• bajkondra

    Ze zvědavosti přidávám jednu anketu.Vozíte na kole zvonek ? Nebo o sobě dáváte vědět jinak ? Z praxe zjišťuji že možností je více , včetně ignorace , tak hlasujte … :-)

    0 0
    • Martin  

      bez zvonku už ani ránu

      0 0
    • Sodoma  

      Já bych ho i vozil, ale nelíběj se mi ty hnusný krámy co teď prodávaj. Až seženu nějaký retro, s radostí ho namontuju.

      0 0
    •  

      Někdo zkušenosti s Knog Oi?

      0 0
      • Bubaaak  

        čínskej funguje, je hlasitý, ale na kolo si ho nedám :)

        0 0
      • milan.v  

        Je tady k němu spousta zkušeností – já ho vozím, bez problémů, skvělý, jasný zvuk a designově neruší na kole, ideální.

        0 0
      • liskin  

        Přijde mi, že Hope ořech je cca stejně hlasitej, takže už to spíš nepoužívám, ale hezkej je a zvoní.

        0 0
    • Smazaný účet  

      Vozit zvonek je normalni. Tohle je Karel. Karel nevozi zvonek. Karel je kokot. Nebud jako Karel.

      0 0
    • Vilém  

      Vozim, ale ze by byl urcite potreba, to zas ne. Ale semtam ho pouzivam.

      0 0
    • Bubaaak  

      zvonek jsem z kola sundal a už ho tam nedám, mám se na to moc rád…

      Když jsem ho použil posledně, fotr se lekl a hodil mi svého haranta pod přední kolo… a i předtím, když jsem ho použil, lidi se spíš lekali.

      Když zařvu, ztuhnou, protože nevědí co se děje a to mí dá dost prostoru na předjetí/objetí. Ale nejčastěji to řeším trasami, kde se lidem vyhnu…

      0 0
      • Vilém  

        A co zarves? „Bububu ty pico“ ?

        0 0
      • Smazaný účet  

        Musis cinknout dopredu, ne metr za clovekem......

        Ale mozna mam jenom blbe nastavene priority a v mistech s vyssim pohybem lidi – stezky pro chodce a cyklisty, jedsim vetsinou leharko, abych nemusel resit 2× prejete psy a 1× prejete dite…

        0 0
        • Martin  

          neděláš dobře, padají ti tepy

          0 0
        • Bubaaak  

          když cinknu dopředu, tak maj čas se otočit a pak to vždy stočej za pohledem, když pozdě, nestihnou zareagovat, když zařvu „záda“ tak zamrznou a jede se :)

          0 0
    • Yura  

      Mam hubu ne? Jeste zaloz vlakno jestli vozime blinkry ty vole..

      0 0
      • Martin  

        a vozíš?

        0 0
      • bajkondra  

        Přesně na tvůj příspěvek jsem čekal / tajně doufal že nepřijde /......chytrák z teplákova co všude byl a všechno zná.....kvůli takovým jako jsi ty kroutím občas na kole palicí......blinkr srovnáváš s debilnim zvonkem ? To musíš mít v palici pěknou bramboračku......a jestli ti přijde zbytečné založit vlákno, které možná donutí pár lidí , aby se zamysleli nad tím, jak na sebe upozornit při předjíždění ostatních jako nadbytečné, já si zase myslím, že ignoranti jako ty jsou zcela zbyteční a neměli by nejen jezdit na kole, ale raději ani nechodit ven mezi lidi......

        míru zdar, holomóci zvlášť

        0 0
        • zdenal8  

          Já už se delší dobu zamýšlím nad tím, jak na sebe upozornit běžce se sluchátky. Když na něj křičím a nereaguje, tak pochybuju, že to zvonek vyřeší.

          0 0
          • IndyCZ  

            Teleskopické ukazovátko a decentně zezadu poklepat na rameno.

            0 0
          •  

            tak většinou běžci se sluchátky běhají ukázněně u krajnice a ne uprostřed silnice..pokud jezdíš po lesních pěšinkách..tak tam jim dávám spíše přednost a respektuji je…přece jen jedu mimo značenou cyklostezku nebo turistickou stezku a tam pro dle mého platí že „pěšák“ má absolutní přednost!

            a jednoznačně jsem proti adrenalinovým downhillákům, co jezdí po lesních pěšinkách a stezkám jak dementi!!!

            0 0
    • budíček  

      jak kdysi někde někdo řekl: „kola mají za deseti ticíse, ale zvonek za 50 kč si nekoupí“ :-)

      0 0
      • KoudakT  

        No zvonek za 50 korun by se na kole za desetitisíce vyjímal pěkně blbě :-D

        0 0
        • Martin  

          https://www.spurcycle.com

          0 0
          • Vilém  

            Presne tak.

            No a ti kterym je ta koudakova hlaska u zadele, si koupi jeho cinskou kopii za par Kc.

            0 0
            • Martin  

              třeba já :)

              jeden mi teď přestal zvonit, stačilo vzít kombinačky a jede se dál :D

              0 0
              • Smazaný účet  

                To do nej za jizdy mlatis kombinackama..neni to trochu nepohodlne?

                0 0
                • Martin  

                  za ty prachy musíš dělat kompromisy

                  0 0
              • Vilém  

                Mam to stejne, ten design a konstrukce se mi moc libi, zvuk je taky krasnej. Ten muj zatim funguje OK. Jen se to musi dotahnout s citem.

                0 0
    • hájus  

      Dobrej je i hlučnej vořech, na půl vteřiny přestaneš šlapat a už si slyšet :)

      0 0
      • bajkondra  

        ořech mi docela dělá bordel, ale stejně nic.....kolikrát dojedu lidi na dotek a pak vyskočí půl metru vysoko , jak jsou překvapený...­..přijdou mi jak somnambulové.­.........ostat­ně proto jsem zakládal tohle vlákno.......­.jestli máte podobné zkušenosti…a koukám že asi jo......

        jezdím druhej rok po víc jak desetileté pauze a předtím jsem byl zvyklej dávat si pozor na sebe před auty a od ostatních bikerů jsem neočekával problémy......dnes se nestačím divit bohužel.....

