Vliv mrazu na komponenty,karbonovy ram...

86 nepřečtených
  • xMartinx

    Ahoj

    Chystam se koupit meho prvniho fulla v karbonu a bajka chci uchovavat celorocne v zahradni drevene boude.Chtel bych se zeptat jestli vliv mrazu ,kdy teploty aktualne zde padaji k – 4 stupnu,neposkodi nejak komponenty,ram…

    Vim ,ze pri mrazech napriklad olej v brzdach nebo teleskopu jakoby tuhne a pak nemusi fungovat jak by mel.Mozna jsou to zbytecne obavy,ale chtel bych se jen ujistit,ze se kolu nic nestane je to prece jen draha hracka.

    Jak uchovavate kola pres zimu vy?

    Diky za jakekoliv reakce.

    0 0
    • scalar  

      Byl bych klidný, on ho brzy nějaký „dobrák“ z té zahradní boudy vezme do tepla .

      0 0
      • xMartinx  

        Nevezme bude zamceny pro jistotu,nebydlim v CR a tady se nekrade

        0 0
        • scalar  

          Typický názor bývalých majitelů kol…

          0 0
        • Breakpain  

          To, že nebydlíš v ČR je fajn, ale v dnešní době bych výraz „tady se nekrade“ nepoužíval :-)

          Stane se tomu prd, pokud Ti tam nebude kondenzovat voda ;-) …

          0 0
          • xMartinx  

            Souhlasim nikdy nevis… at jses kdekoliv

            0 0
          • krabica  

            Třeba na Islandu bych se nebál, tam se běžně nezamykají auta ani domy, ale od té doby, co tam maká hodně Poláků, tak to není 100%.

            0 0
          • Smazaný účet  

            Jezdim casto v Rakousku a tam je zcela jina mentalita mistnich lidi. V lete ve velkych vedrech normalne otevrena okynka a kufry v autech, otevrene vstupni branky pred domen a asi po 20m oprena silnice od Speslu. Ale co me nejvic dostalo bylo, kdyz sem jednou projizdel a pred domem mel nekdo kolo na prodej. U toho cedule s telefonem a cenou ale coz o to – to kolo nebylo zamkle. U nas bys tam rovnou mohl napsat „Daruji kolo“.

            Rakusane a obyvatele zapadni evropy nemaji potrebu tolik krast protoze si to muzou dovolit sami koupit a jeste jim z vyplaty zbyde.

            0 0
            • zet65  

              +1

              0 0
            • MatS  

              No to platilo donedávna. Od tý doby co tam přišlo spousta uprchlíků z východu si ty kola a branky začnou zamykat. Tolik muslimů co jsem zažil letos v Rakousku jsem tam nikdy neviděl. A nenalhávejme si, že jsou to všchno pracovití a mírumilovní lidé.

              Jinak v Anglii, kam taky často jezdím, jsem zažil dobrou věc. Na vesnici barák se zídkou, na zídce krabice s vejci a cenou za jedno vejce. Vedle krabice kasička. Pohoda. U nás by nebyla ani kasička a ani vejce :-) Bohužel.

              0 0
              • Zdyn  

                Tak to samé jsem tady u nás v ČR zažil s třešněma. A letos v Lužických horách byla u silnice bedýnka s jablkama a cedulí ZDARMA.

                Takže zase se zbytečně neshazujme.

                0 0
              • Smazaný účet  

                V rakousku mají na každém rohu noviny Krone Zeitung za 1 euro. Normálně sem na to čuměl jako puk. Ty noviny jsou jen v igelitu, každý k nim má přístup. A přesto vedle vidíš plnou kasičku éček. To sem taky nechápal. navíc ta kasička byla z takového laciného plastu, že bys ji rukou urval. Rakušák ty noviny přesto zaplatí a v klídku si je vezme. však taky Rakousko kdysi (už je to hezkých pár let, nevím jak je to nyní) mělo údajně nejlepší životní úroveň na světě. Já mám Rakousko asi 8km od baráku a beru bajk jen do Rakouska. Silnice za obcí, která vede mezi poli tam je v daleko lepším stavu než u nás silnice 1. třídy.

                Skoro až lituju, že sem loni radši nekoupil silnici, protože jezdit po silnici v Rajchu je skoro jako orgasmus :-D

                0 0
                • Rorejs74  

                  Naprostej souhlas, jezdívám si občas na silnici do Rakouska prožít nirvánu a ten pocit z jízdy je nesrovnatelnej … škoda že nakonec ale musím zpátky a ten návrat do reality není nic moc :(

                  0 0
              • Kuba78  

                Ale prd ze nebyla. Takhle bezne funguje treba na vesnici prodej brambor – zajedes si do dvora, vezmes navazeny pytel, das do kasicky (pripadne si v ni rozmenis). Ano souhlasim je to o mentalite, prevychovat narod ktery byl ctyricet let vychovavan „kdo nekrade okrada rodinu“ chvili holt trva..

                0 0
    • lunochod  

      Zima ničemu nevadí, ale dej si to radši do bytu ok.

      0 0
    • novas752  

      Karbonu ani ostatnim komponentum samotny mraz nic neudela (trvale parkovani napriklad na balkone ale neni nejlepsi napad). Brzdy bez problemu (obcas to brzdi chvilku blbe, kdyz primrzne voda na kotouc). Vidlice a tlumic (a sedlovka) docela ztuhne a nekdo dava na zimu ridsi olej (napr 5W misto 10W). Taky ztuhne smes plastu, takze se to chova trosku jinak a klesnou trochu vsechny tlaky.

      Je dulezity kolo udrzovat cisty a dobre promazany, vyhybat se soli.

      0 0
      • xMartinx  

        Super diky moc no taky bych ho radsi doma.Mame,ale doma celkem malo mista tady v Irsku jsou ty domy takovy prditka i kdyz je celkem novy… no na tu nejhorsi zimu snad nejaky prostor doma najdu.

        Diky moc kluci

        0 0
        • plzakj  

          Sundej kola, pedaly, povol predstavec a soupni to pod postel.

          0 0
        • Petr L2  

          Pokud se napletu, tak v Irsku zase tak moc zima není a těch aktuálních –4 je dost extrém ne? takže bych se vůbec nebál :-)

          0 0
          • xMartinx  

            Mas pravdu zima tu neni tak kruta jako nekdy u nas,ale ted uz skoro 14 dni dost mrzne driv zde takovy mrazy nikdy nebyly no jeste max leden, unor (par dni prubezne) a pak uz jsou to jen prumerny teploty kolem 10 stupnu

            0 0
          • novas752  

            Spíš bych se bál extrémní vlhkosti. To kolu taky nedělá moc dobře, zvlášť v kombinaci s občasnym mrazem. Radši rozebrat a vrazit někam, kde je aspoň ňejaká stabilní teplota a méně vlhko – garáž, půda, komora…

            0 0
            • Smazaný účet  

              Cim mas svou studii podlozenou? Extremni vlhkost je co, kdyz kolo hodis do prehrady?

              0 0
              • novas752  

                Extremni vlhko je neustala mlha az na zem a dest jak ve Skotsku treba.

                Ze by treba vlhko + zelezo = koroze? Cili retez, srouby a dalsi reznouci komponenty bez potrebny pece brzo chyti oranzovej odstin? A plastum + tesnenim nedela vlhkost a stridani mrazu taky uplne dobre – tvrdnou.

                1 0
              • LM  

                Před 2 lety jsem měl na podzim kolo 2 měsíce na balkóně. Bylo pod střechou, takže na něj přímo nepršelo ale venku bylo vlhko a občas na to nějáká voda nejspíš docákla. Brzdový kotouče a šrouby začly pěkně rychle reznout, takže jsem to radši dal „překážet“ do chodby v bytě…

                0 0
                • plzakj  

                  Spis na tom kondenzuje. Rychly zmeny teplot noc / den, velka vlhkost vzduchu v zimnim obdobi…

                  Lepsi to mit nekde, kde se teploty nemeni tak rychle.

                  0 0
                • Smazaný účet  

                  Kotouce chytly rez? Vzdyt vsechny korouce jsou nerez.

                  0 0
                  • Vilém  

                    To sem si myslel taky, nez mi je parkrat pochcal pes.

                    0 0
                  • MatS  

                    že je něco nerez ještě neznamená, že to v agresivních podmínkách nezrezaví. A zrovna kotouče maj dost daleko k pořádnému nerezu.

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      vysrazenou vzdusnou vlhkost povazujes za agresivni podminky?

                      0 0
                      • Vilém  

                        On jeste zapomnel uvest, co v te garazi ma za sklad chemikalii v zepar rezavych kanystrech. Protoze co tu popisoval, to neni naprosto normalni. Mam dve kola v garazi, kde se netopi, uz peknych par let, jedno minimalne 15 a nestalo se jim vubec nic, natoz aby se rozpadlo sedlo a gripy.

                        0 0
                      • MatS  

                        Tak záleží jak kde. Dost často obsahuje kyseliny a další agresivní sloučeniny, sice v malém množství. Záleží na složení „nerezu“, jaký je podíl uhlíku atd.

                        A třeba u moře ta vzdušná vlhkost ti sežere ocel hned. Necháš tam chvíli kolo stát a řetěz rezavej a kazeta taky. :-)

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          Ja zapomel, ze jsou tu pametnici doby pred kridou…

                          0 0
                          • MatS  

                            Nemyslel jsem nic ve smyslu kyselého deště, kterým nás strašili za komára. Ale rozhodně ve vzduchu není destilka. Takže když o tom nic nevíš, bych raději pomlčel.

                            Se podívejte, jak vypadaj kola skladovaná venku třeba ve Španělsku u moře. Ta sůl je pěkná svině taky.

                            0 0
    • zdenek  

      Nedávno tu bylo vlákno o parkování kola přes zimu na balkóně. Asi bys ho mohl využít a nezakládat zbytečně nové.

      Samotná zima nevadí. Nějaké kapalné náplně těžko zamrznou. Horší je to s vlhkostí. Rámu vadit nebude, ale zbytku kola ano.

      0 0
    • Sunshine 29  

      Těsnění ve vidli a hlavně v tlumiči to moc dobře neudělá.

      0 0
    • capo  

      Je spousta lidí kteří v téhle teplotě „normálně“ jezdí včetně mě. Není to pravda 24*7 vystavení mrazu. Každopádně jsem nikdy problémy nezaznamenal.

      0 0
      • Sunshine 29  

        Ja v taky jezdím i v teplotách pod nulou ale optimální to prostě není. Třeba stuck down jsem zažil a nic moc ( tam na fullu, zpět na dirtu) Ja bych tak bike prostě neskladoval.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Kdyz to kolo bude stat na mrazu, jak se prosim ten stuck down udela sam od sebe?:)

          0 0
          • BB  

            Jo, mě před lety na Santa Cruz Blur LT došlo k samovolnému stuck downu přes noc za mrazu v garáži. Pravda je, že následně soudruzi z USA přiznali, že byla vadná dodávka těsnění a dodali nová. Stálo mě to půl roku mailování. Asi v CA neznají mráz, tak na to při testech nepřišli.

            0 0
            • kubad  

              možné je samo všechno, ale z principu je v pozitivní a negativní komoře stejný tlak, takže samovolnému stuck downu bez zatížení by dojít nemělo.

