• cuki

    Vím že se to tu už probíralo, ale žádné uspokojivé vysvětlení a řešení jsem nikde nenašel :-(

    Jen za poslední 3 dny jsem utrhnul 4 ventiky (3 galuskový a jeden auto). Kdyby se mi to stalo na jednom kole, tak ani neceknu. Ok nějaký ostrý místo ujíždějící plášť ap. Ale bylo to v posledním půlroce celkem na 3 kolech (6ti kolech přední-zadní nemá to vliv). Předtím se mi to na cca 20ti kolech které jsem měl předtím nikdy nestalo. Najezdil jsem pravděpodobně kolem 100000Km a nic. Zato teď je to denním chlebem.

    Nedělají se teď duše z nějaké jiné směsi? Nebo něco podobnýho…

    stalo se mi to na ráfcích Weinmann a Ritchey ZAC 19 (auto ventilek a to samý převrtaný na auto) a na Ritchey Girder Pro/OCR.

    Pláště Maxxis Larsen TT (kevlar i drát), Rubena Scilla racing kevlarový a Hutchinson Python airlight).

    a duše (Author galusky i auto, Schvalbe galuskovej, Kenda oba druhy a nějaké další)

    Ty autoventilky jsou utržený a ty galuskový jsou všechny vyloženě odpadlý jako kdyby to bylo špatně přilepený k ventilku. Vyrobený byly v Číně, Taivanu, Malaisii, …

    Takže žádnou závislost mezi tím nevidím. Co s tím? Je kvalita duší v poslední době, tak špatná že budou muset bikeři chodit pěšky? Kde je chyba?

    0 0
    • pepek  

      Nemáš tam velkou díru na auto a v tom galuskový bez vložky? Ostrá hrany díry?

      0 0
    • xshreck  

      Buď je nějak ostrá díra, nebo prostě blbě foukáš.

      0 0
      • cuki  

        ostrá hrana se vylučuje už jenom tím že se mi to stalo na 6ti kolech 3 různejch biků. Vložka na to taky nemá vliv. Skoušel jsem to i sní i bez ní i na galuskovym ráfku. Stejně tak se mi to stalo i na auto ventiku.

        Nechápu jak můžu blbě foukat? Jako že málo nebo moc? Foukám jako vždy na 350 v zimě na necelech 400 (doma v teple)

        a galuskovej ventilek se třeba v posledně zmiňovanym ráfku nedá ani ohnout, sotva ho tam prostrčim a je ještě uchycenej převlečnou matkou

        0 0
        • blisterexist  

          tak ho neutahuj matkou:-)

          0 0
          • cuki  

            to utažení bylo velice minimální. IMHO chrání jen duši proti zatažení pri nafukování jinej vliv nemá

            0 0
        • xshreck  

          blbě foukat – vezmeš pumpičku a strašně s tím ventilkem lomcuješ. Já v životě na několika ráfcích ještě nic neutrhl, jen kámoš kterému jsem dal přední kolo ( já nasazoval zadní) tak s tím takhle lomcoval a já přišel o uplně novou a nejetou duši :-/

          0 0
          • cuki  

            to se mi předtim nikdy nestalo, praxi mam myslil slušnou, několik set defektu bez následného utrženého ventilku. Navíc ten ventilek se v tom ráfku ani nehne. ráfek je hodně vysokej (spodní a vrchní stěna) na to jaká je tam vůle. Ohne se max o 1–2° víc těžko

            0 0
            • xshreck  

              a nenasazuješ na to třebas pokaždé špatně plášť? Trhat takhle ventilky… já to nehcápu :)) to snad nejde..

              0 0
              • cuki  

                a jak bych ho tam měl špatně nasadit? vzorkem dovnitř? Moment podívam se :-D

                Ne vážně ventilek je vždycky pěkně kolmo na díru nasazená pneu je tam volně.

                0 0
                • JakeF  

                  To by ale možná bylo řešení! Vzorek by držel duši na místě a ty bys měl silničku :D. Kdybych právě nedokončil přezouvání kola, tak bych to asi zkusil :D.

