• Milano0390

    Zdravím, chci si koupit nové kolo. Představa 29, L, ±25k.Vim,ze tu podobných vláken je asi milion, ale já se chci zeptat ještě na něco jiného. Vážím 130kg,jak moc tento fakt ovlivní můj (váš) výběr? Díky za tipy…

    • plysovykozisek  

      Tak bych podle váhy zúžil výběr na GT a Trek

    • Tom-T45  

      Mám taky nějaké kilo přes 100 a určitě bych chtěl:

      • pevné osy, bezpodmínečně na vidlici, ideálně i vzadu
      • širší ráfky, vnitřek minimálně 25 mm, klidně i 30 mm
      • pohon 2×11, kvůli co nejlehčímu převodu do kopců. Na druhou stranu, pokud jsi mladý kluk, (do 35 :-)), tak i s nadváhou bys mohl leccos zvládnout vylámat na sílu, tak pak klidně 1×12.

      Značku ani váhové omezení dané výrobcem bych moc neřešil. Za 25 stejně nedostaneš žádné závodní ultralight komponenty, asi nebudeš jezdit žádné vraždy a i kdybys to kolo rozlámal, tak si nedokážu představit, že by Tě někdo postavil v prodejně na váhu a odmítl reklamaci, kvůli příliš vysoké hmotnosti.

      Vybral bych to, na čem se budeš dobře cítit a co se Ti případně bude líbit. Zajímavý poměr ceny/užitné hodnoty nabízí Decathlon, např:

      https://www.decathlon.cz/…8575904.html

      nebo https://www.decathlon.cz/…8558253.html

      • Milano0390  

        Super, díky. Mladý jsem pořád (48)

      • plysovykozisek  

        Já teda nevím, vždy jsem měl kolo s rychloupínáky. Teď mám pevnou osu i boost osu a žádný rozdíl v ježdění nevidím.

        • Lachtis  

          Tak to bud jezdis jen na nakup po silnici bo moc nevnimas, co se deje s kolem. Po prechodu ze socialized Stumpjumpera s upinaky na 29 s pevnyma osama jsem ten rozdil v pevnosti, zejmena u vidle poznal markantne. Rozdil mezi boost a nonboost uz tolik ne.

    • MilanT  

      Já Ti nevím, ta váha je na běžný bycikl už podle mě moc.

      Co tak koukám tak občas se uvádí kolik toho kolo uveze a bývá tam většinou údaj max. 120kg včetně kola.

      Takže asi hledat něco hodně robustního.

      • David Bek  

        Ty váhové limity jsou hodně dole. Mluvil jsem s jedním nejmenovaným kolegou z jedné nejmenované značky a bylo mi řečeno, že se rámy testují na 500kg. Koukal jsem jak péro z gauče, ale je to kus od kusu a tobě ten rám může vydržet 10 let a druhému chrtovi s váhou 70kg praskne po měsíci používání…prostě to tak je a nelze to dopředu odhadnout.

        • Breakpain  

          On je taky rozdíl, jestli pak vymeteš každou díru v sedě s hodně vytaženou sedlovkou atp … :-) … každopádně, snažil bych se jít s váhou níž, aby to bylo na jistotu ;) …

          Vím, že už při mých 100kg mají záplety problém a to se snažím je dělat pevné, nikoliv gramařské ;).

          Rozhodně bych se snažil nechat si zaplést kola na 36 drátech… jenže to je asi nereálné v dané cenovce…

          • Esi  

            Jo zápletky bude jediný problém, na druhou stranu mám 103kg a základní kola u RB 19mm ráfky a novatec náby vydrželi 14000km potom se mi podařilo zničit zadní náboj ne ráfek (v jedné stojce jsem praporkem ustrihnul kousek opěrné plochy, šlo opravit ale už jsem tomu nevěřil) pořídil jsem DT 350 náby a Pancho Status 30 ráfky a je to úplně jiné kolo, konečně pruží jen to co má.

            Ale 130kg pokud bude jezdit polní lesní cesty a asfalt tak ho v pohodě uveze každé kolo, maximálně bude víc centrovat a častěji měnit ložiska v nábojích. Na kole za 25 tisíc budou samozřejmě nejvíc ošizené ty záplety

    • Milano0390  

      Cyklistice zdar, tak nakonec vyhrálo tohle: Pells razzer pro9. Máte prosím někdo, nějaké zkušenosti s tímto bikem (značkou)? Díky za info…

      • michomin  

        A co takhle sem dát odkaz?

      • Esi  

        Při 130kg bych se sedlovky průměr 27,2 bál a vybíral kolo s 30,9 nebo 31,6

        • Milano0390  

          Díky, uvidíme

          • Esi  

            Hledej kolo na pevných osách, 180mm kotouče na obou kolech, samozřejmě záleží co nás v plánu jezdit

            • Milano0390  

              Díky za „pomoc“. Žádná divočina, tipuju to tak 90%nějaké cyklostezky(as­falt), 10%příroda (max. nějaká polňačka)

        • scalar  

          K tomu vidlice s 30mm nohama, Altus brzdy, Alivio QR náboje… Doporučuji zhubnout na polovinu.

          • Milano0390  

            Dobrá rada nad zlato

            • scalar  

              Tak když sis vybral kolo pro 60kg jezdce…

              • Milano0390  

                Stále jsem ve fázi hledání a tohle mi doporučil kluk co má proficykloservis a jezdí závody, tak se radši ptám i vás(vic hlav, víc ví)

                • Kouba_2005  

                  tak nakonec vyhrálo tohle: Pells razzer pro9

                  To mi připadá jako výsledek hledání.

        • tsunami  

          Pár tisíc v terénu na HT s alu sedlovkou 27,2 mám za sebou a bez problémů. Mnohem víc trpí zadní výplet.

      • Atilla  

        Kolo na QR osách pro takového pořeza. To ti budou v každé zatáčce škrtat kotouče.

        • Milano0390  

          Díky, doufám, že ne

          • Atilla  

            Když to škrtá i mě s 90kg … stačí trochu rychleji projet zatáčku. Zrovna stejný problém řeší teď kamarád v servise. Týpek si koupil kolo a teď tam každý týden otravuje, že mu škrtají kotouče, povoluje výplet, …

          • koko0925  

            Proč sem tedy dáváš dotaz, když nakonec vybereš úplně něco nevhodnýho?

            • Milano0390  

              Stále jsem ve fázi hledání a tohle mi doporučil kluk co má proficykloservis a jezdí závody, tak se radši ptám i vás(vic hlav, víc ví)

    • Sigina  

      vozim 120kg plus kolo 14kg. Urcite bych chtel pevny osy, 180mm brzdove kotouce a idealne min brzdy shimano deore m6000 nebo vejs. Rafky mam obycejny 19 mm na XC ale dal jsem na ne plaste pro elektro kolo, protoze jsou delany na vetsi vahu. Jsou sice tezsi a taky to bylo hodne znat ale uz jsem si zvykl a hlavne jezdim bez defektu. Tohle jsou veci na kterych podle me zalezi nejvic.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse