Výběr 29" MTB plus mínus 25 000 Kč

30 nepřečtených
  • LeosJ

    Zdravím,

    vybírám pro sebe, rekreačního cyklistu kolo na víkendové vyjížďky. Cenově bych to viděl někde kolem 25tis. ke 30tis bych se už nerad dostal…:-)

    Zaujaly mě tyto dva modely, ale protože komponentům nerozumím, tak bych Vás rád požádalo radu, případně o tip na nějaký v(ý)hodný model a také na co se při výběru zaměřit, co je podstatné a co méně. Jo a měřím 200cm, 105kg,

    Díky moc za pomoc.

    Trek X-caliber 9

    Ghost Kato 7

    0 0
    • Evilcleaner  

      no při tvé tělesné konstituci bych dal velký důraz na parametry jako tuhost, odolnost… určitě vidlici s pevnou osou – což nesplňuje ani jeden a ghost má i tenoučké vnitřní nohy, navíc ghost má naprosto neodpovídající brzdy a kotouče, trek je na tom jenom o trochu lépe.

      Na tvém místě bych hledal tuhý rám, kvalitní vidlici s pevnou osou, dobré brzdy s kvalitními kotouči (to pro mě znamená shimano deore a výše, všem ostatním výrobcům se doporučuji vyhnout) a tuhé záplety. Jestli šaltr bude XT nebo deore je úplně jedno.

      0 0
      • LeosJ  

        Díky za reakci, jen pár dotazů.

        • Co je to vidlice s pevnou osou a jakou případně vybrat jako náhradu, abych se ještě vešel do ceny? A jaké jsou vlastně nevýhody těch vidlic, které jsem vybral, tedy těch s ne-pevnou osou, ať je to cokoliv?
        • Jak poznat, který rám je tuhý?
        • Plánuju jezdit ročně tak 2 – 3tis. km, a zatím jsem jezdil na skoro dvacet let starém Leader Foxu, takže pro mě bude asi všechno posun dopředu :-D
        0 0
        • novas752  

          Vidle s pevnou osou: Pevná osa je v podstatě velký šroub (v případě předku 15 nebo 20mm – 20 jen u „gravity“ vidlic). Narozdíl od rychloupínáku nemá vůli uvnitř náboje a hlavně se pak kolo nenasune do drážek ve vidlici, ale jsou tam díry, na jedné straně je závit pro závit na pevné ose. Výhodou je vyšší tuhost celé vidlice, což zlepší přesnost řízení v náročném terénu, zredukuje nebo úplně eliminuje přiškrtávání kotouče při prudkém zatáčení, a hlavně bude kolo namontované vždy stejně, takže nebudeš muset centrovat třmen(y) po každém sundání kola (některé brzdy jsou na to náchylnější, jiné méně. Taky záleží na průměru a tlouštce kotouče).

          Nevýhody rychloupínáku jsou opakem výhod pevný osy.

          Jsi trochu těžší kategorie a tak tu tuhost oceníš.

          Nevýhody kromě těch chybějícíh pevných os: vidle na Ghostu má pouze 30mm vnitřní nohy = opět o něco menší tuhost a tenhle model je docela základ, na kole za 28k už by fakt být nemusel. O Reconu Silver na Trekovi to platí taky – mohl by tam být aspoň Gold.

          Kromě toho jsou slabinou těch kol mizerné základní brzdy – to je obecný neduh většiny sériových kol – stavba na zakázku by byla vyváženější a celkově lepší.

          Na internetu to asi moc nepoznáš, leda z recenzí a testů. Obecně levnější rámy bývají méně tuhé, než dražší stejné kategorie. Při jízdě máš menší/větší pocit, že se kolo kroutí a dupeš na prázdno, když se do toho opřeš a koukneš na střed, je vidět jak se rám méně nebo více kroutí.

          Posun asi bude všechno, ale proč nemít maximum co za tu cenu jde…

          0 0
          • LeosJ  

            No to já bych právě chtěl za svoje peníze maximum, ale je možné, aby mi někde takovou sestavu, např. ten Trek upravili a změnili tu vidlici a třeba brzdy? Případně kam si pro takovou sestavu zajít?