        0 0
    • nooski  

      K čemu zvonek, když ta nejhorší pakáž v podobě bruslařů vozí v 95% sluchátka a tak slyší kulové? Na psy a děcka taky pomůže jen zpomalit a objet s největší opatrností. Stejně by mě zajímalo, proč ti plácající se bruslaři na bruslích jezdí, když je to evidentně nebaví a musí u toho poslouchat muziku..

      0 0
      • MiKED  

        sluchátka vozí i čím dál víc lidí na kole… :(

        0 0
        • nooski  

          To je taky volovina, ale cyklista má alespoň předvídatelnou trajektorii, nezabere tolik místa a hlavně má většinou 2 brzdy, které kolo bezpečně zastaví a kolo, na kterém jede, umí ovládat. Bruslaři mají sluchátka v drtivé většině. Bohužel kvůli těmto blbům volím z roboty cestu mezi auty a kamiony, kde aspoň funguje náznak nějakého řádu.

          0 0
          • IndyCZ  

            S prvním souvětím nesouhlasím, s druhým rozhodně ano.

            0 0
        •  

          uff..tak to jsem ještě neviděl-doufám , že nejezdí v normálním městským provozu?! se sluchátkama

          0 0
      • Smazaný účet  

        Tak zase muzes zazvonit, pak bruslare nabral a jeste ho zdupat (ji:))) ze zvonis jak kreten a on(a) te neslysi:)

        0 0
      • th3fisa  

        na bruslích jezdím taky se sluchátkama, ale protože jezdím i na kole a vím jak mě ostatní bruslaři/běžci štvou, tak používám sluchátka, který mě netlumí (tlumí minimálně) zvuky okolí.. a hlavně se často otáčím, což ostatní nedělaj :\

        0 0
    • Polka  

      Nevozím. Dle situace buď tiše projedu, zavrčím ořechem, zapískám nebo zařvu „Hej“, když už nic jiného neslyší.

      0 0
    • postman79  

      Zvonek nevedu, když už na stezkách někoho objedu, nemám problém zpomalit na max 10km/h. I tak jsem nedávno jednu rodinku vylekal k infarktu, když jsem za něma shodil řetěz z převodníku. Asi nečekali na cyklostezce kolo. Zazvonit, tak mi lehnou.

      0 0
      • Joe_Pike  

        Stejná zkušenost.

        Často se mi zdá, že lidi jsou tak nějak „selektivně“ hluchý a reagujou až v úplně poslední chvíli, a to tak, že se brutálně leknou a (mnohdy) udělaj něco naprosto nepředvídatelnýho…

        0 0
      •  

        Já taky nemám problém zpomalit na 10, ale nevím jakou to má souvislost s tím, že při předjíždění libovolnou rychlostí ten člověk předemnou dozadu nevidí, ani mi tedy hlava nebere, proč přede mnou lidé „nelehají“ když v rozumné vzdálenosti za nimi počádně cinknu, aby o mě věděly.

        0 0
        • Martin  

          Cinkáš i za klukama?

          0 0
    • IndyCZ  

      Nevozím. Na stezce, když se k někomu blížím, přestanu šlapat, i to občas stačí. Většinou ale zabéknu „s dovolením“, uhnou mi, projedu. Na stezce se s tím musí počítat. Sluchátkáři jsou ale peklo.

      0 0
    • gerrard  

      Na kole na cyklostezku ano na kole do lesa ne.

      0 0
      • blue.sun  

        To ho sundaváš podle toho, kam jedeš? Nebo při nájezdu do lesa hodíš do kapsy?

        0 0
        •  

          Pravděpodobně má ty kola dvě, na jednom má a na druhým nemá, že ano…

          0 0
          • Tacmud  

            Tak to každopádně! Dojede po cyklostezce k lesu a tam si vymění kola! ;-)

            0 0
        • gerrard  

          Pokazde jedu na jinem kolem. Na silnickach mam na horakach nemam.

          0 0
          • fargo.  

            Vidíš, že to dokážeš napsat i výstižněji.

            0 0
          • Mig_all  

            Ja prave naopak, na silnici se moc chodců na ktere bych zvonil teda nevyskytuje (se silnici bych na stezku nikdy nevlezl) naopak horak je univerzal s tím jedu kdekoliv a tak se zvonek hodi jak na stezce tak treba na lesni pesine kde pesaci chodijou taky…

            0 0
            •  

              jo ..mám podobný náhled..

              0 0
            • gerrard  

              V lese jsem jeste nikdy zvonek nepotreboval, tam jezdim pro zabavu a je me jedno jak jedu rychle. Na ceste s autama taky potreba neni. Jedine, kde je potreba jsou cyklostezky a nejake hodne frekventovane cesty s pesakama a bruslarama, kde spousta lidi zapomina, ze tam nejsou sami, chovaji se jak kdyby to osvobodili a zaberou celou cestu.

              Ted me dostal pan v lese. Sli jsme s rodinkou v lese mimo bezne trasy a dojel nas pan na kole o kterem jsme nevedeli. Poctive nas z 5 metru vyzvonil, zastavil, pozdravil a zeptal se na cestu. :) Proste si cinknout musel.

              0 0
    • Hajis  

      Když jsem byl mladší tak jsem si neuměl představit o moc větší ostudu než si na pořádný horský kolo dát zvonek. Teď o deset let později, ho normálně vozím, sice jen takový malý a nenápadný cinkátko, ale spolehlivě funguje a poté, co se u nás v Prostějově lidem nějak degradoval mozek a začali houfně chodit po cyklostezkách jej velmi často využívám.

      0 0
      • pavelxy  

        Je fakt, že v Prostějově chodí lidi zásadně po cyklostezkach a pak ti ještě nadaji že jedeš rychle… 

        0 0
      •  

        jo i já sjem prošl tímhle vývojem…je pro mě pohodlnější cca 10 metrů za někým zacinkat a dát o sobě vědět, než zbytečně zpomalovat nebo řvát jak dement..

        0 0
        • IndyCZ  

          Co zavolat jako normální člověk?

          0 0
          • Tencovozikmin  

            Uhni pyčo :-)

            0 0
          • jIrI___  

            Normální člověk v přiměřené vzdálenosti cinkne na zvonek, což je pro všechny jasný a srozumitelný signál na rozdíl od nějakého hulákání ;)

            0 0
            • xaver  

              přesně, a někteří turisti to i vyžadujou. Blbý ale bylo, když jsem cinknul na koně a on se splašil (asi z 30–40m). Ale to bylo jen jednou.

