Vidle na Endurko s ohledem na vahu...

201 nepřečtených
  • kesu

    Ahoj,

    tak nakonec jsem zmenil plany a budu zase stavet nejaky lehky enduro.A nejak se nemuzu definitivne rozhodnout pro vidli.chtel bych vahu lehce pres 2kg a zdvih cca 160mm.Zatim je muj kandidat Fox Float 36 R 2009 ale premejslim jeste o jinejch..Kaz­dopadne nechci tallase a ani verzi 32.Takze ted kandidati:

    Fox 36 Float R,slusna vaha a je bilej.mam ale obavu o citlivost:

    http://cyklosvec.cz/?… 36

    nebo Float 36RC2-je otazka zdali to ma smysl-rozdil je cca 2tis kc a prej je min citlivej

    DTswiss EXC 150 TA,vyhodou je,ze je lehoucka,zase ma mensi zdvih a nikdo nevi jak bude chodit..

    http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?… swiss 150

     

    Popripade nejakej dalsi tip?

    Anketa: jakou?

    4x
    80%
    1x
    20%
    0 0
    • kesu  

      hm preklikl jsem se nejak brzo,dal melo bejt hlasovani jeste pro to DTswiss a pro DUC 32..

      0 0
    • gazman  

      Mám RC2 ale myslím že je to ganc jedno,když je to dolů kapku brutal,tak myslím že bych stejně hovno poznal rozdíl v citlivosti a na skákání je to myslím úplně jedno.Myslím že se kolem těch vidlí nadělá zbytečně moc keců mnohem důležitější kriterium je podle mně odolnost.Stejně je to hlavně v hlavě a ne ve vercajku.

      0 0
      • kesu  

        muzes toho floata srovnat s Vanem?

        0 0
        • gazman  

          No docela jo,kámoši maj VANy,jezdil jsem na tom,asi jsem neandrtálec,ale nějaký vážný důvod proč mít těžší VAN nevidím.Všichni tady básní o tom jak je pružina mnohem lepší,ale mně to nějak nepřijde.Asi nejsem ten správný testovač vidlic,vyjebanou netlumící,nebo hodně špatně seřízenou vidlu poznám,ale ty drobné rozdíly mi unikaj.

          0 0
      • Tušnak  

        říkal lehké endurko, na FR a skákání má Kesu jinou zbraň. Podle mě je teda citlivost vidlice docela důležité kritérium. Pokud nejezdíš jen kapku brutal směrem z kopce, ale chceš si užít jízdu všemi směry a nechceš mít pod rukama vidli, která je necitlivá a nekopíruje terén, tak si myslím, že ta citlivost jedno není. Mí ty peníze, tak bych šel do VAN 36

        0 0
        • gazman  

          Já tam prostě ty malé rozdíly nevidím.

          0 0
          • hanz  

            jezdil jsem dva talase 36tky a dva vany 36tky a talase bych nechtěl ani boha nazpatky…floata jsem zkoušel u několika lidí a bylo to tak napul cesty mezi těme předešlíma…Van je nej vidle za poslední 3 roky jakou jsem mohl vyzkošet bez ohledu na disciplínu

            0 0
            • gazman  

              Talase má kolega na slayeru,ale je to velikost „S“ takže jsem na tom moc nepojezdil.Jestli je ale talas výrazně horší tak bych to možná aj poznal.

              0 0
      • KRAJIC  

        Konečně normální názor. A jak se rozebírá níže co je to enduro – podle mého, když vyhledáváš trasy co nejvíc dolů, kde už jde o držku nebo kde se dá prolétnout tak jezdíš enduro – jinak to je xc.

        0 0
        • tom_777  

          právě proto jsem se divil, že chce nazouvat 2,1 gumy bez zesílený ochrany

          0 0
        • vlk  

          dle tvé definice enduro, jezdím enduro na xc kole→ nové zjištění, potřebuji nové, jiné kolo :)

          Dík za vymyšlení důvodu pro nového bika :)

           
          0 0
    • mr.antik  

      Koukám že snižování asi nepotřebuješ

      0 0
    • Smazaný účet  

      jinak co je to lehké endurko?

      0 0
      • kesu  

        zdvihy 160mm,vaha lehce pres 13kg,max do 13,5.Vyuziti AM jezdeni terenem..

        0 0
        • gazman  

          13kg kolo a zdvihy 160? No nevim to není ani ryba ani rak.Proč tak velké zdvihy,když to kolo bude z papíru.Co to má být za bicykl?

          0 0
        • tom_777  

          To je dost ujetá představa těch 13kg. Slev 10–20mm ze zvihu nebo kilo z váhy.

          160mm zdvihu =

          • pevná osa 20mm vpředu
          • přední kotouč 203mm
          • bytelný kliky a pedály
          • gumy aspoň 2,3 – odolný provedení

          to lehký enduro, to je co za styl jízdy??? líný XC?

           
          0 0
          • kesu  

            pevna osa bude splnena,

            kotouce budou 180/180.

            Bytelny kliky jsou blbost,XTR vydrzi i DH.

            gumy budou 2,1

            Lehky enduro,je jedno jak to chces nazvat,nebo to bude AM s velkejma zdvihama,ale neni to jedno..

            0 0
            • tom_777  

              ok ok – třeba Spešl nebo Scott dělaj suprlehký endura… ale to jsou kola vlastně pro stejnej terén jako XC hardtail. Jen mnohem a mnohem pohodlnější… a pomalejší

              0 0
              • tom_777  

                jo a 2,1 gumy + 160mm zvihu … to je … k ničemu. Když pojedeš v terénu kde využiješ 160mm zvihu budou tě ty gumy hrozně limitovat. (v sobotu jsem si sjel sjezdovku na Klínovci a v rozletu mě bránily víc gumy co klouzaly (NN 2,1) než malej zvih)

                0 0
                • kesu  

                  mel jsem na tomhle ramu poskladany kolo na 13,9kg a taky na 16kg takze si docela dokazu udelat predstavu co od toho vlastne chci.Plaste jsou sice argument nicmene dat nejaky 2,3 vahove prida treba 150gramu navic.bracha vozi maxxisy 2,3 se slusnym vzorkem a vazej 560g..

                  0 0
                  • mr.antik  

                    jakej typ?

