• pajasimi

    prosím o radu, jakou byste doporučili vidlici pro 50kg jezdce? je jasný že běžně vidlice pro tak nízkou váhu nejsou dělaný a nechodí nijak světově..mám manitou black a ve sjezdu si nestěžuju, ale při jízdě terénem po rovině je spíš jako pevná..tušim že východiskem by mohla být vzduchová vidle, kterou si nafoukám na minimum..nebráním se jakékoliv značce, proti suntouru nic nemám, spousta lidí v okolí ji vozí k plné spokojenosti, nerad bych zrdcadlově stříbrný nohy jako cpe všude rs:D zdvih tak 120–140, nejlepší by byl regulovatelný zdvih, potom bych ocenil např 120–150, lock není nutný, cena tak do deseti tisíc, takže ten regulovatelnej zdvih bych asi musel oželet, tak za ideální zdvih považujme třeba 130mm

    0 0
    • Martyss  

      Pokud jsi lehký, tak bych volil pružinu kvůli citlivosti. Samozřejmě s vhodnou pružinou.

      0 0
      • pajasimi  

        a neni problémem sehnat pružiny pro jednotlivý vidle? určitě se na nějaký dělaj, na jiný ne..a nechat si jí dělat je zase další komplikace navíc..napadlo mě..co foxku vannilu r, a koupit jí u švece a nechat tam dát rovnou měkkou?

        0 0
        • Martyss  

          To si zjisti u dovozce, na jaké váhy mají pružiny. Zde na fóru jsem četl, že není problém si nechat pružinu udělat..

          0 0
    • KubaBajk  

      Rozhodně pružinu chlape,to by měl byt komfort a jak říká Martyss,hlavně odpovídající pružku.

      0 0
    • L_i  

      Čus nenapíšu žádný moudro, jen se trochu nudím. Já bych bejt tebou zkusil buď hodně jíst a cvičit a tím přibrat na svalech :-)- to je vtip. A nebo a to myslím už reálně, jak píšeš nějakou vzduchovou. Také se snažím do problematiky vidlí trochu proniknout a jako největší problém se mi zdá správné využití toho zdvihu a hlavně správná citlivost a progresivita. Mezi 130 a 150 – to jsem vyzkoušel zas až takový rozdíl není – myslím hlavně ve výsledné geometrii. Obě vidlice – manitou splice 130mm air 06 (už je pryč) a marzocchi drop off 2 150mm 06 (teď tam je) dělaj velmi podobnej reálnej zdvih (ta marzocha má asi ne mě moc tvrdý pružiny), ale rozdíl ve zpracování terénu a tom co si můžu dovolit je značný (ve prospěch té marz.) Navíc k tomu oceňuju zvedlejší předek bez toho aby se to prohouplo úplně do zdvihu (udávaného), ale to asi ne každej. Nevím jestli to budu řešit výměnou pružin (nebo napřed radou od někoho kdo jí má), ale jednoznačně vím, že na zdvihu pokud není úplně malý zas až tolik nezáleží jako na tom aby to chodilo a mělo správnou progresivitu. Kdybych už měl něco poradit, řek bych koukni se po RS toře/reconu – solo air – 130 mm/reconu/re­levationu – www.kupkolo.cz/…dej_122/Akce
      (ve slevě) nebo Marzocchi MX comp se zdvihem 105 nebo 120mm, ale ani jdnu z nich jsem neměl, tak to je jenom taková rada z toho co jsem kde vyčet a odhadl z kol známých :-(.

      0 0
    • L_i  

      Na druhou stranu, když čtu co píšou ostatní myslím, že dobrý chod Drop off 2 je způsoben mimo jiné právě tím že je pružinová (+vzduch), možná jsem poradil blbost, na druhou stranu je jistý, že ten vduch jde naštelovat bez rozborky......

      0 0
      • KubaBajk  

        netuším,jestli jsi poradil blbost,taky se ve vidlích pídím,každopádně já MX Comp mám a má tvrdší začátek kroku,což mně vyhovuje-zkoušel jsem ubrat tlakno na komfortu přibylo,ale stačil velký ráz a marzocha šla skoro na dno..ono je to přece 105 zdvih..ale na xc,super vidla za ty prachy,chodí jak víno,no problem..ovšem tazatel chtěl vyšší zdvih.

        0 0
        • pajasimi  

          105 je příliš málo to by už negativně ovlivnilo geometrii..(pells thorr elite)

          0 0
          • KubaBajk  

            to určitě jo,tuším bys ve sjezdu trochu zatočil a už by ses díval na své sedlo zatímco by ti přední plášť škubal..to oné:-)

            0 0
          • L_i  

            Chápu, po tom rámu co máš Ty taky trochu šilhám, já mám Meridu TFS (vidle do 100mm) a ta 130 – 150tka mi tam přijde tak akorát. Těch 105 jsem tam napsal jen proto, že si myslím, že asi není špatná a dělá slušnej reálnej zdvih, nevěděl jsem jakej máš rám.