              Často nezbyde, než skoro zastavit.

              0 0
            • IndyCZ  

              Z mé zkušenosti je úplně jedno jestli cinkneš nebo zavoláš, výsledek je vždy stejný.

              0 0
              • jIrI___  

                Z mé zkušenosti jsou reakce ostatních účastníků provozu naprosto odlišné. Holt jiný kraj, jiný mrav :). I jako chodec reaguju výrazně jinak na to, pokud za mnou někdo něco nesrozumitelně huláka nebo cinkne a hned vím, o co jde.

                0 0
    • Biermann  

      Zvonek nevozím. Přizpůsobím rychlost, volám „zleva“ a při předjíždění „děkuji“. Zatím vždy bez problémů.

      0 0
      • Vilém  

        To „zleva“ je jiste hodne platny:) Ale tak treba predjizdis same zavodniky na pesi prochazce, ze ti rozumi oc jde.

        0 0
        • budíček  

          a právě proto někdo vymyslel na kolo zvonek, aby se nemuselo halekat na lidi, osobně raději brnknu prstem o paličku upevněnou na pružince do kovového kloboučku..cink

          0 0
          • gerrard  

            Ted jsem takoveho potkal v lese. Cinkl na zvonek nam asi 2m za prdeli, kam dojel neslysne krokem. Zastavil a zeptal se na cestu. Asi to cinkani bylo misto pozdravu. Chapu proc lidi cinkaj na cestach a cyklostezkach. Sam to delam, ale proc to delaji v lese mimo cyklostezky to me hlava nebere. Tam staci vlidne slovo.

            0 0
        • MiKED  

          Mohl by volat „stopa“. :) Jinak osobně taky volím „S dovolením“ a následné poděkování. Zvonek lidi spíš vyplaší.

          0 0
          • Biermann  

            „Stopa“ zní dobře. To příště zkusím.

            0 0
            • IndyCZ  

              To je klasické zvolání policejních psovodů.

              0 0
            • hovado_cz  

              klasika „levá“ a „pravá“ ale průser je, když to bába nepochopí a místo toho aby dala pozor „z leva“ ti to doleva vyšle :-) ale dost pomáhá brždění, když máš zaprasený kotouče – to lidi skáčou do roští :-)

              Ale vážně… nejčastěj jezdím tak abych nikoho před sebou neohrozil :-)

              0 0
              • bajkondra  

                Bohužel například hodně procent žen si plete celoživotně levou ruku s pravou , na to bych příliš nespoléhal......

                0 0
        • Biermann  

          Budeš se divit, ale ještě se mi nestalo, že by to někdo nepochopil, asi nám v Brně žijou chápaví chodci a bruslaři. Možná je to pochopení snadnější i proto, že ti lidi sami podvědomě ví, že se mají pohybovat vpravo a tak by možná doprava uhnuli, i kdybych na ně volal „zprava“ nebo cokoliv jiného.

          0 0
          • Alhas  

            Nevím proč by se měli pohybovat v pravo,nás ve skautu učili,že na vozovce chodí chodci vlevo.Co jede proti nim to vidí a co jede za nimi je přímo neohrožuje.

            0 0
            • MlokCZ  

              Na silnici je jasné, že se chodí u kraje vlevo a má to svoje opodstatnění.

              Na smíšené stezce pro kola/pěší/brus­laře/atd. (kam nesmí auta) je chození vlevo úplný nesmysl. To způsobuje při větším provozu akorát nesmyslné situace:

              • Jedu na kole vpravo a proti mě jdou pěší (když půjdou vlevo) a současně jede více kol proti: to je běžná situace na stezce s větším provozem → v tu chvíli to znamená, že musím na kole zcela zastavit a ti pěší proti musí zastavit taky a budeme všichni stát do té doby než přestanou jezdit kola proti.

              Pokud ale půjdou pěší také vpravo, tak je pouze dojedu a zpomalím a jedu za nimi krokem dokud neprojedou kola proti. Tedy místo aby všichni stáli, tak pěší nejsou omezeni vůbec a já jen zpomalen, nesrovnatelně lepší varianta.

              • A teď ještě horší varianta. Pěší jdou z obou stran proti sobě a současně z obou stran jedou kola (na stezce s větším provozem ve špičce se také běžně stává): Pokud půjdou pěší vpravo, tak jen všichni cyklisti (v obou směrech) s pěšáky na chvíli zpomalí.

              Pokud pěšáci půjdou vlevo, tak je tahle situace konečná. V tu chvíli na obou stranách stezky vznikne pěší proti cyklistovi. Všichni musí zcela zastavit a nikdo nemá kudy projet/projít a nastane naprostý chaos.

              Chození po smíšené stezce bez aut vlevo je tedy naprostá hovadina.

              0 0
              • gerrard  

                Ta tvoje situace je hodne hypoteticka. Normalni lidi, pokud je jich vic, kdyz te proti sobe vidi, tak uhnou ke kraji a muzes v klidu projet. Za me je total blbost, aby chodili chodci vpravo. Ja mam radis kdyz o me vi a ja radsi vim o nich. Jinak jedine rozumne vysvetleni vychazejici ze zakona je, ze cyklostezka je ucelova komunikace a plati tam stejna pravidla jak na silnici k tem co jsou specialne pro cyklostezky. Ale nejlepsi je tam nejezdit a jet radis do lesa.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Je vidět, že asi moc praxe s tím nemáš.

                  Moje situace není hypotetická, ale naopak dlouhodobá praxe z dojíždění do práce. Z 10km jezdím cca 3km po frekventované smíšené asfaltové (asfalt je tam teď z 90%, ještě nedávno byl jen cca z 50% a byl nově dodělán) stezce (frekventovaná je pouze při cestě z práce za hezkých dnů, takže to odhaduju tak na 50 dnů v roce, co mě to potká, ráno po celý rok a v zimě je skoro nebo úplně prázdná).