                    0 0
                    • kesu  

                      Maxxis Ignitor Xception series

                      0 0
                      • hanz  

                        mno to je dobrej plášt ale do sucha a mělkýho sypkýho…v blatě a nebo v hlubším prachu, jehličí je docela hned v řiti…ale dobře jede.

                        0 0
                        • tom_777  

                          Lehký enduro s Ignitorem exp serie … ok … já myslel, že enduro je jako ostrej terén (šutry,kořeny, bodláky, větve, bláto)

                           
                          0 0
                          • kesu  

                            nevim co si predstavujes pod pojmem enduro ty,ale rozhodne to neni FR na kilovejch plastich.Mimochodem ty Ignitory docela i vydrzej na tu vahu

                            0 0
                            • tom_777  

                              no já jezdím XC a nějak mě uniká rozdíl XC vs ENDURO

                              (dřív jsem si myslel,že větší vidle=větší mazec, ale už jsem z toho vyrost:)

                              0 0
                • scret  

                  nojo, jenomze 2,1 guma neni jako 2,1 guma, takze Noby 2,1 rozhodne 2,1 nema! mozna tak UST verze…

                  ja mam ted na druhym jeste nedodelanym bajku Conti MK 2,4 a je to jak 2,2 maximalne… to samy je u Schwalbin…

                  0 0
                • Radek Broz  

                  V tom to neni – věř, že na týhle trati je zdvih a geometrie kola už limitující dost, podle mě si to na tom moc užít nemůžeš. Gumy třeba vozím vzadu Micheliny 2.2 nebo Maxxisy 2.35, což je jako mnoho jinejch 2.1. Vepředu stejná šířka nebo 2.5 – víc nikdy. Pak než šířka jako taková jsou mnohem důležitější vlastnosti pláště a NN je na podmínky, co tam teď jsou, fakt mizernej. Dole sice potřebuješ něco, co po těch kamenech trochu pojede a v zatáčkách se nebude moc mačkat, takže se tam vozí něco univerzálnějího, ale na ten vršek až kousek pod Pašeráckou v tomhe to je na vyloženě nějaký spyky.

                  0 0
                  • tom_777  

                    /dyť se dolů dokutálej i kluci s hardtailama…  jasně, kolega z práce s FR mašinou si to dolů užije mnohem víc.

                    psal jsem to tam kvůli tomu, že maník chce „Endurko s ohledem na váhu“ – a obout to pláštěma maxxis Ignitor 2,1(kvůli gramum) a to je celý úplnej nonsens – protože to pak to kolo bude v terénu, co by do škatulky Enduro patřil, dost špatně ovladatelný.Ze vlastně staví XC, který bude víc houpat. Protože gumy dělaj hodně velkou část jízdních vlastností.

                    0 0
                    • Radek Broz  

                      Dokutálej a některý sakra rychle:o) Ale s jinou vidlicí a geometrií. A zrovna tady jim to stejně naloží fakt dost:o) Jinak s gumama souhlasim, jen jsem chtěl napat, že primární neni ta šířka. I když maxxisy 2.1 už budou úzký fakt moc, to je pravda.

                      0 0
                    • kesu  

                      ty maxxisy jsou 2.3

                      kazdopadne by mozna nebylo od veci kdyby ses na nejakym takovymdle kole nekdy aspon chvli svezl,ono mozna pak zmenis nazor az zjistis ze tyhle kola docela jedou a pritom jsou uzasne pohodlny

                      0 0
        • mr.antik  

          To jsou docela zajímavý míry i když ne nereálný, v podstatě XC full + 1 kg hmoty na vidlici a rámu. Ale jestli to neni na skákani, tak nevim, kde bych 160mm zdvihu na celkem subtilním kole využil…

          0 0
          • kesu  

            tak ono 13,5kg je docela tolerantni hranice kde jeste nemusis vybirat uplny XC komponenty..

            0 0
        • Smazaný účet  

          parametry jsou to super, kolo na tenhle styl by se mi taky líbilo, ale ta bytelnost. A taky cena. Rám neprozradíš?

          0 0
    • Dijck  

      Neviem co riestite, ak by som dal na nomada vzdcuh vidlu a tlmic + trochu lahsie plaste, tak sa d­ostanem na 13kg tiez. A to je to hodne bytelne kolo…

      0 0
      • mr.antik  

        No nevim, kde bych na tvém kole sundal přes 2 kg

        0 0
        • Dijck  

          Prave na tych pruzinach, rafikoch a gumach(dusiach). Inak komponenty mam uz zase dost ine, mozno coskoro uploadnem foto. Teraz som na nejakych 14.9 kg…

          0 0
        • kesu  

          vidle(float)-minus 300g

          tlumic float -minus 300g

          kliky XTR minus 110g

          razeni minus 50g(XTR)

          kola-Crossmax SX-dolu 400g

          Brzdy-Marta SL 203-minus 100g aspon

          pedaly-CB mallet m -minus 100g

          riditka-FSA gravity carbon-minus 50g

          plaste…?

          a celkem uz je to 1400g dalu tzn na nejakejch 13,9 a porad je to kolo co vydrzi hodne

              
          0 0
          • mr.antik  

            Jo, tak bych si to uměl dobře představit, ale pak to k těm 13 už jde hodně ztuha :-)

            0 0
          • Dijck  

            Tieto kolesa maju cca 1890g: ) Tam 300g na cmaxosch neusetris.. ale inak pravda. Len ja by som jednoducho nechce­l vzduch.. btw xtr kluky tam uz su, a usetrenych je viec ako 110g…, zvazim stare..

            0 0
            • kesu  

              hmm tydle kola maji opravdu jenom 1890g?pak je na ty cmaxy maximalne 100g..Ty kliky jsem odhadl,nemam moc RF v lasce:)

              0 0
              • scret  

                CMax SX vazej cca 1900g, mozna i vic, takze tam neusetris ani h…

                0 0
                • kesu  

                  omyl na pristi rok prosly slusnou dietou

                  0 0
                  • scret  

                    vim o tom, ale moc tomu neverim:) protoze to by sly s vahou skoro na STcka.....

                    ale hlavne, ty bily naby se stribr. rafkama, no fuj:)

                    0 0
      • gazman  

        Na 13 kg zapomeň možná tak 14 kg ale i tohorko těžko čéče,mám na Nomadovi jedny z nejlehčích věcí,kromě pláštů a sedlovky a jsem na 15,4 kg

        0 0
        • Dijck  

          Jednym okom som pozrel na tv bike. a slo by prec: plaste, vidla, sedlo se­dlovka – cca 1,5 - 1,8kg..

          0 0
          • Dijck  

            Tak bez tej vidle, myslel som ze je to VAN.

            0 0
            • gazman  

              No od doby co jsem to tam vkládal už  fest změnilo,dnes jsem nafotil tak to aktualizuju.Těch 13 kg teda určitě dosáhnout jde,je otázka co potom z toho vyjde za podivné kolo.

              0 0
        • kesu  

          Dijck ma pravdu,kliky,brzdy,na­by atd,tenhle nomad neni az tolik na vahu..

          0 0
          • gazman  

            Kliky,brzdy,náby-poraď rád odlehčím.

            0 0
            • Dijck  

              XTR kluky, naby hope proII alebo DT 240s, brzdy formula the one, sedlovka masterpiece, sedlo slr : )

              0 0
              • gazman  

                Hmmm,dík,nechám to tak jak to je.

                0 0
              • gazman  

                Jaká by byla ta úspora,co vím tak na 240 nábojích je to ohromných 38g Nevim kolik by to bylo na sedadle,mám specialized ariel,ale rozmrdat si prdel na nějaké žiletce sedadlu to mně neláká,na brzdách by to bylo asi 400g a sedlovku mám teleskop,který měnit nebudu protože je to na enduro(nejenom) výborná věc.Co se týče těch klik tak tam je to tuším 120 g. No ta dieta nebude tak jednoduchá :-)

                0 0
                • Dijck  

                  Tiez som mal podobnu sedlovku ale vyhodil som ju:) Btw, tie veci som som spominal by ti usetrili tak do 1kg, a to sa uz oplati : )) Samozrejme, plaste by som riesil ako prve, pokial tam mas este tie co na fotke.

                  0 0
                  • gazman  

                    Mam tam nevegal 2.5 a jsem max spokojen.

                    0 0
                    • scret  

                      nejvetsi usporu bych videl na gumach, pak uz to jde dost tezko… 240ky naby na tohle kolo? nesmysl. mozna by se dalo shodit na sedlovce, riditkach, sedlu, klikach, ale usetris par gramu a za krvavy prachy! takze podle me to mas staveny na pohodu… na vahu Nomada jsem videl stavenyho jinak, presne podle myho gusta… ale pak to byl spis XC bike s velkym zdvihem…

                      0 0
                      • gazman  

                        Moje řeč kdybych dal nevegal 2.35 mám dole skoro půl kila,až zruším 2.5 tak je možná prubnu,ale ty 2.5 to je jistota jak cyp moc se mi měnit nechce.Jinak mně ta váha vůbec nesere a dokážu na tom jet celý den,třeba 80 km.

                        0 0
                        • pitos  

                          Tak zrovna s těmi nevegal 2.35 bych si to rozmyslel.

                          Nevím jak jsou na tom v porovnání s 2.5 protože ty si lidi naopak pochvalují(myslím tím odolnost) ale ty 2.35ky jsou na tom dost bídně.Mám tři kamarády co je delší dobu vozily(jak na HT tak FS)a nebyla vyjížďka kdy by neměli defekt,prostě ty stěny jsou papír a především dozadu bych 2.35 určitě nedal.

                          0 0
                          • scret  

                            kevlar nebo drat? ja mel drat na zadku a snad ani jeden defekt za 1000km

                            0 0
                            • pitos  

                              Všichni měli drát.Také jsem se s tím párkrát setkal v různých testech kde byli nasazeny věčinou na nějakém EN/FR biku.(a Velo neberu,ti snad neprorazily ještě nikdy nic:)

                              0 0
                          • Dijck  

                            Mam presne tu skusenost.

                            0 0
                            • Vegan  

                              No ja i pritelkyne jezdime nevegal v predu 2.35 kevlar v zadu 2.1 drat a osobne jsme mel dva defekty oba vzadu pritelkyne ani jeden predni drzi perfektne tak jestli to nebude tim kevlarem :)

                              0 0
                        • Radek Broz  

                          Já bych na nich celej den nejel, ale proti gustu… :o)

                          0 0
                          • gazman  

                            Dyť to je více méně jedno na čem jedeš celý den,no tak prostě ujedeš míň no času dost.Když stíháš s ostatníma v partyj(maj podobný vercajk) tak o nic nejde.

                            0 0
    • hanz  

      jestli jdeš fakt po váze tak dej floata R je lehčí jak RC2 a i citlivější., ale jestli cceš citlivost dej VAN R, vozím sice RC2 kuli fci ale to R je citlivější.

      Add kolo, mno hledám asi to co ty ale stejně to moc nejde kombinovat, pláště sou asi nejvetší oříšek..mít neco co jede a odpovídajícne odpružení aj drží a ještě k tomu má slušnou váhu je skoro nereal. dal jsem na svýho blura lt XTR kliky ale přitom aj pružinovou DHX5 poladenou pushem. Proste ta RP23 se nechytá na to. Tu váhu obětuju za funkci. Takže jsem ted na nejakých 14,5 kila s tažkými pláštmi.

      Zkus zuvažovat estli to kolo tak trochu neokrádáš o potencial.

      0 0
      • Dijck  

        Vyhod tu sedlovku… btw, dufam ze plaste si uz vyhodil;)

        0 0
        • hanz  

          sedlovku nevyhodím, nejsem idiot abych měl enduro kolo a přitom furt šaškoval s rychloupínákem když už mám teleskop.

          0 0
      • kesu  

        to kolo mi rozhodne nema zastavat funkci FR jako jsem ho mel v loni,ted od toho chci kolo na kterym vydrzim celej den jezdit terenem a nebude me to stvat.S tim,ze vlastnosti toho kola vyuziju jednou dvakrat za obycejnou vyjizdku.Ty plaste tolik neresim,protoze jsem az doted dycky mel dva pary kol.Co se tyka tlumice tak me ceka jeste hodne velkej boj..

        0 0
        • mr.antik  

          Hmotnost je to poslední, co mě štve u dlouhých vyjížděk. Největší kompromis bych řek je u plášťů, pak nehoupavý pružení, pohodlný sedlo, snižovatelná sedlovka a snižovatelná vidlice, pokud jezdíš prudký kopce. Hmotnost mě štve jen když musim kolo přenášet

          0 0
          • Tušnak  

            Tak to nesouhlasím, hmotnost v táhlých stoupáních a při dlouhých vyjížďkách udělá hodně a nehoupavé pružení? Při správné šlapací technice není problém. Jinak s těma pláštěma a snižotelnou vidlicí souhlasím.

