• Alicee

    Ahoj, prosím o radu, jelikož se v tom vůbec, ale vůbec nevyznám. Ráda bych si koupila kolo, cena by neměla být víc jak 10.000 Kč, vím, že je to fakt málo, ale bohužel si víc nemůžu dovolit. Nové lepší, bazar taky v pohodě, jen nevím, jak u bazarových kol odhalit případný problém. Kolo mi za tyto peníze asi nikdo nepostaví… proto prosím o radu.

    Jezdím silnice + lehký terén, ale rozhodně chci horské, člověk nikdy neví, měsíčně jezdím tak 300km. Výška 170, váha 63kg.

    Dívala jsem se na tyto kola:

    http://www.axit.cz/…26-2013.html

    http://www.ramala-silhavy.cz/…cyan-xs-2015

    http://www.ramala-silhavy.cz/…ue-21-5-2015

    http://www.prodejkol.cz/…0-2014-darek

    http://www.axit.cz/…m1-2013.html

    http://www.polygonbike.cz/…-3-0-m-acera

    Je z toho něco v pohodě, popřípadě dle čeho vybírat? Jaký výrobce?

    Vím že těch diskuzí tu je mnoho, ale na mě až moc mnoho, a už jsem se v tom nějak ztratila…

    Díky moc všem !!!

    0 0
    • Kharbon  

      Ahoj

      V cenový kategorii jsou kola docela podobná – já bych hlavně vybíral hodně podle vzhledu ;)

      zatoulalo se ti tam BMX kolo ;) http://www.ramala-silhavy.cz/…cyan-xs-2015

      Osobně se mi zamlouvají tyhle:

      http://www.axit.cz/…m1-2013.html

      http://www.polygonbike.cz/…-3-0-m-acera

      Jinak bacha na další útraty za blatníky, světla atp. Podle ježdění a zručnosti taky kolo třeba servisovat, není to bezúdržbový stroj. Časem asi příjdeš na to, že některý komponenty je třeba obměnit. Namátkou pláště, řetěz, brzdový destičky popř. vidlici. Ale to jsou investice, který nějakej rok počkají.

      Podle výrobce bych neposuzoval, je to značně individuální. U známých značek si taky často připlácíš za jejich logo ;).

      Taky bych doporučil si kolo vyzkoušet v obchodě – sednout si na něj. Můžeš přijít na to, že ti prostě nesedne. Taky bycha na správnou velikost kola.

      0 0
      • Alicee  

        Kharbon díky, BMX tam bylo fakt omylem. :-)) Na značku nekoukám, to je mi jedno, jen se nevyznám v tom všem ostatním, jestli je vidlice v pohodě (já netuším, jestli 80 nebo 100), přesmykač a to všechno ostatní. Proto se ptám, abych vyloučila, co opravdu nebrat a věděla, na co si mám dát pozor a co by kolo mělo určitě splňovat. Jsem totální laik, ale kolo mě fakt baví a moje staré je už opravdu ko…

        Další investice chápu, ale na blatníky kašlu, být jako prase mi nevadí. :-) A výbavu si sundám ze starého kola. Jen budu chtít určitě širší řidítka, aspoň 700, poradíš mi jaké koupit a jaký představec?

        A jak mám poznat tu správnou velikost kola? Mám 170, takže nevím, zda M nebo L.

        0 0
        • Val  

          v tehle cenove relaci bude odpruzena vidle nefunkcni tak jako tak, velikost obvykle M, ale je dobry si kolo zkusit jak ti sedne (a podle toho pripadne i zmenit predstavec ci riditka), to je IMHO dulezitejsi nez usetrit par stovek tim, ze to koupis na internetu a poprve to v realu uvidis az doma

          0 0
        • Kharbon  

          Tak vidlice jsou opravdu jenom základní. Při najetí na kámen zaznamenáš pohyb, ale žehlit terén to nebude. Samozřejmě čim víc za to dáš, tím by to mělo být použitelnější. Na lehčí ježdění, jak jsi zmínila silnice+lehký terén, to ale bude stačit. Obecně se dá říct čím delší chod, tím lepší.

