• vasek80

    Všichni berou vidli s ocasem jako něco nadpozemskýho. Já jsem asi divnej, nebo mám divnou vidli.

    Jezdil jsem necelé dvě sezony netuněného Epicona a musím říci, že mi Foxka na novém kole o moc lepší nepřijde. Spíše mě hrozně zklamala. Představa, že si koupím takovou vidli za nějakých 14 000,– co by měla stát, tak těch peněz dlouho lituju.

    Obě vidle mám fouklé minimálně na 20% sag a když jsem jel s Epiconem po rovném podkladu tak pořád pracoval a lehce třeba jen 5mm pružil do šlapání. Foxka ne, ta jakmile jedu po rovině zůstane na svých cca 2–3cm ponoru a nepracuje. Aby se pohnula musím do řídítek trochu drcnout a potom cítím jak poskočí nohy ve stírácích. Ve sjezdech pracuje tak nějak, že nemám námitek, ale po rovině na drobných kamínkách se o nějakém žehlení mluvit nedá. Zkrátka si je trochu zatuhlá na svých 2 cm a 1 cm oblázek je pod její úroveň propružit a tak mi ho pošle hezky až do řídítek. Epicon ho poslal taky, ale alespoň jsem viděl, že se pohnul.

    Tlumení to vede Fox o parník. U Epicona velkej rozdíl mezi otevřením tlumení a max zavřením moc rozdíl nebyl. To Foxka se na nejpomalejší tlumení vrací skoro vteřinu. Jenže co je mi to platné, když mám tlumení na minimu aby vůbec nějak žehlila a potom zase se vrací tak rychle že až kope.

    Já nevím, přijde mi divný ten povrch na vnitřních nohách. Epicon má hladkej, zadní tlumič hladkej. u motorek používají různé nitridované povrchy aby byl co nejhladší a Foxka je taková .. prostě není hladká a to podlě mě zapřičiňuje to zatuhávání ve stírácích případně guferech, pokud tam někde jsou.

    Princip tlumení chápu z motorek, kde jsem si pro sebe uměl perfektně nastavit spodní i horní útlum a předpětí podle toho jak jsem to cítil. Dokonce když jsem jednou dolaboroval s nastavením jsem o pár měsíců četl článej v časopise jak ideálně nastavit tlumiče na mé motorce a ejhle skoro do puntíku jsem se shodl s jejich nastavením. Tak si myslím, že cit pro tlumiče mám.

    Odskok na Foxce jde určitě ladit skvostně, ale citlivost pružení je podle mě v mém případě horší jak u Epicona, nebo jsem divnej a nechápu úžasné vlastnosti té vidle. Protože kdo by jinak mohl napsat, že netuněnej Epicon je lepší a citlivější. Na zadní tlumič pěju jen chválu, ten pobere každou drobnost.

    Případné reakce budu číst až zítra kolem oběda, tak mě šetřete ať mi nezaskočí.

    0 0
    • kravjec  

      A teď se to provalilo EPICON je nejlepší :-))

      0 0
    • krokus  

      A o které Foxce to mluvíš?

      0 0
    • kali222  

      nemas terralogic? :D

      0 0
    • JakeF  

      Nevidim problém. Foxka je vidlice stavěná do závodů a na vyhrávání a jako od takový se od ní očekává právě to, že se nebude zbytečně houpat do šlapání, což splňuje na výbornou, osobně jí rozhoupu až při opravdu extrémní kadenci šlapání, kdy už technika šlapání jde naprosto do háje. Od tlumení drobných nerovností je tu plášť.

      0 0
      • Smazaný účet  

        ale jdi ty rozumbrado… a co když chce někdo drahou ale cilivou vidli?

        0 0
        • Rychlej turista  

          Tak si koupí Epicona TT a zaplatí za něj balík :-)

          0 0
        • JakeF  

          Nevim, jak to vypadá s modelama s FIT patronou, ale co se týče posledních pár ročníků, tak vzduchový Foxky citlivostí zrovna nevynikaj, nemyslíš?

          0 0
          • roud  

            jel jsem na posledním ročníku foxky a tobala jak zběsilá (popravdě ještě jsem nejel na necitlivy foxce) :O)

            0 0
            • JakeF  

              Moje Foxka se s odtrhem nedostane pod 10kg, což by upravený Epicon měl překonat s přehledem, a co jsem slyšel, tak stejně jako modely Foxu do roku tuším 2006.

              0 0
              • Smazaný účet  

                Tak to je bída, na tom bych nechtěl jezdit :0) Dej jí upravit ne??

                0 0
                • JakeF  

                  :-) Mně Foxka vyhovuje, zdvih využívá nádherně, nepotřebuju, aby mi z šotoliny dělala asfalt.

                  0 0
          • MlokCZ  

            Jak píšu níže, tak jsou těsnější stíráky, proto na začátku je citlivost ještě horší než bývala.

            Samotná FIT patrona je v pohodě, i když kompresí je to kurveno pořád, ale ne více než dříve. Dokonce někdy i méně, záleží to kus od kusu i pro stejný typ vidlice (to se ukázalo na Talasu, kde kubad měl v originálním stavu jinak nastavenou kompresi u 2010 Talase FIT RLC než já).

            0 0
      • přišlapávač  

        „Foxka je vidlice stavěná na vyhrávání“ čím dál lepší :-)))

        0 0
        • JakeF  

          A není? Foxka je typickým příkladem ideální supercitlivé turistické vidlice :-D ? Začíná mi fakt připadat, že si tu všichni myslí, že u Foxu jsou všemocní…

          0 0
          • Smazaný účet  

            U Foxu jsou ohledně tohodle opravdu všemocní. Stačilo by aby si uvědomili, že brždění tou kompresí ničemu nepomůžou. Takže na 2011 je to třeba tak, že na „závodní“ ježdění bude zase Terralogic a pro ostatní modely RL/RLC kompresi vyřadí a budou to zase supercitlivky jako dřív. Spíš bych řekl, že to je jen zbožné přání :0(

            0 0
            • JakeF  

              Nejsou všemocní a sám to svým příspěvkem potvrzuješ. Pokud u RL/RLC vidle sníží kompresi, tak budou možná zase supercitlivé, ale díky tomu právě nebudou ideální pro závodní použití a závody se budou muset řešit Terralogicem, který bude to pohupování eliminovat. Samozřejmě mi teď někdo napíše, že supercitlivá vidlice není do závodů problém. Není, pokud má člověk dokonalou techniku šlapání a jede opravdu závod, kde je minimum rychlých povrchů.

              0 0
              • MlokCZ  

                Ono by stačilo, aby nechaly nějaký rozumný interval té komprese. A že to jde se ukazuje třeba u mojeho Talase, který má 2–10kg rozsah nastavení. Ty 2kg navíc na minimu už nejsou tak tragické a těch 10kg je až dost pro ty co chtějí ****** citlivost. Možná by stačilo i něco ve stylu 1–7kg. Bohužel udělat třeba 0–15kg rozsah (pak by to vyhovovalo každému) asi není vůbec konstrukčně možné. Zývšením horní části rozsahu se vždy bude zvyšovat i ta spodní část.

                5–15kg bylo ale opravdu extra přehnané, 5kg už je hodně pro ty co chtějí citlivou vidlici.

                0 0
              • Vilém  

                Nauc se slapat a houpani nemusis tak resit. Navic co by ti branilo pritahnout kousek tu kompresi?

                0 0
                • JakeF  

                  Houpání na mojí Foxce neřeším, zamykám jí akorát na asfaltu a do spurtů a to mi na ní právě vyhovuje, že při týhle citlivosti houpání řešit nemusím a 10kg citlivost je podle mě naprosto dostačující.

                  V tom nastavení máte s Mlokem samozřejmě pravdu, to by to řešilo ze všeho nejlíp.

                  0 0
              • Ruprt2  

                nauč se číst. nikdo nepsal o závodním použití.

                Ale specielně pro tebe psal „závodní“ :-)

                0 0
            • mr.antik  

              komprese asi není uplně od věci, ale měla by fungovat až od nějaké časti zdvihu.

              0 0
              • MlokCZ  

                Komprese tak jak je řešená u 32mm Foxek je zcela k ničemu. U 36tek a vyšší zdvihů je to něco jiného, tam je řešena zcela jinak (lépe) a smysl už má (nejen tím jak je lépe řešená, ale také proto, že pro vyšší zdvih je více potřeba).