              0 0
        • kubad  

          najdi si u výrobce v jakých teplotách můžeš provozovat a nemel blbosti

          0 0
          • Sunshine 29  

            Klidek, už máš svůj věk

            0 0
            • Smazaný účet  

              To nic meneni na tom, ze meles blbosti…

              0 0
              • Sunshine 29  

                Jen jsem se podělil o názor. Pokud ho pokladas za blbost, je to tvoje vec:)

                0 0
                • kubad  

                  a důvod?

                  bez pohybu se tomu prostě nic nestane a je jedno že je to při –4stC

                  jo a meleš blbosti, jen sem se s tebou podělil o svůj názor, jak to vnímáš je tvoje věc :D

                  0 0
                  • Sunshine 29  

                    Asi nestane, ja bych to tak skladovat nechtěl.Stačí?

                    0 0
                  • novas752  

                    A proto maj „vraky“ ponechané ve vlhku a proměnlivých teplotách (včetně mrazu) za pár let zpuchřelé a ztvrdlé pláště? Taky se s nima nehýbe.

                    0 0
                    • kubad  

                      a UV tam je taky? nebude to hlavní problém? skus přemýšlet opravdu bude mít mráz nějaký vliv na těsnění uvniitř tlumiče, kde je to komplet dobře promazáno? případně na stíráky?

                      0 0
                      • Sunshine 29  

                        Bude.Ale nech si svojí pravdu(nemám nic čím bych tě přesvědčil o opaku).

                        0 0
                      • novas752  

                        Přítomnost UV záleží na přítomnosti a umístění střešního okna na půdě. :)

                        Uvnitř tlimiče/vidle to asi žádné škody nenapáchá (i když nevim co přesně se děje s olejem, např. nafta v mrazu vodnatí).

                        Mysli si co chceš, ale nemůžeš popřít, že uskladnění kola ve stabilnějším a sušším prostředí napáchá na kole méně škod, než to nechat v promrzlym nebo promočenym zahradnim domku. Minimálně nezrezne.

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          Ano..kdyz mas v nadrzi vodu, tak ti tam zmrzne (zkondenzuje pokud mas v palivovem potrubi pruvan a pak zmrzne)…ale sama od sebe se nafta na vodu nepremeni:)

                          (to az horenim:)))))

                          0 0
                        • kubad  

                          jako poměrně často i nyní se pleteš

                          uskladnění přes zimu v zahradním domku nenapáchá žádné škody které by stály za řeč, a to se jim dá ještě poměrně lehce předejít, stačí

                          0 0
                          • zdenek  

                            Mám osobní zkušenost, co udělá s kolem celoroční skladování v nevytápěné garáži. Ale ty máš stejně svojí „pravdu“ a tu si vzít nenecháš. Takže škoda času…

                            0 0
                            • kubad  

                              A co?

                              Mě Teda neudělá vůbec nic, to bude tím že se o to taky staram

                              0 0
                            • kubad  

                              Ať Teda opravdu diskutujeme.

                              Některé z kol mám téměř celoročně, některé přes zimu v nevytapene, neizolované, samostatně stojící garáží, která na jen lehkou neizolované střechu, trochu tam i podfukuje, a na kolech nepozoruju žádný problém, nic nekoroduje, těsnění neodchází, nepuchri, brzdí to rádi to, fakt netuším proč by měl být uzavřeny prostor problém.

                              Pokud by bylo kolo na balkoně, určitě je to složitější, ale uzavřeny prostor?

                              V tom nevidím a nemám problém

                              Pokud máš jinou zkušenost rád si ji přečtu.

                              0 0
                              • scret  

                                kdyz uz se pridam taky do diskuze…

                                Tesnenim v tlumaku nebo vidli dela hlavne problem jezdeni v mrazu.. Hur tesni a pak jsou ruzny uniky vzduchu, oleje atd. celkem bezny… Pokud bike stoji, je to asi jedno… Zas na druhou stranu, kdo dela pravidelny servis, stejne tesneni da novy driv, nez to stary muze zpuchret:)

                                0 0
                              • zdenek  

                                Jak už jsem psal výše, je tu k tématu ještě jedno vlákno. Tam jsem psal konkrétní zkušenosti, co na kole odcházelo (sedlo a gumy na pákách (silniční řazení) na vyhození, pláště ztvrdlé, zoxidování některých duralových dílů…).

                                0 0
                        • mr.ricardo  

                          nafta v mrazu vodnati … to je dobry :D jak to probiha?

                          0 0
                          • 01carbon  

                            opačný proces jak při výrobě zlata zahřátím volova :-)

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              Kua, funguje to i obracene??? Ja jenom aby mi nepromrzlo zlato a nezbyly kousky vhodne tak na vesteni budoucnosti…

                              0 0
                          • kubad  

                            co se divíš, odborník to se pozná, ostatně jako většina jeho komentů :D

                            0 0
                            • pepek  

                              Zrovna Ricardo by o naftě mohl něco vědět. Ale možná to je jen starýho Ricarda syn.

                              0 0
                              • kubad  

                                však nejde o ricarda, ale o toho na koho reaguje :D

                                0 0
                          • novas752  

                            Tak benzin vodnati. S naftou se deje neco jinyho, ale mraz ji proste nesvedci (proto ma zimni nafta nejaky aditiva).

                            0 0
                            • kubad  

                              jestli tím myslíš teploty hluboko pod –20 tak máš částečně pravdu, problém je ale v tom že vysrážené parafiny se v teplotě nad nulou zase rozpustí a nafta je jaká byla :D

                              benzin nemá žádný problém :D

                              0 0
                            • MatS  

                              Problém s naftou je ten, že obsahuje díky zákonodárcům rádoby eko příměsi ve formě řepkového oleje (tzv. biosložka). Ten v mrazech tuhne a pro moderní auta s vysokotlakým vstřikováním je to zabiják.

                              Naftu lze na některých pumpách koupit i úplně bez biosložky, např. EuroOil (optimal Diesel)

                              Jinak nafta při dlouhodobém skladování absorbuje vzdušnou vlhkost.

                              0 0
    • Kuba78  

      tak je otazka co vic skodi – jestli dlouhodobe mit kolo ve vymrzle kulne, nebo prudke stridani teplot – rano vyndat kolo z baraku nebo tepleho bytu, hodinu to drtit v mraze do prace, pak zas kolo ve vyhrate kancelari a vecer zas..

      0 0
      • xMartinx  

        Ano prudke stridani teplot urcite ne,ale jak pise novas752 nejlepsi kolo uchovavat v suche mistnosti a predejit tim moznym ikdyz primo nepodlozenym problemum ono ten mraz + velka vlhkost muze i nemusi napachat nejake skody,ktere na prvni pohled nebudou videt a pak az pri jizde se projevi.No kazdopadne pres zimu bajka necham doma a jak se otepli pujde do boudy…

        0 0
    • Kuba78  

      no abych taky prispel necim praktickym – skladoval sem kolo (HT 26ka, Deore, RST Omega, 2003, veckove brzdy) nekolik let v kulne na zahrade, neizolovane, nevytapene, na kole sem nekolik let nevyjel. pak asi rok bylo na balkone pod plachtou, sundane predni kolo. vsechny dily prezily, jedine sem musel vymenit bowdeny a spis preventivne. kolo sem po cca sesti letech letos na jare vytahl, promazal, dal novy gumy (stary ale byly porad ok) a najel cca 1kkm. jedine co se projevuje, je ze obcas blbne razeni (promacknu a nic, musim jakoby napumpovat), ale to nevim jestli uz neni starim nebo jestli to nekde vevnitr zarezlo. vsechny dily pohonu jsou ok a nerezave.

      0 0
    •  

      Heh,stím nemám problém,kolo je ve vytápěný garáži a v zimě na něm nejezdím.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.