          Je asi samozřejmost, že čim víc peněz do toho vrazíš, tím lepší budou komponenty. Od určitý cenový hranice už se pak snižuje váha kola. Kolem 10ti tisíc to ale nemá moc smysl řešit.

          Je tady pár zmínek o hydraulických brzdách. Samozřejmě – líp brzdí, lepší dávkování atp. Na druhou stranu je potřeba náročnější údržba – ať už odvzdušnění nebo výměna kapaliny.. Jsou na to sice soupravy aby si to člověk udělal sám, ale leze to do peněz. Alternativně servis – ještě víc peněz.

          Konkrétně mech. brzdy Tektro Novela na kole mám (cca 10k pořizovací cena). Nebrzdí zdaleka skvěle. Kolo úplně „zablokovat“ nezvládnou. Zatím jsem se ale nikdy nedostal do situace, kdy bych to potřeboval. Po výměně destiček (zvládne i naprostý laik podle videa) se brzdný účinek rapidně zlepšil, taky je potřeba občas odmastit kotouč. Hydraulický brzdy bych ale osobně nechtěl, právě z důvodu údržby/ceny.

          Co se týče přehazovaček, přesmykačů a celkově těhle komponentů, Většina výrobců má sety podle kvality. Seznam najdeš třeba tady . Z komponentů bych jako nejdůležitější komponent označil přehazovačku – tam chceš nějakou „lepší“ kvalitu.

          Co se týče řídítek a představce, moc neporadím, zkušenosti nemám :). Akorát bych se vyvaroval karbonových z číny – jednak ti je tady lidi pomluví, druhak by mohly prasknout. Zkus pohledat po netu, případně navštívit servis- tam ti poradí (ale zase chtěj vydělat, žejo…)

          Velikost kola se z papíru určuje blbě. Nejlepší by bylo si vyzkoušet. Existují na to tabulky, ale každej jsme vyrostli trochu jinak ;). Pokud jsi na hranici, osobně mám takovou představu, že větší kolo je pohodlnější na jízdu, menší zase ovladatelnější. Taky ale můžu pěkně kecat, tak se tim moc neřiď.

          Taky ještě připomínám, že většina prodejců nových kol nabízí tzv. garanční servis – zdarma prohlídku po nějakým čase, kdy kontrolujou chod veškerejch hejblátek a jestli je všechno dost utažený.

          0 0
          • nitraq  

            Dvě poznámky, kde se mýlíš. Hydraulické brzdy nejsou náročnější na servis oproti mechanickým kotoučům, sice tam je někdy třeba vyměnit kapalinu, ale k tomu přijde tak po třech až pěti letech, naopak u mechanik je třeba štelovat destičky. A druhá věc – přehazovačka a její význam vyšší sady. Taky ne, jen ji výrobci dávají z vyšší řady, protože na to zákazník kouká, leč zcela zbytečně. Pokud se zakladatelce podaří sehnat kolo, kde většina bude Alivio, tak to bude super.

            0 0
            • novas752  

              Jo to je pravda. Acera nic moc, tak na cyklostezku. Alivio v horšim terénu/bordelu pokulhává, Deore funguje, výš už je to jen o odlehčování.

              0 0
              • ladias  

                Pod ty připomínky od Nitraq se podepíšu. Hydrauliky jsou ze zkušenosti na údržbu pohodlnější a jeden větší servis za cca 3 roky většinou postačí. Mám přes metrák a jezdil jsem nejlevnější kapalinovky až po XT a ani ty laciné nebyly žádné nedostačující. Současné Alivio přehazka je plně postačující a od deore ho v praxi na funkci za předpokladu stejného seřízení podle mě nepoznáš.

                0 0
            • Kharbon  

              Díky za připomínky, co píšeš dává smysl.

              Stejně jsem proti hydraulikám tak nějak „zasednutej“ – nezdají se mi tak robustní jako pořádný lanko (:

              0 0
              • nitraq  

                Tímhle obdobím si projde každý;) Časem si budeš říkat, proč jsi na hydrauliku nešel dřív.

                0 0
                • Kharbon  

                  Až budu mít zbytečný peníze, pořídím :D

                  0 0
                  • Tencovozikmin  

                    Až budu mit moooc peněz tak nakoupím lanka. Ty seš dobrej.