                0 0
                • goofy  

                  Ja ted tak uvazuju, ze kdyz na ty nove 36 Floaty a Talasy davaji RLC patrony, tak to bude asi stejne kurvitko, jak u tech 32, co..

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Je to možné, že to bude totožné řešení jako u 32jek, zvlášť když se tam objevil lock. Ale kdo ví, uvidíme.

                    0 0
                  • Smazaný účet  

                    Další důvod proč jít do VANu nebo do 180kových verzí ne? :0)

                    0 0
                  • MlokCZ  

                    Jinak ale co se týká Talasu 36, tak ten je na tom s citlivostí extra špatně i ve verzi 2010. Odtrh odhadem kolem 20kg, možná ještě o chlup více (zkoušeno jen v ruce, tedy jen odhad, který si ale myslím už nemám zase tak špatný).

                    0 0
                    • goofy  

                      Jo s tim Talasem to vim. Toho bych fakt nebral. Uvazoval jsem akorat trochu o Floatu, ale taky neslychavam zadne peni chvaly a spis obracene…

                      0 0
      • biker jura  

        „stavěná do zavodu a na vyhrávání“ protože ji máš co? :D

        ale jinak souhlas

        0 0
    • fíha  

      Teba tu budu mat radi.

      0 0
    • Attila  

      A kolik má ta Foxka najeto?

      0 0
    • slavekRM  

      No vzhledem k tomu, že mám stejnou vidli jako ty (jen bílou)a mám i neupraveného Epicona, tak mohu k tomu něco sdělit a porovnat:

      • jestli nemáš povrch vnitřních noh hladký jako na tlumiči, tak jiutíkej reklamovat
      • myslím, že i Foxka potřebuje rozchodit. Vzhledem k tomu, že mášnové kolo, to bude nějakou dobu trvat. U mě to bylo cca 500–600km než začala chodit ideálně.
      • vidlice s patronou fit při jízdě na rovině jakoby zatuhnou apotřebují trochu impuls k rozhýbání. Jak uvádíš 1cm oblázek k tomunestačí. U mě se to projeví třeba při jízdě na silnici, kde opravdujakoby zatuhne, ale při přechodu na polní cestu se krásně rozhýbe.Ostatně oblázek velikosti 1cm by ti měl pobrat plášť (že by tlakv duších?). Jestli ti takové kamínky jdou do řidítek je něcošpatně…
      • od Foxky bych nečekal zázrak. Je to vidle jako každá jiná. Ale choditlíp než Epicon by teda měla…
      0 0
      • MlokCZ  

        K tomu předposlednímu bodu. Tohle pláště rozhodně nepoberou (jezdil jsem docela dlouho celopevňáka s objemnými UST plášti na nízkém tlaku, tak moc dobře vím, co pláště zcela poberou a co ne).

        Tohle je přesně ukázka toho, že vidlice je na tom velmi špatně s citlivostí a do řídítek takové věci půjdou trošku vždy (pláště to lehce ztlumí, ale rozhodně zcela nepoberou).

        Máš tu samou RL verzi, takže bohužel tu nejorší variantu, co se týká citlivosti, co u Foxe může být. U RLC je to kurveno kompresí o něco méně, když se nastaví na minimum.

        0 0
    • MlokCZ  

      To je jednoduché. Citlivost u Foxek není posledních pár let v originálním stavu žádný zázrak, jsou dokurvené zvýšenou kompresí.

      U 2010 modelů se k tomu přidaly těsnější stíráky, takže zcela nový kus je na tom s citlivostí přímo tragicky.

      Odpor stíráků se po delší době sníží, takže časem se citlivost o něco zlepší. Komprese ale zůstane, takže skvělá citlivost v originálním stavu prostě nehrozí.

      Máš navíc RL verzi, takže to je s kompresí ještě horší (natvrdo nastavená komprese na hodnotě o něco větší než u RLC na minimu).

      Co se týká expanze, tak máš high speed expanzi, proto tu low speed je třeba přitlumit a rozhodně ne jezdit zcela otevřenou.

      Tou zcela otevřenou expanzí se zřejmě snažíš kompenzovat tu mizernou citlivost, to ale není dobrý postup.

      Pokud chceš lepší citlivost a nebude stačit zlepšení časem až se sníží pasivní odpor stíráků, tak jedině nechat upravit.

      0 0
    • milan1  

      Zprávy podobného typu by bylo vhodné upřesnit a potom jsou dobře zařaditelné do toho, co již bylo probíráno, taková zpráva potom nebude pro nezasvecené šokem, že se objevilo něco extra nového.

      Trochu upřesním, jak se dá tahle zpráva zažadit.

      Laicky jsi zcela přesně popsal to, co se tady probírá už dávno a stále opakovaně, Fox se vydal cestou navýšení komprese u svých vidlic, které by měly být citlivé a takhle to opravdu dopadá. Když se povedou mechanické odpory konkrétní nové vidlice a navýšená komprese, nemůže to dopadnout jinak, než podobným zklamáním. Vidlice opravdu klesne velmi hluboko a jenom skalní, kterým stačí vysvětlení, že to je „závodní nastavení“ tohle přijmou.

      Rozdíly mezi typy a nastaveními jsou známé a ti znalejší vždy na dotazy upřesňují problematiku u jednotlivých typů konkrétně.

      Na druhou starnu ale hledáš a nacházíš problémy tam, kde nejsou. Povrchová úprava kluzáků těžko vypadá tak, jak jí popisuješ tomu nejde uvěřit, musel bys mít nějaký kus vyřazený z výroby, který by se snad neměl dost do distribuce. Tohle je zpráva, která nebyla nikým nikdy probírána, byl bys první a zcela vyjímečný.

      Dále extrémě vyzdvihuješ tlumení, které popisuješ že je jako z jiné dimenze bohužel právě tlumení nemáš zvládnuté a vyzdvihuješ zcela nepodstatné věci. Rozsah nastavení tak, že se ti vidlice velice pomalu vrací není důkaz o kvalitě tlumiče, je to jenom ukázka rozsahu nastavení, které jde až do nepoužitelných po­loh.

      Pokud bys chtěl zkoumat a odhalovat kvality tlumiče musel bys mít nejdřív pořádku odpory samotné vidlice, potom se zaměřit na to, o čem je zde již odborněji diskutováno, tedy funkce HS expanzí a potom a za předpokladu vyššího zdvihu, bys mohl odhalit skutečně to, proč by měl být tlumič Foxe o mnoho dál, než jednodušší provedení. Kvality tlumičů se odhalují složitěji a za předpokladu, že vše ostatní je ve špičkové formě.

      0 0
      • Ruprt2  

        jo taky mě zarazil popis jeho tlumiče.

        Jak je nadšený, že se to vrací pomalu a jak lituje, že toho nemůže využít. Nebo jsem nepochopil jak to myslel.

        Ale jestli to tak vážně myslel, tak se obávám, že jeho vidlice bude zcela v pořádku a problém bude někde jinde.

        0 0
        • vasek80  

          Porovnával jsem pouze rozdíl mezi Epiconem a Foxem. Psal jsem jen tedy o rozsahu. Vím že hodně utlumený odskok je k ničemu, jenže mě vidle na nejmenší kope, jak se rychle vrací a pokud přitáhnu odskok, tak zase přijdu o další díl citlivosti.

          0 0
          • Ruprt2  

            když přitáhneš odskok, tak nepřijdeš o citlivost.

            Kdo ti to řekl?

            0 0
            • vasek80  

              Teoreticky by to tak nemělo být protože ten odskok tlumí opačnej pohyb, tedy roztahování a mě vadí necitlivost při stlačování. Mě se to jen tak zdálo. Možná je to blbost a jen se mi to tak zdálo.

              0 0
              • Ruprt2  

                tak trochu ti rozumím.

                Pravdu nemáš, ale evidentně se snažíš nahonit svůj problém tímto způsobem. Je to pochopitelné i když to skutečný efekt mít nemůže.

                Z toho je vidět, že skutečně problém máš.

                Zkus to vydržet a zkus různá nastavení.

                Pokud se to nezlepší, tak máš ještě možnost reklamace nebo úpravy.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Myslíš jako reklamovat, že Fox vyrábí vidlice na h…o? :-)

                  0 0
                  • Ruprt2  

                    reklamovat, že je necitlivá a nevyhovující chodem.

