Váha karbonoveho XC HT podivné hodnoty

50 nepřečtených
  • Mufflon

    Ahoj. Nenašel jsem téma, tak se ptám. Jestli je nějaké založené vlákno tak mi dejte prosím odkaz.

    Díval jsem se na karbonové kola v ceně cca. 50 tisíc a překvapily mě údaje o váze. Nejlepší je CykloNěmčík, který má 8.8 kg a zajímavou cenu. Oproti tomu cube váží 10.9 kg. Takový rozdíl přece nemůže udělat pár změněných komponent. A rozdíl v rámu nemůže být také větší jak 200–300 gramů. Pláště uděljí klidně 400 gr dohromady, ale pořád mi tam chybí docela dost. Nebo je to jinak, než jsem vyčetl ? Díky.

    0 0
    • jonti  

      U HT za 50000 je realna vaha okolo tech 11kg, tech 8,8 je nesmysl.

      0 0
    • milan.v  

      Ajaj, zase Cyklo Němčík se zajímavou cenou a super popisem…

      0 0
    • Nikovlas  
      • Může být rozdíl mezi velikostmi – ne každý váží přesnou velikost.
      • Může být rozdíl mezi uváděnou a reálnou hmotností – někdo si rád „přilepší“
      • Extra lehké pláště a ráfky mohou výrazně odlehčit kolo při srovnatelné ceně – přesto je na zvážení, zda je to dobře.
      • Když dáte na kolo např. levnější vidlici, o moc to neztežkne – naopak pak zbydou peníze na výraznější odlehčení jinde. Vyplatí se to? To také není jisté.
      • No a obecně – některé značky prostě prodávají kola dráž…

      29" karbonový hardtail přes 10 kg mi za tyhle prachy nepřipadá těžký.

      0 0
    • chyna.cz  

      pošli odkaz na to HT za 50 co má 8,8kg :-) :-D

      0 0
      • Mufflon  

        fakticky černé na bílém https://www.cyklonemcik.cz/…n-8-8-karbon

        zkusím zauvažovat, a protože nejsem gramař, tak zaokrouhluju, což by nemělo vadit

        místo 2× tubolíto light duše +200g

        2× rocket ron místo burta +400g

        Ráfek je tam jakýsi mach, ale předpokládám, že konkurence bude mít stejně těžké ráfky. Pedály nikdo nezapočítává a ve výsledku by měla být hmotnost 9,3kg u použitelných a odolněšjších plášťů. Bezduše neřeším,protože je tam co jsem se díval dávají všichi.

        0 0
        • deda  

          Vaha myslim nesmysl..tezko pod 10

          0 0
          • blue.sun  

            Pod deset by to dát mohlo, ty uvedené hmotnosti jsou katalogové. Ale ten zbývající potřebný materiál nebude vážit 2 kila.

            Spíš pak moc nevěřím tuhosti a kvalitě toho rámu.

            0 0
    • MrtweyUbrus  

      8,8kg má kotoučová silnička za padesát, HT ve stejné ceně bude mít o dvě,tři kila víc,

      0 0
    • Mufflon  

      cube za 47 tisíc váží 10.9 https://www.cube-store.cz/…reaction-62/

      takže je to minimálně podezřelý, protože výbava je hmotnostně hodně podobná

      0 0
      • scota  

        aby to nebyla ta klamavá reklama, nebo snad dokonce podvod

        0 0
    • Mr_Mertic  

      Můj pevňák má 8,8 vč. pedálů a a když porovnám komponentovou skladbu, tak teda těžce pochybuji o uvedené váze :-)

      0 0
    • Smazaný účet  

      Tak mohl to nějak navážit na nejmenší velikosti, ale u něho je otázka, když objednáš poštou, s jakýma komponentama to vůbec přijde…

      0 0
      • mr.antik  

        Nemohl, ten rám neudělá tolik. Tam bude nějaké „ale“… jako třeba jiný komponenty, pevná vidle atd…

        0 0
    • Pista.Wassermann  

      Hlína ht se dá kolem deseti s odpruženou vidlí. S pevnou ještě méně, viz moje kolo.

