V-brzdy - potíže s chodem, bude stačit výměna brzdových lanek?

11 nepřečtených
  • EliSok

    Ahoj všem,

    chci vás poprosit o radu s V-brzdami (na koloběžce Mibo Split). U koloběžky mám od začátku problémy s tuhostí V-brzd. Když byla úplně nová (teď je rok stará), vrátila jsem se s tímhle problémem do prodejny, zda by s tím nešlo něco udělat. Bylo mi řečeno (velkým silným prodavačem), že ty brzdy zas tak ztuha nejdou, ale trochu něco provedl s vratnými pružinami a o malinko to pomohlo. Opravdu ale jen o trochu, rozhodně to nebylo ideální. Bylo mi řečeno, že pokud chci, aby to šlo ještě více zlehka, je zapotřebí vyměnit brzdová lanka za nějaká se speciální silikonovou vrstvou…

    Uběhl rok a brzy jdou mačkat čím dál hůř, už je téměř neumáčknu. Tak se chci zeptat, zda si myslíte, že by se to nějakými lepšími lanky mohlo vyřešit a případně jaká za tímhle účelem tedy koupit?

    Mám doma další dvě koloběžky od jiných firem (Kostka, Yedoo) a jejich brzdy jsou naprosto bezproblémové a nádherně se mačkají, všechno jde hladce a není s nimi problém už třeba 10 let. Ovšem u téhle koloběžky je to bída. A nutno dodat, že i další komponenty, které na tuhle koloběžku výrobce dal, jsou nekvalitní, brzdové špalky bylo také hned nutné vyměnit atd.

    Díky moc za rady!

    Eliška

    0 0
    • nooski  

      Pokud ty brzdy nebudou úplný aušus, tak stačí koupit kvalitní bovden a nerezové broušené lanko. Bovdeny to chce správně zkrátit a zapravit tak, aby v nich lanko chodilo hladce. Taky bych doporučil sundat ramínka brzd, pořádně je vyčistit a čepy na vidlici namazat. Důležitý je i stav vodící trubičky resp. jejího vnitřku. U většiny brzd se pak dá nastavit potřebná síla stisku pomocí šroubků na vnější straně remínek brzdy. Síla se dá pak nastavit u některých čepů i zvolením jiné díry pro kolík ve vidlici, to však není pravidlem. Finančně je to záležitost několika málo stovek korun, seřízení je pak záležitost několika málo minut. Samozřejmě to chce mít základ v podobě kvalitních brzd, Nějaký plastový fujtabl nebude nikdy chodit dobře.

      0 0
      • EliSok  

        Díky. Brzdy jsou tu údajně véčka Shimano řady 4000 (stejného rodu jsou i brzdové páčky). Zvolení jiné díry pro kolík ve vidlici mi tehdy v servisu důrazně nedoporučovali kvůli tomu, že by brzda čouhala více do strany a mohlo by to mít za následek roztržení nohy. :-) Pokud jsem to dobře pochopila – že jsou tu tři otvory a drátek je právě v té prostřední dírce a tak by to mělo zůstat.

        0 0
        • nooski  

          Shimana budou dobrý základ. V tom případě povolit stejně šroubky z boku ramínek. Pokud brzda nebude chodit hladce, tak výměna kabeláže a vodící trubičky.

          0 0
        • Bechterev  

          To má vliv pouze na „napružení“ brzdových čelistí a jejich protitlak, úraz určitě nehrozí. Spodní dírka nejlehčeji, horní s největším protitahem.

          0 0
          • EliSok  

            Ano, ale na koloběžce se noha odráží relativně blízko kolu/brzdě. V tomhle případě šroubek co je na vnější straně nebude úplně v v zákrytu, změní se malinko jeho sklon a o kousek se povystrčí (když použiju jinou dírku – teď je to v té poslední). O tom je pak to roztržení nohy, lýtka. A jedná se samozřejmě jen o zadní brzdu, vepředu by to takto řešit šlo.

            0 0
            • DaSnail  

              hoj. nič sa nezmení, nepovystrčí ani nebude viac čouhat. všetko bude vypadat presne tak jak teraz akurát pružinky budú menej napružené a páka pojde stlačit lahšie.

              ale ked sa to tak postupne zhoršovalo, bolo by fajn odhalit príčinu a odstránit. može byt hrdzavé lanko, vydraný bowden alebo vložka trubičky, bowden plný bordelu…

              ja by som vymenil bowden aj lanko, namazal, vedenie dal tak aby bolo lanko kryté po celej dĺžke a netahalo bordel do bowdenu.

              ked to nebude stačit tak pozret v ktorej dierke to mas strčené -raz pišeš v prostrenej a raz v poslednej. v prípade potreby pužit inú. lýtko nemusí mat strach.

              0 0
    • scota  

      Dej tam bowdeny SIS-SP41

      https://www.koloshop.cz/…m-cerny.html

      0 0
      • duk  

        Rada nad zlato, davat k brzdam radici bovden…

        0 0
        • DaSnail  

          jop, bowdeny s lineárnym opletom sú aj v 5mm ( jagwire, alligator…) tie budú lepšie.

          0 0
    • mstacha  

      Ahoj, mezi ramínky brzdy bývá na lanku navlečená gumová prachovka. Pokud dochází k velkému stažení ramínek k sobě tak, že se prachovka krčí, klade dost vysoký odpor i na ruku chlapa. Pokud ano, zkontroluj podložky u brzdových špalků. Z každé strany špalku jsou dvě. Dvě stejné a dva „válečky“ každý jinak široký. Měl by být široký dovnitř ( na stranu blíže ráfku ). Cílem je dostat ramínka dál od sebe a zároveň přiblížit špalky k ráfku. Že si pak do brzdy budeš kopat bych se nebál, na to jsou rychloupínáky

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.