                    Nevím. Tak za předpokladu, že je ten problém fakt tak velký, že na tom dělá extrémní nastavení, které nikam nevede, a že ho to vede k zakládání takového tématu…

                    Třeba by pomohla výměna oleje vzpomeňte si, že Pepek udělal výměnu oleje u Talasu hned z čerstva a taky si to pochvaloval.

                    Já mám pružinovou Foxku a nemůžu na ni říct nic špatného. A když jsem jí vyměnil olej, tak to bylo taky ještě k lepšímu.

                    Napsal jsem to tak, že úpravou přijde o záruku. Pokud mu to nevoní, tak může zkusit reklamovat, že vidlice má špatný chod, ať s tím něco zkusí udělat.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Tak to bych tedy musel reklamovat všechny Foxky, co jsem kdy měl (nevozil jsem 2006 a starší ještě s perfektní citlivostí, začal jsem až od Talasu 2007).

                      Místo reklamace šla Foxka okamžitě po koupení na úpravu a jsem spokojený. I když u toho Talasu 2010, jak už jsem tu psal, to není ještě úplně ideální. Pořád rozmýšlím, jestli v zimě nechat pořešit i ty 2kg od komprese nebo ne.

                      Kdybych musel jezdit Foxky v originále, tak bych Foxky už dávno nejezdil vůbec.

                      0 0
                      • Ruprt2  

                        nejsou to moc silná slova?

                        2kg to je rozdíl, který je po servisu a před dalším servisem. Možná i větší. Na druhou stranu proč ne.

                        Ale tak já furt předpokládám, že Vaškův problém je poněkud extrémnější. než jen typický.

                        Psal jsem to i kvůli tomu, že mu třeba nemusí být po chuti dávat vidlici na úpravu. Furt mi nějak nepřijde, že jsem napsal, zas takovou krávovinu. Ale tak dobře. Já mám jenom pružinovku a vzduchovou foxku jsem měl akorát párkrát půjčenou a nenastavenou na sebe, tak já už tu raději nic dalšího psát nebudu.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Ty 2kg jsou právě poměrně malý rozdíl o kterém přemýšlím, zda ho řešit nebo ne.

                          To ale samozřejmě není rozdíl odtrhu nového Talasu a upraveného.

                          Třeba 2008 RLC, co vozím už dlouho, tak nový neupravený měl odtrh cca 13kg, upravený má 6kg.

                          Ten 2010 FIT RLC, tam ty 2kg zůstali jako možnost ještě další úpravy. Samozřejmě ale už úpravou snížení pasivních odporů šel odtrh velmi dolů a stíráky už také mají menší odpor. V originále odhaduju (neměřil jsem, hned šla na úpravu), že byl odtrh tak 15–16kg. Teď je někde tak na 8kg. Oproti tomu 2008 je pořád znát, že je znatelně méne citlivý.

                          A ten rozdíl po servisu a po delším čase ježdění jak se citlivosti zhoršuje tam bude vždy tak jako tak.

                          A on u RLC 2010 nové vidlice může být právě někde na odtrhu kolem 15kg, možná dokonce i více. Musel by to ale změřit přesně, jinak můžu jen odhadovat.

                          Třeba jsem tu výše uváděl, že Talas 36 2010 měl nový odtrh nejméně 20kg, já bych to označil jako příšerné. S reklamací by Tě stejně poslali někam…

                          0 0
                • roud  

                  a copak bys uved jako důvod reklamace ? že nesežere každýho mravecnce ? to je fakt k smíchu xD xD xD

                  0 0
          • MlokCZ  

            Jak jsem psal, Foxka má HS expanzi, takže je nutné tu Low speed, kterou nastavuješ více přitáhnout.

            A to že přijdeš o další citlivost je jen zdání, potřeba je řešit tu citlivost a ne ještě zabíjet chod špatným nastavením low speed expanze.

            0 0
      • vasek80  

        Jinak není pravda, že tlumení zvládnuté nemám. Vím co od tlumení chci, mám rád co nejrychlejší práci vidle a nemám rád přetlumenou vidli, která nestíhá reagovat na drobné nerovnosti rychle za sebou do kterých kvůli právě pomalému odskoku padá.

        Tlumení si nastavuji tedy aby mi vidle rychlým odskokem nekopala, ale zase aby se vracela dost rychle aby stíhala kopírovat terén i ve vyšší rychlosti.

        Ale jak jsem psal s tlumením u Foxe jsem spokojen. Problém v něm není.

        0 0
        • milan1  

          Možná si připadáš, že nemáš s tlumením problém ale když si kdokoliv neznalý přečte tvé zprávy tohohle typu tak problém mít bude

          „Tlumení to vede Fox o parník. U Epicona velkej rozdíl mezi otevřením tlumení a max zavřením moc rozdíl nebyl. To Foxka se na nejpomalejší tlumení vrací skoro vteřinu. Jenže co je mi to platné, když mám tlumení na minimu aby vůbec nějak žehlila a potom zase se vrací tak rychle že až kope.“

          Na základě tohohle v tom komukoliv neznalému uděláš pěknej guláš.

          Tvá zpráva je směsice dobrých postřehů a vyloženě chybných závěrů.

          Problém v tlumiči samozřejmě máš ale v kompresní fázi a tu ty vůbec nepočítáš, i když už jsem uváděl a zdůrazňoval, že to je zde známá a mnohokrát probíraná věc.

          Jak moc je na tom podepsán tlumič v kompresní fázi a jak samotné odpory je už jenom zajímavost případně pro tebe, Tady je problém, který vnímáš.

          Kdyby sis to chtěl přesněji ověřit, tak postupy zase najdeš i se spoustou detailů, pokud se k nim propracuješ.

          0 0
          • vasek80  

            V hlavě to mám, ale přenést to na klávesnii je horší. Je mi jasné že můj problém absolutně nesouvisí s tlumením. Ta necitlivost a zatuhnutí oproti Epiconu co mě překvapilo by se projevilo i pokud by ve vidli nebylo žádné tlumení. Tlumení s tím opravdu nemá co dělat.

            Jen jsem nechtěl aby to vypadalo, že chválím Epicona, tak jsem pochválil Foxku za perfektně zpracované a nastavitelné tlumení, které je dle mě u Epicona špatné. Ale né funkcí, nýbrž přístupem. Je jasné, že ten rozsah v extrému, kdy trvá vidli 1 vteřinu než se vrátí zpět je nepoužitelný a zbytečný.

            Ta zmínka, že to nevyužiju byla z mé strany chybná a špatně formulovaná. Spíše to mělo být tak, že těžko se mi nastavuje zpětný odskok na vidli, která mi nereaguje na drobné překážky a pokud se nestlačuje, tak ani tlumení nepotřebuj. Pak jsem psal, že při sjezdu na pořádných nerovnostech funguje už dobře a tam už jsem si tlumení vychytal na pro mne příjemných cca –2 kliky od úplného otevření.

            0 0
            • MlokCZ  

              Tak to v tom máš ještě větší guláš než se zdálo.

              Ta necitlivost je daná právě především tlumením (je tam těch vlivů více, třeba i ty těsnější stíráky, vliv tlumení bude ale jasně větší).

              Vliv tlumení ale není od expanze, ale od komprese, která je u RL verze natvrdo nastavená uvnitř vidlice a bez úpravy s tou kompresí nelze dělat vůbec nic.

              0 0
              • vasek80  

                No já myslel to tlumení odskoku expanze které mohu nastavit.

                0 0
                • assassin  

                  to muzes, ale citlivost na prekazky tim nemenis… maximalne kdyz uz to nastavis jo spatne (moc velkej utlum) tak dojde na serii prekazek k „zatluceni do zdvihu“ ktere se taky tvari jako ze na dalsi prekazku uz vidlice nereaguje.. ale je to neco jineho a jinej projev…

                  0 0
            • mr.antik  

              to tlumení poznáš na kořeništi, kde ti to bude chodit tak 2cm od maxima. Na kamínky je to opravdu zbytečné :-))

              0 0
          • vasek80  

            Přečetl jsem si to ještě jednou. A mám otázku

            Tlumení má vliv i na kompresní fázi?

            Třeba u motorek je spodní a horní útlum zvláště, takže mimo předpětí pružiny se dá nastavit (zpomalit resp. urychlit) protékání olejem přez tlumič jak při kompresi, tak při expanzi.

            Já si myslím, že u té vidle by mělo tlumení tlumit jen expanzi. Neidím moc důvod pro tlumení a případné spomalování komprese.

