• roc.ker

    Ahoj,

    plánuji nákup výbavy na noční ježdění a potřeboval bych od Vás poradit jestli je můj výběr dobrý nebo doporučujete nějakou změnu popřípadě rozšíření. Budu jezdit na biku i silničce (bike častěji).

    Na řidítka 1× Fenix L2D, nevím jaký držák – od fy Lockblocks nebo tento?

    Na Helmu bych vzal také Fenixe a tento držák.

    Nabíječku jsem vybral GP Power Bank 520GS. Doporučíte mi jinou? Chtěl bych aby měla udržovací proud a dobu nabíjení max. 4h.

    Co dát dozadu???

    Je jedno světlo na řidítkách dostatečné pro běžné XC? Nechci jezdit za tmy žádné divočiny ani honit průměr. Mám malého synka a jediný čas na ježdění je cca od 20h výše.

    Moc děkuji za rady!!

    0 0
    • shew1  

      sice nedokazu posoudit to co jsi si vybral, ale aspon bych ti doporucil trosku levnejsi variantu toho Fenixe L2D. Je to overenej obchod a hlavne je to i pri dnesnim kurzu o par stovek levnejsi

      0 0
      • DaSnail  

        niektorí skúsení hovoria, že z DX značkové svetlá nebrať…

        0 0
    • DaSnail  

      1

      2

      0 0
    • Ricci  

      2× Aurora z DX,absolutna spokojnost vydrz cca do hodiny,v batohu vzdy nabite nahradne baterky,v pohode na normalne jazdenie staci aj 1 ks,tiez riesim takto casove problemy s jazdenim, v jarnom,jesennom a zimnom obdobi…

      0 0
    • jonti  

      Podla mna idealna kombinacia fenix a aurora. Na asfalt fenix celkom staci a neoslnuje nijak brutalne, v terene zapnes auroru a ides si. A ak chces ist cisto do terene, tak das toho fenixa na helmu.

      0 0
      • roc.ker  

        Mám obavu u Aurory z krátké výdrže baterie. V testu píšou defakto o hodinové výdrži. Ve srovnání zase Aurora svítí výrazně více než Fenix, ale Fenix vydrží 2× delší dobu + využívá k napájení standartní tužkovky!!

        Teď babo raď :-(

        0 0
        • RomanH  

          No vsak nikdo nerika, ze musis s Aurorou svitit naplno pri jizde po silnici – muzes si dat ten stredni mod, co sviti jak Fenix.

          Mne nejvice vyhovouje Aurora na riditkach + dalsi svetlo na helmu.

          0 0
        • t29  

          Pokud uvažuju svícení na plný výkon, tak Fenix vydrží dvakrát dýl, ale Aurora svítí čtyřikrát víc. Na pohodovou jízdu po silnici nebo polňačce stačí Auroru přepnout do slabšího režimu a získat delší výdrž (ano, to umí Fenix taky) a když vjedeš do terénu, tak ji pustíš naplno (tak, jak to Fenix neumí). Když chceš kupovat krom světla i nabíječku, tak IMHO není nutné se nějak křečovitě držet standardních tužkovek.

          0 0
        • Pijer  

          Používám tuhle Auroru na řirítkách držákem a k tomu na helmě ještě X2000 se zoommovacím kuželem přidělanou držákem a naprostá spokojenost. Po silnici svítím jenom Aurorou na střední nebo dokonce nízký režim a v lese na klikatých cestičkách svítím naplno + světlo na helmě s maximální šířkou kužele abych viděl před kolo – bez světla na helmě jinak vlastně točíš do tmy :-(

          0 0
        • Ricci  

          Vydrz baterie u Aurory predsa nie je problem,je taky problem,zobrat so sebou dalsie 2 nabite nahradne baterie?Nevidim az taky problem 1× za hodinu bateriu vymenit, ja to tiez tak robim…

          0 0
    • Sodík  

      Ahoj,

      taky vybíram světlo a došel jsem stejně jako ty k závěru, že nejlepší bude asi ten Fenix L2D. Co se držáku týká, mrkni sem: http://www.youtube.com/watch?…

      0 0
      • roc.ker  

        Tohle video jsem také viděl. Tobě nešrotuje v hlavě jestli by nebylo lepší koupit Auroru? Stojí míň, svítí víc :-)

        0 0
        • Sodík  

          Hele ani ne. Aurora (http://www.ledmania.cz/…-p7-c-2-mode) má imho nedostatečné 2 mody intenzity – na „turbo“ musíš každou půlhodinu měnit baterie (18650), ten slabší režim na jízdu v terénu nestačí. U Fenixe (http://www.ledmania.cz/…d-premium-q5) si z šesti režimů určitě vybereš podle konkrétního terénu a ten nejsilnější režim vydrží tušim 2–3 hodiny. Další věc jsou baterie, tužkovky koupíš v každé trafice, ale ty 18650 musíš objednat ze států + speciální nabíječku na ně. Na čtyřhodinovou vyjížďku bys jich potřeboval nějakých 6–8, zatimco u Fenixe stačí 4 tužkovky. Takže asi tak.

          0 0
          • pepko  

            hehe … fakt dobry ftip …

            0 0
            • Sodík  

              Tak mi to vysvětli, pls.

              0 0
              • pepko  

                jo … objavil si perpetum mobile … mensi lampas, s menej kapacitnou bateriou a starou slabou ledkou svieti lepsie ako novsi a vacsi …

                0 0
                • Sodík  

                  Můžeš prosím citovat, kde jsem tvrdil, že Fenix svítí líp než Aurora ? Mám pocit, že sis to vymyslel, protože já jsem to nikdy netvrdil ;)

                  0 0
                  • pepko  

                    staci mi, ze si napisal, ze fenix je nejlepsi … plus ktomu tych zopar polopravd …

                    0 0
          • pepek  

            No nezapomeň na LED svítilny nabíjené klikou. Tam už nemáš žádné starosti s baterkama a nabíječkama-jen zatočíš a jedeš.

