• Lauretta030

    Dobrý den, ahoj, předem se omlouvám, pokud žádám o radu, která se třeba nedávno řešila. Na posledních pár let jsem z fóra vypadla a nesledovala ho. Nicméně, ač jsem kdysi bez kola nevydržela jediný den a vyznala se dokonale v aktuálních výbavách, známkách, co je dobré, co méně a tak, z důvodu práce jsem ze světa cyklistiky vypadla. Mám ale chuť udělat si radost a začít zase žít i svým koníčkem a nejen prací. Jelikož jsem se ale na věci kolem kol zhruba 9 let nekoukla, vůbec nevím, kam se posunuly materiály, komponenty atd. Z toho důvodu prosím o radu Vás, cyklisty. A to už se dostávám ke svému dotazu :)

    Chci pořídit kolo. Má představa je HT XC, ideálně karbonovy rám, pokud nebudou 29" kola, budu jedině ráda, nízká váha a jinak žádné speciální požadavky nemám. Měřím 171 cm a vážím 55 kg, takže něco aby i přední vidlice fungovala při nízké váze. Prosím o tipy. Žádné velké zavodni ambice už nemám, ale kdo ví. Spíš lehký terén, který mám všude kolem (Český ráj). Cena do 70tis, ale je to strop. Co byste pořídili Vy? Nebo na co se zaměřit, čemu se naopak vyhnout?

    Moc děkuji všem za konstruktivní příspěvky.

    0 0
    • Plechovka  

      Volba rozumu: https://www.canyon.com/…-sl-7-0.html

      Chceš-li se rozšoupnout: https://www.canyon.com/…-sl-8-0.html

      0 0
    • mr.nikdo  

      Proc zrovna HT a nekouknout na XC fulla?

      0 0
      • Lauretta030  

        Fullu se vyloženě nebráním. Jen ho podle mě úplně nevyužiju. Vím, že když jsem před X lety vybírala kolo, tak jsem na do HT kvůli tomu, že v dané cenové kategorii byly fully na úkor kvality. Je fakt, že teď mám cenový limit dvojnásobný…

        0 0
        • mr.nikdo  

          Zkus si nejaky full pujcit – testovacku :). Rozdil je velky a kazdy chce neco jineho, ale XC full dokaze byt velmi prijemny :)

          0 0
    • palo7  

      Zkoušela jsi 29? Normálně bych řekl že na 171cm raději 27,5, ale pokud je to na lehký terén a snad i hobby závod, tak …

      0 0
      • Lauretta030  

        Nezkoušela. Jen mi přijde, že na mou velikost rámu to vypadá divně. Nechci zavrhnout neco, co jsem nezkusila, takže neříkám kategoricky ne, ale nechám si poradit.

        0 0
        • Kaire  

          Půjčil bych si někde 29 a projel se. Přítelkyně má podobnou výšku i váhu, prvotně chtěla 27,5 a po dvou dnech na 29 změnila názor. Závodí max. hobby maratony a spolu jezdíme to co ty popisuješ.

          V Č. ráji jsme byli v září s kolama na víkend a jeli třeba TOHLE. Možná ti to pomůže, já si projel sám třěba žlutou z Valdštejna do Kacanov a to už odmítala :-)).

          0 0
          • raw 4  

            Na to nepotřebuje fulla…ty nejhezčí traily jste úplně minuly… ale zacatek žlutý od Valdstejna je super…myslím tím sjezd korytkem

            0 0
            • Kaire  

              Tohle je lehký terén podle stupnice mé přítelkyně (jak popisovala zakladatelka téma). Full není rozhodně potřeba, ta žlutá je podle přítelkyně stupnice vražda, proto tenhle okruh mno :-)).

              0 0
    • Markony  

      .

      0 0
    • palo7  

      Kdyby to nakonec ta 29 mohla být, tak nez Canyon (který má podle mně na cca 170cm blbou geometrii) tak tohle je podle mně hezčí a sednout by mělo taky lépe https://www.bike-discount.de/…am-ws-768198

      0 0
    • Iron Maiden Man  

      https://www.koloshop.cz/…ke-kolo.html

      Osazení nic extra (ale asi funkční), ale to se dá časem vylepšit. Dobrej rám, dobrá vidle a celkově krásné kolo :-). Malinko nad 70, ale každou chvíli tam mají nějaké slevy (případně objednat z Říše)

      0 0
      • palo7  

        Osazení jak na kole za 30 :-)

        0 0
        • Iron Maiden Man  

          Jen komponenty. Lefty a dobrej karbonovej rám za 30 neseženeš. A vypadá super. Komponenty výhodně koupíš (X01, XTR..) a překopeš (pokud by to tolik dotyčnou osobu uráželo).