      Na karbonu se dá s trochou přemýšlení dostat kolem 9ti. Ale karbon není primárně o ošetření hmotnosti bych řekl a hotovky z krámu mají vždycky nějaké váhové ale. Většinou tak min 1kg. Jedná se nejčastěji o kola, kliky, někdy brzdy a dost často to osuli váhově na sedlovce, řidítkach i představci, takže sumarum dá se to srazit dolů celkem podstatně a to se nebavime o extra gramareni

      0 0
    • Mufflon  

      Někde jsem četl, že CykloNěmčík má ta kola v uvedené sestavě vážená. Tak nevím co si o tom myslet.

      Nemáte odkaz na nějaké podobné kolo kolem 50 tisíc s věrohodnější hmotností ? Něco bych si koupil, ale moc se v tomu nerozumím a rád bych se dostal na 10-ti kilové kilo i splášti. Rocket ron a podobně. Žádně extralehké nechci, protože se rádi prorážejí.

      0 0
      • couffy  

        Vlastní poznatek: kolega má SUP 979 2×11,seriovka,ve­likost 21,Pláště RoR,TB, váha 11,2kg váženo.Rok cca2018.

        0 0
      • Nikovlas  

        Za ty prachy bych se spíš soustředil na funkčnost než za každou cenu tlačit dolu hmotnost. Beztak je pak ten rozdíl hlavně pocitový a těžko měřitelný.

        0 0
      • Robertilos  

        Mrkni se na Canyon Exceed

        0 0
        • Mufflon  

          Vypadá dobře, sice ta hmotnost, ale zase je levnější. Jen řazení bych potřeboval 11s, protože jsem si na to něj zvyknul.

          0 0
    • klobrch  

      Značku rámu neznám, ale vzhledem k tomu, že mám HT 29" SUP XP 979 s vidlí RS REBA ve velikosti L (19"), s karbonovou sedlovkou a řidítkama na Sh XT 2×10 a hmotnost i s pedálama Sh XT mám k 11 kg, tak té hmotnosti i u velikosti 17" moc nevěřím. Tipuji hmotnost k 10 kg.

      0 0
      • JMT  

        Jednoprevodnik, nepouzitelny duse a gumy, par dalsich veci pro zlost, bez pedalu, male velikost a muze to tam byt…je to realne postaveny na vecech ktery v terenu pod normalni vahou (60+) nevydrzej a jsou tam jen pro vahu

        0 0
        • Mufflon  

          co je tam ještě pro zlost kromě bolíto ?

          každopádně to asi nebude kolo vhodné do terénu, jak jsem pochopil

          0 0
          • blue.sun  

            První otázka je rám, to je neznámá. Díly kokpitu od Force mohou a nemusí být OK, je to něco hodně odlehčeného, kdo ví kde to berou.

            Ale do terénu bych se toho nebál, pokud tedy nemáš v úmyslu s tím dávat metrové dropy nebo lítat v bikeparku. Na to takové kolo není.

            0 0
            • Mufflon  

              Pořád nevím jestli nakonec najít do 27,5 plus. Chci to na cestování mimo cesty a protože jezdím jen ve stylu nalehko, tak by to mohlo fungovat. Ale pořád se nemůžu rozhodnout. Plusko váží s odolnýma pláštěma skoro o kilo a půl víc, což je znát.

              0 0
              • Nikovlas  

                Tak pokud je řeč o cestování na kole a pojmem „nalehko“ myslíš zabalit lehký spacák, karimatku, minimalistický stan nebo celtu, základní oblečení a jídlo – vše dohromady 5–7 kg – pak nechápu, proč řešíš, kolik váží kolo jako takové – jestli má celek 18 kg nebo 19 kg, podle mě fakt znát není.

