• Juklicek

    Zdravím, mám na kole dvojpřevodník 2*10 vpředu 38 a 24 zubů, ale na rovinkách mi ta 38 celkem nestačí, a tak uvažuji o upgradu na 42 nebo 44, ale otázka zní bude to vůbec možné, případně budu tam moci nehat tu24, nepo ji úměrně tomu také zvýšit?

    0 0
    • Smazaný účet  

      38z nestaci…bezne jezdis po rovince kolem 50Km/h?:)))

      0 0
      • pellsroot  

        Občas mi nestačí ani 42z

        0 0
      • postman79  

        Si nedokážu představit, jak se šlape 50km/h na převodu 38×11. Já z kopce při této rychlosti na převodu 50×11 už nešlapu, nejsem křeček ani veverka.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Jak krecek je to na 26" kole pri 32/11…pro 38z to vychazi na 120rpm, coz je uz rychle…ale proto jsem se ptal, zda bezne potrebuje jezdit 50km/h. Pri 38z a 100rpm je to krasnych 40kmh…kdo z BG na MTB kole jezdi dlouhe useky stabilne na 40km/h?:)

          Pro prevod 50/11 jses nekde na 90rpm…pokud neumis vytocit ani tohle, mel by ses na sebou zamyslet…

          0 0
          • Vilém  

            Ma 29", tam bych rekl, ze je 38z prevodnik az az. Ale nekdo kdo rad jezdi kadenci 60, tomu to proste nevysvetlis.

            Kamos na 26" kole mel nejvetsi pilu 42, musel kvuli tomu vymenit kliky, protoze se 44z to lip jede z kopce. Kdyz jsem mu spocital, ze to pri stejne kadenci dela nejaky 2km/h, rozumnej nic, tak ho to vubec nezajimalo a kupoval novy XT kliky.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Kamos chtel koupit kliky, nejake cisla ho nezajimaly:D

              Ja jezdil chvili 34z pilu, ale pak mi vadil skok na 22z prevodnik…tak jsme dal 32, po rovine jezdim pohodlne kolem 23–26Km/h a neresim…no pravda je, ze mne obcas trochu mrzi hoblovani poslednich trech pastorku (na 11z vlastne skoro nejezdim)…ale tak takovy je zivot…

              Na 29" je to jeste vetsi sranda, to musi jezdit jak baba s nusi do obchodu:)

              0 0
          • postman79  

            Tak jsem se nad sebou zamyslel :) Což o to, vytočit to vytočím. Jen většinou 50×11 používám s mírným větrem v zádech na rovinách, kdy to chce jet 40km/h pro mě přijatelnou frekvencí.

            Jinak docela chápu rozčarování lidí, kteří si koupí v dnešní době horské kolo s 1 nebo 2 plackou a diví se, proč to nejede po asfaltu. Jasně, je to horské kolo a patří do terénu. Jenže pro mnoho laiků horské kolo dříve představovalo všestranného pomocníka, který ujede i ten asfalt i vyjede ten nejkrutější kopec v okolí.

            0 0
            • Smazaný účet  

              no…cca 75rpm…pocet placek neni problem…kdyz vis, co chces…95% lidi to nevim…a stejne je to s primarnim urcenim kola …

              0 0
            • MlokCZ  

              Tak s dvouplackou není co řešit, tam je rozsah opravdu velký. A právě, že to pořád představuje všestranného pomocníka. Do větších rychlostí to může nestačit jen někomu, kdo točí nesmyslně nízké kadence a i ten si tam může dát prostě ty dvě placky větší.

              I když bude na 29" dvojplacka 36/26 (což bych si dal třeba já s kazetou 11/42), tak to máme při 90ot./min (nic vysokého na rovinku nebo mírný sjezd, sám nemám problém točit dlouhodobě 100ot./min) rychlost 40,5km/h. A to je na bike až až i pro všestraného pomocníka.

