Výběr 29" HT .. cca do 60000,-Kč

51 nepřečtených
  • Boschtr

    Prosím o radu s výběrem HT 29" kolem 50–60000,–Kč. Hledám kolo pro rychlé vyjížďky a občas závody v běžném kopcovitém terénu :-). Moje podmínka: zamykáni vidlice z řidítek a raději 2×10( uvažuji velikost L pro 186cm). Dosud jsem měl „obyčejnou“ 26" Meridu, která má taky pěkný 29", ale v požadované ceně jen 3×10. Nyní mě ale zaujal např. Scott Scale 29 Pro 2012. Nebo co byste doporučili?

    0 0
    • Milvus888  

      Jo ten Scott je super. Hned bych ho bral.

      0 0
    • Milvus888  

      Nahoďte i vy nějaké typy prosím.

      0 0
    • marek_K2  

      jednoduche riesenie , toho ze to musi mat 2 x10 by som sa rozhodne nedrzal. V slusnom obchode ti kluky urcite radi vymenia s malym doplatkom mozno aj bez neho, neviem aky je rozdiel medzi tymi klukami. A XT radenie ma na sebe prepinanie 2 a 3.

      0 0
      • Milvus888  

        Meridy jsou težké

        0 0
        • Azmir  

          Pořád lehčí než socialized.

          0 0
          • Milvus888  

            Jo ? tak to mi ukaž 29 HT AL Meridu která je lehčí než Specialized ve stejné cenové kategorii.

            0 0
            • Azmir  

              Váhy hliníku v 29 nemůžu najít, našel jsem jenom carbon, merida má 1100g a carb. s-works stumpjumper HT v 26 už má 1180g, takže 29 bude skoro 1300 ne li víc.

              0 0
              • Milvus888  

                Já je našel :)

                0 0
              • JakeF  

                Jsi si jistej, že těch 1180g je 26"? :) Já, že to je u 2013 modelu a Spešl už 26" vůbec nenabízí, tak bych si spíš myslel, že ten 1180g na fotce je 29er. Ta Merida je v jaký velikosti? Ono aby to ve výsledku nemělo ± stejně. A i kdyby, prohlásit o kolech, že jsou těžký protože maj o 100g těžší rám, to je dobrej vtip :D. Spešl to nijak extra na gramy nehraje, to je pravda, ale všechno to je kvůli funkci – Shadow+ hazka, Brain vidle, představce s nastavitelným sklonem. Všechno pár gramů nahoru ale funkčně přínos, který při jízdě poznáš víc, než kdyby kolo mělo o těch 200g míň.

                0 0
                • Azmir  

                  Si to přečti znova, já nikde neprohásil že kola nějakého výrobce jsou těžké. Ta merida byla myslím v 17", už se mi to ale nechce hledat a ano ten spešl byl 26".

                  0 0
                  • JakeF  

                    Tenhle 1180g? Ono to tam nikde není napsaný, co to je za rozměr, ale vzhledem k tomu, že to je 2013 a Spešl už žádnej XC karbon 26" nenabízí, tak bych řek, že je to skoro určitě tahle rámová sada, velikost to vypadá na 17 nebo 19. A ono zase, sice gramy navíc, ale máš na zadní stavbě rovnou namontovaný gumový chrániče proti řetězu… Takže ono jestli ten váženej rám je v 19", tak je klidně možný, že s tou Meridou váží samotnej rám skoro stejně, třeba i o pár gramů míň. Ale hlavně je to úplně jedno, u rámu jsou důležitý jiný věci, než rozdíl pár desítek gramů.

                    0 0
          • Milvus888  

            Podívej se tady Merida 45 tisíc – váha 11,7 KG

            Specialized 43 tisíc – váha 10,6 KG

            0 0
            • Azmir  

              Já mlivul ale o rámech, jak je postavené celé kolo je druhá věc a nemůžeš říct obecně že merida je těžká, ano když řekneš merida je v porovvnáni se spešlem v ceně 45 tis. u 29 HT těžší to jo, ale říct obecně že merida je těžká, to těžko, mu mnohem lehčí rámy než spešly, zase neříkám že všechny.

              0 0
              • Milvus888  

                Aha ok, já jsem myslel celé kolo. Tak to souhlasím. Ty karbonové rámy od meridy jsou dost dobré.

                0 0
              • JakeF  

                Mnohem? :D Navíc oni O.Nine pak taky umí celkem snadno prasknout, u 29erů nevím, těch ještě moc nejezdí. Ale hlavně u rámu jsou daleko důležitější vlastnosti, než 100g rozdíl na rámu :).

                0 0
                • Rubi  

                  no ja uz videl 2 praskle stumpjumpery minulou sezonu uprostred sedlove trubky a o rovalech uz to asi kazdy vi ze tam strili draty a praskaji rafky :)

                  0 0
                  • JakeF  

                    Já zas vím o prasklým O.Nine na víceméně cyklokrosovým okruhu… Dneska praská všechno dost, jen Treky ještě víc :D. Ale holt to je daň za to, že zákazníci prostě po váze jdou, to je jak megapixely u foťáků, taky to kvůli tomu fotí na hovno… A Rovaly by údajně už měly bejt vychytaný, i když kdoví, jestli jim to věřit :D.

