• pasol

    Potřeboval bych poradit s výběrem trail biku.

    Co se týče využití, asi 90% budou vyjížďky 10 – 40 km po práci, nebo cestou do/z práce. Spíše více kopce (bydlím v Adamově u Brna).

    Co je ale asi zásadní, je, že při 184 cm vážím cca 105 kg, takže by kolo mělo být festovnější. Cenu bych viděl do 60 000 Kč. Určitě hliník – s karbonem bych se jednak nevlezl do rozpočtu, druhak by mu nesvědčilo moje hrubší zacházení. Gramy neřeším (je jedno, jesli budu s kolem vážit 118, nebo 120 kg), spíš aby bylo kolo dostatečně tuhé. Zdvihy bych viděl tak 120 – 140 mm.

    Bude to můj první full, takže vlastním testováním nejsem moc schopný rozeznat výhody či nevýhody různě řešeného odpružení – všecho je zkrátka obrovský skok proti HT. V poslední době mám navíc 90% kilometrů naježděno na silničce. Co se týče techniky jízdy, řekl bych, že jsem na tom průměrně.

    Díky za každou radu!

    • snas89  

      A musi to byt full?

      Nemel by pro tebe smysl treba i ht 27,5 na pluskovych gumach?

      • pasol  

        Určitě full. Je to jeden z důvodů, proč chci nový bike. Bydlím v údolí, odkud musím (pokud nechci jet po silnici) vyšplhat cca 250 výškových metrů po lesních cestách a pěšinkách. To sice není taková paráda, ale potom ta cesta zpátky… :) Chci právě kolo, na kterém bych si víc užil sjezdy. Po práci vyjet na 1 – 2 hodiny a jednou, nebo dvakrát vyšplhat údolí nahoru a sjet dolů…

        Ale protože by bike měl být přecejen univerzálnější (abych na něm 2× za měsíc vydržel i celodenní výlet, nebo častěji 20km cestu do práce po silnici a cyklostezce a až zpátky domů delší trasou se sjezdem lesem) a protože si myslím, že po přesednutí z HT mi bude zdvih 120–140 mm stejně připadat bezedný, rozhodl jsem se „jen“ pro trailového fulla.

    • alo  

      no a co se líbí tobě, ať je od čeho se odrazit?

      • pasol  

        Zaujal mě RB Bandit 475. Ale pravda, ještě jsem na něm neseděl…

    • Tehu  

      Ono tě uveze každej trail bike s pevnyma osama, kvalitnejsima zapletama, 34mm vidlí a něčím co tě ubrzdi ;)

    • zet65  

      Postavu mam stejnou jako ty a letos budu kupovat Canyon Spectral. Zkus se podivat na jejich stranky. Taky se muzes kouknout na Jeffsy od YT-Industries.

    • maajkee  

      Jednoznačně Author (Agang) Patriot :) Načti si nějaký recenze, to kolo pořád dobře jede, dobře stoupá a z kopce si užiješ zábavy požehnaně.

      Případně jak se tu psalo RB Bandit 475.

    • pasol  

      Díky za rady (i ohledně manželky – budu o tom přemýšelt :).

      Canyon Spectral bude už asi trochu více do endura, než bych chtěl. Navíc je to až podezřele lehký.

      Na Author Patriot jsem se taky díval, ale přijde mi, že osadí kolo poměrně vysokou řadou přehazovačky na které je nápis vidět, aby se s ní člověk mohl chlubit v hospodě. Ale náboje, nebo brzdy jsou o dvě třídy níž. Přitom třeba za ty brzdy bych si rád připlatil. Nevím, jak dalece je možné si u Authoru nechat vyměnit jednotlivé komponenty, pokud nechci skládat celé kolo. I když pokud se podívám na starší modely, je už to v mé cenové kategorii zajímavější. Předpokládám, že co se týče geometrie a odpružení, k žádným zásadním změnám u Authoru za poslední 2–3 roky nedošlo.

      U RB se mi právě naopak líbí možnost poskládat si komponenty podle preferencí přímo u výrobce.

