Vidlice - Tlmice, high-speed, low-speed

61 nepřečtených
  • martt

    V poslednej dobe sa to tu len tak hemzi low a high-speed tlmenim. Tak mam par otazok na praktikov co sa v tom vyznaju.

    Do akej rychlosti je low-speed tlmenie? Nad aku rychlost je high-speed tlmenie?

    Je ta hranica rovnaka pre expanzne aj kompresne tlmenie?

    Ako je to na zadku? Tam sa rychlost prevoduje roznymi zadnymi stavbami, takze sa asi neda uvazovat o rychlosti piestnice tlmica.

    • mar_tin1  

      podľa mňa sú to nesprávne položené otázky. akým spôsobom by si to chcel merať? v metroch za sekundu? navyše je to nastavenie pre každý typ vidlice iné. záleží predsa na tuhosti tých planžetiek. a tak isto nemusí byť hranica rovnaká pre kompresiu a expanziu.

      • martt  

        akým spôsobom by si to chcel merať? v metroch za sekundu?

        ano, normalny rychlostny diagram tlmica

        navyše je to nastavenie pre každý typ vidlice iné.

        To je mozne. Zaujima ma ale kde je pre bicyklove predne vidlice to koleno, kde konci low a zacina high speed tlmenie.

        a tak isto nemusí byť hranica rovnaká pre kompresiu a expanziu.

        To je jasne. Tak zacnime len expanznym (rebound) tlmenim. Kde je ta hranica?

        V prilohe je ukazka charakteristiky aj s vysvetlivkami ako to funguje pre tlmic s high aj low speed ventilom. Nie je to ale bicyklovy tlmic.

        Aby som si utvoril predstavu pre pripadne modelovanie vidle, by ma zaujimalo ako vyzera realna charakteristika bicykloveho tlmica.

        • assassin  

          vzhledem k podobnemu technickemu reseni bude i krivka podobna… jen hodnoty budou jine.. a to u kazde vidlice… u tech se stelovanim high speed komprese se vetsinou ta hranice steluje…

    • assassin  

      zalezi na konkretnim nastaveni, tu hranici dela krome pruziny ktera drzi zaklopku i nastaveni low speed … je jasny ze pokud budu mit hodne otevrenou low speed kompresi tak i hranice kdy se otevre high bude pri „rychlejsim“ narazu…

      takze to jde bud nastavit, nebo je to nastavene od vyrobce

      pro kompresy i expanzi to bude nastavene uplne jinak… u komprese je to z duvodu zabraneni hdyraulickeho locku u expanze je to z jineho duvodu… viz napr ten najezd na delsi prekazku… to o cem byla rec v jinem threadu…

      u zadniho odpruzeni to je to same (nevim jestli ma nakej tlumic hi expanzi)

      BTW tu rychlost asi nikdo znat nebude…ta se bude pri jizde tezko zjistovat… jestli chces za kazdou cenu vychazet z nejake meritelne veliciny, asi bych zkoumal tlaky…

      • martt  

        ano, pokial su tie dva ventily paralelne, tak nastavenie low speed musi ovplyvnovat aj to koleno. V konecnom efekte na tu pruzinu tlaci tlak oleja a cim bude low-speed dierka mensia, tym bude tlak na high-speed pruzinu pri rovnakej rychlosti piestnice vacsi.

        Mne logika veci vravi, ze otvorenie high-speed ventilu pre rebound bude zavisiet iba od velkosti stlacenia vidle (ak koleso leti vzduchom), to mi ale viaceri v tom threade o uprave PUSH vyvracali.

        • assassin  

          no ten ventil je konstrukcne resenej stejne… takze vsechny souvislosti plati… zavislost na nastaveni low speed expanze… jen s tim rozdilem ze ten tlak v oleji kterej otevre ventil vyvolava prekazka u komprese, kdezto u odskoku je to sila pruziny…

          no pokud kolo leti vzduchem tak by se to dalo rict tak jak rikas ty… ale uz preci jen zkoumani chovani tlumice zuzujes jen na specifickej stav „kdy kolo leti vzduchem“ a to tak nejak asi neni uplne spravne posuzovat jen nejake takhle zuzene stavy a pak vyslovit soud pro chovani tlumice „otevreni hi speed rebound zavisi jen na stlaceni pruziny“.....

