• Motolada

    Dobrý den, mám vidlici RST Omega.

    Po zimě zatvdrdla a nejde stlačit.

    Mám ovládání zámku na riditkach, mechanismus chodí.

    Seřízení tuhosti kolečkem na leve vidlici se také otáčí.

    Vůbec nevím jestli je to olejová, vzduchová atd…

    Tak prosím o radu než to rozdělam na co se připravit???

    Děkuji

    • novas752  

      Být tebou se do toho nepouštim když ani nevíš co to je za vidlici.

      Ovládání na řídítkách= zaručeně má olejové tlumení.

      Seřízení tuhosti kolečkem = velmi pravděpofovně je pružinová.

      • Motolada  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      • Motolada  

        Ok díky za info.

        Máme představu co by se u té potvory mohlo odehrát?

        Než to rozhazu tak bych ocenil aspoň trochu nasměrovat.

        Znovu opakuji že zatuhla po zimě.

        Kolo viselo na háku za přední ráfek…

        Pokud budou potřeba díly+olej kde sehnat a co potřebuji pro objednání.

        • Vilém  

          Tak treba v ni byla voda a jak jsi to povesil na hak, tak to proste srostlo.

        • Zoidberg  

          Podle fotky má navíc rýhu na kluzáku, což ale s problémem souviset nebude. Viděl bych to jen jako další důvod jít cestou výměny. Jinak nezbývá než to rozebrat, vyčistit, rozhýbat (zatuhl-li píst patrony tlumiče / lockoutu, bude to větší problém, který sám nevyřešíš) a zase to namazat a dát dohromady. Potřebuješ něco na odmaštění, vazelínu, imbusy, možná větší stranový klíč (číslo ti neřeknu) a/nebo ségrovky. Zkus Google/YouTube – lze najít návody i na tyto levnější vidlice.

    • Motolada  

      Tak jsem na to dneska vletěl.

      1)Rozebral jsem shora ovládání lockoutu-bez výsledku.

      1. Povolil jsem spodní inbus na levém kluzáku, pak horní maticí na trubce, tím vytáhl pružinu.
      2. To samé jsem udělal na pravém kluzáku i trubce a tady vytáhl olejovou pístnici.(která má mimochodem srandovní chod).
      3. Ani teď kluzáky nechtěli sjet dolů, nastal čas pro ostřejší přístup.Kladivo kus špalku a postupně jsem kluzáky stáhnul dolů.

      Pak uviděl problém, koroze trubek vidlice hlavně té levé kde je pružina.

      Takže jsem to zalestil, kluzáky vyplachl a promazal…

      Zítra to slozim zpět.

      Ovšem vidlici koupím druhou protože tohle je úplná komedie…

      Máte nějaký tip kde a po čem se podívat?

      • Mr.Duck  

        Ten rám do svěráku bych úplně nedoporučoval :) Jinak vidlici rozumnou na v brzdy nebude lehké najít ale někdo určitě poradí mnohem líp :)

      • novas752  

        Rám za trubku do svěráku je dovrej punk. :)

        Docela problém bude s těma brzdama, dneska slušnou novou vidlici s návarkama na ráfkový brzdy nenajdeš.

        To co dnes s návarkama seženeš je ještě horší než to co tam bylo.

        Takže jedině bazar a tam je to taky loterie.

      • Kalic  

        To je asi 26", že? Tak třeba tady

        Ale do tohoto kola bych už neinvestoval, spíš bych šetřil na nový, zvlášť po tom tuningu svěrákem :-)

        • Motolada  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.