                    0 0
                    • Kharbon  

                      Tím jsem poeticky naznačoval, že nemám peníze na obměnu. A kdybych měl, jsou jiný komponenty co bych měnil první.

                      0 0
    •  

      http://www.bradsky.cz/…-p-6216.html

      vzduchovka, hydrauliky, 3×9

      0 0
      • novas752  

        Tohle ber než bude fuč. Nechápu proč to maj v tak velký slevě.

        0 0
      • Kharbon  

        Super koupě, ale je potřeba zvážit případné navýšení ceny za údržbu.

        0 0
    •  

      Holka, prosím: Nekupuj plečku, raději ještě nějakou dobu šetři a pak si kup normální kolo. Pokud chceš jezdit pravidelně (a nikoli spravovat po každé jízdě), tak ceny použitelných kol začínají tak od 20 tisíc nahoru. A v bazaru za tutéž cenu seženeš perfektní jetý kus s delší morální životností, než má plečka za 10 tisíc v okamžiku výroby.

      0 0
      • Alicee  

        Já klidně koupím i bazar, ale jak mám poznat, že je v pohodě?…

        0 0
        • novas752  

          Jako laik z fotek na netu asi těžko. I pro ostřílenýho cyklistu je to kolikrát dost matoucí. Jedině se na tom kole projet a poradit se s někým zkušenějším, kdo odhadne co může být „po smrti“ – vydřená vidlice, zrezlý ložiska, ojetej řetěz, kazeta, převodníky…

          Čiliže jestli něco na bazaru najdeš, hoď to sem a tady ti někdo snad odpoví.

          0 0
    • Alicee  

      A poradíte kam v Praze zajít, kde mi poradí a kde mají výběr, abych si kolo vyzkoušela?

      Já se ptám tady, protože chci být připravená, než půjdu někam do obchodu, protože se bojím, aby mi neporadili tak, jak se to jim hodí, když tomu fakt nerozumím.

      A vím, že cenová relace je blbá a že kolo do 10.000 Kč je o ničem, ale já víc prostě nemám a chci jezdit… takže bych aspoň chtěla za ty peníze vybrat něco, na čem se bude dát obstojně rekreačně jezdit.

      0 0
      •  

        V tom případě nekupuj raději nic a počkej si, až budeš mít. Nic ti neuteče; takhle těch 10 tisíc vyhodíš z okna.

        0 0
        • ladias  

          Znam poměrně dost lidí co objeli Krále Šumavy na kole za 10–12tis. a ještě navíc někde v polovině výsledkový listiny.

          Aceru a XT přehazku od sebe odlišuje hlavně váha, funkčně daleko víc poznáš rozdíly třeba na kazetě a vidlici než u tý přehazky. Hlavní ale ne nepřekonatelnou nevýhodu téhle cenové kategorie vidim ve váze. Radit jí ať sedí doma a čeká až bude mít na kolo za 20tis. podle mě závisí na stavu současného kola.

          To Nano u Bradskýho za ty peníze dobrý. Spíš ale sázim na to že je to jen volavka. Já tam mám už 3 takové zkušenosti. Pokud je ber ho, pokud ne připrav se že se ti budou snažit nabídnout cokoliv jinýho.

          Pokud kotoučovky tak hydreauliky, klidně ty nejlacinější, oproti mechanickým (poznáš na fotce že dole u kotouče u brzdiče je vidět tenké lanko) Cos poslala odkazy mají je všechny krom toho apache, kterej je zase jen ve velikosti 21.

          Pro tebe rozhodně 17 rám.

          0 0
          • novas752  

            Na to bacha no, ta cena je až podezřelá. Jestli tam pojedeš, zkontroluj si, že na tom kole jsu všechny díly takové jak je napsáno na netu – poznáš podle nápisů. Hlavně aby seděla vidlice, přehazovačka, přesmykač, řadící páčky a brzdy.

            0 0
            • Alicee  

              Aktuálně mají skladem jen velikost 19 a 21. Takže jdu hledat na bazarech…

              0 0
      • novas752  

        V každym obchodě ti „poradí“ s menčim či většim přihlédnutim na vlatní zájmy, v každym obchodě se dozvíš, že nejlepší kola jsou právě ty co tam prodávají. :)

        Já bych se moc nerozmýšlel a vzal to co posílal roman II. I za 15 000 by se těžko schánělo kolo s takovou výbavou.