                  0 0
    • pelhrimov  

      Mám také ráfek Ritchey Girder Pro/OCR. Jezdím tak 5000 km na jeden defekt. V sobotu to klouzalo, tak jsem si poprvé v životě upustil gumy na nízký tlak a utrhnul jsem za hodinu 3 ventilky. Poprvé jsem to vyměnil a pak už nebylo za co a pumpička se mrazem rozlámala, tak jsem jel 20 km s prázdným zadkem a pak ještě posledních 5 km jsem přidal prázdné přední. Na tom ledu to vůbec nevadilo, průměr přes 15 km/h bych asi stejně neudělal. U předního se mi to stalo na stejném místě při cestě tam a zpět a to na vyšší hrbaté vrstvě udupaného sněhu. Další problém je ten, že časem se roztáhne díra v pásce a duše tlačí na hranu díry v ráfku.

      0 0
      • cuki  

        20km s prasklym zadkem? To jsi frajer já jel jednou na závodě asi 6 a stačilo mi to kdyby to nebyl závod tak to kolo v životě takhle netýrám. A sebe koneckonců taky ne. Musel jsem odpojit brzdu prozože kolo dřelo a po závodu jsem měl na několika místech rozřezanej i plášť. Kolo sic zůstalo vycentrovaný, ale zářezy v rávku z něj učinili spíš pilu takže jsem vyštípal střed a zadní kolo jsem domu vůbec nevezl…

        0 0
        • pelhrimov  

          Úplně v pohodě to bylo, byly to 4 roky staré Ignitory co jsem koupil s kolem. Kritizované pomalé pláště, ale na toto jsou asi dobré :) Na několika místech jsou centimetrové odřené čtverečky. Závod je něco jiného, pěkně pomaloučku do 15 km/h po hladkém, žádné prudké pohyby. Po sněhu a asfaltu to jde.

          0 0
    • Mamut  

      Prejdi na dratove plaste. Odkedy som zacal jazdit viac kevlaru, tak viac trham ventily.

      0 0
      • cuki  

        na tom neco bude sic jsem dřiv na kevlaru taky jezdil ale na maxxisech a ty byly v pohodě. Teď je to schodou okolnosti vždy kevlar..

        0 0
        • vysmátej bajker  

          Zkus důkladně očistit odmastit ráfek i patky když nepomůže nanést na patky trochu chemoprénu aby se trochu zdrsnily a neklouzal plášť.Taky občas pomůže vyměnit pásku v ráfku.

          0 0
        • Anatol J.  

          Taky se pridam k nazoru, ze to bude malo nahustenymi kevlarovymi plasti.

          Jezdim spise siroke plaste, (Larseny TT 2,35 apod jsou me oblibene) a obecne hodne malo foukane (proste mi to tak vyhovuje …-vpodstate jen tesne „nad“ tak , abych prilis necvakal). No a kdyz jsem pred par lety dostal nove kolo s gal.ventilky, tak jsem si koupil ruzne plaste -i 2,50 apod. nebo ultralehke 2,10ky, na nekterych jsem za par vyletu zrusil x dusi. Vzdy jen na kevlaru, tak mam radsi dratove, ty se pri stejnem minimalnim tlaku neprotaceji vuci rafku a je to ok. Nekde jsem tady cetl, ze pro obdobne pripady je dobre rafek natrit chemoprenem, nechat zaschnout a pak nasadit plast, ze uz je to pak vpohode, ale zatim nemam osobne vyzkouseno.

          0 0
          • cuki  

            Mě překvapuje, ale to že ho foukám na 3 a půl atmosféry to zas tak málo neni a teď v zimě i na víc (foukám to doma) Navíc v posledních případech, už se nejednalo ani o agresivní jízdu ale na zoufalou jizdu po silnici do kopce.. Jeden prodavač, když jsem tam byl asi 4× za jedinej měsíc koupit duši na mě koukal, jak kdyby se v duchu divil: „Pane, vy jste na tom kole snad jezdil?“

            0 0
    • mastihuba  

      mně se osvědčilo přelepit díru od ventilku kobercovkou, klidně ve dvou vrstvách tak aby se po zasunutí ventilku do díry páska přehla přes kraj. Nebo podložit místo čtverečkem ze staré duše.

      0 0
      • cuki  

        To mě taky napadlo, ale pak jsem zjistil že ten ventilek není rozříznulej ale vytrženej!