      Každopádně bych rád dospěl k cca 3 kolům, mezi kterýma bych se rozhodl už taky podle testovací jízdy…

      • Lister  

        U vyjížděk do 40km bych se zaměřil hlavně na to abych si to pořádně užil. To objedes i na těžkém Enduru. Takže vybrat podle nejtěžšího terénu který chceš jezdit.

        Spectral na takové ježdění může být ideální ale taky nemusí.

        • LM  

          pasol: Dost záleží na tom co si přestavuješ pod pojmem: „hrubší zacházení“.

          Mam Spectral 7.0 EX (150 mm vepředu/140 mm vzadu). Baví mne hlavně rychlá jízda z kopce dolů (přes kořeny, kameny), sem tam nějaký menší skok. Čím horší cesta dolů, tím lepší pro mne. Do kopce nespěchám, spíš se kochám – takže tam volím lehčí varianty, občas i po zpevněné lesní cestě :-)

          Když to vezmu různě po lesích z Brna do Adamova, pak Vranov, Lelekovice a zpět kolem Mokré Hory, tak je to kolem 45 km, cca 1 km nastoupáno a na tom Spectralu úplně v pohodě v čase 3–3.5 hodiny (podle toho jak je to kde rozbitý a jak moc se kochám).

          Ale mám 74 kg (s báglem, pitím a chráničema jsem stále pod 80 kg). Pokud bys jezdil stejným stylem jako já, tak by pod tebou ten Spectral asi více trpěl. Zase záruka na rám je 6 let a když by to prasklo, tak ti to vymění.

          U mne je rám po roce a půl a cca 4900 km OK (jenom 4 ložiska zadní stavby budu muset vyměnit + mi začal křupat pressfit střed).

      • TheJD  

        Spectral rozhodne neni spis do endura. Je to rychle kolo, ktere jde za pedalem, je hrave a zadni stavba je hodne aktivni a krasne zehli mensi nerovnosti, nicmene vetsi rany se ji uz uplne nelibi.

      • siskin  

        Přesně jak píšeš, „je podezřelý lehký“. S tvou váhou bych se mu vyhnul obloukem. Pod mýma 72kg nevydržel ani rok..

        Ten bandit si myslím bude výrazně odolnější

    • wego1991  

      Mám 192 cm a 105 kg, takže váhově jsme na tom podobně a jezdím Neurona. Loni sem měl Nerva ten praskl – to je hold u Canyonu trošku loterie. V terénu paráda (ano není to žádný bijec co vše požere, ale zvládne toho pro můj styl ježdění až až). Asfaltové přesuny zvládá skoro jako HT – nehoupe a letí pěkně. Záleží co od kola očekáváš. Taky sem pokukoval po Spectralovi, ale nelíbilo se mi, že je letos pouze v 27,5 a taky se mi moc nelíbila konfigurace u jednotlivých modelů (1×11 – zkusil sem a nechci, sram – sem zapřísáhlý fanda shimana).

      • nomecz  

        +1 mam 29 " nerva na 34mm foxu a zatim jsem v okoli Brna nenasel nic co by to nezvladlo , pokud nasadis spravne gumy a mas aspon trochu techniky tak supr univerzal

    • Nutribird  

      Zkus se podívat na Giant, Trencik by ti mohl sedět. No a v Brně máš Giant store a určitě ti půjčí co bedeš chtít. Vyzkoušej pokud možno co nejvíc a pak rozhoduje. Obrovská výhoda, že máš možnost vybírat ve druhém největším městě u nás. No Německo a Rakousko je taky za humny ne ?

      • Pain  

        Přesne tak.Mam Trance a myslim že splnuje to co píšeš.Tím myslim požadavky uživatele pasol.

      • TheJD  

        S Trancem se pridavam. Ten by jsi urcite mel vyzkouset. V Jedovnici je taky moznost ho zkusit.

    • Sunshine 29  

      Enduro…160/160+. Ušetříš další investice. Radám tyou " to nepojede" nevěř ( jsou drahé).

      Nájezdy nulanula nic, takže bez problému .

