• CrazyCycle

    Čus a zdar cyklistice. Zrovna začínám cyklit, ale naježděno už něco mám. Mám 29' horáka a uvažuji nad výměnou celého hnacího systému, brzd a plášťů. Kazetu mám 7-rychlostní a uvažuju nad přechodem na jednoplacku a výměnu kazety na 11 rychlostí. Omlouvám se případně za blbý dotaz, ale teprve se do toho dostávám. Myslíte, že délkové normy tuhle výměnu umožnují? Nová kazeta je přece o něco širší…

    0 0
    • Vilém  

      Pokud chces minimalne zdvojnasobit cenu kola, tak smele do toho.

      Ceka te minimalne prepleteni zadniho kola, porizeni razeni, prehazky, kazety, retezu a asi i klik.

      0 0
      • CrazyCycle  

        Já vím, že to není nějaký extra stroj, stál 12 káček, ale jsem s ním spokojený, je pravda, že komponenty stojí za hovno, ale to se dá napravit. S tímhle vším počítám, všechno chci vyměnit a už jsem se díval na nějaký díly. Líbila se mi sada Eagle… Jen by mě zajímalo, jestli to délkové normy umožňují…

        0 0
        • Vilém  

          Eagle je 12 sp sada. Je ale opravdu uplnej nesmysl, toto kolo prestavovat, utopis v tom hromadu penez, pritom by bylo lepsi si je dat do kasicky a casem prikoupit neco hotovyho.

          12 kacek je mysleno co?

          0 0
        • novas752  

          A co si představuješ pod termínem délková norma? :)

          Máš náboj na vícekolečko a ne na kazety = nový náboj + přepletení.

          Přehazovačka má vůbec patku, neni to jenom na takovém černém plechovém háku?

          Kliky dost možná s nanýtovanejma převodníkama = nový kliky a s tim rovnou střed.

          Jenom do řazení bys nasypal těžce přes 5 000, spíš okolo 8–10, a furt by to bylo mizerný levný kolo. S Eaglem teda… :) Něco jako narvat převodovku z formule 1 do rezavýho favorita.

          0 0
          • Hrabex1  

            Jak vis, ze je to sroubovaci kolecko? Nikde to nepise.

            Ale vymena naboje bude nutna tak jako tak

            0 0
            • Vilém  

              U relativne soucasneho kola, navic na naboji na matky, je to nejpravdepodobnejsi situace.

              0 0
            • novas752  

              Kolik 7 rychlostnich kazet na naboji bez rychloupinaku jsi posledni dobou videl?

              0 0
      • karel d.  

        K tomu prepleteni se chci zeptat- mam na zadnim kole naboj Sh 475 kde je vadny orech. Radeji nez vymenu samotneho orechu chci nechat cele kolo preplest na xt 8000 s CL( dam novy brzdny kotouc- puvodni na 6 der po zmene pasovat nebude). Rad bych ponechal i puvodni paprsky a nevim jeztli jsou priruby stejne. Take same se tyka roztece. Mohl bys mi prosim poradit? Nevim jak to dohledat. Dik.

        0 0
        • novas752  

          Na starym naboji zmerit, novej zkusit dohledat – neni to na strankach Shimana?

          Ale osobne bych se na konusovy Shimano vybodnul a dal tam neco na prumyslech – Novatec, DT Swiss…

          0 0
          • karel d.  

            Jaky Novatecnaboj bys mi doporucil- v rozumnem pomeru cena x kvalita na jezdeni silnice a zpevnene cesty? DT Swiss je pro me prlis drahy- za to bych mohl uz rovnou nova kola.

            0 0
        • Vilém  

          475ka ma vyssi priruby jak 8000, tzn draty budou pravdepodobne prilis kratke.

          0 0
          • karel d.  

            Dik. A jak je to s porovnanim delky roztece?

            0 0
            • Vilém  

              Nevim co myslis delkou roztece. Roztec prirub je 57,1mm (475) vs 57,4mm (8000), prumery 70,6 vs 52,8/53,8, offset 6,8 vs 6,6. Vsek dohledani na strankach shimana.

              0 0
              • karel d.  

                Myslim sirku pres matice- je vetsinou bud 135mm nebo 148. Take jsou ruzne prumery os- 9 a 12mm. Ty naboje m8010 jsou bud typu E nebo B- neni mi zcela jasny ten rozdil. U 8000 je sirka pres matice 135– je to prilis kratke? Mel bych radeji volit ten 8010 co je 148– coz ke stejne jako ta 475 (dival jsem se na manualy na Shimanu.com).