            0 0
          • krokus  

            Já ti nevím. Včera jsem byl v noci na silničce 2 hodiny, aurorou jsem svítil většinou na high, jen ve vesnicích jsem přepínal na low – a baterie jsem měnit nemusel. A s tím objednáním ze Států je to taky trochu nesmysl.

            0 0
            • Sodík  
              1. V tom případě tady něco nesedí.
              2. Jsem zvědav, kde v ČR (Evropě) se dají 18650 koupit.
              0 0
              • pepek  

                Pětimódová Aurora svítí na high 2,5 hodiny, není problém jednou za jízdu baterku vyměnit (zatímco čekáš na ty, co se šmátrají s tím fenixem)

                Baterky na DX stojí pakatel-asi stovku jedna a nabíječka taky. Aurora, pár baterek a nabíječka : asi 1200 Kč.

                0 0
                • Sodík  
                  1. Dobře, každý se bavíme o jiné Auroře.
                  2. Takže baterie se dají koupit ne v USA, ale v Hong-Kongu (adresa Dealextreme), což o moc blíž neni. Mně šlo o to, že když budu třeba na týdenním čundru někde na Šumavě a dojdou baterky, tak se z Aurory stane překážející kus plechu, zatimco „palivo“ do Fenixe seženeš všude.
                  0 0
                  • krokus  

                    Jo, tak s tím čundrem souhlasím. Do fenixe vždycky můžeš koupit nenabíjecí baterky, do aurory ne. Tohle je fakt trochu problém. Navíc mám pocit, že se ty baterky do aurory samy od sebe trochu vybíjejí, takže je nejlepší je nabít těsně před jízdou. To je ale asi vlastnost všech nabíjecích baterií.

                    0 0
                    • Sodík  

                      Baterie hovoří pro Fenix, intenzita světla pro Auroru. Je na každém, čemu dá přednost.

                      Jsem rád, že jsme se shodli :)

                      0 0
                      • pepko  

                        to je neuveritelne kolko klamstva sa tu dokaze nahromadit …

                        baterie su jednoznacny handycap fenixa … fenix ma slaby vykon a k tomu aj slaby vydrz … aurora dokaze po uprave svietit takym vykonom ako fenix (180lumen) v pohode 4 hodiny … samovybijanim trpia nimh a nie liion akumulatory … do fenixa sice kupis alkalicke, ale tie nedokazu dodat taky prud ako potrebuje, takze ti v nom vydrzia svietit tak pol hodinu … s tym fakt nema zmysel operovat, bud mas akumulatory, alebo radsej tma … fyziku neobabres, a skus si nedomyslat svoje teorie k objektivnym a jednoznacnym recenziam …

                        a pokial si lemra a ten rezistor nevymenis, tak si kup 5-mode alebo 8-mode auroru a mozes sa celu jazdu hrat a prepinat rezimy …

                        fenix je uz jednoducho zastaraly svetelny zdroj, je predrazeny, v sucasnosti by mal stat tak tretinu toho co pred 2 rokmi … ma slabu ledku, pouziva malo kapacitne akumulatory … nieco nasvieti ale 180lumen je malo … a to neni len moj nazor, citam tu stale viac a viac ako ludia menia alebo doplnaju fenix aurorou alebo rovno dvomi … tiez mam kamosa co dal 2 tisicky za fenix, potom kupil nove akumulatory, lebo s jeho starymi mu to 2hodiny nesvietilo, potom kupil aj nabijacku, za drziak dal tiez dobrych 300 kacek … stalo ho to vyse 3tisicky a potom zistil, ze ja mam za 2 tisicky 2 aurory, akumulaty aj nabijacku a jeho svetlo fenixa v mojom svetle uuuuuuuplne zanika … na tuzkovky nevedel nic lepsie kupit, takze nakoniec skoncil pri liion a aurore ako ja …

                        0 0
                        • Jirik123  

                          Pokud se bavíme o Fenixu L2D/LD20 tak to jsou univerzální svítilny, které můžeš použít i na kole, ale jejich spektrum použití je mnohem větší. Pořád jsou lepší než cyklistický světla v běžným bikeshopu za podobnou cenu. A rozhodně se s nima dá jet na kole dost slušně, sám jsi tu někde psal, že aurory stejně většinou vozíš zapnuté jen na 200lm atd…

                          Ta univerzalita právě souvisí s tužkovkama, když budeš někde na několikadením treku a dojdou ti baterie, tak tužkovky prostě v nouzi koupíš skoro všude. Je pravda, že alkalický vydržej v turbo režimu tak maximálně hodinku, ale pro svícení po kempu, nebo chůzi nepotřebuješ používat turbo. Stačí nižší režimy, kde ti i alkalický vydržej spoustu hodin.