                  V té zmíněné špičce je uvedená situace tak 3–4× za celý průjezd (samozřejmě častější je ta první situace, ale i ta druhá, kdy se míjí současně chodci i cyklisté v obou směrech se neobjevuje tak málo).

                  Nevím jak si to uhnutí ke kraji představuješ a kam bys chtěl uhýbat a hlavně budeš protijedoucím uhýbat neustále. To na minimálně polovině délky té stezky co pravidelně jezdím není kam (z jedné strany kamená zídka, z druhé rybník, lavičky, stromy) a široká je těsně přes 2m.

                  Kam chceš tedy uhýbat? Více vlevo nemůžeš a uhýbat vpravo, to je právě to rizikové, protože tam jezdí cyklisti ve směru kam nevidíš.

                  Když tam jdeš vpravo, tak prostě jdeš a nemusíš řešit nic a přitom je to bezpečné.

                  Pěšáci tam chodí jak kdo, naštěstí tak 85% vpravo. Vlevo skoro nikdo a když už ano, tak to způsobí problém skoro vždy (nezpůsobí jen ve chvíli, kdy tam není už nikdo další, což ve špičce moc nehrozí). Z těch 15% je velká část co chodí uprostřed nebo roztaženi po celé šířce, ti ale většinou nakonec aspoň trochu uhnou a většinou zase naštěstí vpravo (ono taky proč by uhýbali vlevo, když tam vidí zase cyklistu proti).

                  Ze zákona tam naštěstí tohle neplatí (takže nikdo nemůže říkat, že by se tam mělo chodit vlevo), protože to v celém úseku není označeno žádnou cedulí, tedy ani smíšené stezky. Auta tam mají z některých stran zákaz, z některých ne, tam sou zase závory (nebo z některých stran pevné zábrany), že tam nejde vjet.

                  0 0
                  • gerrard  

                    Tak praxe je jen jezdeni a obcas chozeni po brnenske paterni cyklostezce. Tak po cem to teda jedes ty? Ja celou do u mluvim o cyklostezce se smisenym provozem jasne vymezenou. Zadne spesl pripady, kde neni jasne co to je neresim, tam to zije svym vlastnim zivotem a nema smysl se k tomu vyjadrovat. Tak onim uhnutim myslim to, ze nejdou dva nebo tri lidi vedle sebe, ale zaradi se za sebe, kdyz te zdalky vidi prijizdet. A pokud jdu pesky, tak me vpravo nikdo nedostane. Ja chci videt kdo se proti me riti a ne doufat, ze ten za mnou vi co dela.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Žádná speciální stezka to není. Většina jiných stezek je stejně širokých a je to na nich úplně stejné v praxi pokud to jsou stezky s velkým provozem. Pouze některé jsou označené (a to různě, někdy smíšenou stezkou, někdy dokonce je to stekza jen pro cyklisty a stejně tam pěší chodí jak chtějí).

                      Na dost frekventovaných stezek zejména pěší vstupuje někde v průběhu ze strany a nechodí od začátku a většina vůbec netuší jestli tam nějaké značky jsou nebo ne.

                      To ví většinou jen cyklisté, kteří projíždějí celý úsek a tedy vidí začátek a konec.

                      Tedy jestli tam zrovna značka je nebo ne bych vůbec neřešil, to na praxi nemá vůbec žádný vliv.

                      Hned navazující sousední stezka značku má a i když tam už nejezdím každý den, tak tam nevidím rozdíl. Je také frekventovaná, protože ta zase vede k velké fabrice, kde po konci směny je hodně pěších i cyklistů.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Ono jinak tu vůbec nejde jen o smíšené stezky (ať už tam u asfaltových cedule je nebo ne), ale i o lesní cesty nebo jakýkoliv terén, kde žádná oficiální pravidla neplatí. Tam naštěstí chodci také chodí více vpravo než vlevo.

                        Ani s tím vidět protijedoucího cyklistu to totiž není tak jasné. Tím myslím případy když vidět pořádně není z důvodu třeba zatáčky ve které brání něco ve výhledu, houpáku nebo jakékoliv jiné situace s omezeným výhledem.

                        V ideálním případě by cyklista v takové situaci měl jet jen rychlostí jak zvládne zastavit. To byl ale znamenalo dost často i třeba jen krokem.

                        V praxi to takhle extrémně nedodržuje téměř nikdo, když je to třeba pěkná širší cesta. Já třeba v takových situacích zpomalím (někteří ani to neudělají), ale do úplného extrému, aby úplně vždy platilo, že bych stihnul zastavit, kdyby přes celou cestu byla najednou stojící překážka to také nebude. Nikoho takového jsem ještě neviděl, aby to 100% dodržoval.

                        V takové situaci vidím bezpečnější jít vpravo. Cyklista, který málo zpomalí do takové situace aspoň většinou pojede vpravo (samozřejmě to tak nemusí platit mimo komunikaci vždy).

                        A při dojíždění vpravo je daleko menší rozdíl rychlostí a více času pro cyklistu zabránit srážce.

                        A pokud ho chodec uvidí na poslední chvíli, tak tady je opravdu velká šance na zcela chaotický skok kamkoliv (což je pochopitelné v takové situaci).

                        V takové situaci je naopak často bezpečnější, že chodec cyklistu nevidí a nemá čas na chaotickou reakci a snažit vyhnout se bude pouze cyklista.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          U těch nepřehledných míst je to vlastně ještě daleko horší pro chození vlev.

                          Když by mělo dojít k míjení chodce cyklistou těsně za nepřehledným místem, tak to znamená:

                          • pokud šel ve stejném směru jako cyklista (a je jedno jestli vlevo nebo vpravo), tak o chvilku předtím byl chodec tesně před tím nebezpečným místem a cyklista ho uvidí předem, že tam vchází (pokud se tedy těsně za tím místem nezastaví)
                          • pokud šel proti, tak o něm nemá šanci vědět vůbec, když jde z druhé strany a problém nastane pouze pokud jde vlevo
                          0 0
                  • Alhas  

                    Mloku,Mloku-chodci Vás vidí proti sobě a mohou Vám trošku uhnout, když Vás mají za zády, tak mohou dělat zmatky např.matky s kočárky, ženský vůbec.Já když takhle dojíždím chodce vyhodnotím zda mohu přidat nebo přibrzdit. Kvůli Vašim 3km- to není žádný argument. Jinak na cyklostezce se ve špičce nezávodí .

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Mloku,Mloku-chodci Vás vidí proti sobě a mohou Vám trošku uhnout

                      Jak reaguju níže, tak z toho mám nejvíce potenciálně nebezpečných situací z praxe a nejvíce úplných zastavení.

                      To není žádných speciálních 3km. Pouze tenhle úsek jezdím každý všední den a mám z něj nesrovnatelně více praxe než z jiných.

                      0 0
                    • MlokCZ  

                      Jak píšu výše není to žádných speciálních 3km. Jen je to o dlouhodobé praxi ve špičce. Jakmile je stezka poloprázdná, tak pokud chodec nezmatkuje, tak není problém ať jde po jaké chce straně. A pokud zmatkuje, tak je to problém opět ať jde po jaké chce.

                      Já na stezce opravdu nezávodím. Jezdím opatrně a často i hodně pomalu (tím myslím zpomalit třeba na 10km/h). Kdybych závodil, tak při tom množství průjezdů jsem měl už dávno nějakou kolizi, já ale žádnou nikdy neměl.

                      Pointa je v tom, že když jdou všichni vpravo, tak i v té největší špičce se projede poměrně rychle jen s občasným zpomalením na rychlost chůze.

                      0 0
                    • kudlanka32  

                      protijdouci chodec mi nikdy neuhnul, maximalne blbe cumi, casto ani bikeri jedouci vedle sebe…z hypoteticke situace do prazskeho realu

                      0 0
                      • IndyCZ  

                        Je to tak, ještě se mi nikdy nestalo, že by protijdoucí chodec uhnul, nedejbože aby udělal krok stranou mimo asfalt. Cyklisty jedoucí vedle sebe, kteří mě vidí na kilometr daleko, a stejně neuhnou a jedou vedle sebe, potkávám taky takřka denně. Stejně tak u bruslařů, vidí mě z dálky, ale stejně čekají až na úplně poslední metr, kdy dojedu přímo před ně a musím zabrzdit, než se zařadí za sebe a uvolní prostor.

                        A to nemluvím o tom, že dost často nevědí, kam uhnout, doprava, doleva, 3× si to mezi tím rozmyslí a pak stejně zazmatkují. Cyklostezka je prostě start – stop.

                        0 0
              • Alhas  

                Vaše argumenty jsou úsměvné.Chodec vidí proti sobě cyklisty a může uhnout.Když mu jedete za zády nevidí nic a nevíte co udělá. Takže asi tak.

                0 0
                • Alhas  

                  To bylo na Mloka.

                  0 0
                • MlokCZ  

                  Kolik toho máš odježděno na frekventované smíšené stezce? Jak reaguju výše, tak píšu z dlouhodobé praxe z dojíždění do práce, kde takové situace mám v hezké části roku každý den.

                  Chodec vidí proti sobě cyklisty a může uhnout.

                  A to přesně vytváří ty nejnebezpečnější situace vůbec. Vidí cyklistu proti a začne uhýbat. Nikdy nevíš na jakou stranu začne uhýbat (v reálu jsou to obě strany a když je pěších více, tak často i někteří na jednu a někteří na druhou) a k tomu se většinou nepodívají za sebe, tedy často rovnou skáčou přímo pod kola cyklistovi jedoucímu z druhé strany.

                  Oproti tomu když jde vpravo, tak stačí, že neskáče na všechny strany a drží si svojí stranu a cyklisti se už vyhnou sami a nevznikne tak žádná nebezpečná situace.

                  Chození vlevo na smíšené stezce bez aut je zhruba stejný nesmysl jako by cyklisti jezdili na silnici vlevo se stejným argumentem, že je lepší protijedoucí auto vidět.

                  Dokonce u cyklista vs chodec je ještě daleko menší rozdíl jejich ryhlostí (zvlášť na frekventované stezce, kde cyklista musí jet pomaleji), tedy o to větší důvod používat stejný směr pro nesrovnatelně větší plynulost provozu.

                  0 0
                  • Alhas  

                    Na se nedá nic říci,každý máme tu svou pravdu. Ale ta moje je pravdivější. Howg.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Já vidím zásadní rozdíl v tom jak moc velký je provoz na dané stezce. Debata by byla zajímá hlavně s více jezdci, kteří mají stovky průjezdů na stezkách s velkým provozem.

                      Při malém provozu rozumím argumentu levé strany z pohledu chodce. Při malém provozu se zvyšuje rychlost cyklistů a vidět cyklistu příjíždět je pro chodce výhoda.

                      Jakmile je ale provoz opravdu velký, tak to při chození všech vlevo jde celé úplně do pr..le a stezka se stává zcela neprůjezdnou (neustále budou situace, kdy budeš zcela zastavovat jak na kole, tak chodci).

                      0 0
                      • Biermann  

                        Já mám teda zkušenosti z nejfrekvento­vanější brněnské cyklostezky a tam teda osobně vždy vpravo, ať už běžím, jedu na bruslích nebo na kole. Vlevo většinou chodí starší bábinky, kterým to přijde asi logické ve stylu „su na silnici, tak jdu vlevo“.

                        0 0
                    • whom  

                      Není. A máš tam chybu :o)

                      0 0
                • iron.hide  

                  chodit po uzkej cykloceste vlavo je uplne chore, a takisto aj behat. Fakt by som nakopal takych bezcov doprdele.

                  0 0
            • Biermann  

              Myslím, že ty důvody shrnul celkem dobře MlokCZ. Jelikož to na cyklostezce není nijak upraveno zákonem (jen neohrožování se), tak většina lidí chodí naštěstí vpravo a nebrzdí tak provoz.

              Jinak podle tvé logiky mají na cyklostezce jezdit taky bruslaři vlevo (de jure jsou to chodci). To bysme se asi brzo pozabíjeli.

              0 0
              • gerrard  

                Celou dobu mluvim jenom o chodcich. A upravene to prave je, tim ze je cyklostezka ucelova komunikace, tak na ni plati normalni pravidla plus to o tom neohrozovani a podle toho pak pripadnou havarku taky policie vysetruje. Jo ti bruslari kdyz to veznes do dusledku tak by meli byt vlevo coz je blbost, protozem jsou podstatne rychlejsi nez chodci. Proste klasicka ceska legislativa a smisena cklostezka klasicky prasopes, kde se nada ani poradne jit ani jet.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  .

