• jeffozz

    Zdravím. Chtěl bych poprosit s výběrem full trail biku do max. 80k. (to už je opravdu strop). V tomto segmentu cyklistiky se moc neorientuji, nemám zkušenosti s jednotlivými komponenty ani jednotlivými koly. Samozřejmě bych rád jednotlivá kola minimálně prohlédnul, popřípadě projel, proto pokud je zde šťastný majitel některého z nich a byl by tak hodný a nechal mě svůj bike prohlédnout na živo, budu jedině rád. Můj požadavek je univerzální kolo, na kterém budu schopný sjet trail, ale ujet i delší výlet. Univerzální protože zkrátka nemám rozpočet na více jednotlivých kol. Dříve jsem jezdil freestyle bmx a trail kola jsem vybral, že se chci občas i trochu pobavit, proto prosím XC kola jako doporučení nechejte stranou. Chápu, že můj výběr je docela pestrý, ale po pár dnech studovaní jednotlivých kol to jsou modely, který mi příjdou jako value for money volba.

    RM a jeho Blizzard. Je lepší vzít tento model 2019 nebo počkat na model 2020 ve verzi 70–29? Rozdíl cca 10 tisí a osazení SRAM vs. Shimano. Jak jsem psal nemám žádné zkušenosti s komponenty a nevím k čemu se přiklonit.

    ROCK MACHINE Blizzard TRL 90–29 (2019)

    BLIZZARD TRL 70–29 (2020)

    Další v mém hledáčku se objevil Canyon Neuron ve verzi 2020 v Carbon verzi a to konkrétně CF-8.0.

    Canyon Neuron CF 8.0 (2020)

    Poslední jsem vybral Canyon Spectral CF 7.0. Je mi jasné, že toto už je na hranici Endura a možná na moje ježdění zbytečné, každopádně jako člověk, který jezdil dřív fbmx cítím v tomto modelu právě větší porci zábavy na úkol té „univerzálnosti“. Spectral je taky zatím jediný model který mohu reálně vyzkoušet v AL verzi.

    Canyon Spectral CF 7.0

    Nebráním se žádnému dalšímu tipu pokud možno vždy objasněno s pozitivy a negativy. Zatím se nejvíce kloním k RM i kvůli ceně. Děkuji za případnou pomoc s výběrem.

    • MirosPikos  

      Hlasuju za neurona v modré barvě! Líbí se mi a určitě to pojede na trailech jako vítr. Jen bych se bál toho, že ti to najednou bude málo a budeš chtít víc zdvihu. Na druhou stranu, odkodrcat se s tím dá klidně i DH na Klínovci :)

      • waltari  

        +1

        • Pavlos_S1  

          Ten tvůj nick mi připomněl, že jsem je dlouho neslyšel. A na Brutalu jsem byl naposledy tak před 10 léty.

          • waltari  

            Nedávno tady byli s Dog Eat Dog v Meet Factory……dobrá akce. ;-)

      • Mereck  

        Budu hlas z druhé strany.

        Už třetím rokem se vozím na Nervovi. Taky mi říkali, že za rok budu chtít více zdvihu, ale zatím se tak nestalo. Fakt mám pocit, že kdybych musel koupit nové celopéro, kupoval bych zase něco na 130/120 nebo 130/130 zdvihu. Mně to dává hrozný smysl.

        Nechci tu s tebou nesouhlasit, jen dávám názor z opačného konce. Z výběru bych klidně šel do toho Neurona. Samozřejmě v modré :-)

    • bimjeam  

      Neuron

    • novas752  

      Za 80k bych radši koukal po lépe osazených hliníkových kolech, na blbnutí v terénu se zamě hlavně na odpružení, brzdy a kola.

      • jeffozz  

        80k je opravdu hranice a můj problém je, že se v jednotlivých komponentech moc nevyznám. Konkrétní tip tedy do 80 tisíc?

        • novas752  

          Nejprve bych začal upřesněnim kategorie a požadavků na to kolo = nějaká si půjčit a vyzkoušet. Nemusí to být přímo kandidáti na koupi, jen pro představu o dnešních možnostech co jaká kategorie nabízí, testovací kola má spousta větších značek, stačí přijít do obchodu a zeptat se, nebo tam napsat/zavolat. To jak to jede v lehkym terénu a po asfaltu je daný hlavně pláštěma – těžké a měkké trail/enduro pláště s agresivnim vzorkem nejedou, jestli to má zdvih 130 nebo 150 už je skoro jedno, tlumič zamkneš, vidlici při pohodovym tempu neřešíš a jedeš.