                          Takže pokud to není čistě na kolo, tak Fenixy mají pořád hodně co nabídnout;)

                          0 0
                          • pepko  

                            s jednou aurorou na 200lm by som sa asi zabil … so 4ks sa uz da ist celkom dobre aj na low rezim … a ked treba tak mam tu moznost pridat, co s fenixom nemas … za tu cenu sa fenix vobec neoplati … pred 2 rokmi bola ina situacia, dnes je ina … dnes uz su to vyhodene peniaze … ak dobre pocitam, tak fenix+drziak bude stat tolko co dve lacnejsie aurory, drziaky, akumulatory a nabijacka … a to k fenixu nepocitam tie akumulatory a nabijacku co vacsina tvrdi, ze uz ma doma a potom zistia, ze si musia kupit nove, lebo tie stare su uz slabe …

                            a mas pravdu, niekedy som pisal nieco … je fakt, ze som sa tiez dlhu dobu drzal tuzkoviek a az s odstupom casu som zistil, ze to bola chyba … prechod na liion som mal zrealizovat minimalne o rok skor …

                            0 0
                            • Jirik123  

                              Nesmíš večer vozit sluneční brýle;-) Mám hafo světel s různým výkonem a někdy vyrazím jen s jedním 200lm světlem a přesto nemám pocit, že bych najednou nic neviděl. Když mám na řídítkách něco silnějšího, tak Fenixe aspoň na helmu.

                              0 0
                            • mastihuba  

                              bych to už typnul na oční vadu :)

                              0 0
                              • pepko  

                                pre 2 rokmi tu prebehla hadka ci je fenix so 180lm potrebny na nocnu jazdu … polovica ludi ho odsudila, ze 180lm na biku neporebuje a tie 2 tisicky usetri … ze si v pohode vystaci s 20lm svetlom typu author xenon …

                                pred rokom tu prebehla hadka ci 800lumen typu aurora ma zmysel a ze jedine sialeny pepko potrebuje nieco take vozit na biku …

                                no a dnes ma pocit, ze tu vacsina vozi aspon 2 aurory a ked nie 2, tak aspon auroru a fenix …

                                ja by som to netypoval na ocnu vadu …

                                0 0
                                • jIrI___  

                                  … aneb s jídlem roste chuť ;-). Já zůstal u Fenixe, ale kdyby jela Aurora na tužkovy (je mi jasné, že je to z podstaty věci nemožné) už ji mám taky :)

                                  0 0
                                • mastihuba  

                                  To si pamatuju :) já jsem jeden z těch kterej dycky tvrdil že moc světla je zbytečnej luxus a do lesa nepatří. Auroru beru jako první světlo, za rozumnou cenu, který splňuje pro mne zásadní podmínku 3–5h při kombinovaným svícení. Momentálně mám tydle Romiseny jeden na řiditka a jeden na přilbu. Tento víkend jsme jeli cca 70km v neznámým prostředí po turistickejch značkách a výkonostně těm světlům prostě nestačím. V něterej sjezdech bych Auroru uživil, Ale na výslednej čas v cíli by rozhodně vliv neměla :)

                                  0 0
                          • DaSnail  

                            úplný súhlas.

                            okrem fénixa mám aj dve aurory. tri štvrtiny roka ležia v šuflíku a čakajú na zimu, lebo okrem použitia na bike som pre ne nenašiel nijaké rozumné použitie.

                            na bike sú dobré. 8o)

                            0 0
                        • Sodík  

                          To jsi mě ale nepochopil (nebo jsem to možná špatně napsal) – pro Fenix hovoří ona dostupnost baterií – jak už se tu několikrát zmiňovalo, že náhradní jednorázové AA koupíš v každé vesnici, ale 18650 nejblíž v Hong-Kongu.

                          Jak píše jIrI – kdyby Aurora byla na tužkovky (klidně na 4), nebo na jiné baterie, které se tu dají běžně koupit, tak do ní jdu.

                          0 0
                • krokus  

                  Fakt 2,5 hodiny, jo? To je ten high mód nějaký slabší než na dvoumódové auroře?

                  0 0
              • t29  
                1. 2-mode Aurora vydrží na high skoro hodinu podle grafu a na low cca 6 hodin, takže při kombinaci režimů jsou 2 hodiny reálné.
                2. Jsem zvědav, kde najdeš v noci v terénu otevřenou trafiku. Prostě si tužkovky musíš koupit a nachystat předem, stejně jako Li-Ion, a pak už nerozhoduje, jestli si pro ně zajdeš do obchodu, nebo ti je doveze pošta z Hongkongu.
                3. když je potřeba, Aurora na plný výkon svítí 3× víc než Fenix na plný výkon.
                0 0
                • gargamel  

                  A když budeš na čundru, tak si lion z Kongu necháš poslat jak? Do vykotlaný vrby u rybníka?

                  0 0
                  • pepko  

                    nezvyknem kupovat jednorazove baterie … velmi by sa mi to predrazilo … beriem tolko baterii a volim taky rezim spotreby, aby som prezil s tym co mam …

                    experimentoval som aj s 3 mode vypinacom v aurore … dal som tam 2ohm a 33ohm rezistory … na ten super low rezim to vydrzalo svietit asi 3 dni … na osvetlenie v stane a blizkom okoli by to bolo celkom fajn … v originalnom nastaveni vydrzi aurora na low 14hodin, to by mohlo byt celkom dostatocne …

                    a ak by som chodil na cunder castejsie, tak by som to urcite riesil solarom … napriklad tento by sa mohol hodit na liionku … vzhladom k tomu ze liionka ma ochrannu elektroniku, tak to staci len priamo pripojit a nechat niekde na slnku … co som par krat natrafil na outdoor diskusiach tak podobne riesenia na mobily, fotaky a mp3 sa pouzivaju pomerne casto …

                    http://www.dealextreme.com/…dx/sku.12391

                    0 0
                  • vysmátej bajker  

                    Vše je otázka kompromisu.Taky jsem se dlouho 18650 bránil,pak koupil Auroru a poznal výhody.Stačí si uvědomit že při stejném výkonu (fenix i Aurora) bude Aurora svítit déle na 1×18650(na čundr jasná výhoda). Náhradní 2×AA jsou trochu větší a těžší než 1×18650. Cena 2×AA rozumné kvality je vyší než 18650 z DX. A když vemeš na vandr 4ks18650 nevěřím že je vybiješ všechny.No a na závěr nemožnost koupit kdekoli,já teda už dlouho nekupoval elektro v krámu a z netu je mi jedno odkud to pošták přiveze:).