          • martt  

            Myslim, ze v praxi sa takyto ventil otvori len pokial bude koleso vo vzduchu. V opacnom pripade nedosiahne piestnica dostatocnu rychlost na otvorenie high-speed ventilu.

            Osobnu prakticku skusenost ale nemam.

            • assassin  

              ja taky vidli s timhle nemam… teda mam ale na moto… takze nevim… treba casem…

            • MlokCZ  

              To právě není pravda, ventil se otevírá v praxi velmi často i v situacích, kdy přední kolo neztrácí kontakt s terénem. Jakmile jde vidlice do většího zdvihu, tak se ventil otevře prakticky pokaždý (to není odhad, to je fakt vypozorovaný z praxe).

              • martt  

                Mas pravdu, prave som sa trocha pohrabal po sieti a zistil, ze to koleno je pomerne velmi nizko. Tyka sa to zavodnych aut ale to myslim nic na podstate veci nemeni.

                Tu som nasiel mizerne naskenovany desat rokov stary clanok v ktorom stoji

                Most racing dampers open the shim stack at 2– to 5in./sec shaft speed depending on the pre-load adjustment.

                Teda po nasom 5 az 12 cm/s. To sa mi zda celkom pomale, pokial si clovek nepozrie tieto skutocne namerane charakteristiky (tlmic s regulatorom expanzneho tlmenia) e30m3performan­ce.com/tech_ar­ticles/susp-tech/shock_dy­no/front_shoc­k.htm

                Vtedy clovek pochopi, ze pod nazvom high-speed damping nie je mysleny druhy ventil (ako ma ten push) ale je myslena linearizacia charakteristiky tlmica, co ma napr. aj Skareb (mozno aj kazda vidla).

                Cely ten clanok je tu, je skutocne zaujimavy a oplati sa ho precitat members.aol.com/scca­cuda/cars/adjshk1­.html

                • assassin  

                  „Vtedy clovek pochopi, ze pod nazvom high-speed damping nie je mysleny druhy ventil (ako ma ten push) ale je myslena linearizacia charakteristiky tlmica, co ma napr. aj Skareb (mozno aj kazda vidla).“

                  tohle nechapu… podle me to vubec nedava smysl…

                  kdyz reknu „high speed damping“ preklad „vysoko rychlostni tlumeni“ a ty reknes ze to neni ventil-tzn neni to co tohle tlumeni vyvozuje.. (konstrukcni prvek,soucastka), ale ze je to linearizace … tak vubec nevim co si mam pod pojmem linearizace predstavit a jak vypada v praxi technicke reseni… tzn jaka soucastka dela tu linearizaci…

                  myslim ze vsechny lepsi tlumice pouzivaji tyhle „ventily“ se zaklopkou ruznych konstrukci…

                  • martt  

                    myslim ze vsechny lepsi tlumice pouzivaji tyhle „ventily“ se zaklopkou ruznych konstrukci…

                    toto iste som chcel povedat.

                    Teda, ze tzv. „high-speed tlmenie“ v zmysle opisu v tom clanku mala uz pred 40 rokmi aj S1000MB. Ten tlmic poznam dobre.

                    Linearizacia:

                    Diera v pieste ma podla bernouilliho zakona vztah medzi rozdielom tlakov a rychlostou priblizne kvadraticky. Charakteristika je ca parabola.

                    Preto sa na tu dierku davaju tie platnicky (planzety) a podlozky aby sa rychlostna charakteristika linearizovala. Toto bolo cielom v autovych tlmicoch. Charakteristika je ca ciara.

                    Ak to prezenies a zaklopky sa otvaraju rychlejsie nez narasta rychlost piesta, tak sa charakteristika stoci nadol (ma to koleno) a pouziva sa preto honosny nazov „high-speed damping“.

                    Aspon tak je to v tom popise co som sem postol.

