• tigzik

    Ahoj.

    Po 7 letech (zdr. problémy) sem opět tuhle sezónu sednul na kolo a rád bych znovu začal jezdit. Zatím jezdím na stařičkém Rock Machine Challenger (foto pro ilustraci, inzerát není můj).

    • určitě chci horské kolo pouze s předním odpružením –klasické 26''
    • cena 15–20 tisíc +/- nějaká tolerance, pokud to za to bude stát
    • budu chtít krátké rovné rohy, sem na ně zvyklý (četl sem, že ne nakaždé vlaštovky jsou rohy vhodné)
    • hydraulické kotoučovky
    • preferuju červeno-černou barvu rámu :)
    • 23 let (už neporostu)
    • 178cm / 70kg hubenější postava
    • nohy 79cm
    • nájezd cca 500km/měsíc (s novým kolem doufám i víc)
    • 40% asfalt, 30% šotolina, 30% lesní pěšiny a terén
    • jezdím převážně po Krušných horách, s novým kolem bych rádi někam do zahraničí (1–2× do roka)

    Fórum pročítám postupně už tak měsíc, ale čím víc toho načtu, tím víc sem z toho jelen :) Mám pár tipů – jde mi především o jejich srovnání po stránce poměru ceny/osazení/kva­lity a vhodnosti pro mou potřebu jízdy. Je mi jasné, že si na kola budu muset před nákupem sednout a vyzkoušet velikost a posed. Pokud by někdo doporučil jiné, zde nezmíněné kolo, sem s ním. Také budu rád, když u stávajícíh vytipovaných zmíníte jejich slabé a silné stránky (úměrně k ceně a konkurenci), např. že by někdy bylo dobré při koupi nechat rovnou vyměnit vidlici nebo brzdy.

    Takže které kolo a PROČ?

    GT Avalanche 1.0 Disc 2011 (18000)

    Cannondale Trail SL 3 2010 (20500)

    Giant Talon 1 2011 (17600)

    Lapierre Tecnic 500 2010 (16500)

    Leader Fox Maxx 2011 (18000)

    GT Zaskar Sport 2011 (19800)

    Specialized Rockhopper 2011 (20000)

    Rock Machine Flash 70 2011 (20000)

    Pells Razzer Elite D 2011 (23000)

    Prohlížel sem na netu i mraky dalších výrobců ale těhle několik mě zaujalo nejvíce.

    DOTAZ #2:

    Vyplatí se na mojí postavu a jízdu vzít rovnou vzudchovou vidli? Z toho co sem tu na fóru pochopil, tak má výhodu hlavně v tom, že jí lze nastavit přesně na hmotnost jezdce, kdežto pružinovou ne – tam je několik druhů pružin dle hmotnosti a tím to končí? Pějete tu ódy na Suntour Epicon, dál na netu chválí RST F1RST, RockShox Tora (pružina) a RockShox Recon. Reba a Foxky mi přijdou už dražší na mojí cenovou.

    Také sem pochopil, že vzudchové mají výhodu i v hmotnosti…

    DOTAZ #3:

    Jak moc se v praxi liší geometrie „sportovnějších“ a „rekreačních“ rámů? Např. GT Avalanche, Giant Talon vs. GT Zaskar, Leader Fox Maxx. Nemyslím vzpřímenější/za­lehlejší posed, ale spíše jízdní vlastnosti (kopce, rychlost, obratnost kola apod.)?

    DOTAZ #4:

    Prosím o radu, kde bych získal takovéto informace bez toho, abych tu musel otravovat takovými extrémními dotazy? Ze známých kolům nikdo nerozumí. Zkoušel sem místní knihovnu, zda nemají starší čísla Velo, Peloton, Cykloservis, ale bohužel. Na netu sem našel akorát nějakou školu jízdy (videa) a potom návody na výměnu duše apod. :)

    Děkuji už každému, kdo to přečetl až do konce :)

    0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.