• noezor

    Zdravím,

    na letní sezónu bych si rád pořídil nové kolo. Jsem amatér, co najezdí ± 800 km ročně. Povrch jízdy: asfalt 70 %, štěrk 10 %, lesní cesty 10 % …

    Aktuálně mám trekingové kolo, ale přemýšlím o mtb 29". Rozmýšlím se mezi těmito adepty:

    1. http://www.kola-pells.cz/…-pells-2015/
    2. http://kola.maxbike.cz/…olo-taupo-29

    Hodlám do toho investovat max. těch 19 tis. Jaký z těchto dvou je lepší? Případně jaké jiné bystě mi doporučili?

    Předem díky

    0 0
    • Gustaf 81  

      na jízdě po asfaltu je imho 29er MTB blbost…

      0 0
    • Mysee  

      A ve zbylých 10 % lítáš? S takovým nájezdem fakt radši cross, za 19 tisíc bude slušně vybavenej.

      0 0
    • LRRTM1  

      Taky bych přemýšlel, jestli je MTB to pravé… ale pokud 29er tak už se do 19tis. dá sehnat i něco se vzduchovou vidlicí:

      http://www.cyklonemcik.cz/…000–909–2015

      A nebo něco postavit…

      0 0
    • noezor  

      Bylo mi právě řečeno že mtb29 zabiji jednou ranou dvě mouchy. Sám jsem prvně přemýšlel o klasickým krosu, protože jsem se domníval že tření velkého průměru kol bud zbytečně brzdit, bude to zbytečná váha apod. Ale opět mi bylo řečeno :D, že když ho pořádně nafoukám a budu mít tedy i vhodný plášť, tak pojedu jen po prostředku pláště ..

      Díky za ten odkaz na to kolo se vzduchovou vidlicí, vypadá slušně :)

      0 0
      • niky79  

        IMHO na mtb29 ram ti nic nebrani si kdykoliv pozdeji dat uzka 28" crosova kola :)

        0 0
        • noezor  

          To mi bylo taky řečeno, proto bych rád teď tu 29". Chápu, že sestavit si kolo je asi jiná liga, ale v tom se nevyznám, takže budu věřit fullu. Jinak ohledně značky maxbike, můžete doporučit? Čím víc procházím fóra, tím víc zjišťuji, že bych měl asi chodit pěšky :D

          0 0
          • niky79  

            Ale nikdo po tobe nechce, aby sis kolo sestavoval sam :-) WTF? Napis mistnim stavitelum, kteri to udelaji za tebe a kteri maji zkusenosti. Ziskas vyrazne lepsi kolo za mene penez.

            0 0
      • MlokCZ  

        O tření to opravdu není. Valivý odpor 26", 27,5" i 29" plášťů je srovnatelný (pro stejný typ pláště).

        Rozdíly hledej jinde:

        • hmotnost (výhoda menších kol)
        • tuhost (výhoda menších kol)
        • lepší nájezdový úhel na překážky (výhoda větších kol a to jakv pořádném terénu, tak i jen na menších nerovnostech kde to přinesevětší pohodlí i bez odpružení)
        • možné limity geometrie pro menší postavy u větších kol (to si musíkaždý určit sám pro svoje proporce a požadavky, zda na 29" bude nebo nebudepřípadný problém s geometrií)
        0 0
      • kuto  

        Přemýšlel jsem úplně stejně. Nakonec mám MTB 29 prozatím s krosovými plášti. Kolo postavené od Scalara, se stejnou vidlí skoro stejně vybavené jako to z odkazu od Němčíka výše, jen s jiným rámem a levněji :)

        0 0
    • BB  

      hlavně se nenech přemluvit na nějakou formu crossu nebo trekingu. I na rozflákaném asfaltu a upravených lesních cestách má horák význam. Jednak díky objemnějším plášťům více pohodlí a díky robustnější konstrukci méně defektů a servisu. Nevýhoda proti crossu nebo trekingu je, že při stejně vynaložené energii budeš pomalejší, ale to je asi to poslední, co tě zajímá.

      0 0
      • Erknold  

        asi dělám něco blbě, ale na crossu nějak neřeším problémy s defekty a servisem. A není problém jezdit i po turistických cestách v lese přes kořeny.

        Záleží co chce. HT29 je od stejné značky většinou delší rám, než cross.

        Ale svým způsobem to může být vcelku jedno. Postavit vedle sebe HT29 s Raidonem XC a užšími pláštěmi, nebo krossový rám s NRX-E a širšími pláštěmi (obojí cca 42), tak to bude asi o té geometrii rámu. By si je musel zkusit.

        Kola stejná, pohon stejný. Spíše někdy HT29 nemají přípravu na nosič, blatníky apod., jelikož se s tím nepočítá. Ale to je také značka od značky.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.