• chodec

    Na úvod – není to thread pro gramaře – o to tu nejde :-)))

    jedná se mi o názor na vrtání dirky (odtokové) obvykle ze spodní strany trubky středového složení. Nevím jakou máte zkušenost vy, ale mě se ve všech rámech vždy postupně nejaká voda objeví. Počítám, že částečně kondenzací, kdy nemá možnost vyschnout a částečně z nějakého toho umejvání, ale po čase tam vždy nějaká je.

    Hádám, že Al rámu to je sice jedno, Středová složení (alespoň ta s dutou osou) jsou obvykle dobře těsněná zevnitř „O“ kroužky, takže těm je to také celkem fuk. Jediné, co mi na tom obvykle vadí je, že když otočím kolo kvůli třeba výměně pneumatiky, tak tahle voda obvykle nateče k sedlovce, vezme s sebou nějakej bordel a pak když neočistím sedlovku a její uložení, tak to po vyschnutí obvykle začne vrzat.

    Viděl jsem dost lidí, jak preventivně dělají nějakou dírečku (třeba 2mm) do spodku středové trubky, ale přemejšlím, zda to nemá nějaké vedlejší efekty, o kterých bych nevěděl. Na pevnost rámu to v tom místě bude mít vliv asi pramalý – neviděl jsem ještě rám puklý ve středovce dole – tam se moc namáhání nekoná.

    tak sem s názory… 

    0 0
    • kubad  

      rámy co mám ji mají takže bez starostí, ale asi bych vrtal pokud by tam nebyla

      0 0
    • Darius  

      pokazit se nema co, vrtal jsem taky, i kdyz ocel

      0 0
    • Medviedok  

      a ja som si myslel ze po kazdej jazde sa ma ram zvnutra vysusit. Pridem domov, sprcha, zhodim stred a sedlovku vytiahnem von, vlozim do sedlovej trubku Teplo-u3e, zapnem do elektriky a za hodinku je to vysusene aj keby som sa brodil s bicyklikom po krk vysoko.

      :))

      0 0
      • kubad  

        supr klidně to tak dělej dál

        my co jsme lenivý věnovat tomu tolik času to řešíme dírkou v rámu

        0 0
    • jecnak  

      Mam to u vsech kol. Never tomu, ze se do utesneneho stredu nedostane voda. Voda tam stoji a proste se tam pak dostane. Taktez vlhkost udela sve s hlavovkou, nemluvim o povoleni stredu, vrzajici sedlovce atd.

      0 0
      • Pavel100  

        přesně tak viz „Kola Trek“ … teď jsem to řešil že i do Shimano integrovaného středu se na Treku dostala voda přes o-kroužky a ložiska byly pěkně rezavá i když namazaná.

        0 0
        • kubad  

          kde bereš jistoti že se tam voda nedostala zvenku? to nechápu

          0 0
          • Pavel100  

            no dostala se zvenku spodní zadní vzpěrou (u toho Treka – mají tam snad 10mm otvory takže umyješ kolo smetákem(ne hadicí či vapkou) a hnedka tam máš vodu:-( ), jiné místo jsme nenašli

            0 0
    • vysmátej bajker  

      Od výrobce mám dírky v nohách zadní vidlice a stačí to,hodně bude záležet jak je kolo ustájené,v mém případě visí za přední tak to hezky vyteče a po delší jízdě v dešti nebo brodech ještě vyndám sedlovku.

      0 0
      • chodec  

        to jsem netušil, že to tady řešil i olkyc blahé paměti. Jen ten zdá se se s tím rozměrem tolik neupejpal :-)

        0 0
    • Stancek  

      Na vsech kolech dirku mam, kde nebyla jsem ji vyvrtal. Prvni cestak co jsem mel dirku nemel a vrtali mi ji v servisu pri reklamaci vyrezlych lozisek stredu.

      0 0
    • mosquito  

      na GT avalanche je treba takova dika na takove pricne trubce zadni stavby hned za stredovou osou, neni primo odtokova ale spise odparovaci

      0 0
      • pepek  

        Ta je quli blatníku, ne?

        0 0
        • JSt  

          ta trubicka ma oba konce uzavrene. to vrtani tam je, aby po navareni nepraskla jako morati kliky. s ramem to nema nic spolecneho, pac to s nim nijak neni spojene. :-)

          0 0
    • Bulda  

      voda se dostane skoro vsude a hrozne rychle se mnozi :)) a je mnohemm jedno­dussi ji dovolit se dostat zas ven, nez ji branit se dostat dovnitr 

      sem vrtal i do hlavovy trubky pro kabel od kadence vedeny v ramu

      0 0
      • Bulda  

        nema to na pevnost vliv …v Aeru kdyz objevili trhlinu v letadle, tak jeji pokracovani se zastavilo tim, ze se na jeji konec vyvrtala dira …to sice souvisi s napetim podel ejiho obvodu, coz asi v tomto pripade nefunguje, ale obecne kruhova dira je v tomhle smyslu hodne setrna

        0 0
    • yetti  

      Jeste jsem nemel ram, kterej by odtokovou diru nemel a myslim, ze tam rozhodne ma smysl. Takze ji tam vyvrtej.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Vrtali byste odtokovou díru?

      Nebo plastové vodítko smyku přilepit a vyhodit šroub?

      Neřešit? :)

      0 0
      • Vilém  

        To prilepeni voditka neni spatny napad.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Ale čím?

          0 0
          • gargamel  

            oboustranná páska, lepidlo..

            0 0
            • Carloss  

              čistě teoreticky, nešlo by to další vrstvou laku? ten by pěkně chyt na ten původní a ten plast by taky mohl pěkně držet

              0 0
            • Vilém  

              Tak tak. Lepidlo, treba chemopren, tavna pistole.

              0 0
            • Smazaný účet  

              To by musela být nějaká venkovní super páska.

              Mám tady jen nějaký dvousložkový 3M epoxid, to by snad mohlo držet…

              0 0
              • gargamel  

                nemusí být venkovní superpáska, stačí vše dobře odmastit a bude ti to držet jak židovská víra (sám to tak mám na silničce) :-)

                0 0
      • Carloss  

        u novýho rámu je to vždycky na prd.. já bych asi vyvrtal dírku přesně tam, jak je druhá díra v tom plastovým vodítku

        0 0
      • JSt  

        x1 to resi ;-)

        0 0
    • Radason  

      Jak velkou díru do středu tedy vrtat pro odvodnění?

      0 0
      • kyl  

        Stačí 2–3mm.

        0 0
        • Radason  

          Dík, vzhledem k tomu, že budu pak nechávat lakovat tak tedy asi 3 mm předpokládám.

          0 0
          • Kouba_2005  

            Být tebou tak si zkusím do kelímku vyvrtat dírku 3mm, nalejt do něho trochu vody, a uvidíš, jestli ti z toho něco poteče. Podle mě je to málo … ale třeba ne :-)

            0 0
            • Radason  

              Dotaz byl míněnej na lidi, který to dělali a nebo dělají a mají to vyzkoušený.

              0 0
            • puka  

              Rám v tloušťce kelímku jsem ještě neviděl, zbytečně bys plýtval kelimkem

              0 0
      • matbiker  

        Běžně dělám 3–4mm, podle toho, jaký vrták zrovna najdu. Do oceláku jsem ty díry udělal pro jistotu 2.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.