                    0 0
              • krokus  

                Ad 1). Může to podle mě být tím, že když občas auroru přepneš na low mód, baterka se docela vzpamatuje – a ve výsledku vydrží dlouho.

                0 0
              • milan-z-brna1  

                No já jsem teď jednu 18650 koupil v elktru v Brně na Křenové, stála cca. 200 tedyasi 2× tolik co z DX, řekl bych že v každy trochu vybavenějším elektru s elktrosoučástkama (v každém větším městě) je mají, popř. jsou určitě ochotní je objednat. Krom toho tam prodávali asi další 20 různých druhů tužkovek. Tenhle argument je lichý…

                0 0
                • drtyc  

                  hele nevi nekdo, kde se da na kramu koupit takovy nejaky igelitovo-plastovy pouzdro na nahradni baterky? zatim to resim plastovym „shakerem“ co pribaluji ke green magma, ale uz parkrat dostal ranu a zacina praskat.

                  0 0
    • mrozu  

      O tom fenixu jsem taky premejslel, ale v dnesni dobe uz si myslim, ze je to malo muziky za hodne penez, radsi koupim z DX nejaky se SSC-P7, co svitej 2× tolik a stoji polovinu (i kdyz zase maji polovicni vydrz a kvalitu).

      Dozadu za sebe jednoznacne doporucuju Blackburn Mars 3.0.

      0 0
    • roc.ker  

      PROSBA!!!

      Najde se nějaký ochotný pražák, který by byl ochoten předvést Fenixe ve svitu měsíce? :-)

      Předem díky!!!

      0 0
      • mitch  

        Teoreticky jo, ale ne tenhle týden…odkud si?

        0 0
      • Fenous  

        Ted je ot kdyz kouknu na kalendar s mesicem blby :-), ale jinak samo, muzu nabidnout i srovnani s Aurorou.

        0 0
      • Jogador  

        Praha 4, Háje.  klídek, a také možno srovnat auroru s fenixem:)

        0 0
    • Omen  

      doporučuju nabíječku http://www.levne-pc.cz/…-aa-2500mah/ nabije 2500 caa za 1,5 hod je to čipem řízené nabíjení – vybíjení

      0 0
    • mera  

      Prizivim se na vlakne:
      Jaka svetla byste doporucili na akci typu „Loudani“, tj. 500km nonstop i hur prostupnym terenem, asi 3 noci v pohybu bez moznosti dobijeni aku v jednom miste (max 1× po 2.dni – neni zaruceno, mista minimalne, batoh jen kejml Mula).
      Svetla zatim nemam zadna, urcite chci 1× na helmu + na riditka. V budoucnu vyuziju i na 24h, jine delsi nonstop akce a zimni nocni jezdeni.
      Odkazy netreba, nazev staci, diky

      0 0
      • t29  

        2-mode Aurora vydrží na low režim svítit 6 hodin. Pokud počítám 8 hodin svícení za noc, pak na tři noci stačí čtyři baterky. Přitom můžeš v nouzi přepnout na plný výkon a jindy šetřit a zapínat místo obou světel jenom jedno. Jestli to bude stačit a jestli se to vyplatí, posuď sám.

        0 0
        • t29  

          Pro srovnání váhy a rozměrů ještě 5-mode Ultrafire C3 s CreeQ5 LEDkou, což je zhruba to samé, co Fenix. Výdrž na dvě tužkovky odhaduju kolem hodiny a půl, kdyžtak změřím.

          0 0
        • pepko  

          tych 6 hodin si nejako zmeral ?

          pretoze original 2 mode aurora ma v lown rezime 6.8ohm rezistor a vydrzi svietit vyse 12hodin (dlhsie som uz nemeral) … a podla grafu na ledmanii vydrzi 14hodin …

          ako vela to svieti na ten low sa tazko odhaduje, odber prudu je asi 200mA a pri tom prude by P7 ledka mohla davat tak 70lumen … to je rozhodne viac ako hocijake ine bezne dostupne bike svetlo … no mozno ako nejaka 5W halogenova sigma …

          2ks original auror v low rezime uz velmi silne atakuju vykon fenixa v turbo rezime (180lumen), ale vzhladom k moznosti osvetlit sirsi priestor pred bikom to moze byt aj lepsie ako fenix turbo … no ale 14hodin vydrz vyuzije len malokto, preto je lepsie ten rezistor vymenit …

          0 0
          • t29  

            6 hodin podle agentury JPP, přesněji podle bráchy :) Pokud vydrží dýl, tím líp. Přeměřím to.

            0 0
            • pepko  

              zmeraj, zaujima ma to … ak si nevidel, tak jirik nameral takyto graf …

              nemusis to nechat svietit taku dobu, mozes zmerat aj odpor vo vypinaci v low rezime, pripadne zmerat odber prudu so zapojenym vypinacom (to uz je trochu komplikovane, musis pouzit 3 kabliky :-))))

               
              0 0
              • t29  

                Po 12 hodinách už mě to přestává bavit, Aurora furt svítí :) Budu věřit grafu od jirika, přesněj to tady nezměřím a baterky používám stejné jako on. Takže odhadovanou spotřebu 4baterky/3noci můžu opravit na 2baterky/3noci, případně další náhradní baterky můžou být v záloze pro potřebu plného výkonu.