            Napsal jsem, že se mi zdá, že na minimální tlumení se mi zdá, jako by i komprese probíhala snáze. Pokud na to tlumič vliv nemá, byl to jen chybný pocit, který mám po pár km

            0 0
            • goofy  

              Ano. Tlumic ma vliv jak na expanzi, tak i kompresi. A ma dokonce expanze i komprese dve (teda pokud se mylim, tak me tady Mlok opravi). U RL verze je ale komprese natrvalo a stelovat jde pouze jedna z expanzi – lowspeed. Komprese s kterou ty mas prave problemy jde vyresit pouze vnitrni upravou u nekoho, kdo tomu rozumi a dokaze to prenastavit. Expanze je od stlacovani oddelena, cili to krouceni tim koleckem nema na citlivost vliv. Jedine co muzes expanzi ovlivnit je vraceni vidlice zpet do zdvihu. Nastavuje se sice lowspeed expanze (pomale vraceni), ale to zaroven prenastavuje kdy zacina a konci pusobeni higspeed expanze (rychle vraceni)…

              0 0
              • vasek80  

                Tak to je mi jasné a tak jsem si to myslel. Právě kdyby se dalo stavět i tlumení komprese, jak je právě u motocyklových vidlí, bylo by to hned zajímavější, ale to jen na okraj.

                0 0
                • goofy  

                  Ono u mnoha vidli se da (v ramci zase nejakeho rozptylu). Kdybys mel verzi RLC, tak si nastavis i lowspeed kompresi. Na vysokozdvihove vidle dava Fox patrony RC2, kde jde nastavovat jak lowspeed, tak highspeed komprese. Ty mas bohuzel model, kde se to tak jednoduse neda.

                  0 0
                  • milan1  

                    Jenom upřesním.

                    Komprese je u Foxů vždy High speed, okruh low speed tam není.

                    Verze se liší nastavením, které je změřené na několika typech.

                    U verzí bez seřizování je to stejné provedení, rozdíl bývá právě v tom nastavení a jak se to má u mnoha typů zde Mlok opakuje dost často.

                    Jinak je tvůj výklad správný.

                    0 0
                    • goofy  

                      Aha. Tak si sypu popel na hlavu.. Sem zase chytrejsi :o)

                      0 0
                      • milan1  

                        Jednoduché rozlišení, kdyby tam byl okruh low speed, tak by umožňoval pomalé stlačování a nekladlo by to na počátku nepřekonatelný odpor. Nebyla by tam prostě ta hranka na počátku.

                        0 0
                        • goofy  

                          Jo jasne. Abych pravdu rekl, tak Foxku v 32 verzi jsem naposledy jel Vanillu nekde kolem roku 2006 a to uz si moc nepamatuju jak se chovala. Cili informace o nich jsem nacerpal tady od Mloka a spol a myslel jsem si, ze maji oba okruhy.

                          0 0
                        • assassin  

                          uff to maji i 36ky? ja to ted vubc nesleduju, ale jestli to ma proste jen planzetku ktera se pri stlaceni libovolnem proste musi otevrit tak je to z meho pohledu nic moc konstrukcni reseni.. proc dvou okruhove tlumeni jak funguje vsude jinde musel fox tak zprznit?

                          0 0
                • assassin  

                  motocyklovych vidlic je kupa, spousta beznych modelu moto nema stelovani zadny, nebo treba jen predpeti, pripadne predpeti a odskok. dokonce treba takovy SV650 ma tlumic na urovni nejlevnejsich vidlic na kolo:)

                  0 0
                  • vasek80  

                    Taky jsem nejezdil na rozpočtovkách:-)

                    0 0
                    • fousek  

                      A ty drazsi maj stejne stelovani jen lowspeed komprese a jeste dost malym rozsahu aby si je uzivatel nemoh dokurvit tak, ze se pak nekde rozmazne.

                      0 0
                      • assassin  

                        je fakt ze rozsah neni velkej ale soucasny supersporty maji i na vidlich i na centralu nastaveni odskoku a pomale a rychle komprese(treba litrovy gsxr)

                        0 0
    • fousek  

      Jeste prispeju do diskuze svym postrehem.

      Ono taky dost zalezi, kde mas teziste a taky na hlavovim uhlu. Pokud na celoperu mas vzprimenejsi posaz a zaroven mensi hlavovej uhel, tak proste vidlice na fullu bude min ochotna reagovat na maly nerovnosti a pokud pojedes do kopce tak se zvetsi saq zadni stavby a jeste se to o neco zhorsi (jeste se zmensi hlavovej uhel a vidle zmensi saq)

      Jinak uz sem mel v ruce dost Foxek, ktery extra citlivosti neoplivali, ale zase cast z nich se docela slusne rozchodila.

      V posledni dobe jsou citlivejsi RSka, v nekterych pripadech o dost.

      0 0
      • MlokCZ  

        S tou geometrií máš samozřejmě pravdu.

        V jeho případě to ale nebude nic hrozného, dle fotky tam nemá nijak extra krátký představec a hlavový úhel na tom kole je pořád ještě poměrně velký.

        A zdvih má také ještě relativně malý, takže ty negativní projevy změny geometrie ve výjezdu také nebudou ještě nijak hrozné.

        0 0
      • vasek80  

        Přesně to mě také napadlo, že není dost váhy na předku, tak jsem ubral na tlaku a zase jsem už chodil dost k dorazu. Bude to o přesnějším hledání kompromisu.

        0 0
        • MlokCZ  

          Co je to dost k dorazu? Pokud nechodíš častěji úplně na doraz, tak je to snad dobře že využíváš zdvih.

          0 0
          • vasek80  

            Určitě cesta je trochu upustit. Včera jsem jel sjezd z 1050m kopce lesem a na doraz jsem se nedostal. Extrémnější nic jezdit nebudu a s kolem krom přeskakování překážek neskáču.

            0 0
          • ropman  

            já když už dřív na Epiconu a před časem i na FOXce zkoušel dát nižší tlak, abych víc využíval zdvih, tak mi kolo najednou přišlo v zatáčkách nevypočitatelné a alespoň subjektivně lehčeji ustřelující, prostě tak nějak moc měkké. Tak jsem zas trochu přifoukl a získal jistější pocit, ale tím pádem zdaleka a nikdy nevyužiji zdvih (120mm) na max. Zkusím zase ufouknout a uvidím co to se mnou udělá.

            0 0
            • goofy  

              To chce spis zapracovat na praci s tezistem a ne pumpickou ;o)

              0 0
              • KRAJIC  

                V určité fázi při ubírání tlaku se ti to kolo začne chovat jako limuzína – začneš v terénu plavat – nemáš žádnou zpětnou vazbu od předního kola, které se ti navíc začne nořit při sebemenším opření třeba v klopence nebo v první fázi bunny hopu než se zakloníš. Vozit natvrdo určitě ne, ale já třeba na houpajícím člunu jezdit neumím.

                0 0
            • MlokCZ  

              Pokud při tom nižším tlaku není už příliš vysoký sag, tak je ten nižší tlak rozhodně správně. Pokud bys musel foukat už tak málo, že sag třeba poleze na 30%+, tak už je to moc a problém je v přílišné progresivitě vidlice.

              0 0
    • Debustrol  

      Foxku jezdim přes rok (36Van RC2) a nestěžuju si.

      LS kompr mam skoro otevřenou a HS utaženou, odskok dle citu.

      To že se „zasekne“ na sagu a nechodí trošku pozoruju, ale u mě tu bude daný představcem a nižšim sedlem.

      Pro Fox-ku jsem se rozhodl i kvůli váze a zatim nelituju :)

      PS : oproti RS Tora co mam na pevňáku je to rozdíl asi 1000% :)

      0 0
      • MlokCZ  

        Akorát, že máš úplně jinou vidlici než on, která konstrukčně nemá s tou jeho společného vůbec nic. Jednak máš pružinovou Foxku a druhak máš zcela odlišně řešené tlumení, především tedy kompresi.

        0 0
        • Debustrol  

          Jejda, nekoukl jsem se mu do profilu…

          2 MlokCZ : mohl bych se tě zeptat na funkčnost tohodle „Enduro“http://ww­w.enduroforkse­als.com/id148­.html ? Jestli to v něčem pomůže něco se zlepší ? Názory co jsem četl byly rozporuplný…

          0 0
    • vasek80  

      Jinak se trochu omlouvám, že jsem menapsal třeba jakou mám vidli a podobně. Někteří to pochopili z mé galerie. Psal jsem večer po návratu z projížďky a možná vyjadřuju soud příiš brzy, protože má vidle najeto cca 150 km.

      Jen mě to překvapilo, že hodně nadneseně řečeno se dá s vidlí za 3500,–- jezdit stejně jako za 14 000,–- a hobík, případně laik by těžko určil pokud by nebyly polepy na vidli která je ta dražší.

      0 0
      • MlokCZ  

        Tak kdyby Epicon byl upravený, tak by dost lidí bez nálepek prohlásilo, že ta dražší je ten Epicon, protože rozdíl v citlivosti na první vyzkoušení okamžitě rozpoznatelný by byl obrovský.

        0 0
      • AsiJura  

        Tež si myslím že bys měl ještě počkat až si to sedne a rozchodí se to, taky jsem byl celkem zklamaný z nového Talase 2010, že to nebralo drobný bordel, ale už na něm je 400km a je poznat že se rozchodil, je jasné že je to dělané k jiném učelu než je žehlení malých kamínků, ale i tak, chci prostě říct že se ti to pravděpodobně ještě rozchodí. nemám bohužel ve stejné třídě osobní zkušenost jako ty, abych to mohl takhle porovnat, ale rozhodně jsem s funkcí té vidlice spokojený.

        0 0
        • MlokCZ  

          Třeba u Talasu i kdybys měl tu příznivější variantu co já (2–10kg od komprese; některé kousky mají tu horší 5–15kg), tak i po rozchození to bude v originálním stavu co se týká citlivosti bída.

          Už mám na něm cca 1200km, z toho i dost pořádného terénu v horách a mám ho navíc upravený. Zatím ale jen pasivní odpory a nemám odstraněné ty 2kg od komprese (samozřejmě ji vozím na minimu). A i přes úpravu ta citlivost ani po těch km není úplně ono (ale zlepšilo se to o něco, to ano).

          Kdyby nebyla upravená, tak by byla přitom ještě o dalších pár kilogramů k odtrhu horší, to už by byla fakt bída s nouzí.

          Schválně si změř odtrh jaký to má po tom lehkém rozchození. Budeš překvapený, jak je vysoký.

          0 0
          • AsiJura  

            Myslíš že by sis udělal trošku času a probral to semnou třeba přes icq, v tomhle mám dost velké mezery a málo zkušeností. Tak bych tě chtěl poprosit jestli bys to semnou někdy probral, protože vidím že se dost vyznáš a tu vidlici i přímo jezdíš. Icq 213341019

            0 0
            • krabica  

              To ne! Mě to také velmi zajímá(mám taky RLC Talase 2010) a myslím, že i více dalších lidí. Je lepší to vysvětlit na jednom místě a né pořád dokola to někomu opakovat.

              0 0
              • milan1  

                Tady se vlastně pořád a dokola opakuje jedna a ta samá věc a problémy vždy dělá jenom to, že to mnoho lidí nechápe, nechce přijmout a nebo neúmyslně pomotá a to se děje právě v tomhle threadu.

                Téma zde je opět citlivost vidlice a příčina necitlivosti Foxů je probírána jako jedno z nejčastějších té­mat.

                0 0
    • Dzordano_Bruno1  

      tak se ke mně stav pro Gilu a uvidíme, co budeš říkat pak :D

      0 0
      • vasek80  

        Tak Gila byla na Authoru než jsem na ní dal Epicona. Kždopádně jsem po přesedlání z Epicona na na FOX čekal podobnej šok jako z Gily na Epicona a ten se nekonal. Nebo konal se šok, ale z toho že se nekonal:-)

        0 0
      • Richi  

        Zlatá R7. Sice to není žehlička pro turisty, ale je to vcelku levný, vcelku funkční a člověk ví co má, čímž nemusí řešit ani kraviny ani zklamání. :-)

        0 0
    • vasek80  

      Teď ještě k těm vnitřním nohám. Sakra jste mě znejistěli. Kolo u sebe nemám ale když jsem je stříkal silikonovým olejem tak jsem se divil, že nejsou tak hladné jako na Epiconu. Dnes už se ke kolu nedostanu, ale snad nejsem tak blbej aby se mi to v hlavě nějak pomotalo.

      0 0
      • mr.antik  

        myslim že je to normální, pod prstem nebo hadrem je v podélném směru cítit drhnutí. Ale snad vědí, proč to dělaj.

        0 0
    • Kos  

      A kde najdu v Praze dobrej servis na vidlici a tlumič, nechci aby mi to někde zfušovali a ještě jsem jim za to zaplatil, kousek mám Eurobike na Kobyliským náměstí, nějaký zkušenosti?

      Díky

      0 0
      • Martin.K1  

        Dobrej servis co mám zkušenosti je Viavelo, je kousek od Kob. nám., ale ani vidlici a tlumič mi nikdy neservisoval. Zkus tam ale zajít on ti případně poradí kam s tím zajít. Klapkova 33

        0 0
      • Vilém  

        Treba Bikelive.

        0 0
    • tom_777  

      počkej pár tisíc km až se zajede. Začátkem léta jsem tady taky v jednom vlákně prosil o radu. Taky jsem se dozvěděl že nejsem žádnej odborník na vidle. Mlokovy rady měly hlavu a patu.

      Teď po několika tisících km je vidle mnohem citlivější než zezačátku. Jen vyvstává otázka, kam ji poslat na posezoní servis – o tom je ale taky spousta Mb textu v jinejch vláknech…

      0 0
      • Ricci  

        Par tisic km na rozchodenie? Tak to je teda drsne a podla mna dost nepravdepodobne… Po par sto km mi Foxka zacala chodit tak ako chodi aj teraz po par tisic km…

        0 0
        • tom_777  

          no já jezdím asi tak 1000 měsíčně, v červnu to nebylo nic moc a od srpna už je to v pohodě

          tlumič začal líp chodit asi po 500km

          0 0
          • Ricci  

            Nemenil si nastavenia? :-)

            0 0
            • pepek  

              Asi trochu ušel ten vzduch z obchodu :-)

              0 0
            • tom_777  

              neměnil – když jsem čekal na tohle kolo, tak jsem vozil jinej model stejnýho kola(lapierrre viz profil) a všechno bylo k mojí maximální spokojenosti – dokonce jsem k tomu kolu psal: „prima kolo“

              po čase ty tlumiče od FOXe začaly líp chodit, ale ze začátku jsem byl hrozně zklamanej

              0 0
    • vasek80  

      Dnes jsem měl nějakou práci v garáži a tak jsem se během čekání něž mi zatuhne epoxy vozil střídavě na Authoru s Epiconem a Ghostem s Foxem. Rozdíl je obrovskej. U Authora na řídítka položím ruku a lehounce zatlačím a vidle se ponoří. U Foxky musím tlačit minimálně 2× tolik než se prvně pohne. FOxka doknce nastavená na cca o 10% větší sag, ikdyž i ten se blbě měří, protože sednu na kolo a vidle jakoby poskočí už se nehne.

      A další zajímavost byla když vypouštím epicona a FOXe, tak epicon pěkně plynule klesá a při nafukování pěkně stoupá, kdežto FOXka to dělá obojí po 2cm skocích ve jménu hesla přískokem vpřed.

      0 0
      • Lišák  

        Stříkni stíráky silikonovým olejem. Trochu to jistě pomůže.

        0 0
        • vasek80  

          Stříkám a čistím poctivě po každé jízdě. Na epicona jsem stříkal Silcal a na Foxku jsem koupil nějakej z kupkola.

          0 0
      • mr.antik  

        hlavně jezdit a jezdit… a vzimě třeba na tuning

        0 0
      • Kynio  

        tlumočíš moje zkušenosti…vystihl si to dokonale. Trochu se tento neduh zlepšil výměnou oleje s nižší viskozitou. Jenže tyhle trhavý pohyby prostě sleduju stále. Mám floata 32 RL 2007. Už to ale neřeším, protože to stejně asi vyřešit ani nejde. Vidle je prostě taková a asi je to její vlastnost. Silikonovej olej samozřejmě nepomáhá..možná decentně, ale to je spíš jen placebo efekt. Stíráky mám furt ty samý za celej rok (asi 2000km). Je fakt, že se možná trochu zlepšil chod, ale to taky určitě způsobila výměna oleje a komplet pročištění vidle..Nevím, ale trochu váhám nad koupí nové vidle od Foxe. Už mě to tak neláká po zkušenostech s tou mojí..