        V cykloobchodech co v Praze znám všude prodávají „značkový“ kola který takhle levnej model ani nemaj nebo je dost předraženej.

        Jestli chceš kolo vidět/vyzkoušet, můžeš zkusit zajít do Intersportu kouknout na značku Genesis. Ty maj docela dobrý poměr cena/výkon, já mám jejich 7 let starý model tehdy asi za 15 000Kč. Hlavně ale nekupuj kolo z Tesca, Globusu, Kauflandu, Hervisu a podobnejch supermarketů.

        0 0
        • Alicee  

          Neboj, supermarketům se vyhnu obloukem. Koupím kolo v cykloshopu, ale musím na ně být aspoň maličko připravená. :-)

          To co posílal roman – když já nevím tu velikost rámu!! Je tam 17, 19 a 21.

          0 0
          • novas752  

            Jsi někde mezi 17 a 19, spíš k těm 17ti. Bral bych 17 – bude to o trošku lehčí, posed budeš mít vzpřímenější a snáze se to bude v terénu ovládat. Pokud teda ještě neplánuješ povyrůst :)

            https://www.google.cz/url?…

            0 0
            • Alicee  

              V mám věku se už vážně neroste. :-) Já už se budu spíš pomalu zmenšovat…

              Díky moc, jdu jim napsat, jestli ho mají na prodejně a udělám si výlet do Liberce.

              0 0
      • MartinaBu  

        Popřemýšlej dobře jak moc tě kolo baví, nejspíš se to bude stupňovat ..

        Já jsem podobnou věc řešila před třemi lety. Nejdřív jsem koupila Superior XC 720 (cca 10.000,–), po půl roce 4Ever (18.500,–) do toho jsem nasypala nějaký ty peníze … Takže jsem byla někde na 25.000,–

        A protože mě to fakt chytlo, letos jsem koupila Canyon za 39.000

        Proč ti to píšu, asi je fakt lepší přišetřit. Kdybych trochu přemýšlela, ušetřila bych nějakých 30.000,– určitě. Naštěstí mám tři holky, takže to kolo vždycky někdo zdědil ;-)

        0 0
        • Alicee  

          No vzhledem k tomu, že se mi rozpadá auto, a už fakt moc dlouho nevydrží… tak musím šetřit hlavně na něj. Proto jsem tak moc limitovaná, protože bez auta to nedám a bohužel je to priorita…

          0 0
          • Bocka  

            V této situaci bych hledal nějaké kola v bazaru. Na zjištění jestli tě cyklistika baví, bude stačit i kolo za 8k z bazaru. Uvidíš jestli tě to bude bavit a časem budou peníze i nové kolo :)

            0 0
            • Alicee  

              A umíte mi říct, co mám u bazarových kol hledat? Co musí kolo splňovat, jaké vybavení musí mít, a na co si mám dát pozor?

              Já se bazaru nebráním, jen se bojím, protože vůbec nepoznám, pokud bude na tom kole něco v pr…

              0 0
              • novas752  

                To je dost komplikovaný poradit… To je o zkušenosti spíš. Relativně nové levnější kolo (např. původní cena 20) může být lepší než hodně ojeté kolo s dvojnásobnou pořizovací cenou, Určité komponenty jsou více náchylné na opotřebení a ají větší tendenci se „*****“ než jiné… To by bylo na dlouhý povídání.

                Ve stručnosti bych nešel do ničeho pod rok výroby/koupě 2010, v ceně okolo 10 000 bych hledal nápisy RockShox na vidlici , komponenty Shimano Deore, SLX, XT nebo SRAM X5 X7 X9 X0, je toho fakt hodně… Když tě něco zaujme, hoď sem odkaz.

                0 0
              • Bocka  

                Najeď si na cyklobazar.cz a hledej, tak se ti něco bude líbit, tak to pošli sem a on ti určitě někdo poradí co a jak :)

                0 0
              • Kaka  

                Nez bazar to bych radeji bral kolo od soukromnika.