                0 0
                • pepko  

                  takze to by mohla byt jasna odpoved na otazku par prispevkov vyssie … treba kupit 2ks auror, potom odpada problem s castou vymenou aku … 2ks uz na low svietia slusne, takych 120–150lumen, ked treba, tak sa da pridat az na nejakych 1500lumen … teoreticky sa da dosiahnut cas svietivosti az 28hodin pri tych 50–70lumen co nie je zle …

                   
                  0 0
                  • mera  

                    Moc diky obema, zvlast za trpelivost s testovanim :-)

                    0 0
                • t29  

                  Včera jsem to nakonec po 15 hodinách vypnul, dneska to vydrželo ještě asi půl hodiny – pak to sice nezhaslo, jak jsem čekal, ale už je to slabé asi jako obyčejná blikačka. Jedna baterka má 2,55V a druhá 2,65V, což mě překvapilo – jsou to „protected“ baterie a měly by při 2,75V vypnout.

                  0 0
    • weekend warrior  

      ahojte, používám sigma mirage evo x(10w/5w) s nipackem. Zajímalo by mě zda zde vychvalovaný a hojně používaný fenix či aurora je lepší, tedy výkonější. oba výrobky mají jiné jednotky ve specifikacích a porovnávat lumeny a luxy je jak hrušky s jabkama.

      Mimo mísu: jedete za tmy lesem přes kořeny po úzké cestě, ale na známem místě stejně rychle jako ve dne?

      0 0
      • vysmátej bajker  

        Při použití dvou světel myslím že ano.

        Jedu tak jak to jde:), subjektivně stejně ale nikdy jsem to neměřil.

        0 0
      • Jirik123  

        porovnání sigmy s fenixem i další světla na kolo.

        0 0
        • Rychlej turista  

          Hezké porovnání. Pár obrázků dá víc, než stovka vláken teoretických debat.

          0 0
        • weekend warrior  

          hmmmm, škoda, že je ten článek o čtvrt roku starší než moje světla:( Mě teda tenkrát ani nějak nenapadlo, že bych mohl na kole svítit baterkou:-)

          Jen čistě subjektivně mi nepřijde, že by barva světla mirage byla takhle „svíčková“:-)

          Ale jinak dík za článek.

          0 0
          • pepko  

            ak chces trochu teorie, tak 20W halogen by mal davat tak 300lumen … sigma vraj trochu prezhavuje ziarovky v tychto svetlach (na ukor zivotnosti) takze je mozne, ze dosiahne tych 300lumen aj z 15W vykonu … vzhladom k ucinnosti lediek su to ale smiesne cisla, si zober, ze napriklad aurora dosiahne 700lumen pri 10W spotrebe …

            fenix aj aurory maju bohuzial mensiu kapacitu akumulatoru ako tvoj nipack a samozrejme su celkovo mensie … takze vydrz nebude extra lepsia ako u tvojej sigmy … mozno by sa to dalo porovnat aj tak, ze aurora na low by mohla vyprodukovat asi tolko svetla co ta 5W sigma … na high uz ale v pohode presvieti 5W aj 10W svetlo … na high svieti bohuzial iba necelu hodinku … ak by si vsak mal 2ks auror na riaditkach, tak voci tomu prehra sigma uplne za kazdej situacia a ani vydrz nebude horsia ako mas teraz …

            0 0
            • weekend warrior  

              njn, pokrok nezastavis, ale zase na druhou stranu se utěšuju tím, že je ta sigma takova kompaktnejsi, svetla jsou malinka, nipack schovavám pod predstavec, po dojeti pichnu kolo do zasuvky-nabijecky a nic dalsiho neresim(vyndat baterky, hledat nabiječku, hlídat sady nabitých baterek atd):)

              0 0
          • Jirik123  

            v porovnání s denním světlem je odstín sigmy opravdu takhle teplý. v noci se tomu ale oko přizpůsobí, takže ti to ani nepřijde.

            0 0
      • Rychlej turista  

        Umělé světlo bude vždy umělé i kdyby bylo sebesilnější. Problém u něj jsou stíny, které vytváří. A pokud svítí pod špatným úhlem, tak je to horší, než kdyby nesvítilo vůbec. Tím mám na mysli třeba loňskou Jistebnickou 24h, kdy na dvou místech umístili napevno silné reflektory a byl to děs, ze směru kde se jezdilo nebylo vůbec nic vidět. Naštěstí je po chvíli zhasli. Ale třeba v Liberci to nasvítit uměli, ale tím zase zkazili umělecký dojem, světla jak ve dne. Nejlepší zážitek je úplná tma a svěla jen tolik, kolik člověk uveze. K zahození nejsou ani blesky, jak tomu bylo na Bystřičce :-)

        0 0
    • roc.ker  

      Jogador mi dnes večer předvedl, že Aurora opravdu svítí – jdu do ní. Chci jednoúčelové světlo pouze na kolo a tam podle mě není co řešit.

      Díky všem za rady!

      0 0
      • Jogador  

        Kdyby to chtěl ještě někdo vidět, rád to ukážu i dalším lidem, uvítal bych především dámy:) Jinak ten držák je tento, ale někdo používá i tento.  Jinak pokud budeš si nechat posílat věcí z DX, tak bych se možná s něčím přidal, jestli bych mohl… Dík

        0 0
      • weekend warrior  

        sigma nic? :-))))))))))

        0 0
        • Rychlej turista  

          Sigma je v pohodě a umožnuje pohodlnou a bezpečnou noční jízdu. Mám 5W a blahobytně mi to stačí. To, že dneska už jsou světla, která svítí daleko víc, je druhá věc. Ale noční ježdění je o něčem jiném, ne o tom, které světlo svítí silněji.

