Kolo na dojíždění do práce, kolo do města - co používáte?

135 nepřečtených
  • t29

    Jezdím do/z práce denně bez ohledu na počasí, jedna cesta cca 4,5 km / 15 min + občas odpoledne zajížďka na menší nákup. Používám cross s pevnou vidlí (bezúdržbová) a kotoučovkama (brzdí i na sněhu), obutý do 29er plášťů (pro každý terén krom náledí) a ověšený běžnou bižuterií – zvonek na chodce, blatníky na bláto, světla na tmu, zrcátko na auta za zadkem.

    Jak jezdíte a co používáte vy?

    0 0
    • antt  

      ač se považuji za cyklistu, tak mi v anketě chybí možnost: autem.

      Já se tam v tom provozu na kole bojím. A už se začínám bát i v autě, když se všude v té mlze a šeru plantají i cyklisti :)

      0 0
    • jIrI___  

      Do školy jsem jezdil 12 km po městě a na to byla festka nevábného vzhledu ideální. Jednoduché, bezúdržbové, není na tom co očesat, člověk to mohl bez obav zamknout kdekoliv. Teď to mám do práce 45 km a občas jezdím na gravelu kvůli kombinaci jízdy po asfaltu a polňačkách, ale na pravidelné jezdění nemám morál, takže vyhrává jízda busem :).

      0 0
      • oddie  

        Jaktože najednou busem, docela nedávno jsi tu děsně zdůvodňoval, jak si na to musíš koupit auto?

        0 0
        • jIrI___  

          Měl jsem přes kamarádku domluvený zkrácený operák na zkoušku, který nedávno vypršel, a zjistil jsem, že ty 4k měsíčně dám raději za tabák do vodárny :). Minulý týden jsem byl na obhlídku bazarů se svým tříměsíčním platem v kapse a zjistil jsem, že z aut kolem 40 tis Kč jde spíš strach a na nějaké jakž takž vypadající auto musím další tříměsíční plat ještě přišetřit. Tak tak. Auto do roka a do dne určitě bude, protože ten komfort, kdy člověk může jet na výlet autem do Beskyd půl hodiny a ne 1,5 h kombinací vlak/bus, nemusí přesně plánovat návrat na odjezd veřejné dopravy apod. byl skvělý a návykový :). Stejně tak cesta do práce netrvala 1:15, ale 0:30 a člověk měl najednou nějak moc času sám pro sebe, luxus ale draze zaplacený :D

          0 0
          • Kosta  

            Za 2 měsíce operáku bys měl obstojnou feldu :))

            0 0
          • oddie  

            Ono už jsem to psal víckrát, použitelné auto kolem 40 se sehnat dá, dokonce i levněji, pokud stačí menší, naopak do bazaru bych se nelez ani podívat, a to bez ohledu na částku, tudíž ani s dvojnásobkem, ani s trojnásobkem, ani s ničím.

            0 0
            • mr.antik  

              Známej prodával nedávno vyvoněný saxo za 30, rozhodně nic čeho se bát. Nějakýho nerezavýho japonce bych se taky nebál

              0 0
          • detoxy  

            Doporučuji mrknout na Nissan Almera. Auto neprávem opomíjené a oproti koncernové konkurenci za poloviční ceny. Za to však výborná spolehlivost, perfektní podvozek (víceprvková zadní náprava), bezúdržbový rozvod řetězem, moderní benzínové atmosférické motory bez ekodaně, ve vyšší výbavě s ABS a airbagy. Často malé nájezdy, většinou nestočené, navíc nezajímavé pro zloděje. Ročníky 2001 a 2002 se dají pořídit za 35tKč.

            0 0
            • Vilém  

              Akorát ty náhradní díly stojí tak 3× tolik, co na ten koncern a v druhovýroby je jich minimum.

              0 0
              • mr.antik  

                to je nějaká pověra ne? navíč, co z dražšich dílů bys na takovým autě měnil – možná tak prorezlý výfuk

                0 0
                • Vilém  

                  Mel jsem par let Almeru tino, takze mam predstavu, co staly i spotrebni ND, nemluve o tom, kdyz se posere neco vetsiho, nebo to clovek bouchne. Pak nasledovala mazda 3 a to je totez v blede modrym. Po celou dobu zaroven s nima mame Fiata Pandu a ted po mazde jeste Fabii a to je, co se dilu tyce, nebe a dudy.

                  0 0
                  • detoxy  

                    Podle mě je Almera neprávem opomíjené auto s bezkonkurenčí pořizovací cenou na trhu ojetin a tak jsem svůj tip myslel.

                    Se spotřebními ND není problém jak s výběrem, tak s cenou nebo dostupností. Nestandartní díly pokud nebouráš, tak většinou nepotřebuješ. A to jestli bourám nebo ne můžu ovlivnit.

                    Mám ještě Octavii (2010) a nějak se pořád nemohu sžít s tím, že pokud mi přeskočí řetěz, nebo odejde DSG, bude hodnota auta ze dne na den v podstatě 0 (a to je teď okolo 150tis). A toto ovlivnit nedokážu.

                    0 0
      • Jakobo  

        45 km uz bohuzel neni vzdalenost na kazdodenni dojizdeni. Sveho casu jsem jezdil celorocne 2×18 km a to bylo tak maximum, co se dalo zvladnout. Na kole 30–45 minut, 15 minut sprcha, suma sumarum 2 hodiny denne. 15 km je taky jeste vzdalenost, kdy je kolo rychlejsi nez MHD, pak uz je to naopak.

        0 0
        • oddie  

          Já to mám 20, a taky se moc často nedokopu. Do práce přesně hodina, zpět hodina a čtvrt (je vidět, kterým směrem je víc kopců). Ale vždycky si říkám, že ten příští rok už to bude lepší :)

          0 0
        • jIrI___  

          Těch 12 km do školy bylo příjemnějších, to je fakt :). Ale pořád bylo kolo o něco pomalejší než MHD.

