Přidám svoje zkušenosti s úpravou dětského kola 20", pro jízdu v terénu a větší rozsah převodů.
Jelikož jsem odmítal dávat 15–20k za kolo s odpruženou vidlicí a převody 1×8/1×9, tak jsem se pustil do úpravy kola co má syn.
Aktuální kolo Giant 20" s pevnou přední vidlicí, otočným řazením 1×7 a šroubovací kazetou 14–28. Kliky tam byly 36T 140mm.
Syn měl 5 let, když začal jezdit.
První úprava spočívala ve výměně klik za 32T a 127mm z jiného kola a výměnu šroubovací kazety za Sunrace 14–34 (7p) a silniční pláště. To bylo loni hned po koupi kola. Jezdili jsme hodně cyklostezky a nějaké menší kopce kolem domu (není tu moc rovinka).
Pak letos chtěl nějaký upgrade (odpružená vidle) a občas nestihal do kopců. Měl jsem v záloze kliky 28T 140mm, ale pak na rovince jezdil pořád na 7 a neměl rychlost.
Takže jsem koupil novej zadní náboj na HG kazetu a přepletl jsem stávající ráfek. Má tam teď kazetu 11–36 (9p) ze zimáka co mi zůstala, kliky 28T 140mm a páčkové řazení Shimano 1×9 (jsem koupil nové). Rovnou jsem na temu koupil karbonové řidítka a sedlovku. Nové kvalitní pláště Schwalbe Little Joe 20×2,0 s kevlar patkou a latex duše (26g) z Temu. Povedlo se mi sehnat přední odpruženou vidlici Suntour Swing Shock na inzerát (1500 Kč), která má chod 20mm s pružinou a je jen o malinko težší než pevná vidlice. Jinak se mi řazení povedlo seřídit na přehazce Shimano Altus RD-M310 (8sp, max 34T), kde jsem vyměnil kladky za menší s ložisky pro lepší chod a B šroub naplno. Řetěz nakonec starší ze silničky 11sp, protože s 9sp to bylo hlučný.
Syn je nadšenej, do kopců lehký převody, gumy v terénu drží výborně, odpružení na polňačce akorát a páčkový řazení zvládá v 6 letech úplně parádně. Tak doufám, že do zimy ještě něco najezdíme.