• error404

    Ahoj lidi, na podzim az zimu jsem se rozhodl poridit noveho bika, ale nejak si nejsem jisty co se hmotnosti tyka…

    Kolik takovy full (all mountain) normalka vazi? Mam vyhlidnuty Felt Redemption 3 2008, pokud ho sezenu ve vyprodeji za rozumnou cenu, ale vaha 15,3kg mi prijde celkem hodne… Zase na druhou stranu si rikam, ze kdybych vzal o kilo dve lehci kolo (nejaky full XC), tak uz to nebude takovy pozitek pri jizde po terenu tak nvm no :-)… Co myslite vy ?

    Anketa: Mate fulla? Kolik vazi?

    9
    1x
    2%
    10
    3x
    5%
    11
    13x
    20%
    12
    15x
    23%
    13
    10x
    15%
    14
    14x
    22%
    15
    8x
    12%
    16
    1x
    2%
    0 0
    • kubad  

      no když se ptáš :-)

      Santa Cruz Blur LT 150/140mm – 11.5kg

      0 0
    • kali222  

      AM nemam, mam to v profilu, ale nejezdim smyk,leve razeni, a mam jen jeden prevodnik. 13,7kg na tezkych dusich a 2,4" paradnich.

      budu prodavat nomada s uplne novou vidlici (20mm osa, 150mm zdvihu) myslim ze by se cena vlezla za celej bajk do 44,– osazen iasi mix XT/LX ale to uz predbiham,ptas se na neco jineho :)

      0 0
    • Smazaný účet  

      myslim, ze vetsina lidi to ma v profilu u sveho kola napsane – 14,5 kg (nejsem gramhonic:))

      0 0
    • Lister  

      120mm nad oběma koly, váha je bohužel 12,8kg a moc už se s tím za rozumný peníz hnout nedá, ještě tak 200gr by šlo, ale víc už by bylo krvavé. Rám bude asi bohužel krapet težši :-(

      0 0
    • Normik  

      Hej kámo, ti to končí enem 16-ti kilama? To je dyskrimináce… :D

      0 0
      • error404  

        joo, holt je to omezeny :-D… Premyslel jsem jestli vynechat 14 kg a pridat 17, ale nakonec mi to takhle prislo lepsi :-D

        0 0
    • scret  

      Giant Reign 140/150mm – vaha cca 13kg vcetne pedalu!

      0 0
      • maajkee  

        Docela by mě zajímalo jakej re rozdíl mezi 13 a  14 kg fullem? myslíte, že to jde vůbec poznat?

        0 0
    • vojtisek1000  

      No já mám GIANT YUKON FX1 akorat už trochu jinak vybavene v XT no a nedavno jsem to vážil a 14,2kg .Ale ono taky záleží na váze jezdce ,velikosti jezdce.Každý má těžiště někde jinde.Ale musíš i počítat s tím že čím víc ho budeš odlehčovat,tak ta udržba bude drachší.Tak že hraje i dost faktor poměru vaha/finance.

      0 0
    • pitos  

      Váha na takových kolech není zase tak důležitá jak si někteří lidé myslí,je to převážně problém psychického rázu.Samozřejmě jezdit AM na 18kg biku bude asi nic moc ale zase nějaký velký význam bych váze nepřikládal.Jestli to bude vážit 13 nebo 15,5kg je celkem jedno.

       
      0 0
      • JSt  

        jestli to poznas, zalezi s kym jedes. pokud se souras sam, je to jedno. v momente, kdy mas stacit slapat za nekym rychlejsim, jsi hendikepovanej. kdyz jedes s pomalejsima, je to zase jedno :-).

        0 0
        • pitos  

          Tak jistě,pokud budeš chtít závodit, tak na výrazně lehčím biku budeš určitě ve výhodě…to je jasné.O to ale naštěstí při mých vyjížďkách nejde,a to ani když se jedná o sjezd.