                Pokud nevis, jakou brat velikost, tak zajdi do obchodu a par ruznych velikosti si projed. Procti si tady na foru par diskuzi atd. – urcite je dobry mit aspon ramcovou predstavu, jestli je vzduchova vidlice lepsi nez pruzinova a v cem.

                Osobne jsem koupil uz dva hezky crossy za 5.000 (1/3 puvodni ceny) v super stavu – s trochou stesti jde za 5000 koupit zanovni kolo se slusnym osazenim. Na bazosi se kouknu na ostatni inzeraty inzerenta, pokud nabizi vic kol, jdu od toho pryc. U soukromnika jsem uz na fotce z inzeratu koukal na retez a zadni kazetu (ozubeny kola), jestli je ram odrenej atd.. Pokud bylo vse cisty, pak jsem predpokladal, ze majitel neni prase. Pokud inzerat obsahuje jen nesmyslny fotky, nebat se napsat si o vic fotek (detail prehazovacky, presmykace, riditek atd.). Pokud se vse zda OK, vyrazit na prodavajicim a klasicky se projet – zkusit vsechny prevody, zabrzdit, propruzit vidlici a bud vzit nebo ne. Taky jsem dost dal na pocit z prodavajiciho – zatim jsem mel stesti na vylozeny slusnaky.

                Pokud nemas moc penez, tak bych sel do kola jetyho (neporadil by pri vyberu nejakej znamej?). Kolo za 10.000 na bezny jezdeni po cyklostezce staci, ale pokud te to zacne bavit, tak brzo poznas jeho limity. A prodavat zanovni kolo za pulku az tretinu puvodni nakupni ceny je dost prodelek…

                0 0
        • Bocka  

          Offtopic. Konečně tady vidím někoho z okolní vesnice :D

          0 0
    • Macháně  

      Nektery ty kola maj brzdy tektro novela. Na to pozor! Sou to mechanicky ne hydraulicky a fakt to vubec nebrzdi!

      0 0
      • zimic  

        Že mechaniky nebrzdí je úplná hovadina. Asi si je teda jezdil jen mastný. Samozřejmě je lepší, když sežene hydry, ale pro běžný vyjížďky je to úplně jedno. Asi nebude hned jezdit DH.

        0 0
        • Macháně  

          Mam zkusenost s tektro novela a ty fakt nebrzdej vubec.

          0 0
          • Kharbon  

            Mám je taky, brzdily mizerně. Odmasti kotouč a vyměň destičky (aspoň) vepředu za nějaký lepší. Budou brzdit mnohem líp :)

            0 0
            • Tencovozikmin  

              Kotouč vypali bržděním a neni lepší koupit brzdy které brzdí než vymyšlet vymyšlené.

              0 0
    • ladias  

      Třeba tohle je vlastně nový:

      http://www.cyklobazar.cz/…aruka-na-ram

      nebo tohle vypadá zachovale a má i vzduch. vidlici

      http://www.cyklobazar.cz/…o-gant-revel

      0 0
    • pocestny  

      Chtěl bych reagovat na tu diskuzi výše, kde ti doporučují přišetřit na kvalitnější kolo (v tom smyslu, aby tam byla třeba vzduchová vidlice, nebo ty či ony brzdy…). Oni mají sice v jednom pravdu – ten kvalitativní rozdíl mezi kolem za 10 a kolem za 15–16 je zásadní, jenže ani ten fakt, že našetříš 15.000 není zárukou toho, že přijdeš do obchodu a dostaneš kvalitní kolo. Vždycky tě můžou někde ošulit, když se v tom nevyznáš. Takže je úplně jedno, s jakým rozpočtem tam vlezeš: buď to musí být důvěryhodný obchod, nebo tam musíš jít s někým, kdo ti alespoň trošku poradí. A to platí všude, nejenom u těch kol.

      Tyhle rady „zkontroluj si, že na bajku je fakticky to, co bylo na reklamě na netu“, to fakt u lajků v reálu moc nefunguje …

      0 0
    • Alicee  

      Ahoj, tak bych chtěla ještě poprosit o vaše názory na tyto 3 kola:

      http://www.merida-bike.cz/…igseven-70-0

      http://www.kellysbike.com/…-5/spider-50#…

      http://www.mojekolo.cz/…seventy-2016

      Díky

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.