• Zdendulak

    Ahoj, strávil jsem tu tak 2 hodiny a musím říct, že mám totální hokej ve vrstvení na podzim/zimu. Chápu, že to může být individuální, ale i tak bych rád nějaký konsensus ohledně oblečení do 5–10 °C, 0–5 °C, příp. lehce pod nulou. Jde mi o jízdu na silnicích. Co jsem zachytil a co mi není jasné:

    • spodní vrstva: funkční spodní prádlo ano/ne? Někdo doporučuje např. trenky z merina
    • různé varianty další vrstvy:
    • – funkční „spodní“ kraťasy s vložkou (bez laclu? nějaký tip?) + vrchní dlouhé kalhoty bez vložky s membránou (s laclem?)
    • – zateplené vrchní kraťasy s vložkou a laclem + návleky?
    • – zateplené vrchní dlouhé kalhoty s membránou a laclem?
    • nějaká další vrstva nad dlouhé kalhoty?

    (ohledně vršku mám asi jasněji, ale i tam bych rád nějaké tipy)

    Ideálně bych pořešil scénář dojíždění, tzn. když rozdíl ráno/odpoledne je třeba 5–10 °C. Díky!

    P. S. jako jsou přesně definované „čapáky“? Dlouhé cyklokalhoty?

    0 0
    • hustolez  

      Tak ono je to dost těžký, každý má ty hranice jinde. Já třeba jezdím do nuly jen s jednou spodní vrstvou a s Castelli Perfetto na ní, přitom když teď vyjedu v 20ti stupních ven, tak vidím lidi navlečený víc, než když já jezdím v mrazu.

      Moje jediná osobní zkušenost, které se držím je, že na zimním oblečení se nevyplatí šetřit. Akorát to pak odrazuje od ježdění, když člověk ví, že mu pak bude zima, nebo že bude spocený a pak stejně koupí ty dražší věci.

      2 0
    • novas752  

      V zimě hrozně záleží na čem a kudy a jak dlouho jedeš, jakou intenzitou, jak zastavuješ, jak fouká vítr. Plus osobní preference a potřeby – někdo má furt studený prsty, citlivý kolena apod. To si musíš postupně prošlapat a vychytat sám.

      Obecně je potřeba to nepřehánět – nejhorší je se přehřát, propotit a pak dost rychle prochladnout. I v mrazech okolo –10°C vozím na nohy jen 2 dlouhý vrstvy – na mtb a v kopcích, kde se člověk zahřeje někdy až moc snadno. Cestu z práce když je tepleji bych na nohách řešil změnou spodní vrstvy za tenčí, případně kratší.

      Na delší vyjížďky často vozim rukavice na výměnu teplejší/méně teplý, skoro vždy mám ssebou čelenku a nákrčník, hlouběji pod nulou pak kuklu.

      Osobně jezdim celoročně bez vložky, větrá to, vyhovuje mi to.

      1 0
    • vapes  

      Já ti jen můžu říct, jak to dělám za sebe. Tak někde mezi +12°C a 0°C vystačím s dlouhými zateplenými kalhotami s vložkou, termotrikem s dlouhým rukávem, na tom zimní dres s dlouhým rukávem a když se teplota blíží k nule, tak s cyklistickou bundou. Když už mrzne, tak dole kalhoty s neprofukem a vše už výše zmíněné nahoře, když je to hodně zlé, tak ještě větrovka navrch.. Ale je potřeba zvážit počasí i jakou trasu a jak rychle pojedeš. Ještě je potřeba mít dobré rukavice a zimní tretry, pod nějakých 5°C už jsou potřeba.(teplé ponožky, na ně mikrotenový pytlík a letní tretra, třebas i s návlekem je nouzové řešení na pár km.) A nějaký šátek pod helmu. A jak je víc jak –10C tak stejně jezdím jen tak na hodinu a mírným tempem. Ale jak říkám, kochací tempo po rovině na 10km je něco jiného než rychlé tempo, kopce a 100km nájezd.

      0 0
    • milan.v  

      Tady najdeš spoustu rad, jak to dělat správně a jak to naopak nedělat…

      https://www.bike-forum.cz/…h-podminkach

      0 0
    • Lister  

      Úplně tě nepotěším, ale na dolní části těla vrstvení moc nefunguje. Dá se použít ale překvapivě přesně naopak nez si většina lidí představí – tedy z venku a klidne I pres membránu.

      Třeba když už je taková zima že to tvoje kalhoty nedávají, tak lehká vrstva přes stehna dokáže hodně pomoct.

      Jinak ale není lepší varianta nez mit prostě kalhoty různých typů. Osobně jsem skončil na klasických dlouhých, pak dlouhých s 3/4 membránou a pak komplet membrána. Pokud jsi citlivý na sedací partie, je výhodou když to máš od jedne firmy.