          Když vybírám XC bike na chrcení tak má nízká váha smysl,u AM biku jde podle mě o něco jiného,ale každý to máme asi trochu jinak:)

          0 0
          • JSt  

            o zavodeni nepadlo slovo. mluvim o pohodovym vylete. jenze kazdej ma tu pohodu nastavenou jinak ;-). postavit 11kg am fulla vynde na stejny prachy nebo jeste draz nez si koupit prumerny 14kg celoperko a prumernyho pevnaka. univerzalnosti jsi v druhym pripade kousek dal. kazdy si musi zvolit svou cestu ;-).

            0 0
            • pitos  

              Jistě,každý má pohodovou vyjížďku nastavenou trošku jinak.Nějakou dobu jezdím a dokážu myslím posoudit tyto rozdíly,při velkých výkonnostních rozdílech to poznat určitě půjde ale při běžném průměru  jaký jsem za dobu co jezdil zaznamenal si přesto myslím že váha výraznou roli při pohodové vyjížďce nehraje.

              0 0
            • Jenda  

              priznam se ze nevidim narust univerzalnosti ba naopak – lehkej AM full bude porad lepsi nez tezkej AM full a pevnak kterej stoji v garazi:-)

              0 0
              • JSt  

                jo, mas recht. s tou univerzalnosti je to jak u koho. proto jsem psal tohle: kazdy si musi zvolit svou cestu ;-).

                 
                0 0
      • ZuzicK  

        Zkus dát padesátikilové slečně do kopce 13 nebo 15,5kg kolo a uslyšíš rozdíl :) Já jsem odolná ale už i chlap říkal, že by 14,5kg do kopce netahal :) Z kopce je to poměrně jedno.

        0 0
        • pitos  

          14.5kg?…to je úplně normální váha kterou vozí třeba moje manželka při 60km vyjížďkách po Beskydech a to přešla z lehčího kola..navíc je na příští rok v plánu mírné navýšení váhy jejího kola.

          Ten chlap od kterého jsi to slyšela bude mít asi nějaký problém:)

          0 0
          • ZuzicK  

            na to co jezdíme si myslim, že to normální váha je ;) Ale kolik je takovejch holek (či manželek) je, že :)

            0 0
            • mr.antik  

              pokud vim tak by se to dalo spočítat na prstech jedné ruky…

              0 0
            • pitos  

              Doufám že alespoň tolik,kolik znám chlapů co je jim váha celkem ukradená.Jistě že kolo musí mít rozumnou váhu vzhledem k jeho zaměření ale jsou imho daleko důležitější věci na biku než jeho hmotnost ;)

              0 0
              • KRAJIC  

                Já na váhu taky seru, důležitá je geometrie a síla v prackách a v nohách. Nicméně sto lidí sto chutí.

                0 0
      • Jenda  

        konecne se na to nekdo diva jako ja. Stejne to jestli kolo pojede zavisi vic na tom jak je kolo postaveny a co je to za system nez na vaze. Navic vaha limituje v podstate hlavne do kopce a tam me limituje i spousta jinejch veci :-)

        0 0
    • karlos2053  

      TREK Fuel EX8 – 12.5kg ±

      0 0
    • Twisp  

      IBIS Mojo SL  140/140 11.5kg

      0 0
    • los_tomanos  

      Kategorie 17+ nebude?

      0 0
    • jim1f  

      Felt compulsion 3    13,5kg

      0 0
      • error404  

        Na tebe mam takovy technicky dotaz :-P, ma ten fox float na feltovi Pro Pedal, a je to pouzitelne? :)

        0 0
        • martinpav  

          Properdal to ma ale na pevno, nie je mozne ho vypnut (Fox Float R). Uroven by mala byt niekde okolo urovne 1 na rp23. Neviem ako Compulsion 3 ale na 2-ke je Compresion tune na medium a rebound na min, velka komora (to ma aj 3ka).

