• romadur

    Zdravím, mal by som otázku.

    Na biku sa mi urval, neviem akým spôsobom, závit jendej zo skrutiek držiacich kotúčové strmene, čiže mi vlastne predný strmeň drží iba na jednej skrutke a neviem čo teraz. Nechce sa mi kvôli tomu meniť celú vidlu, ale neviem akým iným spôsobom by sa to dalo riešiť.(Urval sa závit nie na skrutke, ale vlastne na vidle, takže mi tam teraz žiadna skrutka nedrží)

    0 0
    • skvedo  

      Opravuje se to takovýmito vložkami http://www.helicoil.cz/

      Vyvrtá se tam trochu větší díra, vyřeže závit a do toho se zašroubuje a zalepí ta vložka.

      Je to ale práce pro servis, raději to někam zanes.

      0 0
    • Labusch  

      Delší šroub a trochu lepidla, to samé dělaj v servisu.

      0 0
    • romadur  

      A nevedeli by ste mi niekto poradiť priamo servis, najlepšie v Bratislave? Volal som do kvázi najväčšieho, sportservis.sk, a povedali mi že také niečo vôbec nerobia

      0 0
      • pepek  

        Urob si sám , nebo skoč do autoservisu, tam to mívají.

        0 0
        • Markony  

          No ty helicoil moc nedrží parkrat povolíš a je konec , osbně sehnat závitovou tyč zkrátit na požadovanou deku a zalepit do vidly, a z druhé strany dáš matku a jeto .

          0 0
          • Specík  

            Já mam zase s vložkama Helicoil v hliníku dobrý zkušenosti, vložky drží obstojně, závit drží líp jak origo hliníkovej :) Už jsem závitů opravoval kvanta – ne teda na bajkach, ale převážně na motorech.

            I v místech s častým povolováním/u­tahováním vložky pořád drží.

            0 0
    • bathed  

      Reversní postup:

      1. kus závitové tyče
      2. kvalitní odmašťovadlo
      3. kvalitní lepidlo třeba

      toto či jakékoliv jiné lepidlo na kov

      1. šteft a díru odmastit
      2. šteft natvrdo do vidlice zalepit
      3. smontovat tak, že na čouhající čep který si zkrátíš opatrně podle

      potřeby dáš všechny podložky a nakonec matku

      Jednoduché a rychlé řešení

      0 0
        • bathed  

          výsledek bude moc jiný? :-)

          0 0
        • bathed  

          teď na to koukám – bude. Takže když strhneš v díře M6, dáš tam červa M5 asi proto, aby tam bylo tak nějak víc místa na to lepidlo :-)))) … Mazané!!! :-)

          0 0
          • pepek  

            Představ si, že existují i šestky :-)

            0 0
            • bathed  

              a proč jsi dal odkaz na pětku?… No a teda – jaký propastný rozdíl je v tom, použít byť ubroušený kus šestky šroubu či tohoto převratného po dvou stovkách baleného červa z Fabory? Vysvětlíš mi to? – je to to vybrání na imbus (gramy)?

              0 0
              • jIrI___  

                To jsou dotazy jak od děcka z mateřské školy.

                0 0
                • bathed  

                  No já to právě nechápu – takže synek se zeptá a dva dny mu tu dav tlačí helicoil, což je do té drolící se slitiny na spodních nohách, navíc v tom subtilním nálitku na třmen hotová sebevražda. Já tohle už byl párkrát nucený na motorce použít a vyhýbám se tomu jak čert kříži – on je totiž do té „zvětšené“ díry potřeba vyřezat speciální atyp závit ve kterém se ten helicoilí zkroucenec zalomí a pak se to chová jako M6 díra… Takže já tu nahodím myslím jediné schůdné řešení, které zaručeně zafunguje a místní estéti okamžitě začnou přehodnocovat a vypomáhat „lelegantnější díly“… Miluju to tady! :-)))) CML by zblednul před tím zadržovaným kvantem inteligence, jež tu dříme! :-)

                  A tak se tě zeptám znova – mysli si, že jsem z mateřinky – v čem je ten červ (byť M6) lepší než kus závitové tyče M6 či kus ubroučeného šroubu M6. Díky!