        0 0
        • Kynio  

          btw: jen tak, schválně…

          Proč vlastně fox?? Nejde už náhodou jen o značku jako takovou? Prostě je to fox, tak je to super..

          Co nás furt vede k tomu, tyhle předražený věcičky od lišáka kupovat? i přesto, že živit ho, taky není zrovna nejlevnější.

          Proč nás tak furt láká?

          0 0
          • mr.antik  

            Zkoušel jsi to dát na servis k Milanovi1?

            0 0
          • Vegan  

            Jao sobne uz bych nechtel netunenou vidlici zadnou ani Foxku ani cokoli jineho. Faktem nic mene je ze v kategorii zdvihu 160mm Proste Fox ma a) vetsi vyber b) funkcnejsi tlumeni, ale jak jsem psal nize netunenou bych nechtel zadnou vidli takze doporucuji prez zimu obetovat cca 1000.- a dat ji do ruk milana a sam uvidis co se s vidlici stane :)

            0 0
            • Kynio  

              je to v plánu…jen nevím, jestli má cenu vrážet to do téhle staré 07 RL…jestli nekoupit něco novějšího, popřípadě uplně novýho a to 2011

              0 0
          • roud  

            pořád si myslím že foxky jsou jedny z nejcitlivějších vidlic co se sériově vyráběj jak už jsem psal co jsem zkoušel starší modely ±2007 a nový 2010 tak všechny patřily k velice citlivým ale dost bude záležet na konkrétních modelech

            PS: všechny na kterejch jsem jel měli už něco nalítáno takže je potřeba brát v potaz i nějaké zajetí v každém případě bych epikona za foxe neměnil…

            0 0
        • vasek80  

          Řeknu ti, že kdybych mohl dát na mé kolo Epicona a Foxku zajímavě prodat, tak to asi udělám. Stačil by mi i netuněnej

          0 0
    • pustipav  

      Jen takový poddotaz – když tu mluvíte o těch úpravách, jak se to prakticky dělá? Něco se někde uřízne nebo jak?:) Vůbec si to nějak nedokážu představit, když jsem rozebíral SIDa, jak bych tam něco měnil apod, to se dá zvládnout doma na koleni?

      0 0
    • vasek80  

      Po dnešku se zdá mírné zlepšení. Sag jsem nechal na cca 2.5 cm

      0 0
      • vikicek  

        Podle mě to fakt chce trochu „rozhejbat“ .. můj epicon taky začal pěkně chodit až tak po 1000km .. asi se trochu ojedou stíráky a vnitřní nohy lehčeji kloužou (jinak řečeno, začíná pomaličku polehoučku vznikat vakl :o)

        0 0
      • goofy  

        SAG 2,5 cm je celkem malo. Dal bych aspon tech 20%…

        0 0
        • JakeF  

          Kolik je 20% ze 120?

          0 0
          • Martin.K1  

            :-))

            0 0
          • goofy  

            Mea culpa… Sem si nejak myslel, ze ma 140mm tak sem pocital 3cm :o)

            0 0
          • kubad  

            30mm Sag na 120mm vidlici je vhodnější, tím spíš pokud jě nová a nezajetá

            0 0
            • Kynio  

              bohužel třeba na mé float RL 07 ság nad 25mm nejde. Vidle je pak líná se vracet zpět, protože 50psi a míň už je fakt málo. Chce to úpravu u Milana.

              0 0
              • kubad  

                Jasne :-) ale to je problem nizke vahy jezdce.

                Domluv se s Milanem cena neni vysoka zaroven ti udela i servis. A vidle po tunigu chodi mnohem lip.

                0 0
        • vasek80  

          2.5 je strop. Už jsem dnes šel na doraz.

          0 0
          • assassin  

            o tom jsou i ty upravy, jde zvetsit progresivita ze i pri vetsim sagu nchodis na doraz.

            0 0
    • pustipav  

      Ještě otázečka – nemůžu to najít, myslím, že to bylo někde na webu foxu – je někde rozkreslený řez nebo něco podobného? F32 RL… dík

      0 0
    • vasek80  

      Vidle dostala dalších 50 km ostrého terénu a pracovala těsně pod doraz a začíná se dostavovat spokojenost.

      0 0
    • MattsSpeed  

      nechces ju predat? ak je to take sklamanie, ja ju za cenu noveho epicona kludne od Teba kupim, a mozes mat dvoch epiconov :)

      0 0
    • ememem  

      dotaz majitelom fox vidiel – vecra prisiel mojej drahej novy bike s 32 F-SERIES FIT RLC udajne 120mm (ako vyzera ze to je 120 aj ked to tam nikde neni napisane)

      ale ina otazka – ten chod je naprosta prisernost, tvrdy, trhany, odporne zvuky k tomu pomaly jak keby chodil kov o kov. je to normalne, potrebuje to par desiatok km na zabehnutie alebo to rovno mam reklamovat? ja viem ze je to takto na dialku tazko ale fakt som si neni isty ci je to ok, keby to bola vidla znacky zoom tak OK ale fox…

      0 0
      • mr.antik  

        myslim že stejnej problém jako vasek80. Jestli jsou nohy na pocit hrubý, to se ojede.

        0 0
        • vasek80  

          Zvuky mi žádné nedělala. Trhené pohyby opravdu zmizeli. Teď už běhá uspokojivě, ale musí mít větší sag jak ten Epicon, kterej i relativně hodně nafoukanej reaguje citlivěji. Jakmile Foxku fouknu víc, tak jde citlivost do pryč. Já už jsem celkem spokojenej, ale určitě pro mne by nemělo smysl kupovat vidli nad 5000, pokud by nebyla na kole.

          Není pomalost maximálním útlumem odskoku?

          0 0
          • mr.antik  

            ty máš odskok utlumenej na maximum? To se vidla vrací cca 1 vteřinu, ne?

            0 0
            • vasek80  

              Já nemám, ale ememem psal, že je pomalá, tak jsem myslel, jestli si někdo s tlumením nehrál a neotočil mu to na doraz a on třeba na to nechce sahat.

              Ono já třeba na vidli ladím tlumení pořád a hledám ideální kompromis (teď jsem –4 kliknutí od minimálního tlumení) zatímco na tlumič jsem ani nesahnul a nesahnu, nemám důvod. Nedovedu si představit, že by zadek mohl pracovat lépe.

              0 0
              • mr.antik  

                já to testuju tak, že všechno povolim, najdu si nějakej rozbitej terén a pokud to vpředu nebo vzadu „kope“, tak přitahuju po jednom kliknutí.

                0 0
              • ememem  

                ne to je tak 1 cvak od otvoreneho. ja len ked som to porovnal s tym co som mal pred tym v ruke (scareb, black, reba a este cosi pred x rokmi co si uz nepamatam co bolo) tak mi ten chod prijde naprosto zufaly, ale ked sa to rozjazdi tak dobre. dufam teda.

                0 0
                • kubad  

                  vidle se zaběhá, dej jí pár set km.

                  po sezoně ji pošli na servis a tunig buď k Milanovy, nebo i na slovensku to taky někdo dělá a budeš maximálně spokojený.

                  0 0
                • vasek80  

                  Hlavně to sem ještě napiš, jestli to teda do zimy stihneš

                  0 0
              • Smazaný účet  

                nemá náhodou foxa HS expanzi? takže bych to zkusil vozit víc utažený (pomaleji se vracející) a nechal pracovat HS expanzi?

                0 0
    • mr.antik  

      Jak se dá změnit úroveň kompresního tlumení u Fox RL vidle?

      Respektive – existuje nějaký návod jak na to doma?

      0 0
      • mr.antik  

        Nikdo to nemel rozebrany?? Napada me bud nejaku vnitrni stelovatko, nebo jinej ridsi olej…

        0 0
        • esorimmer  

          Tady se trochu resilo, co se s tim pripadne da delat – ale prace na doma to neni http://www.bike-forum.cz/…staveni.html

          0 0
        • goofy  

          No ja to rozebrane nemel, ale pokud sem dobre pochopil jak se tady bavili, tak se jedna vlastne o predpeti pruzinky zaklopky HS expanze… Tim padm cim vic ta pruzinka je predepnuta, tim vetsi hranka na zacatku chodu. Zda se, ze Mlok si to nchaval u milana varabovat uplne. Mozna by to slo jenom nejak poladit, at je ta pruzinka mekci.. kazdopadne budes muset do tlumice

          0 0
          • MlokCZ  

            Vyrabované úplně to nejspíš není, chová se to ale tak, že je komprese už neznatelná (třeba nějaké stovky gramů k odtrhu místo původních kilogramů, u RLC 2008 mám i zachováno nastavení, místo původních 5–15kg to dělá ale třeba 0,5–3kg; mám to pořád na minimumu, takže jsem nikdy přesně nezkoumal, kolik dělá maximum navíc).