          Inak redemption mi na AM pride uz trosku moc ale ty to budes jazdit :).

          Dobra cena na compulsion 2 je uz par mesiacov na evansbikes (kupoval som tam, na svk nebol a uz vobec nie za taku cenu :) ).

          0 0
          • error404  

            Co rikas na toto kolo?

            http://cgi.ebay.de/…rt_Fahrräder?…

             

            kolik bys za nej dal? S tim redemptionem to jeste neni konecne, koupim to co se naskytne… Nemam penez a tak si nejak vybirat nemuzu :-( …

            Akorat se mi zda cosi styrasne tenky tam, bych se bal abych to nekde nezlomil :-D …

            0 0
            • martinpav  

              No Redemption a Virtue su dost rozdielne zameranim. Virtue je skor XC/Maraton ale nejazdil som ho takze nemozem porovnat.

              Tazko mi je radit ci zobrat alebo nie, neviem ake mas preferencie a financny strop. Taktiez nemas moznost ten bike preverit pred nakupom takze by som to asi nebral.

              0 0
      • martinpav  

        Ako si sa na tych 13.5 dostal ? Mam Compulsion 2 a ma 14.

        0 0
    • rossi001  

      santa cruz nomad 160/165mm 14.8kg vcetne pedalu v zime bude UST tak to pujde na cca 14.2–14.4 kg jeste nevim

      0 0
      • maajkee  

        No, ono když jedem s mladou na cyklovýlet, tak já mám na nosiči 15 kilo, ona 10 kilo a taky jsme schopný denně zvládnou 100km i v lehčím terénu, ono v první řadě záleží na fyzičce pilota a až pak v hodně druhý řadě na nějakým tom kile. řešit váhu má podlě smysl akorát pro nějaký profi závodníky, v hobby stylu to nemá podle mě význam.

        0 0
        • jIrI___  

          Přesně tak.

          0 0
        • kubad  

          všechno má význám, že je to pro tebe bezvýznamné je tvoje věc a tvůj názor

          0 0
          • RomulusP  

            Souhlasím,asi si někdo myslí,že na něj fyzikální zákony neplatí.Ale tak to naštěstí není.Když jezdím na jednom kole co má cca 13kg,pak přesednu na bika s necelými 11kg,tak na jakém se mi pojede lépe,rychleji a s menší námahou?Ano správně,na druhém,tak nechte pohádky,že na váze nezáleží :-)

            Když vezu vozík s malou,cca 20kg v zápřahu,tak se mi pojede lépe než bez vozejku?Asi ne,že.A tak mohu pokračovat.Kaž­dý,kdo má možnost porovnat obdobná kola s různou vahou to zná.Jakoby na tom lehčí měl křídla :-) Samozřejmě neporovnávám různé jezdce různých výkonností,tam je běžné,že i na těžším kole to natrhne lehčím,je to prostě v nohách!

            0 0
            • kubad  

              přesně tak prostě význam to určitě má, otázka jiná je jestli to stojí za tu investici, ale to už je každého věc :-)

              0 0
        • mr.antik  

          jojo, to většinou řikaj ti, co nikdy neseděli na lehkym kole. Ale zrovna na cesťáku bych asi negramařil, ale jinde proč ne. Gramaří silničáři, XCčkáři i sjezdaři. Všude to má význam, je to chce zvolit kompromis mezi váhou, cenou, ekologickým aspektem, bezpečností

          0 0
    • alex33  

      Něco málo pod 12,5 když jsem to poskládal v součatnssti váha narostla na 12,8,když vezmu v potaz primární určení těchto zdvihů tak váha zas není takový problém.Myslím že kola s vahou pod 12kg v této kategorii jsou nesmysl to je pak na nějaké hliněné stezky a ne na pořádné ježdění na všech površích,váha ti dá jen dobrý pocit že máš něco výjmečného,do kopce za tebe nepojede.Mám známeho který při svých 70kg mi na 18kg haru s vidlí 180/150zadek do kopce pěkně natrhne prdel:-)