                0 0
                • novas752  

                  No do tveho ramu nic jineho nez 9mm nenacpes a to jeste buh vi – ram delany na klasickou pevnou osu nemusi naboj na rychloupinacich udrzet. Nic jineho nez 135mm take ne. Takze 8010 nemuzes mit, ty jsou na 12mm pevnou osu. Na rychloupinak je 8000.

                  148 u naby 475 je ale celkova delka osy, ne roztec toho co se strka mezi patky ramu. 148mm nabu do toho ramu rozhodne nenacpes.

                  A znovu opakuji je naprosta HOVADINA se tim zabyvat.

                  0 0
                  • karel d.  

                    Ram je delany na rychloupinaky- ta 475 je tam na rychloupinacich. Myslis tedy, ze ta 8000 s temi 135mm se mezi ty patky misto te 475 bez problemu vleze? V manualu na Shimanu jsem nasel, ze 475 ma „over lock nut dimension“ prave tech 135. Dik.

                    0 0
                • Vilém  

                  Pokud mas ram s rozteci zadni stavby 135mm, coz mas, kdyz mas ted 475,tak tam nic jineho nez 135mm nedostanes. Takze nejaky naboj 135/5,coz je klasicky upinak,nebo 135/10,coz je tlustsi upinak.

                  0 0
    • zdenal8  

      No na tom tvým kole toho budeš muset vyměnit tolik, aby si to tam dostal, že to ani nemá cenu. Nesmyslná investice převyšující cenu kola. To už bude lepší časem vyměnit celý kolo. Takže cykli dál.

      0 0
    • novas752  

      Prodal bych celý kolo a koupil nový a lepší ve všech směrech. Nesmysl to jakkoliv přestavovat. Abys to předělal na 1×11 + lepší brzdy, musel bys vyhodit vpodstatě všechno.

      0 0
      • Johny.Merida  

        Přesně tak.....a o ořechu XD v případě Eaglu tazatel nemá ani tucha. Njn,holt mládí…je třeba skočit na brigádu a koupit,, novej bajk".

        0 0
        • novas752  

          Tak to už je jedno, novej náboj by byl holt spíš ke 2000 místo 500…

          0 0
    • mr.garisson  

      Jinými slovy, zbude Ti k přestavbě s hodně zavřenýma očima: rám, vidlice, řídítka s představcem, sedlovka a sedlo v celkové hodnotě max 2 000,– Kč. Nakoupíš komponenty za cca 10 000 – 15 000 Kč a vznikne ti naprostý nesmysl.

      Raději kup nějakou bazarovku, do které investuješ max za nějaký drobnější servis nebo našpóruj na nové kolo. Tvůj záměr je naprosto nerentabilní.

      0 0
    • ˘Ö˘ Krab  

      Něco najeto je kolik? Vozíš přilbu? Skoro to vypadá, že ne vždycky.

      Brzdy za hydraulické → jiné náboje a vlastně celá kola, vyjde to lépe, než přepletení těch základních shitů, které tam teď máš. K tomu 10 a více rychlostní pohon → nové kliky a přehazovačka a páčka.

      Zůstane Ti pořád původní levný těžký rám a nefunkční vidlice. Délkové normy jsou v pořádku – 135 mm zadní patky. Jenže tam máš šrouby, takže v nich nemusí držet ani standardní rychloupínáky.

      Zaplatíš za přeskládání, nevypadá, že by sis to zvládal udělat sám.

      Doporučuji samostudiem prozkoumat, z čeho jsou poskládána kola v cenové hladině tak >30 tisíc, jaké jsou trendy, jak mají uchycena kola v rámu, jaké brzdy, jaké vidlice, na co je kladen při doporučování kol zde na B-F největší důraz, jaká je výhoda doporučovaných řešení.

      Pak snad sám shledáš svůj původní dotaz zcela nesmyslným. Alespoň v to doufám.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Vylepsovat stare kolo je nejlepsi cesta, jak utopit spoustu penez a mit porad stare kolo. Pak si reknes, ze koupis novy ram a vesi prehazes. Kupa jich nebude pasovat, tka zase koupis nove kompoenty a utopis v tom hromadu penez. Ve vysledku tolik, ze by to dalo na nove kolo na dobrych komponentech:)

      0 0
    • Pentaroth  

      Kup nove kolo, nebo bazar a nevymyslej.

      0 0
    • Kublaj  

      Tohle kolo rozhodně nevylepšuj, pro začátek je jistě dobré, ale jak píší ostatní výše, utopíš v tom velkej balík a stejně to pořád nebude to co od toho očekáváš.

