• Bike-o-Noor

    Zdarec všem,

    rád bych na vás vyzvěděl opět něco z praktických zkušeností. Mám představu, že někdy pořídím sériovku, a protože nejsem moc náročný, poupravil bych to – resp. servisáci – jen trochu. Je mi jasné, že v tom osazení je vždycky u sériových sestav slabé místo, na něčem vydělat musejí. Nechci ošidit rám, to ne, ale v dalších komponentech už slevit můžu.

    Zdá se mi, že nejjednodušší je vzít něco, kde např. vyměním jen vidlici, to by nemělo mít další související náklady.

    Jiný model má zase např. slabinu v kazetě, Sunrace 9st 11–34 bych vyměnil za Shimano stejného rozsahu, ta má ale jiné odstupňování. Znamená to i výměnu přehazovačky (v sériovce je Alivio), nebo se to dá vyřešit seřízením?

    Předem dík moc za reakce.

    0 0
    • novas752  

      Typicky bývá nejvíc vyleštěná přehazka nebo celé řazení. Naopak špatné bývají brzdy včetně kotoučů a náboje nebo celé výplety. Vidlice jak kdy jak kde, na kole sériově osazenym Aliviem to asi nebude zrovna vrchol citlivosti a práce se zdvihem.

      Jestli má kazeza stejný počet rychlostí a rozsah, seřiuovat a měmit by se nemělo nic.

      0 0
    • atty  

      Následně zjistíš, že postupná výměna lepších komponent je hodně nerentabilní, i když finančně méně bolí a dá se dělat postupně a při tom mít kolo ve stále pojízdném stavu. Nehledě na to, že kvalita rámu je obvykle tak nějak snoubená s ostatní výbavou a cenou sériového kola.

      Asi nejrozumnější volbou (pokud chceš dobrej rám a rovnou pojízdné kolo), je si koupit slušnej rám, naházet na to levné bazarové věci a jezdit a pak postupně vyměňovat a vylepšovat. Ale taky to není úplně levné a úplně ideální řešení. A hlavně to předpokládá, že si to uděláš sám, protože jinak se zase nedoplatíš v servisu (chodit tam s každou výměnou jedné součástky).

      Ohledně kazet stejného sp. systému a rozsahu jen rozdílného odstupňování – to bude fungovat na stejnou přehazovačku bez problémů.

      0 0
    • Bike-o-Noor  

      Dík moc,

      škoda, že mi jaksi biologicko-finanční reálie neumožňují moc fantazírovat…

      Ale zpět k věci: konkrétně jsem porovnával C-dale Trail 4, ročník 2016 s vidlici RoxShock XC30 (řazení to má Alivio, přesmykač dokonce Altus. Do pohonu dali tu Sunrace-ku, takže kromě materiálové pochybnosti to ukazuje v kalkulátoru blbý skok převodových poměrů a tím pádem snížení využitelnosti kombinací) s GT Avalanche Sport 2019, kde je v osazení už kazeta od Shimana se stejným rozsahem, ale vidlice SR Suntour. XCT-DS (jistěže tam naházeli taky Altus/Alivio, ale pokud mám teď Deore a furt se s tím seru, moc bych se toho nebál. Jen ta vidlice..Ale třeba se mýlím.)

      Jen pro dokreslení: na mé proporce potřebuji vodorovnou délku horní rámové trubky cca 620 mm, což je u C/D-čka velikost XL, kde vyhovuje i délka sedlové trubky, kdežto u GT by měla stačit L-ková velikost (možná s kratším představcem), jelikož zkrácená délka sedl. trubky odpovídá tomu, co jezdím včil (29er, 19,5´´)

      0 0
      • Smazaný účet  

        To je proste lacne kolo…pokud chces co nejvic muziky za malo penez, je nejlepsi oslovit stavitele- hodne stesti v tomhle obdobi.

        Jimak bacha, vymenis vidli, pak na bazaru uvidis razeni, hazku, kliky…stare dily mozna za par stovek prodas. Vysledkem bude kolo papirove lepsi, ale cenove te vyjde draz, nez funglovka…

        0 0
        • gersa  

          Nakonec to dopadne tak, že utratí za kolo a vylepšení 30k, ale bude mít kolo v hodnotě 20k

          0 0
      • novas752  

        Kolum s vidlicema XCM a XCT se vyhni obloukem.