            Ale jakou? 36 Talas na tom s citlivostí je špatně a i Milan mi na dotas jak by to bylo po úpravě odpověděl, že žádné zázraky to nebudou a Lyrik 2-step prý taky není žádná výhra… V tom případě bych oželel to snižování zdvihu, vzal 36 Floata R, nechal ještě potunit a soustředil se na tu váhu celého kola.

            Jo a k plášťům, tak to bych asi bral taky ty Mountain Kingy 2,2, užší už bych nebral.

            0 0
            • Luma  

              Na takové kolo jedině 2,4 MountainKingy váha 580g není zas tak hrozná, 2,2 jsou uzké 50mm na 17mm ráfku.

              0 0
            • mr.antik  

              já jsem zatim ve fázi, kdy hledám váhové úspory a výkonové zlepšení spíš v sobě než v kole :-)))

              0 0
              • Tušnak  

                Na to jsem už moc zlenivěl a tak já naopak hledám váhové úspory a zlepšení právě v kole, a tím se snažím maskovat a zdůvodnit si svou lenost:-)))

                0 0
                • mr.antik  

                  v tvým věku? To chci vidět, na čem budeš jezdit v padesáti?

                  0 0
                  • Tušnak  

                    no toho se taky děsím… nee je to tím, že časdu na kolo už není tolik jako dříve a už toho tolik nenajezdím a fyzička jde do kytek, bohužel:( ale věřím, že půjdu do sebe a váha kola nebude limitem:)

                    0 0
            • scret  

              na takovy kolo jedine MK 2,4,  2,2 je dost malo!

              0 0
      • cat  

        Jel jsi uz Van 09? zajimalo by me jesi zvysili progresivitu oproti 08, patrony mam povoleny, 73kg, pruzinu na svou vahu. Jinou van sem nejel, ale stejne by to mohlo chodit krapet vic.

        0 0
        • hanz  

          nejel ale klidne ti řeknu že progresivita se nemění, ta patrona i když je předelaná tak sou předelaný hlavne C2 štelunky. Ta vidle bude uplně stejne linearní jako všechny vany do ted, akorát bude mít vetší rozsah C2 doladění.

          Mam ted 90kg a mam střední pružinu a je mi akorát. Ty si pomužeš když si necháš naplnit patronu 7,5W motorexem místo origo 10tky. Udelal jsme to na 08 40tce a začla chodit víc do zdvihu.

          0 0
          • cat  

            Fajn, snad to stim olejem bude fungovat), ale nejprv zkusim vymenit pruzinu za mekci a utahnout. Preload ovlivni vic zacatek zdvihu. Prece jen sem trochu na hranici s tema pruzinama.

            Jen tak bokem..van zmacku na miste skoro celej, ale do zdvihu tolik nechodi. To neni jak kdyz vlitnes do korenu s marzochcou ktera se zvejkne do pulky, ale na miste to nezmacknu ani za boha.

            0 0
          • cat  

            Jo, taky mam stredni(modrou), ale o skor 20 kg min))

            0 0
            • Dijck  

              s podobnou vahou vozim makku pruzinu…

              0 0
            • Misiak  

              70kg naholo a fialova v 2008 s minimalnym preloadom mi je tvrda. uz mam ciernu, ale zatial nebolo kedy skusat…

              0 0
              • Archer  

                80kg, s cernou (40lb) jsem stejne nedostal na sag 30%. Tak jsem trochu experimentoval s pruzinami od starsich vidlic, modra z ‚04 (25lb) byla super, ale chtelo by o neco tvrdsi. Ted‘ tam mam zelenou '06 (35lb), a je to lepsi. Starsi pruziny jsou kratsi, musil jsem pouzit „spacer“ z plastovej trubki.

                0 0
                • Misiak  

                  no ja som pisal o 36ke. tam je cierna pruzina na 35lb/in minimalne od 2006 a v rovnakej dlzke (zdvih 160mm)…

                  0 0
          • cat  

            a este neco, chytla slusnej vakl, trochu zamrzi…za tak kratkou dobu.

            0 0
    • warzone  

      hm…fandim ti,Ransom sa mi vzdy pacil,aj test v Nem.FR magazine mal fajn,taky AM/tour bike,co zvladne aj lahky FR :) sam chcem trochu odlahcit,nakolko po par upgradoch nejak otazel :p citit hlavne vo vyjazdoch…Inac aj to znizovanie zdvihu nieje na zahodenie,posledne sledujem ze mi v trochu prudsom vyjazde dviha predne koleso a uz zacinam strikovat,skusim posunut rajdy nizsie o jednu podlozku…

      Kazdopadne kludne by som siel aj do toho Floata 36 a nechal mu este upravit citlivost u Milana,mozem potvrdit,ze je to po uprave ina vidlica(a to bol ten moj Lyrik celkom fajn uz pred)

      No 2,1 plaste,to uz nie…najmenej NN2,25 alebo Mountainkingy 2,2(ale keby som chcel gramarit na AM,tak by som skor bral tie 2,4…)

      0 0
      • mr.antik  

        ony ostatní 2,1 pláště jsou totéž co 2.25 oc Schwalbe nebo Continetálu :-)), jinak jsem rozhodně pro 2,4

        0 0
        • warzone  

          tak nieje o com…2,4 rulez :)

          0 0
          • hanz  

            2.4 je skoro dost i na dh…sám vozím vzadu na dh polovinu pláštů 2.3, na předku výhradně 2,5

            Na enduro 2,2 poctivá musí stačit na vše

            0 0
            • mr.antik  

              Jasně, 2,4 jsem myslel Mountain Kinga, odpovídá 2,2 třeba od Michelinu.

              0 0
              • mr.antik  

                je to takový marketingový trik – větší číslo – drsnější enduro – drsnější jezdec – větší ego …

                0 0
              • warzone  

                asi tak…ked som vymenil Fat Alberty na Maxxis High Roller 2,35(makka zmes 42a) tak to sice v terene krasne drzalo,no nejak to uz neslo a pomaly to trebalo hnat aj dole.(Tu je tych realnych 2,35,myslim,ze podobne makku zmes ma aj Schwalbe…)Teraz som na zadne nahodil nazad FA,parada.