                    Mozno sa na bicyklovej vidlici mysli pod tymto terminom nieco ine. A to by som prave chcel vediet.

                    Teda v podstate sa vraciam k povodnej otazke „Nad aku rychlost sa tlmenie vola high-speed tlmenie?“

                    A snad by som ju aj rozsiril o druhu otazku „Co je to high-speed tlmenie?“

                    • assassin  

                      mohl bys me odkazat v tom co si postnul na cast kde se to pise? ja cetl ten clanek co si dal jako posledni a tam nic takovyho neni… repsektive tam souhlasim s tim popisem…

                      no nevim jestli je cil dostat tam linearni charakteristiku… ale v tlumici neni jedna dira privrena zaklopkou(kvuli linearizaci) je tam dirka privirana jehlou ktera funguje pro low speed… jak roste rychlost tak stoupa odpor az by se to zamklo… proto je tam dalsi vetsi dira prikryta zaklopkou… jakmile ten tlak naroste otevre se zaklopka a zabrani to tomu zamknuti a od chvile kdy se otevre zaklopka je to high speed..... jasne ze lze resit ze to jak se zaklopka otvira je zavisle na tom tlaku (to jest na rychlosti pistu) a muze to ten otvor otevirat postupne, muze jich byt vic… a tim ovlivnovat i utlum pri tom high speed tlumeni… ale to uz je asi prilis prekomplikovane pro nas ucel…

                      high speed tlumeni je to od te chvile co se otevre zaklopka a olej nejde jen pres tu pevnou vetsinou jehlou skrcenou trysku…

                      co je high speed tlumeni je tu popsany uz asi tisickrat… a ty se to snazis z nakyho zahadnyho duvodu zas nejak preformulovat pomoci presneho definovani rychlosti, hledani zlomu na grafech… pritom je to logicky na princip funkce strasne jednoduchy.....

                      asi toho fakt necham, milan mel v tomhle pripade pravdu… je to zbytecny…co je hi speed tu bylo receny 100×, ty si dal odkaz na clanek od Neil Roberts a tam je to popsany taky a ty polozis otazku co to je???????????

                      • martt  

                        som to radsej medzicasom namaloval

                        • assassin  

                          no jo ale ted si objevil ameriku… to ze je to takhle tu prece bylo receno davno a pri reseni treba toho PUSHe se predpokladalo ze tenhle princip je zucastnenym jasnej… tak o co ted jde?

                          • martt  

                            otazka je: povazuje sa kazda vidla s takto skontruovanym piestom za vidlu s low-speed a high-speed tlmenim?

                            • assassin  

                              samozrejme… low speed – pro male rychlosti pistu – pevna velikost trysky (pokud je laditelna tak je skrcena jehlou – ale dost mozna existuji i jina reseni) hi speed, pro velkou rychlost pistu… otevre se zaklopka a olej proudi krome obvodem pro low speed i vetsim otvorem pro high speed…

                              takhle je to zazite a to ze nejakou chytrou konstrukci udelas to ze tlumic bude mit charakteristiku linerani a tudiz ty na grafu nemuzes najit misto kde se meni low na high na tom nic nemeni…

                      • martt  

                        Basic fluid mechanics tells us that drag is proportional to velocity squared. In this case, the force versus velocity relationship of the damper is parabolic: Doubling the shaft speed quadruples the damping force.

                        Increasing the piston speed forces the shims farther away from the piston, thus increasing the orifice area. So, the shim stack is a variable orifice. Because the orifice size changes with shaft speed, the damping force is no longer proportional to velocity squared. The shims all have different diameters, so in side view the shim stack looks like a leaf spring. Typically, the diameters of the shims are chosen to produce a linear force versus velocity characteristic.

                        • assassin  

                          jo jasne… jde tam udelat jakoby vic tech zaklopek , otevirajicich se ruznym tlakem a s ruznejma dirama… ale uz je to jen optimalizace … princip je porad stejnej......

                          jako tech ruznych reseni je spousta, budou troskujiny pro zavodni auta, trosku jiny pro motokros… ale stejna myslenka… a myslel sem ze o to tu slo ne rozpitvavat jedno konkretni reseni do nejmensich detailu…

                          to ze je tam napsany ze se obvykle ty zaklopky resej tak aby dali linearni charakteristiku beru ze je to tak vyzkouseny ze se to s timhle nastavenim chova nejlip (ikdyz tady jde o zavodni auta) … ale rozhodne bych to neprespecifikoval na to co si rekl ty na zacatku.. ze se to dela jen kvuli linearizaci charakteristiky tlumice… podle me by se treba u te hi speed naka progrese hodila… kdyz to dostane opravdu velkou pecku aby to neslo do dorazu… fakt vec nastaveni uz je pak veci konkretniho vozidla, jezdce, stylu..... princip je ale napric MTB,moto,auto stejnej…

                          • martt  

                            Myslim, ze tomu uz rozumiem. High-Speed damping je vlastne tiez len marketingovy vyraz lebo skoro kazdy tlmic to ma (nestoji to skoro nic).

                            Ak vyrobim na charakteristike koleno vhodnou kombinaciou podloziek, tak to nazvem „high-speed damping“ aj keby tam to koleno vzniklo nedopatrenim :-)

                            Takze otazka „Nad aku rychlost je high-speed tlmenie?“ je vlastne zbytocna…

                            • assassin  

                              no problem je ze vetsina levnejsich vidlic ma jen tu pevnou diru… tzn low speed ..... ono vyvrtat diru do trubky je preci jen o dost jednodussi nez udelat derovanej pist, zaklopky atd… tzn i levnejsi… tkaze ti garantuju ze treba marzocchi to ma az u vrcholovych typu s oznacenim RC2 … (nevim jak u XC vidlic, ale rekl bych ze to bude to same) zbytek to nema ani omylem… napriklad moje 66 VF2 (v 2006 oficialni cena u bartonicka pres 17 litru) nic takoveho nema…

                              no nevim proc do toho tahas furt to „koleno“ nemyslim si ze je podminkou…

                            • assassin  

                              btw: Takze otazka „Nad aku rychlost je high-speed tlmenie?“ je vlastne zbytocna…

                              tohle se ti snazim rict od zacatku…

                              • martt  

                                tohle se ti snazim rict od zacatku…

                                ok, predstavoval som si nejaku zlozitost :-)

                          • MlokCZ  

                            S tou progresí si myslím, že by tam být spíše neměla. Velká high speed komprese snižuje citlivost na počátku zdvihu a to je špatně. Progresivitu by měla zajistit pružina, ne tlumení. Progresivitu to chce stejně až na konci zdvihu a pokud to řeší tlumení, tak musí být pozičně závislé, což je další komplikace.

                            • assassin  

                              tak to uz ste tu parkrat psali ze velka high speed komprese snizuje citlivost… tohle mi porad nejde do hlavy…

                              • martt  

                                mne to tiez nejde do hlavy. Preto potrebujeme model, kde nasimulujeme staticku charakteristiku pruziny, rychlostnu charakteristiku tlmica, tvar prekazky a rychlost biku a vylezie z toho co by ta fiktivna vidla spravila.

                                • assassin  

                                  akorat ze ta fiktivni vidlice bude delat neco uplne jineho nez skutecna…

                                  • martt  

                                    to je uz riziko modelovania…

                                    Ale vazne. Na to aby sa nieco dalo namodelovat je treba presne pochopit co sa kde a za akych podmienok deje. V tomto postupujeme celkom dobre aj napriek chybajucej definicii citlivosti :-)

                                • assassin  

                                  v tech meritkach v jakejch ty to podle toho jak pises chces simulovat (znadbani kde ceho) tak si to chovani dokazu tipnout/predstavit… takovej model je k nicemu…

                            • assassin  

                              teda je jasny ze jakykoliv tlumeni snizuje citlivost… ale u toho velke hi speed tlumeni myslis to ze zaklopka se otevre az na prilis velkem razu a prilis dlouho to tlumi tim low speed..tzn to tlumi moc co se tyce citlivosti tak idealne by to bylo kdyby tam kompresni tlumeni nebylo vubec:).. takhle mi to prijde logicke…

                              • MlokCZ  

                                No jako já bych tam klidně tlumení komprese vůbec nedával (u nižších zdvihů), ale netuším, jestli by se neobjevila nějaká další negativa, o kterých nevim. Ono low speed může trochu omezit houpání při šlapání, noření při brždění a další. A pokud je tam takhle nastavená low speed, tak tam high speed být musí jinak by to bylo šíleně přetlumený.

                                • kesu  

                                  asi bych si to potreboval trochu zrekapitulovat,tak­ze: vysokorychlostni komprese: 1)nastavuju predpeti zaklopky nebo prumer otvoru na olej? 2)Takze k chovani,umoznuje to menit reakci vidlice pri kompresi pri rychlym razu.Tzn kdyz jde vidlice hluboko do zdvihu.Pokud ji tedy nastavim na jeden doraz,tak se ventil otevre jiz mensi sile a vidlice jde snaze do zdvihu.pokud na druhej doraz tak se otevre az pri velkym narazu a vidle by se nemela tak moc norit do zdvihu.

                                  Nizkorychlostni komprese: 1)Nastavuju prumer otvoru 2)tim nastavim ochotu vidle jit do zdvihu pri nizkym noreni na jednom dorazu nastaveni a na druhym zpusobim netecnost k mensim narazum ale taky to ze by se to pak nemuselo tolik norit?

                                  Spis to ale pokladam jako otazku,prosim neukamenovat.Pokud sem si s necim takovym hral tak to bylo jen ke sve spokojenosti…

                                  • assassin  

                                    pokud je tam nastaveni hi speed vetsinou to byva prave predpeti zaklopky…tzn jak velke razy to bere jako high speed… ono ten high speed naraz zpusobuji i male prekazky ne jen velke…takze kdyz to hodne zavres tak to male prekazky nebude „zrat“ tzn ztrata citlivosti… kdyz naopak tak to bude malo tlumit velke rany, dropy atd, snaz pujde na doraz… nejlepe to doplnit tlumicem na konvi zdvihu…pozicne citlive tlumeni (rc40)

                                    takze bych rekl ze to pises OK

                                    s tim druhym souhlasim taky… ty low speed podnety budou houpani od slapani, noreni od brzdeni, prekzaky budou vicemene vzdy hi speed…

                                    tzn kdyz tam to hi speed neni musis tam mit nastavenej kompromis… na to houpani brzdeni atd to tlumi malo, na ty ostrejsi razy ala kaminky, koreny atd zas moc…

                                    samo ze tohle ma cenu asi uvazovat u vetsich zdvihu u 80mm to je asi zbytecna zatez:)

                                    • kesu  

                                      diky asi todle upresneni sem potreboval.

                                      • assassin  

                                        ber to s rezervou, nepovazuju se za extra odbornika, vetsinu zkusenosti mam spis z motorek a na kola se to neda prenest zcela bez rozdilu… ale kdyz to vidime uz dva stejne je vetsi pravdepodobnost ze se nepletem:)

                                        • kesu  

                                          hned jak bude cas tak si s tim musim vyhrat na 36tce tam je to docela videt

                                • assassin  

                                  asi jo, ja mam jen low speed a je to naprd, sice mi prislo ze kdyz to tam v nakym drncavim sjezdu pritahnu tak mam min unaveny ruce, ale zase diky absenci high speed to kope na vetsich nerovnostech… takze to v podstate nepouzivam a jezdim na trvale otevreno…

                              • kesu  

                                to zni logicky..

                    • assassin  

                      jo a skoda 1000 to samo mela… musi to mit kazdej tlumic u kteryho ma fungovat kompresni tlumeni… to ze na kolech se pouzivaj levnejsi osizenejsi systemy a az drazsi funguji jako ty co se bezne pouzivaji u automobilu a motorek je bezny… kolo proste nejede tak rychle a na funkci odpruzeni vetsinou nejsou kladeny takove pozadavky… jsou i pripady kde jo… ale kolik lidi na cestach potkate s nastavitelnyma hi tech tlumicema ala fox? ja pres leto jezdil cca mesic v jiznich cechach(znacil cyklotrasy) a 99 procent lidi ma kolo bud pevny nebo vidli ala RST s elastomerem nebo tak necim…

                      • martt  

                        Rock-shox reba to v originale z fabriky nema?

                        • assassin  

                          hele ja na kole jezdim rok, mam zkusensot s tolika vidlicema ze by se daly spocitat na prstech jedne ruky a cca u 3 z nich vim jak to uvnitr vypada…

                          prevazne vidlice FR/DH urceni…

                          takze fakt nevim co je v rebe…

                          hi speed expanze tam nebude, to by ji asi push nenabizel jako upgrade, pokud tam neni hi speed komprese tak nevim proc je tak opevovana:)

                          • MlokCZ  

                            Ono čím menší zdvih, tím je high speed jak komprese, tak expanze méně potřebná. U té Reby to není, ale až tak to tam ani nechybí. U těch 100mm v praxi pak není nijak zásadní rozdíl. U 140mm už je to jiná, tam už to nabývá na významu.

                        • MlokCZ  

                          Reba samozřejmě high speed tlumení nemá – nemaj to žádné RS do 140mm zdvihu (o tom celém je úprava od Push, že to pro RS vidlice dodělává). Ono to vůbec moc vidlic nemá. U nižších zdvihů, do 140mm včetně to má málo vidlic, v podstatě jen některé Foxky (Třeba Talas R a Vanilla R to nemají, to jsme teď nedávno zjistili) a některé Manitou. A ty co to mají ještě některé mají jen u expanze. A ještě jsou jen omezená nastavení, tzn. u expanze se nastavuje jen low speed a high je natvrdo. U komprese pak opět se nastavuje jen low speed a to ještě pouze u RLC Foxek (třeba u RL už je i low natvrdo).

                          U vyšších zdvihů už se high speed tlumení objevuje hojněji a většinou i s nastavováním u komprese uživatelem pro low i pro high.

                          • martt  

                            Ja som mal rozobrany len tlmic od Skareba (a to dost davno) ale temer by som sa stavil, ze tam to high speed tlmenie je. Myslel som teda, ze je to standard.

                            Kupil som si za 30,–EUR pouziteho Duka aby som mal nieco lacne na pokusy nech nie som len teoretik, kuknem co je v nom.

                            • MlokCZ  

                              TPC high speed tlumení má, takže ano u Skareba je (to jsou právě ty některé Manitou, co jsem zmiňoval).

                          • assassin  

                            hele to co sme zkoumali u te foxy bylo hi speed expanze, myslis ze to nema ani ventil pro hi speed kompresi? to ze je tam pevna lo speed je jasny, ale myslis ze tam hi speed taky neni? za co pak tolik penez?:) no tezko rict podle me by to melo mit vyznam i u mensich zdvihu…

                            je to sice neco jineho ale ja mam na moto jen 120mm a high speed tam samo je…

                            • MlokCZ  

                              U těch R verzí jsme řešili expanzi, souhlas. Jestli mají high speed kompresi (ty R verze) nevim, to už není tak snadné zjistit testem na místě.

                              V každém případě souhlas, že cena je přemrštěná a to i u těch RLC a RL verzí, které high speed kompresi i expanzi mají. U R je to ale s cenou ještě horší.

                              Pro mě je třeba mnohem důležitější high speed expanze.

                              • assassin  

                                no asi jezdime kazdej neco jinyho… ale rychlej sjezd necim rozbitym .. na to to asi hi speed kompresi chce… ikdyz treba ja vsechno sjedu 2× rychlejs na bratrovo bighitu s pridrenym drop offem nez na svym s 66kou… takze kdo vi co vsechno hraje roli:)

                                u ty expanze nevim… ja nemel moznost vidlici s timhle vyzkouset v praxi (asi nastesti) a ta teorie se vetsinou z pocity jaky pak mam z jizdy na tom kterym kole neda moc srovnavat:)

                              • assassin  

                                jj tim ze tam to nastavenio low speed komprese neni tak je tam uz dyztak nastavenej nakej unosnej kompromis a zjisti se to snadno… ja kdyz dotahnu kompresi na max a dam tomu rychlejsi pecku tak se ani nehne.. jako zamceny…

                                • MlokCZ  

                                  Jak to chceš snadno zjistit, když tam není nastavení uživatelem žádné a ty tedy nevíš, co je nastavené u high a u low. A na RLC můžu nastavit low ale netuším jak je nastaveno high napevno. Pokud bude u R verze pouze jedna komprese, tak tam bude nějaký kompromis, tedy bude spíš více otevřené. U RL kde jsou jak high, tak low komprese, tak je low na střední hodnotě rozsahu RLC a k tomu nějak nastavena high. Rozdíl ale oproti úplně otevřené low je velmi malý. No a u R pokud by byla jen jedna, tak ta jedna komprese když bude nastavena téměř jako high u RLC, tak rozdíl v chování bude minimální pouze o ten malinký rozdíl low speed komprese a to při testu na místě nemám šanci poznat.

                                  • martt  

                                    a pri tom prejazde cez tehlu?

                                    • MlokCZ  

                                      Všechny ty praktické testy včetně přejezdu cihly směřovaly k testování high/low speed expanze (a ne komprese).

                                      A hlavně když mám Talase R nepoužitého, bez zkráceného krku, bez naklepaného ježka a kterého chci prodat, tak ho nebudu testovat venku, takže žádné testy (kromě krátkého vyzkoušení v místnosti, které jsem už dělal) s Talasem R nebudou. Stejně to už není podstatné, jestli má high speed kompresi nebo ne, když nemá high speed expanzi, což mi vadí zásadně.

                                  • assassin  

                                    sorry sem se upsal… chtel sem napsat ze se to zjisti spatne… ze u me se to diky „stelovatku“ da zjistit snadno…

                          • kesu  

                            hele a u TPC plus se teda nastavuje co? pokud sme to pochopil spravne tak:

                            expanze: High je nastavena napevno Low se nastavuje

                            komprese: zde to prave nevim-nasteveni se ale projevi az v druhe polovine zdvihu a neovlivnuje citlivost na zacatku.Tzn tvari se to jako pozicne citlive tlumeni ale nejak se mi nezda ze by to TPC plus melo..

                            • kesu  

                              tak jak si s tim hraju tak to vypada ze se spis meni Low nez high speed komprese.ale stejnak se meni chod az za polovinou zdvihu..

                              • assassin  

                                ono houpanim na miste se to asi spatne pozna(ono i nastaveni low ovlivnuje high )… ono asi i konkretni projevy pri jizde priradit naky konkretni vychytavce neni jednoduchy… prste to obyc smrtelnikovi pripada ze to funguje lip:) ale mam dojem ze i milan to TPC tlumeni celkem vyzdvihoval takze myslim ze ta pozicni citlivost je dost pravdepodobna…

                            • assassin  

                              vzhledem k tomu ze tpc + ma jen nejlepsi DH vidle tak to fakt tezko rict, nejel sem na kole s touhle vidli…

                              podle nakyho nakresu je tam tusim pist s timhle ventilem plovouci tudiz asi zacne to tlumeni makat az po vycerpani toho zdvihu co tam ten ventil „plave“ … uz si ten nakres moc nepamatuju, ale tusim ze se tam i nejake „predpeti“ pusobici na tenhle regulacni prvek foukalo vzduchem… musel bych po tom zapatrat…

                              • kesu  

                                no prave ze todle TPC ma i nixon: www.progresscycle.cz/…ou/firma.asp?…

                                • assassin  

                                  tak sem si to spletl..s intrin­sic… tam jde ten plovouci pistek ovladat nafoukanim vzduchu…

                              • martt  

                                To si tusim mylis s SPV, tam sa cosi fuka (lockout?)

                                TPC plus ma pre kompresiu plavajuci piest na pruzine, takze kusok by malo ist s mensim tlmenim. Tiez to ale osobne nepoznam, my tu mame ten jednoduchsi model.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.