                  0 0
                  • Vilém  

                    A toto reseni jsi taky nekde obslehnul?

                    0 0
                    • bathed  

                      obšlehnul? Asi nerozumím.

                      0 0
                      • Vilém  

                        Nic se nedeje, chyba z moji strany, jako bych nic nenapsal.

                        0 0
                        • bathed  

                          No podívej: takový motor na závodním enduru či motokrose máš za sezónu rozházený kolikrát i pětkrát. Kameny na kolečkách v převodovce, sem tam zub, řadící vidličky, tyčky vidliček, pak tak jednou za sezónu ojka, … Tohle je půlení, ale takový dekl na spojce sundáváš častěji než ponožky… Měl bys používat momentový klíč, ale jak když dojedeš do depa, nefunguje ti spojka, motorka je od blata že se ke šroubům musíš nejdřív prokopat? Máš 15 minut na opravu a přezutí kol, jinak nestíháš uazvřené parkoviště a druhý den se nesvezeš… Takže to rveš jak ti to přijde pod ruku. Ty díry (závity) ve hliníkové slitině či magnéziovém deklu hoří. To je fakt…

                          Já sic většinou mívám nové motorky, ale taky jsem na to za těch 30 roků co se v tom hrabu párkrát narazil… Tak jak? nový blok za 15? … To víš že bastlíš jak to jde!!!!! Helicoil je super, ale stejně nejde použít tam, kde je 2–3mm tlustá stěna. Tak jak jinak? – když dokážeš na druhou stranu dát nějakou na soustruhu upravenou matku na utažení, tak tomu motoru touhle prasárnou (nic jiného to není) prodloužíš život… A když jsem četl trabl synka z Blavy, tohle mně napadlo okamžitě jako první, protože tohle tady zafunguje na 100%!

                          0 0
                  • kubad  

                    je rozdil mezi lepsi a elegantnejsi :-)

                    kdyz uz nic jineho tak pri dobrem mereni odpadne rezani a bude jednodussi montaz, i kdyz to u zavitove tyce vyresi dve matice

                    .

                    0 0
                    • bathed  

                      ten kousek šroubku si taky zkrátíš přesně nebo ne? :-))))

                      0 0
                      • kubad  

                        dobre tak si kup zavitovou tyc a delej si to jak chces, ja bych si koupil cervika :-)

                        vysledek bude stejny

                        0 0
                        • bathed  

                          já ten trabl ale nemám! :-))))… A na červíky bacha. Ty se většinou dělají tak nějak měkší, protože by se měly „rozplácnout“ – používá se k opačnému spoji než šroubek (tah)… Já bych naopak šáhnul po něčem, co bude mít zvýšenou pevnost v tahu: když tohle totiž přetáhneš a ukroutíš, asi už se ta spodní noha nebude dát opravit…

                          0 0
                          • pepek  

                            Ale no tak. . . . .

                            0 0
                            • bathed  

                              ano?

                              0 0
                              • pepek  

                                Měkký inbus už z principu asi nebude a že bys ho ukroutil v tom ementálu?

                                0 0
                                • bathed  

                                  Popravdě? – nevím. A dobrovolně na své vlastní vidlici bych to s prominutím nezkoušel… Takže bych určitě použil něco co nezrezne (neslepí se s matkou), něco o má prokazatelně nejvyšší dosažitelnou mez v krut a v tahu – napadá mně běžně prodejný vysokopevnostní imbus. Čep bych si upravil přesně na potřebnou délku a to co bude vlepené ve stržené díře bych si asi ještě upravil vrypy na brusce, aby se mělo to lepidlo kam „vmáčknout“. Velmi pečlivě bych to odmastil a namíchaným lepidlem zalepil do odmaštěné díry. Stoprocentně bych si v tom polotekutém stavu očistil od případného lepidla trčící závit. A potom bych rozhodně nespěchal a dodržel jak to jde psané tuhnutí (100% za 48h u monolithu). Závit bych rozhodně pořádně namazal něčím, co netahá vlhkost, abych pak neřešil „zažranou“ matku a následně si to neukroutil nebo nevykroutil, až to budu po půl roce demontovat… Tak takhle bych to s laskavým svolením udělal já. Může být?