            0 0
            • mivan  

              Jsou prodejny např. pan Nemčík a podobě, kteří jsou tohle ochotni udělat. Otázka jak hodně výhodné to je.

              0 0
            • nitraq  

              Otázkou je, jestli trvat na Treku nebo zkusit stavitele, kde dostaneš skutečně za svoje peníze maximum bych řekl.

              0 0
              • LeosJ  

                Nene, já na tom Treku vůbec netrvám, jen je to něco, od čeho jsem se chtěl odpíchnout.

                Kdybych se zeptal konkrétně, za jakou vidlici by jste ten Rock Shox Recon Silver Solo Air vyměnili (s ohledem na rozpočet) a také ty brzdy, co tam dát?

                0 0
          • lunochod  

            By mě zajímalo, jestli se na tom x-caliber 9 dá předělat přední brzda ze 160 na 180mm, tím nemyslím hned ale až v momentě kdy se technicky opotřebuje.

            0 0
            • novas752  

              Určitě dá – je to výměna kotouče a adaptér pod třmen.

              0 0
            • LeosJ  

              Tam už ale 180mm je v základu.

              Mimochodem jaký je rozdíl v brzdách Shimano BR-M395 oproti M445? Ty má dražší model Superfly 5

              0 0
              • lunochod  

                No to podle mě není nebo jsem na to v krámě blbě koukal.

                Edit máš pravdu je tam 180/160.

                0 0
            • Petr L2  

              Každá brzda se dá „předělat“ dáš pod ní adaptér na 180 a vyměníš ten kotouč za 180 :-)

              0 0
            • Martinson  

              Ve specifikaci je na předku 180 kotouč. Recon to v pohodě vydrží.

              0 0
        • mivan  

          Pevná osa, je pro uchycení kola do vidlice. Ty levnější kola mají většinou rychlouínák, rychloupinák je užší takže když se opřes do řidítek (vidlice) má tendenci pružit. – může se stát že až třeba škrtá koutouč na brzdě.

          takže shrnuto, vidlice s pevnou osou je tužší.

          Jaký rám je tuhý z fotky prakticky poznat nelze, je potřeba najít nějaké recenze nebo osobní zkušenosti.

          Jinak já s pevnejma osama(vzadu i vepředu) za rozumné peníze kupoval Focuse Black forest 29R 2015 4.0

          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • LeosJ  

      Kdybych se zeptal konkrétně, za jakou vidlici by jste ten Rock Shox Recon Silver Solo Air vyměnili (s ohledem na rozpočet) a také ty brzdy, co tam dát?

      0 0
      • lunochod  

        Si ho vemu jak je a nic měnit nebudu, dostačující jako občasnej doplněk k silnici která je pro mě hlavní. Na blbnutí v terénu už jsem starej a kroutit se nebude mám necelejch 70kg.

        0 0
        • Kalic  

          Proč ne, proti gustu… Ale tazatel chtěl za svý peníze to nejlepší, a to ten Trek určitě nesplňuje.

          0 0
      • novas752  

        Brzdy Deore BR-M615 a kompatibilní 180mm kotouče. Na rozdíl od nižších modelů maj lepší konstrukci mechanismu páky a brzdná síla je velmi podobná jako u vyšších SLX a XT.

        Vidlice buď nejvyšší SR Suntour Epixon, nebo Recon Gold, ale tam ani tak nejde o model, jako o ty montážní prvky = 32mm nohy, pevná osa a dobrej by byl i kónickej „tapered“ krk místo rovnýho, ale to by muselo být na jiném rámu.

        Naopak pro řazení resp. přehazku a přesmyk vyšší než Deore neni úplně zásadní důvod (pokud se bavíme o Treku s pouze 2×10 převody). Funkce je téměř totožná, liší se jen hmotnost o pár (desítek) gramů.

        To samé platí o klikách RaceFace – stačily by Shimano Deore a rázem 1500 (na maloobchodní ceně) ušetřenejch bez nějakých kompromisů.

        0 0
      • scalar  

        Za těch 25 tis,. co chce za kolo dát, by to byla dobrá volba. Seženeš to za tu cenu?

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.