          0 0
      • herd4  

        určitě hežčí než ty exceedy po 150tý :) … to že to nemá x01 a horší kola neznamená že to stojí zahovno :) .. Přiblblýho Exceeda má každej, cannondale s lefty nikdo :)

        0 0
    • Vítekbiker  

      Já bych asi stavěl na rámu MRX, můžeš si vybrat jestli 27,5 nebo 29 https://www.bi-cykl.cz/…-cerno-bily/ vzduchovou vidlici, SRAM Eagle a zbyde ti i na nějaký super lehký vypletený kola, který pojedou :)

      0 0
    • Smazaný účet  

      V dnešní době „jedno-placek“ bych se hlavně zamyslel, jestli chci následovat módní trendy a mít kolo bez přesmykače a možnosti udělat pořádný skok v řazení když se to hodí, nebo klikat jak trotl a nechat vše jen na přehazovačce.. k mému podivu to spoustě kolomrdům vyhovuje a najdou se i tací, kteří předělávají 2×11 na 1×11 atd.. Já si kvůli téhle úchylnosti koupil kolo o rok dříve, než jsem plánoval, protože když jsem viděl co se chystá na rok 2019.. skoro všechny nové modely jsou s jednopřevod­níkem.. A tak mám doma SUP XF 939 2018 a jsem fakt rád.. Můj názor je, že jednopřevodník je jenom marketing, teď lidi rozhazují a nakupují jak smyslu zbavení. Za chvíli se budeme s velkou pompou vracet k dvojpřevodníku…

      S tvým finančním limitem bych se zamyslel nad koupí celoodpruženého kola. Ten komfort z jízdy je k nezaplacení.

      canyony:

      https://www.canyon.com/…slx-9-0.html

      Vzhledem k tvému fin.limitu bych si vybral hlavně kolo, které se mi bude fakt líbit.. všechno to už budou parádní kousky.. podle mě hardtail jak stojí přes 40000 (AL rám), tak už to je pro normálního smrtelníka kolo jak víno, ikdyž místní kolomrdi to budou určitě vyvracet..

      0 0
      • Pentaroth  

        :-)

        0 0
      • Johny.Merida  

        Ty jsi ale kolomrd, pane bože.

        0 0
      • TheJD  

        Jedina vyhoda systemu 2× oproti 1× je vetsi rozsah. Problem je, ze tento vetsi rozsah uz po prichodu Eagla neni realitou. Kdyby ty bikove presmykace davaly rozdil zubu jako silnicni presmykace, tak by to byla jina, ale takhle… A navic to vazi vic a ma vic casti, ktere se muzou ******…

        0 0
        • Alojs01  

          Já bych spíš jako výhodu neviděl rozsah, ale jemnější odstupňování převodů…:-)

          0 0
          • TheJD  

            Problem je, ze ani to jemnejsi odstupnovani prevodu na 2× systemu nemas. Snad jen skok na nejtezsi prevod v pripade Shimana, jinak jsou ty rozdily zcela bezvyznamne.

            0 0
            • Kaire  

              V XC to asi tolik člověk nemusí řešit ale u dlouhého maratonu může být fakt dost protivný když točíš jinou kadenci než chceš. Bere to dost sil a hlavně se nejede komfortně… Párkrát se mi to už stalo a stejně bych nešel zpět do 2× něco.

              0 0
              • TheJD  

                Tomu rozumim, ale problem je, ze u 2× mtb systemu stejne nemas jemnejsi zprevodovani. Kdyz porovnas sram 2×10, 2×11 a 1×12, tak na kazete mas krom jednoho mista vzdy stejne velke skoky, akorat nekde kolem pastorku 25 je skok o 1 zub vetsi v pripade 11 a 12 rychlostni kazety, ktery je zpusobeny tim, ze cela spodni cast kazety je posunuta o 1 zub dolu, protoze nejmensji pastorek ma 10 zubu, zatimco u 10 rychlostni kazety jich ma 11. Takze s 2×Neco si na mtb stejne nepomuzes, pokud tam nenasadis 11–32 kazetu.

                0 0
        • Smazaný účet  

          těch pár gramů navíc tady řeší akorát duševně narušení jedinci, kterým už není pomoci.. a ****** se může opravdu cokoliv, nicméně neletíme s tím kolem do vesmíru že, takže i to se dá určitě bez ztrát na životech vyřešit (O.o)

          0 0
          • TheJD  

            Kdyz vezmu nove Shimano XTR, tak vahovy rozdil mezi 2×11 s 10–45 kazetou a 1×12 s 10–51 kazetou je pres 300 gramu ve prospech 1×12. To neni zas tak malo.

            Ale mas pravdu. Ted mi reknes, ze je nejaky XC ram o 500 g tezsi nez jiny a je to v haji…

            0 0
            • Kacko  

              Tak záleží na jaké je člověk úrovni. Řešit vyloženě gramy když člověk nemá natrénováno a má nadváhu je prostě finančně neefektivní.

              Osobně bych jel stylem alespoň SLX + wattmeter a pak optimalizovat trénink, regeneraci, výživu a až pak gramy na kole. Ale každý ať si jede co chce když ho to baví, hlavně jezdit:)

              0 0
              • Nikovlas  

                Je úplně jedno, kolik má člověk natrénováno. Gramy mají vždy stejný vliv. Kilo na kole člověk prostě cítí. A ušetřit čtvrt kila čistě na pohonu – to není úplně zanedbatelné.

                0 0
      • Iron Maiden Man  

        Taky jsem po delší úvaze zůstal u 2*11, jen jí překopal na vyšší řadu. Na můj styl jízdy ideální. Ale nezavrhuju ani 1*12, někomu to sedí víc.

        0 0
        • honzabike  

          To sem zvědav jakej systém přijde po jednoplacce. Pak už je na řadě snad jen ta převodová skříň nebo jak se to jmenuje.

          0 0
          • Kacko  

            převodová skříň jako součást elektromotoru.. s automatem aby se ušetřilo gramy za kabeláž :)

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.