      Já mam Castelli profuk a pak 2× Pearl Izumi AMFIB, což jsou nejlepší drtiče mrazu, které jsem kdy měl. A to jsem toho měl už relativně dost – membránové od Castelli, Gore, Endury a bylo jich víc…

      A jeden takový typ – kdysi jsem hodne vozil 3/4 kalhoty a byl jsem spokojený. Tady na fóru jsem četl dobré zkušenosti na zateplené kraťasy a rikal jsme si že to musí být naprostá pikacovina, že to přece nemůže fungovat. Realita – nic lepšího do přechodných podmínek jsem neměl.

      0 0
      • Lister  

        A jeste mne napadá vlastně ta nejdůležitější věc

        Většina lidí z mého pohledu řeší oblékání do chladu úplně blbě. Jsou schopni utratit 10 tisic za membránovou bundu, přitom pohoda na kole začíná někde jinde – nohy, ruce, hlava, krk. Takže tam bych začal. Zimní tretry, aspoň 2 páry různých rukavic, teplá a lehká čepice a něco na krk – nedám dopustit na lehký merino nákrčník.

        0 0
    • jIrI___  

      Během dlouhých roku jarního a podzimního dojíždění do práce jsem si tuto problematiku oblečení pro své potřeby vyladil a maximálně zjednodušil, vypadá to takto:

      1. 10–15°C:

      Spodek: zateplené kraťasy (Castelli tuto Nano) + zateplené návleky na kolena (Castelli Nano Flex ).

      Vršek: funkční triko s krátkým rukávem (Brubeck Dry) + bunda Castelli Perfetto RoS (krátký testík jsem k ní psal zde)

      1. 5–10°C

      Spodek: zateplené kraťasy + zateplené návleky na kolena nebo zateplené návleky na nohy (Sportful Fiandre ) .

      Vršek: funkční triko s dlouhým rukávem (Brubeck Thermo) + bunda Castelli Perfetto RoS

      1. 0–5°C

      Spodek: zateplené kraťasy + zateplené návleky na nohy.

      Vršek: funkční triko krátkým rukávem, na to s dlouhým rukávem + bunda Castelli Perfetto RoS.

      Gamechanger je ta bunda Perfetto RoS s až neuvěřitelnými vlastnostmi a zateplené kraťasy. K těm jsem byl trochu skeptický, ale ve výsledku je vozím větší část roku než letní kraťasy. Pro velké rozdíly teplot jsou důležité návleky – ráno použiješ, odpoledne je sroluješ, dáš do kapsy a zase máš to teplotní rozhraní více posunuté.

      Tretry v rozmezí 0–15°C používam NW Celsius GTX (nezateplené, ale neprofuk a voděodolné) a pro celé rozmezí teplot opět jenjedny rukavice – Castelli Perfetto RoS

      0 0
      • milan.v  

        V úvodu tvého příspěvku zaznívá to nejdůležitější, tj. že sis tohle své schéma oblékání vytvořil postupně, metodou pokus/omyl určitě jako většina z nás…

        Každý to vnímání teplot máme jinak, to je stará známá věc, navíc každé kolo, styl ježdění to značně mění…

        Poradit se dají základní věci, ty už tu padly tisíckrát předtím v různých vláknech, tazatel tomu příliš nerozumí a za dvě hodiny čtení toho určitě také moc nestihl nastudovat… Další věc jsou peníze, které do toho chce vrazit… Ne každý bude kupovat Castelli jako ty, nebo Le Col jako já…

        0 0
        • Lister  

          No vidíš a ja bych tam zase jako zásadní informací viděl to, že je to systém na dojíždění do práce

          V takové situaci se snažíš vymyslet systém typu – ráno nezmrznout, odpoledne se neuvařit. Což nemusí odpovídat tomu, co si na sebe vezmeš, když vyrazíš do stabilních podmínek.

          0 0
          • milan.v  

            Tak samozřejmě záleží i na tom užití… Jeden jede do práce 10 km a druhý 50 km, jeden vyjíždí v šest ráno a ve dvě se vrací, druhý v deset a v jedenáct večer zpátky…

            0 0
      • Lister  

        Jiříku, to vypadá, že čím větší zima tim jedeš rychleji

        :-)

        RoS je super bunda, ale i když mám i verzi s odepínací rukávy, tak si nedokážu představit jezdit v ní v těch 15 st.

        Naopak kole nuly bez nefuku dole bych jezdit nechtěl.

        0 0
        • jIrI___  

          Já jezdím stále stejným šnečím tempem a jsem poměrně zimomřivý. Je fakt, že těch 15°C je pro Perfetto hrana, nicméně s částečným rozepnutím nijak extra netrpím. Několikrát jsem v ní cestou z práce jel i v teplotě kolem 20°C když jsem si v batohu vezl montérky na vyprání a už uvnitř neměl místo na nic dalšího :)

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.