                0 0
                • cat  

                  nerozumim, jak to teda dopadlo?)

                  0 0
                  • warzone  

                    No mal som predtym Fat Alberty a po case som ich vymenil za Highrollery 2,35 makka zmes a samozrejme drot(kevlar nieje).Najprv som zmenu nepozoroval,drzalo to v terene zhruba rovnako,mozno este trochu aj lepsie,spokojnost. No po case som si vsimol ze uz to nejak nejde do kopcov a po singloch-stratil som taku sviznost za co sa podpisala makka zmes,vzor a realna sirka plasta a vyssia vaha…a tak som vymenil zadny plast za povodneho Fat Alberta a zase sa to nejak rozjelo :) Myslim,ze to tak aj necham,fajn kombinacia.Chcel som tym povedat,ze aj to nase endurko ma svoje hranice-napr.plaste,ale keby som si hodil 2,1 plaste,tak by som sa pravdepodobne najblizsie ocitol necakane na zemi ci strome,nakolko som zvyknuty ze ma tie plaste v rychlosti podrzia aj pri toceni…

                    0 0
                    • cat  

                      zajimavy, nechce se me ted hledat hmotnosti, ale myslel sem ze f. albert, je tlustsi i tezsi… Ted budu nake plaste obednavat, vypada to na miniony 2,35 predni oba.

                      0 0
                      • warzone  

                        FA je tensi a lahsi-kevlar a Schwalbe odlahcovacia politika…druha vec je,ze spunty sa dost skoro odtrhavaju :/ Tie Miniony by mohli byt ok,ale ja uz budem asi kombinovat…

                        0 0
    • scret  

      pokud mas Ransoma, predpokladam ze v karbonu, tak jedine karbonovou vidli ne?:) takze ja volim DT Swiss… navic ta vaha, ja z ni proste nemuzu… chtel jsem ji taky, ale precijenom ta cena:(

       
      0 0
      • Smazaný účet  

        nebo pockat na carbon maverica :))

        0 0
      • kesu  

        ta DT je druhej kandidat,ale nevim,jestli chci delat kompromisy a navic ta cena:(

        0 0
      • warzone  

        ked Ransoma,tak alu,karbonove sa im dost lamali…

        0 0
        • kesu  

          to se mi moc nezda,praska to oboje stejne je to nadimenzovany na stejny vlastnosti

          0 0
        • scret  

          rozlomit jde vsechno a nemyslim ze zrovna karbonovej bude praskat vic nez hlina… nejakej prasklej karbonovej Ransom mohla byt nahoda…

          0 0
    • kesu  

      mimochodem,nevite jakej bude rozdil v progresivite kdyz bude RC2 patrona uplne povolena a Rkem?

      0 0
      • hanz  

        žádnej, progresivitu maj ty vidle stejnou..ale rc2 bude trošku tupější, i když teda slibujou že ta nová patrona se bude dát otevřít skoro na uroven Rka

        0 0
    • dancing dog  

      Já moc nechápu tu kombinaci lehký enduro, přijde mi to trochu jako protimluv. na své enduro-AM kolo jsem si pořídil Durolux od tuning test. gramy nehonim, protože mě taky  na kole nic nehoní a řekl bych, že super poměr cost/benefit…

      0 0
    • scret  

      vyuziju tenhle thread a prihreju si svoji polivcicku:)

       

      co za lehkou vidli na Reigna?? co od kola cekam? neco podobnyho jako treba MlokCZ, tzn. lehky, pohodlny XC kolo s vetsim zdvihem..... zadny drsny jezdeni, typu EN, FR…

      Pike 454 Air U-Turn, novy RVL 140 s pevnou osou nebo Magura Thor MT140???

      osa musi byt 20mm, uz mam kola… takze Talas 140 s 15 osou nebo Marzoka jdou mimo vyber:(

       

      nebude RVL nebo ten Thor na Reigna uz malo? zdvih je sice stejnej jako u Pika,ale precijenom Pike ma o cca 300g vic, tzn. tuhost bude vetsi?

      0 0
      • mr.antik  

        Myslim že Pike by mohl by zbyteně předimenzovaný, ale jde vyštelovat asi tak jak potřebuješ. Už se těšim, až mi dorazí ze servisu :-))

        Kolik zhruba vážíš?

        0 0
        • scret  

          cista vaha cca 73–74kg

          to je mozna to proc mam ted dilema, Pike diky pozitivce i negativce jde vystelovat ruzne jak si zamanu… Magura je lehci (ikdyz to neni zas extra dulezity) ale hlavne ma rychlou zmenu zdvihu jako treba Talas…a da se vsechno ovladani hodit na riditka.. Pike se sroubuje bohuzel i Air U-turn:(

          0 0
          • mr.antik  

            A co ten novej Epicon TAD, sice 15mm osa,  ale nedělá se nějaká redukce?

            0 0
            • scret  

              Epicon ne, urcite to neni spatna vidle, ale nelibi se mi a precijenom budou tam docela slusny komponenty, ten epicon by tam byl trochu jak pest na oko…

              0 0
              • Jenda  

                videl jsi epicony 2009? vzhled je uplne jinde a hmotnost je taky asi o 100g nizsi

                0 0
                • Lišák  

                  Nejde o vzhled. Nejde o funkci. Nejde o hmotnost. Jde o nálepku.

                   

                  Jak už tady na B-F někdo psal: Ser na žízeň-důležitá je „imič“

                   

                  Nechci se tím nějak osobně dotknout screta. Jen mi to tak připadá.

                  0 0
                  • scret  

                    jo, mas pravdu, jde mi i o nalepku:) nezlob se na me ale kolo musi byt vyvazene a te nejen funkcne ale i esteticky a kvalitativne, za tim si stojim… tim padem tak epicona dat nemuzu…

                    to je tak, jako kdyz na super kolo si lidi daj hlavovy slozeni Chris King za 5 tacu, pritom o kolik je lepsi nez „normalni“ hlavko treba do 2 tis.?