      • Sistematicx  

        Hmm hmm, ac vetsinou meles voloviny tak tohle je hodne slusny.

        Na trail to ma ale pomerne ultimatni gumu DHF DHR v maxxterra ac bych tekl ze pro trail zbytecnou. Kdyz chce jezdit i delsi vylety. Nahodit vic jezdive gumy a tohle schovat je to hodne v klidu.

        Bohuzel ale to ma pres limit lehce. Stranky BD rikaji 3044€

        • ufoncz  

          +1

          Nevím, jak ten rám, ale komponenty v té ceně supr.

          Neuron mi se svou geo přijde trochu moc XC.

    • Pavlos_S1  

      Neuron patří do kategorie 3. To u Caňourů znamená, že můžeš skákat z max. 60cm. Spactral by měl myslím patři do kategorie 4. Takže větší skoky a tím asi i větší zábava, když to umíš a nebojíš se :-)))

      Ale zase Neuron je takovej univerzálnější a řekl bych i vhodnější na delší výlet. Ale co znamená delší? To je relativní.

      • MirosPikos  

        Relativní jsou i ty výšky skoků.

      • DJRabbitcz  

        To bych zas netvrdil, mám neurona CF 9.0 a větší skoky zvládá úplně v pohodě a to vážím cca 105 kg s výbavou.

        Na celodenní jízdy fakt super bike i to 2×11 mi vyhovuje víc, využiju všechny převody.

        • DJRabbitcz  

          Jezdil jsem Rychleby, Kopřivná, Bielsko a nemůžu si na nic stěžovat.

          Celodenní štreky po turistyckých steskách cca 100 km taky s přehledem.

          • ceo  

            Tomu nevěřím. Resp. věřím, pokud jsi jezdil modré flow traily.

            Dziabar, DH+, Kamienolom, Gondola – tam byl na hranici použitelnosti předchozí Spectral EX, i Remedy 29. Sjet se to dá, ale takový bajky tam trpí a je to hooodně nad jejich určení. To bys to musel snášet, aby sis nemohl stěžovat, jinak jsi musel cítit, že to už není ono, že to chce víc zdvihu, položenější vidlici a pár set g na rámu navíc.

            To samé Kopřivná – Fun trail – jasný, tam OK, ale Downhill a trail vlevo od lanovky (z pohledu zeshora) stejně jako Gravity line- tam jsou sekce, kde takový bajk to zase sjede, ale evidentně to je už přes zónu jeho určení.

            Rychleby v pohodě celé.

            • DJRabbitcz  

              Tak samozřejmě že to kolo není určený na DH, ale na modrý flow a většina červených trailů v pohodě. Rocknrola super, Cygan v pohodě,Gravity line byl už tvrdší oříšek, párkrát jsem šel na hubu :)

              Černý občas zkusím, ale spíš to sjedu vedle kola než na něm :D

            • TheJD  

              Gravity na Koprivne uplne v pohode jak na Neuronu, tak na Remedy.

        • Pavlos_S1  

          Ale jo, on to zvládat bude, ale jak dlouho? Tady prostě věřím výrobcům.

    • well  

      Ten Radon je moc pěknej.

    • Jiří999  

      Nejspíš bych šel do spectrala pokud si jezdil bmx tak ty muže chybět nějaké to skákání na trailech. Za ušetřené peníze můžeš dokoupit potřebné vybavení. Pokud nepotřebuješ závodit na cyklostezce tak klidně výlet 80 km bude v pohodě.

      https://www.canyon.com/….0/2230.html?…

    • ceo  

      Při skillu z BMX lze očekávat rychlý a odvážný progres. Zkusil bych ukecat slevu na tohle https://www.pepebike.cz/…tribrna.html?…

    • petul  

      Co YT Jeffsy CF Comp? A podle preferencí 27,5 nebo 29. YT Jeffsy

      Určitě tam v dohlednu opět naskočí nějaké slevy a odpružení o 2 řady lepší, než na vybraném Canyonu.

      Sám jsem pořídil v září během slev YT Jeffsy CF Pro 29. Rozhodoval jsem se mezi YT Jeffsy a Canyon Neuron. Zvítězila progresivnější geometrie. 5h výlety v pohodě. Do kopce jede hodně dobře a z kopce parádně.

