• minimaxil

    Zdravím,

    vím, že tohle se zde řeší již po generace, ale většina příspěvků je starých a technologie jde dopředu, tak třeba už není pravda to, co se zde píše a je vše jinak. Sestavuji si nové horské kolo 26. Bude osazeno na komponentech XC od Shimana. Chci k tomu solidní vidlici a nevím jakou. Uvažuji buď nad nějakým Epiconem od TT nebo Rock Shox Reba RL či Rock Shox SID XX, Solo Air.

    Prosím nehádejte se zde, chci se dopracovat k nějakému výsledku a nejlépe aby to psal někdo, kdo měl možnost vyzkoušet obojí. Nechci tady nějakého zastánce jedné značky, ale čistý zkušenostní názor.

    Děkuji mnohokrát :-)))

    0 0
    • blackboy007  

      jaký máš rozpočet 5000–10 000 nebo 10 000–20 000 kč

      0 0
    • Singlespeed  

      Fox už taky není úplně drahý:

      http://www.koloshop.cz/…ce-2013.html

      případně tapered:

      http://www.koloshop.cz/…ce-2013.html

      0 0
    • AleZ80  

      Epicon z TT je extracitlivý a za uštřené peníze bych pořídil o to lepší kola.

      0 0
      • minimaxil  

        Každý říká něco jiného :) PS ono moc už neušetříš :)

        0 0
        • abel  

          neříká, pár příspěvků víš píše o továrním epiconu.

          jezdil jsem epicona 2011 ted mám 2014 s pevnou osou (oboje TT) a je příjemně citlivá.

          0 0
    • RadikM  

      Jezdil jsem Epicona 2011, nejprve serioveho pak upraveneho a ted jsem vymenil za Rebu, SoloAir 2014. Pokud mam objektivne porovnat tak Epicon i neupraveny funguje velice pekne, Reba proste chodi lepe. Neni to nijak zasadni rozdil, ale chod je lepsi. Jako nejvetsi plus oproti Epiconu ovsem shledavam kvalitu zpracovani. U Reby je proste vse lepe zpracovano. Technologie tlumeni je urcite lepsi u Reby, stejne tak SoloAir oprti klasice s negativni pruzinou u Epiconu je dle meho propracovanejsi.

      0 0
      • minimaxil  

        Už jsem se rozhodl :)) Jdu do Rock Shox :))

        0 0
      • MlokCZ  

        Kam ten vývoj došel, když někdo považuje soloair za propracovanější řešení.

        A přitom to je ze všech možných řešení to nejdebilnější a ze začátku to u RS dávali jen na ty nejlevnější modely Reba si přechodem na soloair dost pohoršila.

        Negativní ocelová pružina i dual air jsou lepší řešení. U ocelové negativky je akorát problém, že je potřeba, aby byla ± akorát na hmotnost jezdce (to sériový Epicon zajistí pouze pro omezenou část jezdců s určitou hmotností, upravený pak pro každého).

        O lepším tlumení u současné Reby taky nemůže být žádná řeč, když je tam zase jen obyčejný motion control.

        Pár ročníků Reby existoval s HS expanzí, ale to už je minulost. A k tomu na nízkém zdvihu Reby to stejně nebylo vůbec poznat.

        Bohužel RS šel cestou, že cpe soloair už téměř všude.

        PS: Jezdil jsem (dlouhodobě) už 4 různé ročníky Reby (všechny nejdříve v továrním stavu a pak upravené) a to jak bez HS expanze (jen obyč motion control), tak s HS expanzí.

        Dnešní soloair Rebu bych si určitě nepořídil.

        Dvě Reby máme pořád doma, naštěstí obě dualair..

        Reba se upravenému Epiconu chodem vyrovnala až taká po úpravě. Pak byl chod srovnatelný. Oproti Rebě v originál stavu chodí upravený Epicon lépe.

        A proti RS určitě zaujatý nejsem, když jsem jezdil tolik RS vidlic a ještě mám RS i na fullech. Ovšem není to soloair. Na fullech vozím DPC (také upravené).