                    0 0
                    • Rubi  

                      jo to je fakt, bud je to mekke a nebo to praska a nebo oboji si nevyberes no :D a kdyz je to odolnejsi tak to kazdy pomluvi ze je to tezke

                      0 0
    • JFtryall  

      Za 60K bych uz skladal.

      0 0
      • Milvus888  

        Tak to ja ne. Dobre ramy jsou samostatne drahe. V teto cenove relaci je lepsi si vyhlidnout nejakou slevu celeho kola.

        0 0
        • Smelina  

          Je to tak. Já mám rozpočet taky asi 60.000 a skládám. Bohužel jsem si oblíbil Ninery a vyjde mi to jen na hliníkový nejlevnější rám, který se ale stejně u nás prodává za 17 litrů. Jsem fakt zvědavý, na kolik kilo se mi podaří postavit.

          0 0
    • jirka89  

      Co Canyon? Zde menší test (vyšší model):

      http://www.mountainbike-magazin.de/…709773.2.htm

      CF SLX 8.9:

      http://www.canyon.com/…es/bike.html?…

      0 0
      • Boschtr  

        Díky za typ, kolo Canyon vypadá dobře a test nejvyšší řady se stejným rámem vyšel velmi dobře. Ale dodací lhůta až 20. týden… Raději bych tu verzi CF SLX 9.9 (má XT), ale má taky špatný termín dodání a už to je přes 70000,–Kč.

        0 0
      • Smazaný účet  

        za 60 bych chtěl teda větší fajnovku :-P

        0 0
      • Smazaný účet  

        za 60 bych chtěl teda větší fajnovku :-P

        0 0
    • Hynas  

      29 NEBRAT!

      0 0
    • scret  

      Canyon, Focus Raven?

      0 0
    • jeffino  

      tak hlavně, něco kde ti bude sedět geo, já bych do HT tolik peněz nevrážel, za 60k bych už bral nějakej full

      0 0
      • Milvus888  

        Vetšina lidí vráží do HT ještě víc :) To jestli chce nebo nechce fulla musí vědět sám.

        0 0
        • swinx  

          +1

          0 0
        • Boschtr  

          Nechci fulla, pro moje účely (trasy) snad bude stačit HT. Jel jsem jeden závod na půjčeném 29" Spešlu HT s tím, že jsem si to kolo půjčil hodinu před startem. Byla to moje úplně první jízda na 29" a jelo to skoro samo, nejen dolů, ale i nahoru :-). Jede to mnohem lépe přes nerovnosti v terénu (kořeny, kameny atd.) proti HT 26". Jediný záporný rozdíl byl pomalejší rozjezd do spurtu v cílové rovince, před kterou byla zatáčka o 360st, ale to je známý fakt.

          0 0
    • Jirka1986  

      Za 60t se dá složit třeba Wilier 501:

      http://www.forride.cz/index.php…

      0 0
      • jonti  

        Toto bych nikomu nedoporucil, i kdyz je lehke a ma dobrou geometrii.

        1. je vyrazne min pohodlne nez konkurence
        2. problematicke uchyceni patek, ktere praska
        3. do zadni stavby se nevejdou sirsi plaste nez 2,1.
        4. caste vibrace zadni stavby od brzdy
        0 0
        • swinx  

          Měla jsem možnost otestovat přesně tento model – jeden den, cca 50km (není to moc, ale na posouzení kola myslím dostatečné)

          1. geo mi seděla, jediné nepohodlí způsobovalo sedlo (snadná pomoc) + já

          bych měnila i gripy

          1. přiznám se, že patku jsem nezkoumala (ani nebyl čas), s tím

          praskáním máš nejaké osobní zkušenosti?

          1. osobně si myslím, že na závodní HT širší gumy než 2.1 jsou

          zbytečné, ale i tak co píšeš je nesmysl, když v originální výbavě jsou pláště 2.25 ;o) (na těch byla i testovačka)

          4.jela jsem táhly mírnější sjezd i kratší a prudší a nic takového jako vibrace zadní stavby se neprojevilo, leda tak si vrkla zadní brzda (asi jak se do ní dostal binec)

          Kdybych měla 929 něco vytknout, pak to, že na Lapierrech jsem byla vždy zvyklá na Formule a ty by se mi líbily i na tomto modelu více než Elixiry ;o) (jinak proti nim nic nemám, na Ghostu brzdily výborně, jde jen o zvyk)

          0 0
      • Boschtr  

        Kolo Lapierre Pro Race 929 vyšlo zde v testu nejhůře z 11 kol:

        http://www.mountainbike-magazin.de/…604413.2.htm?…

        Mrkněte na porovnání měřených parametrů zde:

        http://www.mountainbike-magazin.de/…604413.2.htm?…

        0 0
    • Smazaný účet  

      Hlavne ne Orebu!

      0 0
    • choliv  

      Ahoj,

      s dovolením se přiživím na tématu. Měřím 196cm, vážím 100kg, jezdím 70% asfalt/polňačky, 30% terén. Raději bych hliník, než karbon.

      Můj finální výběr je tento:

      1. Cannondale

      F29 4

      1. Radon

      ZR Race 29 10.0

      1. Rám RB CRR 29 a nechat si kolo složit k obrazu svému

      Uvítám vaše případné další tipy.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.