      0 0
    • jardalee  

      ekonomická varianta je koupit cinskej převodník ,podle BCD cena od 200–500kc ,tak 32–34zubu k tomu kazetu deore 11–42 tak 600kc a prehazku deore m6000 tak 950–1000kc a packu na 10rychlosti okolo 400–500kc,dobra je Zee 540kc ,no a budeš mít 1×10rychlosti s celkem slušným rozsahem,ovšem pokud nemáš náboj na kazetu tak ještě naky zadní kolo ,brzdy bych nechal a možná zkusil lepší spalky

      0 0
      • mr.garisson  

        Budeš asi taky dobrej případ pane. :D

        0 0
      • Smazaný účet  

        Nezapomeň ještě na kliky a středové složení, beztak tam teď má nějakou mrdku s nanýtovanými převodníky. Nejekonomičtější varianta je to celé střelit nějakému zoufalci nebo to odnést k popelnici a koupit nějakou slušnou bazarovku.

        0 0
        • jardalee  

          no obcas se zadari a daj tam aspon zakladni rozebiratelny kliky shimano ,ktery ale maj teda zrovna 96BCD ktery je trochu drazsi nez 104BCD :) ale samozrejme prodej je asi nejlepsi ale zase slusny kolo s prevodem 1× neco to bude tak 25tisic

          0 0
        • Davidakta  

          Ty jsi blb,přál bych ti aby tě kluk na kole za všechny svoje prachy udělal někde na závodě

          0 0
          • mirorek2  

            Co má výkonnost společného s tím, že kolo je šrot? Dávat eagla na kolo z kaufu je zhovadilost bez ohledu na věk tazatele…

            0 0
            • Davidakta  

              A když nemá na nový kolo?

              0 0
              • mirorek2  

                JJ tak si tam narve orel za dvacku… demagogie

                0 0
                • Davidakta  

                  Dvacku určitě nemá,ale za deset s tím udělá zázrak

                  0 0
                  • mr.garisson  

                    Tomu sám nevěříš.

                    0 0
                  • mirorek2  

                    tvl to je plk dne… kola vidlice kliky brzdy pohon …

                    0 0
                    • Davidakta  

                      Tak hodně zasponzoruj,vy jste bikeri jak poleno

                      0 0
                      • novas752  

                        Tak at si tam Eagla narve no, kdyz ma na vyhazovani, proc ne. Ale jestli povazujes za rozumny investovat do kola prinejlepsim 4× tolik nez je jeho zustatkova hodnota…

                        Ale nacpe si tam za tezky prachy Eagle a brzo mu zacne hlodat hlavou ze brzdy vlastne taky chtel vymenit, vidlice by mohla byt lepsi atd. a utopi v tom ve vysledku vic nez za novy dobry kolo.

                        Uz jenom za tu kombinaci prestavby na eagle + lepsi brzdy (= okolo 15–17k)by se dalo poskladat celkove lepsi kolo. Kdyz tohle proda, bude mit 17–19, prida 5 a muze si nechat poskladat neco za 25 coz bude uplne nekde jinde nez tyhle mizerne levne kramy.

                        0 0
                        • Davidakta  

                          Tak mu dej radu ať půl roku nejezdí a radši šetří

                          0 0
                          • novas752  

                            A to staré kolo snad nejezdí?

                            Šetřit je docela dobrá rada! Sám jsem jezdil dost dlouho na levném kole (byť trochu lepším než má on) a čekal až si našetřim na rozumný kolo bez kompromisů.

                            0 0
                      • mr.garisson  

                        A proč bychom to měli dělat? Koukal se na komponenty a uvažoval o koupi sady Eagle. Pokud jsem se taky dobře díval, tak sada stojí v rozmezí 8 – 11 tisíc, takže na to ten rozpočet asi má. Takže opět střelba mimo pane. :)

                        0 0
                      • konarider1  

                        jsme a proto mu radíme ať ten střep prodá :)

                        0 0
                      • kejda  

                        Ty sis asi dneska nevzal léky, že? Že tady pleteš jeden nesmysl za druhým…

                        Z deseti lidí deset napsalo, ať to nedělá, buď prodá a koupí nové, anebo prodá a začne skládat třeba i bazarovku. A ty do toho vyzvracíš nesmysly o zázraku za dohromady deset tisíc plus ten šrot.

                        Ach jo…

                        0 0
          • Smazaný účet  

            Víc klidu by to chtělo. Prostě pochop, že dávat do tohoto kola jakékoli prachy je naprosté plýtvání zdroji. Pokud nemá na lepší, tak je nejlepší varianta jezdit dokud to půjde a intenzivně šetřit na lepší. Jestli to bude nové nebo bazarovka je jedno. Základ je slušný rám a vidlice. Lepší kola, pohon, brzdy může dokoupit kdykoli později. Stejně je to většinou spotřebák a pokud bude hodně jezdit, obměnám komponet se nevyhne.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.