            0 0
        • L_i  

          jo jo, trochu mi to připomíná mou starou výše uvedenou manitou splice 130 air, taky buď celkově tvrdá nebo měká (já teda zvolil spíš tvrdší) Ta Mx 105 je určitě lepší má jí známej a dělá mu reálnej zdvih tak okolo 95mm ta splice 130 dělala tak 105, taky mu asi líp chodí, ta splice v zimě chodí dost slabě (to bude asi to mazání a možná i tlumič). Každopádně tvrdej začátek chodu neni špatná věc, taky mi to hovělo, ale ta citlivost má taky něco do sebe, mám z toho subjektivní pocit jako favorit proti oktávii – jede to jak po kolejích, můžu jet rychlejc z kopce, nevýhoda mý stávající vidle (marz. drop off 2) je zase hlavně v její sloní hmotnosti.Jen nevím co poradit pajasimu, snad přijde někdo zkušenější a poradí třeba i mě :-). PS závidim Ti červený eloxovaný víčka na nohách, já tam mám černý umělý :-(.

          0 0
    • pajasimi  

      a co byste mi řekli na manitou minute elite spv rtwd? původně mě lákala ještě ta fox vanilla, ale výše jmenovaná, je o něco levnější, lehčí, s regulovatelným zdvihem,..a v popisu píšou že lze regulovat předpětí pružiny výměnou pružiny, to znamená že další pružiny existují..ty rockshoxy se mi vyloženě nelíbí, věřím že špatný nejsou, ale i na designu mi trochu záleží

      0 0
      • KubaBajk  

        v recenzích ji chválili-té bych se nebál..až na to,že já bych pružinu asi nechtěl,ale pro tebe by mohla byt fajna.

        0 0
    • MlokCZ  

      Tak tady je několik možností. Buď pružinovou vidlici nebo nějakou hodně citlivou vzduchovku. U pružinovek to pak chce ověřit, zda nejměkčí pružina bude dostatečně měkká.

      Z pružinovek např.: Vanilla – skvělá citlivost a chod (zdvih 140mm), ale chybí úplně štelování zdvihu + bude asi už něco přes limit Tora – nejlevnější a nejtěžší, chod slušný Recon – stejný chod jako Tora, lehčí pružinový RVL – neměl jsem možnost zkušit ani nemám graf, odhaduju, že bude chodit stejně jako pružinvá Tora a Recon. Ještě o něco lehčí než Recon Všechny tři štelovatelný zdvih do 130mm, štelování ale není moc použitelné pro pravidelnou změnu pro každý kopec.

      Vzduchovky: Talas 07 – skvělá citlivost, skvělý chod, rychlé štelování zdvihu (tři polohy štelování 100/120/140mm), bohužel ale značně přes finanční limit, takže jedině při nějaké výhodné nabídce Upravený Epicon (zdvih lze nastavit od 100 do 140mm) – skvělá citlivost a chod (o malý chloupek lepší citlivost než ty pružinové RS), skvělá cena, ale také chybí možnost štelovat zdvih, černá barva na nohou dlouho nevydrží a začne se odírat (na funkci nemá vliv, vzhledově se to někomu nemusí moc líbit). Pro tuto váhu ale vzít Epicona jedině upraveného (no ono je škoda pro jakoukoliv váhu brát neupraveného, ale tady je to nutné)

      Vzduchový RS bych už určitě nebral, to už je citlivost na tak malou váhu špatná. O MXu, které tu někdo zmínil ani neuvažovat, to je s citlivostí na tuhle váhu zcela mimo.

      0 0
      • MlokCZ  

        A k těm pružinovým RS jsem zapomněl ještě připsat Pika, pokud bys chtěl pevnou osu. Chod stejný jako ty ostatní pružinový RS, navíc pevná osa a 10mm zdvihu.

        0 0
      • pajasimi  

        dík zatim z toho nejlíp vychází asi ta vanilla, s tím přeslimitem jsem od začátku tak nějak smířenej, rockshox jak jsem psal nechci v žádným případě, suntour by taky přicházel v úvahu..a u těch rshoxů by mi vadilo že zdvih se šteluje plynule, to jsem zapoměl napsat..možná bych změnu zdvihu nepotřeboval ale posuďte sami->jde o to, že nyní mám 120mm, a do velice prudkého kopce už to zvedám lehce na zadní, ale vyjedu stále cokoliv..ale kdybych dal napevno např vanillu, tak ty 2cm se projeví asi až příliš ne? úplně nejdřív jsem chtěl sr rux s, kterou má kámoš a je bombastická..ale zdvih u letošního modelu je 150..projevili by se ty 3 cm tak drasticky v prudkém kopci?