    • joska  

      Geometrie novyho Norco Optic vypada celkem zajimave. Otazka za kolik to budou prodavat u nas. ZKus se preptat.

      https://www.norco.com/…on/optic-c3/

      • Atilla  

        Jo optik, nebo levnější Fluid. Bracha má fluid FS1 a je to super kolo. Teď nabízejí i lepší osazení.

    • bimjeam  

      Ešte tu chýba commencal meta

    • dedek55  

      Ahoj …zkus se kouknout na Ghost SLAMR 6.7 AL – Jet Black / Urban Gray .

      Kámoš ho vlastní a je max spokojený.

    • pumpy  

      cau,

      take pokoukavam po nejakem trail biku a kdyz bych vybiral tak bych asi zaradil mezi kandidaty Neurona a Transition smuggler – jel sem na nich n koprivne a oboje dve zabavna kola. a mrkl bych se i na Giant trance a moje srdcovka ibis ripley (ale tam to bude asi nad tvuj limit uz).

      Neuron jel krasne do kopce, vyjezd nahoru s nim byl super. Dolu uz to byl takovej prumer,

      Na Smuglerovi to bylo horsi do kopce, ale ten fun faktor se me moc libil a vykouzlil me na tvari rohlicek :D ale je fakt ze sem mel pujcenou tu nejhorsi verzi a na muj vkus to bylo celkem tezke kolo, ale jelo hezky.

      • Nutribird  

        Zrovna Trance 2020/ 29 má model za 80 k celkem slušně osazený. Shimano XT 1*12, čtyř písty brzdy. Myslím, že by nebylo třeba nic měnit. Pokud mám ovšem dobrou představu co do teď jezdil. Bude tomu kolu dávat čočku mnohem větší než jiní.

    • Nutribird  

      Pokud jsi na nějaké úrovni v tom co jsi do teď jezdil, nebudeš se toho bát a lehký trail bike rozštípeš.

      Proto věřím, že se k tobě hodí něco na po mezí trail/ enduro 36 vidle. Ten postovaný Radon nebo YT. Hlavně musíš vědět ty jak na tom si a na co máš hlavu. Kam tě pustí, ale věřím, že tebe pustí hodně daleko.

      • sis  

        Myslím, že se ty kola trošku podceňují. Přece na traily nutně nepotřebuje 36vidli a 150+ zdvihy. To pak snad ani není zábava.

        Jezdim v beskydech, chrti váhu nemám a že by moje Kona nějak trpěla si nemyslím. Skoky nevyhledávám, ale určitě to kolo nijak nešetřím. Echt rozbité pasáže jedu holt více s citem a limit je technika, ne kolo.

        Za mě z těch kol neuron.

        • novas752  

          Stejně jako některým dalším mi přijde, že někdo s bmx minulostí skoky rozhodně chtít objíždět nebude a Neuron prostě na skákání neni (rozuměj ne že se na tom skákat nedá, ale dlouhodobě to bude akorát to kolo likvidovat).

          A dlouhé výlety se úplně vklidu dají objet i na těžšim kalibru než je Neuron.

          • sis  

            OK, ale píše trail bike… Trail bike já osobně vnímám jak xc na steroidech. Ale je to asi dost individuální.

            S bmx minulostí asi bude umět případný lehčí dropik zvládnout tak, aby meterial netrpěl.

            • krabica  

              Jenž teď je jiná doba, moderní traillbike je low and slack tedy minienduro s hlavou <66° viz Transition Smuggler, Whyte S-120, T-130… Ty kola podle mně v poho snesou menší skoky, akorát nejsou vhodná do bordelu.

              • MirosPikos  

                Tak bordel mohou zase pořešit plus size pláště, ne?

                Ale je to přesně jak píše novas, každej si pod trailem představí trochu něco jinýho. Na druhou stranu, dá se to jednoduše popsat. Chci jezdit něco jako RS, bude mi stačit Nerve. Chci jezdit bajkpark typu Klínovec, včetně DH? Bude to chtít nový Enduro nebo obdobné mašiny. Přičemž jasně, jde to odjet na čemkoliv. Ale užije si to normální smrtelník na kolek tomu určeným.

