• mk33

    Ahoj, potřeboval bych poradit s vyberem noveho kola, na vyjizdky po okoli a sem tam nejaky vylet (silnice, zpevnene cesty, cyklostezky; najezd do 2000 km za sezonu). Momentalne mam kolo z druhe ruky, stari asi 10 let Kellys Quartz a chtělo by to prostě něco novějšího.

    Jelikož se v kolech, komponentách neorientuju, potřeboval bych pomoct, ať nekoupím zajíce v pytli a nevyhodím zbytečně peníze za něco co nemá ani cenu kupovat. Výška 183 cm → rám asi L???, váha 73 kg.

    Požadavky:

    • kola 29"
    • přehazovačka radši 3× něco než 2×
    • barva černá, zelená

    Tady mám nějaké typy, případně doporučte něco jiného. Rád bych si kolo někde okouknul a případně i vyzkoušel (Tábor případně i Praha).

    http://www.bikespace.cz/…llys-gate-30?…

    http://www.ramala.cz/…D193420.html

    http://www.ramala.cz/…D204824.html

    http://www.ramala.cz/…D189316.html

    http://www.ramala.cz/…D199356.html

    Na nákup nespěchám (začátek dubna), tak jestli nebudou nějaké větší slevy starších modelů.

    0 0
    • RomanF  

      Promiň, uklikl jsem se, hlas měl být pro Kellys.

      0 0
    • mk33  

      Děkuji za rychlé reakce. Pro Kellys asi bude + vzduchová vidlice, ale bojim se řazení 2×10, asi to bude o zvyku, ale má to nějaké výhody oproti současným 3×8? Bojím se, abych ušlapal nějaké větší krpály a na rovince to nebylo zas pomalý (nejlehčí vs nejtežší převod, nebo tam zařadím vše obdobně jako na 3×8). Můj favorit byl prozatím ten Cannondale trail 4.

      0 0
      • Radonrider  

        Taky bych sel do toho Kellys..

        Co se prevodu tyce, tak si muzes pohrat v nejakem on-line calculatoru (google: bike gear ratio calc)

        0 0
      • novas752  

        A jaký tam máš převody? Zuby na kazetě a na převodnících.

        2×10 je lehčí a jednodušší (do kopce malý převodník, zbytek velký), ale musí se vhodně zvolit velikost převodníků a kazety.

        S kazetou 11–42 zubů může být rozsah převodů srovnatelný, záleží co tam máš teď.

        0 0
    • milan.v  

      Stejný dotaz pomiliónté … Odpověď na dotaz kolo za dvacet zní = stavitel.

      0 0
      •  

        a vejde se stavitel do 20 s rámem pro pevnou zadní osu?

        0 0
        • mk33  

          To se staví kola v takovýhle částkách (ve světě kol se nevyznám)? Beru, že cca 5000 možná víc bude za čas, práci, seřízení atd. Rázem rozpočet je o 1/4 menší. Chtěl jsem proto kola s dobrým poměrem cena výkon, ale pokud mi doporučíte někoho ověřenýho ideálně Táborsko, případně jížní Čechy, tak bych o tom možná uvažoval. Jenže nepoznám co mi tam namontuje a co vyúčtuje, bude to nový/použitý, záruka atd.

          0 0
          • milan.v  

            Stavitelé to dělají jako normální podnikání, nemají důvod ti tam dávat použité věci, staví z nového, ověřeného.

            Zkus oslovit zdejší stavitele, je jich tu celá řada, dohledáš.

            0 0
          • novas752  

            Většinou se právě v rozmezí 15–30 000 stavby na zakázku doporučují – je reps. bylo to o dost výhodnější než sériové kolo – Kellys stlačil cenu na minimum.

            Za tu cenu je to bomba kolo – rám a vidlice s pevnejma osama, sice těžká ale funkčně bezproblémová vidlice, bezproblémový řazení, 14z skok mezi převodníky, kliky s dutou osou, kvalitní náboje… Kdo chce, dá si tam kazetu s většim rozsahem a budeš tak mít dostatečnej převod jak pro 5km/h do kopce, tak 50+ z kopce.

            Jedinou slabinou jsou brzdy, ty trochu zaostávají, mohly by být lepší (výměna za BR-M506, M500, M615 nebo M6000), ale to nemusí vadit každému.

            0 0
          • Smazaný účet  

            V jižních Čechách staví místní uživatel scalar. Za dvacet tisíc ti rozhodně dokáže postavit solidní kolo.

            0 0
    • Lukasneo  

      Dobry den preji,potreboval bych kontakt na nekoho zkuseneho kdo stavel kolo i pro tezkeho jezdce. Aktualne mam shozeno jiz 35kg za rok a neustale pokracuji kazdy mesic, ale chtel bych se poradit o kole s nosnosti cca 150Kg s nakladem. Jezdim aktualne jiz rok na rotopedu a strasne me jezdeni bavi a rad bych jezdil i venku, ale kolo nemam a touzim po nem… Je nekdo takovy v okoli Pisecka ci jiznich Cech? Dekuji za pripadne zpravy ci odpovedi. Lukas

      0 0
      • Czechak  

        Zkus uživatele Scalar.

        0 0
        • Lukasneo  

          Dekuji, zkusil sem, ale prej na takovou hmotnost kolo nema zaruku a tim padem nevyrobi, coz me prekvapilo, videl sem tu podobne dotazy na kola a uspesne maji… Skoda, tak pristi rok no…

          0 0
          • Pan.Fazole  

            Jo už se to tu párkrát řešilo, ale 20k je málo na takovou váhu si myslím… Možná zkusit v zimě RB, třeba by byly ochotný neco postavit, ale za 20 to nebude

            0 0
          • palo7  

            Zkus koupit starší Trek a případně pak jen vyměnit vidlicí. Trek je oficiálně do 136kg a záruku si troufaji dát dlouhou. Kámoš má už asi 7let Trek 6300 (což je ještě 26 bez pevných os a s pružinovou vidlicí), váží 130–140kg a kolo jezdí bez oprav a úprav stále. Jen odešlo skoro hned zamykání vidlice.

            Případně to RB, tam si můžeš zavolat s P.Hejnikem a probrat to. Ale tam je cena spíše ke 30tis., ale pokud řekne že rámy jsou ok, tak se dá zase řešit jetý.

            0 0
      • jardalee  

        no všeobecně ty kola ,budou bez záruky ale můžeš to udělat tak ze koupis starší ocelový MTB ,hledat něco na tebe a s ahead hlavou s pevnou vidlici v dobrým stavu ,no a potom na to nahazis ,poradny vyplety klidně i 36 drátu a naky slušný vybaveni ,nebál bych se i převodu 1×neco :),no jediny limit by byly v-brzdy ,ovšem na cestách zase může byt výhoda snadná údržba,drahy řešení je nakej ram třeba od surly , http://forums.mtbr.com/…d-troll3.jpg ,já si třeba postavil tohle na starším rámu

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.