          0 0
        • Vlady  

          mám Sigma Karma druhý rok (max. 40 lux). Používám osvětlení hlavně na silnici. Nabíjená je přes Akku, vlastní světlo má rozměry cca 3×4cm. Uchycení k řidátkám a rámu jde velice rychle, bez šroubování.  Měl jsem dojem, že čím silnější světlo, tím lépe, dovyzbrojil jsem o Sigma Powerlead Black -( Max. 90 lux ). Je rozměrama výrazně větší, uchycení komplikovanější, dvojnásobná svítivost neznamená, že je vidět jednou tak lépě… samozřejmě s tím spojená i vyšší spotřeba energie. – prakticky ji nepoužívám.  Stejně rychle jako ve dne nejde jezdit ani s jednou – přinejmenším já si netroufám – když se při sjezdu náhle objeví překážka v kuželu světla, nevěřím, že bych to ubrzdil. S 90ti luxy ani nejde svítit na protijezdce – už ze tmy na mne křičí chodci, ať neblbnu a vypnu to…

          0 0
          • pepko  

            :-))))))))))

            0 0
          • roc.ker  

            Zeptám se Tě jinak. Nemáš žádné světlo a vybíráš … jaké koupíš? To které svítí hodně, tzn. víc uvidíš jak na silnici tak v terénu a budeš i lépe viděn na silnici?

            Pochybuji, že bys koupil Sigmu která svítí méně a je min. 2× dražší než Aurora.

            Máš dlouhodobější zkušenosti s Aurorou i se Sigmou? Můžeš porovnat z vlastních zkušeností? Jestli ano, tak budu rád za argumenty proč utratit více peněz za něco, co svítí méně.

            Mě někdy přijde podobná argumentace neseriózní. Je to stejné, jako když někdo kdo jezdí pouze HT rozmlouvá hobíkovi fulla, že je to těžké a bere energii. Jasně, není taková odezva jako u HT, ale pro turistické a maratónské ježdění mimo první 50ku ideální.

            Díky.

            0 0
            • t29  

              On ale nesrovnává sigmácké světla s aurorama – jenom Sigmu Karmu vs. Sigmu Powerled. To, že za cenu Powerled (bez Iion baterky) jde pořídit dvě Aurory i s baterkama a nabíječkou, je druhá věc.

              Mimochodem, nikde jsem neviděl fotografické srovnání Powerled vs. Aurora – nebo jsem to přehlédl..?

               
              0 0
              • pepko  

                sigma powerled je plus minus to iste co fenix … starsia verzia je slabsia, novsia ma uz lepsiu ledku (rozdiel je tusim v cree P4 a cree Q5) … kazdopadne je to menej ako 200lumen a na dnesnu dobu to uz nie je nic moc …

                napriklad tu si mozes pozriet porovnanie s fenixu s 1ks svetlo typu aurora a 2ks svetiel typu aurora …

                http://www.candlepowerforums.com/…owthread.php?…

                0 0
                • t29  

                  Díky.

                  Jestli je Powerled výkonově na úrovni Fenixe, tak se omlouvám Fenixu, který jsem doteď považoval za high-tech dárek s nejhorším poměrem cena/výkon.

                  0 0
                • Jirik123  

                  V powerled black je SSC P4 T bin. Tzn něco na úrovni Cree P4…

                  0 0
            • Vlady  

              Neargumentuji, ani neporovnávám, zkušenosti s Aurorou nemám žádné. Píšu o zkušenostech s tím, co jsem sám vyzkoušel, ať si každý udělá obrázek sám. Kdosi se zde ptal na Sigmu – protože ji mám, tak odpovídám. Pro potenciální kupce je, myslím, čím více názorů k porovnání, tím lépe. Moje zkušenost byla – ne porovnání Sigmy s jinými výrobci, ale ta, že více světla není vždy nejlepší řešení.....   Přechod mezi 20 a 40 luxy je pro osvětlení silnice enormní, mezi 40 a 90 rozhodně tak veliký není – v ostatním bych se jenom opakoval.

              0 0
              • mastihuba  

                Pokud dnes někdo kupuje nový světla na kolo a má možnost objednat světla po netu, tak neni rozumnej důvod kupovat běžný cyklosvětla ala sigma author catey apod. bo jsou zbytečně drahý. Co se týče přemíry světla, tak vždy je možnost i silný světlo sklopit. V autě přeci taky používáš dálkový a potkávačky a problém s přemírou světla neřešíš.

                0 0
            • Vlady  

              aha, už mně s odpovědí po dobu mého psaní někdo předběhnul…

              Co se týká fotografického srovnání – pokud neleží obě vedle sebe, moc toho z internetových stránek vykoukat asi nejde.  Koupil jsem Powerled přes internet – takže až doma jsem viděl, co to je ve srovnání s Karma za macka. Karma není větší než tachometr (půdorysně), Powerled více jak dvojnásobný.

              Cena je vždy relativní, možná vědí, za co ji chtějí…Před 2 lety byla vítězem jakéhosi testu, proto jsem ji kupoval.

              Z pohledu ceny nená asi opodstatnění k životu ani Dura Ace, ani Mercedes.....