                0 0
    • Mufflon  

      Komplet všechno 7 kilo s brašnama, duší, pumpičkou, vařičem a do teplot kolem nuly ?

      Jak to děláte, já jsem na 12 kilech a nemůžu se dostat níž ani omylem.

      0 0
      • Nikovlas  

        Předpokládám, že je to na mě, jen špatně zařazeno…

        …nevím – já na kole nikdy necestoval – předpokládal jsem, že když řešíš váhu cestovního kola, máš asi hodně lehkou výbavu. O vařiči a teplotách kolem nuly jsem nic nepsal. Jestli máš výbavu 12 kg, tak už smysl tohohle vlákna nechápu vůbec.

        0 0
        • Mufflon  

          Měl jsem představu lehké kolo + lehčí věci na cestu, ony i dvě kila jsou znát, když kolo táhneš někam do kopce přes kameny.

          0 0
          • Nikovlas  

            Spíš narážím na to, že v úvodu řešíš váhu kola na XC a posíláš odkaz na extra odlehčené kolo. Až teď jsi dodal, že to bude na bikepacking – to je důležité z několika důvodů:

            • lehké pláště – to asi nepotřebuje komentář
            • lehké výplety – obdobný problém – na cestování asi budeš chtít spíš odolné výplety, protože když na 10 kg kolo přihodíš dalších 10 kg neodpružené váhy přímo nad zadním nábojem, dá se očekávat, že to bude mít vliv na namáhání (tělesnou váhu pružíš nohama, brašny ne)
            • lehká sedlovka – a na ní bude ta velká brašna? Nebo bude nosič na karbonovém rámu?
            • lehké sedlo – proč ne, když na něm vydržíš sedět celý den několik dnů po sobě…

            Takhle by se dalo pokračovat…

            Výsledek je ten, že chceš kolo, které bude v první řadě odolné a spolehlivé -a to rozhodně v téhle ceně nebude atakovat 10 kg – řekl bych, že ani 11. Spíš bych při výběru koukal na to, kde se ta hmotnost ušetřila a zda to nebude mít negativní vliv na odolnost. Kola na cestování obecně vypadají trochu jinak než XC rakety. Někde jsou tu přímo vlákna o bikepackingu.

            0 0
    • Mufflon  

      díky, já to přehodnotím a xc kolo asi opustím, protože moje původní představa byla evidentně mimo

      vyhovovalo by na takové cestování toto kolo ?

      https://www.decathlon.cz/…8518407.html

      lepší kola z decathlonu vypadají dobře a mají i dobré komponenty a nikde jsem na ně nanašel kritiku

      0 0
      • blue.sun  

        Možná bych opustil toto téma jako celek a zkusil spíš hodit pár dotazů do témat o bikepackingu, kde jsou lidi s bohatými zkušenostmi. Kdo ví, možná by pro tebe třeba byl lepší nějaký odolnější gravelbike nebo něco podobného. Dneska máme takřka neomezené možnosti.

        A ten Rockrider má taky docela sportovně laděnou geometrii, takže na dlouhé cesty to moc není.

        0 0
        • Mufflon  

          zeptám se tam, bude to rozumnější

          díky za nasměrování

          0 0
        • Goob  

          Třeba authorácký Ronin, ten je na to (jako) dělaný – a je to krásné kolo, mimochodem, jak kdyby bylo od jiné značky (bez flame, prosím).

          0 0
          • blue.sun  

            Něco takového jsem přesně myslel. Fakt čistokrevný cesťák.

            0 0
            • Mufflon  

              Já hledám něco ve stylu s rovná řidítka stavba, do které by šel plášť šířky alespoň 2,4.

              0 0
      • Vilém  

        Jednopilu pro takoveto ucely?

        0 0
        • Mufflon  

          Mě jednopila vyhovuje. 11–46 nebo bohatě stačí.

          0 0
          • Vilém  

            Tak jo, kdyz ma clovek v nohou dynamit, tak i natezko asi jednopilu da.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.