Tuhost zadní stavby u kola SCOTT reflex

10 nepřečtených
  • Slavek72

    Mám fulla SCOTT a již od nova je poněkud línější. Ze začátku jsem si vychutnával pohodlí a lenost jsem přisuzoval odpružení zadní stavky. Po roce užívání považuji již pohodlí za samozřejmost a tak jsem začal tento jev více pozorovat, a zdá se mi poněkud malé boční tuhost zadní stavby. Máte někdo se Scottem jiné zkušenosti?

    0 0
    • coffield  

      Fully obecne zdaji se byti mene tuhe. Scott Reflex nepatri k tem nejvice tuhym. Uz vzhledem k uchyceni zadni stavby, kde je pomerne velka paka pres retez a FSR, ktere je obecne (podle meho pocitu), mene tuhe. Ale lisi se to model od modelu a je dost mozne, ze je to tim, ze Reflex je proste levnejsi rada a ram. Treba u Geniuse uz je ta tuhost snesitelna. Ale nejsem chrt, neumim presne posoudit.

      Podle mne FSR, kde je tlumic chyceny nahore do ramu (Stumpjumper FSR), maji tuhost lepsi (trojbodove uchyceni). Taky osobni pocit. Ale tohle krouceni bych cekal az po delsim jezdeni, u takhle noveho bajku by melo zalezet celkove na tuhosti trubek, ne na umisteni cepu.

      0 0
    • kesu  

      osobne si ze tuhost je nejslabsi misto ramu genius..

      0 0
      • coffield  

        Ale v testech si vyrazne spatne nevede… i kdyz fakt ze je uchycený jenom dvoubodove svoji roli urcite hraje. Ja bych se ale treba vic bal tuhosti u Cube Stereo, kde se ty sily prenaseji jeste velmi atypicky…

        A na druhou stranu u techhle vysokozdvihych fullu jako Genius, Stereo nebo 2007 Stumpjumper to nevidim jako problem. Nejde tam o cas, za ktery trail projedes, ale o zabavu, kterou si pri tom uzijes. Nejsou to chrti kola. Na chrceni s vyssimi zdvihy jsou spise prepakovane jednocepy. Ale rovnou lze treba vynechat ty, kde vsechny sily smeruji na dolni ramovou trubku a nad stredove slozeni, tam taky vznika desny kroutici moment. Chtelo by to ale projet vsechna kola, co jich je, abych si tohle mohl potvrdit nebo vyvratit…

        0 0
        • MlokCZ  

          Dle měření tuhosti Bike magazinem je na tom Genius a Stereo téměř stejně a obě ty kola patří k méně tuhým rámům. Na druhou stranu třeba takový Stump. na tom není téměř o nic lépe. Dle stejného měření např. Cube AMS 125ka, kterého jezdím rok patří k tomu nejtužšímu, stejně jako třeba Canyony. A v testech bylo dále i několik kol, které měly naměřenou tuhost ještě výrazně nižší (třeba Marin) a také se na nich dá jezdit v pohodě. Rozhodující je asi co na kole kdo provádí a jakým stylem jezdí. V některých situacích pak ta menší tuhost se může projevit více.

          V praxi při tom co jezdím já, tak nemám problém ani u Sterea a nepoznám žádný výrazný rozdíl oproti AMS 125ce.

          0 0
          • BB  

            nemáš z toho Biku Magazinu nějaký přehled výsledků ? Docela by mě zajímalo, zda testovali a případně jak dopadly dualní závěsy typu VPP a DW link.

            0 0
            • MlokCZ  

              Všechny testy mám zatím na stránkách http:\\data.mlok­.net Tak se můžeš podívat dokud tam jsou.

              0 0
            • MlokCZ  

              A pár hodnot co si pamatuju. Vždy je to síla potřebná k vychýlení zadní stavby o 1st. Stereo, Scott a Stump: všechny v rozmezí 60–65Nm

              Nejhorší naměřené hodnoty vůbec byly někde kolem 40Nm.

              A ty nejtužší rámy mají přes 80Nm.

              A z VPP si pamatuju jen Blura LT 06, který měl někde kolem 75Nm.

              Ty rozdílu u hodnot nad 60Nm mi nepřijdou až tak velké, když vynikající hodnoty (nad 80Nm) jsou jen o 1/3 vyšší než ty průměrné kolem 60Nm.

              Pro lehčího jezdce tedy na tom klidně bude ten méně tuhý rám pořád lépe než ty nejtužší pro výrazně těžšího jezdce.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.