              0 0
              • pepko  

                vsetky tvoje prispevky stoja za prd … ja im moc nerozumiem a niekto iny by mohol mat z tvojho prispevku pocit, ze sigma powerled vyrobi tolko svetla, ze je to az moc … a pritom je to uplna blbost … sigma powerled nesvieti ani trochu viac ako napriklad fenix a ten sice niektorym staci ale pre vacsinu je to malo …

                tieto prispevky typu naco tolko svetla su len taky vykrik zo zufalstva … keby si tie peniaze investoval lepsie tak by si bol spokojnejsi … sam dobre viem, ze s jednou aurorou sa jazdi uplne inak ako s nejakym halogenom … ale so 4ks auror mas tolko svetla, ze vzdy vidis kam ides a neriesis tmu … a jeden zdroj svetla ti nikdy neosvetli taku plochu pred bikom ako by si potreboval … s tromi az styrmi kusmi je sirka vyrazne vacsia, nemusis sa stresovat ako prejdes zakrutu …

                a navyse tu pises o luxoch ktore sami o sebe nic nehovoria o vykone a type svetla … lepsie je sa zoberat lumenmi … a este jedna poznamka k vykonu svetla … aby clovek povedal, ze svetlo svieti subjektivne 2× viac, musi vyprodukovat aspon 4× viac lumenov … oci su sice genialne, ale ich logaritmicka citlivost je niekedy kontraproduktivna … cize porovnavat svetlo so 150lumen a 250lumen ani nema zmysel …

                0 0
                • Mamut  

                  Podla tvojich prispevkov by som si myslel, ze pred 5 rokmi chodili ludia spat so sliepkami a do rana nevystrcili nos. Podla rychlosti vyvoja LED a podla toho, ze podla teba sa pri Fenixe neda skoro ani ****** musi byt predsa kazdemu jasne, ze pred 5 rokmi bola vsade v noci absolutna tma.

                  Z tvojich prispevkov usudzujem, ze v CR zija hafo netoperov v ludskej podobe, pretoze plno ludi jazdi aj s daleko slabsimi svetlami, s ktorymi podla teba nic nevidno. Zjvne sa musia orientovat inymi zmyslami nez zrakom.

                  Skutocne nie je jazdny zazitok z moznosti priamo umerne dosvitu svetla. A skutocne neznasam ludi, ktori ludom uz roky nieco vykonavajucim tvrdia, ze  to nie je mozne.

                  0 0
                  • pepko  

                    ale to zase, nie … uz v stredoveku sa pouzivali sviecky a petrolejky … a ludia s tym zili … ale to neznamena, ze aj ja musim chodit na biku s petrolejkou … dnes uz nie je stredovek … a niekto si to uvedomi a niekto sa neprisposobi :-)))

                    ja navrhujem si davat pozor na vyhlasenia typu 200lumen musi stacit kazdemu … aj ja som si kedysi myslel, ze viac ako 500lumen a opak je pravdou … kedysi si jeden typek myslel ze 640kb pamati musi byt dost … no a ako velmi sa mylil :-)))

                     
                    0 0
                • mastihuba  

                  pro většinu je to málo… většině lidí řikáš těm cca 100idem tady na B-F kteří si pořídili auroru? Letos jsme jeli 11. ročník nočního orienťáku. Jede se po turistickejch značkách stylem že  trasu dostaneš hodinu před startem a pokud možno v neznámé lokalitě. Z cca 80startujících tam podle mne auroru neměl nikdo. Pak tam bylo pár světel ala fenix a zbytek byl těch podle tebe uplně nepoužitelnejch. Kupodivu nikdo nezabloudil, nikdo se nerosekal a všeci dojeli. Tož tak.

                  0 0
                  • weekend warrior  

                    jasny, ja si taky myslím, že moje sigma je abs ok, i fotky to ukázaly. jen jsem chtěl vědět jaká je konkurence. Věci jako ampery, ohmy atd… neřeším, nejsem elektrikář:-) Myslím, že kdybych si pořídil brýle, které mám tak jako tak nosit, světlo bych ani nepotřeboval:-)))))))))) Ale ty rudyny jsou tak kur..sky drahý:-(

                    0 0
                  • pepko  

                    ano tych 100ludi na BF je uz pre mna vacsina :-))) … no aspon z mojho pohladu, aspon tu nie som sam, kto tu hovori, ze sa da kupit vykonne svetlo a pritom nemusi byt ani tak drahe ako to co sa predava v kamenaku … ale je fakt, ze mi to len malokto uveri … hold stale robim slabu osvetu …

                    k tomu rozsekaniu … tiez mozes povedat, ze na jazdenie autom staci aj embecko … ze jazda autom je o niecom inom ako klimatizacia, airbagy, abs, esp … ale niekto mysli na bezpecnost a niekomu je to jedno … ano jazdit sa da aj na embecku, ale staci, ze to raz nejaky debil do teba napali a v embecku neprezijes … v modernom aute mas tu sancu podstatne vacsiu … rovnako je to aj s tym svetlom na biku … v mojom okoli tiez chodi vela neosvetlenych debilov … ale svietim aspon ja a mam vyssiu sancu, ze sa mi uhne …

                    0 0
                    • mastihuba  

                      no jo no. :)

                      0 0
                      • pepek  

                        Má pravdu, předsedo. Buď su, stejně jako Pepko šeroslepý, nebo jezdíte v noci turistiku. Aji s Aurorou a čelovkou sem se loni málem napíchl na konár. Pro mně tedy je Aurora eště (už) slabá.

                        0 0
                        • pepko  

                          no ve to je to … ono ta veta nestoji tak, ze ten kto nema poriadne svetlo nemoze jazdit v noci na biku … moze … ale na druhu stranu, ten kto jazdi v noci pravidelne, by uz mal rozmyslat aj nad poriadnym svetlom …

                          0 0
                          • Rychlej turista  

                            Zřejmě patříš mezi lidi, kterým je jakékoliv světlo málo. To ti nikdo nebere, ale taky bys měl ctít, že jsou lidé, kterým stačí 5W Sigma nebo i blikačka a nemají potřebu to dále řešit.