      • maajkee  

        Pokud si dá na enduro 160/160 pláště na XC, tak to docela pojede. Pokud si tam dá pořádný pláště odpovídající typu kola, tak to fakt pojede míň, to je prostě fakt :)

        • Lister  

          Ted už jde jen o to, jestli to při tom plácání kolme baráku bude vadit.

          Taky jsem to furt řešil, špekuloval, na jaro a podzim dával zubačky kvůli počasí, na léto jezdivější pláště, pak se na to vybodl, dal dal široké těžké a málo jedoucí mrchy a je mi to fuk. Kam potřebuju, tam dojedu a z kopce se na tom nezrakvím.

          • maajkee  

            Jasný, když má člověk jedno kolo, tak je to v pohodě. Já jako k takovýmu univerzálnímu plášti jsem dospěl k Maxxis Ardentu 2.25. Ještě realtivně dobře jede a přitom realtivně pěkně drží.

            Ale když přesednu ze silničky nebo z HT 29 s Ikonama na Patriota s Ardentama, tak je prostě znát, že to jede hůř, nicméně taky vybírám takový trasy, abych se na tom netrápil, ale upřímně 60, 70 km po cykloturistických stezkách by se mi na tom jezdit moc nechtělo.

            • Lister  

              No vidíš a Adrent je pro mě ten jezdivější plášť :-D

              Jinak jezdím DHF a DHR a do 50–60km pohodička.

              • maajkee  

                Jasan, je to o nátuře. Já prostě pořád potřebuju aby to trochu frcelo když do toho šlápnu. A vozit na trail nebo am kolo sjezdovy pláště mi přijde zbytecny. Tady na BF je to poslední roky móda, dávat na kola predimenzovany pláště.

                • Lister  

                  No já je potrebuju abych se nezabil. A jestli do kopce pojedu rychlosti 4,3 km nebo 4,5km je mi docela jedno.

                  Ardent je rychlý plášť. S tím jsem odjezdil týden v Alpách na sotoline a asfaltu, každý den 50–60km s převýšením přes 1500m.

                  • maajkee  

                    S tím rozdílem přidej. Do kopce to ani tak znát není ale valivej odpor pak po rovině cítit je jako prase. Ale je to o výkonnosti. Na Patriotu jedu po rovnine, po šotolině 25km/h a při stejnych tepech na HT s ikonem vzadu 29–30km/h. A 5 km/h je obrovskej rozdíl. Bohužel do terénu musím ujet z domu cca 10km přes město, takže je to pro mě celkem zásadní. Už i High Roller mi přijde brutal ale pak někde v terénu bych ho vepředu asi uzil. Na druhou stranu se musím víc pak soustředit na techniku.

                    • Lister  

                      Já mám dlouhodobý průměr při jízdě na horském kole 10km/hod ať jedu na čem jedu a ať dělám co dělám. A to taky jezdím hodne po asfaltu a šotolinach.

                      Jako já se s tebou nepřu. Bydlet na placce asi bych měl podobný názor jako ty. Je to i podmínkách a preferencích.

                      Já bych si na kolo nic rychlejšího než Ardenta nedal protože bych ho nevyužil.

            • scota  

              Ardent je podle mého názoru super univerzální plášť na traily

          • MlokCZ  

            Ono těžko radit, každý to má jinak. A ještě když vezmu v úvahu, že na tom bude jezdit i do práce (dokonce když píše „nebo častěji 20km cestu do práce po silnici a cyklostezce a až zpátky domů delší trasou se sjezdem lesem“).

            Já bych na dané využití nějaký přehnaný zdvih + pořádné hůře jedoucí pláště určitě nechtěl. To ale samozřejmě nic neznamená jak bych to volil já, každý to má jinak.

            A je možné, že mu ani pomalejší dojíždění do práce vadit nebude a raději si více užije pořádný terén a také to může být přesně naopak (tedy že pořádný teréní stroj ho bude na to dojíždění hodně štvát).