        0 0
        • MlokCZ  

          Reby aspoň nemají RCT3 kompresní část, to je také dobré kurvítko citlivosti. V tomhle je nakonec dobře, že je u Reby pouze obyčejn jednoduchý motion control. Sice to je jen to nejjednodušší tlumení bez HS expanze, ale ta u nízkého zdvihu stejně není potřeba.

          0 0
        • minimaxil  

          Tak co si mám do 12 000 pořídit ?!

          0 0
        • minimaxil  

          Existuje teda vůbec nějaká vidlice, která je ve všem dobrá ? :)

          0 0
        • xshreck  

          Souhlasím s Mlokem.

          Rebu solo air bych si už nepořídil. Starší ročník s Dual možná. Je tam víc věcí. Futra blíž sobě, krátké nohy. Je to znát na tuhosti. Chod hrůza. DA mi jezdil luxusně. SA mám přefoukanou mrchu, používám jí jako pevnou na 29 :-))

          0 0
        • Mr.Duck  

          No ja mam na jednom kole SoloAir a na druhym Float od Foxu, a SA, at uz starsi nebo novejsi, mi prijde podstatne prijemnejsi. Bavim se teda o 160, 180 a 200mm vidlich, jiny sem poradne nikdy nemel, ale kdo by resil prubeh nakejch paratek stejne zejo :P Kazdopadne sem z Floatu nikdy nedostal projev ze kteryho by se mi nejezily vlasy na hlave. Tezko porovnavat dost objektivne, kdyz vedle toho neni stejnej tlumic v pravy noze, ale nevidel bych to se SA tak cerne.

          0 0
          • MlokCZ  

            Vidlice různých zdvihů a kategorií bych se vůbec nepokoušel srovnávat. V každé skupině je to o něčem úplně jiném s jdou tam zcela odlišné zásadní vlivy pro danou kategorii.

            XC vidlice kolem 100mm zdvihu:

            • z tlumící části stačí mít funkční regulovatelnou jednu expanzi,což má dnes každá použitelná vidlice + lock a více na tlumení užnezáleží, protože to na tom malém zdvihu nedělá žádné znatelnérozdíly
            • často se taková vidlice vozí na HTčku, tedy chybí zadníodpružení
            • vozí se méně objemné pláště, které se foukají trošku více(i když samozřejmě záleží co kdo a jak zrovna jede), aby to i trochujelo na tvrdém pěkném povrchu
            • nejezdíš jenom z kopce, kde je vidlice pořád na vyšším sagu, alenaopak nejvíce času trávíš ve výjezdu na malém sagu vidlice a kde senejvíce projevuje chování počátku zdvihu a zrovna právě mrtvý chodpočátku zdvihu soloairu
            • tím se daleko více projeví citlivost vidlice a chovánípočátku zdvi­hu
            • a rozdíly dělá právě ta citlivost + průběh

            Jak se to postupně dostává na vyšší zdvihy, tak má tlumící část čím dál větší význam.

            Nejprve začíná být důležitá HS expanze (která je na 100mm zdvihu zbytečná a není v podstatě vůbec poznat).

            A pak začínají být potřebné i obě komprese až jsou na vysokém zdvihu nutností (pro dobrou funkci vidlice). Na 100mm zdvihu jsou komprese pouze kurvítkem citlivosti a funkčně jsou úplně k ničemu.

            A k tomu celému se pružící část u XC vidlic porovnává velmi dobře, protože to nekomplikují právě ty zásadní vlivy tlumící systému (jak je to celé jen o té jedné expanzy a žádné složité tlumiče se u XC vidlic nepoužívají).

            0 0
    • Rubi  

      vykaslal bych se predevsim na rozmer 26, ale to je tvoje vec

      jinak za me byla nejlepsi reba(/sid) s dual air…zpocatku velka citlivost a od pulky velka progresivita

      epicon i TT verze dost linearni, f100 vcelku fajn, nebyla ale tak citliva a drahy servis a nove reby a sidky se solo airem jsou strasne, ale pry se to da poladit tokenama :)

      na zavody vozim 29 sid s brainem, tam citlivost moc nechces, navic brain mi vyhovuje, tak jsem ten chod prekousnul, na treninky 29 rebu dual air 2008 a za me top vidle

      0 0
      • MlokCZ  

        O dualairu nelze vůbec obecně napsat nic o větší progresivitě.