        0 0
        • MlokCZ  

          Záleží jakou přesně geometrii teď. Pokud už je to se 120mm na hraně, tak 3cm už by nejspíš vadily. U-Turn opravdu na snižování do výjezdů není (i když už tu někteří psali, že ho tak používají, já ale takové šílené točení před výjezdem nechápu, navíc v trošku rozbitém terénu už se to nedá ani za jízdy). Pokud bys oželel tu změnu zdvihu a uvažoval o Vanille (určitě dobrá volba), tak bych uvažoval i o tom Epiconu. Schválně se zkus domluvit s někým, kdo už upraveného Epicona má na vyzkoušení nebo rovnou s Milanem (ale netušim, jestli bude mít nějaký upravený kus na zkoušení k dispozici). Pokud by se nelíbil, vždy můžeš vzít dražší Vanillu (ale ta cena za ten Epicon je oproti Vanille méně než poloviční). U Epiconu máš jednu výhody oproti Vanille, při úpravě se můžeš s Milanem domluvit na jakémkoliv zdvihu v rozsahu 100–140mm, takže můžeš dát něco kolem 120–130mm.

          0 0
          • pajasimi  

            a to by šel tedy takto upravit určitě i ten rux, který je zase lepší ne?

            0 0
            • pajasimi  

              je to na pells thorr elite, na tento rám se dávají i 150 ale ve výjezdu nevim nevim..120 je na hraně..je 130 bych se asi musel o dost víc snažit..nevim no

              0 0
            • MlokCZ  

              RUX by také šel upravit, ale citlivostí se na úroveň Epiconu nedostane, viz vyjádření Milana v tomto threadu, kde jsem se právě na RUXe ptal: www.bike-forum.cz/…3/forum.html#…

              Nebo sem ten příspěvek rovnou i zkopíruju, ať se to tam nemusí hledat: „RUX nenechám taky na pokoji a změna proti továrnímu kousku je tady znát ale je tam jedno zásadní a to jsou stíráky Marzocchi, které samozřejmě drží tlak vzduchu. Díky tomuhle řešení to laděnému Epiconu konkurovat nemůže. Když ale budu uvažovat RUXe jako variantu více pro sjezd a vezmu ještě možnost seřizování, konkrétně high speed komprese, tak zase nabízí něco zcela jiného. Kdybych volil pro pojetí spíše XC a lehčí Enduro zvítězí Epicon, když by to mělo být hlavně pro cestu dolů, tak je RUX jasná volba.“

              0 0
              • pajasimi  

                a ten Milan je prodejce, který mi ji může rovnou upravit?

                0 0
                • MlokCZ  

                  Vše máš na jeho stránkách www.tuning-test.cz/ A ano, Milan vidlici upraví a rovnou ti ji upravenou se zárukou prodá. U Epiconu pak v tuhle chvíli neupravuje samostatně koupené vidlice jinde, zvlátě kvůli komplexnější úpravě a držení záruky (těžko by mohl přebírat záruku za jiného prodejce na vadu materiálu, na druhou stranu původní prodejce by záruku po úpravě také pravděpodobně neuznal).

                  0 0
      • pajasimi  

        ještě by mě zajímalo..teď se tu ve velkým mluví o tom, že epicona jedině upraveného, že ho upravuje jistý člověk..v čem ta úprava spočívá?

        0 0
        • MlokCZ  

          Detailně ti to nepopíšu, to je dotaz na Milana, ale ve stručnosti to nejdůležitější:

          • předělání na mazání olejovou lázní
          • zmenšení vůlí, které jsou maskované mazáním vazelínou a pro předělání na mazání olejem se více projeví
          • minimalizace všech pasivních odporů, čímž se dostane vidlice právě na tu skvělou citlivost
          • úprava progresivity druhé poloviny zdvihu (standardně dělá Milan dva různé průběhy podle váhy jezdce)

          Pro představu v tomto threadu dával Milan grafy Epicona před a po úpravě: www.bike-forum.cz/…0/forum.html#…

          0 0
          • pajasimi  

            díky vypadá to že asi pudu do toho epicona

            0 0
            • vlk  

              No a pokud by jsi stále potřeboval snižovat zdvih na výjezdy, tak se zkus domluvit z Milanem, ať ti otočí tlumič-a dá na řidítka štelování zpětného útlumu-pak to můžeš používat jako ETU. Nejsem si jist, zda používá tento trik, ale kdysi dávno psal, že u Suntourů XC PRO-vylepšil tlumení tak, že funguje jako ETA-tak snad používá toto, nebo má něco vymyšleno svého vlastního.

              Já kvůli Snižování zdvihu uvažuji o další vidli o nynějších Suntour XC pro-které jsou vzduchovky a dají se snižovat páčkou na korunce-obdobný systém jako má Manitou.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.