            U Talasu 2010 FIT RLC mám dokonce zatím ponechán originální stav, který byl 2–10kg (tedy mám to na minimu na těch 2kg).

            Loni jsem na obou Talasech najezdil poměrně málo (dost jsem jezdil ještě další kola, která už teď nemám), asi 1200km každý, tak na servis půjdou až po letošku a pořád rozmýšlím, zda ty 2kg nechám také upravit nebo nechám (už jsem párkrát použil i poštelování na max na těch 10kg na rychlé přesuny – je to lepší než úplný lock a citlivost i s těmi 2kg navíc je po úpravě pořád docela slušná i když 5kg odtrhu to už samozřejmě není).

            0 0
        • MlokCZ  

          Nejjednodušší bude poslat vidlici Milanovi na úpravu. Doma by to šlo udělat jistě taky, jenže přesně co použít se nedozvíš a budeš muset zkoušet a bude to spousta zbytečné práce navíc.

          Ono se provedení může lišit i ročník od ročníku vidlice a u RL a RLC verze je to také trošku jinak. Taky dle toho je kurvítko komprese různé a k odtrhu přidává různé hodnoty.

          V některých případech se dává třeba jen jiná pružinka tlačící na záklopku, sám nevím jak to u které vidlice přesně Milan řešil, já se v tom nevrtám.

          Jiný olej nic neřeší (problém je síla potřebná k otevření kompresního okruhu) a hlavně ovlivní i expanzi, což není cílem.

          0 0
    • vasek80  

      Slušilo by se po 3/4 roce napsat nějaké pokračování.

      Vidle má bez mála 1500 km a Traction s Epiconem už je z baráku. Jezdím už jen na fullu.

      Nějak jsem si zvyknul na to zatuhávání po rovině a asi by mě už vadila neustála práce Epiconu. FOXka se pekně rozchodila zkraje zdvihu. V Sagu je citlivá až až. Projevuje se to při jízdě do kopce, kdy se mi sníží SAG a ten 1 cm vidle pracuje, tak, že i při lehkém šlapání pumpuje. Dříve toto nedělala a po rovině to nedělá také a doufám, že už to tak zůstane. Jinak zmizely i ty přískoky při nafukování a vyfouknutí. Odhadem prvních 5cm při foukání z prázdné jede plynule a poskakovat začne až ke konci.

      0 0
      • Georrge  

        nj vidle se napřed musí vytřískat, pak bude chvíli chodit pěkně, a pak chytne vakl :D

        0 0
        • vasek80  

          TAk doufám, že ta chvíle co bude chodit pěkně bude co nejdelší.

          0 0
      • Kynio  

        takže 1500km..hm to musím na fullu najet ještě asi litr, než se teda foxka zajede :) ten kousavej odtrh se mi moc nelíbí. Takovej epicon má odtrh snad jen kolem 1–2kg. Ale zapuštění vidle je prostě jak po másle, narozdíl od foxky..

        0 0
        • MlokCZ  

          1–2kg nemá odtrh žádná vidlice. Epicon v upravené verzi má kolem 5kg. Sem tam některá upravená pružinovka se dostane ke 3–4kg, níže nic.

          Každopádně neupravené Foxky jsou na tom dnes opravdu bídně, těch 10kg a někdy i více je fakt bída s nouzí.

          0 0
          • Smazaný účet  

            A co Lefty? Ta prý nemá odpory žádný.

            0 0
          • Kynio  

            s přičtením váhy kola, já vím. Jednoduše řečeno, epicon se zapustí sám už i při položení ruky na řidítka. Odtrh je teda hodně nízkej. S tím jsem spokojen..

            Foxku prostě musím nechat zajet a pak poslat Milanovi

            0 0
            • mr.antik  

              určitě, já jsem možná o 15 kg těžší než přítelkyně a prostě to se nedá. Samozřejmě, bylo to součástí kola, ale nechápu, jak takovou vidli někdo může dobrovolně koupit samostatně.

              myslím tedy tu RL verzi.

              0 0
              • vasek80  

                Četli jste můj zakládající příspěvěk? Já z toho byl také proti Epiconu moc otrávenej, ale po půl roce bych už asi neměnil.Zvyknul jsem si, že se mi vidle během jízdy samovolně hehoupe a v terénu pracuje spolehlivě.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Četli, ale moc to nechápu. Protože necitlivá vidlice v terénu spolehlivě nepracuje ani náhodou. Trakce předního kola je prostě o hodně horší.

                  A zvlášť na fullu, tam je to ještě důležitější.

                  A to houpání u citlivé vidlice je problém pouze ve šlapání, ne v té citlivosti. Nikdy mi žádná sebecitlivější vidlice (odtrh 5kg, menší jsem dlouhodobě nejezdil) při šlapání nehoupala (tím myslím dlouhodobě, při nějakém občasném ostrém přišlápnutí se samozřejmě může vše včetně zadní stavby trošku více zhoupnout). Zvlášť na fullu, tam lehké pohupování většinou jde na zadní stavbu a aby se přeneslo od šlapání i na vidlici, tak se musí šlapat dost bídně. Na HT je přeci jen jednodušší při šlapání vidlici rozhoupat.

                  Každému ale co mu vyhovuje, když ti vyhovuje špatně fungující vidlice, tvoje volba.

                  0 0
                  • kubad  

                    Presne tak nejake vyraznejsi pohupovani na citlive vidli zaznamenam jen pri jizde do kopce bez snizeni kdy dojde k nadlehceni vidlice, ale nic vyrazneho nebo problematickeho. Proste nekomu nevysvetlis ze pruzeni je prinos a ne strata energie a rychlosti.

                    0 0
                  • vasek80  

                    Já nevím jak dá změřít (nebo zvážit) odtrh vidle, takže nevím jak jsem na tom. Rozhodně se to ale podstatně oproti počátku zlepšilo a rozchodilo. Při jízdě v terénu například přez kořeny žádné problémy nepociťuju. Snad jedinej problém jsem popsal zde http://www.bike-forum.cz/…klamala.html#… sle to si nejsem 100% jistej jestli je to vidlí nebo pláštěm.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Při jízdě přes větší překážky problém je a to velký. Kontakt předního kola s terénem získáš za překážkou na méně citlivé vidlici o dost později než na citlivé (a že rozdíl může být klidně i dvojnásobná vzdálenost jen kvůli té horší citlivosti). A kolo je pak prostě mnohem hůře ovladatelné.

                      Pokud jedeš pomaleji a opatrně, tak se k limitu toho problému nemusíš ani přiblížit a pak nemusíš poznat rozdíl.

                      Zlepšit se to od koupení o něco jistě mohlo. Novější Foxky mívají vše těsnější.

                      Tak se to ale pouze posune od stavu hrůza po nic moc, kurvítko od komprese tam bude pořád.

                      0 0
                      • assassin  

                        ja bych rekl ze u rychle jizdy pres vetsi prekazky prave komprese smysl ma… citliva vidlice= obvykle temer bez tlumeni pri stlaceni v takovejch pripadech trpi nedostatkem kontaktu s povrchem…

                        0 0
                        • kubad  

                          nesmysl

                          0 0
                          • assassin  

                            to ted myslis tak ze je nesmysl ze je v terenu tlumeni komprese treba, nebo to ze citliva vidlice = bez tlumeni? za tim prvnim si stojim , o tom druhem by se dalo polemizovat.

                            0 0
                            • mr.antik  

                              nejde o tlumení, ale u tý foxky prostě jde o ten moment, kdy to tlumení vlastně není žádoucí, tj. začátek zdvihu, je cejtit vyloženě cuknutí.