        Reba ročník od ročníku a také verze se vzduchovým u-turnem měly dost odlišný průběh.

        Ze začátku bývaly progresivnější verze bez u-turnu a méně progresivní verze s u-turnem. Poslední ročník dualair Reby už byl poměrně lineární i bez u-turnu.

        0 0
        • minimaxil  

          Tak ale do ******. Tak mi řekněte, co je ideální ?! Já už se v tom fakt nevyznám… :)

          0 0
          • kedi  

            Tvůj dotaz byl na Epicon TT nebo Rebu. Mlok ti popsal jak to je celkem jasně a na 100% s ním souhlasím. Vozil jsem Foxe, vyměnil jsem ho za Epicona TT. Na druhém kole doma máme Sida XX a měli jsme i Rebu, oboje RS ale byly dualy a upravené u Milana. Epicon TT je funkčně nesrovnatelný se sériovkou, je to jako by to byly dva zcela odlišné výrobky. Jediné co by se dalo Epiconu TT vytknout je o něco vyšší hmotnost než RS.

            Solo air RS jsem nikdy nezkoušel, tak ho nemůžu posoudit.

            Jestli chceš citlivou spohlehlivou vidlici můžu Epicona TT za sebe doporučit.

            0 0
          • MlokCZ  

            V první řadě ideální vidlice neexistuje. Je to o požadavcích každého jezdce.

            Pokud chceš opravdu citlivou vidlici, tak jediná varianta je upravená vidlice u Milana. V originál stavu na trhu žádná opravdu citlivá XC vidlice není.

            A tady je volba už v podstatě jen upravený Epicon, protože koupenou vidlici jinde Milan upravovat nejspíš chtít nebude (více v historii proč).

            Pokud ti nevadí, že vidlice nebude tak citlivá, tak bych se pokusil sehnat dualair Rebu, což ale už bude dost problematické.

            Citlivostí na tom bude hůře než upravený Epicon (a aby se vyrovnala, tak by se musela nechat také upravit), ale pořád to bude celkem slušné.

            Soloair Reba samozřejmě také se dá jezdit, ale je to za mě jasně nejhorší varianta.

            A pak je to o progresivitě vidlice. Tam každému dle stylu jízdy sedne něco jiného. A záleží i na geometrii kola kam tu vidlici dáš. Progresivitu asi teď nevyřešíš, protože nejspíš nevíš co vlastně budeš potřebovat.

            0 0
            • Smazaný účet  

              To mi stačí, takže pro mě bude nejlepší Epicon z TT, lepší cena jak Reba a srovnatelnej výkon s drazší Rebou.

              0 0
              • Erknold  

                a kejvne ti na to každý stavitel, že Ti bude montovat vidlici z TT, kterou mu tam dovezeš, nebo pošleš? Jen mě to tak zajímá. Asi by bylo i pochopitelné, kdyby z jakýchkoli důvodů Ti řekl, beru jen originál z oficiálního dovozu.

                0 0
              • MlokCZ  

                Upravený Epicon nebude srovnatelný s Rebou, bude rozhodně citlivější.

                Reba aby se vyrovnala upravenému Epiconu musí být také upravená. Pak jsou citlivé srovnatelně. A to i v případě dualair Reby.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Ok, díky za odpověd. Takže prostě s Epiconem z TT neudělám chybu.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Pokud chceš citlivou vidlice, tak neuděláš.

                    Zůstává otázka průběhu, který každému sedne trochu jiný. Do určité míry průběh může Milan poladit, ale nejde to neomezeně.

                    Jak už jsem psal, tak ale průběh není špatný nebo dobrý, je to vždy o tom co kdo preferuje dle stylu jízdy.

                    Upravený Epicon bývá nastavený na takový neutrální průběh. Tzn. ani nijak moc progresivní, tak zase není ani super lineární.

                    Třeba srovnávaná Reba dle ročníku a provedení existuje jak znatelně progresivnější, tak i méně progresivní.

                    Mně třeba průběh Epiconu celkem sedí (i když nejvíc mi sedí průběh pružinového DPC). Najdou se tu tací, co jezdí extra agresivně a je na ně progresivní málo. A naopak jsem zažil i extra opatrné jezdce, kteří nedokázali využít ani celý zdvih.

                    0 0
        • Rubi  

          neboli dualair si muzes nastavit obecne jak chces, coz je idealni :)

          0 0
          • RadikM  

            A to je hlavni duvod proc se dual air prestal delat si myslim. Lidi porad nastavovali, laborovali a 90% z nich to nastavilo blbe. SoloAir je blbuvzdorny nafouknes jednou a hotovo, tlak v pozitivce i negativce je stejny, tudiz spekulantum nehrozi ze zabijou funkcni vidli. U Epicona ti bud negativka sedne a nebo je nutno zase laborovat upravovat. Za mne je proste Reba se SoloAirem funkcni vidle, ktera te nenuti premyslet zda to a tamto. Proste jezdis… V rom vidim nejvetsi plus.

            0 0
            • xshreck  

              Jenže zásadní problém je ten, že spousta lidí ani neví, k čemu se používá odskok a podobné věci. Tzn k čemu mají některé vidle milion serepetiček, na které lákají. Když je lidi neumí používat a koupí si je jen proto, že tam jsou.

              To se rovnou může udělat vidlice, která nějak tlumí. Nějak pruží. A nazdar. Tupé stádo jezdi.

              Ti, co by si něco rádi něco nastavili pro svůj styl jízdy a jak jim to vyhovuje už mají docela smůlu a musí se doslova ***** do HW vidlice. A i ten už je tak odrbaný, že se nedá pomalu nic udělat.

              0 0
              • Vilém  

                Asi tak.

                0 0
              • RadikM  

                Vsak poladit vidlici si muzes nechat porad. Firem ktere se timto zabyvaji je vcelku dost.

                0 0
                • Rubi  

                  a vysypes za to dalsi tisice, misto toho aby sis potocil par kolecky a nafoukal podle sebe a to se vyplati :)

                  0 0
                • MlokCZ  

                  To nemůžeš.

                  Milan na úpravu vidlici koupenou jinde už nevezme. A neznám žádnou firmu, která by opravdu uměla upravovat vidlice. Některé firmy dokážou ještě něco udělat s progresivitou, ale to je všechno.

                  Sice některé firmy tvrdí, že umí zlepšit citlivost, v reálu ale skutek utek.

                  Ani TF tuned neumí ohledně citlivosti co umí Milan. A přitom v TF tuned třeba s tlumiči umí opravdu divy (zcela přepracují tlumící část na svoje lepší řešení).

                  0 0
            • MlokCZ  

              Pokud někdo není schopný ani nafoukat správně vidlici, tak pak není schopný ani nastavit správně odskok ani u motion controlu a ani soloair Reba nebude chodit jak by měla.

              A ani soloair nenafoukají správně (třeba přefoukaná vidlice bude chodit také úplbě blbě ať má systém jakýkoliv).

              Ocelová negativka může být problém u Epiconu v originál stavu, pokud jezdec bude hmotnostě někde v extrému (hlavně pro příliž těžkého jezdce to bude problém).

              To se ale netýká upravené verze, tam jezdec nic neřeší jen při koupení vidlice uvede kolik váží.

              A tahle pseudovýhoda soloairu ani zdaleka nevyváží jeho nevýhody (a to nemyslím jen nemožnost nastavení, ale také ten debilní mrtvý chod na počátku zdvihu).

              0 0
              • mr.antik  

                souhlas… pokud by se dal sehnat nějaký kit na předělání soloairu pro RS, hned bych do toho šel. Funkční to je ale ten pocit, že by to mohlo být lepší…

                0 0
          • MlokCZ  

            Tak dualair můžeš nastavit jak chceš pro počátek zdvihu, ale progresivitu tím výrazně nezměníš. Na to je třeba zasáhnout do velikosti komory, což už je úprava.

            A rozdíl mezi ročníky je právě proto, že mají různě velkou pozitivku (a u-turn měla větší pozitivku než verze bez u-turnu).

            0 0
    • Erknold  

      A chceš vlastně tepered, nebo rovny krk a pevnou osu, nebo rychloupinak? V odkazech je všechno. Jinak jsem rád, že neřeším ten samý problém, jelikož mi přijde, že zlatá éra vidlic, už je fuč :-) podle toho co tu čtu

      0 0
      • minimaxil  

        Ani sám nevím :) V tomhle abych Ti řekl pravdu se moc nevyznám.

        0 0
      • minimaxil  

        Já už ani nevím, co si mám kupovat. Jedni říkají, že Epicon je na píču, druzí zase že Rock Shox je na nic a tak už nevím, co vlastně chci. :/ Já chci kvalitní vidlici, co bude krásně žehlit nerovnosti a nemůžu asi takovou sehnat. Fakt už nevím. Teď jsem našel tuhle od Foxe, ale nevím, jestli to nejsou vyhozený zase prachy za značku. Fakt už nevím. http://www.koloshop.cz/…ce-2013.html?…

        0 0
        • kedi  

          Obávám se, že ti co píšou že Epicon je na pí.., si pletou Epicon bez úpravy s Epiconem TT. To nelze porovnávat, Epicon TT je funkčně někde úplně jinde a kdo si to neměl možnost zkusit to těžko může posuzovat.

          0 0
          • minimaxil  

            Mě je celkem u ****** jaká to je značka. Jestli to je Fox, Rock Shox, a nebo Epicon. Jediný co chci, aby byla spolehlivá, FUNKČNÍ a krásně žehlila terán. Jestli ta vidle váží 1600g nebo 1700g, tak to mi je taky jedno. Těch 100g je jedna deci vody, což je nic. Hlavně chci už vědět, co je dobré.

            0 0
            • Erknold  

              A budeš mít šanci je porovnat? Pokud ne, tak si můžeš říkat, že máš tu nejlepší:-) hlavně, aby ti šla do rámu a pasovaly ti tam kola. A vidlicí z TT podpoříš více český ručičky ;-)

              0 0
            • RadikM  

              Ja bych ti doporucil si ty vidle vyzkouset… Tady na forech se malokdy doberes nejakeho zaveru, vzdy se najde tucet chytrolinu co maji jen nacteno a vidlice nikdy nejeli. Ja si taky nekolikrat nechal radit tady na foru, ale nakonec jsem si sel osobne vse vyzkouset a podle toho se pak i rozhodl. Epicon a Reba jsou vidle tak masove rozsirene, ze to urcite nebude problem vyzkouset.

              0 0
              • minimaxil  

                To je taky pravda, ale kde si vyzkoušíš vidli od TT :/ Rock Shox si můžu vyzkoušet u každého 5tého známého, ale co Epicon od TT. Nikoho neznám :/

                0 0
                • minimaxil  

                  Nějak to už vymyslím. Buď si vezmu Rebu nebo Epicona z TT. Jak říkáš, zkusím někde sehnat kolo RS nebo Epi. a zkusím si to na vlastní pěst. Každému přeci jenom vyhovuje trošičku něco jiného :)

                  0 0
                  • pepek  

                    Pokud taky netoužíš po vidli, ktera te nenuti premyslet, tak ti krátká zkouška nic neřekne. I dobrá videl je často zabitá třeba jen použitým olejem, tlaky si taky musíš najít atd. To není na hodinu.

                    0 0
                  • MirosPikos  

                    No hlavně si ujisti, jestli rovný krk nebo tapered a jestli pevnou osu.

                    Jinak za mě, vzal bych Rebu nebo T-T podle peněz a podle toho, co se ti líbí. Pokud se ti líbí Epicon, ber ho a ušetřený peníz raději nasyp do kvalitních výpletů. Ty jsou neméně důležité jak kvalitní pružení/tlumení a určují charakter celého kola.

                    0 0
                  • Manzak  

                    Podle toho co pises ze chces bych to u tebe videl na Epicona TT a budes spokojenej parchant :)

                    Vubec si nedovedu predstavit, ze si to poridis, a pak budes na tu vidlici nadavat, tomu neverim ani trochu. Epic od Milana je naprosto perfektni zehlicka.

                    0 0
              • MlokCZ  

                To v reálu moc šanci mít nebude. Snadno se dostane k vyzkoušení Reby a Epiconu v originálním sta­vu.

                Tím jednak nevyzkouší co by potřeboval (upravený Epicon a třeba i upravenou Rebu, aby měl představu co to obnáší) a k tomu to bude mít více problémů:

                • zkoušená vidlice nebude nastavena na jeho hmotnost, což je test skorok ničemu (a málokdo mu půjčí kolo na delší dobu, aby si ho začal laditna sebe)
                • nemá zaručeno v jakém stavu je vidlice, tedy kdy měla poslední servis(zanedbaná vidlice bude za chvíli chodit blbě každá)
                • na kole, které nebude vhodně geometrií na něj pozná velké kulové(akorát získá zcela zcestné dojmy)
                • krátké testy bez zkušeností jezdce často přinesou více škody nežužitku (bez zkušeností se krátkým testem často získají zcelamylné dojmy)
                0 0
            • xshreck  

              Jen tak pro info – ještě jsi mohl udat, jaký terén chceš jezdit a na jakém zdvihu :P

              Někdo potřebuje žehlit kolejnice, někomu musí pružit po přejetí mravence.

              Ideální je si jít něco vyzkoušet.

              0 0
      • Rubi  

        ty bys mel vedet ty ne, jestli chces ovladani z korunky a zdvih 100 nebo 130 ?? je to jasne napsano v nadpisu u vidlic

        0 0
      • zzd426  

        ty kráso, cena je teda někde jinde než před třemi lety (5100) nebo před čtyřmi (4800) za 26". Njn ale Suntour to taky dobře přistřelilo… Bohužel dle mě už to ztratilo to své kouzlo, super dobrá vidlice (to možná je stále) za hodně dobrý peníz. dříve mi přišlo, že jsi za poloviční cenu dostal od p. Slance vidlici srovnatelnou/lepší než reba. dnes už ten poměr cena / výkon bude pomalu srovnatelný… no škoda no.

        0 0
    • treska  

      dualair za dobru cenu

      http://www.kaktusbike.sk/…idlica-14484

      0 0
    • maajkee  

      Jezdil jsem Reby různé ročníky, duaůl-air, solo-air, Epicony 2009, 2010 atd.

      Nejvíc spokojenej jsem byl asi s Epiconem X1 2014, sérivoka jen s olejovým mazáním, citlivost krásná, vysoká tuhost, chod tak akorát progresivní ke konci.

      Momentálně mám na kole Rebu 2014 solo-air, oproti Epiconu mi příjde trochu míň tuhá, cillivost podobná, daleko lineárnější chod, který mě momentálně při mým brouzdání krajinou možná i vyhovuje. Rebu tam mám teď protože to byla dobrá koupě a Suntoru mě sere se svým šíleným designem pod lakem, jinak bych klidně vozil Epicona X1. Oproti Rebě má štelování pomalé komprese (můžeš nastavit jak moc je vidlice vnímavá na podněty, to jsem využíval loni při závodech).

      Každopádně každej říká něco, lidi v okolí co maj Epicona TT jsou nadšený, lidi co maj Reby, Sidy jsou nadšený :) 90% lidí podle mě stejně pozná nakonec prd. Každopádně všechny tyhle vidlice fungujou pěkně a rozhodně tě nebudou limitovat víc než vlastní um.

      0 0
      • Singlespeed  

        Máme doma Sida RLT z poslední várky Dual Air a nadšený teda nejsem ani náhodou:-).

        0 0
    • iron.hide  

      neviem kam to mam dat, tak to dam sem, sorry ;)

      potreboval by som, keby ste mi niekto zmerali a napisali sirku tlmica SR Suntour Epicon RC2

      (obrazok: http://www.centrumrowerowe.pl/…75628191.jpg

      plis hlavne sirku (priemer) tej najsirsej casti pri ventile, a tiez sirku strednej casti. chcem zistit ci sa mi to zmesti do ramu :)

      diky moc.

      0 0
      • iron.hide  

        nikto nic? plis potrebujem to asap.

        mozu byt aj ostatne suntour tlmice, telo maju podobne.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.