      0 0
      • kubad  

        myslím že v této kategorii 140mm  je 12kg ještě v pohodě, 11kg bych už viděl jako takovou hranici :-)

        0 0
        • alex33  

          Ty máš váhu luxusní-akorát bych si v takovem obutí do té naší beskydské suti netroufnul.Poslední vyjížďka pár hodně kamenitých prudkých sjezdú 3 boční průřezy na CONti RK2,2 osekané špunty raději jsem ho dal dolů a na úkor váhy nasadil něco odolnějšího-S toho plyne kdybych na tvoji mašinu naložil mírně odolnější pláště,je tam 12kg:-)Full jsem si pořídil i proto aby se mi lépe jezdilo v tomto bordelu.Tak bych vždy přihlédl hledisko kde bude full jezdit

          0 0
          • kubad  

            Jasne Pneu podle toho kde se jezdi, :-) ale mam na kole tezky tlumic ten by pripadne ty pneu vykompenzoval, a hodit tu vybavu co mam treba na Ibis Mojo tak bude na 11kg bez nejakych omezeni

            0 0
    • folty.hans  

      tak teda můj spíš polofull – Cannondale Scalpel – baj woko 10 kg

      0 0
    • kubajs mtb  

      full 140/130 váha 13 kg

      0 0
    • miki  

      full 100/100 váha 10,90

      0 0
    • Omen  

      Můj RB MONSTER AM 100–130–160/140 14,5kg. V plánu je dieta na 14. Bylo by 13.5kg ale musel by zůstat Fox float 32 r 140mm. Fox talas 36 je o 0.5kg těžší. Na all moutainu co má 11.5 kg bych se asi trochu bál, ale váha je to snová. Ty 2 kg oproti mému RB (kdyby už byly nová kola) 13.5kg (s floatem vidlí i tlumičem což jsou nejlehčí komponenty ve třídě) musí zákonitě chybět na rámu.Když budu brát že by mělo xtr o půl kg méně než xt/lx tak na rám připadá stejně 1.5 kg. To se mi moc nelíbí i když značky jsou to zvučné. Raději budu tahat ty 2 kg duralového masa navíc :-)

      0 0
    • mr.antik  

      Já to mám na starém Reignu cca 15kg (velikost S), potenciál ke zlehčení tam je (kilo v pohodě), ale spíš to pujde nahoru :-)) (větší vidle + možná telskop. sedlovka)

      0 0
      • Debustrol  

        Mam RB Monster EN 09 (160/165) za 14,8kg. Fox Van RC2 + Fox Van, Hope Pro II + DT 540, pedály CB Candy C a zbytek v XT. Pláště Kenda nevegal 2,35. Váha se mi celkem líbí, ale šetřit by se ještě dalo :)

        0 0
    • kopečák1  

      Specialized Stump. FSR comp… 12,7kg… 120/120…

      0 0
    • krokus  

      Merida AM 3000D, 140/130, vel. M, cca 12,8. Plánuju to shodit tak aspoň o 400 g (lehčí kola).

      0 0
    • Gomez35  

      Liteville 301 140/130mm – včetně pedálů s Enduro kolama a 2,4 pneu – 11,8kg

      0 0
    • kesu  

      měl jsem

      125/132 spešl enduro na 12,6

      160/150 trek remedy 13,6

      160/165 scott ransom na 14,1

      180/180 kona stinky na 17,6

      a ted je v plánu 180/200 do 15,5:)

       
      0 0
      • kesu  

        jo a málem bych zapomněl

        Ted merida Nighthawk-130/130–14kg:))

        0 0
    • Marccoo  

      stavím fulla 100/100 s předpokládanou váhou do 9,5kg max.