                              Že to konstrukčně má něco společnýho s kompresí, to bych řek není pro laickýho uživatele nic důležitýho

                              0 0
                            • kubad  

                              citliva vidlice = obvykle temer bez tlumeni pri stlaceni v takovejch pripadech trpi nedostatkem kontaktu s povrchem…

                              tohle je nesmysl

                              bavím se o vidlicích do +/- 150mm

                              0 0
                              • assassin  

                                jasny, no ja sem vidlice do 150mm ani neuvazoval kdyz byla rec o tech vetsich prekazkach :) ja mel prave 66ku bez tlumeni komprese a po Milanovo zasahu byla uzasne citliva a na XC pekne pohodlna, ale z kopce se mi na ni jelo mnohem hur nez na vsech jinejch vidlicich co mely kartridz a kompresni tlumeni…

                                0 0
                        • MlokCZ  

                          U opravdu vysokých zdvihů se může začít projevovat problém přílišné setrvačnosti předního kola a dobře provedená komprese je už potřeba.

                          Do 140–150mm tímhle vidlice netrpí a žádná komprese tam není třeba, testování to jasně potvrdilo (nejcitlivější vidlice s dobrým průběhem 140mm zdvihu se zcela vyřazenou kompresí měla o mnoho nejkratší vzdálenost získání kontaktu s terénem za překážkou a i vidlice s vyšším zdvihem s mírně horší citlivostí a kompresí dopadla o hodně hůře).

                          Když už tam ale má být funční komprese, tak ne tak jak je provedená na 32mm Foxkách.

                          Takhle provedená komprese (tedy jediný kompresní okruh, kde to provední pouze brání jeho otevření a jakmile se otevře, tak nemá žádný význam) je naprosto k ničemu. Zhoršuje citlivost a uvedený problém nijak neřeší.

                          0 0
                          • assassin  

                            no mozna je otazka co se bere jako vetsi prekazka… jizda pres cihlu po rovine to splnovat nebude… tam verim tomu ze jsou komprese zbytecny. me se treba v rozbitejch sjezdech jede lip kdyz mam komprese celkem utazeny, nedokazu presne urcit duvod, ale kdyz mam obe otevreny jedu pomaleji a boli me vic ruce…

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              V každém případě srovnáš nesrovnatelné, protože ty 32mm Foxky nemají s kompresí jakou máš na vidlici naprosto nic společného.

                              Je to jen kurvítko, které brání tomu, aby se vidlice pohnula do zdvihu.

                              0 0
                • mr.antik  

                  ano. Ze začátku se ta vidle musí opravdu rozchodit, vyloženě to drhne. To je asi v pohodě. Ale pak už se jedná opravdu o vlastnost, možná žádoucí (pro nějaký opravdový chrty) – je zvláštní, že RLC při povolené kompresi tam tu hranku nemá.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    RLC ji tam má taky, jen o něco menší. Tedy ještě navíc u RLC záleží na konkrétním kousku.

                    I stejný typ vidlice jednoho ročníku to může mít jinak. Konkrétní příklad je Talas 2010 FIT RLC.

                    Některé kousky měly kurvítko komprese v rozsahu 5–15kg. Tedy i když si dal kompresi na minimum, tak to přidalo dalších celých 5kg k odtrhu.

                    Některé kousky (jako třeba zrovna ten můj) měly jen 2–10kg. Takže tam už to při nastavení minima nebylo tak hrozné.

                    Momentálně jezdím toho 2010 Talase upraveného, ale zatím s ponecháním těch 2kg navíc od komprese. Zajetý už je dostatečně. A pořád to není úplně ideální, i když už to celkem jde.

                    Bez úpravy i ta verze s 2kg byla ale naprosto tragická (odtrh nové byl možná i celých 15kg a teď odhaduju, že by pod 10kg bez úpravy po dlouhém zajetí pořád neměla).

                    U jiných modelů je to podobně, takže vždy záleží na konkrétním provedení.

                    U RL verze je to pak napevno a bývá to někde zhruba v 1/3 rozsahu RLC verze. Takže když měla RLC 5–15kg, tak RL měla cca 7–8kg k odtrhu navíc. Což je fakt brutální, když 7–8kg je už poměrně dost na celý odtrh, natož když je to pouze navíc k pasivním odporům které má každá vidlice.

                    A vrcholem hrůzy je pak Talas 36 (minimálně starší, neměl jsem v ruce novější verzi s FIT patronou, která má konstrukci možná stejnou jako 32jkový, tak by na tom mohl být o trošku lépe), v originále s odtrhem 20kg+.

                    V tomhle případě je to i po úpravě bída, i když Milan z toho dostal co šlo. Zlepšení bylo po úpravě opravdu velké, ale pořád to zůstalo někde kolem 12–15kg (zkoušel jsem jen bez váhy, takže nevím přesnou hodnotu).

                    0 0
                    • Kynio  

                      nějak už se ztrácím v tom tvým vysvětlování..Vůbec sem z tvý reakce nepochopil, zda je RL verze na tom v základu s odtrhem líp, než RLC. A jak po úpravě?

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        RL je na tom vždy hůře. RLC nastavuje uvedený rozsah a u RL je to uvnitř napevno někde uvnitř toho rozsahu RLC.

                        Tedy RLC daná na minimum je na tom vždy o trošku lépe než RL.

                        Po úpravě v případě, že si necháš upravit i tu kompresi (úprava může být bez toho i s tím) to může být podobné, tedy to kurvítko komprese téměř vyřazené úplně.

                        Ještě tedy jednou.

                        U RLC dle nastavení ovládácího prvku komprese na korunce bude přidávat k odtrhu 5–15kg. RL verze bude přidávat 7–8kg. Tedy u RLC můžeš nastavit 5kg.

                        Komplikuje se to tím, že i stejný typ vidlice může mít tu kompresi provedou trošku jinak, proto i ten druhý rozsah 2–10kg.

                        Těch 2–10kg u některých RLC verzí je to nejlepší, co může v originálním stavu být. Tedy už pouze 2kg kurvítka navíc.

                        0 0
                    • assassin  

                      tohle sem dlouho nechapal… protoze znam prevazne konstrukce motorkovejch vidlic… a nenapadlo me ze by nekdo (fox) mohl udelat tlumeni komprese tak jak to udelal :)

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Bohužel Fox to tak dělá.

                        A teď už možná i některé 36tkové vidlice s FIT patronou mají stejnou konstrukci jako 32mm. V praxi jsem je v ruce neměl, tak nemůžu potvrditl. Ale je možné, že takhle k ničemu provedená komprese se rozšířila i na některé vidlice s vyšším zdvihem. Hlavně že teď mají navíc lock.

                        0 0
              • Kynio  

                proč by nemohl? 9500Kč za uplně novou RL s 15mm osou a 150mm zdvihem, ročník 2010 je víc než super..

                0 0
                • mr.antik  

                  To by ještě, šlo, k tomu tisicovka za tuninng, a neni to tak hrozný.

                  Ale většina cen se pohybuje trošku jinde.

                  0 0
        • thesecond96  

          Kdyby měla nějaká vidle odtrh 1–2kg, zanořovala by se už jen pod pouhou

          vahou kola ;)

          0 0
          • kyl  

            A co myslíš že mi dělá Epicon,zvednu kolo za řidítka do vzduchu a když zas kolo postavím zpět tak vidle se 2–3mm zasune.

            0 0
            • kubad  

              Super ale kolo ma cca 10kg tak si to podel dvema :-)

              0 0
              • vasek80  

                Musíš počítat pouze odpruženou hmotu. Tedy bez kol, spodku vidlice a zadní stavby. Tohle je váha, která vůbec vliv na vidli nemá.

                0 0
            • kubad  

              Super ale kolo ma cca 10kg tak si to podel dvema :-)

              0 0
      • vasek80  

        Snad jen v jedné situaci zaznamenávám problém s nižší citlivostí. A to při nájezdu krajem pláště na větší kamen. Vždy mě to hodně rozhodí jak ustřelí. Co je divné, že slyším zvuk drátů. Je to takovej jako rezonující zvuk. Myslím, že kdyby vidle na ten třeba 5cm velký kamen rychleji a hlavně více zareagovala, tak tolik neustřelujou. Cítím totiž, že se mi v takové situaci zvedají řídítka. Pláštěm to není, předek foukám někde kolem 25 PSI

        0 0
        • JakeF  

          Vidlice se lehce ohne, což výrazně zvýší odpor na stírácích. Dá se najít i marketingový video Cannondale, kde to předváděli. A zrovna Foxka tu tuhost má dost slušnou, tak je jediná možnost se s tím smířit, i když trochu uvažuju, že by stálo za to ten pajdavej zázrak vyzkoušet :).

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.