                  0 0
                • Biermann  

                  No ty bruslaře jsem použil právě kvůli odvolávkám na tu legislativu o účelové komunikaci a normálních pravidlech (chodci vlevo), protože pokud se ten výklad použije, tak to co platí pro chodce, musí platit i pro bruslaře (jsou to dle zákona chodci a nemají žádnou výjimku, že by se ať už na silnici nebo na cyklostezce měli pohybovat jinak).

                  Jinak ty bruslaře nevidím problém kvůli stykům chodec – bruslař a jejich rozdílné rychlosti (bruslař chodce prostě objede, tak jako to dělají cyklisti s chodci a bruslaři), ale spíš kvůli bruslař – cyklista, kdy by se pak proti sobě hrnuli celkem vysokou rychlostí, třeba 50 – 60 km/h, což by ke zvýšení bezpečnosti rozhodne nevedlo.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Proto je zatracene dulezite umet jezdit po zadnim…

                    0 0
                    • kapo22  

                      Nedávno jsem si zjišťoval, jak se věci mají a zde je to napsáno dost jasně.

                      Stezka pro chodce a cyklisty se smíšeným pohybem – všichni vpravo, objíždí se zleva

                      Stezka pro chodce a cyklisty se rozdělenými pruhy – každý svůj pruh a šmitec

                      Cyklostezka – chodec tam nemá co dělat

                      VIZ: http://www.cyklistikakrnov.com/…tezkach.html

                      0 0
                      •  

                        jo tak to má být! ale praxe je bohužel jiná…

                        Je to hlavně dle mého o šířce komunikace a jejím označení!

                        Teď se u nás na lesním okruhu v Hradci Králové řeší zavedení dělící čáry! Někdy je to tam fakt husté-cyklisté, bruslaři, rodiny s dětmi a se psy, běžci (navíc ti se sluchátky), občas nějaký koloběžkař…

                        „Nejlepší zkušenosti“ mám s mladými maminkami, které jedou vedle sebe s kočárky (musí si toho přece tolik důležitého povědět, že?) , Pak mě fascinují ti nadšenci in-line, kteří před sebou tlačí vozík s dítětem-no předpokládám, že vozík je vybaven špičkovými brzdami s ABS.

                        al zase taková tragédie to není-ty 3 kilometry nějak přejedu, nebo prostě jedu jinudy…

                        0 0
    • Zoidberg  

      Vozím, zazvoním z 50 – 30 metrů, zpomalím, poděkuji, jedu dál. Nevidím v tom problém.

      0 0
    • puka  

      Do dnes jsem ho vozil, ale přijde mi drzé cinkat na lidi a mnohdykrát zvonil i když jsem zvonit nechtěl. Raději si počkám až si mě všimnou nebo si zavržu brzdou. :)

      0 0
      • IndyCZ  

        Čekat až si tě někdo všimne, to by ses občas pěkně načekal.

        0 0
      • Martin  

        Kup si pořádný zvonek co nezvoní když nemá ;)

        0 0
        • puka  

          Mám. Na co mi bude když ho využiji dvakrát za měsíc?

          0 0
          • fargo.  

            V nevyužitým čase ho můžeš pronajímat.

            0 0
          • kolond  

            Na hov..

            Klakson v autě jsem potřebovat vloni 1× a předtím ani jednou, no zrovna nefungoval. Když ti důchodce vleze suverénně do cesty, pak zbývá jen brzdit a on se bude stále cítit jako neohrožený. Na přechodu to nebylo.

            0 0
            • puka  

              Na druhou stranu kolo zabrzdíš mnohem rychleji než auto.

              Jednou jsem jel na treku po polňačce, zadní kolo se hodilo do smyku a řízl jsem babičku převodníkem do nohy. Byla arogantní, takže zvonek potřeba nebyl.

              0 0
          •  

            a helmu nosíš? a kolikrát si ji „využil“ za svoji cyklokariéru?

            0 0
            •  

              To není úplně O.K. srovnání – helmu člověk „nepoužívá“, ta se (snad) použije sama, kdyžna to přijde a bude to mít (snad) výrazný vliv mít/nemít. Naopak mít/nemít zvonek je typicky spíš o tom, že člověka někdo zpomalí a on mu to nemůže dát vědět, tzn. max. si půl minuty počká nebo tak. Pochybuju že by to dopadlo jinak.

              0 0
              •  

                jsou cyklisté, co si helmu sebou vozí a nasadí si ji třeba jen ve sjezdu… já si na helmu dosud nezvykl-měl jsem ji jen na těch pár závodech, co jsem jel…ale prostě potřebuju mít „vítr ve vlasech“-zvláště v těch vedrech

                a jezdím tak průměrem 27 – 29 km/h – takže takový turistický tempo..

                0 0
                • atty  

                  Sice je to úplně a naprosto mimo téma, ale jen závidím tyhle „průměry“ – jet reálnou průměrku 29 km/h lehkým terénem v „turistickém tempu“ – jestli ty nejseš Kulhavý, Cink nebo Schurter… :)

                  Jen závidím tu výkonnost…

                  Do dneška jsem jezdil bez zvonku, tenhle týden ho koupím – to, co se motalo a jakým způsobem na mé trase dnes, mne o tom přesvědčilo – optimální kombinace maminek s kočárky a psy na vodítku s telefonem u ucha, bruslaři držící se za ruce a jedoucí roztažení přes 3m cyklostezky (bohužel musím jet po ní, jinak bych musel do hodně silného provozu na silnici), cykloturisti vedle sebe, volně pobýhající děti i psi atd.

                  Jsem z těch slušnejch, co zpomalí, zavolají „s dovolením“, „pozor z leva“ a ještě většinou poděkuju, ale dnes to bylo fakt moc – zkusím teď prostě zvonit :)

                  0 0
                  •  

                    Jestli by to nechtělo spíš nějakou pořádnou sirénu, aby to všechno při spuštění zalehlo do příkopu před domělým leteckým útokem, to by se to pak jelo…

                    0 0
                  • mvd  

                    Tak psa s telefonem u ucha jsem ještě neviděl. A byl pěší, nebo in-line?

