• jama

    Ahoj, řeším problém s přílišnou tvrdostí pérování na Canyon Neuron 2017. Rád bych dosáhl co nejkomfortnějšího nastavení. Tlumič je RS Morarch RL 184/44, vidlice RS Pike debonair 120mm. Snížil jsem tlaky tak, že SAG mám už přes 40%, ale stále dostávám rázy jak do řídítek, tak do sedla. Porovnání – mám starší kolo Gian Anthem se zdvihy 100mm a tam jde pérování snadno naladit na perfektní komfort. Vidlice, i tlumič tam jsou Fox Float. Jde o vlastnost RS, že je tvrdší proti Fox? Dá se to případně servisním zásahem upravit? Děkuji za rady.

    • THORX  

      Nemáš nastavený nejrychlejší odskok?

    • novas752  

      Tohle nebude tlakem ale tlumenim. Foukni to na normální Sagy = nějakých 20–30% a pohravej se v odskocích. No a vidlice by potřebovala servis spodních nohou, z výroby v nich neni téměř žádnej mazací olej, počítá se se servisem po 10h „zajetí“.

      • jama  

        Odskoky jsem měl nastavené nejpomalejší, resp. druhá nejpomalejší aretace. Dnes jsem s tím na výletě laboroval, zkusil jsem přidávat po stupních na rychlejší odskok a světe div se – ono to pomohlo. Zadek už tlumí podle mých představ a vidlici tedy nechám projít servisem. Servis tedy potřebuje jen vidlice, tlumič ne? Díky za reakce.

        edit – akorát mě překvapuje, že pomohl rychlejší odskok. Protože pak to není regulace rychlosti odskoku, ale komprese i odskoku zároveň – je to tak?

        • novas752  

          Je to regulace odskoku. Akorát ten pomalý odskok drží vidlici hlouběji ve zdvihu (neumožní dostatečně rychlé roztažení před další překážkou) a hlouběji ve zdvihu je vidlice tvrdší.

          Tlumič nepotřebuje, ten z výroby namazaný je. Takže s tim až za nějakých 200h jízdy, společně s dalšim malym servisem vidlice.

          • p@X  

            Lama dotaz, jak má být ten odskok teda ideálně nastaven?

            • novas752  

              Prostě akorát. :) Aby nebyl moc pomalý ale ani moc rychlý, to zase tahá za řídítka a kope ze udvihu nahoru moc rychle.

              Prostě s tim hejbat, ladit a najít si svuj střed. Pak znovu lromyslet tlak ve vidlici – kdyz třeba hodně povolíš odskok, zároveň třeba ubereš trochu tlaku nebo token, protože najednou budeš využívat méně zdvihu v rozbitých roletách atd.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.