              Mám na HTčku 3×10 s 22/30/40 + 12/36 (totožný rozsah jako 2×11 36/26 + 11/42, jen mám o malinko lepší odstupňování) právě proto, aby bylo kolo všestrané a měl jsem dostatečně těžký převod na rychlejší přesuny i do mírných sjezdů.

              A sám mám rychlostní limit na 40/12 (stejné jako 36/11) 45km/h dlouhodobě (dlouhodobě je to samozřejmě jen v případě, že jsou na to podmínky, takže to často nebývá, ale už jsem měl možnost takhle jet 20km v kuse, celý úsek byl rovnoměrně cca 1–2% klesání a celé jsem se vezl v háku za výkonějším – i tak jsem jel těsně nad ANP) a 55km/h krátkodobě (tzn. do cca 1 minuty pokud k tomu jsou zase podmínky, kde na tu rychlost můj výkon stačí).

              A co se týká jednoplacky, tak tam je to samozřejmě horší a platí to jen pro Eagle a ještě i u něj je to na hraně (Eagle má 500% rozsah a ta zmiňovaná dvojplacka má 530%, což znamená, že Eagle má o půl převodu menší rozsah).

              A oproti tomu třeba kdysi ježděných:

              • 3×8 s 44/32/22 + 11/28 je rozsah 509%, tedy to samé co Eagle a o chlup horší než 2×11
              • 3×9 s 44/32/22 + 11/32 je rozsah 580%, tedy o malý chlup větší než 2×11

              Pro 26" to bylo celkem rozumné, pro 29" je to posunuté do moc těžkých převodů, takže ani zmíněné 3×9 není pro 29" lepší než 2×11 (co se týká rozsahu).

              • 3×10 s 40/30/22 + 11/36 je rozsah 595% a to s vhodně těžkými převody pro 29". Tohle je tedy jediný případ, který o chlup překoná 2×11 (konkrétně je to jeden převod k dobru). A pro většiny jezdců už je to i zbytečné i pro univerzální kolo. Já potřebuju hodně velký rozsah a i tak cíleně mám kazetu začínající 12 pro lepší odstupňování. A těch 10% rozsahu co tím ztrácím mi vůbec nechybí (50km/h dlouhodobě jezdit nepotřebuju, těch výše zmíněných 45km/h bohatě stačí a i to využiju jen minimálně).
              0 0
              • postman79  

                No jo, jenomže ty s převodníkem v počtu zubů něco mezi mou prostřední a nejmenší plackou jsi schopen ukvedlat delší vzdálenost ve větší rychlosti než já na 50×11. Lidi, co si tu občas postěžují, že jim chybí zuby na asfalt, nespadají do tvé kategorie.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Ti co točí nízké kadence to celé jen posunou tím, že na dvojplacce jen nahodí o něco větší převodníky. A pokud jim nestačí ani to co tam ještě lze technicky nacpat, tak by se měli raději zamyslet nad tím, proč jezdí tak nesmyslně nízké kadence a něco s tím udělat.

                  Také jsem je kdysi točil, když to ještě nešlo jinak (třeba ještě na pětikolečku s jednou větší plackou), dnes už k tomu ale není žádný důvod. A není třeba hned točit 90–100ot./min, ale stačí kolem 70–80, tam už to v pohodě vyjde i do větších rychlostí když se dají o trochu větší placky na 2×11.

                  0 0
    • Patar  

      Trojpřevodník má své opodstatnění. Dvojpřevodník je „móda“, jčednopřevodník nesmyslemn

      0 0
      • kyl  

        Osobně na 26" nejdu pod 44 zubů na převodníku a klidně bych si to dokázal představit i u 29".