      Teď Radon qlt 11,55kg,na podzimní výbavě 10,8kg

      0 0
      • jIrI___  

        Co budeš mít na tom 9,5 kg fullu za rám? Není-li to tajné :)

        0 0
        • friblos  

          RB Monster AM 14,7Kg

          0 0
        • Marccoo  

          není to tajný:) Lux MR,váha s tlumičem by mělá být do 2000g.

          0 0
          • kubad  

            ať ti to klapne, ale bude to boj, ze sveho kola budeš muset vyměnit skoro všechno :-)

            aby ses na tu vahu dostal

            0 0
            • Marccoo  

              akorát nevím jak ty kola,ty jsou dost na hraně 1568g,ale snad se" vejdu":http://www.canyon.com/…s/specs.html?… totožné,kromě kol a klik,řídítka a představec,sedlovku beru taky z radona

              0 0
              • kubad  

                chybí tam pedály, plus výrobci strašně kecají s váhamatakže budeš rád v tvé velikosti pokud budeš vůbec pod 10kg :-)

                0 0
                • scret  

                  mas mejla…

                  diky za odpoved:)

                  0 0
                  • kubad  

                    mam :-) mrknu večer odpovím teď jdu testovat novinky na Nineru

                    0 0
                • Marccoo  

                  uvídíme,hm pedály na ty jsem zapomněl,zvážím bez pedálů :)Ale pod deset to bude určo,v předu i vzadu FF2,0.

                  0 0
                  • kubad  

                    FF na fulo no :-)

                    ale OK takhle by to šlo

                    0 0
                    • Marccoo  

                      jaro stejně trávím na silnici,pač nahoře je dlouho sníh a hrozný bahno.Na silnici FF dobrý.

                      0 0
          • Hnoj  

            Ta moje příšera váží s tlumákem a HS přesně 2000g, tak LUX by se taky mohl vejít..

            0 0
          • jonti  

            To se mi moc nezda, i podle jejich stranek je vaha ramu bez tlumice myslim ze 1900g.

            0 0
            • MlokCZ  

              1750g bez tlumiče v Mku.

              0 0
              • kubad  

                píšou to, ale znáš to, bez patky, buhví čeho ještě, tlumič se taky váží bez montážních vložek :-)

                no sem zvědavý na výsledek :-)

                0 0
                • Marccoo  

                  Já snad zvážím samotný rám s tlumičem :) v Lku.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Tak můžeme zatím tipovat :-) Já odhaduju 2150g s RP23 tlumičem (to už je myšleno samozřejmě včetně montážních vložek). U Mka bych tipnul komplet, že to bude 2050g, tedy, že se to do 2kg nevejde.

                    0 0
                    • Marccoo  

                      Nechce se mi ho celý odstrojit,ale pro tu švandu to udělám,budu mít po sezoně dost času.Taky mě docela zajímá skutečná váha.Já tipuji 2020g komlet s tlumákem RP23,takže se do dvou kil nevejde:)Asi tam hodím DT XR carbon :)

                      0 0
      • Kubiczech  

        Někdo bojuje s vahou pod deset, někdo bude rád, když mu nevyleze nad osmnáct. (:

        Připojím se k zájmu Jiřího, co to bude?

        0 0
    • hanness  

      13.7 u GT FORCE1 a myslim,ze je to OK.Take nejsem gramhonic a urcite nejdu pred jizdou na velkou a neholim se kvuli gramazi… :D

      0 0
    • bad robot  

      „Kolik takovy full (all mountain) normalka vazi?“

      140/145 – 10,7 kg…ale normalní to asi není:-)

      0 0
      • Omen  

        je to normální když sundáš rám :-D jinak je to na palici

        0 0
        • bad robot  

          podle mně tam jsou ještě rezervy…bez vlivu na pevnost, výdrž, použitelnost apod…

          0 0
          • kubad  

            rezervy možná jsou, ale kola sou hrubě poddimenzované, na ty zdvihy chybí pevná osa atd , ale naježděno máš na něm už dost a pokud vyhovuje proč ne :-)

            0 0
          • krokus  

            Jak dlouho tam ta kola máš a jak jsi s nimi spokojen? Uvažuju o něčem podobném, jsem vcelku muší váha (62 kg).