                Jinak to že autor jezdil BMX freestyle vůbec nic neznamená. Naopak, by to klidně mohlo znamenat že bude budou svědčit nižší zdvihy, bude mít čistý styl na dopadech, odhad a kolo nebude tak trpět. A nebo taky ne :)

              • ceo  

                Smuggler je dost extrémní bike. Spíš nizkozdvihové en­duro

                Ty nálepky dnes strašně klamou. Dokud to bylo XC, Allmountain, DH, FR, byl klid. Teď se Allmountain začal dělit na trail bike a endura a je v tom bordel.

                IMHO je takový průměr dnes FuelEX – 140/130, 66 HA a od toho jde jít na obě strany ve smyslu zdvihů, ale i odolnosti. smuggler má menší zdvihy, ale je odolnější. Tallboy nevím jestli odolnější, ale schopnější i na nižších zdvizích. Occam podobná, Rip9 na tvrdíš, Meta TR při stejných zdvizích větší shredder apod.

                V podstatě může tazatel vybírat mezi čímkoliv mezi 120–150mm a hlavně kolama/ plášti to posune víc k DH nebo víc k XC.. Univerzální jsou v tomto rozmezí svým způsobem všechny bajky, jde jen o to, z jakého bodu bude startovat. Samozřejmě Smugglera o moc víc k DH už nepřihne a Sentinela zase do XC módu bude dostávat taky blbě.

                • krabica  

                  Dnes je takový výběr, že je těžké se v tom vůbec zorientovat a pak ještě něco vybrat, aby seděla geo, způsob použití, cena, vzhled, nedejbože preference komponent, nakonec stejně zbude z té fůry jen pár kol, ale prokousat se tím… :-)

                • suslos  

                  Hehe, jen se tu do toho vložím trochu OT. Na podzim sem měl postaveného Smugglera se 160mm vepredu, Klinovecke DHcko nebyl problem a brzda kola jsme byl já a kamose na Sentinelovi jsem nechal za sebou. Limit byl na německým ilegalu, kde to proste těch 120 vzadu nepozralo a byla to vzadu slušná tancovacka :))))

            • novas752  

              Problém je v tom, že si pod pojmem trail každý představí něco jiného.

              • Davidakta  

                Novas to vystihl úplně přesně. Není trail jako trail a to že chlapík jezdil na bmx neznamená že vyhledává létání vzduchem

              • jeffozz  

                Vyložene někde dropovat nechci. Neříkám, že se někdy neproletím, ale spíš ve smyslu odraz a hladký dopad do svahu jako například v bikrosu. Dropům na rovinu se budu vyhýbat. Chápu, že vždy to netrefím a trasy jsou různé, ale vyhledávat nutně surovou jízdu nebudu. Proto píšu univerzální a nechci festovní Enduro/DH stroj, protože na tom chci najet někdy třeba 80km s přítelkyní. V podstatě si to chci osahat. Pokud by mě to časem táhlo do větších extrémů uzpůsobím tomu bike, a tím nemyslím nějakou přestavbu, ale klidně i výměnu za jiný model. Tohle vše se samozřejmě časem může změnit. Nyní hledám opravdu univerzálnost a poměr ceny/kvality. Zatím se nikdo nevyjádřil k tomu Rock Machinu, kde jsou zdvihy 140/140 což je více než Neuron. Nejel jsem ho zatím, ale dle recenzí na mě působí jako dobré kolo za ty peníze.

              • jeffozz  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        • ceo  

          Tohle jsem tady psal často, ale pak musel názor poopravit. Je to o tom, kde a jak člověk jezdí. Pokud člověk jede opatrně, vybírá stopu, stačí i lehčí a nižší zdvihy, lehčí pláště. Naopak kdo to tam „nasere“ až ráfky cinkají, bude na stejnou trasu vhodnější opak. Jak ale technika pokračuje, vznikají traily, kde je potřeba to tam nasrat, nebo sejít pěšky… A určující jsou parťáci. Mezi enduristy s 1 kg plášti (a odpovídajícími schopnostmi) nebude trailbike stačit, naopak mezi chrty bude EN moc.

          Ten mix si musí každý určit sám.

        • Nutribird  

          Máš úplnou pravdu, ale pokud tu techniku nemáš, musíš počítat s tím, že mu dáš víc než je zdrávo a můžeš to kolo poškodit. Vůbec pokud třeba víš, že se chceš posouvat více k lehčímu enduru.