            A z mnoha vláken co tu už roky pozoruju je vidět, že se tu objevují všechny skupiny jezdců, kteří s fullem začínali:

            • začátek na nízkém zdvihu a postupně zdvih pořád navyšovat, jak rostla chuť po terénu a skončit u poměrně vysokého zdvihu a pořádných teréních plášťů
            • zdvih navyšovat a pak nakonec zjistit, že už je to moc a vrátit se na zdvih nižší a celkově kolo více jezdivě laděné včetně plášťů
            • a i pár takových, co se dokonce vrátilo k HT, i když tuhle skupinu jezdců považuju za poměrně malou, u těch prvních dvou to vidím dost vyrovnaně

            A k tomu je dále otázka, jestli bude brát 27,5" nebo 29".

            Já bych na uvedené zadání vzal 29" jezdivější full s ne až tak velkým zdvihem, tedy kolem 120–130mm. Ale jak píšu na začátku příspěvku, každý to bude mít jinak, takže těžko mu něco radit.

          • MlokCZ  

            U vás je to také trochu jiné ježdění. Minimum jezdivějších tras (tím myslím více rovinatější, prostě minimální kopce) a při škrábání se na pořádný kopec (typu výjezd na Šerák), tak tam ty drapáky tak moc neudělají (zpomalí relativně málo, jak je to hlavně o tom kopci a jedeš pomalu a valivý odpor se tak projeví poměrně málo).

            A naopak sjezdy bývají pořádné (tím myslím většina opravdu pořádně klesá), takže v podstatě nehrozí vůbec situace, že si ten sjezd neužiješ, protože se kvůli pomalému plášti ani pořádně nerozjede (tohle platí pro hodně mírné sjezdy).

            Sám jezdím v poslední době (a právě zvlášť když i na fullu jedu občas do práce s tím, že si to z práce prodloužím terénem, ale těch jezdivíých přejezdů je tak čím dál více a pořádného terénu jen trošku) na čím dál rychlejší pláštích s oželením gripu. Bydlet v Jeseníkách, tak i já budu jezdit výrazně terénější pláště.

            • Lister  

              To máš absolutní pravdu.

              Já už jsem si to dávno shrnul do jednoduché poučky.

              Že nikdo ti nikdo neporadí, jaké kolo si máš koupit. Každý ti jen řekne, jaké kolo by si koupil on.

      • siskin  

        To jsou zase rady, borcovi co do teď jezdí na HT cpát kladivo na 160mm… A bude na něm jezdit i do hokny..

        Už jen ten rozdíl v geo je dost zásadní. IMHO spousta lidí co nakoupila En mašiny jejich potenciál zdaleka nevyužije a mnohem vhodnější pro ně by byl jezdivej trailbajk. Vysokozdvihý En už chce vyježděnýho ridera co má zkušenosti s fullama a pořádným terénem..

    • pasol  

      Díky všem za rady.

      Nezbývá než něco taky vyzkoušet v reálu. Bohužel jsem zaspal a už jsem se nevešel na Test fest v Jedovnicích. Určitě vyzkouším Giant Store v Brně – kdybyste měli nějaký tip, kde jinde ještě vyzkoušet něco jiného nejlépe v okolí Brna, ještě sem, prosím, napište.

      • LM  

        Když jsem se rozhodoval co vlastně chci, tak jsem si půjčoval nějaká kola zde: http://www.bikeplac.cz/…ka-kola.html

        Optimální je to zkombinovat s nějakým státním svátkem:

        Pokud vychází den vrácení jízdního kola na státní svátek, vracíte jízdní kolo následující pracovní den. Tuto prodlouženou dobu vám nebudeme účtovat.

        ps: Z toho testfestu si nic nědělej. Já jsem čekal na seznam vystavovatelů (chci zkusit něco konkrétního, naslepo tam jezdit nehodlám) a už to je plný ale seznam stále nikde – takže nasrat!

    • pasol  

      Díky všem za rady.

      Nezbývá než něco taky vyzkoušet v reálu. Bohužel jsem zaspal a už jsem se nevešel na Test fest v Jedovnicích. Určitě vyzkouším Giant Store v Brně – kdybyste měli nějaký tip, kde jinde ještě vyzkoušet něco jiného nejlépe v okolí Brna, ještě sem, prosím, napište.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.