                            0 0
                        • mastihuba  

                          ty nejseš argument, ty se napichneš i ve dne :) Uznávám že primární je se nezrakvit, ale to platí i ve dne.

                          0 0
                          • roc.ker  

                            Aurora dorazila. Včera jsem testoval na silničce a velká spokojenost. Absolutní kontrola kam jedu, takže mé obavy že vlítnu někam do kanálu se úplně rozplynuly.

                            Řešíte nějak problém oslňování protijedoucích aut. Když si světlo sklopím do úhlu abych dobře viděl, tak stejně dost oslňuji protijedoucí auta. Čekal jsem, kdy mě někdo „vykropí“ dálkovejma. Jakou máte zkušenost Vy?

                            Roman.

                            0 0
                            • mastihuba  

                              todle neřešim bo 1) nemam auroru a 2) moc auta nepotkávám. :)

                              0 0
                            • pepko  

                              auta riesit nemusis … tych tvojich 700lumen im zase az tak vadit, pokial to nebudes prazit priamo do vysky predneho skla … tu trochu svetla co ide viac do sirky urcite preziju … svetla na aute maju tak 3000–5000lumen a cast svojho svetla tiez pustia do vysky …

                              a ak ti auta budu zapinat dialkove, tak im zapni aj ty (dokup si dalsie 2 aurory a namier ich do vysky :-)))

                              intenzita aurory bude hlavne prekazat protiiducim cyklistom, najma tym, ktori su slabo svetelne vybaveni … totizto sa im stiahnu zrenicky a aj ked uz zmiznu z dosahu tvojho svetelneho dela, bude im minutu trvat, kym sa im zrenicky zase rozsiria, takaby dobre videli aj s tym ich slabym svetlom … ale to ti az tak nemusi vadit, ved nech si kupia aj oni poriadne svetlo :-)))

                              a ked ich nechces takto obmedzovat, mas len 2 moznosti … prepnut na low alebo si namontovat nejaky ksilt na auroru … videl som tu uz viacero zaujimavych rieseni, z alobalu, hlinikovych profilov alebo z plechovky … pokial to bude mat z vnutornej strany dobre odrazivu zrkadlovu plochu, moze ti to smerovat priamo pred bike svetlo, ktore by inak skoncilo vo vyske … ale esteticke to moc nebude … no ved vyskusaj, som celkom zvedavy na nejake zaujimave riesenie …

                               
                              0 0
                            • t29  

                              na helmě je nejjednodušší ji namířit trochu bokem, když se s někým míjím. A 2-mode na řidítkách se dá z plného výkonu ztlumit jedním cvaknutím vypínače, což je taky v pohodě.

                              0 0
                            • jIrI___  

                              Neřeším, na kole se má jezdit ve dne :)

                              0 0
                            • Ricci  

                              Ked mi blikne nejake auto,ze ho oslnujem Aurorou, tak zapnem aj druhu, aby pochopil, ze to mohlo byt aj horsie :-)

                              0 0
                  • MlokCZ  

                    Když většina z těch, co měla ty na dnešní dobu zcela nevýkonná světla vůbec netuší, že něco jako Aurora existuje, tak je logické, že ji tam nikdo neměl.

                    Kdyby některá ta méně výkonná světla stála o hodně méně než Aurora, tak by bylo nad čím diskutovat a mělo by nějaký smysl je kupovat, ale když často stojí i více než Aurora s baterkami, nabíječkou a držákem dohromady, tak pak tu není vůbec co řešit.

                    0 0
    • hmm  

      Vozím Fenixe na helmě a řidítkách a stačí to. Pokud bych ale jezdil stále lesem kde je tma jak v prde.i a prodíral se technickejma záležitostma tak bych přikoupil něco s 700–900lumeny. Moje noční švihy jsou ale často po zpevněnejch cestách a asfaltkách a tam fenix obstál zatím vždy dobře. Na helmě ho vozím stále i ve dne vpodstatě nic neváží…

      0 0
    • matts1  

      Vybírám nějaký světlo na zimu, tak co byste poradili za typ? Vybral jsem Auroru, ale díval jsem se na dealextrem a je jich tam vic.

      Je to fakt lepší mít jednu na rodlech a druhou na helmě? A s těma držákama z deal je to v pohodě?

      Tohle jsem jen našel výš: světlo

      držák na řidítka

      držák na helmu

      baterky jsou asi fuk, samozřejmě když bude sedět typ, a co byste doporučili za nabíječku?

      Díky moc

      (Netuším, jak to funguje teď s těma odkazama :)

      0 0
    • black.horse  

      AHoj, dlouho mě nikdo neposlal do pr*** takže: HOPE 4LED. Když jezdit v noci, tak se světlem, nikoliv bludičkou, která vypadá že jsi to ukradl hlídači Emilovi na parkovišti:-)

      0 0
      • Lišák  

        Pokud bych za cenu tohoto světýlka pořídil Aurory, tak mám pocit, že bych udělal z noci den. Pokud by se tedy vešly na řídítka ;-)

        0 0
      • mastihuba  

        žaba je žaba :) dycky když ju vytáhnu ze šuplíku tak mi ukápne slza a to už patří mezi ty novější. Baterky sem měnil jednou za půl roku… No ještě že už to máme za sebou :)

        Nadruhou stranu s těma novejma vymoženostma už si troufne do lesa každej *****. :)

        http://cyklosvitilny.heureka.cz/…d-5/galerie/

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.