          Na facebooku je stránka Giant Trance, co tam těm kolům někteří naloží je neskutečné. Pak jsou tam také takový co jsou strašně zklamaní jejich kvalitou, ono to prasklo. Však to není enduro na 5 m polety, ale když to umíš zvládne to. Jeden špatný dopad a měl si kolo. Taky pravda ne ?

          Jinak zde již postovaný Radon má i lehčí verze a Alu verze, vše vychází za velice solidní peníze, ale u nás asi nevyzkoušíš. Zrovna novas752 na jednoho z nich i koukal nedávno.

          https://www.radon-bikes.de/…-cf-90-2020/

          https://www.radon-bikes.de/…on/bikegrid/

          • sis  

            Mě se prostě jenom zdá, že dneska jsou buďto xc bajky nebo pak enduro/am. Když se někdo zeptá na trailbike, tak jak to nemá výše zmíněné proporce, tak to skoro ani není full:)

            A ano, každý si pod trailem představí něco jiného. Pro mě osobně jsou to lesní pěšiny, ale nutně na to nepotřebuju takové kladivo. Stejně jako se na enduru dá udělat 100km výlet, tak naopak i ten lehčí am zvládne těžší věci. Záleží k čemu jezdec tíhne víc a jestli má víc fyzičky nebo techniky.

            • novas752  

              Přesně tak, XC i Enduro je tak nějak jasně definovaný ze závodů, kategorie trailbike a allmountain se tak nějak plácaj mezi tim a nikdo neví co to vlastně je. :) Poslední dobou ale hodně „trailbiků“ směřuje spíš k tomu enduru – dlouhé rámy, hlavy pod 66–67°, kratičké předatavce, větší BB dropy…

              • obda  

                Taky mám trail jako lesní pěšiny, na kterých jsou občas kořeny/kámeny, a občas vedou i prudší cestou z kopce. Nicméně stále pěšiny. Ale poslední dva roky je podle výrobců trail=enduro light. A nebo v tom mají bordel a říkají trail obojemu (například Canyon má v kategorii Trail jak Neuron – moje pojetí trail-biku, tak Spectral – enduro light; dá se na něm i trochu skákat).

                • sis  

                  Vím, že to výrobci tak maji. Jenom mi pak ta trail škatulka připadá zbytečná. A každý kdo se pta na trail bike tak je mu doporučováno en bo zdvihu neni nikdy dost.

                • Atilla  

                  Tak to co popisuješ je dle mě XC.

                  • obda  

                    Může bejt, může bejt. Za mně je XC to, co se jezdí na maratonech. A odpovídající kolo ve FS má zdvih ± 100 mm.

                    • theedge  

                      Jenomže to co je pro výrobce XC a Trail neurčuješ ani ty ani podmínky lehkých pěšinek v malé České republice.

                      Podívej se jaký XC se jezdí na svěťáku a jaký traily ( často divoké turistické chodníky v divoké přírodě ) se jezdí ve světě (Kanada, USA, Španělsko, Alpy… ). Podle toho výrobci určují svoje kategorie.

                      • obda  

                        Jasně, ale pro mne zůstane XC tím, co bylo XC v době., kdy jsem začal jezdit na bajku :)

                      • sis  

                        Tak to se bude enduro za chvili jezdit s jistenim uvazkem na laně…

                        Ale co, aspoň je o čem tlachat.

                    • embi  

                      XCM =/= XC…

                • novas752  

                  Co je pak podle tebe XC? Polní cesta?

              • McBlacky  

                to je proto, aby se kopyta bez techniky nevysypala na prvním kořínku nebo kamínku ;)

          • krabica  

            Ten Radon z odkazu vypadá moc dobře.

            • mrazik62  

              Syn má radona jab10hd a nemůže si ho vynachválit. Jenom na normální ježdění to chce rychlejší a lehčí pneu.

    • Číva  

      Koupil bych si tohle https://www.trekbikes.com/…x-8/p/29458/?… to fialový je super.

    • Gwaihir  

      Ještě banshee phantom je super kolo, akurát stránky mají tragický.

      https://www.bike-forum.cz/…phantom-2019

      • Marek.Kv  

        Ten Hugene je nádhernej nádhernej.

        • ceo  

          dokud se člověk nepodívá na geo…

        • Nutribird  

          Ta cena pokud nechceš přímo nejlevnější model taky není kdoví jaká. Stačí pár úprav a máš to za 100 000,– a už jsou lepší kola.