                    0 0
                    • atty  

                      Nojo, vypadla mi nějak čárka a souvětí asi není úplně lingvisticky OK, to unávám :)

                      Ale maminky s kočárkem, telefon u ucha, na vodítku obvykle nějakou přerostlou „myš“ – to je vcelku častý úkaz.

                      Dost nechápu, proč takhle jezděj a venčej na betonový cyklostezce v největším pařáku, když o 300m daleko mohou jezdit v krásném a novém parku, občas ve stínu si sednout na lavičku atd.

                      0 0
                      • mvd  

                        Jo, to „venčení“ na cyklostezce je na psychologickou studii.

                        Jinak, nedělej si iluze, že Ti zvonek nějak zásadně pomůže. Asi snad ani nepředpokládáš, že budeš průběžně lehce prozvánět a dav maminek, přerostlých myší, batolících se dětiček a zašpuntovaných in-linistů se před Tebou bude rozestupovat, jak moře před Mojžíšem :o)

                        0 0
                        • atty  

                          To by samozřejmě byla krásná představa, ale taky s ní nepočítám a s touhle cyklostezkou mám letitou zkušenost. Ještě mne k tomu navedlo to, že mne onehdá nějaký pán v důchodovém věku seřval, že jsem si dovolil na něj slušně a skoro polohlasem promluvit a říct s dovolením, když se motal uprostřed, že mám mít zvonek a zazvonit. Tak si musím opatřit zvonek, no… :)

                          (je mi vcelku jasné, že mne dříve či později někdo seřve, proč zvoním, když mohu říct „s dovolením…“ :)

                          Jen fakt a opravdu nechápu ty lidi, co tamtudy jdou opravdu jen na procházku, venčí psy nebo jezdí s kočárkem, když na tyhle účely je okolo v okruhu pár set metrů opravdu dost místa i zeleně – procházet se se psem, s kočárkem nebo jen tak po rozpálené betonové cyklostezce by mne fakt asi nikdy nenapadlo…

                          0 0
                          • jIrI___  

                            „…je mi vcelku jasné, že mne dříve či později někdo seřve, proč zvoním, když mohu říct s dovolením…“

                            Pleteš se :). Od té doby, co cinkám a neříkám s dovolením, jsem nikdy nebyl osočen z toho, že nemám zvonit. S tím co popisuješ jsem se setkal jen kdysi v dobách, kdy jsem ještě neměl rozum a nevozil zvonek.

                            0 0
                            • atty  

                              Chtěl bych tomu věřit a jsem na to zvědavej :)

                              0 0
      •  

        a co píšťalka ? :-)

        0 0
    • Smazaný účet  

      Ne, mám Hope zadní nábu, ta dělá takový randál, že jsem slyšet už z dálky. Nic pro introverty :0)

      0 0
      • Alhas  

        Já vozím čínskej prstenec na bajku i silničce,zazvoním asi 10 nebo i 15m za lidima, většinou to stačí tak 2× cinknout.

        0 0
    • hmm  

      Ano a i děti ho vozí-

      0 0
    • petrx  

      Zatím nevozím, ale vzhledem k tomu, že jsem se nedávno málem dostal do konfliktu s jedním blbcem, co na 4m široké cestě zabral se svojí rodinkou celou šíři cesty a k uvolnění cesty nepomáhaly doprovodné efekty jako hlasitý ořech vrzající brzdy atd. si jej asi pořídím.

      0 0
    • budíček  

      včera jsem objednal tento zvonek a vzal sem k němu i řídítka Force, aby byly řídítka sladěny se zvonkem :-p

      0 0
    • Petr L2  

      od té doby, co se dá koupit Oi od KNOG tak ano :-)

      0 0
      • Martin  

        zařvi si OI! OI! :)

        0 0
        • Petr L2  

          no tovížejo a nějaket debilní anarchista ze mě udělá rázem skinheada .....

          0 0
          • Martin  

            jásně, skina udělali aj z Ivana Mládka :)

            0 0
            • Petr L2  

              Ten ze sebe udělá klidně i Fidela, aby se dostal do telky.....

              0 0
          •  

            anebo naopak -z nějakýho hodnýho skina si uděláš kamaráda

            Hlavně nekřič " Na stráž !" :-)

            0 0
    • jIrI___  

      Co jsem přestal huntovat přírodu na MTB a začal více jezdit po silnicích a cyklostezkách, tak zvonek považuju za jednu z nejužitečnějších věcí na kole.

      0 0
    • Vrci  

      Nejezdím po cyklostezce za denního světla, takže pro něj nemám využití.

      0 0
    • hovado_cz  

      občas si říkam, že by bylo třeba tohle

      0 0
      • Aviatik  

        Už jsem viděl na kole velký reproduktor, ze kterého se ozýval zvuk lodní sirény.

        0 0
      •  

        ale to má asi obrácený opačně, ne? Já bych je používal jako reaktivní pohon :-)

        0 0
    • freschak  

      Vcera sem zjistil, ze nekteri ani na zvonek nereaguji.

      0 0
      • puka  

        Proto jsem ho odstrojil. :)

        0 0
      • LM  

        Bohužel někteří důchodci jsou imunní. K těm musiš dojet až za záda a zařvat do ucha „S dovolením!“ A i tak se kolikrát leknou a maj z toho málem smrt…

        0 0
        • vanderpoel  

          Tak to je dnad docela mormalni ne? Proste neslysej. Mne se uz na gymplu smali, ze hovno slysim/nerozumim. Tzn kdyz duchodce neslysi, mam pro to pochopeni.

          0 0
        •  

          už začínám uvažovat o tom, že budu vozit svoji airsoftku M4 ! Spolehlivě odhání ze zahrady cizí predátory (hlavně kočky). Má celkem slušnou kadenci-asi jako AK 47 :-) a i přes triko je fest cítit ta kulička s úsťovkou 130 m/s

          0 0
          • LM  

            Nudíš se? Zkus psát alespoň trochu k věci. Tohle už je druhý téma co si zaplevelil nesmyslama :-/

            0 0
            •  

              no nevšiml jsme si, že by ty moje nesmysly byli o něco horší než bláboly ostatním přispěvatelů! Není od věci téma trochu odlehčit, že -i trocha té legrace neuškodí…

              ale pokud jsi admin – tak zasáhni a nepindej!