        Řazení funguje slušně a spolehlivě i nová Acera m3000

        0 0
    • Bike-o-Noor  

      Rozumím. Ale prosím o zhodnocení vidle RockShock. Značka asi automaticky neznamená výhru, jenže jejich řady neznám vůbec…

      0 0
      • atty  

        XC30 je v podstatě nejzákladnější vzduchovka od nich, zakladní problém jsou celkem hubené a těžké nohy (může u těžších vah docházet ke „kroucení“ vidlice, funkčně je to prostě opět sice vzduchovka, ale základ (cenově, váhově, funkčně…).

        Jít cestou hodně „značkového“ rámu z nejlevnějších řad modelů je finančně i funkčně nesmysl na druhou – u rámů od Spešlu, Canonu, Treku… platíš hodně velkou provizi za tu nálepku, rámy nejsou ničím vyjímečné v téhle kategorii.

        Ano, tyhle firmy umí udělat špičkové rámy a špičková kola, ale v úplně jiných cenových kategoriích.

        Pokud tomu nerozumíš (co můžeš použít za součástky, jak budou kompatibilní k rámu a vůbec kolu) a neumíš si to sám vyměnit (což není žádný problém – nikdo neumí všechno a na techniku nemusí být zrovna odborník), tak bych se na to tulem vykašlal a koupil slušnou neznačkovou „hotovku“, nebo si dojednal poskládání od stavitele (ale to je tak s dodáním na podzim).

        0 0
    • Rychlej turista  

      Já teď dělám (chystám se dělat) něco podobného.

      Chce to už mít přece jen nějaké zkušenosti (a i tak jsem hned narazil na problémy – jak u vidlice, tak u sedlovky) a nehledět přitom na peníze. Ono to stejně ve výsledku dopadne tak, že postavím úplně nové kolo :-D

      0 0
    • Bike-o-Noor  

      Fajn. Jsem spokojenej s touhle diskuzí. Díky.

      0 0
      • Lišák  

        Pokud se zeptáš jako normální člověk, tak s diskusí budeš spokojen. Pokud se zeptáš jako pacient – viz Tvoje téma s Orlem, bude to diskuse jako s pacientem.

        0 0
        • Bike-o-Noor  

          klidně si moralizuj, mám to v rodině.

          Ale vážně: fakt mi to neva, klidně mi hlavu šamponuj, nezanechá to ve mně žádné větší emoce, jsem na to zvyklý, jen jsem tak ňák doufal…že tu není moje tchýně. Tak nic…

          0 0
          • gersa  

            Číslovka s Pozemšťanem si založili společné alter ego?

            0 0
            • Bike-o-Noor  

              jéžiš! já se snad stanu závislákem na zdejším fóru. Něco jsem sem tam zkusil jinde, většinou je to dost mrtvé, ale vypadá to tak, že bajkování fakt lidi baví. To je skvělé. „Sem budu chodit“ (Kaiser jako herr Ditie v Obsluhoval jsem…)

              Mám vás tu rád.

              0 0
          • Lišák  

            Člověče – já nemoralizuju. Jen se Ti snažím vysvětlit, proč tady píšeš, že jsi s diskusí spokojen a v orlím tématu to vypadá tak, jak to vypadá. ;-)

            0 0
    • mr.antik  

      V téhle cenové kategorii, pokud vyloženě nejdeš po konkrétní značce/designu, bych volil rozhodně volil individální stavbu od někoho, kdo se tim zabývá. I pokud nějaké díly třeba máš, uričtě se dá dohodnout, než se drbat prodáváním/sháněním po bazaru.

      0 0
      • Bike-o-Noor  

        Hele, dík moc, že ses snížil na mou úroveň. Kamoš!

        Takže asi takto: objevil jsem kouzlo jízdy na superlehkých převodech a jelikož je realita jaká je (věk, zkušenosti, možnosti…), pošilhávám po živějších stavbách než teď jezdím. Takže připouštím i tu možnost výměny za „horší“ sestavu (stejně mi vidle jaksi klepe, nevím zatím. Je to Raidon-ka.)

        Jezdil jsem donedávna na jakémsi hybridním „treku“ (rám Kuwahara, silniční „obdélník“, 22´´, kola 26´´, pohon 3×7: talíř 48–38–28; kazeta 14–32, bez odpružení), ten mám ještě doma, přesedlal jsem na to, co mám v profilu – trochu jsem se vyjezdil – ale my hobíci…zkrátka mám pocit, že s 27,5´´ ještě učiním nějaké pokroky. Možná rychleji.

        Tož asi tak.

        0 0
    • Tencovozikmin  

      Nechces funglovku ram epica 2017 bylo by to v UH akorat cenu netusim jak se pohybuje.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.