                                  0 0
                                  • pepek  

                                    to ale potom nestíháš uzavřené parkoviště a druhý den se nesvezeš. Doporučuju červíka :-)

                                    0 0
                                    • bathed  

                                      tyvoe, já nikdy štefty před UPéčkem nelepil :-) Ani nikoho takového neznám :-)

                                      0 0
                                      • pepek  

                                        Naši bývalí orlíci, mnohokrát zlatí Mašita a spol. by v limitu vyměnili aji převodovku :-) Teď už je to slabota.

                                        0 0
                                        • bathed  

                                          Řeknu ti velké tajemství: na šestce 02 jsem byl v křoví pár km od jablonce účasten situace, kdy během 15ti minut zbyl z původní motorky reprezentanta ze značených (nevyměnitelných) dílů jenom rám a přední kolo :-))))) … Nakonec to bylo jedno a zbytečná snaha: Michalíkovi se o pár kiláků dál sypnul VOR tak, že bylo zameteno a od prvního dne chyběl Kotrla…

                                          0 0
                                          • pepek  

                                            Ale to přece není tajemství. Já jsem v křoví nebyl, ale všeobecně se to vědělo, že už Jawa dělala v lese přímo generálku, zatímco rider jel na jiný motorce. Ovšem naši kluci byli vždy mechanicky šikovnější, to je asi jistý. Škoda, že dnes o enduru nikdo neví a MX znají lidi jen jako cirkus v hale.

                                            0 0
                  • jIrI___  

                    Podle mě je ten závitový červ podstatně lepší v tom, že nemusíš nic řezat či pilovat plošky pro klíče, prostě je s tím míň drbačky.

                    0 0
                    • bathed  

                      ale ty přece žádné klíče nepotřebuješ!!! Ty potřebuješ aby ti tam kdes měl díru trčel kus závitu na který třmen a podložky nasuneš a stáhneš to matkou. To je celé! A při výrobě toho řešení to tam nasuneš i prsty… Tak se zas nebalamuť…

                      0 0
                      • jIrI___  

                        Tak jo, přesvědčils mě.

                        0 0
                        • bathed  

                          Ale to zas jako jo! To já ocením… jenom mám strach, jestli se v tom ten chlapec neztratí, když to tu bude číst :-)))

                          0 0
              • pepek  

                No dobrá, neměl jsem brejle. Nemusíš nic řezat, šáhneš do krabičky, našroubuješ a hotovo. Ale to je jedno.

                0 0
              • Vilém  

                Treba proto, ze nebude v tom řezu reznout.

                Teda pokud jsi nezamyslel nerezovou zavitovou tyc.

                0 0
                • bathed  

                  Konstruktivní! Mohla by ta tyčka být i vysokopevnostní a matička s teflonem, co? (bez ironie!)

                  0 0
      • obda  

        Ciste spekulativne, kdybych neco podobneho potreboval v busoucnu resit. Ten Monolith je drahej jak prase a na jednu opravu se nevyplati. Da se pouzit neco levnejsiho, treba nejakej epoxid?

        0 0
        • pepek  

          UHU plus300 nezklame a skoro nic nestojí.

          0 0
        • bathed  

          Těch lepidel je hromada… Monolith je super v tom, že nezkřehne a ten slepenec je spíš měkký a strašlivě houževnatý. Ekvivalenty určitě jsou, ale já je nehledal. Máš recht, že je toho objemově moc… Nevím jak ti poradit :-(… Možná se odrátit na někoho komu prodáváme. Odkud jsi?

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.