Vliv tlaku v pláštích na životnost ráfků

81 nepřečtených
  • Raytheon73

    Ahoj, chci se jen zeptat, jaký (a zda-li vůbec) má vliv natlakovaný plášt (4 bary – což je uvedené maximum) na životnost ráfku – konkrétně Cmax SL. Už jsem tu občas viděl foto podélně rozčeslých ráfků (od díry k díře). Za reakce děkuji předem

    0 0
    • Vilém  

      Tak zrovna u techto kol bych mel krapet strach. Zalezi taky jakou sirku plaste mas na mysli a kolik vazis.

      0 0
    • jirkas  

      Se spíš nabízí otázka, kterej blázen by volil tlak 4 bary na mtb?

      0 0
      • blisterexist  

        přesně, podle mě je max 3 bary ale to už je beton

        osobně vozím 1,65–1,85 vzadu, a vepředu 1,4

        0 0
        • Nimrod  

          je sice strašlivě hezký, že tu píšeš tlaky, na které hustíš, ale pokud nenapíšeš i o jaký jde plášť, tak je to údaj s minimální vypovídací hodnotou

          0 0
          • Tomášxx  

            +1

            0 0
          • blisterexist  

            tufo XC5

            reálná šířka kolem 47mm

            0 0
            • JakeF  

              To ale není plášť :). Jsou to šílený užovky, XC2 maj cca 48mm a Fast Traky 2,0 mi najednou začaly připadat jako celkem tlustý pláště :D.

              0 0
              • blisterexist  

                jsem na tom naprosto stejně:-D když sem dal vedle sebe galdy a fast traky tak jsem byl zděšen:-D

                ale zas galdy se ani při nízkém tlaku nežvýkají v zatáčkách jak třeba bezduše

                0 0
          • Raytheon73  

            Michelin XC Dry 2

            0 0
      • zalciks  

        a proč ne? nevidím důvod proč by to někdo nevolil když má jet třeba jen po asfaltu.

        A jinak na ráfku bejvá napsano vetsinou max. tlak na který muzes nafoukat dusi ;), nebo se podiv do manuálu.

        0 0
        • blisterexist  

          tak ty vozíš 5 barů aj do terénu:-D

          vysoký tlak má na silnici jen málo % ve zrychlení jízdy, zato rozdíl mezi nabušenou a „podhuštěnou“ gumou v terénu je brutální

          0 0
          • zalciks  

            5 barů sem snad nikde neměl protže vetšina plastu byla do 4,5, ale já psal treba na asfalt. Ale nevidím stím problem jet i v terenu.

            0 0
            • blisterexist  

              no, tak kolem těch 4–5 dávám do silničky na zimu:-D

              0 0
            • JakeF  

              Taky jsem před pár lety neviděl :). Asi tak když jsem vozil toho modrýho Authora :D. 4atm do terénu pořád, dneska už vím, co to bylo za nesmysl…

              0 0
              • nitraq  

                To bude asi syndrom modrých Authorů, já to taky párkrát udělal:) Jet s tím ale bylo peklo, navíc ještě s shitovou rst vidlou.

                0 0
                • JakeF  

                  Hahá, RSTčko, to je nostalgie :D. A jak jsem si bojoval, abych měl aspoň Gilu a ne Capu :D. Na druhou stranu je to smutný, jak mi v tý době stačilo málo a stejně mě to bavilo…

                  0 0
                  • nitraq  

                    Já měl Gilu a byla to stejná zoufalost jako kamarádova Capa. Nebo se pletu?:)

                    0 0
                    • JakeF  

                      No jasně, zoufalý to bylo všechno, ale v tý době jsem žil ve šťastný nevědomosti :).

                      0 0
                      • nitraq  

                        Přesně:) Ostatně vidle byla úplně první věc, co jsem na kole měnil a taky to, co mě přivedlo sem. Taky slušná nostalgie:)

                        0 0
        • JakeF  

          Nad ty 3atm už ti to stejně skoro nic nepřidá… U 90kg možná teda trochu víc, ale ne o moc.

          0 0
      • Raytheon73  

        třeba já :O(

        0 0
        • jirkas  

          a k čemu tak velký tlaky?

          0 0
          • buba CZ  

            Třeba,když máš přes metrák,hmm :)

            0 0
            • Smazaný účet  

              tak to taky nesmis sedet jak pecka kdyz najizdis na obrubnik…;)

              0 0
              • buba CZ  

                Ve městě nejezdím,ale s malím tlakem to po asfaltu prostě nejede.RK 2,2

                0 0
                • Smazaný účet  

                  RK nema smysl foukat nad 30–35psi…lepe to nejede, jenom vice drnca…

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    S duší bych tu hraci posunul pro asfalt trošku výše. A pak také dle šířky (pro 2,0" bych tu hranici viděl lehce výše i bez duší) a dle hmotnosti jezdce, ale jinak souhlas.

                    0 0
            • Kubiczech  

              Hmm, přes metrák mám a nevozím to natlučený ani na polovinu téhle cifry. (:

              0 0
              • buba CZ  

                Takže jezdíš pod 1,5?

                0 0
                • Kubiczech  

                  Ne, jezdím velmi často pod 2 bary. Pokud se správně dívám, tak byla řeč o čtyřech.

                  Na 1,5 už bych to asi na bezduších vyzul.

                  0 0
          • Raytheon73  

            lépe odvaluje :)

            0 0
            • nox159  

              to ti rekl stary vyslouzily zavodak co jezdil pevnou vidlu k tomu 1,5" plaste vzadu ten s hrubsim vzorekem k tomu 50cm riditka a 130mm predstavec – to ja poznam ;-)

              0 0
              • nitraq  

                perfektní zhodnocení! :)

                0 0
              • Raytheon73  

                částečně si odhalil pravdu :o)) …ale mně to takhle fakt vyhovuje (prozatím)

                0 0
                • nox159  

                  u tebe uz nereknu – z toho vyrostes :D

                  ale mam to z vlastni zkusenosti… jak jsem byl mladsi taky jsem zil v tom ze kdyz nekdo zajizdel bedny a byl dobry ze musi mit pravdu… taky najdu doma jeste par riditek zkracenych na cca 54cm ( pouzitelne max pro decka) i 130mm predstavec… :D

                  proste neni nad to vyzkouset si vse na vlastni kuzi a pak si zkusit udelat pokud to pujde ne moc zaujaty vysledek :)

                  0 0
            • jirkas  

              a nezáleží to spíš na směsi a vzorku? :)

              0 0
    • Tomášxx  

      .

      0 0
    • duty9999  

      máš to napsané na pláštích já hustím na 3,7 barů a mám 29 kola

      0 0
    • mouldy  

      Taky ted resim problem s drncanim. Mam na MTB plaste Rapid Bob a Racing Ralph oboje nahusteny na 4 bary. A pozoruju takovy divny drncani od vidlice (Suntour Raidon). Takze mam to podhustit tak na 3 bary a neresit, nebo je neco spatne s vidli?

      0 0
      • nox159  

        pod tema 170–200kg dostala dost zabrat takze muze byt neco praskleho… radeji bych to zkontrolovat ;-)

        0 0
      • newbie  

        :DDD „podhustit mtb pláště na 3 bary“

        nevím, kolik vážíš a co jezdíš, ale zkus pro začátek třeba 30/35 psů a nejspíš to okamžitě drncat přestane… teda pokud máš nějak nastavený odskok

        0 0
        • mouldy  

          Jezdim vetsinou jen po asfaltu, proto maximalni tlak plastu.

          Takze je drncani pri vysokym tlaku normalni? Vidle lehce klepe, tak jsem myslel, jestli se uvnitr neco nepo…

          0 0
          • newbie  

            ale ono to u současných mtb plášťů není tak, že čím větší tlak, tím menší valivý odpor… nad nějakou hranicí tlaku už při dalším přidávání zůstává ten odpor víceméně stejnej… já mám třeba přes 100 a na jaře jsem na většinou asfalt s dušema foukal NN/RaR tak 35/40… zkoušel jsem víc a možná to malinko na rychlosti přidalo, ale podstatně ubralo na pohodlí

            drncání je při vysokém tlaku normální, klepání už asi moc ne – máš nějak nastavenej ten odskok?

            0 0
            • mouldy  

              Odskok mam nastavenej mezi zelvou a zajicem, ale spis k zelve a na maximalni mekkost.

              0 0
              • mouldy  

                Vazim kolem 75Kg. Jak pripadne resit drobny klepany vidle?

                0 0
                • nox159  

                  tak to mas brutalne nafoukane kdyz vazis tak malo…

                  ale k te vidlici… rozeberu podivam se co je spatne, vymenim/opravim/na­mazu slozim a jezdim dal :)

                  0 0
      • jIrI___  

        3 bary mi připadá optimum na zadek. Ale pokud vozíš duše, tak bacha na cvakání na ostrých kamenech.

        0 0
      • Raytheon73  

        no jo, při tom tlaku se začnou projevovat kdejaké (i skryté) vůle – třeba i ve vidli = to všechno chápu, ale to už je věc druhá – u mé Lefty s tím nemám (aspon zatím) problém – jenom mi tu zatím nikdo relevantně nedokázal osvětlit položený dotaz, tzn. zda-li může takhle natlakovaný plášt časem roztrhnout (nebo i jinak zničit) Cmax SL?

        0 0
        • mouldy  

          Hodis mi nejaky foto? O tomhle problemu jsem nikdy neslysel. Bratr na svym GT Avalanche 3.0 2008 pumpuje 4–4,5 baru a porad to drzi pohromade :D.

          0 0
        • nox159  

          muze…

          0 0
        • JakeF  

          Při nižším tlaku ho zase někde trefíš a odděláš ho tím. Prostě to je spotřebák a všechno jednou praskne, nemá smysl si k ráfku tvořit citovej vztah :). Nižší tlak ti přecijen ale v terénu dá opravdu hodně jak v pohodlí, tak v trakci.

          0 0
          • Raytheon73  

            …nejde ani tak o nějaký citový vztah k ráfku – zásnuby ještě nechystáme, ale ta cena nového ráfku taky není zanedbatelná (cca 2.800 kč) proto mně to zajímá.

            0 0
            • Vilém  

              Tak se holt podle toho budes muset zaridit. Proste toto hrozi, staci si projit forum a tech fotek najdes dost.

              Napr: 1, 2.

              0 0
              • Raytheon73  

                ano, fotky mluví sami za sebe – oboje SLRka …ono možná za to může i ten faktor, že SLR má menší rozteč (tuším 19 mm) oproti širšímu SL (?? mm). Může to být i proto?

                0 0
                • Vilém  

                  Samozrejme to hraje roli, SLR jsou na to nachylnejsi.

                  Byly to prvni fotky, ktere jsem nasel.

                  Jinak ale na tento problem vseobecne trpi lehky rafky, at uz jsou to probirany CMaxy, nebo treba remerxy, sun atd.

                  0 0
                • McBlacky  

                  jak který SL, novější SL už jsou taky 19 (ty bez samolepek s dvoubarevnou nábou). Starší SL byly širší, těžší ale brutální držáky, i když po 4+ letech začaly dost lidem odcházet dráty a přepletení je tak dvojka.

                  0 0
                  • Raytheon73  

                    Tak tohle je ročník 2007 (bez dvoubarevné náby), tzn. že to jsou ještě ty držáky?

                    P.S.: Mimochodem jsem vyhrabal starý rozpis faktury (2010):

                    • ráfek SL 2.400 kč
                    • drát SL 68 kč x 24 ks
                    • ložiska Mavic FTS 256 kč (2 ks)

                    Mavic servisuje v ČR jenom KaStar?

                    0 0
                    • McBlacky  

                      jo ty držej, respektive drží nejlíp ze všech maviců mtb co se jim zatím podařilo vyrobit.

                      servisuje to víc lidí, ale díly dodává ofiko jen Kastar. Takže si to servis objedná u Kastaru a pak ti to udělá. Neofiko nabízí díly i Bikesport a asi i další

                      0 0
        • Nimrod  

          nevím jak cmax, ale třeba 721 je na to celkem háklivý

          0 0
        • akula  

          Může.

          0 0
          • Raytheon73  

            a sakra – tímhle je vše vysvětleno …takže na šířku pláště 2,1 je maximum 4 bary (podle tabulky)

            Dík za info + i to odstrašující foto :O(

            0 0
          • McBlacky  

            vážně jsi tomu nepomohl nějakou výraznější ránou, případně to bylo přefoukaný hrubě přes 6 ne? Chyba manometru třeba…

            U Mavic novější SL, všechny SLR a některý crosstrail docela trpí na praskliny kolem ventilku, zřejmě to částečně souvisí s používáním duše nebo vyšších tlaků, ale nakonec to praskne i s nižším tlakem. Více méně je to otázka času u každého ráfku. čím lehčí, tím dřív to rupne.

            0 0
          • rudla pudla  

            aby se stalo toto, uselo být v plášti mnohem více než 4 a přejezd pravděpodobně přes nějakou překážku navíc nepletu se? Ani 5 br. by to nedokázalo jen tak a to jsem si jist.

            0 0
            • akula  

              Neni to teda moje, ale plášť byl 2,0" široký a bouchlo to prej při foukání při tlaku 5bar. Jak moc se tomu tlaku dá věřit, ani proč se snažil nafoukat tak velkej tlak, kterej je přes limit pláště i ráfku, ti nepovím.

              0 0
        • scret  

          muze:)

          Jak pise dole Blacky…

          0 0
    • rudla pudla  

      aho. na tvoji váhu 90 kg 4 bary fakt zbytečně moc, trochu uber a bude v poho, jinak na ráfek nebudou mít zásadní vliv ani 4 bary vydrží to v pohodě.

      0 0
    • Marek8  

      Ja by som sa chcel spytat, ako je to u krosovych kol?

      Mam tento plast:

      http://www.schwalbe.com/…ity/produkt/?…

      sirka plasta je okolo 3.5cm.

      Na plasti je uvedene 50–85 PSI, tak som ich nafukal na 70, kedze mam 90kil. Neviem ale ci to nie je zbytocne moc? Nechcem si znicit rafky, kedze jazdim aj po terene…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.