          0 0
          • Carloss  

            kolo pomalejší než MHD v Ově? nevěřím :)

            0 0
            • Jakobo  

              Musis do toho pochopitelne zapocitat i cestu na zastavku a ne jen dobu od zavreni dveri autobusu po jejich otevreni. Tim spis pokud musis prestupovat a cekat na dalsi spoj.

              0 0
            • jIrI___  

              Jezdil jsem centrum – Poruba (VŠB) a nikdy jsem nebyl rychlejší než osmička (měřeno od dveří bytu po dveře školy :) ). Samozřejmě jsem nejezdil po frekventované 28. října a svinoských mostech, ale objížděl to bokem. Zrovna v Ostravě mi ta MHD připadá celkem rychlá, v Brně byl člověk rychlejší snad i když šel pěšky :D

              0 0
              • Rychlej turista  

                Osmičku ukrutně urychluje megadlouhá zastávka mezi Vodárnou a Svinovem. Před dvěma týdny jsem s ní vyjížděl od Vodárny stejně, viděl ji, když odjížděla ze Svinova a předjel až před Učilištěm spojů :-)

                0 0
    • platypus  

      Momentálně na ježdění po městě mám starý silniční rám, fitness řídítka s řazením páčka 7sp, 13–21, jednoplacka 48 zubù, pláště vpředu 32mm, vzadu 26mm, zatím spokojenost.

      0 0
      •  

        Proč v předu větší šířka plášťů než vzadu? Čekal bych že lepší to bude špíš naopak… ?

        0 0
        • platypus  

          Kvůli místu ve vidlici, šeastadvacítka je vzadu „na hraně“ a dopředu 32 se vlezla, chtěl jsem dát co nejširší gumy kvůli obrubníkům apod. Zdá se mi to dobrý, nebo jenom moje hlava to tak bere a to stačí :-)

          0 0
    • Breakpain  

      Hlasoval jsem pro CX, ale né, kvůli rychlosti – je to univerzální kolo mi přijde … na silnici se to neztratí a lehčí terén, který se dá předpokládát to zvládne také :-) … A chtěl jsem mít i odlišnou kategorii kola.

      Na silničce jsem jel do práce párkrát a stačilo mi to …

      0 0
    • Jezevec70  

      Nepravidelně střídám cyklokrosku a 26" bajk – celopevňák. Kombinace cest pěkný asfalt, rozbitý asfalt, kus panelka a rozježděná šotolina. Denně nejmiň 24km, občas když to z práce netáhnu, tak i o trochu víc.

      0 0
    • marasan  

      Do mesta mam festku, kdyz je sucho a pak mam mestskou ocelovou mulu s blatnikama, nosicem a dvema prevody, ktera snese uplne cokoliv; prezila nekolik prosolenych zim a i bouracku s autem, po ktere jsem vymenil kola a jezdim dal.

      0 0
    • Jirka24x  

      mam fula na všechno

      0 0
    • MD1972  

      Já to řeším kolo/vlak (přeci jen ráno na 6tou 45km po ose se mě nechce)

      A kolo „služebák“ – co dům dal ..

      0 0
      • fliicek  

        Vlakem s kolem do práce vyjde docela draho, ne? A kolik času ti to pak zabere domů?

        0 0
        • MD1972  

          autem – když to jede 45km cca 35min

          (když to nejede 1 hod někdy i víc)

          ráno vlak/kolo cca 16km celkem 1h15min (blikají křižovatky)

          a zpět cca 1h25min (větší provoz)

          a vlak mám zdarma (1000,–ročně)

          0 0
          • fliicek  

            Tak to je jiná s tím vlakem. Prvně jsem myslel, že to jezdíš i celé na kole, ale takhle kombinovaně je to ok.

            0 0
            • MD1972  

              Před – 2oti lety a – 15ti kily možná…

              Asi (Jiná doba)

              0 0
      •  

        To mi od pohledu přijde jako zajímavý všude-projedu-všechno-vydržím-zbytečně-draze-nevypadám. Pěkné. Takový „tažný kůň“.

        0 0
    • sobor  

      Jezdím na MTB Dominator Otawa.15Km po asfaltu a super.Pak sednu do hor na fulla Spark a letí uplně sám :-)

      0 0
    • oddie  

      Hlasovat nebudu, páč jezdím na lecčem, ale pomalu jste mě přesvědčili, vyhrabal jsem starý rám z nějakého měšťáka a jdu patlat dojíždědlo, mám tu nějaké polooblouky, s kratším představcem by to na ten rám mohlo sedět, pružinová vidle, ráfky, přehazka bude muset být s hákem, protože to má patky na singla či převodovku… nebo že bych na to dal Alfine 8, co jsem původně koupil pro ženu :)

      0 0
      • sobor  

        Držím palce.Není potřeba řešit na čem jezdíš,ale je potřeba jezdit :-)

        0 0
        • oddie  

          Naopak, tady na BF je důležité řešit na čem, ježdění je nepodstatné :)

          Poskládal bych to klidně teď o víkendu, ale kola mi přijdou až za týden, koupil jsem na inzerát na druhém konci republiky a nechtěl jsem to posílat, kamarád mi je vyzvedl. Tak uvidím, jestli letos ještě stihnu jednu jízdu do práce, asi ne…

          0 0
    • mr.antik  

      jezdim normálně na jednicích… Silnice i MTB dle chuti (trasy)

      0 0
    • liskin  

      Hlasuju za festku, ale je to singl na dráhovým rámu. Dá se to ještě za lomítko doplnit?

      0 0
      • t29  

        Bohužel, editovat už nemůžu. Budeme si to muset pamatovat :)

        0 0
    • cespa  

      pro tento adrnalín jsem si vytvořil MUTANTA, kolo vznikalo spontálně a dostávalo do výbavy vše, co potřebuje. Cestu do rachoty častokrát prodlužuji, popřípadě vkládám i nějaký tréninkový prvek, tak kolo vypadá docela ftipně. Rám 29" , vidle treková-vzduch, pláště 33mm, hodně světel, blatníky se zástěrkami až na zem, otočené řidítka-ala bizon a na nich časovkářská hrazda, na sedlovce nosič s brašnou-KPZetka, samosebou pumpička nastálo a jeden bidon.

      0 0
    •  

      Zatím pravidelně jezdím trasu o délce cca. 1.5km, 6–7km a občas 13km. Je to všechno víceméně po rovině, do většího kopce prostě nemám praktickou potřebu nikam jezdit – cesta mi tam nikam nevede.

      Do těch 7km teď zpravidla použvám statší 20" městské kolo, s „pevným“ rámem, bez přehazovačky. Jednoduché a vzhledově nic moc, ale do šroubku pečlivě zeservisované, upravené a „zevnitř udržované“. Z původního výběru možností je to podle mě vlastnostmi taková kombinace city-cruiser / starý vrak.

      Původně – a i dnes na delší cesty – jsem používal starý trek 3×7, tehdy maximální spokojenost, ale měl jsem obavy o kradnutelnost. Ta 20" předpokládám zloděje láká o dost míň… a je podstatně menší, snáz se s ní manipuluje a s širokými plášti je s ní na rozbitém asfaltu nebo kostkách cesta drasticky pohodlnější..

      Co se týče vybavení, tak podobně jak tu psaly jiní jsem postupně doplňoval co se zdálo potřeba. Já za nezbytnost dnes považuju blatníky, spoustu odrazek a reflexního materiálu, dost světel (radši levná, ale funkční a nejlépe v dvojnásobném množství nad rámec předpisů), nosič, zvoneček a menší levnou flašku s vodou rovnou na kole (hlavně v letních mesících). Pumpičku vozím v batohu, společně s pár základními nástroji a díly na případné menší a jednodušší opravy. A samozřejmě pořádný zámek, nebo lépe dva – cílem je zloděje odradit, aby kradly dražší a mín zabezpečená kola, popř. aby jim očekávaný poměr riziko/práce/zisk nestál za to. S vandalismem je ale třeba trochu počítat tak jako tak.

      0 0
      •  

        Ještě bych dodal, že pro kola podobného určení je opravdu fajn „vynález“ kryt na řetěz a brzda-torpédo.

        0 0
        • plzakj  

          Amen

          0 0
        • JendaH  

          S torpédem nejde prasit u obrubníku kolem kolony. S torpédem nejde na křižovatce po zastavení nastavit nohy na rychlý rozjezd.

          0 0
          •  

            To jsou z většiny spíš teoretické, než praktické výhrady. Jasně, má to svoje, ale s torpédem prostě jen musíte předem počítat, že klikama dozadu o víc než nějakých 30 stupnů nepohnete. Takže když někam dojíždím, pohnu klikama dopředu abych to měl ve stejné ideální pozici, jako bych s volnoběhem pohnul dozadu. Rozdíl to je jen při stání a pokud stojím delší dobu např. na semaforu, není případně velký problem zadní kolo za sedačku nadzvednout a pootočit kliky dopředu, kdybych o to jo stál. „Prasit“ to u po obrubníku podél kolony stejně pořádně nemůžete s ničím, protože těmi klikami musíte za jízdy také otáčet, aby jste nějak jel. A když můžete otočit jen jednou, prostě si to do té pozice kam potřebujete nastavíte pohybem dopředu a ten kousek také projedete. Ponejvíce je to jen o zvyku.

            S volnoběžkou je to jen pohodlnější – což je pěkné, beru, ale pro městská kola žádná zcela zásadní praktická nevýhoda.

            Podstatné je, že torpédo má do běžného města dostatečný brzdný účinek, je témeř bezúdržbové a brzdí stejně za mokra i sucha. + cena a životnost. Pro kolo do města ideální brzda. V Holadnsku je mimochodem pro městský provoz akceptováno mít torpédo jako jedinou brzdu na kole – libovolné jiné musíte mít dvě.

            0 0
            • JendaH  

              není případně velký problem zadní kolo za sedačku nadzvednout a pootočit kliky dopředu

              Je, zadek kola je dost těžký, protože samozřejmě mám zadní nosič a na něm věci.

              „Prasit“ to u po obrubníku podél kolony stejně pořádně nemůžete s ničím, protože těmi klikami musíte za jízdy také otáčet, aby jste nějak jel.

              Já to dělám tak, že otáčím jednou klikou tam a zpátky a případně druhou nohou jedu nad obrubníkem.

              V Holadnsku je mimochodem pro městský provoz akceptováno mít torpédo jako jedinou brzdu na kole

              Asi mám divný styl jízdy, ale bez přední brzdy bych musel např. zatáčky projíždět podstatně pomaleji.

              0 0
              •  

                Já neříkám přední brzdu nepoužívat. Mám ji a většinou ji i používám. Torpédo má mj. poněkud pomalejší nástup brzdné síly – začíná zvolna a spíš až za malou chvilku pak přidá, což ne vždy je úplně ideální, ikdyž ta prodleva je velmi malá.

                Jde ale o to, že torpédo je vpodstatě bezúdržbové, za normálních okolností vydrží bez servisu téměř roky a brzdí narozdíl od ráfkových brzd stejně za sucha, mokra (i ledova) a za mokra zkrátka daleko líp než véčkové brzdy. Z hlediska celkové kombinace tedy podle mě docela paráda, zvlášť s ohledem na cenu.

                Argumenty co zmiňujete mi přijde že jsou spíš dobré jako námitky proti festce/fixie, ale u torpéda to není až tak zásadní.

                Jinak já mám na kole s torpédem sice i zadní nosič, ale taky košíček vepředu :). Takže naložený vezu zpravidla spíš předek a nějakou podstatnější zátěž vzadu vezu spíš vyjímečně.

                0 0
                •  

                  Zpětně bych doplnil, že při dnešní ranní jízdě (přes noc napadáno cca. 10cm čerstvého sněhu) se mi torpédo opakovaně osvědčilo jako výtečný vynález. Za normálních podmínek nemám kombinací obou brzd (torpédo + ráfková) problém intenzivním bržděním z 25 km/h zpomalit na 0 na cca. 10m. Dnes stará jednoduchá klasická ráfková brzda fakticky vůbec nebrzdila, spíš jen přibržďovala. Na rovině a z menších kopců ale torpédo samo o sobě spolehlivě stačilo a fungovalo vpodstatě zcela stejně jako za sucha, takže při tak jako tak rozumně snížené rychlosti zcela stačilo.

                  Takže prostě u mě pokud nejsou na kole kotoučovky, bubnová brzda nebo něco podobného, torpédo je pro městské kolo velmi zajímavá levná alternativa brzdy do těžkých „klimatických“ podmínek.

                  0 0
                  • Nimrod  

                    to ti stará jednoduchá klasická ráfková brzda fakticky upadla? :-)

                    0 0
                    •  

                      No on ten klasický lidový model ráfkové brzdy „vzor 1970“ s novějším 50mm, měkčím typem špalíků, pokud je správně seřízený ve skutečnosti brzdí za sucha celkem slušně, ale prostě jak je ráfek mokrý tak moc „nebere“. Včera se mi ta brzda obalila sněhem a přesto z hlediska mechanického statečně pracovala i tak, ale na ráfku „mazaném“ sněhem jak dole, tak asi i nahoře, prostě „nebrala“. Z 20 km/h bych jen s ní zastavil tak na možná na 35-ti metrech, což v provozu není právě dostatečná brzdná síla…

                      Výhledově na tom kole plánuju výměnu přední vidlice za širší, z důvodu možnosti instalace širších plášťů a v rámci toho počítám s typem s návarky na V-éčka tzn. samozřejmě pak tu starou ráfkovou nahradí V-éčko… ale moc si od něj v podobných podmínkách stejně neslibuju – ráfkové brzdy prostě podle mě potřebují čistý ráfek.

                      …už jsem přemýslel o bubnové brzdě dopředu (kotoučkovky se mi obecně nelíbí a tohle kolo má malá 20" kolečka, pro které mi kotouče moc vhodné nepřijdou – je to nepříjemně blízko země). Torpédo vzadu, buben v předu, to by mohlo být zajímavé… ale nejlevnější buben je tuším za 1500 + přeplétat kvůli tomu kolo…

                      0 0
                      • Nimrod  

                        když je sníh, nebo když je mokro a kolem nuly, je třeba jednou za čas za brzdu vzít, aby se očistily plochy a nenamrzaly. pokud sis je nechal zamrznout, ať už částečně nebo zcela, je to tvoje chyba. u ráfkových brzd je to vlastnost. pokud máš problém s mokrýma, je dobrý mít kloudný špalky, třeba koolstop. je jasný, že jak jsou ráfky mokrý, tak je nutný, aby se kolo jednou či dvakrát otočilo, než se dostaví kloudný brzdný výkon, ale to hrozí spíš v lijáku nebo když se brodíš loužema

                        0 0
                        •  

                          Děkuju za radu, ale nevím kde jste z toho co jsem napsal vydedukoval, že to co píšete neznám nebo nedělám. Zamrzlé nic nebylo, prostě jen jak na to jde ve větším množství sníh, tak to brzdí rapidně míň. Samozřejmě, že řekněme první protočením se ráfek „čistí“, ale ať už se točí jak chce, když jedete ve 10cm sněhu a nebo jestě líp kolejích a sněhové břečce, na nahoře se vám to sice – přinejlepším – čistí, ale dole zase nabaluje, tak nevím jak by jste to chtěl řešit. Prostě to kloudně nebrzdilo ať jsem si s tím dělal co chtěl.

                          A „kloudné špalíky“ které mi radíte pokud vím na tu starou brzdu ani nasadit nejdou.

                          0 0
                          • Nimrod  

                            pokud je 10cm sněhu, tak se kolo na 20km/h mockrát ani nerozjede :-) sníh se nabalovat může, ale čím jsou obtížnější podmínky ve smyslu namrzání brzdných ploch, tím je třeba častěji za brzdu vzít. pak není problém, alespoň já ho nikdy neměl, dokud jsem si nenechal zamrznout brzdný plochy

                            koolstop dělá na kantíky, na silniční, na véčka, pro maguru… prostě snad na všechny ráfkový brzdy. jestli se sem dováží, to nevím, ale pokud nejsem schopen od nějakého výrobce najít u nás produkt, napíšu dovozci

                            0 0
                            •  

                              No já ten problém měl a to je celé.

                              Nevím jestli jste neztratil ze zřetele, že jsem mluvil o staré ráfkové brzdě z 70-tých let.

                              Psát dovozci ohledně špalíků v tomto případě považuji za poněkud kontraproduktivní. Kdybych aktuálně chtěl v přiměřených penězích brzdy vylepšit, pravděpodobně je vyměním za levné dvoučepové asymetrické. a nebudu na tu původní „starožitnost“ dávat v důsledku drahé špalíky.

                              V budoucnu, u V-éček si to rozmyslím, ale podle mě tam prostě i běžné levné špalíky berou radikálně líp než to co se dá běžně dát na staré brzdy. Důvod je jednoduchý a to prostě vyšší „šířka“ a tedy i plocha celého toho brzdného špalíku u V-éčka. Šířka je tam prostě skoro dvojnásobná a díky lepšímu pákovému přenosu to s tou brzdou člověk i snadno „utáhne“. Porovnávat to se starou brzdou prostě nemá smysl… ale znečištění ráfku logicky nějak snižuje účinnost u obou. Proto bych ideálně chtěl tu bubnovou brzdu, ale peníze a práce, asi to kvůli pár dnům v roce nestojí za to.

                              0 0
                          • novas752  

                            Zamrzlé to klidně být mohlo.

                            Jedeš, jedeš, zabrzdíš – tím se ráfek (minimálně jeho povrch) zahřeje nad nulu.

                            Jedeš dál a na ráfek se dostane sníh (který se rozpustí)/voda a jak se ráfek zase ochlazuje, přimrzne na brzdný ploše tenká vrstvička, a než se špalky tou vrstvičkou „protavěj“, chvilku to trvá a skoro vůbec nebrzdí.

                            „Obyčejně mokrý“ ráfek proti tomu namrzlému brzdí mnohem líp (i když taky moc nebrzdí :) ).

                            0 0
                            •  

                              Jde o to, že to kolo jsem čisté a suché vytáhl z teplé chodby, ze zvyku vyzkoušel ráfkovou brzdu před rozjezdem, vyjel do toho nadělení, předpokládal to co ten pán píše – tedy zapumpoval brzdami a nechal trochu „ojet“ ráfek 30 metrů před první zatáčkou a už v první zatáčce, cca. 200m od baráku to nebralo. 10cm čerstvě napadlého, v tenké vrstvě v kontaktu s vozovkou pomalu odtávajícího sněhu, vyskytující se na silnici ponejvíce ve formě vyjetých kolejí a „poloztuhlé břečky“ v nich prostě funguje skoro jako „jízda ve vodě“.

                              Možná, že s lepší ráfkovou brzdou, lepšími špalíky a na kole většího průměru se s tím dá něco udělat (pochybuju), ale stará ráfková na 20" kole prostě neměla šanci, takže jsem byl rád za torpédo – které fungovalo bezchybně a v tom marastu brzdilo spíš daleko nad očekávání dobře. Pokud uvážím, že torpédo je brzda defacto za 300,– Kč a je skoro bezúdržbové, tak na jednorychlostní kolo do města podle mě prostě skvělé.

                              0 0
    • Nimrod  

      dokud nenasolí, tak znásilněnou jakože cyklokrosku . pak jedině fávo

      0 0
    • detoxy  

      Doposud jsem jezdil na crossové Meridě. Nyní mám nově CX Trek Boone 5 a můžu jen doporučit cyklokrosku, v mém případě je dokonce i pohodlnější.

      0 0
      • Bubaaak  

        zatím mám na CX houby najeto, ale taky z ní mám skvělý pocit ve městě

        0 0
        • Breakpain  

          Ve městě ani nevím (mám ji kvůli tomu taky …), ale v lese, na měkkém „rovnějším“ podkladu je to paráda :)

          0 0
          •  

            Na měkký podklad fajn, projede to kde co, na silnici zase nijak zvlášť nezpomaluje, ale jak je rozsekaná cesta ve městě, tak ty gumy „nestačí“ – já mám na druhém kole šířku plášťů 37mm a prostě do podle mě dost netlumí. Když nečekaně vjedu do nějaké díry je to vždycky rána jako blázen a na rozbité vozovce jsem z toho vždycky děsně „vyklepaný“ a kdejaký víkendoví jezdec na MTB mě tam předjíždí/dohání. Cyklokroska je podle mě lepší než silnička, ale do českých měst a silnic je to podlemě pořád málo :(.

            0 0
            • Bubaaak  

              Kravína, a běž si to řešit k sobě… Tady to zakladatel myslí vážně.

              0 0
    • plevka  

      ikdyž jsem označil city/cruiser, tak mé kolo není typický měšťák, vzadu torpédo Sram Automatix, vepředu kotouč, dojíždím asi 11 kilásků i přes kopec, asfalt a šotolina, naprosto vyhovuje mým potřebám :)

      0 0
      • Breakpain  

        Chtěl jsem říct, že je jedno, na jaké jebce se jezdí … hlavní je, aby se o to člověk nemusel starat, mělo to blatníky a kryt řetězu. Tys to splnil na jedničku a ještě je to vizuálně hezké … :-)

        0 0
      • Breakpain  

        .

        0 0
      •  

        Udivuje mě ten typ krytu řetězu. Toho jsem si předtím nevšiml…

        0 0
      • PatrikKalista  

        Co je to za ram a vidlici?

        0 0
    • duk  

      Pražský speciál Favorit F1, půl roku jsem to měl jako festku bez brzd, ale to je na normální ježdění na houby, hlavně z kopce mě ta festka štvala. Slidy dobrý, ale člověka časem omrzí jak to kope. Teď jsem tam dal single 44:17 a brzdy a je to ideál za každých podmínek, cestovní tempo cca 25km/h při pohodové jízdě dá se komfortně tak do 35km/h při tomhle převodu.

      0 0
      • šlapatko  

        Přesně takovou potvoru jsem jezdil. Jen rám favorit s dlouhou stavbou a převod 44–18. Jízda po městě a do práce cca 13km. Po pár letech jsem koupil rám na V brzdy a přidal převody. Většinou ve čtvrtek, nebo pátek mám tuhé nohy s kopců. Není od věci zařadit lehčí převod.

        0 0
        • duk  

          Já to mám právě většinou po rovině a jen cca 5km, na to je tohle ideál. Menší kopec se taky dá, ale už se člověk trochu zapotí. Super je na tom kole ta lehkost (i s blatníkama kolem 9kg) a bezúdržbovost :-) Jediný co plánuju je zástěrka dopředu, jinak kolo funguje ideálně :-)

          0 0
      •  

        Ta zadní blikačka uvnitř v tom trojuhelníku vypadá zajímavě :).

        V důsledku podobného zpřevodování jako toto s 44×17 (2.58) jsem měl na mětském singlespeedu taky. Potíž byla hlavně za silného protivětru – dostával jsem se pak do kadencí, které mi byli nepříjemné. Dnes mám něco, co by bylo blíž spíš 44×18 (2.44) a přijde mi to daleko lepší. U obdobného kola s přehazovačkou mi většinou po městě přijde, že ze všech těch převodů co tam mám, by pro mě něco jako ideální střed bylo něco lehce nad 38×16 (2.38), takže taky docela podobné. Rychlosti na kterých se – bez nejakého omezování zvnějšku – běžně pohybuju jsou mezi 24–32 km/h, na což jsou uvedené převody myslím asi optimální.

        0 0
    • petrun  

      V zimě používám toto: http://www.bike-forum.cz/…/43263-zimak

      V létě používám toto: http://www.bike-forum.cz/…rnensky-drak

      0 0
      • jIrI___  

        Málokdo má jako zimáka a letňáka takřka totožná kola :)

        0 0
        • petrun  

          Stejné trasy, stejná geometrie, stejné pohodlí :-)

          0 0
          •  

            Ten zimák se mi líbí víc. Ty větší blatníky na tom vypadají tedy opravdu dost zajímavě… ale pořád bych řekl, že budou moc krátké?

            …a vzorky pneumatik se mi zdají dost hrubé. Kudy jezdíte?

            0 0
            • Vilém  

              Nechces se realizovat v tom svem vlaknu?

              0 0
              • Jakobo  

                Že tě tu vidím, nevěděl bys prosím tě délku středu pro tyto kliky? Kdysi jsem měl podobné (rovná placka, klika) a tam byla osa 118 mm. Na staré Fávo na dojíždění pro známého, 120 mm zadní stavba kdyžtak a torpédo, takže co nejblíž asi. Jestlis je někdy náhodou nemontoval. V obchodě neví, kliky jsou na externím skladě. Dík moc.

                0 0
                • marasan  

                  ctyrhran, tipuju 113 mm.

                  0 0
                • Vilém  

                  Diky za duveru, ale s timto jsem se nikdy nepotkal. Vypadaji jak kliky z ukrajiny:)

                  0 0
                •  

                  Nedávno jsem něco podobného montoval a podle mě 119mm. Ale nikdo Vám to přesně neřekne.

                  Ve správném obchodě můžete koupit jak 119mm, tak rovnou i 121.5mm i s těmi klikami a mít to zhruba za stejné peníze:

                  http://www.nakupnidumonline.cz/…4-hran-3516/

                  http://www.nakupnidumonline.cz/…6z-bez-krytu

                  Prostě tam nacpete tu co tam líp „pasuje“ a tu druhou bohužel vyhodíte.

                  Ne, že by bike-eshop byl špatný, ale os na 4H tam tuším nají dvacet délek, všechny 2× tak drahé a když nevíte co Vám do toho pasuje…

                  0 0
                  • Jakobo  

                    Ahoj, dik. Myslim si taky, ze to bude tech 118 mm. Osy a misky zvlast urcite nebrat, pac tyto TWN maji otresne tolerance, loziskove drahy nejsou kulate a osa se neda seridit. Navic prava miska pokud neni domek presne zafrezovany po dotazeni praska. Staci i mala nepresnost. Uzil jsem si s tim dost! Kvalitni osa a misky treba Sugino by byla drazsi nez nejaka zapouzdrena.

                    V druhem odkaze jsou kliky na klinky. I pokud bych sehnal zapouzdrenou osu na klinky tak v zadnem pripade. Je to totez, co jsem mel kdysi na Esce a jeste dnes zive vidim osekane kotniky a krev prosakujici pres ponozku. Temto klikam se doporucuju vyhnout a radeji chodit pesky.

                    Podobne kliky na 4hran maji na bike4u, napsal jsem tam dotaz. Spis se obavam, ze kliky nemaji zavit pro stahovak. Neni to kolo pro me, ja bych dam prdl Sturmey Archer, ty znam, jsou na osu 107–110 mm.

                    0 0
                  • Jakobo  

                    Osu 113 a 122,5 mm mam, tak koupim tu 118 a budu doufat. Pak sem napisu. Jestli kliky nebudou moc hazet, tak za 200 to bude dobry kup, ta silna ocel vydrzi veky a povoleny prevodnik se ke klikam v nejhorsim heftne svareckou.

                    0 0
                    •  

                      Já jsem koupil od TWN jiný model ocelových klik (jiná délka i zuby) za 160,– Kč a zatím maximální spokojenost. Spíš jsem po všech stranách příjemně překvapený.

                      Hlavně mi šlo o to, že jsem chtěl zkusit jinou délku a počet zubů a nebyl jsem si jistý jestli mi to sedne, takže jsem nechtěl zbytečně investovat do něčeho, co pak brzdy sundám. Jenže mi to sedlo a nejsou problémy, takže dokud se to neojede, nejspíš zůstanu u toho… zatím to nevypadá, že by s tím byli problémy, takže proč ne. Prostě je to jednoduché a ocelové, nehraje si to na žádný design a kdovíjaké odlehčování. Nemám to přecejen na žádném závodním nebo expedičním kole, tak to nemusí nakroutit desetitisíce kilometrů. S tou cenou jestli to za rok za dva vyměním, tak to prostě svoje poctivě odsloužené mít bude a žádný problém.

                      0 0
            • novas752  

              Kenda Karma jsou hrubé jo? :)

              0 0
            • petrun  

              Kenda Karma je rychlý plášť. Mám zpoustu zkratek po blátivých cestách kde i Karma klouže, slick by byl úplně na prd.

              0 0
              •  

                O.K.

                Já jen, že mi většinou přijdou lepší pláště hladké prostřed a hrubší jen na „bocích“, nebo pláště s menšími ale více výstupky. Ale konkrétně bahnem projíždím většinou jen pár metrů.

                0 0
                • t29  

                  Taky vozím drapáky: Continental Race King 29×2,2 a/nebo starší WTB NanoRaptor 29×2,1. Vzorek se hodí na ujetý sníh, a hlavně – ztráta rychlosti na asfaltu je zanedbatelná v porovnání s možností projet 230m terénem s převýšením 4m místo 500m asfaltové stezky s převýšením 16m a přerušené silnicí a schodištěm.

                  0 0
                  •  

                    Hmm… já když na městském kole jezdím bahnem nebo sněhem tak zatím nemám problém s daleko hladším vzorkem, a to ještě na užším plášti (x1.95" vzadu), ale nedošlo mi, že ten „drobný rozdíl“ může být v tom, že já to mám defacto po rovině nebo jen do velmi mírného kopce.

                    Největší stoupání které na mých běžných městských trasách skutečně musím projet je 99/3m = 3%, nebo popř. pokud chci tak 133/6m = 4.5%… což jsou jediné úseky, které lze považovat za prudší a tam připadá v úvahu maximálně párkrát do roka sníh nebo led.

                    0 0
                    • t29  

                      Ať tady máme konkrétní příklad:

                      tohle je cesta po asfaltové cyklostezce: výjezd od potoka na ulici, po ulici do kopce, odbočka na cestu k trati pořád do mírného kopce a od trati sjezd a schodiště dolů k potoku. Případně to samé v opačném směru.

                      tohle je pěšina kolem potoka. Hlína, sem tam šutry, sem tam bahno. Podjezd pod Tovární ulicí chce skill a nízký stav vody :) jinak se dá vyjet od potoka na ulici tudy a pořád se vyhnu schodům.

                      Na tomhle úseku ušetřím jízdou v terénu cca minutu. Něco na vzdálenosti, něco na tom, že nemusím slézat z kola kvůli schodům a zastavovat na křižovatkách kvůli autům.

                      0 0
                  • petrun  

                    Nanoraptor jsem jezdil a Raceking se chystám vyzkoušet. Oboje považuju za ideální citibike pláště :-)

                    0 0
                    • t29  

                      Nanoraptor je dobrý, akorát ten jeho hranatý vzorek rád nabírá bahno a pak ho rozhazuje všude kolem :) Mountain King nebo Race King naberou bahna míň a nehážou ho tak moc.

                      0 0
      • Martin  

        prosím o informaci o blatníkách na tom zimním :)

        0 0
        • petrun  

          Jsou to tyto: https://www.velohanak.cz/…blatnik-jaq/

          Použity jsou dvě sady.

          Zadní je smontován z upraveného předního a zadního blaníku.

          Na předek je použit nezkracovaný zadní blatník.

          Jinak na letním jsou stejné jen jedna sada :-)

          0 0
          • Martin  

            děkan

            0 0
          •  

            He he… zrovna jsem chtěl říct, že něco podobného jsem taky koupil a zadní blatník nakonec použil jako přední, aby to alespoň k něčemu bylo. Ty přední bývají naprosto nemožné, čistě „designové“ – ten kdo to navrhoval nejspíš nikdy skutečně nejel na kole za deště/v mokru… asi nějaký outsourcovaný specialista z rovníkové Afriky…

            0 0
    • tromboonen  

      Tak 3022 dorazil i sem, je to jasny, do mesta, at uz je jakkoli kopcovity, rozbity, vetrny, rovny, prujezdny nebo ne… je 20" s casovkarskou hrazdou, nebo casovkarska koza s FAT plasi, ze kterych nekdo orezal vystupky a nasral na to krem na boty aby to vypadalo.. jenom R2D2 nepochopil, ze to byl vtip..

      0 0
    • jecnak  

      Muj univerzal – do prace, na silnici na vylet, zimak, cx zavodak

      0 0
    • HonzaRez  

      Protože dojíždím jenom kousek po městě, je pro mě udržovaný staroch jasnou volbou. Taky si na něm občas udělám výlet do lesa atd, zkrátka dobře jede a nepřitahuje zraky…

      0 0
    • Jenda  

      na dojíždění 33 km jedna cesta mám 26" pevňáka bike, postupně na něj recykluju díly hlavního bika. Blatníky má takový spíš bikový než dojížděcí, protože stejně musím jet v cyklohadrech a pokud je extra hnusně, tak nejedu. Domu poslední dobou jezdím spíš vlakem, protože je to proti kolu skoro o 30 min rychlejší. Dával jsem obě cesty max. 3× týdně, jinak jsem byl v práci spíš jen do počtu a přes víkend se mi pak na kolo ani nechtělo.

      Když nejedu celou cestu mám skládačku, jedu cca 1 km na vlak a pak od vlaku do práce kolem 5 km. Výhoda je, že za složenou neplatím ve vlaku. Používám jí i na přesuny po Praze, jezdím v civilu ale třeba cesty Troja – Karlov, to si pak beru radši jiný triko, protože pak musím pedagogicky působit tak nechci být za kentuse (i když na naší škole by se to v klidu sneslo :-D )

      0 0
      • t29  

        Skládací kolo ve vlaku ČD jako ruční zavazadlo? To mě zajímá, já v ručních zavazadlech našel akorát koloběžku.

        A 33 km je pěkná porce.

        0 0
        • oddie  

          To spíš že když je to složené, natož pak třeba strčené do tašky, že si toho průvodčí nevšímá…

          0 0
        • Jenda  

          „Také patří“ je vlastně výjimka která některým svým rozměrem nesplňuje rozměry příručního zavazadla 90 × 60 × 40 cm. Což složená skládačka tak nějak s přimhouřením oka splňuje. Když ne, je na průvodčím aby certifikovaným metrem zavazadlo přeměřil ;-)

          Každopádně za 4 roky co toto praktikuju měl tendenci zpoplatnit skládačku jeden nebo 2 průvodčí ale velmi rychle s tím skončili, bo neznali přepravní řád ;-)

          0 0
      • Breakpain  

        Mno a to že jsi byl v práci do počtu vadilo šéfovi či Tobě? :)

        0 0
        • Jenda  

          vzhledem k mýmu typu zaměstnání hlavně mě, protože v takovým stavu tam v podstatě nemělo smysl jezdit

          0 0
    • Kire  

      Na dojíždění do práce (kombinace asfalt / terén tak 50:50) používám tenhle štěrkolet – foto v „zimní“ úpravě s blatníky:

      0 0
      • bernie  

        Jezdím každý den celoročně a bez blatníků. Dvě sady kol. Na víkendy a teď na zimu na pláštích 35mm. Kotoučovky určitě ano, ale rozhodně hydrauliky. Sám mám zkušenost a i od pár lidí jsem slyšel, že mechaniky pouze usměrňují směr jízdy. Rozhodně nebrzdí :(

        0 0
        • Kire  

          Jezdím i za mokra a nechci být v chladném počasí zbytečně od vody a bláta. Navíc mohu jít do hospody na pivo a dokonce si tam sednout :-). Kolo taky tolik netrpí. Proto ty blatníky.

          Mechaniky brzdí. Jinak bych tady už nebyl :-). Jen tento konrétní model má příliš silnou vratnou pružinu, což mi vadí v delších sjezdech. Asi je příští rok vyměním.

          0 0
        • šlapatko  

          Mechaniky BB7 brzdí dobře, dokonce mají štelování vratné pružiny.

          0 0
          • Martin  

            Spyre by mohly mít měkčí vratnou pružinu, ale na zastavení to stačí bohatě. Hydry jsou samozřejmě hydry, ale kde na to brát kačky?

            0 0
    • prochm  

      Sháním nové kolo na dojíždění do práce, po městě a to i v zimě. To co jsem měl doteď mi bylo ukradeno. Z bazaru kupovat nic nechci. Zaujalo mě tohle. Celkem dobrá cena. Ale nevím. Vážím 105kg ,tak aby to také něco vydrželo. Díky za vaše názory.

      https://www.ds-kola.cz/…lat-d131.htm

      0 0
      • Vilém  

        Pekny, navic za ty penize. Pokud ti ty dva prevody budou stacit, tak proc ne?

        0 0
      • Jakobo  

        To je super kolo. 2 prevody bohate staci pokud cestou nemas nejake extremni kopce. V zadu jen pripadne vymenis kolecko, abys optimalizoval prevody. Obcas jsem jezdil do prace na singlovi, cestou bylo i dosty kopcu a nejak zasadne me to nelimitovalo a tady budes mit jeste prevod do rychla, takze si dovedu predstavit na necem takovem dojizdet.

        0 0
      •  

        Podle mě to vypadá „až moc dobře“ = kradnutelně.

        Jinak pneumatiky vypadají moc úzké a ty bowdeny vedené vnitřkem rámu bych do ježdění v různém klimatickém bordelu nechtěl.

        0 0
        • Vilém  

          Ty tam vidis nejake bowdeny?

          0 0
          •  

            Třetí, čtvrtá a pátá fotka. Ať je to co je to, vede to do rámu a skrz díru ve vidlici, právě v místech, kde se podle mě kolo v zimě nejvíc zasírá. Třeba je to dokonale utěsněné, řešitelné by to bylo, aby bordel dovnitř nelezl. Ale moc bych k tomu důvěru neměl, pokud budu uvažovat o tom, že solnou břečku je třeba čistit dle možností (nemá-li to schnít po dvou zimách) a tím by se to nejspíš dřív nebo později „odrbalo“.

            Osobně bych prostě pro celoroční ježdění v našich podmínkách radši volil kolo, které takového vymoženosti nemá. Podle pak mě o problém míň a žádnou zásadní výhodu o kterou bych tím přišel pak nevidím.

            0 0
            • Vilém  

              Bowden tam neni ani jeden. Pouze hadice a nejaky kabel. Opet hledas problemy tam kde nejsou.

              0 0
              •  

                Tak proč tam mají v popisu psané „Bowdeny jsou vedeny vnitřkem rámu“?

                0 0
      • prochm  

        Dík za názory. Tady jsem náhodou zrovna našel to samé v bazaru. By mě zajímalo, proč to prodává.

        https://www.cyklobazar.cz/…6/cross-flat

        0 0
    • Doktor-Prase  

      Dotaz na městské bajkery, jde mi jenom o to co dělat: jedu po kraji silnice, protáhne se kolem mě skříň České pošty a opře se o mě. Jak jsem šlapal a odrazil se od něj loktem, vše jsem ustál naštěstí. Ve finále mám odřený loket rozdílem rychlostí (jel jsem cca 15kmh, on rychleji).

      Řidič ani nevěděl, že se něco stalo, dospurtoval jsem ho a na další křižovatce ho malém vyndal z auta…

      Mel jsem volat policii, nebo ne? Byla to nehoda s zraněním?

      0 0
      • Bubaaak  

        nehoda s ublížením na zdraví…

        Policajty si volat mohl, jen bacha, měl bys mit kolo dle platné legislativy, jinak se ve vysledku můžou svézt po tobě :)

        0 0
      • Martin  

        měls to trochu nahrát, že tě bolí ruka a tak…

        0 0
      • Doktor-Prase  

        Nic horšího se nestalo…

        0 0
      •  

        Já bych na všechno zas nevolal policii. Ty pošťáci taky nemají snadný život, pracovní podmínky na prd, plat na prd, nikdo to moc nechce dělat a ty co tam jsou jsou přetížení… Čímž to nezlehčuju, ale pokud byl upozorněn a chybu si uvědomil a v podstatě šlo o „modřinku“, tak bych to nechal být. Jiná věc by samozřejmě byla, kdyby to byl nějaký zmetek a ještě by držkoval apod.

        Z toho jak to píšete mám dojem, že to bylo „štěstí v neštěstí“.

        0 0
        • zdenal8  

          Ale prd. Neni to o podmínkách ale o lidech. Ráno potkávám pošťáky normálně. A je třeba poznat, kde se na trase změnil doručovatel. Loni chlápek naprosto v klídku, už sme se i zdravili, když sme se potkali mezi chatkama na polňačce, tak sem ho pustil, on slušně poděkoval.

          Teď jezdí mlaďas, jezdí jako prase, gumy kvílí, 2× mě skoro sestřelil. Se divim, že to doblo ještě nepřevrátil. Už sem si řikal, že i napíšu na depo, ale pak na tom kole dycky na těch 3 kilometrech co mi chybí do práce nějak vychladnu a neřešim to.

          Ale je to prostě všechno o lidech.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.