                    0 0
                    • Lišák  

                      Já to chápu, že má někdo takovouto potřebu;-) Jen si myslím, že třeba Tinkův Nomád je kolo vyvážené jak funkčně tak esteticky ;-) Bohožel nemůžu najít tu fotku, jak má na kole Durolux :-(

                      0 0
                      • hanz  

                        tinkův durolux po milanově kůře je jedna z nej vzduchovek co sem zatím zkoušel.

                        0 0
                        • Lišák  

                          Takže i když jsi ho zkoušel, pořád platí Tvoje tvrzení: „S tou funkcí vzduchu co se vyrovná pružině bych chtěl vidět aj na živo..“ ?

                          Já nejel žádnou z těchto vidlic, tak se ptám.

                           

                          P.S. kÚra ozdravná je jiná, než kŮra na stromu.

                          0 0
                          • hanz  

                            jj pořád platí že pružina to není i když se jí to blíží…ale když človek zauvažuje na kolik ten durolux vyjde i s upravou, kolik váží a jakej je tak je to výborná vidle.

                            0 0
                            • mr.antik  

                              Jestli to s nim vydřží víc než půl roku, tak už je to napováženou. Že bych přeci jen toho Pika prodal? :-))

                              0 0
                        • gazman  

                          Jak dlouho ale,to je otázka.

                          0 0
                • scret  

                  videl, porad se mi nelibi, ikdyz uznavam ze design je o dost lepsi…

                   
                  0 0
      • warzone  

        „reign…lehky, pohodlny XC kolo s vetsim zdvihem…“

        ak by som si staval Reigna ako xc bike tak jedine Talasa s 15mm osou a dal by som ho este upravit.Ale kedze uz mas rozhodnute ze 20mm osa,tak Pike dualair a ta isto uprava.

        0 0
        • scret  

          Talas by se mi libil, bohuzel s financ. duvodu jsem se predtim  rozhodl koupit Pika, tim padem jsem smeroval vsechno na 20mm osu a ne na 15ku… no a jelikoz Pike porad vazne s dodanim a jsou uz ted nejaky penize navic, klidne bych se rozhodl i pro toho talase, jenze zas ta osa…  treba nekdo casem zacne delat nejakou redukci:)

          0 0
          • vojtechposmourny  

            Tu redukci by neměl bejt takovej problém vytočit. Ale např. u 36 foxe je na náboj takový osazení, takže jestli to bude i u tý 32, tak tam prostě nábu na 20mm osu nedáš, redukce neredukce.

            0 0
            • hanz  

              no hlavne to má jinou rozteč takže je fuk že je tam osazení…ale u vetšiny náboju se daj vytočit nový rozpěrky a je to.

              0 0
              • scret  

                rozperky? nejspis nevim co tim presne myslis:( tusim byl jsi to ty, ktery to chtel do budoucna taky vyresit nejakou redukci?

                0 0
          • vojtechposmourny  

            Tak osazení tam je (viz obrázek). Jinak, pokud bys měl čirou náhodou hope pro II, tak tam už je k dispozici redukce.

            0 0
            • scret  

              diky za upozorneni, timhle smerem to tedy nejspis nepujde:( Hope Pro jsem chtel, nakonec mam ale neco jinyho:)

              0 0
      • cat  

        van36..tim si neuskodis pokud nechces snizovani)

        0 0
        • scret  

          dlouhy vyjezdy kolikrat i v dost ostrym tempu (podotykam na me:) ) se budou konat, takze snizeni predku rozhodne chci… navic 36van je uz dost tezkej ne? a neni to nahodou pruzina?:(

          0 0
          • hanz  

            ale funkcí to je nejlepší vidle na trhu

            0 0
            • scret  

              zalezi asi taky jak pro koho… mozna takovej Mlok by s tebou nemusel souhlasit..

              vzduch je podle me variabilnejsi a v dnesni dobe nektery vidle uz se fci vyrovnaji pruzine…

              mel jsem uz definitivne vybranyho Pika 454 Air U-turn, jenze ted nejak porad neni, 08 vicemene vyprodany, 09ky jeste nejsou… no a tuhle jsem na koloshopu videl tu Maguru Thor a tak si rikam jestli nevzit ji… oboji muzu mit za slusnou cenu…

              ostatni alternativy k temhle vidlim si uz moc nepripoustim, ikdyz se priznam ze treba i takovej 36 talas by mi taky nevadil:)) ale ta cena :((

              0 0
              • hanz  

                mno nevím zrovna 36tkovej talas je dost špatnej. 454ka uturn air sem taky vozil a měl bych výhrady k tlumiči a k přílišný progresivite. S tou funkcí vzduchu co se vyrovná pružině bych chtěl vidět aj na živo..zatím to je vždy jen v letácích ale když to vemeš do ruky tak je to nakonec jinak.

                0 0
                • Lišák  

                  Jak je na tom Tinkův Durolux?

                  0 0
                  • mr.antik  

                    Myslim že tahle kategorie je mimo, jestli to má bejt lehký a bez skákání. Já bych si stál za tim Pikem nebo nová RVL – ale kupovat u nás, s plnou zárukou, mám trošku obavy z přílišného snižování hmotnosti :-))

                    0 0
              • MlokCZ  

                No ono u 160mm zdvihu by to bylo těžký.

                Sice obecně mám mnohem raději vzduch kvůli průběhu + použitelnému snižování, ale u 160mm kategorie by to bylo těžký. Tam z mojeho pohledu by byla asi jediná volba upravený Durolox. Van 36 je po funkční stránce výborná vidlice, ale bez snižování zdvihu pro mě nepoužitelná. Průběh pružiny by se u 160mm zdvihu už i celkem snesl (čím vyšší zdvih, tím více se průběh může blížit k lineární pružině).

                Talas 36 rozhodně ne, tedy pokud není 09 nějak výrazně předělaný a šel by upravit do použitelného stavu.

                Pike bez úpravy bych také nechtěl, protože high speed expanze je pro mě už nepostradatel­ná věc.

                0 0
                • mr.antik  

                  Prosimtě, k čemu je ta high speed expanze? Co to znamená a jak se to projeví pří jízdě, resp. co to přinese navíc? Má to význam pro lehké váhy?

                  0 0
                  • hanz  

                    má to význam pro všechny a přináší jen a jen komfort a lepší kontakt kola s podkladem tudíš lepší ovladatelnost.

                    0 0
                  • MlokCZ  

                    V historii tu je někde thread, kde se high speed expanze probírala hodně podrobně.

