádný problém, pokud potřebuješ méně, tak to je asi dost individuální záležitost.

                          Ta geometrie Giantu jde proti proudu moderních 29" kol (dlouhý zadek, krátký předek), je to kolo pro pomalou dálkovou jízdu po cestách, ne rychlou a bezpečnou jízdu i mimo cesty. Takový treking s tlustými plášti.

                          • jardalee  

                            no presne tak to je ,je to videt na tech vyssich modelech ,kde uz sou aji nosice,ja to sem daval k puvodnimu pozadavku dalkove jizdy :)

    • plysovykozisek  

      Tak jsem našel dost nabušený kolo za tu cenu váha 12,3 nebo 12,6 kg. Nevím, nevím jestli stavitel by za tu cenu postavil lepší. Asi do něj půjdu jestli ho teda budou mít skladem.

      http://www.prodejkol.cz/…solut-d-2016#…

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse