Vidlice EPICON a vnitrni klepani

82 nepřečtených
  • gentoo

    Dobry den,

    koupil jsem si vidlici EPICON X2 LOD.

    Kdyz jedu po nerovnem povrchu, neco (zrejme ve vidlici) klepe. Kdyz vidlici zamknu, klepani prestane, z toho jsem vyvodil, ze se jedna o klepani uvnitr vidlice. Jestli je vidlice nafoukana vice nebo mene nema na klepani vliv.

    Chtel bych se zeptat majitelu teto vidlice, zda se jedna o beznou zalezitost nebo je neco spatne. Pripadne, jestli to jde nejak napravit, jedna se o vyrobni vadu, atd…

    Dekuji vsem za reakce.

    Lukas

    0 0
    • gentoo  

      Tak mi alespon prosim napiste, jestli vam to dela taky nebo ne abych vedel, jestli je to normalni.

      0 0
    • nyq  

      Nic mi v epiconu neklepe.

      0 0
      • nyq  

        sice nevím co přesně ti tam klepe, ale napadlo mě, třeba že u moji RS PIKE dochází ke kovovému zvuku při vracení se do původní polohy na začátek zdvihu, bylo mi řečeno že má málo oleje, ale moc to neřeším.

        0 0
    • ječmen_123  

      Měl jsem povolenou matici u lock outu. Po dotažení klepání zmizelo.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Máš v ní málo vzduchu a trpajzlíci se dusí.

      0 0
    • Storm1  

      Identický problém.

      Při propružení na místě, se v okamžiku vracení ( jedno jaká hloubka propružení ) ozve v pravé noze vidlice cvaknutí.

      Při jízdě a přejezdu nerovností, je to hluk jak stará kovová pumpička klepající o rám… Trochu ostuda. :(

      Po zamčení ticho.

      Podle servisu je vše v pořádku…

      0 0
      • Figinek  

        Mám (moje přítelkyně) stejný probém. Nový Epicon XC (X1) při zahájení zdvihu lehce cvakne. Na nerovnostech klepe něco uvnitř. Při zamknutí přestane. Tlak vzduchu cca 77 psi

        0 0
        • tigermoth  

          Měl jsem dva epicony, u staršího RLD (2010) bylo slyšet jemné cvakání od uzavírací lamely v pístku tlumiče, která se otevírá při propadu do zdvihu. Jinak cvakání a lupání na kole většinou znamená něco nedotaženého nebo zabordeleného. Pokud chceš mít klid, proveď úplnou rozborku a sborku, když nenajseš vadu a bude stejně cvakat, neřešit a jezdit. Na té vidli není co po.rat.

          0 0
          • Figinek  

            je úplně nová, najeto 220 km, dělalo to od začátku.

            0 0
            • tigermoth  

              Asi bych zkusil vyfouknout to, zapružit rukou a poslouchat odkud přesně ten zvuk je, já jsem na ten pístek přišel taky tak, po vyndání tlumiče to bylo zichr. Jinak tak na dálku se blbě odhaduje.

              0 0
    • alesmarek1  

      Čus, mám uplně ten samý problém. Nejdřív jsem si myslel, že je to povolená špice ale je to vidlice. Mám Epicona x2 model 2012. Klepaní je jenom v terénu a zvuk je uplně stejný, jak jsi tady už psal…Jinak v servisu mi řekní, že to dělá normálně nezajetý Epicon.. ale co je na tom pravdy to já nevím.. Každopádně bych taky přivítal pravdu.

      0 0
      • alesmarek1  

        Tak jsem pátral a cosi jsem našel. Kámoš má taky Epicona a začne to dělat od té doby, kdy zamykáte vydlici ve chvíli, kdy je zrovna zasunutá(stačí i málo)… každopádně s tím jdu zase do servisu… zvuk je totiž čím dál hlasitější, je to hrozné..

        0 0
        • kyl  

          Matice olejové patrony na korunce je utažená?

          0 0
          • Vilém  

            Dobry dotaz. Neco podobneho mi povolena patrona delala.

            0 0
            • kyl  

              Ona je v závitu malá vůle ale stačí aby to ťukalo nahoru a dolů nebo možná spodek patrony při té vůli a délce patrony klepal do vnitřní nohy.Moc prostoru mezi patronou a vnitřní nohou není.

              0 0
              • Georrge  

                a navíc tlumičové patrony od epicona se rády povolujou :)

                0 0
                • kyl  

                  To se mi nestalo ale po vypuštění vzduchu jsem zátku s ventilkem vytočil prsty a to byla nějakou dobu před tím dotažená golou.

                  0 0
                • Rudyshy  

                  potvrdzujem > tiez sa mi povolil tlmic (horni dil od spodni) ale zadne klepani nebylo len lockot nefungoval.

                  0 0
      • pavlik6022  

        kopni servisáka do ****** !

        0 0
    • Wave  

      Mám stejný problém, Epicona jsem posílal na reklamaci a výsledek byl, že všechno z něj vykuchali a dali nové součástky…klepání z pravé nohy, ale přetrvává

      0 0
    • Kublaj  

      Taky mi klepala a byla to povolená matice tlumící patrony na korunce, nakonec se mi při závodě povolila úplně to bylo radosti na starém bělidle :D

      0 0
    • Peslezedirou  

      Nestalo se náhodou někomu, kdo předělal vidlici na olej, že korunky tekl olej, když bylo kolo otočné vzhůru nohama?

      0 0
      • Kublaj  

        na matici tlumící patrony není žádné těsnění tak tamtudy může olej ven

        0 0
      • kyl  

        Tak to je jasné když tam nedáš těsnění jak je u matice s ventilkem nebo závit neomotáš teflonovou páskou.

        0 0
        • Peslezedirou  

          Jsem *****, tohle mě nenapadlo…

          0 0
          • Bafoon  

            nejsi *****, jsi tvořivě nedůsledný :-)

            0 0
            • Peslezedirou  

              :-) Jsem asi řezal zatáčku a najednou čučím, že mi něco teče z vidle. Musí dát bacha abych si všechen olej agresivní jízdou nevylil :-)

              0 0
              • kyl  

                Nadruhou stranu dokud teče tak víš že tam je a nemusíš ji kuchat.:-)

                0 0
    • Wave  

      poradíš jak se dá utahnout ta matice?

      0 0
      • pavlik6022  

        předem upozorňuji, že je to velice obtížný servisní zásah!

        vezmeš ořech patřičného rozměru, který musí přesně sedět na matici tlumící patrony na korunce, nasadíš ho nejprve na gola klíč, potom na matici (lze zvolit i opačný postup) a otáčíš s klíčem ve směru hodinových ručiček. Jakmile při dotahování matice klade už velký odpor , celý proces ukončíš. Sundáš klíč z matice a jdeš jezdit.

        Ovšem pokud se na toto necítíš, naštiv raději odborný servis, určitě ti rádi pomohou :)

        0 0
        • Vilém  

          Jestli mu spis nejde o to, jak sundat packu, nebo mechanismus locku.

          0 0
          • pavlik6022  

            myslím že ne, to by nereagoval na tohle : „Taky mi klepala a byla to povolená matice tlumící patrony na korunce, nakonec se mi při závodě povolila úplně to bylo radosti na starém bělidle :D“

            0 0
          • JFK2010  

            Zdravím…mám stejný problém stejné klepání a k tomu jsem cyklistický analfabet…vidli mám EPICON X2 2012…mechanismus locku jsem odmontoval, ale zůstala mu tam kovová podložka, kterou nemohu dostat ven-je držena ocelovou strunou, která je po obvodu…předpo­kládám, že ona pověsná matice tlumící patrony je pod touto podložkou…je tomu tak? Můžete mi prosím poradit jak podložku vyndat abych matici mohl utáhnout? Děkuji JFK

            0 0
            • Sup7  

              Pod podložkou nenajdeš vůbec nic zajímavého.

              Pokud se chceš šťourat v olejové patroně, musíš nejdřív demontovat vnější nohy vidlice a teprve potom patronu vyšroubovat z korunky – horní matice na klíč 27.

              Vzhledem k tomu, co píšeš, bych spíš doporučoval navštívit servis. Odstranit klepání v Epiconech X..není triviální servisní zásah.

              0 0
              • JFK2010  

                Fajn nechám to chytrým hlavám, jen by mě ještě zajímalo jestli to de reklamovat v rámci záruky…

                0 0
                • Sup7  

                  Rozhodně reklamovat. Dovozce Suntouru tohle řeší, pokud vím.

                  0 0
                  • JFK2010  

                    OK obratim se na prodejce…dekuji

                    0 0
                    • Sup7  

                      Doplním, že dovozce Suntouru řeší tenhle problém na vidlicích, které jsou koupené od něj. Pokud je zdroj jiný pak může být problém. To jen, aby bylo jasno, když se dozvíš, že klepání Epicona X.. je jeho vlastnost, což není pravda.

                      0 0
                      • JFK2010  

                        Aha, no koupil jsem tu vidli v rámci postaveného kola od RB a tvářili se dost vstřícně v případě jakáýchkoliv možných problémů…tak uvidím jak se k tomu postaví. Díky.

                        0 0
                        • Docent  

                          Měl jsem s vidlicí X1 stejný problém.Odemknutá na nerovnostech lehce poklepávala.Po zamknutí zmlkla.Takhle jsem najezdil asi 600 km a přestalo fungovat zamykání.I když jsem docela technicky zdatný,nenapadlo mě tu vidlici sám opravovat.Reklamace přes RB byla vyřízena do týdne.

                          0 0
        • maajkee  

          Je tam jeden malý problém, že matice je zapuštěná, nízká, s oblýma hranama a ze zkušenosti klasickej Gola ořech 27 se nedá skoro použít, je to tak na stržená matky. Lepší je ořech upravit obroušením nebo koupit spešl od Suntouru.

          0 0
    • gentoo  

      Jen doplnim, jak to dopadlo s moji vidlici…

      Vidlice klepala jen pri odemcenem stavu v na nerovnem povrchu. Pozdeji klepat prestala, ale zaroven prestal fungovat lock-out. Vidlici jsem poslal na reklamaci a byla opravena. Stale klepe, ale mnohem mene nez drive, takze mi to uz tak nevadi.

      Vidim, ze s vidlici ma stejny problem vice lidi. Mozna spatna serie …

      0 0
      • 2. Bóďa  

        Můj Epicon X2 po třech týdnech v servisu začal po cca 2 km klepat znovu… :(

        Možná na o malinko větších nerovnostech, ale je to tam stále. ???

        0 0
    • mariotn  

      Ahoj tiež mám ten istý problém. Asi pred týždňom som menil tlmiacu patronu v Suntour AXON RLD 2011. Mal som tam s Epicona patronu, nakoľko už nefungoval LOCK OUT, tak som sa rozhodol, že kúpim novú originál Axon patronu. Všetko som nasadil, LOCK OUT funguje ale to klepanie pri jazde má vážne serie. V zamknutom stave neklepe. Všetko je podoťahované a klepe ako stará patrona. Mal som to už aj vonku opäť rozobrané, ale po opätovnom nahodení klepká som z toho pri výjazdoch na nervy. Asi kúpim pevnú vidlu. Ak by niekto vedel čo s tým , rád sa dozviem nejaké nápady a rady. Za skoré info ďakujem.

      0 0
      • danis7  

        to samé, patrona celá podotahovaná a taky klepe při vracení ze zdvihu

        0 0
        • Sidewinder  

          Koupil jsem Axona RLD na KupKole http://www.kupkolo.cz/…80-mm_z4526/ (asi rocnik 2011–2012), nastavil na zdvih 100mm a hned od zacatku tlumici patrona klepala. Nechtelo se mi resit mesic reklamaci a tak jsem tlumici patronu vytahl s tim, ze v ni vymenim olej za nejaky tlumicovy 5W od RockShoxe (SRAM).

          Patrona ma dve komory, dolni uzkou delsi a horni kratkou sirsi. Mezi komorami se da snadno rozsroubovat. Originalniho oleje tam bylo tak akorat na zaplneni spodni komory. Noveho oleje jsem zkusil dat trochu vic (trochu i do horni komory) a klepani okamzite prestalo. Kdyz bylo v horni komore oleje moc cca 1/3, tak zacala patrona jakoby pruzit na hornim dorazu – takze jsem ubral a vse je OK. LockOut funguje bezchybne, znatelne lepe funguje tlumeni a to hlavni – NEKLEPE! Najezdeno uz na tom mam cca 300km a stale chodi krasne a bez klepani.

          Doporucuji, olej stoji kilo a tlumici patronu je mozne vyjmout velmi snadno i bez demontaze vnejsich nohou vidle.

          0 0
          • mariotn  

            Tak to skúsim. Tlmičový olej som kúpil a mám jednu patronu z Epicona doma pohodenú, tak na tej si to vyskúšam. Ďakujeme za reakciu a skúsenosť.

            0 0
          • mariotn  

            Tak som to odskúšal podľa vášho návodu. Kúpil som tlmičový olej, doplnil podľa údajov odhadom 85 ml + 2 ml ako rezervu do patrony. A výsledok? JE PO PROBLÉME. Krásne hladko chodí nič neklepe. Ďakujem za vaše INFO.

            0 0
    • johny731  

      Mě klepala pružina uvnitř levé nohy u SR Suntour XCP 75…nakonec jsem usoudil že pružinu zabalím do potravinářské fólie…klepání ustálo :D

      0 0
    • vili  

      Mám epicon 29 X1 (2012/2013) a sice nic neklepe, ale začal se protáčet Lock. Původně vlastně chodila páčka v rozsahu 90 stupňů a teď se nahoře i dole zarazí až o korunku vidlice. Mám pocit, že se asi vevnitř protáčí celá ta patrona. Už se to někomu stalo a případně co s tím, pokud je to jednoduché opravit? Díky.

      0 0
    • Luk029  

      Tak ja nemám epicona ale fox rl 29 a ta mi taky klepe na nerovnostech ,při zamčeném locku to nedělá. když jsem posílal email do cyklošvec tak mi napsali že to cvakání způsobuje negativní pružinka a že s vidlice nejde odstranit. :-) ale jestli jde to cvakání třeba odstranit nějakou gumovou podložkou pod pružinkou jsem se nedozvěděl. :-)

      0 0
    • Remmi  

      Ahoj, mám též vidlici EPICON X2, kolo jsem koupil bokem a tedy na záruku se obracet nemohu, bohužel mám též problém s klepání, tak jak zde je popsáno a tedy bych se zeptal, našel někdo prosím funkční řešení, jak se tohoto nešváru zbavit, případně jak popsat servisu na co se mají zaměřit nejdříve při rozebrání této vidlice ? dík :)

      0 0
    • šajba  

      Ahojte. Mam epicona TO8B1229.Aky je to rok a model. Vďaka

      0 0
    • Petr78  

      Sice starší téma, ale myslím, že pořád aktuální.

      Cvakání mého Epicona X1 mě trápilo od samého začátku.

      Zkoušel jsem všechno možné (i nákup nové patrony), ale vždy po nějaké době začala vidlice zace cvakat.

      A dnes jsem na to myslím přišel.

      To cvakání způsobuje osička Lockoutu, která má ve svém uložení vůli ve svislém směru.

      Na té osičce je nasazená těsnící gumička (O kroužek), který ze začátku funguje jako brzda, aby osička nelítala sem a tam.

      Jenže po čase se ta gumička uvolní a už „nebrzdí“.

      Zkusil jsem teda na osičku navléknout gumičku s menším průměrem, do tlumící patrony nalil víc oleje (spodní komora plná, horní asi z 1/3) a vidlice je zatím bez cvakání.

      Jsem zvědavý jak dlouho to vydrží.

      Hlavní ale je, že už znám příčinu (po roce trápení). To je vždy nejhorší – najít příčinu problému.

      Oprava už bývá sranda.

      0 0
      • Roman83  

        Ahoj. Mám stejný problém s cvakáním u vidlice Epicon X2. Vymontoval jsem tlumící patronu a chtěl bych nalít nový olej. Když rozmontuju patronu v půlce, tak stačí když příslušné množství oleje naleju do spodní části s pístem? Nerozumím jak nalít olej do horní komory (1/3), nevím jaksi kudy…po vyndání pružiny z horní komory by olej vytékal otvorem pro osičku Lockoutu?

        Díky moc za radu.

        0 0
        • danis7  

          Tu vrchní část – Lock out – otočit vzhůru nohama a pomalinku olej nalévat, mezitím vždy tu osičku lehce potlačit v podélném směru (tak, aby se locko out pohyboval, ale olej ještě spodkem nevytekl). Takhle pokračovat, až to bude plné.

          Když do spodní části patrony (kde je tlumení, ta delší část tlumiče) naliješ olej, tak osou tlumení pár krát zahýbej, ať se to odvzdušní.

          0 0
          • Roman83  

            Díky za odpověď, zkusím to takhle pomalu do horní části dostat. Po dolití obou částí, když otočím horní část opět Lockoutem nahoru, tak mi to při sešroubování obou částí snad nevyteče :). Snad to bude fungovat, díky…

            0 0
      • drahos  

        Ahoj, řeším taky cvakání v Epiconu a chtěl bych se zeptat, kolik toho oleje dolít? Spodní část dát plnou s tím, že mám táhlo úplně vytažené a do vrchní cca 1/3? Půjde potom vidlice do plného zdvihu? Díky moc 

        0 0
    • rotker  

      Mně Epicon také klepal – zvuk, jako když klepou bowdeny o sebe. Vyměnil jsem tedy, dle zdejších rad olej v patroně a do vrchní komory jsem dal necelou 1/3 (cca 7–9 ml) oleje. Včera projeto a klepání je pryč. Doufám, že na dlouho dobu.

      0 0
    • biker jura  

      Ahoj, prosím o radu. Potřebuji ve vidlici axon také odstranit menší klepání a tedy rozdělat olejovou patronu. To je ale problém. Píše se tu, že jdou komory mezi sebou lehce rozšroubovat, což zřejmě u mojí nové vidlice není pravda (možná nějaký tmel na závitu?). Každopádně co mám vlastně povolovat a nemusím se bát zabrat?

      Josu tam celkem tři matice.

      1. mála nejnižší č17, pak uprostřed mezi komorami č21 a pak nahoře na gola klíč č27, které mám tedy mezi sebou povolit, abych se dostal k dolití oleje? Závity jsou tam předpokládám klasické. Zkoušel jsem to a nebyl jsem schoný to s krátkými klíči (cca 10cm dlouhými) povolit…

      děkuji

      0 0
      • biker jura  

        tak jsem si pomohl sám a rozebral to. Byl tam od výroby tmel, tak to chtělo jen víc zabrat. klepání odstraněno;)

        0 0
    • petyn  

      Oživím téma. Mám Aiona a klepe mi také. Pomůže to dolití oleje do patrony i u Aiona? Ty patrony jsou stejné?

      Díky

      0 0
      • onuce  

        Mám též Aiona, úprava TT, a take klepe. Snížil jsem tlak a je to lepší. Přijde mi, že klepal spodní doraz přemožením negativní pružiny.

        0 0
    • petyn  

      O kolik jsi snižoval? A klepání zmizelo úplně?

      Díky

      0 0
      • onuce  

        Snižoval jsem vlastně na správný tlak doporučený od TT. Mám mít 105 PSI a měl jsem 110PSI. Klepání je teď téměř neznatelné.

        0 0
    • drahos  

      Ahoj, řeším taky cvakání v Epiconu a chtěl bych se zeptat, kolik toho oleje dolít? Spodní část dát plnou s tím, že mám táhlo úplně vytažené a do vrchní cca 1/3? Půjde potom vidlice do plného zdvihu? Díky moc

      0 0
      • kyl  

        Já to dělal systémem pokus .Nalil jsem olej,zacvičil s pístnicí aby natekl i dolů a pak nalil zbytek.Patronu jsem sešrouboval a vyzkoušel a postupně olej ubíral.

        0 0
        • drahos  

          Tak jsem to nakonec udělal tak, že jsem měl táhlo úplně vytažené, do spodní části nalil olej až po okraj a do vrchní části dal cca 10ml oleje. Vidlice už necvaká a i tolik nepovoluje při zamčení, zdá se mi. 

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.