                    Stručně když to shrnu, tak to v praxi má několik výhod:

                    • první věc je ta, že lze expanze vůbec dobře nastavit expanzi a to díky tomu, že v první fázi expanze se vždy uplatní high speed expanze a na konci expanze se projeví low speed, tedy vidlice se může vracet velmi rychle a přitom nekope; při jediné expanzi (tedy když chybí high speed) já jsem už tady nespokojený, protože když nastavím expanzi aby se vidlice vracela dost rychle a byla aktivní, tak už vždy mírně kope a musí se nastavit nějaký kompromis, který už se mi nelíbí
                    • přitlumená low speed expanze zabrání příliš brzkému návratu vidlice ze zdvihu už na překážce, zvláště se to projeví na překážkách, které jsou trošku delší; bez high speed expanze dojde k částečnému návratu vidlice ze zdvihu už na překážce, což způsobí pozdější kontakt vidlice s terénem za překážkou a samozřejmě také i řídítka jdou na překážce nahoru, což je nežádoucí; u jediné expanze (když není high speed) není možno přitlumit tak, aby byla vidlice tohoto schopná, protože v tu chvíli by byla už expanze tak přitlumená, že by se nestíhala vracet ze zdvihu
                    • pro některé specifické situace je možno low speed expanzi přitlumit opravdu extrémně

                    A ano, význam to má i pro lehké váhy (má to význam úplně pro každého). Při velkém rozdílu vah by to navíc chtělo i rozdílné nastavní high speed expanze (ta je často nastavena napevno a uživatel může nastavovat pouze low speed expanzi, tedy minimálně u 140mm RL a RLC Foxek to tak je).

                    0 0
                    • mr.antik  

                      No trošku to chápu, díky za praktické vysvětlení. Ale vůbec nechápu, jestli je nějaká metodika ja, tohle sám někde v terénu nastavit a testovat. A jaké je výsledné řešení na tom piku? Pevně nastavená high speed expanze/stavitelná low speed expanze? Nebo obojí na pevno nastavené někde ve střevech?

                      0 0
                      • Soptík  

                        Na Pika se Hig speed expanze nevyrábí,tedy továrně. Já jí mám od Milana.Hig speed je na pevno, lov klasicky spodním šroubem.No a seřizování,jak píše Mlok zkoušet a zkoušet, na překážce tě to musí podržet ve zdvihu, takže ti to nekopne do řidítek a zaní se dostane kolo dříve na zem, prostě pocit jako když tě něco přitlačuje k terénu,ale vidle není zatlučená do zdvihu jako s přetaženou lov speed expanzí.Snad to jde chápat.

                        0 0
                      • MlokCZ  

                        Nastavování je v praxi jednoduché, protože nastavuješ jen low speed expanzi. A prostě dle pocitů to nastavíš. Akorát je třeba se nebát vyzkoušet i přitlumit low speed expanzi téměř na max (to je především rada pro ty, co přechází z vidlice bez high speed expanze). Docela dobrý test je najíždění na obrubník, tedy typ překážky, která je pouze směrem nahoru. A tam pozorovat, jak rychle se dle nastavení low speed expanze začne vracet vidlice ze zdvihu. Při přejezdu klasické překážky typu kořen/kámen/atd., z které se zpět sjíždí, tak tam se vždy zapojí high speed expanze, protože těsně za překážkou je kolo ve vzduchu, tedy celá síla pružiny (vzduchu) působí k roztažení vidlice a je to vždy dostatečné na zapojení high speed expanze. Při najetí na obrubník (nebo na klasické překážce typu toho kořenu v momentě ještě předního kola na překážce), tak v tu chvíli setrvačná síla jezdce klade odpor vracení vidlice ze zdvihu (tedy nepůsobí k vrácení vidlice ze zdvihu plná síla pružiny) a nedojde k použití tlumící high speed expanze, ale pouze low speed.

                        Tady se mi líbí, že Foxky mají low speed expanzi nastavovanou na korunce, takže je dobře dostupná i za jízdy. Občas ji na specifický terén přitlumuju více než ji mám běžně nastavenou.

                        Soptík má zase u upraveného Piku výhodu v tom, že high speed expanzi má přitlumenou ještě o něco méně než mají Foxky, u Foxek by to také možná malinko sneslo ubrat u nastavení high speed expanze.

                        A vždy platí, že low speed je nastavitelná. High speed pak asi téměř vždy na pevno nastavená.

                        0 0
                        • hanz  

                          jen pro zajímavost…boxxer 2010 má plynule nastavitelný obě expanze…sem na tu vidlici fakt moc zvedavej.

                          0 0
                • hanz  

                  to s tím snižováním chápu, ale pro mě je to věc dost nezajímavá, to co mě zajímá vyjedu. Vidlice podle má vidlit, ne snižovat. :-))

                  co se týče velkých zdvihu na vzduchu tak je to zase jen teorie…ani boxxer wc ani totem soloair ani float 36 se neblíží pruběhem svým pružinovým modelum.

                  Další kapitola sou tlumiče, obednal jsem si RP23 na novýho blura, že to bude ok a už tam mam stejně zase dhx a už aj po pushi..proste vzduch je pro mě stále nepřijatelnej.

                  0 0
                  • scret  

                    jak psal Mlok, za snizovanim zdvihu si stojim, ikdyz jsem ho doted nevozil, beru to u takovyho kola jako velky plus, precijenom pri prudkym vyjezdu je snizeni o 3–4 cisla uz znat… a jak jsem psal, kolo bude slouzit jako dejmetomu hodne pohodlny XC kolo, ktery obcas i poskoci, ale max. 1metr vysky, proste takovej trail bike…

                    ikdyz verim ze 36 van je slusna vidle, pro me je uz asi moc „predimenzovana“, navic zbytecna zatez… urcite je to dano uhlem pohledu, zatimco ja budu jizdnimu stylu bliz k Mlokovi, ty jezdis trochu jinak a podle toho mas i jiny preference…

                    0 0
                    • hanz  

                      jasne jasně, chápu že je to pro tebe už moc velká vidle.....já si ani nemyslím že bys jí měl mít..jen jsem navázal na tu uvahu o VANu.

                      Já si myslel že na moje nový kolo bude taky moc ale nakonec se ukazalo že vůbec není.

                      0 0
                      • scret  

                        jo, v poho…

                        kolik ma ten tvuj Blur zadni zdvih, 140?