              0 0
          • iron.hide  

            jo, to by slo. Ale kocicky plis nestrielaj :(

            0 0
            •  

              si dělám legraci…! a taky trochu provokuji , jak je vidno z reakcí některých vážných přispěvatelů-veteránů BF, kteří vždy píší k tématu a berou to tady smrtelně vážně!

              0 0
      • Bubaaak  

        to si zjistil brzy :D Ty nebudeš z Prahy

        0 0
        • Petr L2  

          Včera jsem jel od Kalousova mlýna podél potoka Loděnice až do Unhoště a nejen, že každý koho jsem potkal i na mírné cinknutí uhnul, ale dva pejskaři po mém přibrždění poděkovali......

          0 0
          • Bubaaak  

            A je tomu tak každý den?

            Asi 14 dní zpět jsem jel po dlouhé době na zbraslav po cyklostezce a říkal jsem si jaký je to klid bydlet na čerňáku :)

            Na čerňak je jen 2km usek po náplavce kde jsou ruští, a jiní, turisté, kteří nereagují na ženin zvonek, ani na moje zařvání, ale na zbraslav je to jiné liga, tam je to 8km strachu a utrpení s myšlenkou kdo co vymyslí :)

            Pejskaři (i majitelky malých dětí „na volno“) děkují i v kyjském lese, nebo podél potoka od palmovky na vysočanskou, nebo z vysočanský na hlouběín… Jen občas blbě čumí :)

            0 0
            • Petr L2  

              Netuším, jezdím tam tak 3× za měsíc a je tam vždy klid, od podzima do jara tam je uplně vymeteno, pustina, kde se skoro lekneš, když někoho potkáš.

              0 0
              • Bubaaak  

                tak vidíš, taky jsem začal hledat místa kde je míň lidí, protože jak vznikne dav, tak si v hajzlu a dav už jsou dva bruslaři :)

                A abych nekřivdil i dva cyklisti…občas

                0 0
                • Petr L2  

                  Jo jo, tímhle směrem je to spíš na silnice, takže je v lesech docela klid :-)

                  0 0
    • Finidi  

      Zvonek nevozím, zadní ořech mi bohatě stačí, dělá dost kravál a stačí na chvíli jet bez šlapání.

      Ano, sluchátkáři jsou problem… Tady pak „Jeden ořech nestačí“ … na ně je potřeba toto

      0 0
    • Nodar  

      zvonek nevozím, hučí mně gumy, vrčí náboj, kvílí brzdy, sípaj plíce a když ani to nepomůže, zpomalím a slušně poprosím. Dobrých 40 let to fungovalo, ale před týdnem u nás Landeku dojedu nějakého chromého havíře ploužícího se na cyklostezce, tak abych ho nevylekal zase diskrétně odkašlu, pozdravím "Dobrý den, s dovolením bych projel .. " no více jsem nestihl říct, to jste měli vidět ten kartáč, jak to že prý nevozím zvonek a co si myslím a … no prostě dostal jsem pojeb jako zamlada. Jsme fakt kraj rázovitý.

      0 0
      • LM  

        Já jsem začal vozit zvonek abych nemusel občas poslouchat přesně takovýhle keci :-)

        0 0
        • IndyCZ  

          To přicházíš o příjemné zpestření rutinních vyjížděk.

          0 0
      • Finidi  

        To tady nesmis tak pekne…, musi to byt spis „Uhni cype!“ nebo „Rušej se chu*u!“

        Ostravsko/karvinsko je proste takove :o)

        0 0
    • hovado_cz  

      to takhle přijdu jednou ke kolu… ani sem ženě nemohl dát čočku že mi odřela moje turbíny, pak bych dostal čočku já co sem si to pořídil :D

      0 0
    • kolond  

      Ano a letos používám docela často.

      Bohužel je spoustu lidí totálně hluchých a neslyší ani když zvoním metr od nich.

      Ve předu mám RoR, byť skoro sjetého. Opačná skupina lidí s dobrým sluchem mně slyší za sebou na takovou vzdálenost, že podstatě nemusím ani přibrzďovat.

      0 0
      • puka  

        Taky mám RoR. Minulý týden, když jsem jel, tak mě přirovnali k auto, dokud mě neviděli. :)

        0 0
    • Radek Broz  

      Nevozím, člověka potkám tak jednou za 20 vyjížděk.

      0 0
    •  

      jasně že jo! těch pár gramů mě nezabije !

      a hlavně mě štvou ti frajírci v dresech , co asi trénují na cyklostezkách na špičkových kolách…když mě prcají ať uhnu z cesty-nebo mně snad ta cesta patří?… a zvonek nemají!!!

      Já zvonkem rozháním in-linysty, pomalejší bikery a rodinky s pejsky a dětmi

      0 0
      •  

        Třeba jim už na zvonek nezbyli peníze.

        0 0
      • IndyCZ  

        Máš problém uhnout z cesty? ;-)

        0 0
        •  

          ne nemám , ale kvůli trénujícím fanatikům si krk nevykroutím! a nebudu jezdit u kraje , když tam je čurbes nebo díry..

          0 0
    • Smazaný účet  

      Vzhledem k tomu že nemám rád bordel v kokpitu, nevozím na řídítkách ani zvonek, ani cyklocomp, ani mobil, ani koš na kradenou kukuřicu ani nic podobnýho ;)

      0 0
    • Mila.K  

      Zvonek mám na kole na kterém jezdím do práce, ale ještě jsem neměl tu odvahu ho použít. Jezdím do práce cca v 6:15, když se z továrny valí davy lidí z noční směny a tyhle roboti nemají moc pochopení .. je jim jedno jestli jdou po chodníku, stezce, nebo silnici a jejich výraz svědčí o všem, ještě si dovolit na ně zazvonit :D tak si myslím že by mě z toho zkopli :D .. a odpoledne když se vracím, tak v tu dobu jsou ty cesty klidnější :)

      0 0
    • Smazaný účet  

      Já vozím tento :) Je to jako kdyby zazvonila tramvaj :D

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.