        0 0
      • roud  

        hlavně taky ta kobercovka je drsná a zabrání případnýmu pohybu duše v ráfku…

        0 0
    • Mamut  

      Snezni jazdci, ktori jazdia extra nizke tlaky a pretacaju sa im plaste niekedy pouzivaju lepidlo na galusky. Malo by stacit len na jednu patku naniest 3× 10cm pruh. Menit duse budes cez druhu patku. Odlepit sa to da vzdy.

      0 0
      • cuki  

        Mě překvapuje, že mi ale ujíždí i ta Rubena Scilla. Když vyfouknu kolo, tak jsou ty stěny k ráfku pevně přilepené samy o sobě skoro bych se je nebál použít na polobezdušovky, dokonce jsou na to stavěný…

        0 0
        • pepek  

          Tak třeba zkus zkontrolovat manometr, případně čeho 300–400 tam foukáš.

          0 0
          • cuki  

            3,5 atmosfery na to manometr ani mít nemusim to už poznám po hmatu. Kdybych byl někde na dolní hranici použitelnosti, ale i cikán od vedle jezdí na cca 2 atmosféry, ventilek má ujetej už o několik cm a pořád drží… Jak to?

            0 0
            • vysmátej bajker  

              Když ho utrhneš šoupne se plášť po ráfku? o kolik?

              0 0
              • cuki  

                právě že asi ani moc ne :-( Ale těžko se to sleduje, jelikož po tom co se duše vyfoukne se to už nepozná :-)

                0 0
                • vysmátej bajker  

                  tak možná vadné duše,novou koupit jinde:).S tou poslední si to můžeš zkusit nějak označit třeba nápis srovnat s ventilkem.Nebo sledovat jestli se ventilek po brždění nakloní.

                  0 0
    • Chiquita-kno  

      reseni se jmenem UST

      0 0
    • mxv  

      Jaké používáš duše? Jakou pásku v ráfku?

      Pár let zpět třeba byly duše Duro špatně vyrobené a ventilky se odlepovaly jedna radost..

      Pokud máš klouzavou plastovou pásku např. Michelin, tak se ráda i s pláštěm protáčí, samozřejmě ventilek se nemá kam pohnout, tak se utrhne..

      0 0
      • kyl  

        Tak jdu zrovna měnit duši,urvanej ventilek :-D Kolo jelo a najednou to udělalo pššššš a už to nejelo a tak jsem to těch 20m k baráku musel dotlačit :-/Půl obvodu ventilku se pustilo gumy a vůbec nebyl nakřivo a páska v ráfku je Geax hadrová samolepící,duše taky Geax.

        0 0
    • jizby  

      Já bych jako alternativu k lepidlům zkusil úzkou leukoplast nebo proužek kobercovky nalepit na vnitřní boky ráfků.

      Tkanina, navíc ještě opatlaná zbytky lepidla musí mít proti gumě tak velké tření, že se to pak už nemůže protáčet.

      0 0
    • pendergast  

      Dnes som na cca 30 km utrhol 3 ventilky na prednom kolese.

      Ráfky mám Mavic 317 xm, plášť Maxxis Ignitor kevlar 1.95 (najazdených cez 4000 km). Cez víkend predné koleso absolvovalo dosť prudký čelný náraz, a hoci ráfik nevyzerá poškodený, zaujímalo by ma, či to nemôže súvisieť s mojim problémom (aj keď som po náraze odjazdil cez 60 km bez problémov). Ešte nikdy som ventilok neutrhol a teraz takáto séria.

      Myslíte si, že sa mi stačí zamerať na plášť a jeho uchytenie v ráfku, alebo je pravdepodobná aj nutná výmena ráfku (síce lacnejšie, než jedna duša na každých 10 km, ale nakoľko plánujem na jar kompletnú výmenu biku, sezónu by som rád dokončil na tom čo mám).

      Tiež by ma zaujímalo, čím sa dá nahradiť originál páska do ráfku (originál bola pokrčená pri diere pre ventilok, tak som ju dnes po 1. defekte vyhodil a nahradil lepiacou textilnou páskou – žiaľ nepomohlo).

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.