                        0 0
                        • hanz  

                          jj 140, ale užasných, dlouho sem nebyl nadšenej z novýho kola jako lesos z blura…

                          0 0
                  • mr.antik  

                    když šlapeš tři hodiny na hranici zvedání přes řidítka, je to docela dobra věc :-))

                    0 0
                    • hanz  

                      když šlapeš tři hodiny na hranicu zvedání přes řidítka tak sis koupil pravde­podobně špatný kolo ..tak to vidím já

                      0 0
                      • mr.antik  

                        všude nevedou lanovky… nebo vedou ale ne každej chce jezdit lanovkou. Myslel jsem konkrétně třeba Alpy, u nás to asi nehrozí

                        0 0
                        • hanz  

                          já neříkám že jezdím všude lanovkou, taky si rád vyšlapu…ale jestli te bere tři hodiny šplhat na stojku tak si máš koupit nejaký kolo který dobře šplhá protože ani snížením vidlice z AM kola neudeláš dobrýho lezce, geo je proste jiná. Další věc je že jestli ti to stojí za tech pár výletů do alp za rok, kolikrát tam jseš a mužeš tu stojku šplhat?…a poslední věc je že ukaž mi tu stojku aj v alpách…se svým současným kolem  vyjedu fakt zajímavý veci a to tam mám 160tku vidli, přiznávám práce s těžištem je základ, ale ani v alpách nejsou kopce kde jedeš 3 hodiny permanentne na X stupních stoupání.

                          0 0
                          • mr.antik  

                            Samozřejmě jsem to trošku přibarvil s těma 3hodinama, ale na gardě se to hodilo dost, nerad kolo vodim a řek bych že taky vyjedu dost. Při dlouhým stupáním je to prostě pohodlnější. Navíc při své výšce už tolik možností pracovat s těžištěm nemám. Pravda je, že u nás jsem to ještě nikdy nepoužil…XC kolo by bylo určitě lepší (i když Reign šplhá fakt dobře), ale chci si užít i (hlavně) cestu dolu.

                            0 0
                            • hanz  

                              ted jsem se koukl do tvýho profilu a koukám že toho reigna máš v Sku…já jsem zase na opačným konci, mam XL.  To hodně vysvetluje, já zase při použití stejný vidlice na rámu s maximální velikostí mam určitě lepší stoupavost toho kola než ty. Jinak samozřejmě že je to pohodlnější snižit vidlici a to se dostáváme k tomu že nejsem ochoten vyměnit to „pohodlnější“ za lepší funkci vidlice…třeba právě cestou dolu.

                              0 0
                              • mr.antik  

                                Já nejsem takovej fajšmekr, vyrůstal jsem na starejch bomberkách, takže cokoliv je lepší… Náhodou ten malej reign jede do kopce slušně, zadní stavba je dlouhá 44 cm a uplně stejnou zadní stavbu má snad i největší XL. Bohužel do zatáček je to horší, ale myslim že Nomád i Blur ty zadní stavby dělaj takhle :-(

                                0 0
                                • hanz  

                                  ja osobne mam radší práve delší zadní stavbu, to že kratší zadní staba líp točí bych označil za poveru. Z prxe mám totiž uplně opačnej pocit.

                                  0 0
                    • gazman  

                      Za takovým kopcem musíš asi do alp.

                      0 0
                      • scret  

                        ani ne, kdyz jses dostatecne pomalej, da se to jet treba i tady u nas:))

                        0 0
                        • gazman  

                          Jo jo pauza na cigárko atd? Taks to myslel?

                          0 0
                          • scret  

                            tak ja konkretne nekourim, ale s kazdym dalsim rokem ubyva casu jezdit a trenovat a tim padem i fyzicka jde bohuzel dolu:/ navic do kopce si clovek i pokeca s partakem atd. dolu to uz nejde:)

                            0 0
              • warzone  

                Ten Thor vyzera tiez zaujmavo :) Ak ti tak ide o vahu a staci ti 140mm tak by som do nej siel (ale mne by uz veru nestacilo :p)

                0 0
                • scret  

                  asi tak, 160 moc, 140 malo:)) optimum by bylo 150, ale to by se muselo neco delat, mozna tak 145mm Manitou Nixon, ale za 17 koliku bez snizovani zdvihu, e ee… ikdyz mam Manitou rad, tak za tyhle prachy jsou lepsi vidle…

                  0 0
                  • v POHODÌ klokan  

                    Tak na Nixona jsemnarazil třeba tady

                    A ta cena se mi zdá víc než dobrá. Kdyby někdo chtěl, tak bych vidli evenuelně mohl koupit, alébrž jsem v UK :)

                    0 0
                    • scret  

                      diky, ale je to model 06:/ navic nema osu na upinak jako treba u RS Pike

                      0 0
                  • Matony  

                    Však se dělá DT SWISS EXC, pokud půjdu do stavby kola, tak to je můj favorit súpolu s THOREM

                    0 0
                    • scret  

                      hmm, ale 15mm osa:( ja mam kola na 20… a navic ta cena:( bohuzel ani v cizine ji clovek moc nesezene levnejc… jinak jako jo, je hezka, na karbonovym kole si ji dokazu predstavit…

                      0 0
                    • scret  

                      abych to upresnil, starej typ na 20 osu, novej s upinakem uz na 15mm osu

                      0 0
                    • cat  

                      ta je skareda.)

                      0 0
      • scret  

        takze vidle je vybrana, objednana a ted jenom pockat az dorazi a namontovat:)

        prozradim ze to bude Magura Thor – viz. koloshop.cz

        0 0
    • warzone  

      tak kesu aj scret to uz maju vyriesene :) a ja by som trosicku vyuzil tuto temu – na prave kupenom Reignovi 2007 chcem vymenit povodnu ROCK SHOX Tora 302 – Solo Air spring – 130mm a rozmyslam nad pruzinovym RS Pike,ktory mam v ponuke alebo…?Aky je v porovnani z jeho vzduchovou verziou,da sa zmenou pruziny dosiahnut fajn"zehlicku'?A­lebo nieco ine?Nemam zrovna na foxu alebo nieco drahsie a este bude treba prerabat naboj…Este som rozmyslal casom ho poslat Milanovi na upravu ako moj Lyrik.Je to bike mojej cca.64kg polovicky…Diky za rady :)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.