            0 0
      • scret  

        tenhle ram je muj sen, ale za 60 papiru? ne dekuji… myslim ze zustane jen u snu, stejne jako u Ibis Mojo…

        0 0
        • bad robot  

          necelých 60 tis je s FOX RLC 140, samotný rám „jenom“ 44 tis…

          0 0
          • scret  

            :)  jj, tak jsem to myslel, ram plus tlumak…

            0 0
            • JSt  

              ono fox rlc 140 bude spis nejaka vidlica nez tlumic, ze ;-)

              0 0
              • scret  

                aha, cetl jsem v rychlosti jenom fox a hlava si domyslela tlumak RP23:)

                a pokud by to bylo 44 i s tlumakem, pak to neni tak spatna cena…

                0 0
          • kloubik  

            Při aktuální kurzu dolaru celej bajk 49 tis., vidle 2010 Fox Float 150 RLC, tlumič 2010 FOX RP23, ostatní osazení very reasonable vzhledem k ceně. Jasně že by bylo ještě potřeba započítat dopravu, clo a DPH, ale pokud by měl člověk cestu nebo někoho kdo by kolo mohl přivézt, bude víceméně jen na ceně za pořízení… A i s dopravou, clem a DPH vyjde na peníze, který v ČR stojí jen rám a vidle.

            0 0
    • gargamel  

      Lapierre 130/130 13,2 kg. o snížení váhy neuvažuji.

      0 0
    • JJ  

      GT I-Drive 5 cca 14,7 – 15kg dle aktuálních pneu (Podrobněji hmotnosti v Naše biky)

      Rám je docela těžkej, ale podle toho, jak budou odcházet komponenty jde lehce za dobrou cenu srazit (odhadem kazeta – 150g, zadní kolo – 300g, Epicon 09 – 250g, Kliky – 150g)

      Celkem by se dalo bez problémů tak na 13,5 kila dostat.. Jezdec má rezervy rozhodně větší:)

      0 0
    • v POHODÌ klokan  

      A čím vůbec takový kolo vážíte? Taky bych si kola zvážil, ale nemám čím :(

      0 0
      • Kubiczech  

        Skoč si s kolem do servisu, tam váhu většinou mívají. Pokud nemáš extra lehkou raketu, tak ti servisák kolo se škodolibou radostí zváží. (:

        0 0
    • drtyc  

      22.5 co jsem vyhral? :)

      0 0
    • Hejdik  

      A považuje  se za Fulla i HT s odpruženou sedlovkou? :-D

      0 0
    • Jenda  

      spyder co mam v profilu 150/140 snazim se to udrzet pod 15 kg ale nevim nevim. Je to 20" a ram je poctivej vykovek tezkej jako prase ale zatim drzi. Srazit by to slo hlavne na kolech a kazete – dohromady tak 0.5kg. Vidle ale pokud Milan bude mit k dispozici RST Storm se zmenou zdvihu nakyne o cca 300g. takovejch 100g by jeste slo na predstavci a riditkach, 150 na sedle a neco na pedalech. Jenze sedlo mi vyhovuje, riditka budu menit az za dva roky, to mozna vymenim i predstavec a dal me nic moc ke gramareni nenapada a popravde je mi za to lito penez kdyz sam na sobe bych potreboval zagramarit tak o 10 kg:-)

      A nebo se naseru a nejak dopravim do evropy toho Yetiho 575 co je tu na ni odkaz – to je ***** luxus.

      0 0
    • black.horse  

      aktuálně „rozpracovaný“ Ellsworth Truth 115/100 – momentální stav 11,6kg, a cílem bude váha kolem 11,0kg. Stavěno především jako poměr cena-váha-výkon-design bez extrémů…:-)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.