• fugas666

    Ahoj, nastal čas na nové kolo a koukám, že už se nedávají tři převodníky, jen jeden, nebo dva. Zatím jsem slyšel jen názor, že na ježdění u nás, kde člověk jede dolů a hned zase nahoru, je lepší mít dva převodníky, než jeden. Každopádně mám obavu z jedné věci – není problém s převodníkem o velikosti 32, nebo 35 že to pořádně nepojede z kopce? Připadají mi fakt malé.

    0 0
    • adam1  

      http://gears.mtbcrosscountry.com/#…

      V reálu to pocitově muže být trochu jiné no:)

      Ty názory nejsou směroplatné :),musíš na svoji koži vyzkoušet .

      Jinak 36z vepředu a 10–51 vzadu už do rychla jede slušně ,do kopcovitého 34z někdo i 32z podle výkonnosti .

      0 0
    • petrx  

      Tak ono se taky jak léta běžely změnila kazeta vzadu a velikost kol, pokud jsi např. byl zvyklý u 26" kola na nejtěží 42×11 u 29" je téměř shodným ekvivalentem 38×11 a u nejnovějších kol microspline/XD ořechem kde je nejmenší 10z pastorek pak pro zachování nejtěžšího převodu je ekvivalent 34×10. (u variant s XD existují i kazety třetích stran s 9z pastorkem, takže se lze dostat na ještě těžší převody).

      0 0
    • JachymP  

      Nezapomeň na 2 faktory: 29" kola a 10z pastorek. To dělá dost procent jestli porovnáváš s 26“ a 11z…

      A s tím členitým terénem to vidím naopak, 1× tam má dost výhodu (pokud tím myslím terén v lese mimo cyklostezky). Použití 2× je hlavně pro cyklostezky a na roviny, kde právě potřebuješ těžší převod. Ale na MTB to už skoro nikdo nedává…

      0 0
    • fugas666  

      Díky! To je právě ono, chtěl bych mít možnost to vyzkoušet, než za to utratím ranec.

      0 0
    • fugas666  

      S koly 29 počítám. Já právě jezdím obojí, les dávám rád, ale dost toho ujedu i po cyklostezkách, jak nezpevněných, tak asfaltu.

      0 0
      • adam1  

        Výhoda 1×12 je i že si můžeš měnit v předu převodník a tím to i testovat .

        Teď tam mám např.36z (10–51) a na ty naše hony vyjížďky ok i po rovině ,ale v sobotu si tam dám raději 34z při pohledu z okna :)))v blátě ubývá hodně sil ,nebo 32? :))

        0 0
        • Espen  

          Není pak lepší mít vepředu dvojpřevodník a tou páčkou ovládnou levím palcem mezi nimi dle aktuální situace přehazovat?

          0 0
          • adam1  

            To jsou 4 šruby:)),to je vyjímečně ,kdyby bylo sucho tak tam nechám 36z .

            Líbí se mi ta jednoduchost 1×12 a v terénu to je lepší ,přešel jsem z 3× a 2× a vracet se nebudu :)

            0 0
            • Espen  

              Já to chápu, že to pro tebe není problém přehodit. Ale kolik hobíků myslíš, že podobně plánuje trasu a dle profilu mění převodník?

              0 0
              • Esi  

                Když vyměniš převodník z 36 na 34 řetěz ještě můžeš nechat?

                0 0
                • adam1  

                  Nechal jsem a ok ,používám ty pseudoovály z chiny

                  0 0
                • jonti  

                  Většinou můžeš, záleží jako to vychází, u Eagla nemusí.

                  Podlě mě ale nemá smysl pravidelně menit převodníky s rozdílem dvou zubů, když už tak někam do velkých kopců nebo do Alp bych dal o 4z menší a to už chce zkrátit řetěz.

                  Já jsem loni jezdil celý rok 32z a letos 36z, někdy je to moc, ale zas takový problém to není a jsem líný to řešit.

                  0 0
            • Romancero  

              jednoduchost za cenu větších nákladů na výměnu opotřebených převodů..

              0 0
              • adam1  

                To jo no ,ale co si budem mtb toť bezedná studnice :)furt něco a to mytí furt:))

                Zlatá žiletka.

                Nejvíc se to ničí na těch závodech ,naštěstí jedu/dem jen jeden “Silesii” je to srdcovka a fajna .Právě z toho ničení komponent mě to už závodit (spíš účastnit se:)

                moc nebere no:)

                0 0
                • Romancero  

                  tak jasně..většina z nás jezdí pro radost a peníze moc neřeší:-)

                  Mě osobně ale prostě štve, když se musí zahodit celé x-kolečko- 11, 12 kazeta-protože jsou ojeté jen 2–3 pastorky a zbytek by mohl fungovat v pohodě dál!

                  A to jen díky tomu, že výrobce ani prodejce nemá zájem na velké výdrži komponent a na výrobě náhradních dílů, které by jejich funkčnost prodloužily.

                  0 0
              • ˘Ö˘ Krab  

                Mám Shimano 2×10, výměna velkého převodníku na klikách XT FC-M785 za nový originální o velikosti 38z je v nákladech cca tisícovka.

                Takže jaképak větší náklady? (aktuálně tam mám po třech originálech nasazený Gebhardt a v záloze čeká TA).

                0 0
          • Smazaný účet  

            :))))))))))))­)))))))))))))

            0 0
          • Romancero  

            lepší ano, ale není to tak pohodlné…bohužel někdo pohodlnější a snažší považuje za lepší :-)

            0 0
          • blue.sun  

            Jako že bych měl na dvojplacce velkou 36 a malou 32 a volil si to podle terénu? :-D

            0 0
            • ˘Ö˘ Krab  

              Super nápad. Něco jako původní dvojplacka na Fávu… ještě bys tam musel ale přidělat nějaké udělátko, aby se to i stejně kroutilo. A elektrický generátor zvuku vrzajících klínků, to by bylo úplně nejvíc.

              Jsem si teď rychle přepočítal, že by mi teoreticky měla rozsahem stačit kombinace 34×10–51 a asi 12sp namísto stávající dvojplacky 38–24 s podměrečnou desítkovou kazetou. Zatím děkuji, nechci. :-)

              0 0
    • xtonda  

      Já mám nejrychlejší převod 32/11, zařazuju to tak kolem 34 km/h a šlapu tak do 40 km/h, když to z kopce jede víc, tak se prostě vezu. Občas se vyskytne rovný hladký asfaltový sjezd, kde by bylo fajn si přišlápnout i na vyšší rychlost, ale nijak mě to netrápí. Řešil sem abych měl dost lehký převod do kopců a ten rychlý prostě takhle vyšel, absence dostatečně lehkého převodu by mi vadila daleko víc.

      0 0
      • perceptio  

        Zajímavé informace. Plánuji koupi nového HT a přemýšlím právě na jedno/dvou plackou. A tyhle postřehy jsou cenné.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.