        0 0
    • rafyn  

      Přesmyk SH pro 2×10 zvlada rozdil 14 zubů. Při 42z = vyměna malé placky

      0 0
    • Mr.Dan  

      Máš tam 26, 29 nebo 27,5 (650b) kola? Na rychlym XC s 27,5 koly se mi osvědčila kombinace 42/28 vepředu a Sram XX kazeta 11–36, která má odlišný odstupňování než ostatní kazety, od 2. do 5. pastorku vždy o zub méně (začíná 11–12–14…). Ale je to taková knížecí rada, musel bys měnit jak placky a smyk, tak i kazetu, navíc za dost drahou. Nicméně pro mě je to takhle top…

      Na 29er AM kole mi stačí 36z placka a kazeta s klasickym odstupňováním, na XC s 29er koly bych ale taky preferoval 38 nebo 40z, zkrátka záleží na kategorii kola aneb jak je „rychlé“…

      0 0
    • Rice  

      Kdybys měl víc než 10speed, tak se to dá řešit taky použitím kazety s 10z nejmenšim pastorkem, což je imho lepší řešení než zvětšování převodníku. Ale výměna kazety, řazení a řetězu je dražší řešení a záleží na tom, jaký máš v okolí trasy. Nicméně co jsem na 27,5" vozil vpředu 38/24, tak mě štval velkej skok mezi převodníkama, když jsem shazoval na malou placku, tak bylo třeba zároveň odřadit cca 2 pastorky dolu, abych neměl moc lehkej převod (ale to by se asi dalo vyřešit změnou rozsahu kazety a převodníků).

      0 0
      • Vilém  

        Lepsi reseni? Za jak dlouho ojede 10z pastorek a za jak dlouho velkou pilu? Samostatne nejmensi pastorky sram prodava? Pokud ne, tak kolik stoji kazeta a kolik velka pila?

        0 0
        • MlokCZ  

          Samozřejmě je to mnohem horší řešení z důvodu co popisuješ. Ale přidal bych ještě další nevýhody řešení s 10z pastorkem. Získá tím dementní začátek 10–12–14. A ještě díky menší pile bude rychleji ničit řetězy.

          Když je to pro více pastorků než 10 (což by bylo i to řešení s 10z nejmenším), tak by dal 38/28 + 11/42 kazeta a bude to i bez toho problému velkého skoku na plackách jako by bylo na 38/24.

          0 0
    • budíček  

      ať se dívám jak se dívám…všichni chtějí být na MTB kolech co nejrychlejší…což postrací smysl samotného MTB

      0 0
      • SloM  

        Když chceš jezdit například do hor a máš je daleko, pak se těžké převody hodí pro přesun. Ti línější naloží do auta …

        0 0
      • Prasopes  

        MTB je o ježdění v přírodě, není tam nic o tom, že by se muselo jezdit pomalu:-) Občas se musí i na silnici, nebo po upravených širokých, nudných cestách, není od věci, když to přitom pěkně odsejpá:-)

        0 0
      • MlokCZ  

        Se mi líbí jak tady každou chvíli píše někdo o podstatě MTB. Chtěl bych vidět kolik takových pak opravdu jezdí na biku čistě jen terén a nic jiného. Tedy jak žádné přejezdy na teréní trase, tak mu začíná terén hned od baráku. A také nikdy si nedá ani jezdivější trasu na biku, třeba už jen pro vyhnutí se tunám bahna nebo sněhu v určitých částech roku (někdo na to může mít další kolo, ale takových bude menšina s celkové množiny vlastníků MTB).

        0 0
    • MiKED  

      co máš za kliky? uvažuju, že bych na svých X7 šel z kombinace 42/28 na 38/24…

      0 0
    • milan.v  

      Jestli ti vyhovuje silová jízda, OK, je to jen tvoje věc, ale problém bude s rozsahem, který nemusí pobrat přehazovačka, event. přesmykač, jak už tady padlo.

      Také jsem dříve (hodně let zpátky, ještě 3×8) jezdil silově a nestěžoval jsem si, ale dnes jezdím mnohem více frekvenčně a zpátky k silovému ježdění už určitě nepůjdu, tím spíše, že kolem mě takto už nikdo nejezdí, člověk je akorát dříve unavený, vyjede toho méně a méně a pro většinu to není na delší vyjížďku, to bych musel mít nohy profesionála.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.