      • Pavlos_S1  

        Nečetl, je to anglicky. O čem to je?

      • Nutribird  

        Pěkné počtení

      • McBlacky  

        fun uphill tam teda moc nevidím, krome Trance, ale doba se holt mění.

      • ceo  

        Ten test mi přijde trochu přihnutý k Treku. Dost tam řeší chování tlumiče při sérii nerovností, což je zrovna věc, na kterou se Trek zaměřil.

        U těch nových nevim, jestli to zůstalo, ale u DCRV to fungovalo za cenu velké linearity a častého chození po dorazech

        • Nutribird  

          Teď si vyber kolo.

          • ceo  

            Mně funguje spolehlivě na něj sednout. Když jsem vybíral, měl jsem spoustu papírových favoritů, u kterých, mi stačilo nasednout a věděl jsem, že ne. Při dnešním výběru nemá smysl bojovat s vlastním pocitem. Zato u treku jsem věděl, že ano. Taky si půjčuju kola kamarádů. Občas jsou to paradoxy, kdy HD4 mi sedla jak p.del na hrnec a na Ripmu jsem se ošíval…

          • krabica  

            Kup co se ti líbí, zbytek doladíš/zvykneš si… :-)

          • Nutribird  

            Jenže mám ve výběru kola, na která asi jen tak nenarazím. Vše 29 a spíš k enduru.

            Radon slide trail – cena, líbí se mi, nemusel bych nic měnit, zadní stavba ALU nevýhoda

            YT jesfy cf – nejhezčí, ne úplně vyhovující osazení, cena vysoká, uvidím co 2020

            Trek Slash ALU – velice pěkné, dobrá cena, ale je celé ALU, né všechny komponenty Ok

            • novas752  

              Zrovna Jeffsy dneska jezdí kde kdo

              • Nutribird  

                Kolem mě jsem nenarazil a nepohybuju se tam kde bych mohl. ALU zadní stavba nemusí být na škodu, ale lepší je mít karbon komlet.

            • Atilla  

              Jaká je nevýhoda mít zadní stavbu ALU?

              • mirorek2  

                třeba u Canyonu velká

              • ceo  

                Podle mě dost velká.

                Jeden názor je, že se vzpěry dají levně vyměnit. Nemám zkušenosti, kolik to stojí u Treku, ale na německým webu jsem našel řetězový vzpěry na mýho Treka za tuším €300

                https://www.bike24.com/p2184616.html

                Fakticky se tak rámy mimo záruku nevyplatí opravovat výměnou, max. to zkusit zavařit. S tím je spojený, že starý AL rám je pak prakticky neprodejný.

                A to se bavíme o velkém Treku. Samozřejmě nebude sedět barva… U malých výrobců se může stát, že se díl nesežene vůbec…

                Carbon je opravitelný a docela levně.

                Pokud někdo drží kolo 2 –3 roky, tomu to je celkem jedno, ale kdo drží dýl, e karbon jistější volba.

                • Atilla  

                  Tak jestli tomu extra nenakládáš a chceš mít kolo na X let, tak to asi smysl má. Já se to snažím trochu točit, protože tak jako tak jdou kola do kopru a vývoj zase vpřed.

            • ceo  

              JEffsy CF má taky zadní stavbu ALU

              • Nutribird  

                Ta druhá nejvyšší verze by měla být komplet nebo mi to Google špatně přeložil.

                Právě o opravitelnost karbonu jde.

                I když moje schopnosti nepoškodí asi ani jedno z důvodu přetížení, spíš nehoda.

    • jeffozz  

      Zdravím. Jen bych chtěl napsat jak nakonec můj výběr dopadl. Nakonec jsem koupil RM Blizzard TRL 90–29 2019 nový za 50K. Vím, objevilo se tady spoustu lépe osazených kol, ale byla to spíš volba rozumu i kvůli ceně a nebude lhát, že se mi ten pro mě oldschool vzhled prostě líbí. Navíc věřím, že ten rám něco snese. Ušetřené peníze buď půjdou na upgrade nebo budou rezerva kdyby kolo náhodou nesedělo a rozhodnu se pro výměnu. Bike už je doma, ale zatím nebyla moc příležitost ho projet, každopádně i z toho mála se mi zatím jeví, že z domu nepůjde. Každopádně díky za tipy, alespoň jsem si trochu rozšířil obzoru a začínám se v tom trochu orientovat.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.